Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Marcos TSO GTC: Zlepšování dokonalého

107 komentářů

Libi a moc :yes: :yes:
Je ta spolujezdkyně v ceně? >😁 Myslím že je to důstojné místo pro menší OT.
no.. právě jsem chtěl říct, jestli jí není trapně stát vedle něčeho, co je hezčí než ona... >😒] 😉
Já bych to tak tragicky neviděl. Je sympatické že si sedá na místo spolujezdce 😄
>😁 >😒] :yes: Jo, mohli tam dát větší krasavici 😉 Třeba matese >😒]
no jo.. by tam byl vážně jako ozdoba... >😁 >😁 >😁
Zejména kdyby to fotili poránu >😒]
Jestli si myslis, ze ty Tibby byste po tom flamu rano vyhrali soutez krasy, tak te ujistuju, ze ne. Ja jsem z vas vsech vypadal jeste vubec nejlip😉 Diky Helence >😒]
>😒] Žádný jména! 😉
Dva roky po představení Mark V se dočkal svého debutu přelomový model Mark VII. Už samotný název napovídá, že se jednalo o menší revoluci - číslo šest bylo úmyslně přeskočeno, aby se zvýraznil rozdíl mezi generacemi. Dalším důvodem byl fakt, že Bentley v té době vyráběl svůj vlastní Mark VI a Jaguar chtěl demostrovat svůj náskok v technologiích. Na moderním šasi předchozí Mark 5 byl postaven mnohem větší vůz, který splňoval i ty největší nároky trhu. Karoserie byla o čtvrt metru delší a pod kapotou se konečně objevil nový motor XK.
Styling vozu byl vlastně evolucí předchozího modelu, ale také jasně definoval design nových Jaguarů na celé desetiletí. Zároveň přinesl řadu znaků, které se staly pro Jaguar tradicí - ať už jsou to tvary nárazníků a zádě, dvě oddělené palivové nádrže nebo chromovaná maska s oblými rohy. Některé z nich přetrvaly několik desetiletí.
První tři kusy byly vyrobeny již koncem roku 1950. Následující rok se pak výroba rozeběhla naplno. Manuální čtyřstupňovou převodovku doplnila v květnu 1953 třístupňová automatická Borg Warner určená pro americký trh. Úspěchu zde pak už nic nestálo v cestě, protože motor XK byl výkonostně srovnatelný s tehdejšími americkými pětiapůllitry. Ke konci výroby se tato převodovka začala nabízet i v Británii. V původních plánech se počítalo i s karoserií drophead, ale nakonec zůstalo jen u sedanu a úlohu sportovního vozu plně převzala úspěšná XK120.
Už samotný Mark VII byl nejrychlejší limuzínou své doby a pomáhal šířit věhlas značky ve světě. Jaguar ale neponechal nic náhodě a v roce 1954 jej vybavil silnějším motorem z nové XK140. Nový model označený písmenem M se na první pohled nijak nelišil, ale měl o rovných třicet koní vyšší výkon. Kromě automatické převodovky Borg Warner byla v nabídce nově i čtyřstupňová manuální s rychloběhem značky Laycock de Normanville. Jeden z vozů Mark VIIM vlastnila i Alžběta, Královna matka. Konkrétně se jednalo o model z roku 1955 v exkluzivní vínové metalíze. Alžběta tento automobil používala až do roku 1973, kdy se dostal opět do vlastnictví automobilky.
Za zmínku určitě stojí i to, že s Mark VII M vyhrál v roce 1956 Rally Monte Carlo a legendární pilot Stirling Moss ho dovedl k vítězství v závodě cestvních vozů na okruhu Silverstone.
To je skutečně pohádka. Mates bude mít lepší náladu na celý víkend >😁 :yes:
A bude i pokračování 😉
😄 >😁 :yes: Tak se na ně přijeď podívat. Mrkni pod "hybridy".. Psal jsem ti tam ještě včera večer. 😉
Jestli si to nečetl. Můžeš vidět 2x Mark IV, nejspíš repliku C-Typu (mimochodem - úúúúúúúúžasný zvuk, stál jsem hned vedle ní, když startovala... musí se slyšet), a zřejmě i SS100. 😉 Pořídil jsem pár velmi nekvalitních snímků ze startu. [odkaz] a [odkaz]
Dodnes si pamatuju hlášku z jednoho filmu: červenýho Jaguara si může pořídit jenom šílenec. Doufám že přes den mají statickou prezentaci na tom výstavišti protože nemůžu lítat po celé matičce stověžaté.
