Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW Hydrogen 7 – přichází doba vodíková

Mnichovská automobilka představuje sériový automobil poháněný vodíkem.
Zpět na článek
12. 9. 2006 14:42
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 14:59
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 15:08
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:17
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 15:36
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 16:51
neregistrovaný "sk"
12. 9. 2006 17:09
neregistrovaný "sk"
12. 9. 2006 21:44
neregistrovaný "Jak to je?"
12. 9. 2006 23:49
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 23:44
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 13:09
neregistrovaný "sk"
13. 9. 2006 21:25
neregistrovaný "Bárt"
30. 11. 2006 14:20
anonym
12. 9. 2006 15:00
neregistrovaný "ROAD"
12. 9. 2006 15:10
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:24
neregistrovaný "ROAD"
13. 9. 2006 21:27
neregistrovaný "Bárt"
14. 9. 2006 10:19
neregistrovaný "Mirek"
14. 9. 2006 12:36
neregistrovaný "Bart"
24. 2. 2007 17:45
anonym
12. 9. 2006 14:50
neregistrovaný "ada"
12. 9. 2006 14:54
neregistrovaný "Jack"
12. 9. 2006 15:01
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 15:04
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:10
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 17:04
neregistrovaný "sr"
12. 9. 2006 23:54
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:11
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:19
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 15:45
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:19
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 15:39
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:25
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:30
neregistrovaný "Jack"
12. 9. 2006 16:13
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:32
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 20:46
neregistrovaný "Úplně jinej Tomáš"
12. 9. 2006 23:59
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 21:36
neregistrovaný "Bárt"
14. 9. 2006 10:33
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:28
neregistrovaný "misoo"
12. 9. 2006 15:59
neregistrovaný "GTI"
13. 9. 2006 03:55
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 21:32
neregistrovaný "Bárt"
12. 9. 2006 15:59
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:25
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 16:29
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:26
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 9. 2006 16:30
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:42
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 17:07
neregistrovaný "Michal R"
12. 9. 2006 20:01
neregistrovaný "ROAD"
12. 9. 2006 22:00
neregistrovaný "sepo"
13. 9. 2006 00:15
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 00:23
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 14:50
neregistrovaný "U4"
14. 9. 2006 10:55
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 04:01
neregistrovaný "Wartburg 353W"
12. 9. 2006 17:48
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 21:11
13. 9. 2006 13:58
neregistrovaný "Johny.Rico"
13. 9. 2006 03:50
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 10:20
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 17:44
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 17:51
neregistrovaný "major"
12. 9. 2006 17:54
neregistrovaný "major"
12. 9. 2006 19:43
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 19:45
neregistrovaný "Rossi"
13. 9. 2006 03:52
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 08:01
neregistrovaný "Lovap"
14. 9. 2006 11:30
neregistrovaný "Stroke"
14. 9. 2006 13:59
neregistrovaný "Stroke"
14. 9. 2006 12:20
neregistrovaný "lojza-turbodýzl"
14. 9. 2006 12:39
neregistrovaný "Bart"
28. 12. 2006 00:04
neregistrovaný "v0cas"
31. 1. 2008 02:55
neregistrovaný "colorblue"
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 14:42
Bude veletrh, vodikovci se roji
Jak se blizi nejaky veletrh, zacnou automobilky prezentovat potemkinovske vesnice ve forme vodikovych snu. A to uz tak cini asi 20 let, aniz bychom se za tech 20 let priblizili o jediny rok realnemu vyuziti vodiku (mysleno v palivovem clanku, spalovani ve spal. motoru je jeste vetsi potemkiniada nez palivove clanky). Pak veletrh utichne a automobilky nam opet nuti pod tlakem bezne benzinove a naftove motory a nejsou schopne prosadit alespon tak minimalni krok, jako podpora biolihu ci bionafty. Spalovani vodiku v upravenem spalovacim motoru je opravdu vyplod marketingoveho oddeleni, avsak technicky nesmysl. Oproti spalovani napr. biolihu neprinasi nic navic - emise zhruba stejne ale prinasi zasadne "namin" - nizsi dojezd, drazsi uprava, vyrazne drazsi palivo. Jaky to dava smysl krome medialni masaze? Nebo se pletu?
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 14:59
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Mirecku, pises nesmysly. Spalovanim vodiku vznika pouze a jenom vodni para, nic jineho. Mozna jeste neco malo oxidu dusiku, podle toho jaka je spalovaci teplota.
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:08
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Rado se zapomina na to, ze vzduch tvori temer z 80% dusik. Ve spalovaci komore pri teplote okolo 1000 stupnu (u vodiku mozna i vice) vznikne stejne mnozstvi oxidu dusiku, jako u bezneho spalovaciho motoru. Nez se budete druhym vysmivat, zjistete si skutecnost.
