Novinky
0
...co jste v redákciii, co jste dělááliii. Že jste nám tu kóóčku, skákajícíí kóočku dřívéé nééédaáliii.. >😒] >😒]
0
Vymodlili... kdybych je tam nedal, tak to bude až v pondělí... 😉 >😒]
0
Nějaké stejné, některé navíc 😉 - 01 až 17 [odkaz]
0
Chtěli jsme vás trošku napnout :yes:
0
To je vpořádku 😉 :yes:
Krasne auto, ktere je, bohuzel, v soucasne dobe nad mym racionalnim limitem (cenovym), protoze v N1 se asi neplanuje >😒] Postacilo by i XK, ale to je taky pres 2.0 😒 ...skoda, ale brzy se asi objevi par novych premiovych coupe stredni ci vyssi tridy za mene penez. Jasne, nebude to Jaguar. :yes:
Jo, všechno má svůj čas. První holka, cos ji přesvědčoval, že už to dávno umíš a neuměls´, třetí panák rumu na ex, kterého jsi nepřesvědčíl, aby v tobě zůstal aspoň devět minut, první kule ve škole a první rána do kulí... prostě všechno má svůj čas... i XKR. Nebo tys ho snad čekal včera za vysvědčení? Tohle XKR... je velmi oduševnělá šelma. Je o trochu tvrdší, než jsi ty, ovšem současně je o mnoho milejší... a tenhle mix oduševnělosti, tvrdosti a milosti... ten zvládaj jen mistři mistrů... tak dnes už víš... o čem se ti má zítra zdát... bude to krásnej sen... ty... ona... XKR... moře vpravo a hory vlevo... v srdci vědomí nesmrtelnosti a v očích naplněnou touhu za posledních sto tisíc let... BRAVO XKR :yes:
Celkove moc povedene, jen me trochu rusi ten zFOCUSovany spodni dil predniho narazniku - to mi k Jagu nejak nejde. Zadek pak, to je nadhera.
Uz som sa vyjadril pred dvoma dnami, ze cely predok je minimalne zvlastny. Ani v zakladnej verzii tam nie je nijaky designovy prvok, ktory by odkazoval na Jaguar, a tie "meshs" na verzi XKR tu designovu anonymitu iba zvyraznuju. Dokonca by som povedal, ze tak agesivny prvok je v rozpore s ostatnymi tvarmi auta, ktore maju snaho byt skor jemne. Je mi luto, ze to musim napisat - obzvlast u jednej zo svojich oblubenych znaciek - ale chvalit to, zastierat pravdu, alebo ospravedlnit to len preto, ze to je Jaguar - tak to sa neda... (Teda da sa to, ale nebolo by to fair...)
Marko... dám jednu průměrnou vejplatu v Česku, to je cca 50 tisíc kaček... 8-s teda, myslím průměrnou vejplatu poslanců parlamentu... 😉 za to, že naživo se nám bude líbit i ten předek. Všechno kolem hrubne... filmy, móda, život jako takovej... tak na tohle musí reagovat i XKR... ta agrese vpředu... bude dle mého vyvážená celkovou milostí zbytku...
Ja som to auto videl aj nazivo (nie XKR, samozrejme iba XK) a nefungovalo to - a ani to nefunguje. To nie je vec verzie XKR, to je vec toho, ze uz na zakladnom XK boli porusene niektore klasicke designove prvky sportoveho Jaguaru. A u XKR ten dojm iba zosiluje. Vyrazne sportove prvky na tomto XKR su asi aj OK ... oni su akoby z toho Jaguaru aky by som chcel mat. Problem je ten makky a nevyrazny tvar predku (a aj kratka kapota)- to pre mna nie je ten Jaguar aky by som chcel mat. A spravne detaily v nespravnom celku u mna proste nefunguju...
Stavím se na Černém mostě a podívám se na něho.
...teda, já moc nechápu, co se tu řeší. Jestli to při váze cca 1700 kg, jede 250 km/h a ještě to má držet na cestě, tak si přece ani jag, nemůže dovolit ignorovat aerodynamiku... 😄
nejde o vahu, ani o to kolko to max. ide...a ani o aerodynamiku. O tu uz vobec nie. Ide o design, ktory nie je charakteristicky pre Jaguar. A vie to aj Ian Callum...a ma na to dobry dovod. Tvar predku je taky aky je kvoli ochrane chodcom...dokonca je danou tej aerodynamike, kt. spominas. Len neviem ci je dobre, aby bol prave Jaguar XK priekopnikom ochrany chodcov...a za takuto cenu. Takze riesia sa tu suvislosti... 😉
...sorry, nerozumím. Ochrana chodců je především problém tuhosti struktury a prostoru pro řízenou deformaci. Pokud nechce výrobce tuto vlastnost zdůrazňovat, není zase až tak nutné, dělat pro ni výrazné zásahy do vnějších tvarů. Spousta výčnělků se dá řešit materiálovou skladbou. Design je o skloubení požadavků vzhledu a konstrukce. Vzhled se odvíjí od stylingu. Konstrukce od fyziky. A té se neubránil ani takový Morgan. Mrkněte vedle, na řešení vztlakových sil jeho předním slotem... 😄