Nejlepší máš, koukni na program [odkaz] Odjíždějí ráno na ty jízdy a pak se vrací až k večeru, když je sluníčko tak je to OK. Hlavně aby nepršelo. Nebo v neděli jsou tam zaparkovaný od rána, nikam už nejedou. To je na prohlídku a focení asi nejlepší.
A když jsou pryč tak ne výstavišti nic není?
No, ty veteráni ne. Ale vlastně je tam otevřeno levé křídlo, kde je k vidění spousta aut v "procesu". Jedna česká staví repliky C-Typu... Jo je tam k vidění i když jsou pryč.
A když mají v tom Šternebrku pauzu na jídlo tak se dají ty auta okouknout?
Snad ano. Já jsem nikde s nimi nebyl. Ani na Šternberku jsem nebyl. Ale počítám, že auta zaparkují někde v podhradí na střeženém parkovišti, to aby nikdo autím neubližoval, ale fotit a prohlížet si je normálně můžeš.
Aha, myslí Štenberk jako město, no tak je zaparkují na náměstí 😉 , jinak stejně. Někdo to hlídat musí, ale prohlížet, fotit, točit můžeš. Je možné, že někdo své auto zaparkuje jinde, ale pochybuji. Spíš se stává, že nedojede. 😄
A na tom výstavišti to má přes den význam?
To záleží, jestli tě to zajímá... Tohle je z minulého ročníku, vevnitř jsem toho moc nefotil, tak jen pár fotek, kde je tak +-vidět trošku víc. [odkaz] /// [odkaz] /// [odkaz] /// [odkaz] /// Musíš zvážit sám, jestli se ti tam bude chtít čekat do večera až přijedou nebo jak máš čas, no.
To vypadá taky dobře. A když to vezmu kolem a dokola, tak ty nejzajímavější kousky budou stejně pořád vevnitř ne? Viz ten Silver Cloud
Ten letos jede, i když ne soutěžně. Včera jsem ho viděl v akci. Je to kus auta a čtyři se v něm pěkně povozili. 😄
No pokusím se stihnout oboje
No záleží v kolik přijedeš. Pokud bys chtěl vidět ty jezdící veterány, tak ty nepřijedou dřív jak v půl šestý. Samozřejmě, že jim to i může trvat dýl. Takže do té doby můžeš prohlížet auta uvnitř. 😉
Já myslel ten Šternberk a výstavu. Být v půl šestý v Praze se mi nechce.
To nevím. Musíš se kouknout na ten harmonogram, kdy tam jsou a kdy odjíždějí..
No právě. 1045 - 1430 jsou v tom berku, takže to ok. Je to pod tím hradem asi 50 km před Prahou ne?
Hele, já nikdy nebyl ani v českým šternberku, ani na hradě šternberku, takže ti neporadím. Zkus stránky, jestli tam je bližší upřesnění..
Ty seš snad dneska úplně natvrdlej >😒] Na stránkách je jenom to cos dal sem, Český Šternberk (od tam bude asi kníže Šternberk ze Šternberka) je tady [odkaz]%C4%😁esk%C3%… to máš kousek za domem ne? Tak jaký pak nebyl? >😁 >😁 >😁
Nebyl. Prostě v Českým Šternberku jsem nikdy nebyl, takže si asi natvrdlej ty.. 😉 Když jsem tam nebyl, tak to tam neznám, když to tam neznám, tak nemůžu vědět, kde se tam potencionálně může konat sraz veteránů. Selským rozumem se většinou takovéhle akce konají A) na náměstí - je to v centru města a jsou tam restaurace B) někde na hradě nebo zámku, pokud takový poblíž města je, auta zaparkují před branou a jdou se podívat... Takže tak. "Kousek za domem" mám výstaviště v Holešovicích. Da?
Já po tobě nechci abys mi vysvětloval kde to v té vesnici bude. Jenom se ti snažím sdělit, že pojedu do Prahy a možná i do toho Šternebrku.
Ale to už si říkal... Vždyť to je vpořádku, já to tak pochopil. Ale nechápal jsem, proč ses mě ptal výše, cituji: "1045 - 1430 jsou v tom berku, takže to ok. Je to pod tím hradem asi 50 km před Prahou ne?" Tak jsem se ti snažil vysvětlit, že jsem ve Šternberku nebyl, takže ani nevím, nebo nevěděl jsem do chvíle než si to napsal, kde Šternberk je.