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 15:17
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
vzdyt to pisu, ze budou vznikat oxidy dusiku, ale nulovy CO2 !!!!!
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:36
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Jiste. CO2 pri spalovani = 0. Ovsem NOx vznika v postate stejne jako u bezneho spalovaku. Z biolihu vznika sice CO2, ale kolik ho vznikne horenim, tolik ho rostliny spotrebuji pri rustu. Ve vysledku je tedy take u lihoveho motoru CO2 rovno nule. Jenomze pri vyrobe vodiku, ktera je vice energeticky narocnejsi nez vyroba biolihu vznika take spousta CO2. Z pohledu CO2 je tedy paradoxne spalovani biolihu "cistsi" technologii nez vodik. Jednoduse receno - pokud pouzijeme spalovaci motor jako BMW je vyhodnejsi pouzit jako palivo biolih - je to levnejsi a take "cistsi". To jsou paradoxy.
neregistrovaný "sk"
12. 9. 2006 16:51
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
No moc presvedcivy nie si. Ak chces porovnavat dva pohony z hladiska emisii, musis scitat produkciu emisii pri vyrobe a spotrebe povedzme na jeden vyprodukovany kilowatt. A ak budu celkovo emisie porovnatelne, myslim, ze bude mat jasnu vyhodu ten, ktory ich ma vyssie pri vyrobe (teda aspon co sa tyka priamo zdraviu skodlivych emisii ako oxidy dusika), pretoze vyroba sa da presunut mimo obyvanych oblasti. Takze - vies to podlozit takymito cislami?
neregistrovaný "sk"
12. 9. 2006 17:09
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
A este cosi - hlavna pricina problemov s globalnym oteplovanim atd. je produkcia CO2, nie NOx.... a to ci produkcia vodika spotrebuje viac CO2 ako vyroba a spotreba bioliehu je otazne
neregistrovaný "Jak to je?"
12. 9. 2006 21:44
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Jak to je? Vodík je buď z ropy - nebo z vody.

Voda je fosilní palivo jako každé jiné, takže jednou dojde. Co se stane s klimatem Země, až začneme spalovat miliony barelů vody denně? Při současné světové spotřebě by každých 25 dní zmizela nenávratně 1 přehrada Lipno.

To si pak dovezem vodu z Vesmíru?
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 23:49
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Vodik je pouze nosicem energie, ktera se do nej pri vyrobe musi nejdrive vlozit. Zadne zdroje jiz hotoveho vodiku na Zemi nejsou. Pri reakci v motoru opet vznikne zpatky voda a ziskame cast energie, kterou jsme do nej pri vyrobe vlozili. Takze zadna voda nemizi, muzete byt klidny.
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 23:44
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Vyroba vodiku elektrolzyou vody je extremne energeticky narocna. Vyrazne narocnejsi nez vyroba biolihu. Pri dnesnim stavu energetiky to znamena take vetsi produkci CO2. Myslim, ze to je dnes jiz nepochybne. NOx je puvodce smogu a nemoci s tim spojenych. Takze bych nad tim nemaval rukou.
neregistrovaný "sk"
13. 9. 2006 13:09
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
To, ze je a bude vyroba vodika natolko narocna na CO2, ze je to viac ako vyroba+spotreba bioliehu treba najprv dokazat. To iste plati pre NOx. Bez cisel tu len varime z vody..
neregistrovaný "Bárt"
13. 9. 2006 21:25
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Tak na todle našla odpověď moje holka už dávno - osázet Saharu fotovoltaickými panely, který tak i přes svojí mizernou účinnost dodaj dost elektriky na elektrolýzu vody, který je ve vedlejším oceánu taky dost... :-) Že by ekonomická budoucnost zatím opomíjené Afriky?? :yes:
anonym
30. 11. 2006 14:20
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Jasne to by sa dalo a cernoskovia budu tie panely utierat a cistit od piesku.
neregistrovaný "ROAD"
12. 9. 2006 15:00
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Lepší dělat něco než nic. Zásoby ropy se tenčí a jejich cena roste. Nerozumím sice jak je složité spalování vodíku a nebo jeho výroba, ale těší mě, že v poslední době se opravdu něco v tomto odvětví dělá. Dokonce některé auta jsou už sériově dodávány s možností spalování alternativních paliv. Ford-alkohol, Subaru-LPG, Opel-zemní plyn, Lexus a Honda-kombinovaný pohon s elektromotorem. Podle mého názoru, čím víc seriových vozů na alternativní paliva, tím víc zkušeností a větší šance prosazení na trhu. Za mě BMW :yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:10
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Jiste. Vsechny ty co jste jmenoval jsou realne alternativy a diky za ne. Ja dokonce netrpelive cekam na to, az se zacnou auta na biolih konecne nabizet i u nas. Oproti tomu tento pocin BMW je ryzi marketing, v praxi temer nepouzitelny.
