Německý Verkehrsclub Deutschland každoročně připravuje žebříček nejekologičtějších vozů na sousedním trhu. Stále častěji se přitom na nejvyšších místech objevují vozy ze země vycházejícího slunce.
opět kritizuje německý autoprůmysl, za neschopnost nabídnout ekologicky šetrné alternativy velkoobjemovým mnohoválcovým motorům s přebytkem výkonu ...to pisu porad, ze by se ode me Verkehrsclub nakazil? Je rok 2006, ropa dochazi, auto ma skoro kazdej, tohle neni doba SUV, sportaku. Prichazi vek vodiku a jizdnich kol. :-!
Ale teď vážně - nejsme mimo, naopak. Kritika vůči stále rostoucím výkonům a objemům motorů je oprávněná. Neustále se omílá ekologie, ale pak se vyprodukuje motor 5,5 litru a ještě ho nějaký tuningář upraví. Ono je krásný, že ten motor v měřeném režimu má nižší produkci CO2 než loňský 5,5, ale ten režim, při kterém se to zkouší, vůbec neodpovídá reálnému provozu. Navíc, kdo má takové auto, jen těžko bude dodržovat i ty banální předpisy 50/90/130, které ještě jakž-takž mohou ten režim vzdáleně připomínat. Evropa má plnou hubu ekologie, ale činy žádné.
Jo Evropa mi prijde v divnem stavu, pripomina mi to eru bigblocku v USA. Ekonomicky jdeme nahoru, takze zaciname potrebovat A8 W12, Tuareg 5.0 V10 TDI, Q7 a podobny prehnanosti. Ne ze by mi vadila rychlost nebo vykon, rev V8 pod kapotou je fantasticka zalezitost, ale zrejme prichazi doba, kdy se budem muset uskromnit. Otazkou je, kdy nam to vsem dojde.
Už se nemůžu dočkat až někdo přijde s autem, který bude poprdkávat bioplyn. Nejlépe metan, lehce kořeněný sirovodíkem. Asi jako když si já dám hrachovou kašičku s párkem, zajim to cibulí a pojedu se projet na kole >:-[] >:-[]