Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ona se elantra 1,6 ve verzi Dynamic da v Praze koupit i za necelych 310.000. Hyundai opakuje postup s vyprodejem predchoziho accentu, ktery se taky zacal v CR masove prodavat az pri ukonceni vyroby (drzel se nekolik mesicu na spici nizsi stredni a pretahoval s golfem). O kvalite elantry je zbytecne se ted na sklonku zivota bavit, je to proste model s koreny kolem roku 2000, vek je na nem znat. V CR se nikdy prilis neujal, ale celkove zaslouzi uctu, protoze to byl jeden z modelu, kterym Hyundai prolomil hranici mezi legracnim korejcem a korejcem jako vaznym konkurentem. Kdo to auto znate, vite, ze je to pohodlna a spolehliva kara, ktera cloveku udela dobrou sluzbu a prinese jen minimalni vrasky. Nova generace vypada na obrazkach slibne, pokud bude pro Evropu opravdu verze 5D a kombi, bude to jeste lepsi. Teprv pak muzeme zacit srovnavat treba s octavii, ale fakt je, z Hyundai sva auta stavi spis ve srovnani s japonci, hlavne Toyotou, ne VW.
Sakra, napsal jsem ve zkratce skoro to samy😒 Tak sorry, nedocetl jsem diskusi do konce a reagoval na Skylina.
:yes: Jsem rad, ze jsme se shodli. 😄 btw, Hyundai ma koncernovou vyhodu v tom, ze kombinuje v ruznych teritoriich modelove rady s Kii, to je ted dobre videt na dvojici Rio-Accent. Takze ocekavam, ze neco podobneho chysta s Elantrou-Cee'd a je mozne, ze kombik v CR (SR) bude treba jen Kia atd.
Souhlasím s názorem, že Elantra už v 1. generaci přináší zákazníkům solidní kvalitu, výbavu a spolehlivost za bezkonkurenční cenu. Přítelkyně má 1,6 l 16V 107 PS a můžu říct, že jízdní vlastnosti jsou slušné, auto drží stopu v zatáčkách a ani se příliš nenaklání. Motor jako každý čtyřventil potřebuje vyšší otáčky k rychlé akceleraci, ale výkon je dostatečný. A výbava v základu za směšných 320t Kč: manuál klima, el. okna všude + zrcátka, volant nastavitelný ve 2 osách, výšk. stav. sedadlo řidiče, příprava na rádio (má tam Blaupunkta s CD a Mp3), ABS + kotouče všude, centrál na klíček atd. Navíc ještě Medvěd blok jako výbava na přání. Taková oktávka by stála ne 320 t. Kč, ale aspoň 450tis. A to je sakra rozdíl. Auto je pohodlné a prostorné a po 3 letecha 50t. Km žádné problémy, které by stály za řeč. Takže nepodceňujte Korejce, za těch pár let, co vyrábějí auta udělali obrovský krok vpřed.
Velmi špatný vtip... Ty peníze co ušetříte, zase vydáte za opravy... Hyundai Elantra je pokus o auto.. Klima při parnech nestíhá, motor 1,6 16V je zklamáním. Nejede, žere. V porovnání s Renaultovským šestnáctiventilem je to diametrálně odlišné, Renault vede o třídu... Design Elantry je fádní, kvalita zpracování nedůsledná... Elantra není plnohodnotné auto, je to jen jakési skoroauto... P.S.: Motor 2,0 CRDi je zklamáním doslova totálním. Vysoká spotřeba, hlučnost, slabý zátah... Proti 1,9 TDI 81 kW v Octavii 1 opět slabý soupeř. Pokud se dá za soupeře Okctavie považovat... Prostě Elantra totálně :no:
Jinými slovy - klima stíhá naprosto s přehledem, motor se v konkurenci jiných 1.6 16V rozhodně neztratí, kvalitu zpracování si asi pleteš s Loganem (Korea je takový ten vyspělý stát v Asii, zkus si to najít na globusu)... O poruchovosti bych mít Renaulta mlčel a šoupal nohama..