neregistrovaný "ROAD"
12. 9. 2006 15:24
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Před třemi měsíci jsem si kupoval funglovku Golf+. Po několika probdělích nocích při rozhodování jakou zvolit pohonou jednotku jsem se rozhodl pro 1,6 s přestavbou na LPG. Jelikož moje předchozí vozidlo bylo vybaveno motorem DCi poznal jsem spoustu nedosatatků provozu na naftu. Teď hrdě na zádi vozím samolepku LPG a jezdím s provozními náklady asi 1,3Kč na kilometr. Fandím jakému koliv počinu, který náz zachrání od závislosti na Usámovi a jeho rodině. uznávám, že LPG se vyrábí z ropy, ale těším se, že můj další vůz bude možná jezdit na vodík, nebo jiné palivo.
neregistrovaný "Bárt"
13. 9. 2006 21:27
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
A k čemu ti bude, že budeš mít auto na biolíh? Co si myslíš, že do něj budeš lít? Benzín, protože u nás zatím biolíh neseženeš... ;-\ Jo a pokud tak moc toužíš po autě na biolíh, tak si dovez Focuse ze Švédska, to už v dnešní době není žádný problém...
neregistrovaný "Mirek"
14. 9. 2006 10:19
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
K cemu vam bude auto na vodik? Co do nej budete cerpat? Vodikova cerpadla, narozdil od lihovych nejsou nikde v Evrope. Presto BMW zacne vodikove auto vyrabet. Tedy jeste jednou. V soucasnosti je u nas rozestaveno asi 10 novych lihovaru, ktere budou uvadeny do provozu v roce 2007-8. Lihu bude dost. Auto si clovek kupuje na vice nez rok dopredu. Taky se vam muze stat, ze az za 7-8 let budete chtit svoje benzinove auto prodat, dostanete za nej smesne penize protoze nedokaze spalovat lih, coz v te dobe bude bezny standard. Ten Focus se ani nemusi dovazet ze Svedska, protoze udajne lze koupit i u nas, jen se musi dopredu objednat.
neregistrovaný "Bart"
14. 9. 2006 12:36
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
No ja taky netvrdil, ze bych v soucasnosti chtel auto na vodik. Jen jsem chtel rict, ze v soucasnosti bys auto na lih u nas neuzil...
anonym
24. 2. 2007 17:45
Re: Bude veletrh, vodikovci se roji
Vážení, kdo má zato že vodík je nejefektivnější ve spalovacím mototru je blázen! Do spalovacího motoru pouze tak etanol, ale vodík jen a jen pouze do článků a na to si ještě pár desítek let v masové produkci počkáme. Takže hop do FFV vozidel a příjemnou a ekologickou jízdu s 110+ octany!
neregistrovaný "ada"
12. 9. 2006 14:50
bez titulku
pleteš se, skoro ve všem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jack"
12. 9. 2006 14:54
pravda?
Tak hošíci, a teď by to chtělo fundovaný příspěvek někoho, kdo tomu aspoň trochu rozumí. Mě by to zajímalo. BTW nechápu, jak může při hoření čistého H2 vznikat nějaká škodlivina srovnatelná se spalováním složitých uhlovodíků... Vzniká teplo a pára, ne?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 15:01
Re: Vodík
je kromě toho, že je ve směsi se vzduchem extrémně výbušný, velmi energeticky náročný na výrobu. Někde jsem četl, že odhadem 1% (!) veškeré světové produkce energie padne na výrobu vodíku. Jinak samo, že už v chemii na základce nás učili, že spalováním vodíku vzniká voda ..čili emise = 0. ;-\ ;-)
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:04
Re: Vodík
Ve spalovacim motoru se spaluje v prostredi vzduchu, coz je zjednodusene 20% kysliku a ( bez par procent na ostatni plyny) zbytek dusiku. Cili vznika temer stejne mnozstvi oxidu dusiku NOx jako u bezneho spalovaciho motoru. Ve srovnani se spalovanim napr. lihu je to temer stejne. Jenom z lihu vznika jeste CO2, jenomze ten tvori diky vyrobe z rostlin uzavreny kolobeh, takze je pak CO2 vlastne take nula. Jinymi slovy spalovaci motor na biolih a na vodik jsou v dopadech na zivotni prostredi temer totozne s mirnou vyhodou vodikoveho. Ovsem vyrobit vodik je radove energeticky narocnejsi nez vyrobit biolih. Takze celkove vodik :no: .
