embeckari nikdu neprekrocia svoj tien. skus si zajazdit (nie 2 km, ale vaznejsie, tak 500-700) na inom voze. zistis, aky je rozdiel medzi jazdit a vozit sa.
No ono to zas take zle nie je. Jazdim len v ramci Slovenska obycajne naraz maximalne 200-300 km a to je este znesitelne. Urcite by som si vedel predstavit aj lepsie auto, ale na druhej strane Fabia momentalne splna moje potreby. Este k tej dynamike, jazdil som pracovne mnoho aut okrem ineho aj ´97 terenny pick-up Nissan Double Cab 2.5 D, ktoreho vykon nebol daleko od toho pri Fabii, krutiaci moment tiez neoslnoval a hmotnost, celny odpor ako aj odpor prevodoveho mechanizmu boli urcite vacsie ... Nuz a na takom aute sa naucis jazdit technicky :o)
Já mám 1,5VTEC 115hp. Povinné ručení je pravda o nějakou tu tisícovku dražší, ale stojí to za to. Když bud chtít tak s tím můžu jezdit pod 6l (ověřeno), a když chci tak mohu jezdit velmi svižně (dálnice 160-180km/h) se spotřebou 7,5-8l. Já bych do HTP rozhodně nešel... ;-)
kolega má Polo s HTP motorom a musím povedať,že ked počujem zvuk tohto motora a traktora,tak sa to skoro vyrovná a tých čo sedia vzadu úprimne ľutujem.
Ja nemam fabiu ale krajsie auto (podla mna). Chcel som nove. Tazko ti to vysvetlit, z financneho hladiska sa to neoplaca ale ja mam z toho radost a dalsie auto bude tiez nove. Proste na vsetko v zivote nepozeram peniazmi. Ty mozno niekde inde trvas na niecom inom a lepsom ako staci mne (novy byt, vs. stary, alebo dom vs. byt, etc..), tak sa to mozno vyrovna. Neberiem ti, ze kupit 2-3 rocne auto zanovne v dobrom stave je super kupa. Avsak v nasich konciach 3,5 roka dozadu to bol problem - najma stav a povod auta. Dnes je to uz inak trochu. Ale ja jazdene auto nechcem. Proste ak na to budem mat, tak si kupim aj ked sa to tebe zda iracionalne.
A na garancky ma zmysel jazdit stale, nielen pocas zaruky.
Jasne vysmivat se neni treba. Ale jak tu nekdo placa takovy hovadiny ze s HTP pokori stokonovy auto kdyz si vzpomene, tak toje teda sila. Ten je teda mimo..
Blbost, s 1,2 HTP udelas 1,4 16v jen pripade ze v ni sedi totalni dement. Placas hovadiny. S motorem muzes umet "zarabat" jak chces, kdyz tam ten vykon neni tak tam proste neni. To zrychleni z nuly na 100 hovori snad jasne ne? Jasne ze vykon neni vsecko ale je to zaklad pro vse ostatni. S 90konovou Corollou honim HTP kdyz mam chut. vlastne ani nehonim, proste predjizdim kdy se mi zachce. Proste ten jeden valec jim tam chybi a to neukecas...
Se ohanis zahranicim, ze vedi na co jsou trivalce. Jo vedi to sou totiz na hov.. . S tim tam nejezdi ani baby na nakup. Kdyz uz sem behem 5 let videl v nemecku Fabii tam prinejhordim v motorizaci 1,4 16v a jeste casteji v nafte... Nevis co meles..
Propana 350.000 za Fabku 1,2 HTP 8-s , to nechapu. Za to rad mas lehce jety auto a skoro dve tridy vyse... Posledni koupe u nas v praci byl 3,5 roku starej Focus, v plne vybave, 1,6 16v za 245.000. Najeto 55.000 km od znackovyho delalera, s pulrocni zarukou. Pred nekolika lety jiny kolega koupil Hondu Civic byla 4 roky stara, najeto 65.000 km, 90 koni, v plne vybave za 225.000 opet se zarukou znackovyho dealera. Auto behem 4 let co ho ma absolutne bez problemu, leje jen olej a benzin. A prozene s ni i Octavii natozpak Fabku 1,2 HTP. Za tu cenu dostanes tak Fabii Junior a jsi rad ze to ma ve vybave aspon kola a volant. Na okna v elektrice, ABS nebo klimacku muzes zapomenout. Nevim co vsichni blbnou ze radsi koupi "holoauto" Fabku 1,2 HTP nez neco, cemu lze uz rikat auto... Po nejakych 50-60 tisicich km je kvalitni auto tak akorat dobre zajety, uz nemusi na garancky, coz taky neni levna zalezitost. Ale kazdej svyho stesti strujcem...
