Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v lednu 2010: VW Golf dovozovou jedničkou nižší střední třídy

144 komentářů

Avatar - wikinko
wikinko
to tu bude zase miestny maskot masturbovat >😁
golf VI sa proste vydaril. mam ho uz nejaky ten mesiac, sice na zakladnej 1,4, ale predsa. jedine nedostatky su zly sklon volantu, nechapem preco inzinieri z vlkohladu vynikajuco zvadli posed, ale volant naklonili ako v karose.
dalsia vec je otvaranie kufra, ten uchylny nemec co to navrhoval by mal byt okamzite zastreleny.asi mu den predtym ciganka na ceskej dialnici poriadne nevyhulila.
ale vsetko ostatne je na aute dokonale. tak utulny interier sa v tejto triede nenajde urcite, sice zvycajne neolizujem plasty ako miestny diskusny matelko, ale ten interier je fakt klasa. inak radenie prevodovych stupnov vobec nie je take uzasne ako to redaktori najma tu na auto.cz opisuju, ziadna cvakacka, radenie je dost podobne tomu napriklad v C4ke.
sedadla su uzasne, ani si neviem predstavit ake musia byt tie priplatkove sportove, to uz by som asi z auta nikdy nevystupoval.
ale najlepsia vec na celom aute je sprevodovanie. mam zakladnu 1,4, a ziadne vyskakovanie motora spod kapoty sa na dialnici nekona. na 5ke pri 130 motor toci 3,100 otacok. konecne zobrali buzici ktori navrhuju sprevodovanie rozum do hrsti a drbli do auta dlhu 5ku. nenavidim tie sproste 6st. prevodovky, clovek len musi radit ako fas. proste staci dlha 5ka. klobuk dole vw (konecne)
Len 3100, to je slušné. Ako je na tom spotreba v reálnej prevádzke? Ostatné prevodové stupne sú tiež ťažšie ako päťka?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak to tady nefunguje, nemáš šestku tak ti to žere hodně na dálnici a hotovo. No a co že točí stejně jako šestka.
Nery
Konečně objektivní hodnocení vozu (Golf), proč jej nevychválit, když dokážu přiznat i jeho chyby, gratulace :yes:
Klaudius
Dobré postrehy. 😉 :yes:
Ale ten štýl a výrazy, čo používaš, kámo....teda pre zmenu nič moc. ;-\
Avatar - iudex
iudex
Zeby plnohodnotný clen svojho tímu? >😒]
jaké máte spotřeby? měst👋okresky/dálnice ? Potřebuju auto na 5% město, 80% státní silnice, 15% dálnice a mám obavy, aby byla ta 1.4 dostatečná. Co myslíte?
kuko
len dve pripomienky k inak slušnému a objektívnemu zhodnoteniu

1. radenie si dovolím tvrdiť bude na tuty lepšie ako v C4. GURU som sice nejazdil, len Oktávku, a z mainstreamu je to jedno z najlepších radení. C4 som párkrát mal s 1.6 a tam teda to radenie nebola žiadna sláva. Proti Xsare nič moc posun...

2. Pri 130km/h ti točí len 3100? Netvrdím že to nie je možné, ale sa mi to zdá velmi velmi neobvyklé. Mne na 1.4 v Renckovi točí okolo 3800/4000 podla profilu cesty (rovina, jemné stúpanie) a na 1.4 v Xsare tieč okolo 4000 (s ňou ale takéto rýchlosti málokedy atakujem, takže to fakt nemám dokonale odpozorované). 3100/3200 mi točil naftový Focus na 5stupeň. Ak to teda je tak ako píšeš, gratulujem a dúfam že si z toho vezmú príklad aj ostatný :yes:
Avatar - Emel
Emel
Kuko, jak může mít auto s manuálem při stejné rychlosti různé otáčky dle profilu cesty? Zkus se nad tím zamyslet... motor, ozubená kola v převodovce, kola...
kuko
no třeba když jedeš do mírného kopce tak na udržení stejné rychlosti musíš dát víc plynu/otáček.

Nevím jestli si rozumíme, ale třeba když jedu po rovině na 3st 50km/h, točím třeba 2000, ale do prudkého stoupání mi při stejných vstupních podmínkách točí třeba 2500 i víc
Avatar - Emel
Emel
Ne, to si tedy nerozumíme. Respektive - vím jak to myslíš, ale je to blbost. Dáš do kopce víc plynu, ale otáčky zůstanou při stejné rychlosti taky stejné. Otáčky jsou totiž přímo lineárně závislé na rychlosti (při stejném rychlostním stupni). To je logické, motor točí převodovkou a ta zase točí koly a obvodová rychlost otáčení kol = rychlost jízdy auta.

Pokud jedeš 100 při 2000 otáčkách:
Při 120 budeš mít 120*2000/100= 2400 otáček
Při 200 budeš mít 200*2000/100= 4000 otáček

Vždy, kopec na to nemá absolutně žádný vliv. I u Renaultu. Výjimkou z tohoto pravidla je automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu a situace, kdy kola prokluzují a neplatí rovnost mezi rychlostí auta a obvodovou rychlostí otáčení kola.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Emeli, právě jsi jistě pochopil, proč se někomu Renault nekazí. To auto přizpůsobuje otáčky, to neklouže spojka.
To je na Turbozlatý Ventil i s nápravou. >😁
jossalito
No, možná jezdí na letních gumách a v kopci se mu to více protáčí a proto se mu zvyšujou otáčky. 😉 >😒]
Avatar - Emel
Emel
Když se protáčejí kola, roste i rychlost na rychloměru... leda bys to sledoval přes GPS 😄
kuko
moc fyziky musíš to napsat více humanitně >😒]

schválně to dnes cestou z práce čeknu, ale když jedu do toho prudkého kopce při 2000, motor se mi dusí a zdaleka nejedu 50km/h a už vůbec nezrychluji.
Avatar - Emel
Emel
Představ si, že je kolo přímo připojené na motor. Čím rychleji se motor točí, tím rychleji se točí kolo a tím rychleji auto jede. Když jedeš do kopce a necháš stejně plynu, klesnou ti otáčky i rychlost (o stejné procento). Pokud přidáš plyn abys rychlost udržel, pak ti stoupnou i otáčky, ale jen na svou původní hodnotu. Pokud bys chtěl vyšší otáčky při stejné rychlosti, musíš podřadit.

