Ekonomika
0
ten tvoj zlaty PD TDI oproti CR žere aj moc oleja , na to prídeš keď ho kúpiš a to z vlastnej skúsenosti a nikdy viac výrobok od VW nechcem,vyhodil som melon do vzduchu a + tie opravy za rok okolo 15 vážnych a to mám ďalšie 3 autá od PSA a Fiat a nemám problém.
Přejít do diskuze
V současnosti už to nelze přímo srovnávat, ale CR je opravdu mělo menší než PD...
P.S. Už jednou jsem tu uváděl příklad😒br /> "Např. PD u Passatu (r.2005!) 2.0 TDI (125 kW/170 k) s piez😲vládanými ventily, pracovalo s maximálním tlakem 220! MPa (2200 barů)"
V té době pracoval CR s max. tlaky okolo 180 MPa (1800 barů).
P.S. Už jednou jsem tu uváděl příklad😒br /> "Např. PD u Passatu (r.2005!) 2.0 TDI (125 kW/170 k) s piez😲vládanými ventily, pracovalo s maximálním tlakem 220! MPa (2200 barů)"
V té době pracoval CR s max. tlaky okolo 180 MPa (1800 barů).
No samozřejmě, že zvětšování tlaku by přišlo, ale tvrdit, že CR má menší tlaky než PD není taktéž pravda. 😉
Aha... Zajímavé je, že jsi si toho všiml jako jediný 😲 Tak to omluva za ten překlep. Děkuji za upozornění, ale věřím, že víš, jak jsem to myslel. 😉
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
VW je akorát zkur.vená sr.ačka i ty její za.sr.a.ný tdi
VW je akorát zkur.vená sr.ačka i ty její za.sr.a.ný tdi
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
VW je akorát zkur.vená sr.ačka i ty její za.sr.a.ný tdi
VW je akorát zkur.vená sr.ačka i ty její za.sr.a.ný tdi
Ano, třeba právě v této diskuzi. >😁
Ty si fakt prototyp hulvátského ubohého primitiva. A protože nemáš (jako obvykle) nic k autům, nemám dál potřebu s tebou jakkoli diskutovat. :-!
Ty si fakt prototyp hulvátského ubohého primitiva. A protože nemáš (jako obvykle) nic k autům, nemám dál potřebu s tebou jakkoli diskutovat. :-!
neboj pravda je taka ze vsetci prave o tebe vieme, tak ako v ostatnych diskusiach si stredobodom nepochopenia...
Už zde všichni víme, že tvá inteligence nedosahuje dostatečné hodnoty pro erudovanou diskuzi třeba na toto téma, ale nemusíš to dávat tak okatě najevo.
Škodíš tím především sám sobě. :-!
Škodíš tím především sám sobě. :-!
PD ve své době pravidelně dosahovalo (než se jeho vývoj zastavil) vyšších tlaků než CR. Nemůžeš srovnávat minulou "technikuů PD (a její tlaky) s budoucí CR..., kdyby VW u PD zůstalo, rostly by dále tlaky i u méně kultivovaného a dražšího PD..., oba systémy mají své pro a proti, ale v současné (delší) době se prostě jeví jako rozumnější/výhodnější/lepší varianta v podobě CR...
To si ale jen myslíš, že si to napsal, nebo si to napsat jen chtěl, ale napsal si místo "pod zkratkou TDI", "pod zkratkou PD".
Už jsem tě jednou doslova citoval, tak si to po sobě konečně aspoň jednou přečti, znovu tě cituji😒br /> "Takže pod zkratkou PD se skrývá jak přímovstřikové staré tuším rotační čerpadlo, tak system PD, tak Common rail."
Konečně jasné? 😲 8-s
Už jsem tě jednou doslova citoval, tak si to po sobě konečně aspoň jednou přečti, znovu tě cituji😒br /> "Takže pod zkratkou PD se skrývá jak přímovstřikové staré tuším rotační čerpadlo, tak system PD, tak Common rail."
Konečně jasné? 😲 8-s
Ale proč bys řídil čerpadlo? Ty máš vstřikovač a ten řídíš a jim reguluješ kdy se bude vstřikovat.
Když máš PD, tak tlak je tvořen energií z váčkové hřídele a když zrovna dojde natlakované palivo v systému, tak PD už do dalšího otočení hřídele znovu tlak odnikud nevezme. CR má stejný tlak po celou dobu cyklu.
O těch tlacích se pleteš, přečti si tady v diskuzi jakých tlaků dosahuje nejnovější CR a jaké PD. :no:
Když máš PD, tak tlak je tvořen energií z váčkové hřídele a když zrovna dojde natlakované palivo v systému, tak PD už do dalšího otočení hřídele znovu tlak odnikud nevezme. CR má stejný tlak po celou dobu cyklu.
O těch tlacích se pleteš, přečti si tady v diskuzi jakých tlaků dosahuje nejnovější CR a jaké PD. :no:
Vůbec nechápu o čem mluvíš. Já nahoře vysvětloval kreatuře18, že PD neznamená TDI a ty mi teď vkládáš do úst, že jsem napsal, že PD je TDI. Zkus si to ještě přečíst.
Tím, že jsem napsal, že pod TDI se skrývají rotační čerpadlo, PD a nyní CR jsem jasně dal najevo, že TDI není PD.
Tím, že jsem napsal, že pod TDI se skrývají rotační čerpadlo, PD a nyní CR jsem jasně dal najevo, že TDI není PD.
Ale má reakce byla pouze reakcí na tvé nepochopení toho tuzinkového! webu, který si především dělá srandu z podobných lidí, nad kterými ses ty sám tak "srandovně" pohoršoval...a má nadsázka s tím věkem k tomu docela seděla, nebo si měl pocit, že si vážně myslím, že máš jen 10 let...? 😉
TDI není žádné "božstvo", ale je to velmi ceněná a významná "značka", že se vždy vše ideálně nepovede je jiná věc, ale TDI má celkově těch nezpochybnitelných úspěchů za sebou mnohem víc, než případných neúspěchů...
TDI není žádné "božstvo", ale je to velmi ceněná a významná "značka", že se vždy vše ideálně nepovede je jiná věc, ale TDI má celkově těch nezpochybnitelných úspěchů za sebou mnohem víc, než případných neúspěchů...
pokial viem tak ty si prvy zacal narazat na moj vek ale dobre.. Ja som za serioznu diskusiu len nemam rad ked mi tu niekto ide vraviet ze TDI je same bozstvo a podobne..