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 15:10
Re: Vodík
No možná by to chtělo "forsáž" v podobě vstřikování kyslíku do válců. Mimochodem u benzínu je ideální poměr vzduchu a paliva 14,7:1, ale nikde se nepíše jak je to u hydrogenu? S těma NOx to ale bude zřejmě pravda. Vzduch je pořád jen směs plynů. Můj názor - Zeppelin se taky neujal.
neregistrovaný "sr"
12. 9. 2006 17:04
Re: Vodík
mně zase bylo řečeno, že největším problémem je udržet ten vodík při nízké teplotě, protože při pokojové teplotě zabírá velký objem a tak se zchladí na mínus nevímpřesně kolik -150°C? A je problém ho udržet takhle podchlazený v nádrži. Ale kdo ví, kolik je na tom pravdy.
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 23:54
Re: Vodík
Neni na tom mnoho pravdy, protoze kapalny podchlazeny vodik se pouziva v raketoplanu. Ale v autoobilech se pouziva vodik plynny pri bezne teplote, stlaceny na vysoky tlak. Proto zabira pomerne velky objem, na palube musi byt tezke tlakove lahve a presto je dojezd takovych aut jen nekde kolem 400km. Proste se vice vodiku na palubu nevejde.
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:11
EMISE NULA
ale určitě se ti bude kouřit z prkenice... Popravdě jsem lehce šokován... žiji v přesvědčení, že vodíková reakce vytváří elektřinu k pohonu elektromotoru... a najednou jako blesk tohle... no, opět překvapí ti nejlepší... Po sto létech zažíváme "motorovou" revoluci... člověk s obtížemi vyjmenuje všechny druhy motorů a všechny druhy potenciálních paliv... Takže zbývá ještě poslední krok... auto opravdu na vodu... ale buď klidnej, pokud ho někdo vymyslí, vymyslí k tomu někdo jinej daň z vody, takže počítám, že stejně budeš jezdit za třicet kaček na litr. Pojď se vsadit. Nebo, ty se ve své naivitě opravdu domníváš, že bys mohl mít třeba litr biolihu za 15 kaček? Jakmile se to masově rozjede, rozjede se také úprava cen... přece víme, na co "jede" stát. Nebo ne?
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "Pucmeloud"
12. 9. 2006 15:19
Re: EMISE NULA
GTI, s tou vodou to bude jeste na dlouho, ale mit auto ktery muze jiz ted jezdit na benzin, ale i vodik nebo biolih. tri v jednom....tak smekam a jsem si ochotny za nej i neco priplatit. Po dobu zivotnosti takovyho pekace mozna dvou i tri stejne lepsi kombinace nebude.
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:45
Re: EMISE NULA
Jo, zejména ten Volvo systém, že ti dodaj seznam paliv k autu je úchvatnej... To samozřejmě cením. Já nahoře tím měl na mysli hlavně to, aby si tu někdo nedělal klamné naděje, že až se vymyslí nové palivo, budem jezdit za povoční náklady. Ha ha... Jde přece o zmenšující se zásoby ropy a taktéž o ekologii. Vůbec, ale vůbec nejde o naše peněženky. Řekl bych, že aby se nezhroutila společnost... je možné počítat tak s cenou paliva mezi 30 - 80 korunami (v dnešních cenách). Jak je to za sto na litr... hrozí kolaps. Takže v tomhle rozpětí se podle mého budeme pohybovat, ať už budeme jezdit na jogurty nebo na Aquilu.
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 15:19
Re: EMISE NULA
:-) No myslím, že stát "jede" zelména na lidi jako např. já, kterej z rozdílu svý vejplaty brutto-netto živí minimálně jednu romskou rodinu v Chánově a místo nemocenský musí na dovču, jinak by neutáh svý závazky. No nic, naše evropská civilizace je holt solidární. Zpátky k hydrogenu - jasně, že ježdění obecně nebude nikdy levnější, bez ohledu na to, čím a na co budeme jezdit. Jezdit ale nepřestanem, to vím zcela jistě ! ;-)
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:39
Re: EMISE NULA
:-) :yes:
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 15:25
Re: EMISE NULA
:-) No mezi nami ten blesk je vlastne technicky totozny s dnes uz beznym motorem na zemni plyn CNG. Tedy zadna revoluce. Rozdil je jen ten, ze zatimco do CNG auta cerpas plyn za par korun, v Nemecku u kazde druhe stnice, do vodikoveho auta cerpas za tezke penize vodik v cerpackach, ktere neexistuji. Proto je to podle mne ekonomicky nesmysl. To ze lih pujde nahoru asi ano. Obavam se toho take. Nicmene vidim jeden rozdil. Zatimco ropu lze masove cerpat asi v 10ti statech na zemekouli a rafinerii je v kazdem state tak na prsty jedne ruky, plodiny pro biolih lze pestovat temer kdekoliv na Zemi a lihovaru je jiz dnes v CR asi 10 a dalsich 15 se stavi. To mi dava nadeji, ze monopol nebude tak ostry jako ropny. Pak uz jen vybrat takovou vladu, ktera bude ve zdanovani umirnena, ne jako ta co tu safarila donedavna. Kazdy stat ma nejake dane, ovsem jen socialisticky dokaze zvednout danemi cenu na dvojnasobek trzni.
neregistrovaný "Jack"
12. 9. 2006 15:30
Re: EMISE NULA
:yes:
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:13
Re: EMISE NULA
:-) I ten racionální, nesocialistický stát ti uleví, ale na dani z příjmu... Spotřební daň... to je zlatá reneta...