Ne kdepak zadna velka propast to neni, je to sakra velka propast! Oproti dobre 1.6 skoro 45 koni ale to je "jen" nejakych 40%. O kroutaku u trivalce ani nemluvim. Pan je asi technickej antitalent a nikdy v nicem co ma vic 40kW ani nesedel. Leda je mozny ze to nenapsal chlap ale nejaka blondyna. To by to vysvetlovalo...
Pro jednoho jo, to se da. Jen tu dynamiku muze jako prumernou hodnotit jen velkej optimista. Dnesni prumer v dynamice lezi uz trochu nekde jinde. Pokud v tom aute travis az 5000 km mesicne jak pises, a jezdis delsi trate, tak te lituju. Byl sem s firemni Fabkou dost casto ve Stuttgartu a vim ze na takovou cestu to chce neco vetsiho. Fabie je uzka, stredni panel tlaci do prave holeně... Je to pro lidi tak do 160 cm. Ja za volantem moc pohody nemel...
My tady s kolegama v praci radeji kupujem lehce jety auta, s vybavou a silnejsim motorem, nez novy Fabie s 1,2 HTP. Zkusenosti jsou s tim vic jak dobry. Posledni koupe u nas byl 3,5 roku starej Focus, v plne vybave, 1,6 16v za 245.000. Najeto 55.000 km od znackovyho delalera, s pulrocni zarukou. Pred nekolika lety jiny kolega koupil Hondu Civic byla 4 roky stara, najeto 65.000 km, 90 koni, v plne vybave za 225.000 opet se zarukou znackovyho dealera. Auto behem 4 let co ho ma absolutne bez problemu, leje jen olej a benzin. A prozene s ni i Octavii natozpak Fabku 1,2 HTP. Za tu cenu dostanes tak Fabii Junior a jsi rad ze to ma ve vybave aspon kola a volant. Na okna v elektrice, ABS nebo klimacku muzes zapomenout. Nevim co vsichni blbnou ze radsi koupi "holoauto" Fabku 1,2 HTP nez neco, cemu lze uz rikat auto... Po nejakych 50-60 tisicich km je kvalitni auto tak akorat dobre zajety, uz nemusi na garancky, coz taky neni levna zalezitost. Ale kazdej svyho stesti strujcem...
1,2 HTP 47kw 15.9s na 100 km/h, 1.4 16V 74 kw 11.5s na 100 km/h. Este ta nepresla chut? A pozor, aby ti nepraskla hlava valcov. Vraj sa to stava na tej 1.2 dost casto.
Som z BA, s tou kosackou ma chces urobit ako? Si pozri zrychlenie no 100 km/h. Kontakt ti dam, ale nie verejne. Tak vymysli ako a kludne sa s tebou stavim, ze na 100km/h mi budes akurat cumiet na zadne svetla.
vysvetlenie:
1. auto som kupoval 3 roky dozadu. t.j. ina situacia na trhu (rozdiel cien mezi 1,2 a 1,4), ina moja financna situacia ako teraz a tiez aj mala vlastna skusenost - moje prve auto.
2. mozno sa budes divit ale neminiem viac s benzinom v-power ako bez neho. kedze prakticky na jednu nadrz mam vacsi dojaz o 60 az 100km (v meste) a cena je cca o 2sk na l drahsia tak to bud vychadza +/- rovnako ako s beznym 95okt. benzinom.
3. hluk motora sa naozaj znizil alebo zmenil na prijemnejsi vo vyssich otackach. sam sa divim ale je to tak.
4. teraz som na tom lepsie financne, takze pripadny rozdiel 20sk cene na celom dojazde nadrze neriesim
Ked to zrhniem - kupil som si take auto na ktore som mal, ktore mi vyhovovalo (ciastocne aj mojou neskusenostou) a ktore sa mi popri tom vsetkom aj pacilo a mal som radost z neho. Teraz sa mam lepsie, ale s tym som nechcel ratat pri kupe a tak ked pride cas - vymenim ho. Nehovorim ze som kupil najlepsie a neviem co, ale v danej dobe to bola dobra kupa. Tak isto dnes by som uz tak slaby motor nekupoval a to aj napriek faktu ze 90% jazdim sam.
Motor 51KW v berlingu je 20 let starý disel. Je nezničitelný ale líný. Mám v berlingu HDI(do osobáku mi disel nesmí, ale tohle je dodávka), docela mě překvapilo že je levnější než fabia TDI.Ano vím, HTP je cenově jinde. Ale já se snažil koupit nejlevnější variantu, když to nešlo tak pro mě škoda ztratila smysl. Navíc když jsem ho chtěl bez klimy tak ho ani neměli a klimu mi dali zadara. ;-);-) Nadšenej nejsem protože budu mít v létě furt nachcipaný zaměstnance.