Pokud chceš změnit styl diskuse a opravdu seriozně diskutovat o autech a technice s nimi spojené, tak se jednak vyhni výrazům typu "***" a "vtipným" poznámkám (jako čiplé 1,4 TDI) směřované na "obsah" něčí garáže, o kterém logicky nevíš vůbec nic. A hlavně začni řešit konkrétní věci konkrétně a nejen v "obecné" (koncernové) rovině...
Např. to TDI je pouze obchodní označení všech "koncernových" přímovstřikových turbodieselů a od šestiválců nahoru, mezi špičku určitě patří. Nebo víš o někom, kdo má třeba lepší podobný motor, jako je V12TDI? Takže pokud chceš o něčem diskutovat, tak o čem, tedy o jakém TDI, R3(1,4/1,2), R4(PD/CR), V6, V8, V10, V12?
Např. to TDI je pouze obchodní označení všech "koncernových" přímovstřikových turbodieselů a od šestiválců nahoru, mezi špičku určitě patří. Nebo víš o někom, kdo má třeba lepší podobný motor, jako je V12TDI? Takže pokud chceš o něčem diskutovat, tak o čem, tedy o jakém TDI, R3(1,4/1,2), R4(PD/CR), V6, V8, V10, V12?
whitik ty si naozaj myslis ze TDI je spicka v triede? Ja uznavam nemecku techniku ale z produkcie bmw a nie sracky VW...
whitiku, sklidni se a jdi si honit sveho vtacika nad tvoji 1,4 TDI super hyper chipnutou..
jj dostali sme vejprask ale do afriky jedem >😒] Na teda si jossalitko vzdy najdem cas, a kuraz si dodam na inych, s tebou sa len zabavam 😄
Copak Peterko..., vidím, že (slovo) nadhled nejen neznáš, ale taky se ti ho žalostně nedostává. Když dojdou argumenty, musí se hned tahat "COCOT" z "kalhot"...?
Nebo to "VELKY COCOT!!!" je jen tvé umělecké jméno... 😉 >😒]
Nebo to "VELKY COCOT!!!" je jen tvé umělecké jméno... 😉 >😒]
Na to že má (dle tebe) pět, už dovede i psát. Ty sis v pěti nepochybně dělal ještě pod sebe. :-!
Prostě si nepochopil o co v tom tebou vzpomínaném fóru jde. Seš hloupý, tečka. Netřeba to dále rozpitvávat. :-!
taki cocoti ako ty tam pisu normalne vazne lebo si myslia ze to je fakt pravda.. Si v zivote nic ine nejazdil len to svoje chciple TDI co stoji za VELKY COCOT!!! Nevies co je to pravy motor
keby si si to precital tak by si vedel ze T-pek teda urcite ironiou neoplyval.. Radsej 10 ako tvojich 5..
Pamatas sa skoro dobre, robili to pred prichodom Fabie, nebolo to meno vybrate pre Octaviu, ale pre Fabiu. 😉
Presne :yes: Jen se to uz asi nebude jmenovat TDI PD.
CR je slepou ulickou (ma vetsi spotrebu a horsi zatah) a kluci z VW na nej docasne presli (bohuzel) predevsim z ekonomickych duvodu.
Passat s 1,9 TDI 96kW jede subjektivne podstatne lepe a zere temer o litr mene, nez stejny vuz s TDI 2,0 TDI PD (protoze ma mensi kompresni pomer, nez 1,9TDI) a 2,0 TDI CR ve stejnem voze je jeste horsi (chova se to jak nejaky hloupy petrolejovy motor a zere to jako rusky pasak) :no:
CR je slepou ulickou (ma vetsi spotrebu a horsi zatah) a kluci z VW na nej docasne presli (bohuzel) predevsim z ekonomickych duvodu.
Passat s 1,9 TDI 96kW jede subjektivne podstatne lepe a zere temer o litr mene, nez stejny vuz s TDI 2,0 TDI PD (protoze ma mensi kompresni pomer, nez 1,9TDI) a 2,0 TDI CR ve stejnem voze je jeste horsi (chova se to jak nejaky hloupy petrolejovy motor a zere to jako rusky pasak) :no:
Rikal jsem snad neco takoveho ? >😒]
Problemem CR je prave to "common" cerpadlo, ktere se prakticky neda ridit a hlavne neni schopno dodat do spalovaciho prostoru dostatecny tlak.
Soucasny TDI PD ma mnoho nedostatku, ale vyssi vstrikovaci tlak. A vyssi vstrikovaci tlak znamena, ze motor muze mit vyssi kompresni pomer. A vyssi kompresni pomer znamena vyssi energetickou ucinnost a tedy nizsi spotrebu. A to je to, "vo co go".
Problemem CR je prave to "common" cerpadlo, ktere se prakticky neda ridit a hlavne neni schopno dodat do spalovaciho prostoru dostatecny tlak.
Soucasny TDI PD ma mnoho nedostatku, ale vyssi vstrikovaci tlak. A vyssi vstrikovaci tlak znamena, ze motor muze mit vyssi kompresni pomer. A vyssi kompresni pomer znamena vyssi energetickou ucinnost a tedy nizsi spotrebu. A to je to, "vo co go".
Znáš význam slova "tuzing", ale hlavně "ironie", nebo "nadsázka"? Četl sis aspoň pravidla toho fóra? 😲 :😉 8-s
Ale chápu, pokud ti je jen 10, "Peter10"... 😉
Ale chápu, pokud ti je jen 10, "Peter10"... 😉
Tak jaký výraz teda ta zkratka (podle tebe) k jednotlivým systémům (kromě pumpe duse) zkracuje?
Už jen ten nadpis "Tuzing forum" vám hošani mohl ledacos napovědět, ale jak koukám, kde nic není, ani smrt nebere.
Blahoslavení chudí duchem!
:-!
Blahoslavení chudí duchem!
:-!
dalsi z prdukcie VW is best?
Staci si precitat toto forum a uvidis aki jebkovia ziju medzi nami😒br />
[odkaz]
Staci si precitat toto forum a uvidis aki jebkovia ziju medzi nami😒br />
[odkaz]
z jossalita si nic nerob on nevie normane diskutovat, len sa hadat a urazat.. Ked mu povies protiargument tak ti vzdy vynada aky si j3bnuty a ze oklukou ti proste povie ze si uplny *. na neho nereaguj, n ine ako vw nepozna, v nicom inom sa nevozil este, ved ma len 12 rokov..
Jak jsem psal výše, přesné letopočty neznám, každopádně v běžných dostupných autech koncernu byly zaváděny zhruba současně s CR
Jak se to veme... Má sice možnost více vstřiků, ale ne kdykoliv. Já vyvracel hlavně tvrzení, že CR nemůže mít více vstřiků v jednom cyklu, což je hloupost. Znamenalo by to, že společným čerpadlem by najednou bylo palivo vstřikováno do všech válců
"Encyklopedicky" prvním prakticky použitelným systémem označeným ECD-U2 Common Rail byl vybaven automobil Hino Raising Ranger a k němu se uvádí polovina 90tých let, konkrétně rok 1995, někde se ovšem také uvádi jako první "globální" použití v Isuzu (1994).