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 16:32
Re: EMISE NULA
Spotrebni dan na cigara a na "chlast" ano. Problem je, kdyz se v prubehu casu zmeni "chlast" na palivo - strategickou surovinu. Potom je spotrebni dan z doby "chlastove" neudrzitelna. Jsem optimista.
neregistrovaný "Úplně jinej Tomáš"
12. 9. 2006 20:46
Re: EMISE NULA
pokud vím, tak za denaturovany lih se neplati stejne dane jako za cisty... (ale nechci kecat)
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 23:59
Re: EMISE NULA
Mate pravdu. Nevim proc se denaturak nepouziva v autech. Zda jsou priciny technicke ci legislativni. Ale nepouziva se nikde.
neregistrovaný "Bárt"
13. 9. 2006 21:36
Re: EMISE NULA
Pěstovat to sice můžeš všude, ale zapomínáš na jednu věc - když všude napícháš kytičci pro biolíh, co pak dáš na talíř lidem a užitkovým zvířatům (těm tedy ne na talíř ;-) )?? Docela bych rád viděl to číslo, jak velká by musela být osetá plocha, ze který by se dal vyrobit biolíh na pohon všech spalovacích motorů... 8-s :-(
neregistrovaný "Mirek"
14. 9. 2006 10:33
Re: EMISE NULA
A proc hned chcete vyresit problemy celeho sveta do pristiho roku? Technicka reseni postupuji vzdy po krocich. Pro dalsich 10-20 let muze byt provozovano rekneme 25% aut na biopaliva, dalsi cast na zemni plyn a dalsi cast zustane na fosilnich palivech. Uz to nam snizi spotrebu ropy rekneme nekam na polovinu a zhruba o takove cislo se zakonite snizi i emise. Tim se zaroven prodlouzi "zivotnost" ropnych nalezist o polovinu a snizi se rychlost rustu ceny ropy. Za nejakych 20 let, az budou vodikova auta technologicky i ekonomicky pouzitelna a vyroba vodiku bude zalozena na bezCO2ojkovych zdrojich, nastoupi vodikove technologie. Opravdu nerozumim tem, co tu stale prohlasuji ze dokud lih nenahradi 100% ropy, nema cenu o nem uvazovat.
neregistrovaný "misoo"
12. 9. 2006 15:28
Re: EMISE NULA
;-\ :yes:
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:59
Re: EMISE NULA
:yes:
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 03:55
Re: EMISE NULA
Tebe prekvapili ti nejlepsi, ale my ostatni vime, ze se spalovacimi motory na vodik uz se experimentuje (a ty motory bezely) desitky let.
neregistrovaný "Bárt"
13. 9. 2006 21:32
Re: EMISE NULA
Hele, ty jsi nebyl na posledním IAA ve Frankfurtu??? Tos mě tedy překvapil! BMW tam totiž tendle systém tehdy představilo, tak nevím, proč je z toho najednou takový haló ;-\ A druhá poznámka - auto na vodu už existuje, vyvinuli ho ňáký Francouzi, je to takový podivný vozítko, ale opravdu to jezdí. Neptej se mě ale, jak to funguje... 8-s :-)
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 15:59
AURORA NEBUDE
Zajímavé téma. Cena nových paliv... náklady na provoz auta. Jedno je jisté, kvůli tvojí peněžence se novej motor nevyvijí. Jde jen o to, že se tenčí zásoby ropy a současně, že se zhoršuje klima zeměkoule. Pokud tě zajímá, za kolik budeš jezdit... tak si dnes večer napiš do notesu, kolik jsi za čistou vejplatu můžeš koupit litrů naturalu. Pokud měsíčně vyděláš na 700 litrů... (jsi tedy statistickým průměrem a faktickým nadprůměrem) pak si vzpomeň za třicet let... a uvidíš, že budeš stále kolem této hranice. A bude jedno, jestli budeš kupovat benzín nebo turbošaratici. Jen si představ - nastal čas fatálních změn, myslím rok 1989... a jak je to s palivem? Za rudého temna jsi měl benzím za 2,60 ovšem vydělal jsi 2.000... Víš kolik jsi vydělal za měsíc... na 700 litrů... až z toho mrazí. Šance je jen jedna. Nebejt průměrnej a mít nadstandardní výdělek... pak je ti to jedno. Za komoušů byl průměrnej každej a programově... na tom to bylo budované. V kapitalismu máš obrovskou šanci. Má ji každej... tak ji nepromarni... Nespoléhej ani na vodík, ani na elektřinu... spoléhej jen a jen na sebe. P.S. A pozor - rozhodné by mělo být, kolik si může koupit litrů důchodce za tu almužnu, co dostává... zdá se ti to daleko, ale věř, že život letí jako dobře nakopnutá 911ka... a aby se tu důchodce nemohl vyřádit ve svý milovaný káře... to je smutné, velmi smutné.