To byla spíš řečnická otázka na kterou jsem následně odpověděl tou mapou... 😉
A při pohledu na tu mapu (fotomapu) bych tipoval, že stát budou za A) na tom trojúhelníkovém náměstí na levém břehu Sázavy, nebo na tom parkovišti situovaném v lese na jihozápad od zámku. Stačí???? Já tam nebyl.
to zmáte ten fór, jak se baví hluchej s blbym? Co? tak znáte ho? Tak mi sakra odpovězte! >😒] >😒] >😁 >😁 >😁 >😁 😉 :yes:
Jo jo ten je doberej.. >😁 >😁 :yes:
Ještě oprava - ty veteráni co se účastní rallye, ty ne, jinak ty co jsou v procesu restaurování (není jich málo), ty jsou na výstavě uvnitř Prům. paláce. Vstup na rallye je zdarma, vstup do haly se platí (symbolická částka).
No vidiš, a tady jsou hned dva červený XK120 a XJ12
Jo, červená se line záře... Hrozná barva na skoro každý auto - pokud není metalická.
No... XK120 ji dodává trochu jiný rozměr 😉
Však taky máme jedno červené. Naštěstí metalíza.
Však se také jednou snad zúčastníte. To by bylo fajn 😄
Špatně jsem se vyjádřil. Daimler V8 je hnusná oprýskaná červená, nemetalíza. Normálně jezdím (občas) červenou perleťovou metalízou. Jinak auf wiedersehen, mažu do Čech, další díl seriálu zase zhruba za týden.
Jo a omlouvám se, není to replika C-typu, ale D-typu, pochopitelně 😉 Je vidět v pozadí za tou XK120 na fotce.
Hybridy jsem prolít už včera, na to "retro" valím zítra - jestli se teda přes den dostanu do Prahy (ty nový pravidla jsou dobrá věc - spotřeba klesla hluboko pod hodnoty v tabulce, když jedu chvilku 130 připadám si jako Schummacher.... prostě bomba 😄 ) Každopádně už se těším :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
GTI
Velké Bravo, Ricardo :yes: :yes: :yes:
😉 :yes:
Vidím, že ťažné zariadenie dozadu asi nenamontujem... ;-\
Tohle si na nic nehraje. Když s tím někam přijedeš, tak tě asi málokdo bude považovat za blbečka, co frajeří s kreditkou. Pokud tedy nevystoupíš a nemáš na sobě tepláky a řetěz. Tohle není pro nevyřáděnýho kluka. Toho posadíme do Elise. Střední a vyšší věk, polokošile, po stranách už šediny, lišácký pohled v očích, nevýrazné cukání koutků symbolizující brzký výbuch kontrolované radosti 😉 Klikatá silnička na útesu v severní Anglii - každodenní radost na cestě z "práce" 😉
:yes: :yes:
Nejlepší na tomhle autě je, že to jde i bez ultramoderního designu a stejně to sakra FUNGUJE :yes:
100% s tebou souhlasím. Nádherný příspěvěk. Nacházíš svoji bývalou formu... možná ji i překonáváš :yes:
😄 Já jsem ve formě stále 😉 Jen se nenechám otravovat otravwou bez odezvy ;-\
až na tu anglii... ;-\ 😲 se v tom vidím... >😁 >😁 >😁 fakt... největší radost mám, když jedu z práce.. >😁 >😁 a ty šediny.. :yes: 😄
😉 Dyť jo >😁 včetně těch šedin... ani nechtěj vědět, proč píšu o šedinách jen po straně >😒] a ta Anglie: tohle auto tam prostě "patří" :yes: Prohánět se s ním v ňákým hnusným městě... třeba v Mostu... ne, to je nepřijatelné 😉
😄 :yes: Proč bys takovýho floutka posadil do Elise?... Na to jsou tu jiná auta..
Pozor! Nevyřáděnýho kluka do Elise. Teplákovýho ***e do TT 😉 nebo do jinýho ýbraudizázraku >😒]
Teplákový *** :yes: >😒]
😉 Jo, to se mi povedlo. Musím se pochválit >😁
Jj. Audi Tepl-Tepl, nejlíp koupit v Teplicích (nic proti Teplicím, Kabáty mám rád 😉 )
V Teplicích >😒] Muhehe. Co mi ta asist nasypala do kafe? >😁
Asi sis dal pár těch Budweiserů venku na sluníčku co? 😉
A neříká se asistentka. Říká se office manager 😉
Néééé, asistentka je sekretářka. Recepční je front desk representative >😒] V tomhle je dobrej ciello :yes: 😉 Ten má týmspík zmáknutej. Není to žádnej lůzr, ale teď asi hevinguje lánč >😒]
No já jsem se setkal s office manager ve smyslu sekretářka. A tady tenhle borec taky [odkaz] a ten se v tom asi dost vyzna - mozna je to dokonce ciellova druha identita >😁
Jo, to je přesně ono. Ten na obrázku je ciello >😁 >😒] :yes: Doporučuju si tady najít "prémiový produkt" >😒] 😉
Tady: [odkaz]
Taky čteš tento skvělý časopis? Premiový produkt je přece věc, o které i výrobce ví že je předražený 😄
Abych se přiznal, tak mi vždy jen mejlem někdo pošle Černýho Petra... Stojí ten časák za pozornost? Jsou jich mraky.