Pokud ale sám trváš zrovna na roku 1994, pak nevím proč píšeš, že se PD dostalo na trh o rok dříve, když PD (Bosch) přišlo na trh v témže roce (1994).
Pokud ale sám trváš zrovna na roku 1994, pak nevím proč píšeš, že se PD dostalo na trh o rok dříve, když PD (Bosch) přišlo na trh v témže roce (1994).
Takže PD sice má kopanec ale dáva tlak 2050 Bar, zatial čo CR.3.gen dava tlak 1800Bar 😄 Ked si pozriete posunutie spektra krutiaceho momentu , tak oproti PD to išlo dole o smiešnch 50 otačok z 1800 na 1750😄 Ked všetci chcete mat maximum MK už pri 1300 ot, kupte si 6-8 valce. Tým že CR dokáže mat linearnejši priebeh v nizkych otáckach a každy jazdi na 1300 ot s plným plynom a teší sa ako to taha, tak je na omyle...Vstrekovače palia pod skoro max. tlakom, turbo z geometriov dopuje motor ako može, a tlak oleja je užasne nízky = že pri 130 tis ti zvačsa odíde turbo,pkedže pri 1300 až 1500ot je nižší tlako oleja(okolo 1,5 bar) tak existuje aj klzná vola ojnici kde sa ojnica doslova trepe v ojničných panvách...Ale to vám povie maloktorý mechanik..potom tieto Super CR koncia tak ako 90 DCi Od renaultu, najprv turbo, potom pridretá ojnica sposobená užívatelom ktorý permanetne jazdí na podotáčkach!!!!A šešte sme neohovorili o dvojhmotnom zotrváku 😄 takže treba tie motory daleko viacej točit a jadit nad 2000 tis (2000ot= tlak oleja viac ako 2.3 bar) to je len taká praktická skusenost 😄
to jsem rád, že máš z mých příspěvků radost... a tak ti to ještě jednou, pro zábavu, zopakuji... zobecňuješ a nemáš pravdu
Napsal jsem (17😁3), že se už dříve vývoj PD (především z důvodu nekultivavonsti) prakticky zastavil. Pokud chceš v "technice" srovnávat minulost s budoucností, tak hodně štěstí...
Když bylo PD na vrcholu pracovalo s vyššími tlaky než CR ze stejné doby a mělo k dalšímu navyšování minimálně teoreticky lepší předpoklady, viz "technick😲dborné" články z té doby...
P.S. Např. PD u Passatu (2005) 2.0 TDI (125 kW/170 k) s piez😲vládanými ventily, pracovalo s maximálním tlakem 220 MPa
Když bylo PD na vrcholu pracovalo s vyššími tlaky než CR ze stejné doby a mělo k dalšímu navyšování minimálně teoreticky lepší předpoklady, viz "technick😲dborné" články z té doby...
P.S. Např. PD u Passatu (2005) 2.0 TDI (125 kW/170 k) s piez😲vládanými ventily, pracovalo s maximálním tlakem 220 MPa
Již jsou připraveny systémy CR s 2500 bar a 3000 bar, tady nemělo PD žádný náskok.
Každé jeté PD má maximáloní vstřikovací tlak na hodnotě 1400 bar (opotřebením max. vstřikovací tlak rychle klesá) - to se u CR absolutně nemůže stát.
Každé jeté PD má maximáloní vstřikovací tlak na hodnotě 1400 bar (opotřebením max. vstřikovací tlak rychle klesá) - to se u CR absolutně nemůže stát.
Tys tu napsal tolik nesmyslů, prakticky co příspěvek, to perla, že jakýkoli tvůj další psaný projev vyvolává úsměv na rtu nejen mé osoby. Prostě tu ze sebe svými "znalostmi", dá li se to tak vůbec nazvat, děláš šaška. :-!
nekvalitní naftu poznáš u každého moderního dieselového motoru ať je to HDI, TDI, JTD nebo cokoliv jiného, a adetiva ti může doporučit každý... zkušenosti tvých známých ti neberu, ale nejsou to opět tvoje zkušenosti a takových řečí už jsme všichni slyšeli dost, nic ve zlém ;-
To teda nevím, co je na mém tvrzení nepravdivého. Osobní zkušenost?
Ale zcela jistě vím, že ty tvoje příspěvky jsou tak pomatené, že se v jejich dezinformační hodnotě utápíš i ty sám. :-!
Ale zcela jistě vím, že ty tvoje příspěvky jsou tak pomatené, že se v jejich dezinformační hodnotě utápíš i ty sám. :-!
Tak to máš hodně podobné zkušenosti jako já, já jezdil taky hodně na bionaftu, když teda stála 14 kč tak sem na ní jezdil pořád, i v zimě a nikdy jsem s ní neměl problém... (motory 1,9 D a TD od peugeotu). Možná sem najel tak 300 tisíc km na bionaftu. Teď mám 1,6 HDI a trochu se právě bojim jakej bude mít vliv větší procento bio složky na tenhle motor s CR? I když s ohledem na moje zkušenosti by to mělo být OK. ;-\
Cituji tě (včera 19😁0)😒br />
"Takže pod zkratkou PD se skrývá jak přímovstřikové staré tuším rotační čerpadlo, tak system PD, tak Common rail." ? 😲
Nepsal jsem přece nikde: "jediný problém", ale: "hlavní nedostatek".
Na hranici plnění emisních limitů bylo později PD hlavně k vůli pozastavení masivního vývoje tohoto vstřikování, a to hlavně pro špatnou perspektivitu kultivovanosti. Cenově je to logicky o něco nákladnější techn. řešení, ale to hlavní! problém určitě nebyl, ve velkých sériích by to nebyl zcela rozhodující faktor...
Na hranici plnění emisních limitů bylo později PD hlavně k vůli pozastavení masivního vývoje tohoto vstřikování, a to hlavně pro špatnou perspektivitu kultivovanosti. Cenově je to logicky o něco nákladnější techn. řešení, ale to hlavní! problém určitě nebyl, ve velkých sériích by to nebyl zcela rozhodující faktor...
ja sa pohybujem odmalicka v okoli servisov a aut takze nemusis sa bat, neusudfzujem podla jedneho auta. ALe napis mi co som zle povedal, nekydaj tu na mna ale arguemntuj v com nemam pravdu.