Tak to nechapu, to levny 1,2 HTP si kupoval asi proto abys usetril, ze? A ted do nej lejes drahej Shell V-pover... Ma to smysl? Co vrazis do toho "super benzinu" za to sis mohl pomalu koupit lepsi auto ne? a jezdit na beznou 91 nebo 95 benzin. Jinak mam pocit ze kdyby ten zazracnej benzin dokazal snizit spotrebu o litr na 100 km, tak se o nej lidi poperou. Nepodlehej reklame kamarade...:-)
Jednou sem jel s 1,2 HTP. Jeli sme sni tri chlapi do Stutgartu, kazdej prez 100 kilo a dalsich 80 kilo v kufru. Jelikoz auto bylo z pujcovny nedelalo nam vrasky tocit neustale prez 5000 otacek, pak to i jelo, ale pruznost veskera zadna. kopce na dalnici sme jezdili na 4. Nevim uz presne kolik benzinu sme projeli ale takovym stylem sme se urcite pod 8l/100 km nedostali. Otázka je, kolik ten trivalec pri takovem jezdeni vydrzi. Dle meho soudu je to levna varianta pro kazdeho do mesta a blizkeho okoli. Mnohem lepsi motor byl 1,4 co se daval do Fabie driv, nez zacali 1,2HTP. S tim sem se sluzebnim nalital peknejch par tisic. Takze 1,2 HTP u me prohrava na plne care.
Cela Embecka je hanba. Ako sa hovori, kto ma Skodu ma aj posmech. Su to hnusne male nevykonne priblizovatka a soferi v nich sa citia ako na F1 a podobne sa aj pokusaju jazdit. Nepredvidatelnym nevykonom ohrozuju plynylost a bezpecnost cestnej premavky. Radsej jazdim na starsom BMW s 3litrovym motorom, ako by som mal ohrozovat zivoty a zdravie svojej rodiny a seba a taktiez aj tych naokolo. Bezne jazdim na 20-30% vykonu auta, ale tych takmer 200 koni je v krizovych situciach na nezaplatenie. Casto sa smejem, ako embeckari odpaluju z krizovatiek, len aby predbehli BMW, ked si jazdim a "kocham se". Akurat ze ked maju rychlo predbehnut, a to ani nehovorim ked maju tahat do kopca, le zle.
To uz ani nehovorim o tom strasidle rumster. Zhorela embecke linka, co vyrabala zadnu cast karoserie?
Vzdy som tvrdil jedno: Ten, kto vymysli nejake auto sa v nom musi vozit, kym nevymysli a nezacne sa vyrabat nove. To by ubudlo polovicnikov (normalne auto ma aspon 6 valcov) a vselijakych fobii, matysov a podobne.
Cesi su chorobne naviazani na svoju embecku a nemaju odstup a objektivitu pri porovnavani. Kupil som si starie auto a zase si kupim ojazdene, ale za tie prachy dostanem vykon, priestor, luxus. Nevadi mi, ze do sedacky *uz niekto predo mnou. Ale viem, ze auto sa chova ako chcem ja a citim sa v nom ako v kresle v obyvacke. Embeckari, viete co je to za pocit vystupit po 8 hodinach za volantom uplne cerstvy a neunaveny?
Takže se v podstatě shodujeme :yes: , až na ty korejský zázraky. :no: Máš pravdu, že htp v eleganci může působit směšně, ale já tvrdím, že je to věc těch, co to kupují. Kdo chce, ať si to koupí, on ví proč to dělá a ten slabý motor mu asi stačí. Ty s tím nesouhlasíš, dobrý, taky máš svůj názor. Já to akceptuju a protože mě to už přestává pomalu bavit, končím v téhle debatě, napíšu jedině tehdy, když mě na to odpovíš něčím, co mi hne žlučí ;-);-);-)
Jsně, to chápu. Vimže i těch 220tis. v základu je pro hodně lidí hodně. Jako holé základní auto to chápu. Jenže v základu nemáš ani posilovač řízení. To pak musíš dost brutálně připlácet, a to potom už zase nechápu proč si těch 40 tis na lepší motor nepřiplatit taky. Místo metalízy, kol, klima.... Prostě když vidim tu výbavu elegance s černým htp tak se musim smát. Tomu řikám navoněná bída. A corsa je fajn, ale tak malé auto by ženě nestačilo. Bohužel. ;-) Jinak je mi fakt jedno jestli ve škodovce dělají poláci, češi nebo tataři. Ty auta jsou udělaný dobře, o tom žádná. Stejně tak jako swift v Madarsku a polo na Slovensku. A getz myslim taky nevozej z Koree.
