Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu

Se změnou sazby DPH aktualizoval dovozce italských Alf Romeo taky nabídku motorů pro kupé Brera na českém trhu.
Zpět na článek
17. 2. 2010 18:08
17. 2. 2010 18:24
17. 2. 2010 18:30
17. 2. 2010 18:32
17. 2. 2010 18:38
17. 2. 2010 19:01
17. 2. 2010 19:24
17. 2. 2010 20:03
17. 2. 2010 20:25
17. 2. 2010 19:36
17. 2. 2010 20:01
18. 2. 2010 22:20
18. 2. 2010 22:28
17. 2. 2010 19:00
17. 2. 2010 20:07
17. 2. 2010 21:24
17. 2. 2010 21:36
17. 2. 2010 23:05
17. 2. 2010 23:11
17. 2. 2010 23:16
18. 2. 2010 00:01
17. 2. 2010 23:59
17. 2. 2010 18:27
17. 2. 2010 22:26
17. 2. 2010 22:29
neregistrovaný "Donovan"
17. 2. 2010 23:56
17. 2. 2010 22:48
17. 2. 2010 22:52
17. 2. 2010 23:06
17. 2. 2010 23:11
17. 2. 2010 23:14
17. 2. 2010 23:13
17. 2. 2010 23:53
17. 2. 2010 23:59
18. 2. 2010 00:07
18. 2. 2010 06:41
18. 2. 2010 11:26
18. 2. 2010 07:50
18. 2. 2010 08:05
18. 2. 2010 08:27
18. 2. 2010 09:45
18. 2. 2010 09:53
18. 2. 2010 10:04
18. 2. 2010 10:11
18. 2. 2010 11:19
18. 2. 2010 13:13
18. 2. 2010 13:53
18. 2. 2010 14:29
18. 2. 2010 14:48
18. 2. 2010 20:07
18. 2. 2010 21:15
17. 2. 2010 18:08
Brera
Auto, co má duši, auto co je skvělé... :yes:
Motory paráda... (prémiové) :yes

Kdo má milion na účtu a vkus na auta, neměl by na ni při výběru zapomenout....
Rozbalit vlákno
21
17. 2. 2010 18:24
Re: Brera
Hmm, no ten individualismus a originalita se v čechách pořád nenosí. Prostě ulice jsou plné Tuaregů, obludných BMW X cosi, a BMW jakékoliv a jiných SUV oblud. Lidi co na to mají kupují tyto mastodonty a krásná auta v ulicích vidíme opravdu vyjímečně.
17. 2. 2010 18:30
Re: Brera
To máš pravdu. Ale ta možnost tady je... a k tomu nejsme pupek světa... :yes:
Avatar - pocitac
17. 2. 2010 18:32
Re: Brera
můžu tě ujistit, že individualita a originalita se nenosí nikde na světě, jsou to jen řeči, v člověku je průměrnost zakořeněná, každý jí má v genech, to je příroda chlapče ;-) jinak BMW X cosi je docela praktické auto, bezpečné, dost se toho do něj vejde x Brera je o něčem úplně jiném... ;-)
17. 2. 2010 18:38
Re: Brera
Preferuji Breru kombi ;-)
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 19:01
Re: Brera
Jo ta je dobrá, ale nepamatuju si přesně její číslo. Posledně když jsem to zkoušel, tak jsem se dovolal na městskou policii >:D
Avatar - white label
17. 2. 2010 20:03
Re: Brera
Ne, ne... MPI.. (MěstskáPolicieInformace)
17. 2. 2010 20:25
Re: Brera
špatný číslo ;-)
Avatar - pocitac
17. 2. 2010 19:36
Re: Brera
... já se těším na Breru MPV ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2010 20:01
Re: Brera
Já zase čekám na Breru cabrio LPG... :-O ;-)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2010 22:20
Re: Brera
To já taky :yes: >:-[]
Avatar - white label
18. 2. 2010 22:28
Re: Brera
Mrkni se ještě jednou na to svoje "PD" pod Supa... ;-)
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 19:00
Re: Brera
No Brera je zajímavý auto, ale milion je taky dost peněz a dá se za něj pořídit i třeba (po všech stránkách lepší) BMW 3 Coupé.
