Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marcos TSO GTC: Zlepšování dokonalého

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 14. 7. 2006 • 01:45
12
107
Zobrazit náhledy (12)
Marcos Marcos Marcos Marcos Marcos Marcos Marcos
Úchvatný britský sporťák s motorem z Corvetty se dočkal pro rok 2007 několika vylepšení

Elegantní linie, vzešlé z letité tradice stavby těch nejangličtějších sportovních vozů, pokrokové technologie a nekompromisní charakter - to jsou ve zkratce auta značky Marcos. Nemnoho modelů v její historii se vždy vyznačovalo vyzrálým, přesto však neotřelým designem, a zejména špičkovými materiály. Od letecké překližky, se kterou v samých počátcích experimentoval spoluzakladatel firmy, bývalý letecký konstruktér Frank Costin, až po dnešní hliníkové konstrukce.

Purisitický prostorový rám z hliníkových trubek, pokrytý lehkou laminátovou karoserií, podvozek od firmy Prodrive a k tomu osmiválec OHV Chevy (257 nebo 294 kW) - to je ve stručnosti zatím poslední model TSO z roku 2004. Poněkud překvapivě výhradně pro australský trh vznikla v roce 2004 okruhová verze GT, která dostala vyladěný motor 5,7 l LS1 z Corvetty, sportovní brzdy, podvozek a aerodynamické doplňky. Ohlas, který tento trhač asfaltu způsobil, vedl až k uvedení evropské verze GT2 o rok později a nakonec také nejnovější evoluce GTC, představené tento týden v Anglii.

Nejnovější počin Marcosu pohání opět srdce ze starší generace Vette, pět-sedmička vyladěná na 309 kW, pohánějící přes ručně řazenou šestistupňovou skříň zadní kola. Za příplatek je k dispozici diferenciál s omezenou svorností, či různé stálé převodové poměry. Nestejně velká kola (vpředu 17", vzadu 18") zpomalují brzdy AP Racing s odvrtávanými a broušenými kotouči o průměru 340/320 mm a hliníkovými čtyřpístkovými třmeny. K dispozici je také Performance Pack, zvyšující výkon motoru na 340 kW. S ním se zrychlení 0 - 96 km/h se odehraje za 4,1 s, nejvyšší rychlost pak atakuje třísetkilometrovou hranici.

Základní kupé stojí 49.950 £, roadster R/T se dvěma odnímatelnými střešními panely o 4 tisíce víc, přičemž v ceně je zahrnut, na rozdíl od kupé, prémiový audiosystém, sítě na zavazadla a měkčí odpružení.

Související články

Témata
14. 7. 2006 22:37
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Velké Bravo, Ricardo :yes: :yes: :yes:
Články odjinud