Novinky
jo, naplníš francouzskou kasu a dáš práci turkovi - toť ten správný lokální patriotismus >😒]
Logan sám o sobě se mi nelíbí, ale jako volbu ho plnohodnotně akceptuji. :yes: Verzi Prestige beru jako tehdejší "luxusní" Felicii. Na Rumunském domácím trhu to bude trhák, ale nejsem si jist jestli ten kdo chce investovat do auta 350-400k si koupí Logana. Nemůžu si ale odpustit ten nehorázně ODPORNÝ volant, který sráží celkový dojem!!! :no:
hele, me se ten volant libi, dacia se nepodbizi baroknim designem a proflaklym hi-techem, a je to tak dobre. Proste je to krabka za dobry prachy....
imho, pro Logan, jako pomalu pro každé jiné auto (mimo extrémy a těžké prémiovky), platí, že cenová křivka v určité výšce dosáhne bodu zlomu efektivity. Jinak řečeno, při určité ceně už se natolik rozšíří okruh konkurentů se stejnou pořizovací cenou, že si holt člověk musí vzít tužku a papír a spočítat si, které z těch aut vlastně chce a potřebuje. Nechávám stranou srdeční sval, nemyslím, že Logan by patřil do téhle kategorie. Ve výbavě za 350k už si Logan těžce zahrává nejen s kvalitnější korejskou konkurencí, ale dokonce i s nižšími a akčními výbavami evropských a japonských značek. Není to nic proti Loganu, který si už právem vykopal důlek na trhu. Ovšem právě proto z něj kožený volant a matované výdechy neudělají jiné auto. 😄
Plně s tebou souhlasím za 350 000kč si radši koupím jeho bratříčka Renault megane sedan
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ta cena je mimo. To už je levnější např.Hyundai Elantra.
Přesně něco takového jsem měl na mysli. Elantra je sice výběhovka, ale není sestavená z náhradních dílů Renault z 90. let a dnes se je k mání ve srovnatelné výbavě dokonce levněji než 350k, s leasingovou slevou nějakých 310k. A přátelé, nezapomeňte, že Kia bude Cee'd nasazovat na trhu také kolem 340-350k, z 80kW motorem a velmi slušnou základní výbavou. Z toho plynou minimálně dvě poučení: že Cee'd bude za rok v základu stát nějakých 320k a že Cee'd kombi při uvedení půjde pod cenu Octavie KB Tour (nebo jak se tomu klasiku říká). Čili - není všechno Logan, co se třpytí. A znovu opakuju: není to nic proti Loganu, ale hodí se na to anglický třídní pohled - know your class, drž se tam, kam patříš, v daném případě kolem 200k.
Pozorne jsem si precetl vsechny Vase prispevky a par veci me udivilo. V Evrope se na nas divaji jako na soucast vychodniho trhu. Videl jsem vsek prispevky, ktere posunuly nasi zemi na pomyslne mape hodne na zapad. Cesky trh, at uz chceme nebo ne, je stale blize trhum zemi na vychod od nas. A prave proto se u nas take nabizeji auta jako troba v Rumunsku, Polsku, Madarsku (Slovensko zminovat nebudu, je to to same jako u nas). Myslim, ze myslenka Dacie Logan je pro nas trh idealni. Auto za rozumny peniz s docela dobrymi jizdnimi vlastnostmi a vypada docela O.K. Ted kdyz uz ma dokonce i vybaveni na urovni, tak se z nej stava opravdovy konkurent, protoze jsou lide, kteri chteji nejaky standart, ale neberou auto jako symbol socialniho statusu. Automobil je prece jenom spotrebni zbozi.
:yes: Většina lidí s "východními" příjmy o to víc toužebněji šilhá po západu. Ale nutno si je přiznat, že pro 90% lidí je Logan maximum možného a to ještě po mnoha letech šetření. Ono to ani se 700 EUR průměrné brutto mzdy nejde jinak. Nicméně Logan má úspěch kupodivu i v bohatém Německu, což je dáno obrovskou diverzifikací tamního trhu. 😉
I když kupní potenciál našeho trhu je opravdu v průměru slabší, než třeba německý nebo francouzský, nic to nemění na věci, že Logan si kupujou šetrní lidé bez emocí pro auta po celé Evropě. Stejní lidé po celé Evropě si kupujou laciné pračky v hypermarketech a krabicová vína a těší je, že ušetřili. Já proti tomu nic nemám, říkám to jen proto, že kupec Loganu není zákonitě jen chudá východní socka a je zbytečné, abychom se kvůli tomu krčili v koutě. Může to být i francouzský důchodce (znám osobně) nebo nejaký gastarbeiter atd. Stejní lidé si za dva roky budou kupovat čínské frontery a budou mít radost, že je OpravdickéEsúvé stálo polovinu peněz. Na což přesně může Logan doplatit. - Zdejší debata ale, jak už tady jiní přimpomínali, je o tom, že cena vynaložená za Logan má své racionální meze. Stejně jako si nekoupím krabicové víno za 60 nebo 70, které je dražší jen proto, že na tu krabici někdo nalepil ozdobnou mašli - protože za tu cenu už dostanu ve skle slušné stolní španělské nebo italské, ba možná ještě lépe moravské. A ještě bych doporučil pohled do tabulek Euro NCAP, ledacos napoví.