PD nie ale nove CR ano. Darmo , za taku jemnu technologiu ako su nove piezoel. vstrekovace sa plati kruta dan...
Rekl bych ze kultivovanost nebyla jediny problem, jak uz nekdo psal vyse, narazi PD na hranici moznosti pri plneni emisnich limitu a navic uz je ted jeho vyroba drazsi, takze min. 2 zasadni duvody, k tomu ona ne/kultivovanost.
Srandu si robis ty... Usuzovat na zaklade zkusenosti u jednoho auta s historickym dieselem jen ukazuje, ze v zalezitosti dieselu vubec nevis, o co jde.
no právě, já ho musel řešit po pul roce co se auto koupilo, bylo už jeté a projevilo se to jen v určitém režimu
Jakmile dokážou vyprodukovat sdruženou jednotku(PD) která nebude závislá na vačce, PD by mohlo být zpět, jde jen o to že bylo levnější přejít na již zaběhlí systém CR. No uvidíme jestli to truckeři dotáhnou do konce, možná se k tomu VW za pár vrátí
To s tím PD není pravda. Je tam přece elektromagnetický ventil, který pouští do jednotky naftu. Pokud tedy ŘJ chce uspíšit dávku, dřív jej otevře a naopak. Díky tomu jednotka pracuje v určitých potřebných režimech vstřikování podle toho jak rychle a kdy se to natlačí 😉 Jestli tedy rozumíš, shrnul jsem asi jednu A4 principu práce do pár řádků
To je problém lidí, kteří nechápou konstrukci turba. Když ho vypneš v růžovém stavu, tak co ty lopatky asi udělají. Creep funguje i tady.
Počkej, až bude plnění běžné u maloobjemových motorů, tak se potíže na forech vyrovnají >😁
Dnes je všechno honěno kupředu i díky zákonodárcům, tak trochu na ukor kvality většinou. Ted si vem kolik lidí dostane do rukou turbo motor 1.2TSI a jemu podobných třeba i od PSA ale zhuntují ho protože neví jak se k tomu chovat. Krátké trasy do obchůdku zhuntují turbo, a honění na maximálku po dalnici Brno-Praha v kuse celému motůrku taky nepomůže.
Dnes je všechno honěno kupředu i díky zákonodárcům, tak trochu na ukor kvality většinou. Ted si vem kolik lidí dostane do rukou turbo motor 1.2TSI a jemu podobných třeba i od PSA ale zhuntují ho protože neví jak se k tomu chovat. Krátké trasy do obchůdku zhuntují turbo, a honění na maximálku po dalnici Brno-Praha v kuse celému motůrku taky nepomůže.
Neznám nikoho, kdo by měl nějaký problém s kvalitou nafty v kombinaci s PD. Ale znám dva lidi z mého okolí, kteří jezdí fancouzský HDI a zkušenosti s nekvalitní naftou mají oba. Francouzksé motory jsou stavěny na "mastnejší" naftu, než ty německé. To ti řekne každej solidní prodejce frantíků, že bys měl jednou za čas nalít trochu "emdvětéčka" do nádrže, ať se to promastí. Tudíž nezobecňuji, ale znám realitu.
Přesně tak, nemůžeš srovnávat atmosféru s přeplňováním v těchto vozech. No a VW TDI mají taky filtr,dvouhmotový setrvák... Takže to je nastejno, dokonce má letitá 81kW tdi má právě u těchto motorů problemovou geometrii lopatek. A máš pravdu že více znám VW, ikdyž čerstvě prcuji v showroomu Peugeot >😁
Moc zobecňuješ... Možná tak starý motor s rotačním čerpadlem mohl jet na "ředidlo", ale to mohl klidně jet i předkomůrkový diesel či jiné typy "starších" dieselů, do PD bych teda fritovací olej nelil.
Ádo, ty stále opakuješ svůj výmysl o PD a CR aniž by sis to opravdu zjistil a prostudoval. CR má sice společné čerpadlo, ale vstřikovače jsou řízené klidně samostatně, takže není problém ovládat jednotlivé vstřiky.
PD má pro každý vstřikovač své "čerpadlo", které není jinak než mechanismem u váčky, proto nelze korigovat vícenásobné vstřiky jako u CR... a proto ta nekultivovanost a ne že má vysoký tlak.
PD má pro každý vstřikovač své "čerpadlo", které není jinak než mechanismem u váčky, proto nelze korigovat vícenásobné vstřiky jako u CR... a proto ta nekultivovanost a ne že má vysoký tlak.
Já teda četl, že PD si netyká s filtrem pevných částic, přecejen korekce jeho vstřiků je složitěji kontrolovatelná
Jestli jsou na špatnou naftu/benzín citlivé nějaké motory, tak to jsou 100% HDI potažmo francouzi či italové. Koncernový motor bude jezdit klidně na fritovací olej nebo ředidlo, zatímco francouze na to ani nenastartuješ. Začnou ti blikat kontrolky jako na vánočním stromku.
to si snad robis srandu.. Prave francuzske diesle mali skor common raily ako to VW vobec postrehol ze nieco take existuje a maju urcite vyssiu kulturu chodu ako rapkace a kloktadla TDI. To si uvedom. A TDI je mimoriadne citlive na kvalitu nafty a na somara co ho soferuje. Mam vo firme octavku TDI 66KW ktora ma nabehanych 400000 km bez problemov. ALe ako sukromne auto by som to nechcel ani zadarmo.. Naco mi je turbo kopanec pri 1900 otackach ktory trva 100o otacok a pak je mrtvy? Ten huronsky zatah akurat sposobuje v kombinacii s demenciou neskusenych soferov zosranie spojky a dvojhmoty vo velmi kratkom case. Su iba dva diesle ktore by som bol ochotny kupit: 1. BMW 2. Honda 2,2 CtDI. Obe maju linearny chod a zatah. Vzdy sa smejem ako si chlapci v diesloch myslia ze ma dostanu na semaforoch lebo si myslia ze ked maju obrovsky koutak tak su bohovia. Lenze benzin je proste vyskootackovy a kym oni musia 4krat preradit, mne staci max 3 krat..
Mám na to víceméně stejný názor. Ale nesmíme zapomenout na to, že ekologické vyhlášky v EU jsou často dost nesmyslné "lobing". A to co nám říká selský rozum tz. nižší spotřeba = "větší ekologie" pro ně není tolik důležité a tlačí výrobce k používání dalších a dalších složitých systémů. Bohužel, dle mého názoru, často spíš neekologickým. :no:
Este by sa snad ziadalo dodat, ze keby Scania nepatrila do VW, asi by tiez PD nepouzivala... 😄
PD uz z principu cinnosti nedokaze tak presne ovladat okamih vstreknutia paliva. PD uz malo ku koncu velke problemy splnit emisne limity. Skratka ta technologia narazila na svoje hranice...
nie je podstatne kolko krat tryska strekne. Dolezite je, ze ak chces znizit spotrebu pri rovnakom vykone, musis zlepsit termodynamicku ucinnost motora. A zvysit tuho hodnotu co i len o 1% je sakramensky tazka vec...
opravim ta: to bolo prvy krat v osobnom aute a prvy krat elektronicky ovladana verzia. Ale prvy krat obecne to pouzilo Denso v dakych japonskych nakladiakoch (Hino? uz si presne nespominam) o par rokov skor...