Grafy zpameti naslapnuty nemam, mohu porovnanat jen jako ridic - a jasne vitezi 1.2 55k htp nez 1.2 65k Fiata. Az budes mit moznost, projed se s tim...
Souhlasím v prvním bodě - ať si každý jezdí v čem chce, ale rozdíl v těch motorech je fakt velký, poznáš to nejvíc v kopci, když potřebuješ předjet rychle kamion - 1,2 HTP - to je v tomhle případě o život. Ale neřekl bych, že oproti některým konkurentům mimo koncern to má nějakej výraznej deficit, možná je fabka o trochu těžší a za ty prachy co pak dotlačíš za výbavu (co ti ze začátku neřeknou a dají ti cenu za sociál)bys měl asi jinde lepší auto v této třídě. Ale to je věc názoru a každýho zákazníka.
na hluk ti pomoze tankovat shell v-power 95. Jednak ti znizi spotrebu 0,5 az 1l (mesto) a zaroven vyrazne utisuje motor vo vyssich otackach. Sam mam htp 47kw v cordobe uz skoro 60 tis. km a poslednych cca 5tis - tis. km tankujem len v-power a je to viditelny rozdiel - teda pocutelny a na spotrebe viditelny. Na dialnici prvy krat pri 130-150 tacho pocujem viac odvalovanie pneu, ci aerodynamicky svist namiesto sekacky... :-)
třeba na ten motor nejsou peníze, tak možná proto. Se soukromým vozem najezdím 1500 km měsíčně, max jednou za rok do Chorvatska, k čemu jiný motor? A tu klimu v létě fakt ocením, je to úplně o něčem jiném, než otvírat okýnka a mít v autě 30°C ;-) navíc když sešlápneš plyn až na podlahu, tak se klimatizace automaticky vypne, aby ti "neužírala" z výkonu motoru a pak je ta jízda jako bez klimatizace. Jinak máme ještě Berlingo, má 51kW. Je to daleko těžší auto, zrychlením se vůbec s HTP (verze hatchback) nemůže měřit a co teprve potom, když to Berlingo naložíme motorovým člunem. Člun je sice nafukovací, ale motor už ne a ten je pěkně těžký. To je pak teprve cesta a přece to s těmi 51kW zvládne k moři a zpátky. Akorát nemá klimu a to je utrpení, zvlášť když víš, že před tebou jede klimatizovaná HTP :-)
OK Milan, a co ta stal ten Focus? Ak ho mas novy, stal minimalne o 100-150 viac, nez ta Fabia. A sme u jadra pudla - preco vyvalit zbytocne o 100tisic penazi viac, ked rovnaku sluzbu spravi aj lacnejsie auto???
V pripade, ze si kupoval jazdeny Focus, tak uprimnu sustrast... Mali sme jazdeneho Focusa, bol to teda srot najvacsi, kupeny ako "zarucene neburany a bezproblemovy". :no::no::no:
350 tisíc českých a jako strašné auto mi to nepřipadá, přišlo mi to jako nejlepší volba v poměru cena/výkon/kvalita. Samozřejmě když si kupuju tak drahou věc, tak prolezu ostatní autosalóny a svezu se i v jiných autech a pak se rozhodnu a vůbec nelituji.
Prapůvodně do města - no to asi jo, ale bohužel u nás není situace taková, aby si lidé mohli běžně koupit aut několik, něco do města, něco na výlety. Tak kupují to, na co mají a co jim stačí pro rodinu. Vidí nižší cenu (proti 1,4 výrazně), koupí si htp. Ty můžeš bejt spokojenej, máš mondeo a žena opel - to je ideální případ, tipuju nějakou corsu. To je potom fajn. Jenže tě to taky musí stát kupu peněz, který nemaj všichni. Samozřejmě tím nechci říkat nic proti tobě, naopak, asi umíš vydělat a takových lidí si vážím (pokud se o nich nedozvím za pět let, že vytunelovali banku apod). Pokud jde o opel, mám pozitivní zkušenost. Letos v chorvatsku jsme jeli s jedním místním chorvatem v corse 1,2, pět dospělých lidí, jelo to jak raketa. Celou dobu ten pán jěl v nízkých otáčkách a když to pšilápl, hned se to velice ochotně vytáčelo a akcelerovalo, to byla paráda. Hned jsem si vzpomněl na htp. Za těma korejcema si stojím. Ty továrny u nás nebo na slovensku jsou jen začtkem toho našeho otročení na pásech pro ně. TPCA do toho ale nepočítám, to není korea, japonci ani francouzi nezahlcují trh laciným zbožím diskutabilní kvality. Navíc v kolíně se vyrábí vozy, které mohou konkurovat leda sami sobě nebo smartu. Ve škodovce není samej polák, zapomínáš na ukrajince a slováky. Dokonce s tebou souhlasím, že je jedno kdo to dělá, ale důležitý jak to dělá a hlavně podle jakejch požadavků to dělá a pro koho. Ten polák ve škodovce to musí udělat stejně jako čech, jak to zkurví, má problém. Jde o ty požadavky na kvalitu práce už v továrnách, o použité materiály.