Tvar, sklon, aj tie vycnelky predku su dolezitym faktorom pre stret s vyrazne slabsim objektom - a to clovek je. Od vsetkych tychto veci zalezi uhol a sila dopadu ludskeho tela. Aj to, ktora cast bude poskodena. Videl som konkretne u XK porovnanie minulej a sucasnej generacie v nasledkoch narazu do cloveka. To, o com pises Ty (tuhost struktury a priestor pre riadebnu deformaciu) funguje dobre pri naraze do inej veci - kde material a struktura moze pohlacovat naraz. Ale ludske telo nema zonu, z ktorou by mohol konstrukter auta ratat ako s pohlacovacom energie (...tam ide vzdy o priame poskodenie stvby tela/organizmu). Preto, ak chce konstrukter a designer chranit chodca, musi ho to auto co najviac suplovat...prave specifickym tvarom (napr. istou charakteristickou dlzkou kapoty), sklonom, a detailami...ktore ovplyvnuju priamo (!) tvar auta. Takze ono vobec nie je pravdou, ze vzhlad sa odvija od stylingu a konstrukcia od fyziky. Auto je prilis komplexna vec, pri konstrukci ktorej sa uplatnuju casto protichodne poziadavky. Jedna oblast ovplyvnuje druhu ... a vzdy je treba hladat vzajomny komromis. 😉
chcem tym povedat, ze ak sa rozhodnes zahrnut do auta"spolocensku zodpovednost" v podobe znizovania typickych nasledkov narazu auta do chodca..budes stat pred uplne inymi vyzvami ako u stretu s pevnou prekazkou. A atypickost stretu s chodcom bude mat za nasledok aj zmenu tvarov auta smerom od atraktivnejsich k menej atraktivnym tvarom (...to je fakt vyplyvajuci z predpisov EU na ktory sa vseobecne stazuju designeri). Samzorejme, ja na tom aute vidim aj designove "chyby", ktore nemaju nic s bezpecnostou, aerodynamikou, atd...(aspon si to myslim). 😉
...díky za objasnění. Kompromisy nezpochybňuji. Reagoval jsem jen na Váš povzdech nad měkkým a nevýrazným předkem. Přesto bych nevěřil všemu, co pouští firma skrz PR. To už je tak nějak zařízeno, že je marketingově výhodné, odkazovat v určité době, určitá řešení k právě aktuálnímu tématu. Třeba před třiceti lety bylo aktuální téma Cx. Kdo ho neměl v PR, jakoby neexistoval. To víte, tehdy se to prezentovalo jako řešení spotřeby. Že se ale ve skutečnosti řešily změny vztlakových složek v závislosti na směru proudění, to se skrz PR nepouštělo, aby nevznikl poplach mezi zákazníky. Taky z toho mám hrobeček na Š 742 M. Před patnácti lety se nástup plastových vložek do předních podběhů předokolek, prezentoval jako součást antikorozní ochrany. Ža šlo ve sktutečnosti o řešení destrukce předních kol při crashi, a zabránění jejich vniku k pedálové skupině, to už v PR nenajdete. Jukněte se třeba na US patent 5,348,113 z roku 1994, a zkuste o tom, co píšu, popřemýšlet... 😄
Ja tiez nespochybnujem to co pisete...urcite, ze za tym moze byt aj PR. A verim, ze niekedy moze ist aj o ten "zastupny dovod" k skutocnej veci. V pripade ochrany chodcov ale mylim, ze ten vplyv na tvar auta ma realny dopad. Tam ani PR nedokaze vytvorit legendu k tomu, ze ludske telo pada na auto istym typickym sposobom, po dopade dochadza k istym typickym traumam, a posobia tam iste typicke sily...To su veci, ktore realne vychadzaju z lekarskej praxe. A zmenit silu a uhol dopadu cloveka vyzaduje urcite aj zmenu tvarov auta. My to mozno nepostrehneme (alebo to vnimame iba ako nedefinovatelnu mensiu atraktivitu auta), ale ten designovy vysledok je vzdy interakciou medzi nejakymi faktormi. U noveho XK zrejme okrem inych aj potrebou splnit tu poziadavku na ochranu chodca... A ono to zas nie je absolutnou prioritou. Aj u tohto auta sa musel hladat nejaky kompromis medzi designom a ostatnymi poziadavkami. 😉 A veril by som tomu aj preto, ze okrem Iana Calluma sa na ochranu "chodca" stazuje aj Gerard Welter od Peugeotu. Tiez tvrdi, ze od firmy dostal pri navrhu aut aj toto ako jeden z parametrov a vo vysledku to designovo neposobi dobre.
... k tomu co říkají designéři, radši pomlčím, za život jsem jich už pár viděl naživo. K těm typickým traumatům, ano nějak tak to je. Akorát to má ten směr, že řešení správných rovin a úhlů nejde proti aerodynamice, ale do značné míry spíš s ní. Něco by Vám o tom mohli říct i ve Škodě, kde byl v rámci řešení úkolu ochrany chodců vyvinut systém výroby plastového předního blatníku pro Fabii. Pohrobka, tohoto lehce neurčitého výsledku vývoje, snad časem uvidíte, jako plastové zadní dveře Roomsteru. Zkuste se opravdu podívat po tom patentu, myslím, že Vám to to mnohé objasní... 😄
Nemohl by jste sem dát nějaký odkaz na ten patent. Ad. designéři - myslíte, že zakrývají svojí neschopnost, nebo lépe bezradnost nějakými "výmluvami"?
... možná i mohl, ale z úcty k Markovým schopnostem, bych to tak neřešil. U designérů nejde v žádném případě o neschopnost, ale o jejich vizi. A co jim do ní nezapadá, to žvýkají daleko hůř, než vetšina lidí. To jsou holt ty emoce a jejich vidění světa, které z nich ale na druhé straně dělá osobnosti... 😄
Ale to je přece přirozené. Když má někdo vizi, tak je to jejich vize a do ní se těžko zapracovávají názory druhých.. Neumím si představit. Vlastně umím. Dal by se na to určitě vymyslet vtip. Začínal by asi takhle: "Přijde Callum k Bangelovi..."