Převodovka je jen kupa ozubených kol a výše uvedené nijak nemění, jen přidává nějaký koeficient (třeba 2:1, na dvě otáčky motoru jedna otáčka kola). Různé rychlosti = různé koeficienty.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zbytečné vysvětlování. Kuko šlape i na kole bez přehazovačky do kopce rychleji, aby jel stejně. >😒]
kuko
lepší jednou vidět... takže se budu držet postupu tvého tchána >😒] 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Klidně uvažuje flexibilně (humanitně). >😒] Například použitelné řešení proměnlivé komprese motoru je prý už v reálu hotové, tak proč bys ty nemohl přijít s řešením proměnného stálého převodu. Že je v tom spojení protimluv? No a, stačí vzpomenout na pozitivně konstruktivní satiru. >😁 😉
kuko
ještě vám tu jednou všem vypeču rybník >😒]

některé protimluvy jsou často pro člověka který není z oboru naprosto nepostřehnutelné, učíme se celý život (ježíší, to je klišé, ale pravdivé...)
hyrysysy
"Klidně uvažuje flexibilně (humanitně)." >😁
jossalito
Kuko, kuko. Právě ses docela odhalil. Takovou s prominutím kravinu, nedokáže naspat snad ani... ani nevím kdo. Vidím, že sem nechodíš řešit ani tak auta, ale nejspíš něco jiného...
Avatar - Emel
Emel
Pánové, divili byste se, kolika lidem není vztah mezi otáčkami a rychlostí jasný... nedávno jsem to vysvětloval tchánovi a musel si to jet vyzkoušet 😄.
kuko
mně to jasný je - čím vyšší otáčky, tím rychleji jedu >😒]
a čím vyšší otáčky, tím větší rámus v autě >😒]

už abych měl ten automat 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tobě to jasné není.
kuko
a proto se ptám 😉

bohužel jsem neměl to štěstí narodit se dokonalý jako ty 😉
Avatar - Emel
Emel
Možná ti pomůže graf😒br />
[odkaz]

Každá čára vyjadřuje vztah mezi rychlostí auta a otáčkami pro jeden rychlostní stupeň. Při stejné rychlosti se přeřazením přesuneš mezi čárami a změníš otáčky, jinak jsou ale při stejné rychlosti vždy stejné.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jsem velmi dokonalý, poznám, že se mi před volantem hýbají obě rafiky najednou a ne jen jedna.To je tak celé.
chrudoš
Hele delate z komara velblouda, Kuko to hodnotil subjektivne, taky mi prijde, ze do kopce pro udrzeni stejne rychlosti musim motor vic tocit, akorat je jasne, ze podradim 😄 Z toho Kuko asi usoudil ty vyssi otacky pri stejne rychlosti. No, tak se sekl, uz ho nechte byt, kluci 😄
kuko
klidně je nech, hoši se potřebují odreagovat, nemám jim to za zlé 😉
kuko
no někdy to právěže vypadá, že otáčky sice rostou, ale rychlost ani moc ne, ale možná mám špatný tacháč >😒]

A jinak Rencek se kazí, je to křáp, včera mi odešla žárovka v potkávačce, šmejd jeden, už je to druhá za 4,5 roku 😄
Avatar - Emel
Emel
Může růst hluk, protože ten je kromě otáček úměrný i zatížení motoru... tj. 2000 otáček při plném zatížení je silnější zvuk než 2000 otáček při jízdě z kopce. Tacháčem to asi nebude 😉.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A já se kuka pánové zastanu...

Víte, zní to hezky, převodovka spojena s motorem, při stejné rychlosti jsou vždy stejné otáčky motoru.... ALE...

1. přenos síly jde přes spojku, tam klidně při stoupán může být ztráta a ne že ne. Kdo ví v jakém stavu kuko spojku má.

2. Snímat otáčky jde buď ze snímače otáček moderního motoru a nebo se snímají z rozdělovače a pokud je špatná cívka rozdělovače, tak se můžete dostat k hodnotám neskutečným. Vlastní zkušenost.

3. Otáčky se zobrazují na otáčkoměru, což je nějakým elektrickým hejblatem řešeno, mechanický přenos tam není, může se klidně při různém napětí otáčkoměr chovat jinak.

Těch faktorů pro vychýlení otáčkoměru o 100 otáček za minutu je poměrně dost aby se to nemohlo stát.
jossalito
Ježišmárja.
Komplikuješ jasnou věc.

Buď je kuko technický antitalent, k čemuž se přikláním já, protože zde nepředvádí technické znalosti. A tímto ho osobně do jisté míry můžu omluvit.

Nebo má svýho rencka v tak zoufalým stavu, že je to auto zralý na šroťák. Čemuž nevěřím, neboť zde prohlašuje, že jeho Rencek se prakticky nekazí. A tato možnost by byla pro mne tedy mnohem méně omluvitelná.

:-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Těch příspěvovatelů, kteří tady nepředvádí úžasné technické znalosti je více.

Já jen vysvětluji, že se klidně to, co tady kuko napsal, může stát... A nemusí to být nějaká porucha.

Ono dalo by se i říci, že jak to, že tahometr je spojený s převodovkou,přesto není přesný?

A tady je druhá věc... Pohled na tahometr. Díky odchylkám, které výrobci raději dávají aby vždy se všemi koly a tlaky pneumatik splnili limity a předpisy pro přesnost😒br /> 1. Nesmí ukazovat NIKDY měně než ve skutečnosti
2. Maximální odchylka je +20%
... se klidně tohle může stát. Auto, a to jakékoliv, není hodinářská práce.
jossalito
To jsou zase teorie. Nevím, jak je to u Renoltů, ale já v žádném ze svých aut s tachometrem nikdy problém neměl. Vše ukazuje v rámci možností s odpovídající přesností.

