V podstatě v každé 100% soukromé firmě, která potřebuje exportní nebo importní licenci má určitý vlastnický podíl některý z pohlavárů místních (oblastních) orgánů strany nebo vlády. Korupční prostředí? :-)ale kdeže, tohle je v Číně taková samozřejmost, že nikoho ani nenapadne aby se nad tím pozastavil.
Nie vo vsetkych. Aspon formalne je minimalne polovica v "sukromnych rukach" cinskej podnikatelskej vrstvy (cinska podnikatelska vrstva = vacsinou osoby bliske mocenskym strukturam KS Ciny). Druha vec je, ze ani ti, kt. podnikaju skutocne ako sukromnici nikdy nepojdu proti prianiam strany a vlady....
Ivánku kamaráde, můžeš mluvit? Viděls dneska ráno auto.cz ? Týýý kráwo ta čínská Mazda, ta je přísná. Oni tomu kucí žlutý našroubovali čumák z Xedosu, ty wole. No to mi ho vyndej... a * si šoupou na kůži.. to není jak náš svazovej Žuk.. Tá vOle, mně snad jebne :-!
Posledny odstavec pekne ilustruje situaciu na cinskom trhu (pod koncernom FAW su naviac aj tovarne spolupracujuce s VW a GM). Inak ale plati to, ze ono nejde o znacky, tak ako ich pozname my (trebars pod koncernom GM). Vacsina z tych cinskych automobiliek su "ad hoc znacky" pre jediny (max. 2) model. Cinnska vlada si je vedoma neuveritelneho poctu takychto "vyrobcov" v krajine (vyse 120), aj toho, ze nebudu takymo sposobom schopni vytvarat silne, medzinarodne konkurencieschopne, znacky. Preto asi pred dvom mesiacmi vydala vynos, ktory zakazuje od 1.1.2007 dalsie zakladanie spolocnych podnikov na vyrobu aut na zaklade importovanych technologii (...co sa rovna v ich pomeroch prakticky zakazu zalozenia dalsej automobilky). Zaroven vydala vyvozne kvoty, ktorych obsahom je, ze vyvazat smu iba tie automobilky, ktore dosiahnu isty minimalny, statom urceny, pocet vyrobenych aut rocne... Cielom tohto opatrenia je spajanie sa malych vyrobnych zavodov do jedneho celku (jednej znacky) a konsolidacia odvetvia (ti, kt. to neurobia proste casom zaniknu...).