To je Vas patent? :😉 Ze viete z celeho US patentoveho uradu prave toto cislo?! 😉 Uz si to vytlacim a vecer si to poriadne pred spanim prestudujem. /// Ja si zas nemyslim, ze by to bolo o tom, ze by to nerozchodili kvoli tomu, ze im to nehra do karat. napr. ian Callum je dost dobry aby sa s tym dokazl pobit. Ak to neustal, musel tam byt fakt nejaky mantinel, za ktory sa ist nedalo. /// Inak, kludne to rieste...ak sa mylim, alebo nieco neviem, tak sa rad necham opravit. 😉
...řešit, jen to ne. Nikdy se nic nedá vyřešit ke spokojenosti všech. Odpusťte mi tu trochu brutální metodu, ale fakt už jsem byl bezradný, jak Vás přívést k poznání, že existují minimálně dvě tváře vývoje. Jedna tichá a skrytá. Druhá skrz PR. Já se Vám to sice snažil nenápadně vysvětlit, ale holt se to moc nepovedlo...
Nie, nie...vpohode. Ja to nepovazujem za brutalnu metodu. 😉 Asi doslo k nedorozumeniu v tom, ze ja som nebol cely cas pripraveny na diskusiu k tomu kam sa ta debata posunula od povodnej myslienky "aky dopad na design ma ochrana chodca". Ja som uz skor podotkol, ze nepochybujem o tom, ze niektore riesenia / dovody sa zakaznici nemusia dozvediet v plnej sirke / pravdivo...(ono ich to ani nemusi mozno zaujimat). Len som sa drzal toho, ze ten fakt o cloveku vs. aute nebude tymto pripadom. A neviem ci tento Vami prezentovany system ma nejaky vplyv pri naraze do cloveka - ci ten naraz moze vyvolat dostatocnu silu na prepichnutie pneu (ale precitam si to cele vecer, a mozno z toho nieco zistim). Takze myslim, ze sme isli v tej debate trosku inymi smermi. / Nic to ale nemeni na tom, ze som o tomto co popisujete nevedel. Viete, ja robim v marketingu, a technicke znalosti mam iba na urovni automobilovej priemyslovky (teda vseobecne), a dalej som sa im prave kvoli marketingu uz detailne nevenoval... 😉 (Takze dakujem za obohatenie informaciii 😉)
...ten systém není pro ochranu chodce, to se tehdy ještě tolik nenosilo. To byl jen boj, zejména o nohy řidiče, protože používání vysokopevnostních ocelí a svařování důležitých částí skeletu elektronovým paprskem nebo chemickým bodováním, bylo ještě v nedohlednu. A posun předních podběhů k noze řidiče, vlivem přechodu z klasiky na předokolky, už naopak trápil kde koho. Ten příklad Vám měl jen říct, odkud na problém koukám. Tedy, že PR beru asi stejně vážně, jako když jsem čítaval dětem pohádky. Jinak vše v dobrém... 😄 :yes:
Ano..mne je to teraz jasne odkial sa na to pozerate. Len mam pocit, ze v tej debate doslo k rozdeleniu ciest... Inak na obranu kolegov z PR -oddeleni musim povedat, ze oni - aspon co ja vidim - tieto veci dokazu vacsinou pravdivo reflektovat (mam naschval teraz na stole 100-stranovy PR-material k novej S-Klasse a su tu velmi detailne zobrazene rozne bezpecnostne prvky): problem nastava vo chvili, kedy tu informaciu dostanu do ruk media. A pre ich predajnost nie su taketo tazke technicke speciality dolezite. Ludia skor vyzaduju to co je na prvych 15 stranach toho PR - materialu: celkove obrazky exterieru a interieru, pripadne vybavu. ;-\ A my z marketingu tiez nedokazeme tieto veci dobre predat: mame k dispozicii malo priestoru na to, aby sme sa dokazali venovat vsetkym detailom. A ono su to ani neni veci, ktore by bezneho zakaznika zaujimali... A cez klubove/znackove casaky sa k takym detailnym specialitkam dostane iba male percento ludi...aj to nevieme, kolki si prave o tomto nakoniec precitaju... 😉
... ono by se dalo říct, že svůj podíl na tom má i konstrukce. Ještě jsem nezažil, že by do PR uvolnila nějaký svůj problémek. To se důsledně tutlá. Ale zpátky k tomu jagu. Co mě vede k tomu, že dojem z jeho předku, je tak trochu daní aerodynamice. Největší problém u takhle rychlých klasiků, jsou vztlakové síly nad zadní nápravou. Dělá je rotující válec vzduchu od předních kol, který se hrne podél boků a míří pod prahy, před zadní nápravu. Obecně se to řeší, jednak tvarem prahů a prahovými nástavci, dále maximálním možným zaoblením přechodu předního čela na bok, tedy až extrémě zkosený roh, a řízeným prouděním vzduchu pod vozem, pomocí tvaru předního slotu. Dříve se i používaly dělené sloty, tedy uprostřed nic a před předními koly křidélko. Průkopník byl snad Ferrari na vozech GT, v civilu nepochybně Citroen GS, u nás tak trochu i zmíněná Š 742M. Časem se přišlo na to, že stejnou službu udělá v celistvém slotu díra uprostřed a přechodem na předokolky ztratil tenhle problém část významu. Dále je možné aplikovat zadní křídlo, ale tam už je třeba velmi pečlivě zvažovat, co je ještě přínos, a co už je aerodynamická brzda. To je kapitola sama pro sebe, od definování vnějších výčnělků, po regulaci polohy křídla v závislosti na rychlosti. Co se týká tvaru mřížky, tak tam hraje do jisté míry roli i hledisko její průchodností v závislosti na rychlosti jízdy. Tedy v malých rychlostech, dobrý průchod, ve velkých pak přiucpání vzduchem a propuštění jen nutného minima k chlazení motoru. Nejjednodušší tvar takové mřížky je starý známý tahokov, ale třeba Ford má patentován poměrně inteligentní lamelový systém. No a na tomhle jagu vidím, oproti jeho předchůzcům, aplikaci většiny výše uvedených aerodynamických opatření. Asi jsem přinesl dříví do lesa, ale alespoň víte, čemu jsem na začátku diskuze nerozuměl... 😄