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Vektor"
12. 9. 2006 16:25
Re: AURORA NEBUDE
:yes: Ano souhlasím, ale....Položme si ruku na srdce - kolik lidí u nás je schopno a hlavně chce převzít odpovědnost za vlastní život ? To komunistické "zglajchšaltování" v nás zanechalo hrozné škody, vidím to dnes a denně kolem sebe. Někdy s mírnou nadsázkou tvrdím, že ti, kterým bylo v době převratu 25 a více, jsou ztraceni..čest vyjímkám. :-|
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:29
Re: AURORA NEBUDE
Souhlas :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 9. 2006 16:26
Re: AURORA NEBUDE
:-) :yes: Já bych taky hádky vodík x elektřina x biolíh přenechal vědcům a technikům. A za sebe se soustředil hlavně na to, mít možnost volby. :yes: Tohle mi trochu připomíná hádky jestli je u letadla lepší tlačná nebo tažná vrtule >:D
neregistrovaný "GTI"
12. 9. 2006 16:30
Re: AURORA NEBUDE
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "Mirek"
12. 9. 2006 16:42
Re: AURORA NEBUDE
Ani tak to neni hadka zda Sparta ci Slavie, ale snaha presvedcit automobilky aby slezly z hrusky dolu a misto prezentace zarnych vodikovych zitrku zacaly konecne prosazovat realne kroky. Na vystavach vodikove supertechnologie, ale zkuste se prodejcu zeptat kolik procent lihu jejich motor zvladne spalovat, nebo zda jejich dizl podporuje cistou bionaftu, ci zda si k jejich modelu muzete vybrat hybridni pohon. Az na nekolik malo vyjimek na nas budou koukat jak Paroubek na martany. Delaji se krasni na vystavach ale realita je benzin a nafta. Pri tom ty upravy jsou technicky tak nicotne. Proto jsem nasadil takovy karavy ton.
neregistrovaný "Michal R"
12. 9. 2006 17:07
Re: AURORA NEBUDE
No, ono se to má s vodíkem asi takto. V současnosti se vyrábí v zásadě dvěma způsoby: parním reformingem z ropných derivátů a elektrolýzou vody. Parní reforming je dobrá věc, vodík lze reformovat i z těžších frakcí... ale je tu ten problém = chce to ropu. Elektrolýza vody je naopak naprosto čistá a hlavně nezávislá na dovozech ropy a výkevech její ceny. Energetická náročnost na výrobu 1 Nm3 vodíku je cca 4,4 kWh a dlužno dodat, že vodík má zhruba 3x vyšší měrné spalné teplo. Poslední, nezmíněnou variantou je přímý termický rozklad vodíku (teploty něco málo přes 1100°C) a k tomu se dnes staví (Japonsko, Francie, Jižní Korea a časem další) moderní vysokoteplotní jaderné reaktory. Tedy sečteno podtrženo: hlavní smyslem pro přechod k vodíku nejsou primárně jeho technické parametry, ale fakt, že vodíku se dá vyrobit neomezené množství. V ČR se ročně spotřebuje něco kolem 7 mil. tun benzínu a tolik lihu prostě nejde vyrobit (teda jde, ale nevypěstujete tolik kukuřice/pšenice atp.). Tedy vodík má "své mouchy" - ale v globálně je to (asi :-) jediná cesta.
neregistrovaný "ROAD"
12. 9. 2006 20:01
Re: AURORA NEBUDE
:yes: :yes: :yes: Opravdu první názor, který má hlavu a patu a který tu chyběl. Moc dík.
neregistrovaný "sepo"
12. 9. 2006 22:00
Re: AURORA NEBUDE
... no to znie rozumne
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 00:15
Re: AURORA NEBUDE
Ale to jsme opet u tech zitrku. Ano, az tu bude stat nekolik atomovych elektraren nove generace, pak je vodik reseni. Ale vyprojektovat a postavit takove elektrarny je otazka nejmene 20ti let, ale spise 30ti, protoze v CR se o tom ani nezacalo uvazovat. Biopaliva mohou zacit snizovat emise i zavislost na rope uz zitra. Ano, nenahradi 100% spotreby. Ale jestli snizi emise o 25% a to v horizontu 10ti let, tak je to reseni s realnymi kratkodobymi prinosy oproti nadhernym snum o krasne budoucnosti. Uz je proste nacase prestat snit a zacit realne kroky, treba male, jako je to, ze nove motory budou konecne schopne spalovat biolih nebo bionaftu ci rostlinny olej.