ještě bych k tomu přidal plasty dopředu,dozadu a po stranách i na blatníky,18" kola,dopředu a dozadu stříbrný obrany podvozku a je tu skautík jak vyšitej
... a sice pozici Škodovky pár let poté, co jí koupil VW. Vždyť si vzpomeňte, čím byla Felicie na západních trzích - tím, čím je tu teď Logan. Dobře tu několik lidí připomnělo Felicii Laurin a Klement, tadle Prestige výbava jde dle toho samého schématu (že by to byla nějaká obecná poučka v knížce Jak se dělá úspěšná automobilka?? 😄 ). Takže jsem velmi zvědavý, kam to Renault bude dál kočírovat, jestli Dacii udrží na nízký úrovni, nebo si nechá vyrůst konkurenci v baráku, jako se to "povedlo" VW se Škodou 😉
GTI - poprvé s tebou souhlasím !
..sa tu niak hadate ne ... podlamna je nezmysel kupovat logana v plnej PRSTIGE vybave ... naco ... kazde auto ma svoju cenu a na tu cenu nad ktoru sa ho neoplati kupit ani eby donho montovali vodotrisk .... je to asi taky nezmysel jak si kupit OKTAFKU za 100 000 .... pretoze za tu cenu je proste viac lepsich aut [kvalita ... vykon vybava ] ... no taka oktafka WRC za tu by som dal aj viac ale to je o inom.... ja si proste myslim ze kupovat auto konstruovane na to aby bolo extremne lacne [a tomu zodpoveda spracovanie konstrukcia atd.] , za cenu niecoho lepsieho [aj ked mozno trochu slabsej vybave ] ale kvalitnejsieho .. je nezmysel ja som si do mojho auta mohol naprat dalsich X nezmyslov ale to by uz cena siahala niekam kde by som si mohol kupit auto vyzsieho segmentu a jednoducho by to bol nezmysel ....[jedina vynimka su motory a poodvozky .... za cenu M3 si kludne mozes kupit bmw 7 ale naco by si to robil ked mozes mat M3 ze 😄 ]
Třeba někdo chce reprezentativní 7 a ne divikou M3.Kdyby byla oktafka za 100 000,tak bych ji bral hned a nepřišlo by mi to jako velkej nesmysl (předpokládám,že si chtěl napsat o 0 víc).Já bych si spíš položil otázku,jaké náklady navíc znamená pro výrobce udělat verzi prestige a jaké komplikace jsou s tím spojené.Na 90% jsem si jistej,že konstrukce auta už je na to připravená od počátku (montážní body pro klimu...).Doba,kterou auto stráví dýl na montáži z důvodu další výbavy taky nebude o moc delší v porovnání s celkovim časem výroby auta.Automobilka musí zaplatit dodavatelum další prvky výbavy navíc (klima,zrcátka,volant....) a to všechno se stejně promítne do konečné ceny.Takže,otázka zní proč to auto nenabízet ? p.s. Za WRC by sis připlatil sakra hodně,to už bych si radši koupil 500 a víc koní z Itálie.
.. jasan ta oktafka za 100 000 to by nebol zly deal 😄 ... stou 7 som to myslel s pohladu ze vtedy sa auto nizsieho segmentu oplati aj ked je drahe ako auto najvyzsieho segmentu ... nie ze by si niekto nemal kupovat 7 .... to ze by som si za wrc priplatil vyc je mi jasne .. ale jakych 500 k .. pokial viemtak wrc maju 500k ak nemaju restriktor [ale to je jedno] .... no je mi jasne preco ho ponukaju .. pre nich to nieje problem pretze tie prvky su segmeentovane takze sa daju do auta domontovat .. skor sa zamyslam ze preco to kupovat .. ale urcite sa niekto najde kto to kupi
S těma WRC maj +-300k a dosahuj spíš dost brutálních kroutících momentů a celá ta moje zmínka ohledně WRC byla spíš takoví moje hnidopišství,protože Oktáfku WRC nekoupíš,ale je mi celkem jasný,že si myslel RS 😉
ne ,myslel som WRC ,ale to lentak zo spasu ... ale ajtak si myslim ze maju viac koni .. je tam restriktor na turbo ktory nesmie byt viac ako 38 mm a tym je vykon obmedzeny na cca 300k.. ale mozna sa mylim .. ano maju krutak niekde okolo 500-600nm ... rs je velmi fajn mimochodom 😉
logan od renaultu je taka ista prvotina ako bola felicia od VW v devedesiatych rokoch.Je velmi pravdepodobne ze o dva roky pride na trh nova dacia ktora nas vsetkych oslovi ako sa to stalo pred par rokmy s octaviou.To je realita.Dacia len zacina ......