Kdepak, přinesl si mnoho zajímavých postřehů a hlavně bodáky 😉 >😁 :yes:
...není se čím pyšnit .Já ty bodáky použil jen v zoufalé situaci, ukázat v rychlé zkratce Markovi, jehož názory si cením a neberu na lehkou váhu, že není vždy vše, zdaleka tak, jak se na první pohled zdá. A zvlášť pokud je deklarována nějaká mimořádná přednost, tak bystřím, co má překrýt. Prostě, trochu toho skeptického filtru, asi jako když vám dítě říká, že je ve škole všechno OK, ale o poznámce z družiny už nemukne... 😄
Jste ten stejný "jirka" ?!?.. "Zoufalá" situace nevznikla, jen jste oba vedli diskuzi každý trochu jiným směrem, z jiného pohledu. Nemůžu za nikoho nic říkat, ale myslím si, že Marko určitě není "slepě" důvěřivý.. Navíc vzhledem k jeho práci nesmí působit (v práci) dojmem, že něco za něčím skrývá. 😉
:yes: ...len v skratke: ja sa snazim tiez hladat sirsie suvislosti. A tiez chapem, ze ked sa niekde prida, musi sa niekde ubrat... 😉 Len nedokazem vzdy pobrat sam celu sirku toho problemu. Pretoze kazdy problem ma X rieseni...na ktorych v automobilke pracuje niekolko teamov. Moze to byt tak, ako hovorite vy, moze za tym byt iba ta prozaicka ochrana chodca, moze za tym byt trebars aj potreba menej vyhraneneho designu, aby sa zasiahla sirsia skupina zakaznikov. Mozu to byt aj vsetky tieto dovody naraz. Alebo aj nieco, co nas tu nenapada...alebo k comu vobec nemame "vstupnu" informaciu... Cokolvek 😉 Tak ako su pre vas indikatormi aerodynamicke prvky, pre mna je indikatorom potreba zvysit predaj a dostat Jag do zisku. Oba indikatory mozu viest k zmene designu... 😉
Jen krátce: ono to bude asi tak, že v rámci ochrany chodců, udržení stability vozidla (aerodynamika) a "posunutí" designu možná pracovalo více týmů na novém Jagu, ale neprošlo to řešení, které by bylo nejpohlednější, ale to, které bylo ekonomicky nejschůdnější.. 😉
nie, aspon v mojom pripade nenosite drevo do lesa. 😉 Ja hovorim, ze nezvladam sledovat technicke veci, takze pre mna to je istym sposobom novy pohlad na problem (u XK,... aj vseobecne). Trosku sledujem vyvoj aerodynamickych prvkov v motorsporte, ale tam sa pracuje s trosku odlisnymi tvarmi "karoserii" takze aj "problematicke body", kde sa kumuluju vzdusne viry /resp. kade treba viest vzduch sa tykaju viac/menej inych miest... Kazdopadne som sa ale nikdy nedostal k tomu aby som si vsimal ten isty problem u seriovych aut...( asi aj preto, ze to nie je hlavnou naplnou mojej prace, a jednoducho nemam cas to detailnejsie studovat). Ale priznam sa, ze som teraz ked to po Vas citam aj "trosku" na vazkach, ci naozaj nebol menej atraktivny tvar XK viac danou tymto aerodynamickym rieseniam, nez tej ochrane chodcov. Teraz uz aj ja vidim tu suvislost medzi tym, co ste hovorili na zaciatku: riesenie realneho, ale pre verejnost prilis odborneho technickeho problemu vs. PR-prezentacia zastupneho, ale aktualneho a pre verejnost tak zrozumitelnejsieho problemu. Nedokazem posudit ci to bolo tak, alebo inak...na to by sme asi museli sediet v Coventry...ale kazdopadne bolo pre mna prinosne, ze ste mi to ozrejmili (hlavne teraz, na praktickom priklade, a v praktickejsich suvislostiach). :yes: Za to dakujem. 😉 Kazdopadne...nech je ale pragmaticky dovod na vyzor toho auta akykolvek...nie som si isty, ci stalo za to, aby cenou bola strata niektorych charakteristickych znakov v koncepte designu (ktore tam ja zas realne nevidim). Nie som velkym fanusikom potlacania designoveho charakteru aut na ukor funkcnosti (teda okrem monopostov). Ale samozrejme...je to vsetko vysledkom vyvojoveho zadania a zacielenia na ocakavania konkretnej cielovej skupiny zakaznikov. Cim chcem povedat, ze ak sa Jaguar nejakym sposobom rozhodol odklonit sa od prevazne vizulanej stranky starych sportakov, smerom k zlepseniu jazdnych vlastnosti aj na ukor emotivnejsieho designu...tak je to aj z marketingoveho hladiska legitimny ciel.Ak teda dokazu tymto oslovit vacsiu skupinu zakaznikov.