Ano, máš pravdu, že je zde mnoho lidí, kteří mají technické znalosti nulové, ale sanží se tvářit dost odborně, leč já to poznám po jedné jejich větě. S takovýma lidma se nemám potřebu bavit. To by nikam nevedelo, ještě když tvrdí jen kopu nesmyslů.
Avatar - Ronault.
Ronault.
"V rámci možností" je kolik?

S tebou je těžká diskuze, protože máš vždy svou pravdu. :no:
jossalito
Prvda je jen jedna. Někdo je k ní blíže, někdo dál. 😉

V rámci možností je, že mi tachometr proměřuje o 4-8 km/h víc v těch běžných rychlostech.
Avatar - Ronault.
Ronault.
4-8 km/h... No a zkus si někdy porovnat 130 km/h podle navigace a občas ti navigace ukáže 122 a někdy 124, i když budeš mít stejnou rychlost na tahometru.

Těch faktorů, které vysvětlují kukovo tvrzení je více.
Avatar - Emel
Emel
Ronaulte, uvědom si jednu věc - kukovi bylo nutno vysvětlit, proč by tam vůbec nějaká závislost být měla. Z toho důvodu se kloním k jssalitovu názoru.
hyrysysy
Já mám podobnou zkušenost. Šel jsem si vyzkoušet auťák, po kterým už dobu pokukuju. Parádně se s ním jelo. Na dálnici při 130 točilo jen něco málo přes 3000. Po rovince krásně předlo a do kopce při stejný rychlosti jsem si přišláp na plyn a otáčky vyrostly. Přesně tak, podlo profilu silnice jsem si otáčkama držel stejnou rychlost. 😄
Avatar - Emel
Emel
Dlouhá pětka je zajímavý počin, dálniční cestování při nízkých otázkách je moc dobrá věc. Samozřejmě se pak dostaneš do problémů s maximálkou, kterou možná nedosáhneš na pětku.

Jinak samozřejmě dobrý šestistupeň bude vždy lepší než dobrý pětistupeň, tím spíš u slabého motoru.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, pětikvalt prostě znamená ušetřených pár desítek euro na každé převodovce, to se počítá, ale nic jiného za tím není, platí tvá poslední věta. 😉
Avatar - Emel
Emel
Někdy je výhodou i větší výdrž, pár známých závodí s BMW a pětikvalt je hodně žádané zboží... to na tom ale nic nemění.

Jiná věc je ten osmikvalt, zejména u silných motorizací... vidíš v tom reálný přínos oproti sedmikvaltu?
jossalito
Do závodního auta zase není potřeba těch stupňů tolik. Má to několik důvodů, mnohdy tam ty vysoký kvalty nestihneš na trati ani naskládat, protože není kde, zbytečně pak taháš kila navíc, je to konstrukčně složitější, má to větší ztráty,...

K tomu tvému osmikvaltu, i když se ptáš přímo Dinára, odpovím taky. Dle mého právě naopak, čím silnější motor, tím klidně méně kvaltů. Kdysi sem zkoušel starou Corvettu a ta měla pouhé 4 stupně v manuálu. A stačilo to.
Osmikvalt dobrý tak pro luxusní jízdu, pro sport určitě ne.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, stává se mi, že chci jezdit nějaký úsek na jednu rychlost, ale zrovna se na to žádná nehodí... nejčastěji je dvojka moc krátká a trojka moc dlouhá. Ve špičkovém motorsportu je vše jinak, pokud mnohostupňové sekvence vydrží jeden závod, tak na další se poskládá jiná s jinými převody dle charakteru trati...

Dinara se ptám v relaci na jeho reálné zkušenosti s novou BMW 5. Můj předběžný názor je, že u silných motorizací máš takové spektrum využitelných otáček, zejména v malých rychlostech, že přidanou hodnotu osmé rychlosti nevyužiješ.
jossalito
Ona se ta rychlost v úseku nehodí nejspíš v tvojí hlavě, buď jezdi pomaleji, nebo rychleji. >😒] 😄
Avatar - Emel
Emel
Myslím na okruhu, tam je tvoje rada "jezdi rychleji" k nezaplacení 😉.
Avatar - Dinar
Dinar
Záleží na tom, co budeme pokládat za přínos. Jde-li o jízdu samotnou, tak s motorem o výkonu nad 200 koní přínos sedmého nebo osmého kvaltu nevidím, síly mají ty motory dost i na šestikvalt (delší kvalty) přičemž už ta šestka jako rychloběh stačí. Hraje se ale o spotřebu a tím i o čísílka emisí, takže přihodíme extrémně dlouhé poslední dva kvalty a jsme o litr dole, a dokonce to funguje i v reálu, i když pochopitelně míň než v "papírovém" normovaném cyklu. Naštěstí jsou první čtyři kvalty, konkrétně u té převodovky BMW, poskládány dost natěsno tzn. i čtverka je krátká a převodovka nemá problém sundat i čtyři stupně, takže to dynamiku nijak neovlivní, ale mimo toho litru, tipuju, spotřeby jiný reálný přínost není. Otázkou tedy je, jak velkým přínosem je ten litr dolů.
Avatar - Emel
Emel
Litr dolů je přínos značný, dlouhoběžka se mi líbí, i kvůli hluku. Spíš mám podezření, jestli by se nedaly ty čtyři natěsnané rychlosti dole nahradit třemi, aniž by to uživatel auta poznal. Nebo ještě lépe... nechat stejně dlouhou 7 a 8 a místo těch 6 předtím mít jen 5.
Avatar - Dinar
Dinar
Z uživatelského hlediska je to šumák, při běžném ježdění nemáš šanci postřehnout, co je tam zrovna za kvalt, tak ať si převodovka poradí jak umí, když jsem to auto chtěl trochu podusit, vystačil jsem si v manual modu se stupni 3-5 a kdybys na tom trval, odjedeš na tyhle kvalty všechno.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J4K
Tak to sedí pane objekte,... proto se také kvalitní logan dostal na 6. místo před ford focus >😁 >😁! Konečně lidé fakt nejsou hloupí a preferují tu kvalitu,...nějaká cena vůbec nehraje roli :yes: :yes:
Vysledky su odrazom ekonomickej situacie
Avatar - pocitac
pocitac
Docela by mě zajímala statistika, která by oddělila nákupy firemních vozů a vozů do státní správy. Firemní zákazník má na auto přeci jen jiný požadavek než soukromá osoba. Výsledky by mohly být zajímavé.
v roku 2008 boli predajnosti Octavie nasledovne😒br /> Flotily (odber viac ako 5ks) - 94% z predaja
Fyzicke a pravnicke osoby (odber 1 ks) - 6% z predaja

Vtedy sice bola Octavia najdrahsia z celej strednej triedy a prekonaavala aj niektore v strednej (cenou) no a teraz sla rapidne dole, takze asi ubrala Fabii a aj inym konkurentom, takze by sa mal podiel fyz a prav osob zvysit.