Řekl bych že ano, sice tohle je nejvtipnější část ale i zbytek je ok. Je tam dost článků převzatých z Fortune, teď asi dvě čísla zpátky tam byl rozsáhlý článek jak tráví svůj den/plánují čas top manažeři (Ghosn, kdosi z Googlu a ještě asi pět, deset dalších). Poprvé jsem tem časopis viděl když tam byla rozsáhlá analýza Student Agency a od té doby ho mám předplacený (navíc to pedplatné vyjde asi na půlku co to stojí na stánku).
OK, díky za tip. Koupím si testovací číslo 😉
[odkaz]
Koukal jsem 😉 Ale díky :yes:
no tak chlapci..!!?! >😁 >😁 :yes: 😉 měl sem ňáké vork a dával dohromady prezošku vo prémiovým produktu... >😒] >😁 😉 :yes: >😁
ZZho produkt je taky premiovej ne? >😒] >😒]
Myslím ten co má za zavináčem.
Už jsem se vyděsil >😁 Nicméně o prémiovosti se přesvědčuji každé ráno >😁 >😒]
To je na mě příliš mnohoznačné 😲
To je v téhle situaci jedině k dobru >😁
Kolikrát jsi byl v Thajsku? >😒]
počké počké.. jak v thajsku..?!? já mám prémijové produkt z dojčlándu... >😁 8-s >😒] 😉 😉 >😁 to je pak teda vlastně ýbr-préjovej produkt.. >😁
prémijovej samozřejmě.. :😉
Tak kolikrát? Nikdy, co? >😒]
fuc k.. mi nejde vložit ten fu cking příspěvek..
no jistě a tento jakoby nic... ;-\
To je vidět, žes nebyl v Thajsku... asi budeš pěknej lůzr >😒]
Koukám, že se ti to zase nevložilo. Nicméně na mejl mi přišlo info, kdes psal, žes tam nebyl ani jednou. Holt ses systému přiznal, že jsi lůzr a už si tu ani neprdneš >😁 >😒]
Pěkné přízvuk ciello? Z kama že to vlastně seš? >😒] >😒]
[odkaz]
Co dodat? Snad jen... přibude mrtvých policistů a strážníků >😒]
to já jen, jak všichni poserové tvrdí, že nový zákon může za nižší počet mrtvých... :no: 😉
Musi se nechat, ze i kdyz to zboku vypada tak nejak nesoumerne (prilis velky predek s "vlnou" a zapadena mala kapota), na tom snimku ze zadniho leveho profilu vypada skvele (i diky barve a pozadi). To blondaty decko ale fotky kazi a hodi se k tomu autu asi jako Rossi na traktor.
Tak tady bych rozumněl jak auťáčku, tak i tý blonďatý šťabajzně... 😉 ani nevím kde bych se povozil dřív 😄
Tohle je asi jediné auto malosériového výrobce (vyjma Lotusu), které bych se mi líbilo a byl bych za něj ochoten utratit peníze. Konečně někdo vyrábí jednoduché tvary, nerozvrtané (ach bože ty TVR), pěkný zadek (to auto, ta "kráska" mě teda nebere). Ještě bych chtěl vidět interiér, ten bude asi tragický, jako u TSO (viz odkaz dole), ale to je u těhlech aut běžný. Pěkný žábry, jo, asi by to šlo, v týhle barvě vypadá dobře. 😄
:yes: :yes: cu to auto aji tu babu >😁
1. [odkaz] 2. [odkaz] 3. [odkaz] 4. [odkaz] Co k tomu dodat?
Snad je že to pěkně ZZpackal. >😒]
..počkej... tak to musí být nahraný...!? 8-s 8-s 😲
Tomu nevěř...
jako jo.. tomu věřím, teda nevěřím... spíš nemůžu uvěřit, že je to možný... 8-s >😁 :yes:
Takhle to bohuzel chodi predsedo
jojo...tenhle se na nástěnku "Dementi policajtský" bude dobře hodit...Mám to dát nad nebo vedle Bambase? 😉
>😒]