Kecy kecy kecy...
Pises po slovensky, ak si z BA, daj kontakt. Firemnou 1.2 12V ta urobim v 1.4 16V HOCIKEDY. Odskusane na viacerych kusoch, zo 7 Eutotelackych (pardon uz TMobile) 1.4 74kw Fabii som prestal vsetky :no:
Vykon nie je vsetko, kedy sa to uz naucite, chlapci?? Kazdy motor vyzaduje ine zachadzanie, o tom to je. Ale vsetci nastrocni siltovkari kazdy vikend obletujuci rodinnu Skodu 105 hrzdavej farby pustenou hadicou vidia len cisielka, ze ano >:D
Problém je v tom že u auta typu fabie je cena jedním s nejdůležitějších parametrů. Jsou to prapůvodně auta do města, většinou jako druhá auta v rodině. A v tom třeba ten getz nebo i swift poslouží stejně a ve srovnatelné výbavě i levněji. A getz 1,1 jede mnohem líp než HTP, o swiftu 1,3 ani nemluvě. Ty bláboly o tom jak nám japonci a korejci berou práci miluju. TCPA a Nošovice asi vyráběj a budou vyrábět škodovky ne? Kia na Slovensku asi taky. Mimochodem, škodovce je to samej polák. Je mi fuk kdo to vyrábí, mám mondeo a žena opel a ani netušim kde se to dělá.
Rozdiel medzi 47kw 1,2HTP a 74kw 1,4 16V je sakramentsky priepastny. Jazdil som v 47kw Ibize 1,2 a jazdim na fabii kombi 74kw 1,4. Je to ako jazdit na kosacke a na rakete. Hlavne pri predbiehani a so zapnutou klimou, ale aj bez klimy. Pri 1,2 som auto tlacil aj ocami. Radil rychlosti hore aj dolu ale netahalo to nikde. Auta s motormi 1,2 HTP patria do zahradnickych potrieb medzi kosacky a nie do autosalonu.
Mám HTP 2,5 roku, 30 tisíc km, každý rok k moři a spotřeba 6,2 l. Myslím, že nikoho s HTP nebrzdím a jede to slušně. Na zvuk se dá zvyknout. Za ty prachy dobrý. Jen blázen může sronávat HTP s 1,9 TDI!!! Je to někde jinde. Ale za ten rozdíl v ceně už si koupím raději větší auto a zase s nejslabším benzínem.
Však já taky zázrak nečekám, kdo ho od toho může ostatně čekat? Zázrak můžu čekat od dvakrát přeplněný čtrnáctistovky, to jo. Souhlasím že ten motor se nabízí hlavně proto, aby měli něco za nízkou cenu (nepíšu levnýho, protože mi to vzhledem k výbavě a výkonu přijde i v základu drahý), ale lidem se to asi líbí a stačí jim to, tak jim to nechme. K otmu korejskýmu autu se asi vyjadřovat nebudu, ačkoli, měli bychom si uvědomit jednu věc: ať jsou ty vozy dobré nebo ne (tady bych poukázal třeba na ten náraz chevroletu v NCPAP - aveo myslím???), mám neblahé tušení. Pokud bude nadále stoupat prodej korejců a číňanů (případně jiných asijských výrobců mimo japonska), dojde k utlumení výroby a krachu evropských automobilek, spousta lidí přijde o práci a nebudeme mít ani na ta korejská auta za nízkou cenu. Ať chceme, nebo ne, automobilový průmysl živí nezanedbatelnou část populace nejen v čr (není to jen ta fabrika co ty popelnice na kolech vyrábí, máme i další extrení dodavatele, dopravce, prodejce atd), z daní těchcot lidí žijí státy, a bez jejich výdělků nebude ani na státní výdaje, všecko se položí. Pak budem korejcům dělat roboty na pásech. Tak jen kupujte asijský produkt. Zahubíte tím domácí průmysl, v textilním už se to povedlo, strojíresnký to čeká. Ale to už s HTP koukám moc nesouvisí.