Udaje boli od importera.a platia pre SR
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Ked by ju velmi chcel, tak proč by si ji nekoupil?
Avatar - pocitac
pocitac
no comment 😉
Ale kupil. Poznam borca, co kupil Octaviu v combi v najvyssej vybave a kopcom extra vybavy za 910 000 Sk. Samozrejme okruh jeho znamych ho kritizoval, no on ju jednoducho chcel a tak ju kupil. Je to ako s kofolou - ak ju milujes, nie je co riesit.

Octavia nie je zle auto (pozor! Nie je ani spicka triedy!) ale je to normalne vozidlo nizsej strednej s najvacsim batozinovym priestorom. Jazdne vlastnosti su sice horsie ako ma konkurencia, ale zase motoricky je dobra a ma siroku paletu motorizacii. Jej meno kazilo to, ze ju predavali za neskutocne vysoke ceny a prasenie sa soferov sluzobnych.

V sucasnej dobe je cenovo prisposobena jej kvalitam a tudiz by mala nabrat na sympatiach. A to ked napisem ja, tak to je viac ako 200%
😉
kuko
súkromné osoby si ich kúpia po troch rokoch keď firme vyprší lízink.

Následne sa z obúchanej Oktávky s 300tis KM zo dňa na deň stane voňavka po dochodcovi prípadne pani čo to mala len na nákupy do Lídla a 125tis. KM, ako nová :yes: >😒]
áčka a spol? >😁
kuko
robia to všetci. Neponúkneš ľuďom ilúzie keď presne to hľadajú?
Avatar - pocitac
pocitac
tak to je hodně častý model 😉
Avatar - Emel
Emel
Na jízdních vlastnostech nevidím nic špatného. Smysl mi dává hlavně 1.4TSI pro běžné ježdění a 2.0TSI pro zábavu (a u nás se prodává nejvíc 2.0TDI, pokud možno PD).

Slabinu vidím hlavně v bezpečnosti, 4 hvězdy jsou málo.
Avatar - pocitac
pocitac
Taky si myslím, že právě s Oktávií by to hodně zahýbalo... firmy a státní správa jsou v Čechách prostě zvyklí kupovat Škodovky, servis na každém rohu, nikoho to neurazí a nikdo to nezávidí … ale my co tady čteme auto.cz, nejsme většinou firemní klientela, tak by ta statistika mohla být pro nás výmluvnější. Dále není jasné, jestli ve statistice je/není započítána Octavia Tour??
Asi nie. Vacsina nadnarodiek ma stanoveny model😒br /> 1,9 TDI, vybava ELEGANCE, strieborna farba. To pisem o bankach a poistovniach
Avatar - Emel
Emel
Je to včetně Tour.
Avatar - pocitac
pocitac
hmm takže statistika absolutně o ničem :no: 😉
geroc I.
Tak tohle ti žádná firma/prodejce neprozradí. Jedno z nejstreženějších obchodních tajemství.
Avatar - pocitac
pocitac
jasné, ale pak má taková statistika pro 99% čtenářů auto.cz hned menší vypovídající úroveň.. 😢 Můj názor je takový, že Octavie se v Čechách do rodin kupuje, ale hlavně jako rok, dva stará ojetina. Většinový podíl na prodejích budou mít určitě firmy a stát. 😉
Nie je to tajomstvo. Robia sa kompletne a sirokosiahle statistiky. Dokonca si zhromazduju aj informacie o klientoch.
Importer to samozrejme neda do medii, je to interna statistika, ovsem ak mas pomer s nejakou zamestnankynou ..... 😉
Avatar - pocitac
pocitac
jasně, získáme ty statistiky všemi dostupnými prostředky >😁
Tak ako ziskal rozne vyhody milenec manzelky irskeho premiera 😉
Avatar - Emel
Emel
No, to bylo minule poprasku, jak Ceed a i30 neprodají už ani auto, protože se hejlové nasytili 😄. Ceed sice neprodává to co loni, v součtu s i30 je to ale stále hezký výsledek.

Prvotní nápor u Megana opadl, naopak prodeje Golfu se rozjíždějí naplno a Focus dožívá za TOP 5, v tom je běžná logika trhu. A tak nejvíce překvapí nárůst Octavie, která bez zásadní novinky chvíli před příchodem 1.2TSI a navzdory vlastní i cizí konkurenci roste tak jak roste. Firemní nákupy? Skladové vozy? Nějaká akce? Tak jak tak, bravo Škoda.
mna dost prekvapuje predaj JETTY 😢
Osobne keby som riesil kupu vozidla z nizsej strednej a koncernu tak kupim urcite JETTU.
Avatar - Emel
Emel
No,to ti lehce vysvětlím. V posledním AutoTipu je test Renaultu Fluence s 1.5dCi a jako konkurenti jsou uváděny Astra Sedan a VW Jetta. Renault je v dané konfiguraci za nějakých 470.000, srovnatelně vybavená Astra přijde na 600 a Jetta něco přes 800 (!). To je cena, za kterou se dnes koupí Passat Highline. Takže asi tak...
kuko
tak tak, Jetta vůbec nevypadá špatně (když pomineme značnou podobnost Apoštolovi) ale cena je hodně ustřelená. Astru Sedan byla taky celkem drahá, ale ta v ČR zanechala stopu téměř neznatelnou, já jí potkal v provozu možná 2-3krát. Včera jsem třeba potkal Focuse II sedan, což je taky docela raritka.

