Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Hybrid: dle německého autoklubu nejčistší

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Německý Verkehrsclub Deutschland každoročně připravuje žebříček nejekologičtějších vozů na sousedním trhu. Stále častěji se přitom na nejvyšších místech objevují vozy ze země vycházejícího slunce.

Německý Verkehrsclub Deutschland každoročně připravuje žebříček nejekologičtějších vozů na sousedním trhu. Stále častěji se přitom na nejvyšších místech objevují vozy ze země vycházejícího slunce.

Německý dopravní klub Verkehrsclubs Deutschland (VCD) letos posedmnácté vyhodnotil ekologicky nejšetrnější automobily na trhu. Minulá vítězství Toyoty Prius letos střídá dostupnější hybrid Hondy. Nastavení měřítek však umožňuje dosáhnout vysokých umístění také vznětovým motorům s filtrem pevných částic. VCD opět kritizuje německý autoprůmysl, za neschopnost nabídnout ekologicky šetrné alternativy velkoobjemovým mnohoválcovým motorům s přebytkem výkonu. Jediným německým zástupcem mezi nejvíce ekologickými automobily je nedávno představený Volkswagen Polo BlueMotion. Ještě před ním je kolínské trio, které je nejekologičtějším vozem s konvenčním pohonem.

VCD žebříček ekologických automobilů 2006/2007
poř.modelhodnocení
1.Honda Civic Hybrid 8,34
2.Toyota Prius (Hybrid) 8,30
3.Citroën C1 1.0 7,94
3.Peugeot 107 7,94
3.Toyota AYGO7,94
6.Daihatsu Cuore 1.07,79
7.Volkswagen Polo BlueMotion 7,70
8.Daihatsu Sirion 1.07,67
9.Toyota Yaris 1.0 7,39
10.Toyota Yaris 1.3 7,36

Žebříčky VCD Auto-Umweltliste, sestavuje německý dopravní klub od roku 1989 podle následujícího klíče: Automobily jsou na základě ekologické zátěže, kterou produkují, hodnoceny bodovým přídělem 0 až 10 bodů (čím více bodů, tím ekologičtější automobil). Do celkového výsledku se promítají ze 40 % emise CO2 (resp. spotřeba paliva), z 20 % hluk vozidla, zatížení životního prostředí karcinogenními látkami (15 %), jinými škodlivými látkami (20 %) a zatížení okolní přírody (5 %).

Více se o oceněné Hondě Civic Hybrid dozvíte v článku: Honda Civic Hybrid: technika + první jízdní dojmy.

Ondřej Láník
Diskuze (8)