Až se zdá, že problémy bude mít všechno s tlamou 😒
...správná úvaha, zasloužíte 1*... 😄
Tykejte mi prosím. Mě to dává smysl v tom, že zejména vrchní hrana (dalo by se říct ret) té tlamy vytváří nebezpečný "výčnělek, který může způsobit specifická a zřejmě vždy podobná zranění dolních končetin.
Ten patent jest: Process of and device for more effective use of the deformation zone of motor vehicle bodies
Abstract
More effective use of the deformation zone for the absorption of the impact energy in a vehicle body of graded rigidity is achieved at the moment of deformation of the deformation zone. Pressure by the tyre against the passenger cabin causes its deformation and the tyre gets destructed and deflated, thus allowing for additional deformation of the deformation zone up to the moment of the contact between the rim and the passenger cabin. A destruction member for the tyre is situated in the area of the contact occurring in the deformation zone between the tyre and the passenger cabin. The destruction member may be formed by spikes, punches or cutting edges and is fitted with puncturable covers. - Tzn. že vozidla mají skryté "bodáky" které propichují pneu přid "dostatečném" nárazu, chápu to dobře?
Abstract
More effective use of the deformation zone for the absorption of the impact energy in a vehicle body of graded rigidity is achieved at the moment of deformation of the deformation zone. Pressure by the tyre against the passenger cabin causes its deformation and the tyre gets destructed and deflated, thus allowing for additional deformation of the deformation zone up to the moment of the contact between the rim and the passenger cabin. A destruction member for the tyre is situated in the area of the contact occurring in the deformation zone between the tyre and the passenger cabin. The destruction member may be formed by spikes, punches or cutting edges and is fitted with puncturable covers. - Tzn. že vozidla mají skryté "bodáky" které propichují pneu přid "dostatečném" nárazu, chápu to dobře?
Dobre 😉 ...ale bacha! Moze sa stat, ze sa Ti naozaj bude pacit... Alebo, ze mu to napriek vsetkemu odpustis ... ved je predsa len....JAGUAR. :-! 😉 (Vies, napriek tomu, ze ma to auto sklamalo...nemozem dat prec katalog, ktory som si doviezol minulu jesen z Frankfurtu. Ine pres-kity a katalogy musia casom prec (do depozitara)...ale tento dat prec od mojich "sviatosti oltarnych" nemozem. Nakoniec a prave napriek vsetkemu...ako by som mohol (?!!!)...ked je to Jaguar XK !) 😉
Víš co to je pila? Pila... to je když David Gilmour v Comfortably Numb... otevře naplno forsáž a všech jeho tisíc koní, co jich jen v prstech má, ti hlavu rozetne vejpůl. A pak, když rozehraje balet prstů a tónů... tam, tam nahoře ve vysokejch tónech... kde rdousí a ždímá vesmír zvuků, co tě unášej proti celý mléčný dráze... ty s vědomím tepu v řece krve jdeš na brzdu, tvrdě podřazuješ, cejtíš pach drásanejch gum, lámeš to u svodidel prudce doprava... a sprška z hřebenů vln tam vpravo z oceánu ti ochladí čelo... ty cejtíš sůl na tváři... děs na duši... Jaguar vyje, tvý srdce se zmítá v rozkoši a Gilmour tě dotahuje svým sólem v jediném okamžiku... až do nebe. Tak tohle, brácho... to je pila. Kup si XKR... a vlož mu do chřtánu flák, co se jmenuje Comfortambly Numb... :yes: Pak to spolu rozpalte proti času...
Ono už to začalo u minulého XK, kdy poslední modely měly jinou spodní přední část, která auto opticky více "poutala" k zemi. Narozdíl od německých vozů, Jaguar by měl IMO "plout" tzn. karoserie (ponton?) by měla být, aspoň opticky, nepřilepená k zemi. Současný agresivní "sexistický" styl vozů (ne Jaguarů, s vyjímkou tohoto XK, facelift S - typu pro změnu hodně poničil záď vozu) velí spíše stavět auta s boky směřujícími kolmo dolů, čímž vytváří (nejen) zdání pevnějšího posazu. Chápu, že to může být (je) daň aerodynamice (u boků) a k ještě tomu ochraně chodců (předek). Ovšem tím trpí kočičí atributy, na kterých Jaguar pracoval 40 let (zejména XJ a E-type). Tady jsou dva snímky minulého XK. První je snímek verze po prvním, velmi důkladném faceliftu - [odkaz] Druhý pak poslední verze, ale tyto spoilery měl i modelový rok 2005. [odkaz] Je vidět, že přední část byla protáhnuta dolu a druhý, integrovaný spoiler a na boky byly přidány prvky (teď váhám jak je nazvat správně), což vinikne zejména před zadním kolem.
:yes: ...ano, presne tak: tie zmeny "vynutene" modernymi trendmi podkopavaju typicky designovy charakter sucasnych sportakov Jaguar, ktory bol viditelny od E-Typu po minule XK. To je presne ono... 😉 :yes:
Budu muset běžet, ale ještě jsem (místo oběda), připravil tuhle "koláž". Je na ní odshora: první model XK8 (sestaveno z listů katalogu, lepší fotku z boku nemám), XKR Coupé (MY2003) a dole 2006 XK Victory Edition Cabrio. Zajímavé je, jak se vlivem fotografické techniky a úhlu mění proporce vozidla, což zejména vyniká mezi první a druhou fotkou (kupé). Vyjma změny přední části a zmiňovaných bočnic, doznal MY2005 také změny v tom, že ubyly postranní lišty.