Co na plat, kombi je ta správná karoserie :yes: >😒]
kuko
u i30 mě překvapilo hlavně prvních pár měsíců prodejů, které byly nemastné/neslané, a pak se najednou chytl a už to jede docela stabilně.

U GURU se asi začali naplno projevovat dodávky na základě loňských objednávek.

Uvidíme co nám tehnle rok přinese
Avatar - Emel
Emel
U i30 to bylo stejné jako u toho Golfa, první měsíce výroby se vždy prodeje teprve rozbíhají. Pro i30 je samozřejmě klíčové vymezení vůči Ceedu...
kuko
no jo, jenže GURU byl v dodávkách určitě upřednostněn na západních trzích, ale i30 asi tehnle problém neměl.

Ceny Sída a i30 jsou si hodně blízké, nevím jestli se jim podařilo v rámci "koncernu" nějak vymezit. Spíš se podělili o tento segment trhu a lidi vybírají z této dvojice model, který jim více sedne.
Avatar - Emel
Emel
Výroba se prostě rozbíhá postupně a než auta doputují přes dealerskou síť k zákazníkům, taky to nějakou dobu trvá.

I30 a Ceed jsou vnímány dost podobně, přesto mezi nimi jsou překvapivé rozdíly (srovnávací test byl třeba nedávno v autosalonu). Každopádně zájemce o Ceed bude obvykle uvažovat i o i30 a naopak.
kuko
přesně na tohle jsem myslel - mezi těmi auty je docela rozdíl, ale ve vnímaní lidí jsou na tom +/- stejně.
Avatar - iudex
iudex
Na tomto webe a zrejme i v regióne je vseobecne rozsírený názor na Golf ako etalón triedy. O to zaujímavejsí je pohlad napr. Britov na nizsiu strednú: napr. Autocar ma celkom zaujal myslienkou v teste G VI, ze "the Golf 1.4 TSI is closer to the benchmark Ford Focus than ever." Teda za etalón tam povazujú Focus... vid test na [odkaz] , ako i iné testy.
Pozn.: Uvedený clánok sa nemusí zhodovat s názorom autora tohto príspevku. 😉
kuko
>😒]
Avatar - Dinar
Dinar
No, píšou, že ze sedadla řidiče je golf blíže k etalonu focusu než kdy dříve, myšleno tedy z hlediska řidičského. Jako celek není focus etalonem ani náhodou, navíc otázka by mohla stát, pokud míní konkrétní golf 1,4tsi, jaký focus by s ním chtěli porovnávat. Měl-li by motoricky stíhat, pak snad jen 2,0i a o tom tam nikde nečtu. Obecně, Autocar posledních let je ve vztahu k Fordu něco jako zdejší Svět motorů ve vztahu ke škodovkám, Ford je vždy automatickou jedničkou a ve třídách kde Ford není nebo je tam cokoliv britského nebo s britskou historií, volně dosaď Jaguar, RR nebo i Mini, pak tito. Jen je mi líto těch mladých kluků zblblých Autocarem, Ford=sport, kterak si natěšení sednou do nějakého Fordu, aby zjistili, že je to, pokud je to tedy verze s nějakým konkurenceschopným motorem, stejně dobré/špatné konfekční auto jako většina kolem, jen má navíc nějaký ten ergonomický prohřešek a horší interier než je v dané třídě obvyklé. 😉
Avatar - T613
T613
neštvi >😒] 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Takys jim naletěl?? >😁 😉
kuko
tak to dopadne, když člověk před jízdou neochutná plasty ;-\ >😒]
Avatar - T613
T613
Nikoliv, se svým modrým oválkem jsem spokojen. Jen nějak nevidím důvod proč bych měl u něj setrvat ...
Avatar - white label
white label
Copak, taky bys už raději opravdu "sportoval"? 😉 >😒]
Avatar - T613
T613
mě na tohle neužije.. já radši plavnou jízdu a osm válců >😒]
Avatar - white label
white label
"Plavnou" jízdu a osm válců..., tak to má teď (ze tvého pohledu) jen "polomotor".
S osmi válci je dobrá třeba současná M3, ale ta zrovna moc "neplave"... >😒]
Avatar - T613
T613
co se dá dělat.. nějaký youngtimer to vyřeší >😒]
Avatar - white label
white label
Jsem pro..., je třeba proti Golfu nasadit všechny možné "zbraně", aby to byl aspoň trochu vyrovnaný a zajímavý "souboj"... 😉
Avatar - T613
T613
mě do boje proti Golfu netahej. Jediný model, který se mi nelíbí je G5.
Avatar - white label
white label
Kdo říká, že tě tahám (do boje) zrovna proti němu, naopak...,
rád bych tě viděl spíš přesně na opačné straně "barikády"... 😉
>😁
Avatar - T613
T613
a to proč? >😁
Avatar - white label
white label
Každý "voják" za správnou věc je přece dobrý a počítá se...
😉 >😒]
Avatar - T613
T613
máš říct rovnou, že ti u antiVW schází někdo tobě roven >😁
Avatar - white label
white label
Ty to asi pořád nechápeš..., u antiVW nikoho sobě rovného nehledám (nejsem naivní), já hledám někoho podobně smýšlejícího v "neutrálním proudu"... 😉 😄
Avatar - T613
T613
a to může být jen vyznavač zaniklé značky. Neb vše co není vzduchem chlazené je výblitek strojaře >😒]
Avatar - white label
white label
No právě..., a co třeba (kromě Tatry) starší "vzduchová" 911? 😉
Avatar - T613
T613
naprostý sluchový orgasmus :-! :yes:
kuko
dneska bych se raději výtahům vyhýbal, asi budou padat 😉 >😒]
bender_rodriguez
taky je mi moc líto těch chudáků co se nechají zblbnout autocarem a pořídí si konfekční ST nebo RS... >😁 takový zklamání bych chtěl zažívat 3x denně
Deadlift
"Ford=sport, kterak si natěšení sednou do nějakého Fordu, aby zjistili, že je to, pokud je to tedy verze s nějakým konkurenceschopným motorem, stejně dobré/špatné konfekční auto jako většina kolem..."

No nastesti realita je jina, to by jsi vedel, kdyby jsi s nejakym Fordem realne v zivote trochu jezdil.