Když mi ten motor utáhne naložené auto(ne přeložené) tak O.K., klidně to jako montážní vůz koupim. A rád. Proti škodovce nic osobního nemám. Ale současný HTP je hrůza. Naštěstí pro osobní potřebu nemusim řešit takovéto obsahy a vůbec ne tento segment. Mám rád silná benzínová auta, to fabia neni ani v jedné variantě.
Proč řešíte výkon a vlastnosti motoru 1,2HTP?Tuhle motorizaci volí řada obyčejných lidí,stejně jako jiní preferují kroutící moment a výkon.A ruku na srdce,jaký je rozdíl mezi 1,2HTP a např.1,4 nebo 1,6?Asi velká propast to nebude že?
Věčná honba za HTP ... začínám některé podezřívat, že na HTP žarlí ;-) Budu se opakovat, ale čím to je, že některým tři magická písmenka tak vadí? Konkurence má podobné motory, tzv. hrnky s podobnym vykonem, ba dokonce maji i horsi motory. Naštěstí, je to jen česko-slovenský problém, protože v zahraničí se takovými kravinami nezabývají, jelikož ví jaké mají tyto motory smysl :yes: Jen počkejte škarohlídi, až po ukončení výroby přijdou nové třívalce HTP2, ty vám teprv zvednou mandle >:-[]:-)
Fabia v základní výbavě a na 13 kolech není o moc lepší než třeba Getz.Spolehlivost a kvalita jízdy bude tak stejná, Getz je trochu menší. Nesrovnávám dobře vybavenou fabii, tam se člověk opravdu cítí mnohem líp než v korejci. Ale motor HTP patří do těch nejlevnějších výbav a tam ten rozdíl neni velký. Jestli jsi někdy seděl v tom Junioru a v RS tak asi víš že to jsou dvě zcela odlišná auta. Taky je tam obrovský rozdíl v ceně. Když už někdo investuje do vysoké výbavy nechápu že si nekoupí i pořádný motor. Tot vše.
Korejce? To je fakt úlet. To je jako bych si chtěl koupit hodinky Festina a ty by jsi mi řekl, ať si raději kopím Casio, že mají narozdíl od Festina stopky a světlo a jsou digitální. Proč asi myslíš, že je ten korejec s tou cenou tak dole? Kvůli užasné kvality, zpracování dílů a jizdních vlastností? :no:
Jezisi na co si tady porad hrajete? Vsichni nemusi mit minimalne 100 koni pod kapotou podle me si spousta lidi Roomstera koupi i s trivalcem. Podivej se kolik zere trivalec a porovnej to s ctyrvalcem. K tomu ceny benzinu uz taky dolu nepujdou, tak co resit? O povinnem ruceni nemluve.
Presne. Nalital jsem na htp asi 85t km za 3 roky a naprosto OK (55k). Minuly tyden jsem mel pujceny Fiat Punto 1.2, ctyrvalec 65 koni a i pres vyssi vykon jsem vzpominal na 1.2htp - ten 3valec ma lepe zvaladnuty kroutak a na rozdil od Fiatu trochu jede... Jedine pozitivum ctyrvalce byl nizsi hluk...
Ted jsi mi to dal. Já jen chtěl říct že HTP je v nabídce VW jen a jen z toho dúvodu aby se s cenou dostali na přijatelnou úroven. Ale pak zas nemůžeš čekat zázrak. To auto prostě nejede a to z něj dělá druhé auto pro město. Pak je to O.K..Ale ten kdo si to koupí jako své jediné auto pro rodinu je podle mě blázen. A jinak si teda myslim že silný motor,abs,boční vaky a podobně je pro bezpečnou jízdu mnohem víc důležitý než klima. A to když si doplatíš k té 1.2 tak jsi s cenou uplně jinde. To radši nějakýho korejce který to má ve standartu a k tomu aspon 1,4 motor.
Vždyt taky jo. Já mám elektroinstalační firmu, a ty kabely něco vážej. Navíc kolikrát potřebuješ rozvést i lidi tak pickup nestačí. Nechtěl jsem kupovat nic drahého, ke služebním autum se lidi chovají hrozně. Nakonec jsem tu nejvíc rozpadlou feldu kombi vyměnil za berlingo. Možná až bude Logan kombi bude to zajímavé. Ale Fabia s jakýmkoliv silnějším motorem už je zas moc drahá. Jestli jezdíš sám a vozíš vzduch tak pak to chápu, i když to asi nebude moc radostná jízda.