Neboj, měl jsem s ní tu čest. Renaulta nemám, ikdyž to není etalon spolehlivosti, je zcela jistě před Renaultem. Motor 1,6 16V se tedy rozhodně nechytá.. Můj subjektivní dojem z tohoto vozu.. Měla najeto 102 000 km, nešla poprvé nastartovat, ve vyšších otáčkách, kdy je očekáván solidnější zátah - nuda. Klima měla těžké problémy, při vedrech nestíhala, nevalné zpracování, atd... Prostě typický Hyundai. Možná, že nyní zlepšuje kvalitu svých "aut", ale Elantra je ještě typickým příkladem korejských, sice levných, ale nekvalitních a ošklivých aut.
no jo...kdyby cvičená opice řídila jakékoliv auto, tak by bylo za chvíli rozbyté...se nediv. 😄
když nebudeš dělat servis na klimu u jiných značek, tak ti taky nebude stíhat. Musel bys napsat, jak majitel s tím autem zacházel a jak ho servisoval. Zažil jsem už tak hodně sprasenejch motorů od řidiče, že ten tvůj názor je opravdu k ničemu. Jdi do a salonu a vyzkoušej nový auto !!
Už jsem to psal nahoře. Myslím, že hodně záleží na tom, na jakou školu (francouzko-italskou, italskou sportovní, německou, japonsko-korejskou...) je člověk zvyklý. Já osobně se docela rád přizpůsobím různým podvozkům, každý má svoje kouzlo - vláčný i tvrdý atd. To ostatní, co nám tady popisuješ, je opravdu hodně subjektivní, ze zkušenosti vím, že i skvělé auto není problém zničit - v daném případě je na místě otázka, kdy u proběhu 102000 naposled někdo zvednul haubnu, případně vzal celé auto na zvedák, podíval se, proč ta mrcha nechce startovat, zkontroloval baterku a nechal vyčistit, doplnit a znovu natlakovat klimu. Že se ti nelíbí a zdá se ti nekvalitní, to už je čistě osobní věc: mně se taky elantra nikdy nelíbila v sedanu, ale zrovna tak se mi nikdy nelíbila třeba fabie, včetně úřednického interiéru a otlačené holeně (na rozdíl od pohodářské socky felicie) - ale myslím, že to o těch autech vůbec nic neříká, říká to jen o mých osobních preferencích. Pěkný den 😄
No jasně, někdo třeba bude mít řeči o tom, že to není hezký, ale to je fakt jen subjektivní. Elantra je kvalitní auto s nenáročným provozem. Cena náhradních dílů je nízká a hodina v servisu za pakatel. Nemá tady cenu psát o tom, že je nutný občas něco vyměnit, to je třeba u každýho auta, ale u Hyundaie vám to nezrujnuje peněženku. Prostě je to auto pro NORMÁLNÍ lidi, ne pro manekýny. Navíc dalším plusem je, že se hyundaie skoro nekradou, narozdíl od Škodovek. :yes:
Souhlasím. Mám Elantru 1.6 r.v. 2002. Kupovaná nová, najeto 60 tis. km. S autem nebyl jediný problém. Dvakrát jsem měnil prasklou žárovku, nedávno brzdové destičky. Jinak naprosto v pohodě. Interiér nepůsobí tak kvalitně a hodnotně jako u Octavie, ale nikde nic nevrže a neskřípe. Auto jsem kupoval jako rodinné kvůli poměru cena/užitná hodnota. V té době prakticky plně vybavený vůz (samozřejmě s ohledem na třídu) stál 420 kkč, má pro rodinu dostačující kufr a slušný rozvor. Vzdadu je opravdu hodně hodně místa (v tom tohle auto nemá ve své třídě konkurenci, aspoň myslím), což nám vyhovuje, protože manželka sedívá vzadu s dcerou. Nízké ceny vozu při jeho budoucím prodeji jsem si byl vědom už při nákupu, ale zvítězila 3letá záruka (Škodovka tehdy 1 rok) a cca 170 tis. Kč rozdíl v ceně oproti stejně vybavené Octavii.