Ano, na bionaftu jsem jezdil vzdy, kdy to bylo mozne. Najezdil jsem na tom motoru nejakych 200 tis km bez zavady a bez problemu. Samozrejme pokud byla teplota vyssi, nez -5 deg C. To ale byly starsi TDI, ktere nebyly PD, ale s klasickym cerpadlem.
Jinak relativne asi nejvice problemu s diesely obecne je se vstriky v TDCI. Absolutni pocet potizi s diesely TDI odpovida jejich cca 10x vetsi rozsirenosti oproti dieselum jinych znacek.
Jinak relativne asi nejvice problemu s diesely obecne je se vstriky v TDCI. Absolutni pocet potizi s diesely TDI odpovida jejich cca 10x vetsi rozsirenosti oproti dieselum jinych znacek.
Slepou ulickou vyvoje je CR. Prave za to slovo "common". Budoucnost je ve zcela nezavisle regulaci vstrikovani do jednotlivych valcu. Ovsem soucasny system PD se prekonal zase v tom mechanickem, nebo elektromechanickem "Pumpe". Docela by mne zajimalo, co maji konstrukteri u Boschu a ve Wolfsburgu na rysovacich prknech... Sklouznuti VW k soucasnemu zastaralemu CR je zbytecnym docasnym krokem zpet k motorum s nizsi energetickou ucinnosti a tedy vyssi spotrebou.
Konec je správně...
S ekology, ale PD (proti CR) žádné zásadnější problémy nemělo...
a budoucí předpoklady spíš právě naopak...
S ekology, ale PD (proti CR) žádné zásadnější problémy nemělo...
a budoucí předpoklady spíš právě naopak...
Pod zkratkou "PD" se v souvislosti s TDI skrývá pouze "Pumpe-Düse" (čerpadlo-tryska), nikoliv původní systém TDI s rotačním čerpadlem, nebo dokonce Common Rail. PD mělo vyšší účinnost, než CR a s tím spojenou nižší spotřebu, navíc mělo technicky/konstrukčně mnohem lepší předpoklady k dalšímu výraznějšímu růstu vstřikovacích tlaků, čímž by se účinnost i spotřeba (i emise) mohly dále zlepšovat...
Největší nedostatek PD (který se mu zatím stal osudný) byla (proti CR) jeho slabší kultivovanost, která je v osobním automobilu podstatnější, než relativně malá úspora paliva...
Největší nedostatek PD (který se mu zatím stal osudný) byla (proti CR) jeho slabší kultivovanost, která je v osobním automobilu podstatnější, než relativně malá úspora paliva...
výše to vysvětlil Ronault 😉 ... PD bylo a možná i v současný době je schopné plnit aktuální emisní normy, do budoucna to ale VW shledal jako nemožné, nebo příliš drahé... I když musím přiznat, že někde uvnitř si říkám, jestli to nebylo pouze oficiální stanovisko VW a důvod byl někde jinde, řekl bych že hlavně v obtížném dosažení kultivovanosti CR motorů....
neviem cim myslis polovicnu zivotnost dieslov rendlika voci vw.
Porovnanie popisane nizsie sa tyka uzitkacov, tak ho neberte ako smerodatne, neskusajte ho nejako zovseobecnovat.
Spotreba, resp. rozdiel medzi CR a PD, mozem porovnavat na zaklade vlastnej skusenosti vw caddy (1,9tdi 55kw) a renault kangoo kedze som za volantom tychto vozov nejaky ten den stravil.Rendlik zral stabilne 5,5 na 100 km, pricom vacsina km je v meste. Motor bol aj po 150k km ok a stale zije, aj ked voz ako taky mal kadejake muchy a opravy za sebou. Vw mal neporovnatelne lepsi interier a celkovu ergonomiu, bol o kusok vacsi a o hodne tazsi. Jeho spotreba lepsia nebola NIKDY. Bola o kusok vyssia (priemer asi 3dl), alebo rovnaka, co predpokladam bolo dane jeho vyssiou vlastnou hmotnostou.
K tym motorom - pokial povazujes silny turboefekt, neochotu spolupracovat v nizsich otackach a nasledovny prudky narast vykonu pri cca 1900 ot/minutu za skvely tak ok, mas iny vkus, ale mne to az take fasa nepripadalo.
Motor v rendliku, aj cez daleko horsie odhlucnenie interieru nepripominal buchanie kladiva o radiator, mal ovela plynulejsi narast vykonu a o kusok sirsi rozsah pouzitelnych otacok. V otackach okolo 2000/min. sa nedalo povedat, ze by bol oneskoreny, alebo ze by bol hnily.
Tento krasny dar, alebo podla teba neduh sa krasne prejavil v zime ked sa s danym vozidlom tahal prives po zasnezenej ceste a na vw si pocas pridavania, pri dosiahnuti cca 1900ot/minutu mal celkom zabavu - zabezpecit aby kolesa nehrabali na prazdno - tato zabava este viac vygradovala pokial bol sneh a ten prives som tahal cez nejaku klukatu a kopcovitu cesticku, vtedy bola potrebna na moj vkus az moc jemna praca s plynovym pedalom.
PS: ten rendlik mal o kusok rychlejsie kurenie, co sa prejavilo tiez najma v zime a jadna sa o minulu generaciu rendlika, teraz ju predavaju ako storia
PPS: tymto porovnanim som nechcel povedat, ze kangoo je lepie ako vw, resp. ktory motor je v reale lepsi
PPPS:ak by som si mal vybrat medzi hore uvedenymi vozidlami, tak aj cez vyssie spomenute beriem vw. Jedine co ich spajalo bolo to, ze su uzitkace, ale celkove pracovanie, ergonomia, fakt, ze v rendliku su otrasne sedadla - prpominali skolsku lavicu, jazdne vlastnsti a nevrzganie interieru hovoria jednoznacne v prospech vw 😄 😄
Porovnanie popisane nizsie sa tyka uzitkacov, tak ho neberte ako smerodatne, neskusajte ho nejako zovseobecnovat.