A mně osobně se víc líbí design a celkově proporce Alfy GT (a to bez ohledu na cenu)
Avatar - white label
17. 2. 2010 20:07
Re: Brera
Bez ohledu na cenu spíš ne, ale s ohledem jo, teda až na tu "prutovku" co je stále na GT, které má designově blíž ke klasickému kupé...
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 21:24
Re: Brera
Tak anténu můžeš uřezat (nebo projet myčkou) a hodit tam pak žraločí ploutev z aukra... ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2010 21:36
Re: Brera
Ploutev z aukra ala BMW? 8-s To je z bláta do louže... :*) ;-)
17. 2. 2010 23:05
Re: Brera
Zajímalo by mne, kolik má ploutev (ať už od BMW, MB...) decibelů. Nemáš náhodou nějaké hodnoty?
Avatar - white label
17. 2. 2010 23:11
Re: Brera
Kolik má (tuzingová) ploutev, ala BMW, přesně "decibelů" nevím, ale vím jistě, že ji má na autě i hodně "d.ebilů"... :*) >:D
17. 2. 2010 23:16
Re: Brera
Tak zcela jistě vím, že přídá cca dva slepé koně, tři morčata a jednu krysu na výkonu navíc, ale zajímala mě její ziskovost, tedy decibelová, ne těch "obchodníků" co ji prodávaj. >:D
18. 2. 2010 00:01
Re: Brera
Hele myckou jsem s ni projel nekolikrat a porad drzi...je docela ohebna ;-)
Avatar - pocitac
17. 2. 2010 18:27
zážitek
Pro mě jedno z nejkrásnější sportovních aut :yes: Ale už bych si v tom připadal hodně zvláštně ;-) Kromě benzinu musí být pěkný zážitek i s vrcholovou verzí, pětiválcem 2,4 JTD (154 KW/400 Nm) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pierro
17. 2. 2010 22:26
brera
Ceny slušné, motorizace taky. Stejně ale tomuhle autu k úspěchu něco chybí... :-|
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Donovan"
17. 2. 2010 22:29
Re: brera
Spíš něco přebývá... platforma GM.
Avatar - white label
17. 2. 2010 22:48
Re: brera
Co by..., jen "detail", více solventních zájemců o něj... ;-) >:-[]
Avatar - Pierro
17. 2. 2010 22:52
Re: brera
Lejble a ruku na srdce, ty bys snad do Brery šel??? Já tedy určitě ne.... ;-\
17. 2. 2010 23:06
Re: brera
Jo, já taky ne, ale to asi málokoho překvapí. >:-[]
Avatar - Pierro
17. 2. 2010 23:11
Re: brera
zdarec kámo, jak se vede??? ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2010 23:13
Re: brera
Právě to, že bychom do ní např. my dva nešli, jen potvrzuje to, co jsem napsal...evidentně (podle prodejů) v tom totiž nejsme zdaleka sami... ;-) >:-[]
17. 2. 2010 23:53
Re: brera
Já bych do ní šel, kdyby byla s tim V8, 4x4 a cenou do 2 mega, jak slibovali... Stejně tak bych třeba svýho času šel do 166 s 270k a 4x4, jak slibovali, ale nakonec u Fiatu člověk nepotřebuje ani zdravý rozum, aby do něj nešel.
17. 2. 2010 23:59
Re: brera
Já bych řekl, že ty ceny moc slušné nejsou. 918 000 za 200 koňovou 1,8 je nejen na můj vkus až moc. A Alfa není v současné době značkou, za kterou se člověku bude chtít připlácet statisíce navíc oproti konkurenci.