Souhlas, to velké pohodlí vzadu (v rámci třídy!) bylo nápadné i recenzentům hned po uvedení na trh. Hyundai dal tehdy přednost pohodlí cestujících před snahou o guinessovku za velikost kufru, proto má taky elantra "jenom" 415 litrů kufru. Takže to je jedno naprosto jasné plus před O1 (a asi i 02) - vzadu sedíš jako lord. Pokud jsem měl možnost si porovnat názor s majiteli elanter (a vůbec hyundaiů), shodovali se v tom, že takzvaně v Praze nasedneš a když ve Splitu vystoupíš, nic tě nebolí, prostě dobrá ergonomika. Všem pěkný večer 😄
To je ono, nemá cenu mít kufr 500 l a vzadu se mačkat jak sardinky v plechovce. Samozřejmě máš pravdu, zatímco u Škodovek je člověk po dlouhé cestě rozlámanej, tak sedadla byť nemají takovou oporu jsou absolutně pohodný. Jak už sem řekl, Elantra je solidní auto pro NORMÁlní lidi.
tak já jsem třeba normální, ale Elantru bych si nekoupil 😄 . To už Sonatu, když už plechového Kim-čong-ila >😁 (tak, a majitelé Elanter začněte házet šutry...ještě vám řeknu, že nová Santa Fe je podle mého výtečné auto 😉 )
Bum, tady máš šutr >😁 Trošinku provokuješ, dobře víš, jak to ostatní četaři mysleli s tím slovem normální. Takže imho: elantra je na cenové hranici mezi tím, co si může dovolit průměrně vydělávající člověk, který kromě aut musí taky ještě živit rodinu, podporovat staré rodiče, platit byt/hypotéku/pojistky, investovat do firmy a co já vím ještě. I kdyby mohl z kešeně vytáhnout třeba 500k nebo víc, neudělá to, protože má na nákupním lístku mnohem důležitější věci a spočítá si, že mu (podle situace) bohatě stačí něco v rozmezí 200-400k. Ještě o něco tvrdší to má člověk, který auto kupuje na sebe, ne na firmu. O tom to je. Nová Sonata je určitě prima, nový Santa možná ještě víc, ale už je u toho jiný majetkový cenzus, takže rozhodování z jiné pozice (a spíš ve stylu Sonata nebo Passat?, Santa nebo Cruiser?). A to se vůbec nebavím o lifestylových leštěnkách, na kterých je nejdůležitější součástí designu cenovka o sedmi místech. peace 😄
ale prodat barák, koupit garsonku a jezdit v GS JE život...žijem jen jednou...pošli ženu na noční, děti ať roznášejí letáky, ty vem punčochu a vyraž do spořitelny...sakra, život je tak krátkej a dobrých aut tolik! 😄
Jo tak tos byl ty tuhle, jak se ti ve spořce rozsypaly money po podlaze 😄 V zásadě máš pravdu, ale jestli se já utrhnu ze skoby ve zdi, tak ne kvůli auťákům - mám je rád, ale bez horečky - tak si príma zajezdi :yes: :yes:
Naprosto souhlasím,máme Elantru 1.6 5dv a Santa Fe,koupené nové,obě 3.roky.Ela je naprosto supr,elegantní bezproblémový vůz,najeto celkem 90 000km a neznám ani co to je prasklá žárovka.
Nuz, aby som aj ja prispel svojou troskou, staci sa pozriet na statistiky spolahlivosti nemeckeho TUV Reportu na auta po 5 rokoch prevadzky. Ak ma zrak neklame, tak Elantra je na celkom peknom mieste, dokonca kusocek pred O1, Leonom atd. A kedze to napisali nemci sami, tak nemam dovod im neverit. Vlastnim Elantru 1.6 2004 a po 2 rokoch jazdenia na nu nemozem povedat jedine skarede slovo, pritom kazdy den minimalne dvakrat prejdem cez totalne rozbite cesty. Zatial mi po 35K km odisli akurat 2 ziarovecky. Jedine, co mi na nej vadi je, ze nema pohon 4x4 (ktory by som za tie 2 zimy v horach mnohokrat vyuzil), zabudovane radio (predsa len kazdy vecer ho vyberat nie je pohodlne) a lepsie plasty v interieri. Tymi sa naozaj nechyta na O2, lenze to je uz nove auto a tym padom sa to nepatri porovnavat. Neviem, ake budu v novej Elantre. Dizaj novej Elantry ma trochu sklamal, najma zadna cast, predna je pekna, ale snad bude hatchback pre Europu krajsi.