A muzes ty natesenej zacit ctenim testu Fordu na tomto serveru (Auto.cz), kdyz Autocar je pro tebe malo pro-VWmedium, vysledky testu Fordu jsou prekvapive hodne totozne.
[odkaz]

Tak i media vyrazne pro VW koncernova, museji Fordu etalonove jizdni vlastnosti priznat, i kdyz verim, ze mnohdy nerada, ale vetsinou i tam jsou lide, kteri musi byt alespon trochu objektivni, jinak by to mohl psat uz uplne kazdy blb, co hodnoti auto jen podle lizani plastu na pristrojove desce. Ale nic proti mensinam.
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
No, dostat se k projetí fordem je celkem problém, je to exkluzivka prakticky takové maserati, tak zbývají jen ty časopisy. >😁

A testy se neoháněj, jsou plné klišé, napsat dnes, že ford zatáčí stejně jako 95% konkurence je rouhání, vždyť v Autocaru řikali... Podobně je to například s citem v řízení ve vztahu k bmw, citlivé, příkladná zpětná vazba, bla, bla, prostě vždycky to tak bylo, že dnes nemá cit v řízení žádné konfekční auto vč. bmw je jedno, testér vypadá jako odborník. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Avatar - white label
white label
:yes:
Avatar - Emel
Emel
Klišé je v testech i myslích kupujících celá řada, ať už se týkají sportovní jízdy nebo třeba kvality. Problém je v tom, že dnes jsou si všechna auta hodně podobná a všechno už bylo napsáno...
Avatar - white label
white label
:yes:
Avatar - pocitac
pocitac
tak v Britanii mají opavdu raději Ford než VW, stejně to platí i pro Mondeo vs Passat...

PS: A neboj se napsat svůj svobodný názor, tady tě za něj nidko na silnici nezajede 😉 >😒]
Avatar - Well-being
Well-being
jsou na tom v Česku lépe než Francouzi (314 vozů), o Italech ani nemluvě - ten líbivý šunt už skoro nikdo nekupuje. 😉
kuko
jo jo, máš pravdu, a pro jistotu jukni i do ostatních segmentů, to určitě jen potvrdí tvá slova 😉
Avatar - ZoomZoom
ZoomZoom
Jojo, ty líbivý šunty fakt nikdo nekupuje: za leden 2010
malé😒br /> 1. Š Fabia - 1025 ks
2. F Fusion - 171
3. VW Polo - 154
4. P 207 - 143
5. R Thalia - 122
6. T Yaris - 114
7. R Clio - 113

Celkově o střední třídě se nemá cenu moc rozepisovat. Nižší je zde uvedená, vozy střední třídy jsou převážně pořizovány pro flotilu - Mondeo, Passat, A4... na ně 407 nikdy nedosáhne... fajn
pozn. proč je ve statistice uvedana Octavia v ryze čisté střední třídě???

A vyšší střední stejně tak luxusní nemaj francouzi potažmo ani Fiat zastoupení, pokud se nepletu. Vyjma 607... Ale to má svoje...

pak zde máme pro někoho kategorii neautomobilů MPV😒br /> 1. Š Romster - 171
2. C Berlingo - 130
3. R Megane Scenic - 72
4. D Logan - 64
5. VW Transporter - 61
6. C C4 Picasso - 58
7. P 3008 - 55
7. P Partner - 55

a nakonec to nejlepší :-! ale jsou to taky auta...
mini😒br /> zde je první Fiat Panda se 135 ks
kuko
:yes😒br />
Žabáci a Makaróni se stahují do nižžích + rodinných segmentů. Hodně podcenili SUV, kde jim naopak Korea dává jasně na frak.
Avatar - pocitac
pocitac
zkus napsat ještě něco vtipného ty makaróne 😉
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Chápu, že to místní korejské komunitě nebude milé, ale korejský debakl se dal očekávat. Tabulka se dostává do normálu...běžného v civilizovaných zemí, Ceed a i30 se propadají, zle na ně dotírá Logan >😒] :yes: a první dvě místa opanuje špička třídy Octavia a Golf.

Gratulaci posílám do Španělska za 44 kusů Leonů...

Kluci korejští, v březnu si zapište do deníčku - "Debagl prodejů Venga..." Pokecáme o tom, ju?
Avatar - Emel
Emel
Seatu budeš gratulovat k 40 Leonům, ale pro H&K je 340 aut debakl? No, asi vycházíš z nějakých přepočítaných tabulek 😃.
kuko
>😒]

asi si instaloval speciální software na úpravy tabulek online.

Venga je teda fakt debakl - ještě ani pořádně nespustili výrobu a už se neprodává >😒]

Jaké modely jsou tak asi špičkou třídy v UK? nebo v F? :-!
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Výroba Venga běží již cca jeden kvartál, v česku se prodalo zatím kolem dvaceti kusů, opravdu kolosální úspěch, bravo! Objednávek je asi tolik, že nestačí uspokojovat poptávku.
kuko
tak se podívej na loňské statistiky třeba u Golfa. Kdy naběhla výroba a jak se vyvíjeli jejich REGISTRACE (ano, tohle je tabulka registrací, ne objednávek) v průběhu prvních 2-3 měsíců.