sice mě tady za to kde kdo ukamenuje, ale já se za svůj motor nestydím. Na lepší auto nemám a tak zbylo na 1.2HTP 47kW, plechová kola, šedá graphite metalíza a k tomu klimatizace. Přečetl jsem si příspěvky výše a podle nich jsem teda vůl, že mám klimačku, místo toho, abych měl pořádný motor a nadupané lité kola. No, když je v létě 35°C, tak tu klimatizaci ocením daleko lépe než nějaké gumy. Ony ty gumy sice vypadají lépe, ale já sedím v autě a zevnitř se na ně stejně nevidím. Co si myslí jiní, je mi jedno. Stejně většina těch kritiků má 15 let staré auto. Já sedím uvnitř vozu a tu klimatizaci ocením. Tohle auto stálo 350 tisíc a jezdí dobře, jsem spokojený, rozhodně jsem s ním spokojenější než s Citroenem Picassem 1.6HDi, se kterým docela často jezdím. Až budu mít víc peněz, koupím lepší auto s lepším motorem, zatím stačí Fabie. Nicméně mám úzké kontakty na Škodu Auto a tak vím, že s tímhle motorem mají problémy, hlavně kvůli vyvažovací hřídeli a proto se přestane vyrábět. Alespoň takhle mi to říkal před pár měsíci bývalý kolega :-)
Mam uz nieco cez 2 roky 64k Fabiu 1.2 HTP na firmu. Najazdim cca 3000-5000 km mesacne a 80 % jazd jazdim v aute sam. Pre ma je to ucelove vozidlo - nizka poistka, nizka cestna dan, nizka spotreba, primerana dynamika jazdy, nizke servisne naklady - skratka cisto racionalny vyber. Samozrejme v tom nevozim 400 kg cementu, ani 4 urastenych masiarov alebo podobne - to by som sa obhliadol po inom aute ...
čili necháš rozebrat půl auta, až na tu klimu za rok ušetříš nebo jak to myslíš? to je kravina, proč musíš mít nutně na hliníku širší gumy? to je taky blbost (sám jsem toho příkladem - 165/70 R13 na svým favoritu mám jak na zimním plechu tak na letních alu), co to všichni kecáte o malým a tedy nebezpečným výkonu? proč, výkon nemám, vím o tom, podle toho s tím jedu a holt teda při předjíždění počkám na větší díru mezi protijedoucími, kdo to neumí ( a nechápe), nemá co dělat u kormidla. Jo a klimu v podstatě lze svým způsobem považovat za bezpečnostní prvek. Oknama se nedá auto pořádně vyvětrat, navíc z toho průvanu bolí hlava a způsobuje to nepříjemné bolesti a hluk. Pokud máš v autě vedro (nebo je tam hnusně z průvanu) tak se blbě jede, o tom žádná. Když budeš mít v autě příjemně, líp se pojede, nebudeš tak rychle unavenej. Navíc třeba v mým případě má brácha i máma alergie na prach, pyly a dlaší xindl. Víš co to je, když musíš projet např. kolem pole s rozkvetlou řepkou olejkou, pod břízama, lípama, nebo když třeba jezeďáci sečou obilí? To může bejt i konec, speciálně když by tam třeba vlítla oknem včela a píchla. Otevřít okno znamená horor (jenže větrat se musí, v autě bejvaj vysoký teploty). Bez klimačky v tom autě chcípneš. S ní se dá jet, nasávání vzduchu doplníš o pilový filtr (v případě škodováckého bezvadně účinný), můžeš využít i vnitřní cirkulaci vzduchu. Prostě to není jen zbytečná výbava, která je jaksi navíc, já to tak nevidím. A alergických dětí přibývá, to ti řekne každej doktor, z nich budou alergický dospělí, který můžou dobře mít alergický děti.
nebudu se tady vysmívat motorům 1,2 HTP o 3 valcích...protože často jezdívám Cliem II 1,2l netuším kolik ventilů ale má 4 válce a po porovnání s Fabií se mi ten Renaulťácký motor zdál horší...ale otřesný sou oba
To auto s 6ventilem v kombiku má poměr výkonu a hmotnosti na úrovni 80 let. Bezpečné to je možná pro posádku, ale ne pro ostatní. A když dáš na slabej motor širší kola jen tím zhoršíš už tak dost zoufalé vlastnosti. Možná bude líp sedět, ale nepojede tak rychle abys to poznal. Klima stojí dokoupit asi 35tis, ale k tomuhle motoru ani snad nemá cenu.