XK je skvostná kára. Jestli se Jagu něco za posledních deset let povedlo, je to tohle auto. Exteriér je noblesní a přitom dynamickej, luxusní a přece sportovní. Dokonalá ukázka britský školy. Přijde mi docela neuvěřitelný, že AM DB9 a Jag XK vyšly z pera jednoho člověka a jsou tak jiní a přitom tak úchvatní. :yes: Nenapadá mě v týhle třídě kupé, který by tomuhle Jagu šlapalo na paty. BMW 6 vypadá ohyzdně a je mi fuk, jak dokonalý je pod kapotou. Merc SL má bezvadnou střechu a určitě díky svejm schopnostem a výbavě stojí u vrcholu třídy - vypadá ale jako barokní amorek a to mě nebere. A proto stojí jen u vrcholu a ne na něm. Na něm totiž trůní Jag a svou pozici jen tak nedá. A teď mu po boku tvrdí housle ještě silnější brácha. A to už je těžkej kalibr. Jen škoda, že si nenechal svou vizáž rváče někde poupravit... Ten předkus z tahokovu se moc nepoved - vypadá levně a vulgárně. Škoda, šarmantní elegán může bejt poznamenán jizvou, šrámem z boje - naopak, dodá mu to na mužnosti. Nesmí ale vypadat jako hospodskej rváč z Horní Dolní. To se v týhle společnosti nenosí. Takže souhlas s Markem. Obávám se, že Jag, kterej se v současnosti potýká s VELKÝMI finančními problémy prostě nahlíd do všech kapes a zjistil, že na nějaky brilantní designový kreace nemá pesos. A tak poslal poslíčka pro pár metrů tahokovu a výsledek vidíte sami. Doufejme, že se Jagu podaří z mělčiny rychle vykormidlovat a XKR stihne rychlej facelift, kterej mu dá výraz, co mu náleží. :yes:
:yes: ... pekne napisane. Ten dovod, preco XK vyzera tak ako vyzera moze byt ale aj iny. Mozu to byt aj tie chybajuce peniaze (...aj ked si myslim, ze na takyto model by sa asi v koncerne nasli),ale moze to byt zamerne odlisenie od DB9 co sa atraktivnosti tyka. Aby sa medzi sebou na trhu zbytocne nebili. A tiez tam moze byt zamerna snaha urobit "obycajnejsi" design, ktory bude prijatelnejsi pre sirsiu skupinu zakanikov (a nie len tu specificku skupinu, ktora "pocuva na typicky vyzor" Jaguaru) - teda prinesie viac penazi... Dovodov moze byt 1000, a nikto z nas nesedel 5 rokov na marketingovom oddeleni Jaguaru, kde sa tieto veci preberali a definoval sa nimi aj vyvoj auta... 😉
Obávám se, že v tomhle případě jde jen o peníze... (Ačkoli samozřejmě nemám interní info...) Ostatně sám XK stojí na hodně napjatým rozpočtu. A konkurence ze strany DB9 nehrozí - cenově jsou ty auta jinde, nehledě na image značky. Konkurenčně blíž by moh bejt Baby Aston, tedy AM V8. Pořád si ale myslím, že na to, aby ho nějak vizuálně a charakterově odlišili, nemusel mít XKR předek, jako by ho dostal do spárů nějakej nadšenej vyznavač tuningu. Ostatně, GTI, jak se na to kouká Bertoňák??
Ano, to je pravda, ze design nemusel byt iba kvoli odliseniu takyto. Suhlasim aj s tym, ze cenou aj imidzom je Aston inde. Ale XK by som povazoval za blizsi k DB9 ..aj kvoli tomu, ze obe auta su myslim 2+2, kdezto AMV8 je iba dvojmiestny. Ale to je iba taka poznamka na okraj, ktora nesuvisi priamo s problemom. Rozpocet na auto nepoznam (ani neviem ako bol vyuzity), preto som hore napisal iba domnienky... 😉
Bertoňák mi tu křičí přes rameno, že filtruje svý pohledy na tohodle konkurenta jejich hybridu samozřejmě zkušenostma klasickýho tunera, vyznávajícího avantgardní směry obdobně, jako jiný tuneři u nich v ulici, ale že ho trochu překvapilo, že mu z Jaguaru neposlali telegram, že by potřebovali ten předek trochu dobouchat. Rozhodne vepředu postrádá oka na psí postroje. To jako prej zásadně. A je prej ochotnej jim tuhle finesu popustit zdarma. Kříčí mi tu, že je dobrej, jako Jarda. No, to my víme. Ale nevím, jestli to ví u Jaguaru. 😉
>😁 :yes:
..dnes uz asi nestihnem napisat to pojednanie o premiovkach ;-\ ...tak ak to nezmaknem vecer, tak az zajtra... ;-\ 😉
..toto je reakce na Markův příspěvek výše. - Já taky nejsem příznivce jak ty píšeš: "designoveho charakteru aut na ukor funkcnosti". Ad. mlhovky - ono tady je možná další problém "funkčnosti". U XK jsou mlhovky prostě tak jak jsou, jenže u "R" bylo asi potřeba vyřešit další vstup vzduchu - nejsem žádný odborník a tak se obecně ptám - k brzdám? Co se týká rozporuplnosti zbytku designu přídě vozu, tak podle mě jsou hlavním vyníkem světla a jejich zabíhání do boků. Dobře je to vidět třeba zde - [odkaz] Zatímco levé světlo, kde není vidět onen roh proti kolu působí přirozeně Jagovsky (odkazující na E-type), tak na druhé straně kde je vidět světlo celé působí právě ona vybíhající část jaksi navíc. To samé je vidět tady [odkaz] Tady na tom obrázku jsem označil problematická místa, a jak si psal, tak právě stříbrná barva je nemilosrdná... [odkaz] Ono ve skutečnosti by šel pominout třeba spoiler, protože takovéhle auto když stojí tak na něj kouká člověk poměrně dost sezhora, takže nejdůležitější je tedy pohled zvrchu. A tam právě vadí ta světla.