Spotreba, resp. rozdiel medzi CR a PD, mozem porovnavat na zaklade vlastnej skusenosti vw caddy (1,9tdi 55kw) a renault kangoo kedze som za volantom tychto vozov nejaky ten den stravil.Rendlik zral stabilne 5,5 na 100 km, pricom vacsina km je v meste. Motor bol aj po 150k km ok a stale zije, aj ked voz ako taky mal kadejake muchy a opravy za sebou. Vw mal neporovnatelne lepsi interier a celkovu ergonomiu, bol o kusok vacsi a o hodne tazsi. Jeho spotreba lepsia nebola NIKDY. Bola o kusok vyssia (priemer asi 3dl), alebo rovnaka, co predpokladam bolo dane jeho vyssiou vlastnou hmotnostou.
K tym motorom - pokial povazujes silny turboefekt, neochotu spolupracovat v nizsich otackach a nasledovny prudky narast vykonu pri cca 1900 ot/minutu za skvely tak ok, mas iny vkus, ale mne to az take fasa nepripadalo.
Motor v rendliku, aj cez daleko horsie odhlucnenie interieru nepripominal buchanie kladiva o radiator, mal ovela plynulejsi narast vykonu a o kusok sirsi rozsah pouzitelnych otacok. V otackach okolo 2000/min. sa nedalo povedat, ze by bol oneskoreny, alebo ze by bol hnily.
Tento krasny dar, alebo podla teba neduh sa krasne prejavil v zime ked sa s danym vozidlom tahal prives po zasnezenej ceste a na vw si pocas pridavania, pri dosiahnuti cca 1900ot/minutu mal celkom zabavu - zabezpecit aby kolesa nehrabali na prazdno - tato zabava este viac vygradovala pokial bol sneh a ten prives som tahal cez nejaku klukatu a kopcovitu cesticku, vtedy bola potrebna na moj vkus az moc jemna praca s plynovym pedalom.
PS: ten rendlik mal o kusok rychlejsie kurenie, co sa prejavilo tiez najma v zime a jadna sa o minulu generaciu rendlika, teraz ju predavaju ako storia
PPS: tymto porovnanim som nechcel povedat, ze kangoo je lepie ako vw, resp. ktory motor je v reale lepsi
PPPS:ak by som si mal vybrat medzi hore uvedenymi vozidlami, tak aj cez vyssie spomenute beriem vw. Jedine co ich spajalo bolo to, ze su uzitkace, ale celkove pracovanie, ergonomia, fakt, ze v rendliku su otrasne sedadla - prpominali skolsku lavicu, jazdne vlastnsti a nevrzganie interieru hovoria jednoznacne v prospech vw 😄 😄
nevím, jestli byl PD přímo odpovědí na commonrail, myslím, že si ho tenkrát VW mohl klidně do TDIček začít montovat, nic mu v tom nebránilo, nebyl to konkurenční produkt... Byla to spíš velmi lákavá a přímo geniálně jednoduchá myšlenka a tak bylo asi správné, že se do ní VW pustil. Čas a také z části ekologičtí aktivisté 😉 ukázali, že PD je slepá ulička a proto se VW zcela pragmaticky s touto technologií rozloučil …
zajmavý příspěvek 😉... jen bych se tak na okraj zeptal, zkoušel si někdy jezdit na bionaftu s TDičkem? Jaký máš na bionaftu v TDičku názor? PS: Někdy se podívej na nějaké VW fórum a uvidíš, kolik se tam řeší problémů s TDičkama, ostatně asi stejně jako u jiných značek.
Asi máš pravdu, srovnával jsem atmosférické benzínové motory. Tam je konstrukce o dost jednodušší. Já nejsem škodovkář, a ty to asi směřuješ moc právě na škodovku. Třeba u Peugeotu si vem 1,6HDI 80kw, je tam: turbo s proměnnou geometrií, fap filtr, dvouhmotý setrvák, vstřikovače, asi 3 EGR ventily atd... téměř stejným ekvivalentem mu je benzínová, atmosférická 1,6i s 80kw. Jen když zvedneš kapotu u obou aut, tak tě rozdíl ve složitosti motorů praští do očí. Nafta má lepší kruťák a v rozumném autě tak o 1 litr menší spotřebu, ostatní výhody už jsou na straně benzínového motoru. Turbo benzíny, co se složitosti týče, turbonaftu slušně dohánějí. Ronault má pravdu s velikostí auta a ročním nájezdem, pak se nafta stává výhodnější …
Diesel se vzdy vyplati koupit, protoze s autem s dieselem se nepochybne mnohem lepe jezdi.
Chrochtaji a kouri predevsim diesely od firmy rendlik a spol. A zerou v prumeru o litr a pul vic, a to ani nemluvim o tom, ze jejich zivotnost je typicky polovicni, nez dieselu od VW.
Jinak diesel CR vzdy zere vic, nez diesel PD, protoze ma nizsi kompresni pomer a tedy horsi ucinnost. To je fyzika a nikdo s tim nic nenadela. Kdo neveri, at si to precte ve Wikipedii: [odkaz]%C5%AFv_cyklu… />
A proto Superb s dieselem CR bude v praxi nepochybne zrat vice, nez s dieselem PD. A take hur pojede, protoze jeho projev se diky mensimu kompresnimu pomeru pri otackach nizsich, nez 2200RPM bude vice blizit neuveritelne linemu a zravemu zazehovemu motoru (tomu co jezdi na petrolej, lih, ci benzin). :no:
Chrochtaji a kouri predevsim diesely od firmy rendlik a spol. A zerou v prumeru o litr a pul vic, a to ani nemluvim o tom, ze jejich zivotnost je typicky polovicni, nez dieselu od VW.
Jinak diesel CR vzdy zere vic, nez diesel PD, protoze ma nizsi kompresni pomer a tedy horsi ucinnost. To je fyzika a nikdo s tim nic nenadela. Kdo neveri, at si to precte ve Wikipedii: [odkaz]%C5%AFv_cyklu… />
A proto Superb s dieselem CR bude v praxi nepochybne zrat vice, nez s dieselem PD. A take hur pojede, protoze jeho projev se diky mensimu kompresnimu pomeru pri otackach nizsich, nez 2200RPM bude vice blizit neuveritelne linemu a zravemu zazehovemu motoru (tomu co jezdi na petrolej, lih, ci benzin). :no:
Taky myslim, vzhledem k tomu ze reporter mluvi jako Apu ze Simpsonu to bude Indie nebo Pakistan 😄
Ale CR jsou součastníky TSI, nebo mi chceš říct že 1.6 TDI není ekvivalent k TSI?