neregistrovaný "Mirek"
13. 9. 2006 00:23
Re: AURORA NEBUDE
A jeste bych dodal, dokud nebudou stat nove generace jadernych elektraren, je vodik paradoxne vyrazne antiekologicky, prave diky vysoke energeticke narocnosti vyroby, dnes zajistovane z velke casti v tepelnych elektrarnach.
neregistrovaný "U4"
13. 9. 2006 14:50
Re: AURORA NEBUDE
Každý jde svojí cestou, tak to konečně pochop... Třeba tobě bude momentální vývoj BMW k ničemu, ale třeba už tvoje děti se budou vozit v autě na vodík, který bude na špičkové úrovni právě díky vývoji, který trval třeba 30let zpět a čehož jsme teď svědky...
neregistrovaný "Mirek"
14. 9. 2006 10:55
Re: AURORA NEBUDE
No urcite to nebude auto se spalovacim motorem (byt na vodik). Kez by byly vsechny cesty protezovany stejne. Zatimco napriklad zemni plyn dostal od statu podporu pres noc, biopaliva jsou brzdena uz nekolik let. Vsimnete si, jake usili je venovano resenim, za kterym stoji nejaky monopol, ktere vytvareji zavislost. Zemni plyn - jeden dopdavatel do CR. Vodik - nutnost vystavet nakladne tovarny na vyrobu, nejspise spojene s jadernou elektrarnou - opet zavislost na jednom monopolu. Biopaliva - desitky vyrobcu a dodavatelu po cele CR, ve svete tisice. Ovsem realne nasazeni teto technologie musi prekonavat obrovske odpory prave tech, kteri by ztratili moznost, udrzovat lidi v zavislosti. Nemam nic proti vyvoji, ale at se take zaroven nasazuji dostupne nove veci. Zatim je to tak, ze na vystavach ukazuji koncerny fantasticka reseni, realne nasaditelna za 20 let, ovsem v obchodni siti je stale dokola benzin a nafta. Zatim je vodikova technologie jenom vejicka pro ohlupovani lidi aby si nevsimli, ze ve skutecnosti jim koncerny nabizi stale jenom zavislost na rope.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 04:01
Re: AURORA NEBUDE
PRESNE :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 17:48
Re: AURORA NEBUDE
GTI, konečně, konečně!!!rozumnej názor...pro tuto chvíli jsem s tebou spokojen. :yes:
12. 9. 2006 21:11
Re: AURORA NEBUDE
Na to si dám panáka ;-) :yes:
neregistrovaný "Johny.Rico"
13. 9. 2006 13:58
Re: AURORA NEBUDE
:-O >:D :yes:
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 03:50
Re: AURORA NEBUDE
Na svete bude tak krasne, az bude vetsina lidi nadprumerna.
neregistrovaný "GTI"
13. 9. 2006 10:20
Re: AURORA NEBUDE
To nehrozí...
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 17:44
TO SNAD NE.
Tak zaprvé se sluší poznamenat: 1.:yes: 2.:yes: 3.:yes:
1. za BMW - 2. za vodík - 3. za sérii.Tak dlouho jsem na tento okamžik čekal...jen se bojím naftařských společností, ty totiž tohle budou se vší vervou blokovat. Proč? No protože pokud by se tohle rozšířilo, z čeho by měly peníze? Jinak go HYDROGEN, go !!! :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "major"
12. 9. 2006 17:51
Re: TO SNAD NE.
Ak by si aj mal auto na vodík a ten by sa dal čapovať na každej pumpe, tak na ňom nejazdíš. Príčinou je cena. A keď bude cena vodíku nižšia, než cena benzínu, či nafty, potom jeho rozšíreniu nezabráni žiadny šejk. Ale zatiaľ... Ostáva sa už len modliť, nech cena ropy pekne rastie. >:D
neregistrovaný "major"
12. 9. 2006 17:54
Re: TO SNAD NE.
Len poznámka. Aby sa oplatilo prejsť na vodík, tak by ropa musela stáť 150 USD/barel. Samozrejme, bolo by potrebné vybudovať ohromné množstvo elektrární, najlepšie ekologicky najprijateľnejších - jadrových.
neregistrovaný "Johny.Rico"
12. 9. 2006 19:43
Re: TO SNAD NE.
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Rossi"
12. 9. 2006 19:45
bez titulku
To by mě zajímalo, kdo přišel s tím, že vnitřním spalováním vodíku nevznikají žádné škodlivé emise. Ke spalování je třeba kyslík a toho je v atmosféře 21%. 78% je dusíku a pochbuji, při teplotě spalování se bude chovat jako inertní plyn.....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Wartburg 353W"
13. 9. 2006 03:52
Re: bez titulku
Dusik oxiduje nad urcitou teplotou. Pokud je horeni dostatecne "studene", neni s NOx problem. U benzinu to nejde, protoze studene horeni benzinu vede k nedokonalemu spalovani. U vodiku NEEE. Vodik je super!
neregistrovaný "Lovap"
13. 9. 2006 08:01
A čo tak dusík?