No asi to bude k brzdám. Tvar světel se mi zdá OK ale ta optika tomu dodává.. no jak to říct, vypadá to prostě nevyrovnaně, skoro amatérsky. Na ten nárazník bych neremcal. Fotografie dokáže být ke každému autu z určitého úhlu hodně nemilosrdná. Myslím si že půjde o technické řešení vynucené asi aerodynamikou. Přece jen je to high-preformance auto a tady ta funkčnost rozhoduje. Nejsme na tuningové párty, takže to musí především splňovat nároky na bezpečnost a ovladatelnost.
Co se týká tvaru, nesouhlasím, podle mě ten tvar je určující (záleží na barvě vozidla) a ta optika, s blinkrem vytaženým do toho rohu to ještě podtrhuje. Navíc je ten prostor nad blinkrem zbytečně prázdný. Co se týká spoileru - jistě, je to daň výkonnosti - ale právě to řešení mlhovek a mřížek vypadá tak trochu tuningově.
V té stříbrné to vypadá dost neuměle. Ale pokud se XKR chce stavět do role jakéhosi "supersportu" tak spousta věcí musí ustoupit výkonnosti. Stejně se jedná o okrajový model, a nejen u nás. Ten styling je prostě kompromisem mezi tím aby to vypadalo "drsně" a aby to hollywoodské hvězdy dokázaly udržet na silnici. Je to smutné, ale je to tak.
No a to je pro mě posun tím negativním směrem. Na druhou stranu, aspoň má cenu XK.
To souhlasím. Já být šéfem PAG tak to dělám úplně jinak. Ale už to tady nechci znovu rozebírat. Jinak kompromisům ohledně konstrukce předku aut musí čelit i jiní - třeba P407 tak asi původně vypadat neměl. Alfa 159 je vyřešená dokonale, ale jestli si v Itálii řekli že jsou tak dobří že to teď můzou bouchat na všechno tak to zase úplně netrefili. Ty bezpečnostní omezení vedou bohužel design aut od deseti k pěti ;-\
Jo, bejt šéfem PAG, tak a) udělám to, jak jsme minule diskutovali b) přitáhnu Marka do marketingu c) koupím GTImu čivavu d) přestěhuju se e) pak si hodim špagát >😒] >😒]
a) ano b) ano c) věnuju mu S80 nebo XK ať změní životní hodnoty a dělá neplacené PR na auto.cz d) to samozřejmě e) nechám se zavčas přetáhnout jinou značkou aby si ten špagát pak místo mě hodil někdo jinej >😒]
ad. hmlovky....ja si tiez myslim, ze to je v urovni(a velkosti) ktora vedie k brzdam. Ad. svetla a zbytok auta...to, ze svetlomet na "odvratenej" strane vyzera na 3/4 fotkach inak ako ten blizie som si tiez vsimol (uz v tom press-kite doma po Frankfurte). Problem z mojho pohladu je, ze mne sa to svetlo nepaci ako celok. Su tam naznaky (ci uz v tom odvratenom pohlade, alebo pod cirym krytom z akehokolvek pohladu) povodne E-Type, ale ako celok to ma dost zvlastne krivky - ci uz smerom k stredovej ose kapoty, alebo Tebou spominane ukoncenie blinkrov "za rohom". Vznika tak medzi svetlami "hluche" miesto, a roztiahnuty jaguarovsky oval tomu nijak nepomaha - naviac ak je okolo neho zo vsetkych stran dost plastu (proste je to male). To zalomenie dole, ktore oznacujes sice moze byt dan aerodynamike, ale naozaj to nepriadav na dojme. Aj na tej fotke v tuneli mam pocit, akoby to bola zrazu hranata linka v celkovo oblom predku... ;-\ Potom tu je profil. V porovnani s predchodcami tiez nie prilis charakteristicky. Akoby sa auto skratilo. Mozno to robia kratsie previsy, mozno je naozaj kratsi razvor (nechcu sa mi teraz hladat cisla). Ak aj nie o to horsie: posobi tak. S tym sa "vezie" aj kratsia kapota... ;-\ Celkovo to auto posobi subtilnejsie...akoby sa pozvolna presuvalo od tych stihlych, dlhych liniek minulych generacii, k "obycajnejsim", kratsim a kompaktnejsim rozmerom sportakov ako su Carrera, Maserati Coupe, atd... Toto vsetko sa urcite stalo z nejakeho dobreho dovodu: moze to byt to co hovori jirka - dan aerodynamike a zlepseniu jazdnych vlastnosti. Moze to byt to co hovorim ja: ze trh s tymito kratsie posobiacimi sportakmi sa stava postupne akymsi standardom (a preto je vynosnejsi) a Jaguar by sa z dlhym luxusnym korabom ako realny konkurent neudrzal v hre. Tak sa prisposobil (comu pomaha aj existencia DB9, ktory ho zcasti dokaze v povodnej ulohe nahradit). Moze to byt aj aj tak ako hovori Callum: dan ochrane chodcom. Nech je to ale cokolvek...a nech to ma akokolvek dobry dovod....povazujem za velku skodu, ze danou za to je strata "stihleho", dlheho a nizkeho coupe... ;-\ 😉
Souhlasim. Rikam od zacatku, ze me tam $erou ty (z myho pohledu necitlive) povisly "koutky". To je zaroven to, co mi naprosto nesedi k odkazum na smernice EU. (Nebo je to jedine reseni k moznemu "blinkry musi byt videt z takoveho a takoveho uhlu"?) A podepisuju se i pod prstem-ukazani na ten "serizlej" predni roh.