Musíš srovnávat danou komplikovanost určitých motorů, v určitém druhu vozu. A navíc např. u 1,8TSI praskají hlavy také a zůstávají svěšené ventily do prostoru i když rozvod nepraskne(je to už řetěz né?) A nebavím se tady o tom jaký motor do čeho zvolit, z praxe vidím že se lidi rozhoduji bud rozumem, nebo rozpočty, nebo prostě podle toho jaký druh pohonu mají radši
Musíš srovnávat danou komplikovanost určitých motorů, v určitém druhu vozu. A navíc např. u 1,8TSI praskají hlavy také a zůstávají svěšené ventily do prostoru i když rozvod nepraskne(je to už řetěz né?) A nebavím se tady o tom jaký motor do čeho zvolit, z praxe vidím že se lidi rozhoduji bud rozumem, nebo rozpočty, nebo prostě podle toho jaký druh pohonu mají radši
No tak tady je nutné to trochu upřesnit. Zcela nové přímovstřikové benzíny jako TSI už mají turbo atd. Ale současníci CR nebo PD jako normální benzíny turbo nemají, variabilní časování ventilů problém s životností nemá, aspoň jsem nečetl, že by snad někdo problémy měl.... a ventily? Rozvoďák ti může prasknout tam i tam, jen je jej třeba vyměnit v servisních intervalech a kdo to nedodrží, jeho problém.
Oba pohledy jsou zobecňující. Stále platí, že diesel má smysl u většího ročního nájezdu, u těžších aut, ale cpát do kompaktu či subkompaktu diesel je jaksi... zbytečné. Ono i prodeje dieselů u subkompaktů v řádech 10% tomu nasvědčují.
Oba pohledy jsou zobecňující. Stále platí, že diesel má smysl u většího ročního nájezdu, u těžších aut, ale cpát do kompaktu či subkompaktu diesel je jaksi... zbytečné. Ono i prodeje dieselů u subkompaktů v řádech 10% tomu nasvědčují.
Přesně tak. čerpadlo-tryska (PD) dodnes používá Scania a má s ní úspěch. Takže to opravdu není něco zastaralého. Jde jen o to který ze systému má lepší možnosti vývoje do budoucna.
Tak mi řekni další nevýhody dieslu. Nebudu ti říkat že diesel je lepší, nemáš pravdu že jen moderní diesel je nejistá investice.
Moderní benzin i nafta mají nastejno servisní intervaly, mají přeplňování a přímé vstřikování. Navíc není pravda že všechny součástky jsou na naftu dražší. Navíc moderní benzín začíná být hodně komplikovaný(turba jako diesel, dále proměnlivé časování ventilů, proměnlivá délka sání-diesely to nemívají a pak piezoel.vstřikovače, které mají taky společné z dieslem) Takže fifty fifty, u dieslu ti praskne hlava(PD) u zážehu ti spadnou ventily do pracovního prostoru...
A tak dále a tak dále.
Moderní benzin i nafta mají nastejno servisní intervaly, mají přeplňování a přímé vstřikování. Navíc není pravda že všechny součástky jsou na naftu dražší. Navíc moderní benzín začíná být hodně komplikovaný(turba jako diesel, dále proměnlivé časování ventilů, proměnlivá délka sání-diesely to nemívají a pak piezoel.vstřikovače, které mají taky společné z dieslem) Takže fifty fifty, u dieslu ti praskne hlava(PD) u zážehu ti spadnou ventily do pracovního prostoru...
A tak dále a tak dále.
No nemáš přehled. Kdyby nahoře pocitac nenapsal o Alfě, tak bys nevěděl o čem je řeč vůbec. Taky by ses neptal o tom, jak to vlastně s TDI a CR je.
Přečti si můj příspěvek ještě jednou a tam zjistíš kdy PD přišlo a že TDI a PD jsou pojmy z jiné oblasti.
PD byl odpovědí VW na CR, takže pokud ti jde o to, že "vyrábět ještě v roce 2010 PD koncepci je trochu nesmysl", tak jsi jaksi mimo, protože dle počtu let ve výrobě si tyto systémy nemají co vyčítat.
PD není nijak zastaralé, ale dostalo se do slepé uličky. Má vyšší vstřikovací tlaky a nižší spotřebu, bohužel si nerozumí s filtry pevných částic a tedy nebude splňovat EU emisní normy... a to jsou hlavní důvody, proč VW upouští od PD už i v malých motorech, protože 6- a 8-válce mají CR už delší dobu.
Nijak tragicky bych to ale neviděl, je dobré, že VW CR zavádí, ale ne každému budou po chuti, hlavně těm, kerým jde bezhlavě jen o spotřebu a o nic více.
Přečti si můj příspěvek ještě jednou a tam zjistíš kdy PD přišlo a že TDI a PD jsou pojmy z jiné oblasti.
PD byl odpovědí VW na CR, takže pokud ti jde o to, že "vyrábět ještě v roce 2010 PD koncepci je trochu nesmysl", tak jsi jaksi mimo, protože dle počtu let ve výrobě si tyto systémy nemají co vyčítat.
PD není nijak zastaralé, ale dostalo se do slepé uličky. Má vyšší vstřikovací tlaky a nižší spotřebu, bohužel si nerozumí s filtry pevných částic a tedy nebude splňovat EU emisní normy... a to jsou hlavní důvody, proč VW upouští od PD už i v malých motorech, protože 6- a 8-válce mají CR už delší dobu.
Nijak tragicky bych to ale neviděl, je dobré, že VW CR zavádí, ale ne každému budou po chuti, hlavně těm, kerým jde bezhlavě jen o spotřebu a o nic více.
Já se jí nebojím, mám ji z druhé ruky, ale problém na tomto motoru je jeho turbo, jinak to jde a slušně jede. Kazí se geometrie lopatek, ale to není problém jen TDI
Nemá moc široký přehled? O.k., nebudu Ti brát iluze.