Než se nový model chytne chvíli to trvá - musíš udělat reklamu, dostat ho do všech možných testů, získat na prodejnu předváděčky a pod. Nevím jakou mají linky kapacitu, ale předpokládám, že budou dodávat pro celou EU. Řekl bych, že Vengu budeme moci realisticky zhodnotit tak za rok.
_patrik
Celková kapacita Nošovic je rámcově 300 tis kusů ročně. Zatím se vyrábí i30 ve variantách a nově se rozjíždí Venga. Část kapacity zůstane tak jako tak vyhrazená pro další chystaný model Hyundaie, v této chvíli aspoň já nemám info, jestli to má být malé MPV na bázi i30, nebo až později dvojče miniMPV Vengy. (ix35 se dělá vedle Sportage v Žilině). Čistě mechanicky můžeme předpokládat, že kapacita pro Vengu bude maximálně 100 tis. ročně, ale určitě pouze výhledově. Hyundai zatím obsadil dvě směny a je v nabírání dalších pracovníků velmi opatrný, jako všichni. viz nedávné zprávy ze Škody o snižování stavu.
_patrik
V ČR se Venga prodává jeden čistý měsíc. Nově nasazované modely těžko hodnotit dřív než alespoň po půl roce. BTW v Británii se začíná Venga prodávat až od února, čili podobné to asi bude i leckde jinde. (nasazení Vengy na trh mělo být původně od února všude, Kia to ale v našich zemích uspíšila). To možnosti hodnocení ještě posune až někam do konec léta. Krom toho Venga nepatří do nižší střední, takže mluvit tu o ní není k věci.
Prodeje cee'du a i30 jsou v ČR stále celkem vyrovnané, uvidíme, co bude dál. Emel tady jinde píše o jejich problému s tím, že jsou vnímané jako velmi navzájem podobné. Což velmi připomíná rovnici, kterou musí koncern VW řešit mezi Seatem a Škodou. Každopádně známe globální prodeje obou značek za leden: Hyundai prodal 269.841 jednotek (nárůst víc než 50% proti lednu 2009), Kia prodala 150.392 jednotek (nárůst skoro 63% proti lednu 2009). V Británii prodala Kia v lednu přes 5.000 kusů (vůbec nejvíc za leden v historii) a na retailovém trhu dosáhla podílu 5,48% a postoupila do první desítky. Navíc obě společnosti uzavřely loňský rok se ziskem. Co by za to jiní, třeba Francouzi, dali.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Prodej 40 kusů Leonů je v místních podmínkách nepochybně velmi dobré číslo. Ano, prodeje Kia a Huyndai jsou debaklem, ještě před cca rokem jsem tady četl chvalozpěvy, sesadíme Octavii, sesadíme GOlfa, realita je jiná...nastává propad...zástup hejlů došel.

Co třeba pohádku o prodejí v EU? Ano, meziroční nárůst o destíky procent, ale to stačí na umístění na chvostu tabulky společně s japonci.
kuko
Mám takový pocit, že nebýt Seat součástí koncernu, asi by to byl jen další šunt z jižní evropy že? 😉

Pak i prodeje Brava v místních podmínkách můžeme označit za "nepochybně velmi dobré číslo", nebo ne?

Kdo všechno jsou hejlové? Všichni kdo nekupují Oktávku a Golfa (+Seat). To je asi pak celkem blbý co...

Jak je pohádka o prodejích v EU, je i pohádka o prodejích v US, v Číně, Japonsku a pod.
Avatar - Emel
Emel
Co je na tom číslu dobrého? Před pár lety tu patřilo Toledo k nejprodávanějším autům a Kia s Hyundai paběrkovali na dně tabulky - a dnes je to obráceně. Navzdory technice od VW. Seat, to je pro mě tápající značka...
shark11
[odkaz]

Je naozaj komické ako sa dokážu strápňovať "kórejcobijci" ..

Koncern Hyundai/Kia prudko e😜anduje - rastie mu celosvetovo predaj i zisk, ale pre "e😜ertov" je najdôležitejší český trh ...
Avatar - pocitac
pocitac
jsi asi šťastný člověk, když ti taková blbost, jako jedna bezvýznamná a k tomu ještě dost neobjektivní statistika dokáže udělat takovou radost :yes:
Avatar - igor77
igor77
.. aha, tesne za loganem.
st.paul
Prosím Vás, čo je to „špička v triede“? Podobná kravina ako „prémiová značka“. Keď európske automobilky vyrábali prvotriedne autá a zbierali jeden technický patent za druhým, v AUDI chodili do práce na kolobežkách. Dnes je to „prémiové“ auto. Nič proti AUDI, sú to skvelé autá, ale toto škatuľkovanie je prinajmenšom trápne a smiešne. Golf a Octaviu niekto proste pasoval na špičku triedy a subjektívne má na to právo, SUBJEKTÍVNE. Octaviu považujem za jedno z najspoľahlivejších áut v triede, prečo to nepriznať, Golfu podobne v podstate niet čo vytknúť, ale napríklad kolega si kúpil i30 pre jednoznačne krajší a nemenej kvalitne spracovaný interiér. Je len preto blázon, že na základe toho považuje i30 za špičku triedy? Onedlho príde na trh nová AR Guiluetta, pre mňa bude (zatiaľ teoreticky) špičkou v triede práve ona. Ak ju samozrejme AR vopred nepochová sebavedomou cenou. Ak nejaký motoristický novinár povie o modeli, že je špičkou v triede, všetci to po ňom zaslepene opakujú. Doteraz som napr. nepochopil, prečo sa stále hovorí o AR 159 ako o príliš ťažkej, keď jej priama konkurencia („prémiová“ )váži to isté, prípadne o cca 100 kg viac. Akékoľvek hodnotenie je subjektívnou záležitosťou, preto nech si tú svoju „špičku“ v triede každý nechá pre seba a neotravuje tým život ostatným.
Avatar - Emel
Emel
O žádné špičce se ve článku nepíše.

Prémiová značka = značka, která dlouhodobě vyrábí a prodává prémiová auta. Tedy auta spíše vyšších segmentů s nadstandardními motorizacemi a technikou za nadstandardní cenu. Patří k tomu i image, ta je ale tvořena hlavně těmi auty.