Vždyt řikám že to nechápu jak to někdo může dokonce chválit. Chtěl jsem koupit combiN1 jako montážní auto, ale to prostě nejde. To naložíš a nejede. Udělal jsem při předváděčce test-4 chlapi jak hora+prodejce a Barrandovskej most nahoru. To byla hrůza, prodejce se tomu ještě smál. Ze prý je v Praze takovej kopec jen jeden a dá se objet. ;-) Ale pro účetní na papíře dobrá volba. Spotřebu jsem nezjistil, ale řvalo to jak motokára.
výbava se dá dokoupit??? Ta kola jo, ale nevim jak si budeš nechávat dodělávat třeba tu klimatizaci co zmiňuješ, jeslti vůbec, tak to bude asi dost drahé. Nevím proč tolik lidí odsuzuje HaŤaPky, někomu to stačí, a komu ne, může si svobodně vybrat jiný motor nebo jiné auto. Nevidím jediný důvod, proč nemít třeba Fabii s klimatizací, AL. koly a motorem HTP - když to někdo tak chce, ať si to koupí a používá to. Rozhodně to je lepší, než kdyby jezdil v nějaký deset let starý šunce s dvoulitrem.(nebo nedej bože v u nás tak rozšířených vozech z řady 105/120/125/130/135/136 ).Jak pro bezpečnost, tak i pro životní prostředí, protože ten kdo dodržuje předpisy a u řízení používá kromě pravý nohy ještě mozek, tak ten s tím jezdí i s rozumnou spotřebou. Jo, a abych předešel dotazům a nařčení, sám HTP nemám (ale měl jsem tu čest poznat obě výkonové varianty )a taky mít nechci. Mnohem radši bych totiž tankoval naftu.
HAHAHA, mne doma stoja na dvore 2 offroady, takze na firemny V3 nie som odkazany...Ale vravim skuste cestovat tolko, co ja , bez klimy a pod. a potom uvidite a pochopite, co to je V3 za otras :'-(
Nejlepší jsou lidi co si koupěj tu 1,2 aby ušetřili a pak do toho cpou klimu, litá kola a podobně. Osobně preferuju motor před výbavou, ta se dá dokoupit. Tenhle motor je hrúza, hlavně ta 6 ventilka. Jel jsem s tím jen párkrát při zkušební jízdě a nechápu kohokoliv kdo si to koupí jako soukromé auto pro rodinu. Firmy naopak chápu, většinou dostanou dobrou cenu, mají levnou pojistku a při více autech je to sakra znát. Zaměstnanec má být rád že mo firma koupila auto, na to ještě okecávat.
Alebo zober dalsie 2-3 osoby do aut a chod z BA do Dusseldorfu, potom zmenis nazor!!! Podla mna by tento motor mali prestat uplne vyrabat, alebo davat len do kosaciek!!!
Mám HTP v novém Polu, najeto 7,5 tis. km a motor mě stále víc a víc překvapuje. Na dálnici nemám problém držet plynulou rychlost 130 až 140 km/h s tím, že spotřeba nepřeleze 7 l/100 km (s klimou 7,5 l). Na běžných silnicích s rychlostí kolem 100 km/h si to vezme tak 5,5 l/100 km. V rychlosti 80 km/h si troufám tvrdit, že bych se dostal pod 4,5 l.
Přičemž uznávám, že zvuk, síla, výkon a rychlost 2.0 TDI v jakémkoliv provedení se mi líbí o malinko víc, leč srovnávejme srovnatelné.
Takže ať si říká kdo chce, co chce, HTP mě baví! ;-)
Sočástí firemní kultury u nadnárodních společností je slušnost a dodržování zákonů dané země. A mezi ně patří i dodržování rychlostních limitů, na což i ta 1,2 HTP bohatě stačí. A pokud to některému zaměstnanci nestačí,a "opravdu spěchá", potom je firemní hanbou on.
Ja mam tento motor,12v vo firemnom aute, vo Fabii kombi.
Je to nieco hrozne, ja mesacne urobim cca. 4000 km, je to hroza a strach...A pritom sme nadnarodna spolocnost >:D
mám fabču s tímto motorem a s tvým názorem nesouhlsím...mám s ním njeto 30000km a jsem spokojenej.....jo taky bch bral nějaký to TDi nebo FSI ale nejsou Kč, takže jsem volil tuhle variantu....nic víc nic míň
Samozrejme ze som v tom isiel a soferoval to (aj v 6v i v 12v verzii). Stojim si za tym, ze je to ostuda, ktora netaha, huci ako mixer a spotrebu ma slusnu len ked ides 80 kmh (pri dynamickej jazde TT - NR spotreba cca. 10 L). Zasadne sa vyjadrujem k autam, s ktorymi mam urcite skusenosti a poznatky; ak hovorime o nazoroch, je to snad rozoznatelne...
Som z toho strasne smutny, ze bude menej motorov R3 :-( Taky prijemny zvuk a oslnujuce dynamicke vlastnosti, zase bude menej aut v lavom pruhu dialnice >:-[]