18. 2. 2010 00:07
Re: brera
Chybi tomu V8 motor...nebo muzou zustat nynejsi motory, ale pak tomu autu nic nechybi nybrz prebyva tak 100-200kg. :-!
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2010 06:41
Moc povyku
Vzali 159ku a udělali s ní hatchback. Jak říkal Jeremy v Top Gearu, jdu si pěšky, ale ty první kilometry s Alfou byly fantastické než to přestalo jet.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Plautus
18. 2. 2010 11:26
Re: Moc povyku
Vidím, že Jeremyho obrazné keci sú brané za sväté posolstvo, pritom sú (zrejme) zase založené len na predsudkoch z minulosti...v súčasnosti si nemajú automobilky, čo sa spoľahlivosti týka, príliš čo vyčítať. Je to iba zbytočné živenie pakovín, dokonca bych povedal, že to hraničí s poškodzovaním dobrého mena...asi to neprestane dovtedy, pokým sa automobilky voči tomu jasne neohradia a nebudú žalovať takých kecálkov, keď ich kritika hraničí so zaujatosťou a predsudkami (neviem, ten test som osobne nevidel, to auto sa v skutočnosti pos.ralo, keď išiel pešky?). Je iné, keď sa objektívne vytýčia nedostatky, či vyzdvihnú klady, ale živiť ľudí neustále bludmi hraničí so zdravým rozumom. Je to také automobilové politikárčenie...
Avatar - Dinar
18. 2. 2010 07:50
váha?
Alfa tvrdí, že 159ka i Brera prošly váhovou redukcí, jenže u Brery to pořád nějak nestačí. Srovnáme-li konkurenci nejvíce porovnatelnou, co do motorizací i pohonu, tedy Audi, pak mnohem delší a prostornější A5 váží s 2,0tsi o pár kilo méně než Brera s 1,8 tbi, a je to vidět i na dynamice, kdy na stejné hodnoty zrychlení i maximálky stačí audi i slabší varianta se 132kW. Brera sice stojí na základě auta střední třídy, ale prostorově je srovnatelná spíše s kupátky stojícími na podvozcích kompaktů a tam se váhově už nechytá vůbec. Aspoň má teď zajímavý motor, přesto, pořád se její koupě nedá zdůvodnit předváděným performance, zůstává dál v pozici masírky pro "individualisti". :-) ;-)
Rozbalit vlákno
13
18. 2. 2010 08:05
Re: váha?
Brera se nestala nejšťastnějším modelem AR a ačkoliv je zajímavá, ycela jistě ne tak charismatická jako GTV, které svou nadčasovostí předběhlo dobu. Nezbývá než opět čekat...čekat na nástupce typu GT, který by mohl zamířit proti úspěšnému Roccovi. Na to bude potřebovat kromě schopného balíku také cenu...
Jak by mohl ideově vypadat nástupce Brery naznačuje koncept karosárny Bertone.
[odkaz]
18. 2. 2010 08:27
Re: váha?
Nikdy jsem nepochopil, proč automobilka jako je AR nabízela dva (pro mě) v podstatě identické modely zameřené na stejného zákazníka. Tedy Breru a GT.
Místo toho, aby se soustředili na modely, které by jim udělaly prodeje, tak nám představovali své designérské cvičení na téma kupé.
18. 2. 2010 09:45
Re: váha?
Ta auta jsou charakterem každé úplně jiné.

GT je postavené na starší platformě (147/156), je lehké, má hravý podvozek a techniku 100% Alfa. Relativně dost místa na zadních sedadlech, velký kufr - prostě rodinné čtyřmístné kupé jako třeba bývaly dřív Ford Capri nebo Opel Calibra. Nejsilnější motor V6 sice měl 240 koní (už není v nabídce), ale těžiště nabídky jsou čtyřválce v rozmezí 145 až 170 koní.