Předpokládám, že nevýhody PD oproti CR asi byly větší, když přešli na CR. Ale ostatní automobilky na to přišli dříve. Vzhledem k tomu, že první osobní auto přišlo na trh s CR v roce 1997 (Alfa Romeo a o něco později Mercedes-Benz), tak si myslím, že vyrábět ještě v roce 2010 PD koncepci je trochu nesmysl. Ale možná se koncern chová jako Čína... Nikdo kolem nás neexistuje a když, tak jen my to děláme nejlépe... A všichni víme, jak to s Čínou je. Že? 😉
To pocitac: koukám, že jsi mě předběhl. Než jsem Ronaultovi nasmolil pár řádek... No nic, přicházím s křížkem po funuse. 😄
Předpokládám, že nevýhody PD oproti CR asi byly větší, když přešli na CR. Ale ostatní automobilky na to přišli dříve. Vzhledem k tomu, že první osobní auto přišlo na trh s CR v roce 1997 (Alfa Romeo a o něco později Mercedes-Benz), tak si myslím, že vyrábět ještě v roce 2010 PD koncepci je trochu nesmysl. Ale možná se koncern chová jako Čína... Nikdo kolem nás neexistuje a když, tak jen my to děláme nejlépe... A všichni víme, jak to s Čínou je. Že? 😉
To pocitac: koukám, že jsi mě předběhl. Než jsem Ronaultovi nasmolil pár řádek... No nic, přicházím s křížkem po funuse. 😄
a pro úplnost bych ještě doplnil informaci o tom, kdo jako první použil systém CR, tím prvním byla Alfa Romeo, která jej namontovala do 156 1,9 JTD a to už v roce 1997. :yes:
Otázkou tak zůstává, jestli se z ekonomického důvodů ještě vůbec vyplatí kupovat diesel, těch úskalí, co se může podělat je už tolik, že se dnešní, moderní diesel stává celkem nejistou "investicí". Když si k tomu přidáte "chrochtavý" zvuk a další typické nevýhody dieslu??
Pamatuji, jak jsem se s tebou hádal pod diskuzi o Octavii 1,2 TSI. No koukám, že jsem se hádal s člověkem, který nemá moc široký přehled. Nicméně.
CR čili common rail používají snad všichni (snad píšu proto, že třeba outlander má TDI PD od VW) krom koncernu VW. Ale to, že VW nepoužívalo dodnes common rail ještě neznamená, že měli zastaralé diesely! Konkurencí CR byly motory PD - čerpadlo-tryska. A ty měly výhody i nevýhody oproti CR. No a jelikož jediná výhoda byla v průměru o 0,2-0,5 l nižší spotřeba, tak VW díky nižší spolehlivosti, nekultivovanosti a řekněme i horšímu spektru využitelných otáček motoru ztrácel pověst špičkových motorů získaných díky starým dobrým prvním TDI, což byly jedny z prvních či ne dokonce první přímovstřikové diesely (historici mě opraví) s turbem (rok 1989 v Audi)...
No a jelikož ten PD se moc neosvědčil, tak se přešlo k Common railu. Takže pod zkratkou PD se skrývá jak přímovstřikové staré tuším rotační čerpadlo, tak system PD, tak Common rail. A aby to bylo ještě složitější, tak výkony zůstaly stejné i při změni systému vstřikování, takže se může stát, že si v bazaru koupíš 2,0 TDI PD a ne CR, což by mohla být celkem chyba.
CR čili common rail používají snad všichni (snad píšu proto, že třeba outlander má TDI PD od VW) krom koncernu VW. Ale to, že VW nepoužívalo dodnes common rail ještě neznamená, že měli zastaralé diesely! Konkurencí CR byly motory PD - čerpadlo-tryska. A ty měly výhody i nevýhody oproti CR. No a jelikož jediná výhoda byla v průměru o 0,2-0,5 l nižší spotřeba, tak VW díky nižší spolehlivosti, nekultivovanosti a řekněme i horšímu spektru využitelných otáček motoru ztrácel pověst špičkových motorů získaných díky starým dobrým prvním TDI, což byly jedny z prvních či ne dokonce první přímovstřikové diesely (historici mě opraví) s turbem (rok 1989 v Audi)...
No a jelikož ten PD se moc neosvědčil, tak se přešlo k Common railu. Takže pod zkratkou PD se skrývá jak přímovstřikové staré tuším rotační čerpadlo, tak system PD, tak Common rail. A aby to bylo ještě složitější, tak výkony zůstaly stejné i při změni systému vstřikování, takže se může stát, že si v bazaru koupíš 2,0 TDI PD a ne CR, což by mohla být celkem chyba.
Ano třeba 1.9D co byl i ve felicii byl skutku nesmrtelný, ale zmiňovaná TDI 66kW je opravdu za posledních pár let asi nejspolehlivější. 81-dničky a 103-trojky už jsou až moc citlivé na zacházení
Čau všichni. Je pravda, že common-rail se dával až do 2,0 TDi 125 kW? >😁 Ostatní motory jsou bez? Tomu se mi nějak nechce věřit. I když nejsem vůbec fandou Škodovky a vnitřně by mě to docela uspokojilo, že Škodovka "pokulhává" oproti konkurenci, která snad ani diesel bez common-railu už nevyrábí (Ford, Renault, Kia...), nicméně se mi tomu nechce vůbec věřit. Co třeba klasické 1,9/2,0 TDi montované do Octávek? Jak to teda je?
stejně bych mohl napsat, že nejlepší diesly byly ty předkomůrkové a nejlépe bez turba, to byly držáky 😉 s těma se dalo jezdit i bez baterky >😁 ... kdysi jsme to opravdu zkoušeli s P309 :yes:
ak si dobre spominam, tak ked skoda prisla s octaviou, robila daku sutaz medzi citatelmi o meno noveho auta, a zrovna "laura" vyhrala. Napokon sa ale rozhodli podciarknut odkaz na minulost tym, ze vybrali meno "octavia"...
Pardon, že nepíšu příspěvek ke Škodě Superb, ale věděli jste že se Oktávka ve světě prodává i pod jiným jménem? 😄
[odkaz]
[odkaz]
bazmek vystrieda bazmek.... stare kloktadlo 1.9 66KW bol najlepsi motor z celej TDi historie vdaka jednoduchej technologii a spolahlivosti, lenze potom zistili ze takto nezarobia tak prisli novsie rady a ajhla, VW prekonava ocakavania v ziskoch....
asi tak >😁 ... je dobře že Octavia dostane ještě před uvedením nového modelu systém CR. Je to povedené auto a moderní diesel jí chyběl :yes:
vyzerá dobre :yes: ja tam vidím trošku Laguny, trošku XF, trošku C5, možno trošku A4 (čo už teraz nové aj vymyslieť však >😒] )
Najlahsie znizis spotrebu cez Microsoft Office: otvoris si prislusny dokument, a prepises cislo... 😄
Prodloužené zpřevodování obdobně jako u octavií 1.6 TDI. U verze 2.0 103 kW TDI CR totiž spotřeba neklesla 😄
K cenám: Prodejní ceny zůstávají stejné, přestože motor CR je na výrobě o cca 100 euro levnější 😉
K cenám: Prodejní ceny zůstávají stejné, přestože motor CR je na výrobě o cca 100 euro levnější 😉
Zaujímalo by ma, cím sa dosiahlo také razantné znízenie spotreby (pol litra pri rovnakom výkone a predpokladám nezmenenej hmotnosti je dost vela); je to púha výmena systému vstrekovania alebo i nieco iné? 😲