Ford Mondeo: 2,0 EcoBoost SCTi (149 kW) s dvouspojkovou převodovkou a nová verze 2,0 TDCi (120 kW)
Nejočekávanější novinkou v Mondeu je zážehový motor 2,0 EcoBoost SCTi. Jedná se o přímovstřikový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem Borg Warner K03. Jeho nejvyšší výkon je 149 kW při 6000 min-1. Maximum točivého momentu 300 Nm leží mezi 1750 až 4500 min-1, avšak krátkodobě motor dosahuje až 320 Nm.
Agregát vyhovuje emisní normě Euro 5 a tak jako ve velkých MPV, i v Mondeu bude standardně spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Ford Powershift.
I zájemci o vznětové motory se mohou těšit na inovace. Motor 2,0 Duratorq TDCi ve verzích s 85 a 103 kW byl upraven pro emisní normu Euro 5, úplnou novinkou je pak 2,0 TDCi o výkonu 120 kW. Nový turbodiesel dosáhne kombinované spotřeby 5,3 l/100 km, s dvouspojkovou převodovkou Powershift 5,7 l/100 km. Převodovka Powershift bude za příplatek jako dosud dostupná i pro 2,0 TDCi se 103 kW.
Doporučujeme |
Ford S-Max a Galaxy 2010: Podrobné technické údaje a nové fotky |
Volvo V70 a S80 2,0T: Přichází čas na EcoBoost |
Nesilnější 120kilowattovou verzi 2,0 TDCi souběžně dostane i SUV Kuga. Ve srovnání s motorem 2,0 TDCi s výkonem 100 kW představuje nové motor snížení kombinované spotřeby o 6 % (6,1 l/100 km). I zde bude na výběr vedle manuální převodovky dvouspojkový Powershift, v obou případech standardně s pohonem všech kol. Další možností získat Powershift bude nová verze Kuga 2,0 TDCi 103 kW.