Brera je nástupce GTV, v podstatě o třídu výš než GT. Je postavená na základě 159, část techniky pochází od GM a Alfa ji "jen" upravila. Od Brery se taky odvozuje Spider (podobně jako dřív od GTV, zatímco otevřené GT neexistuje). Motory Brery jsou obecně o něco silnější, k dispozici je pohon 4x4, podvozek je stavěný na maximální stabilitu (méně "hravý"), není přehnaně tvrdý. Zadní sedačky Brery jsou miniaturní (vysloveně 2+2), kufr taky mnohem menší než u GT.
18. 2. 2010 09:53
Re: váha?
Tak to bys měl vysvětlit zákazníkům, kteří očividně nepochopili pro ně prakticky dvě stejné auta. :-!
Avatar - Dinar
18. 2. 2010 10:04
Re: váha?
Auto v podstatě o třídu výš, které nabízí míň místa vzadu a menší kufr. Trochu zvláštní logika alfy, ale tím nijak nezpochybňuju tvé vysvětlení rozdílů.
Pokud jde o Calibru, tak vzhledem k tomu, že to byla v podstatě třídvéřová vectra, tak bych ji k žádné z těchto alf nepřirovnával, spíš to byla taková A5 nebo laguna coupe své doby.
18. 2. 2010 10:11
Re: váha?
No, tak úplně jak to řikáš to neni. Podle mě zastává GT i Brera stejnou třídu - nebo v nějakou dobu v minulosti zastávali. (Např. výkonostně je to podobné - 2.0JTS (GT) dodá stejnou akceleraci jako 2.2JTS (Brera), protože je Brera o poznání těžší) Řek bych, že GT mělo být už nějaký ten pátek mimo výrobu, ale protože je jedním z nejprodávanějších automobilů od AR a AR za něj doposavaď nemá smysluplnou náhradu (a Brera/Spider se tak dobře neprodávají), nemůže si značka, již delší dobu v červených číslech, dovolit úspěšný model zastavit.
Avatar - Plautus
18. 2. 2010 11:19
Re: váha?
Je to tak ako píše Beaumont, akokoľvek sa nám zdá, že si Alfa týmito dvomi modelmi konkuruje na vlastnom dvore. Alfa Romeo je značka so športovým /športovo-luxusným/ akcentom, takže na tom, že má v portfóliu viacero "gétéčkových" modelov nevidím nič nenormálne. Ich úspešnosť a prijatie trhom je už iná vec... AR to má dosť ťažké (nie že by to v súčasnej dobe iní výrobcovia nemali), príde s veľmi slušnou a navyše dobre vyzerajúcou 159-kou, napriek tomu s ňou nerobí dobré predajné čísla, akokoľvek sa ľuďom páči, ale predsudky víťazia naďalej, čo je jasne vidno i v tejto diskusii. Každý uzná krásu 159-ky, o jej kvalitách však už vie možno menej ľudí, pretože ju kvôli predsudkom ani neskúsia a tým ju automaticky vyhodia z výberu, trebárs na úkor 3-kového bavora. Darmo sa mu 159-ka jazdne vyrovná, snáď ho i prekoná (v porovnateľných verziách), darmo má omnoho krajší a prívetivejší interiér pre pilota i posádku, jednoducho zvíťazí "prémiovosť" bavora. Možno niekto zamáva cenovou politikou AR, ktorá je taká aká je, ale zároveň každý vie, že ani keby bola o pätinu lacnejšia od konkurenta v porovnateľných motorizáciách a výbavách, tak sa pre ňu nerozhodne viacej ľudí, pretože ľudský "rozum" väčšinou vyhráva nad srdcom, a áno, Alfa sa kupuje hlavne srdcom, čo znamená, že srdciarov je stále menej, i keď kardiakov možno pribúda, pritom tá 159-ka majiteľovi v dnešnej dobe už nespôsobí viacej srdcových defektov ako ktorákoľvek iná európska, či svetová produkcia. Práve naopak, dodá mu emócie, jazdné zážitky (minimálne) na úrovni toho bavora, ale aj tak sa mu predajmi nevyrovná...potom tu budú všetci plieskať bičmi, že je to síce TO krásne auto, ale nekúpim ho preto, lebo...lebo mám predsudky a okolie ich bude mať tiež, pretože AR nedosahuje v súčasnosti nemeckú prestíž...je to také zákaznícke pokrytectvo, akokoľvek by AR vyrobila i lepšie auto od konkurencie, tak ju trh nedocení... Jasné, netvrdím, že 159-ka nad 3-kou dominuje, BMW má navrch v palete motorizácií, v AT, ale v porovnateľných verziách bude AR ťahať aj tak za kratší koniec. Vo vrcholných verziách to 3-ka 159-ke právom nakladá, no tie tvoria podstatne menšiu časť produkcie.