Vlastním El. 2.0 CRDi a v práci použivám O1 TD 66kW,O1 ma sice o něco lepší spotřebu cca 0,5l , ale na zátah Elantry nemá ani náhodou,když mámm náladu tak si s O1 ve stoupáních pěkně hraji a je milé vidět užaslé řidiče O1 jak jim korejec mizí v dáli. A mezi nami plně vybavenou novou Elantru včetně parkovacího asistenta za 398000 , no nekupte ho. Mám ji 4 roky najeto sice jenom 60000 ale o servisu ví pouze z pravidelných servisních prohlídek. Až ho prodám koupím znovu Hyundai s O1 jsem byl v servisu již několikrát.
Dovod na predaj po troch rokoch moze mat clovek ktoremu firma dava moznost kazde 3 roky sluzobne auto vymenit za nove po odpisani, alebo priamo podnikatel, alebo poznal som bohacov co mali auto na leasing a po troch rokoch vzdy zobrali nove auto a pysili sa tym ze jazdia stale v novom aute. Ale za aku cenu..
Ak som ale sukromna osoba a som taky velky pan ze chcem auto menit kazde tri roky tak sa nesmiem cudovat ze stratim pri predaji 300K. A myslim ze by ich stratil aj pri predaji Octavky ktoru dnes kupis za 700K SKK a trojrocnu predas podla mna tiez so stratou 300K za 400K SKK, to ale iba hadam, predajom second hand aut sa nezaoberam...
Elantru prodával, protože žije v horách a rozhodl se po letošní zimě, že to nemá zapotřebí, aby v jednom kuse stál, když podniká a potřebuje jezdit.
Jinak, to auto je sice levnější než Octavie, ale i proti první generaci (ok, té druhé, ale vy víte, jak to myslím 😉 ) ztrácí na kvalitě interiéru, celkovému pocitu kvality, jízdní vlastnosti jsou na standardních pneumatikách naprosto strašlivé.
Co se týká spolehlivosti- odešly tlumiče, zadní díl výfuku, ještě něco na přední nápravě- vše měněno v záruce. Auto bylo nebourané, se serviskou, takže ten propad byl jenom kvůli značce auta. Nakonec to dopadlo tak, že otec si to nechal ohodnotit v bazaru a za tu samou cenu to auto koupil tchán, tomu to na občasný výlet na chalupu bohatě stačí.
Ale srovnání s Octavií 2 to auto nesnese, tam za víc peněz dostaneš mnohem víc muziky, ten rozdíl je skutečně viditelný. Octavia 1 je dneska předražená, o tom nemá smysl přiliš hovořit.
A nesrovnával jsem to s audinou, ale s Octavii 1 + 2, Nissanem Almera či C-Maxem. Řekl bych, že jízdníma vlastnostma je Elantra pod všemi těmito vozy, což je v případě Octavie 1 opravdu co říct 😄
A kvalitní gumy nezvednou jízdní vlastnosti zas tak moc, bohužel
Za a. ani Octavia 2 nie je etalon jazdnych vlastnosti v nizsej strednej, hlavne kvoli tragickemu pomeru dlzky auta a razvoru! Ty ako testovaci jazdec Fordu ST, mozno budes suhlasit ze etalonom v tejto triede by mohol byt Ford Focus (=Mazda 3).
Za b. ak by aj Octavia 2 mala lepsie jazdne vlastnosti ako Elantra, comu verim.., tak ja ju stale budem porovnavat. Elantru som soferoval sice kratko, asi 10 minut, a nenadobudol som dojem ze by mala byt z hry o kandidata v nizsej strednej triede vyradena. Octaviu 2 som zatial nesoferoval.
Sme na serveri auto.cz, toto pisu redaktori o Elantre 1.6 2001 jazdnych vlastnostiach, tiez si nemyslia ze by to bola tragedia: "Podvozek dal zapomenout na superměkké pérování předchozích generací. Příčné nerovnosti ani vyjeté koleje posádku nemučí a v zatáčkách se Elantra naklání jen minimálně. I při vyšších rychlostech má řidič nad vozem plnou kontrolu, dobrou práci odvádí posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Brzdy neztrácejí účinek ani při opakovaném intenzivním brždění a i přes měkký náběh zastavují vůz s dostatečnou razancí. ... Za své peníze dostane zákazník konkurenceschopný vůz nižší střední třídy se slušnou základní výbavou, dobrými jízdními vlastnostmi a úsporným motorem. "