Koncern General Motors ve druhém čtvrtletí tohoto roku výrazně vylepšil své finanční výsledky. Poprvé od roku 2004 byly celosvětové operace koncernu GM v oblasti automobilového průmyslu (s výjimkou zvláštních položek) ziskové.
Omyl. GM je v krizi - neprodává proto, že by chtěl, ale proto že musí! A to je sakra rozdíl. GM nemá dostatek financí, proto prodává své podíly v automobilkách a snad už dokonce střelil i svou finanční divizi (tedy téměř jediné, co fakt mělo cenu a vydělávalo)
Nemaluj zas japonce na zeď, Tome. :-) Chceš tvrdit, že letos nedochází k ozdravování GM? Vážně ne? Od začátku roku akcie GM vzrostly z 18 dolarů za kus na 38...to jen tak pro zamyšlení.
Cena akcií, to je taková nevyzpytatelná proměnná ;-) OK, pár změn k lepšímu se už udělalo a začíná to nebýt tak špatné.. o růstu cny akcií GM sem slyšel tuhle teorii - cena akcií roste kvůli uvažované alianci GM-Nissan-Renault, v případě aliance tyhle automobilky vzájemně v různých výších nakoupí akcie ostatních dvou partnerů = cena roste, trh očekává že by na tom mohl něco vydělat.. největší zájem na týhle alianci má prej ten maník (nevzpomínám si na jmého), co vlastní kolem 10% akcií - on je to totiž jinak docela úspěšný investor, ale na tomhle kšeftu prodělal kalhoty (akcie od doby jeho nákupu spadli o hodně hodně procent) a navíc teďka vlastní tak nějak "neprodejné kusy papíru".. sem slyšel, že je to právě on, který nejvíce tlači na vznik alinace a že tím sleduje jediný cíl - zbavit se svého podílu v tomhle "problému" a aspoň něco málo z toho vytřískat.. jsou to drby, ale na každém šprochu pravdy trochu ;-)
Zatímco pořádný kus práce je ještě před námi, naše schopnost zavírat fabriky a propouštět zaměstnance je unikátní v rámci celého automobilového průmyslu :-(
Uvidíme, jak si GM povede dál. Škrtat a prodávat ziskové části firmy umí každý. Prodej aut GM ale za první pololetí klesl o 2,3% a to nevypadá dobře. Bez brutálních investic do vývoje nových modelů půjde GM brzo do kytek.