A čo tak motor na dusík? Pred nejakým časom som v jednom časopise v seriáli o alternatívnych palivách čítal článok o motore na dusík. Vyzeralo to celkom zaujímavo. Podotýkam, že dusík neslúžil priamo ako palivo (nespaľoval sa). Bolo to niečo na princípe rozdielu tlakov. Fungovalo to asi takto: do valca sa nasal vzduch a vstrekol stlačený dusík - rozdiel tlakov a teplôt spôsobil expanziu. Vraj takéto motory aj fungujú (samozreme ako prototypy) a aj nejaké skúšobné vozidlá tam boli ukázané. Bolo to v AutoAktuáli, len mám taký dojem, že som to spolu s ostatnými asi vyhodil ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Stroke"
14. 9. 2006 11:30
Auto na vzduch
Nerozumiem jedinej veci. Preco stale nie je pocut o tomto zeby "politika"?
Co si o tom myslite?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Stroke"
14. 9. 2006 13:59
Re: Auto na vzduch
Chyba tam link: www.autonavzduch.cz
neregistrovaný "lojza-turbodýzl"
14. 9. 2006 12:20
náledí
Hoši, hoši, někteří z vás asi ani nedodělali základní školu, podle toho co dokážete vyblít za názory. Ach ta chemie a fyzika, že? Pokud se vodík spaluje hořením, t.j. slučováním s kyslíkem, vzniká voda, resp. vodní pára. A zkoušel se někdo už taky zamyslet nad tím, jak bude třeba vypadat taková D1, až všichni budeme jezdit na vodík? To bude mlha z Prahy do Brna, která bude kondenzovat na asfaltu, na autech, no prostě všude. A dokážete si představit, až do toho přijdou první mrazíky? To zase za všechno budou moci silničáři, že? Ať žije nafta!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Bart"
14. 9. 2006 12:39
Re: náledí
Jo, kritizovat, to umi kazdej ;-\ Tak holt neco navrhni, co zachrani planetu pred udusenim a/nebo smrti hladem, protoze kvuli vsude pestovanejm energetickejm kytickam nezbyde misto na brambory... 8-s Jen ta posledni veta se mi libi (teda pro soucasnost) ;-) :yes:
neregistrovaný "v0cas"
28. 12. 2006 00:04
Re: náledí
a spalovanim benzinu snad vodni para nevznika? :-DDD
neregistrovaný "colorblue"
31. 1. 2008 02:55
voda
Je smutne do jak hruznych dimenzi se vyvine debata o palivu: "V kapitalismu máš obrovskou šanci. Šance je jen jedna. Nebejt průměrnej a mít nadstandardní výdělek... pak je ti to jedno... Nespoléhej ani na vodík, ani na elektřinu... spoléhej jen a jen na sebe"... takova je nase reakce na horizont ekonomické revoluce která má potenciál posunout svět k lepšímu, náš strach a touha ovládat ostatní jsou síly kterí nás drží v rukou drtící vládního i celosvětového monopolu peněz; sami se utvrzujeme v tom že je mimo naše horizonty opustit politicko-ekonomické paradigma které svou účastí neustíle spřádáme...
Naštěstí existuje věda a pokrok, ty historické pčedsudky úspěšně lámou. Uvažujme tedy jestliže "vodík má zhruba 3x vyšší měrné spalné teplo" než energie vstupující do elektrolýzy vody, je jeho výroba a následné spalování energeticky velmi efektivní, což v praxi znamená v oblasti motorismu, že není ohrožen dojezd vozu s benzinovým spalovacím motorem provozovaného na vodu rozkládanou elektrolýzou napětím z alternátoru; Ve výrobě vodíku pak efektivita narůstá s možností využití v kogeneračních jednotkách soušasně výrábějících teplo, btw. účinnost kondenzačích kotlů běžně přesahuje 100%. "Poslední, nezmíněnou variantou je přímý termický rozklad vodíku" a zajímavé je, ze velmi vysoká teplota, kterou potřebujeme k tomuto procesu zdánlivě odsouzeného superdrahou jadernou technoligií, vzniká elektrolýzou těžké vody, která je jako náhodou odpadem každé jaderné elektrárny a lze ji také neomezeně získat z mořské vody.
Nic proti alkoholu, lihovarům, bioolejům, elektromobilům na sluneční pohon apod., ale palivo budoucnosti JE voda, bo dokud prší, nejde ji zdanit:)
Rozbalit vlákno
0