hm .. myslim si ze ale aj dalsia generacia bude zaberat skorej lacnejsiu cast trhu .... ale urcite bude lepsia .... tak to byva .. automobilky ponukaju novu [teda pre zapadny trh] znacku .. ktora nema prave povest hodnu viac ako 250 tisic 😄 ale ked sa znacka zavedie do povedomia ... a nebude to kazove auto ktore viac nefunguje ako funguje .. tak z dalsou generaciov mozu zdvihnut kvalitu a tym aj cenu .... a potom zase odkupia prava .. cojaviem trebars na "vartburg" a zase stoho si budeme utahovat ze jaky je to krap 😄 😄
Je jasné, že počáteční cena za půl roku půjde na 299 litrů,tak vo co go? A co se týče kvality,ta se uvidí po pěti letech -rezavějící kastle,nápravy v limbu a tradiční chuťovka od Renaulta-mastný motor,převodovka a výtoky jak Eržika z E55......(o spotřebě nemluvě) :-! >😒] :no: :no:
Ve stávajících Loganech s 8-mi ventilovými motory MPI je interval výměny motorového oleje také 30.000 km. V 15.000 km se odehrává jen malá údržba (kontrola podvozkových částí, kontrola řídící jednotky, kontrola laku apod.). Náplně se nemění.
Logan je pro mě ale strašně fuj, vážně, i kdyby měl volant z tý nejjemnější kůže. Tak promiň, jestli se tě to nějak dotklo 😉
Inak plne s Tebou súhlasím, aké je určenie auta. Keby mali byť jeho prioritou západné trhy, určite sa bude volať Renault a bude vyzerať celkom inak, vzhľadovo, aj konštrukčne. Predpokladám, že náš automobilový trh (nedelím teraz český a slovenský) považuješ za vyspelejší ako napríklad ten rumunský, ale aby som povedal pravdu, tak naše cesty v mnohých prípadoch sa tým rumunským podobajú a väčší zdvih kolies Dacie, masívnejšie tlmiče a mäkšie pruženie tu nachádzajú plné uplatnenie.
Keď k nám do firmy kúpili Citroeny Xsara Break, tak prvé čo odchádzalo, boli tlmiče. Dôsledok hlavne jazdy po meste.
Inak vážne by ma zaujímalo, na koľko by s podobnou výbavou vyšla napríklad Fabka Sedan 1.4. Poinformuje niekto?
Honda Jazz/City (klíma zadarmo v akcii), neviem ako je na tom Fabia sedan alebo kombi, Fiat Palio, Chevrolet Aveo....
Vážne, chcem vymeniž svojho Formana za kombík aspoň tak isto veľký, s úsporným motorom (ideálne naftovým), nech to má 2 airbagy, rádio s CD a klímu. Mám 450.000,-Sk/350.000,-Kč. Z čoho mám na výber?
Interiér Fose černý nebo Ivory
Malý kožený paket, ABS+MSR+ASR+Dual Rate
Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů
Automatická klimatizace
Boční airbagy vpředu
Boční odkládací kapsy vzadu
Centrální zamykání, SAFE systém + sklopný klíček s dálkovým ovládáním
Dvě čtecí světla vpředu
Dvoutónová houkačka
Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
Elektricky ovládaná přední okna
Hlavové opěrky vzadu - 3ks
Imobilizér, štítek s VIN kódem
Intervalový spínač stěračů, seříditelný - 4 stupně
Kotoučové brzdy vpředu
Kotoučové brzdy vzadu
Make-up zrcátko vpravo
Multifunkční ukazatel
Odkládací schránka pod rádiem
Odkládací schránka spolujezdce s osvětlením, klimatizovaná
Osvětlení zavazadlového prostoru
Ozdobný kryt motoru
Popelník vpředu i vzadu
Posilovač řízení
Prosvětlení přístrojů se stmíváním
Přední mlhové světlomety
Radiopříprava (4 repro vpředu, sklopná neodnímatelná anténa)
PTC - přídavný topný element (jen pro dieselové motory)
Sklopná madla, vzadu s háčky
Tempomat
Textilní tlumení krytů podběhů
Tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem
Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
Ukazatel nedostatku kapaliny v nádrži pro ostřikovače
Varovná světla v předních výplních
Volant nastavitelný ve dvou osách
Výškově a sklonově seřiditelné opěrky hlavy
Výškově stavitelné sedadlo řidiče
Zadní sedadlo dělené
Zakrytí zavazadlového prostoru (rolo)
Zapalovač cigaret, Ochranné boční lišty dveří, černé
Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu
SunSet
Autorádio Škoda SYMPHONY s CD přehrávačem ... Poznámka prodejce: STANDARTNÍ VÝBAVA - kola z lehkých slitin, tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem, el. nastav. vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, přední mlhové světlomety, airbag řidiče a spolujezdce + boční airbagy vpředu, ABS+ MSR+ASR, příprava pro rádio, dělená zadní sedadla, chrom paket, malý kožený paket, tempomat, el. ovládání oken vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, imobilizér, automatická klimatizace, multifunkční ukazatel atd. .... SKoro bych řekl, že tam je toho více než by bylo třeba a to za 385.900 Kč vč. DPH !!!