Audi je prémie proto, že má v nabídce luxusní A8. Proto, že nabízí i ve střední třídě auta jako RS4. Proto, že nabízí mnoho technických vychytávek a možností konfigurace interiéru.
kuko
souhlas. Audi působí na hodně lidí jako červená na býka, ale to co dokázali za posledních cca 20let je obdivuhodné :yes😒br />
Ano, možná nemají tak dlouhou tradici jako některé "neprémiové" značky, ale tady se nic jiného než "čo bolo, bolo, terazky..." nedá. Značky se vyvíjí, upadají, oživují se, rostou. Stačí se posadit do základní A3 a základní C4/Megan/Focus a člověk uvidí, proč je Audi prémie :-!
Avatar - Emel
Emel
Zrovna s tou A3 bych byl opatrný, na té už je přece jen věk dost znát - pokud kápneš na auto v základu, s nějakou 1.6MPI... a přesedneš do Golfu nebo Meganu... možná se pozastavíš nad tím, jak ten Golf vypadá v lecčem lépe. Ostatně, ne náhodou se skladové A3 prodávají pod 400.000, tedy v běžných mainstreamových cenách.
kuko
ok, myslel jsem spíš předchozí generace Megana nebo C4. Motory neporovnávám, tam na tom byla A3 ze začátku docela bídně.
Avatar - pocitac
pocitac
přesně tak, A3 už působí ve srovnání se součastnou konkurencí hodně zastarale, nic to nemění na tom, že to může být dobré auto, ale stáří už je hodně vidět... Jinak před pár lety jsem byl na prohlídce v Ingolstadtu na montážní lince A3 - ukázka výroby A3 od plechu až po finálovku - pěkný zážitek... "čo bolo, bolo, terazky ... >😁 😉
Avatar - white label
white label
Když se dívám na prodeje Golfu6 nejen u nás, ale hlavně v Evropě s tím, že Golf7 je relativně skoro za dveřmi (a nový Focus má konečně přijít až příští rok), řekl bych, že Golf má tuhle "partii" rozehranou perfektně... 😉
BeranK
Když tady sleduji ty spory o "údajném" propadu Hyundaie a Kii a hlubokomyslné úvahy o Korejcích, napadá mně, co je na třeba Cee´du vlastně tak bytostně korejského? Část techniky, která je dneska univerzální, design z Německa a výroba ČR/SR. Subdodavatelé převážně ze střední Evropy. Speciálně Kia je značka možná evropštější, než řada jiných "ryze" evropských značek. Je snad Jag nebo RR/LR indická, tedy asijská značka, protože je kapitálově vlastněná a vrcholově řízená z Indie? Modely Kii jsou jednoznačně evropsky orientované, typické je, že se chytají zejména ve více racionálně zaměřené středovýchodní Evropě. Hyundai je víc asijsky a americky zaměřený (to tady už kdosi nedávno psal), ale Kia je evropská automobilka se vším všudy. Platí ovšem taky, že kusy "koláče" odebírá hlavně francouzským a italským (resp. italskému) výrobci, alespoň v našich zeměpisných šířkách. To jsou její hlavní soupeři na trhu. Ti, kdo kupují francouze či fiata vědí, že image u jejich značek v porovnání s německou a částečně dneska i japonskou produkcí nehraje prakticky žádnou roli a porovnání Cee´du s Maganem (novým) či Bravem vyznívá v zejména racionálních položkách jednoznačně pro korejský, vlastně pardon korejsko-německo-slovenský(český) produkt. Navíc - tyhle dvě "partičky" se v portfóliu střídají ve vedení - malá auta vyznívají lépe pro frankoitaly, třídu "Scenic" ovládají Francouzi, nicméně v nižší střední je Cee´d i i30 minimálně vyrovnaný produkt pro konkurenci, v SUVčkách už dneska jihoevropané nemají šanci.
Avatar - Emel
Emel
To porovnání Ceedu s Meganem zase až tak dobře nevyznívá. Megane má lepší základní motor, lepší interiér a dnes i nižší cenu. Samozřejmě má také širší nabídku, ať už se bavíme o karosářských verzích (Scenic, CC, dejme tomu Fluence) nebo o motorech a výbavě.
BeranK
Je mi líto, ale pokud vím tak Megane je buď hatch nebo Combi - sám Renault preezentuje Fluence jako jiný model. Kromě toho má coupé. Ať počítám, jak počítám, tak oba vozy mají tři varianty. CC nového Meganu (dělá se víc jak rok) neexistuje dodnes a přidávat sem Scenik je ryze účelové tvrzení - jedná se o samostatnou kategorii, nakonec píšu, že v tomto směru jsou na tom Francouzi lépe. Kia sice nemá malý přeplňovaný benzínový motoro, ale ostatní pohonné jednotky jsou s Renaultem naprosto srovnatelné, brzdy má (v testech) Cee´d lepší, manévrovací schopnosti taky a vnitřní prostor má taky komfortnější. V jízdních vlastnostech je Cee´d kvalitnější. To, že v Renaultech vypadá vizuálně interier atraktivně, neznamená, že je lepší. A cena? Která? Stačí si najít příslušné stránky, aby člověk zjistil, že tvoje tvrzení pravdivé není. No a nakonec - na rozdíl od Megana se Cee´du žádné nelichotivé publicity stran kvality dosud nedostalo. Zadej si schválně výraz Megane a budeš koukat a na forech je to to samé.

Pokud máš Megana, chápu, že se musíš "svého" auta zastat. Pokud chceš kupovat, dobře si to rozmysli. Já tyhle dvě značky hodnotím zcela nezaujatě, ani jedno z těchto aut mně neoslovuje, což mi ale nebrání, abych si je neprohlédl a "nenastudoval". Nepatřím ke sklaním odpůrcům ani fandů jedné ani druhé značky, i když s renaulty mám zkušenosti (občasné používání kdysi R19, později Vel Satis a především několik Lagun - kromě poslední) a ty dost korespúondují s všeobecně vžitými názory. Přesto bych renault neodsuzoval třeba jako italská auta, kdyby neudělali nic jiného než geniální Twingo a nevymysleli malé MPV (Scenic), byli by o míle dál než třeba fiat.
Avatar - white label
white label
Také mě vůbec neoslovuje ani jedno, ale přednost bych dal v tomto případě nakonec raději Renaultu...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ta cena je opravdu lepší u Meganu. Zkus si to pořádně nakonfigurovat a se slušnou výbavou výjde Ceed dráž než Megane.
Avatar - Emel
Emel
CC se sice ještě neprodává, ale to je jen důsledek zavádění nového modelu... CC byl a bude. Fluence a Scenic se sice jmenují jinak, ale technicky to jsou spřízněné modely. No a pak tu jsou specialitky jako RS... sice tvoří okrajové procento prodejů, ale počítají se.

Co se týče té ceny - Megane začíná v akci 269t s 1.6, Ceed začíná v akci za 305 s 1.4. Takže tak... být cena stejná, asi bych váhal, takhle bych ale každému doporučil Megane.