Na záver sa vrátim k Brera vs. GT...GT logicky dožíva s odchádzajúcou 147-kou a Bertoneho štúdia je predzvesťou nástupcu (možno spoločného pre Breru i GT), otázne je, čo AR z toho poberie a či vôbec niečo poberie.
Avatar - white label
18. 2. 2010 14:29
Re: váha?
Na tom co píšeš o AR159 je docela dost pravdy (zůstává ovšem otázka, co zbytek produkce AR), ale ani ty předsudky původně "nespadly z nebe". Problém těžce vydobyté a naopak snadně ztracené pověsti/pozice na trhu se potenciálně týká všech značek obecně. Navíc AR měla/má nespornou výhodu v tradici, kterou překonává např. i slavné Ferrari, které tak velké "problémy" (jako AR, i když převážně ve "sportovně" zcela odlišných "třídách") nemá...
Avatar - ethicon
18. 2. 2010 14:48
Re: váha?
ano máš pravdu, ale v súčastnosti predsa AR nemá žiaden "problémový" model,ak sa bavíme o kvalite a a cesta obnovy modelového portfolia započatá malým Mitom sa zdá byt dobrým krokom. Gulietta vyzerá nech sa to tu niekomu páči, alebo nie technicky a hlavne motoricky na špičke segmentu a to nehovorím o dizajne, určite tiež predajnými číslami neohrozí napríklad nemeckú konkurenciu..tie predsudky sú jednoducho velké... ved už aj 147 bola vynikajúce auto, ktoré jazdnými vlastnosťami ťažko našla a ešte nachádza konkurenta...zvezte sa porovnajte a uvidíte...
Avatar - Plautus
18. 2. 2010 20:07
Re: váha?
:yes: Presne, AR nie je dnes o nič viac / o nič menej problémové auto, ako ktorékoľvek iné auto, skôr by som povedal, že patrí k tomu lepšiemu. Započatá cesta sa javí ako správny smer, Míťovia, ktorých stretávam mi robia radosť, 159-ky nemenej...nie je ich síce príliš veľa, ale lastovičky sú a pomaly prilietajú. Dúfam, že sa Alfe podarí tie predsudky zlomiť (i vďaka tradícii, ako píše w_l) a tej krásy (pestrosti) bude na cestách viac, snáď tomu pomôže i príchod Giulietty. S tou 147-kou Ti dávam za pravdu, viac než slušné a tiež nedocenené auto.
Avatar - white label
18. 2. 2010 21:15
Re: váha?
Slovem "problémy" jsem ovšem myslel malý zájem solventních zákazníků na trhu...
Mito ano, dejme tomu, ale hodnotit už teď "kvalitu" Gulietty je trochu předčasné...
Ale píšeme pod Brerou a ta poměrem celkové "kvality" a ceny zrovna na AR 159 prostě nemá..., takže třeba u ní bych ty "problémy" jen na předsudky "neházel"...