Jak se máš? Nedošly ti koblihy? >😒] >😒]
mazej chrapat, drza mluvici veci! 😃
>😁 >😒] No pomalu se chystam, ale asi se ještě půjdu provětrat.. 😉
Vy Pražáci si žijete >😁
Vytlač ven Daimleho vůz a žij taky 😉 >😁
Teď není vhodná doba - dovolený, hodně práce, prostě není kdo by se v tom mohl pořádně povrtat a dát to dohromady. Navíc převozní značky co si na to můžu půjčit jsou pojištěný jen do 2500cc a já nechci takhle skórovat (to si piš že první hlídka co by mě viděla by mě hned zastavila)
No nevím... nevidím do toho a ten kdo se tím neživí ani dneska nemůže vědět čím vším mají konstruktéři svazované ruce. Možná ani sami návrháři všechno neví nebo se nějaký předpis během vývoje změní a pak do toho vstupují dodatečné úpravy a "vylepšení" a to pak může vzniknout v podstatě cokoliv. Rozhodně bych všechno neházel jenom na EU, problém bude taky v tom že to auto musí vyhovět ve stejné podobě nebo s minimem úprav rozdílným normám v EU a US, eventuelně třeba v Japonsku, kde zase budou trošku jiné představy o bezpečnosti. Možná opravdu tak jak to XK nakonec vypadá je možná jediné řešení, protože nejde překopat celý projekt ze dne na den. Do toho všeho vstupují kompromisy - musí se vyrobit auto co splňuje požadavky zákazníků, bezpečnostní normy a dá se vyrobit levně, a to už je v této výkonostní kategorii docela problém.
Jo asi ano. 😄 Vlastně mi to trochu asociuje XJ-S. To musel být vlastně po E-type taky docela šok. Ačkoli z historického hlediska, mě se líbí.. a moc 😉 😄 :yes:
A to mi připomíná vtip, byť jen náznakem. Jak se říkalo, že v čele SSSR se střídají hodní a zlí "vůdci" - Lenin - plešatej - hodnej, Stalin - vlasatej - zlej, Chruščov - plešatej - hodnej, Brežněv - vlasatej - zlej, pak byli nějací dva (k tomu je taky vtip), a pak Gorbačov - plešatej - hodnej. Pochopitelně to hodnej nelze brát doslova, ale dá se říct že za jejich vlády bylo SSSR vstřícnější a vládla o něco uvolněnější atmosféra. Ten druhej vtip - už si ho moc nepamatuju, šlo vpodstatě o to, že ti dva "tajemníci" zemřeli téměř na rok po sobě, takže dávali tři roky (ještě musíme počítat Brežněva) po sobě ve stejnou dobu v televizi státní pohřeb. 8-s >😒]
:yes: akorát mě prosím vysvětli jak se to má převést na ty generace XK. Nějak mi unikly souvislosti 😉
No jako že E - type byl výborný, XJ-S ne (z tehdejšího pohledu), XK (X100) nádhera, XK (X150) zatím nic moc... Jak jsem předesílal, jen náznakem.. Ten druhej "vtip" ten k tomu vůbec nepatří..
Při názvu XJ-S mě napadnou tři věci: napřed diskontinuita, potom 6.0 V12 a nakonec nenapodobitelnost jeho designu. To první se novému XK daří, i když je to taková retro-diskontinuita. Dvanáctiválec dostane snad jen omylem nebo zásahem "boží ruky". A to poslední má reálnou šanci splnit - uvidíme za dvacet let jestli po něm budou naše děti slintat a říkat si jak byly tehdy hezký auta.
No "naše" děti určitě 😉 >😁 >😁 ... i když ty tvoje spíš po "hřebínku" na grilu 😉
Kdo říkal že budou společný??? Hřebínek bude tou dobou už jen v říši snů jestli se mu bude dařit jak dnes (Marko jak rád bych ti věřil ale hlava mě to nějak neber když vidím co se děje 😒 )
No společný nebudou, proto to naše bylo v úvozovkách. Jako moje i tvoje. Hlavu nevěš, tak budou valit veterány, no. Ono buhví jak to bude s kočkou.
Já taky hlavu nikam věšet nebudu. Ale E-Type si nikdy nekoupím, protože čím víc budu mít peněz, tím bude dražší a za 10 let očekávám že ceny klasických modelů hodně vyrostou (viz dnešní hodnota renovované MkI a MkII - zhruba 18000 vs 8000 EUR).
E-Type je krásný, ale já bych ho nechtěl. To říkám upřímně. Zkrátka už to není auto na "všední" ježdění, což si myslím, že XJS jakžtakž zvládne (pokud by tedy člověk tu bestii uživil). Navíc E-type se mi opravdu líbí hlavně v té první sérii a to už je opravdu (finanční) skvost.
K tomu "všední" myslím třeba o víkendu vyjet na výlet. Třeba i za méně příznivého počasí..
No vždycky je to věc peněz. Co si budem namlouvat, srdce může volat jak hlasitě chce ale vždycky máš nějakou podvědomou hranici přes kterou nebudeš chtít. Můžu si tisíckrát opakovat jak je DB5 nádherný stroj ale až jednou těch 180 tisíc euro budu mít v hotovosti a budu je chtít jen tak utrati a ne investovat tak asi koupím něco jinýho. A zase - tou dobou už to nebude stát 180 ale třeba 300, teda jestli někdy tolik peněz dám vůbec dohromady.
ty se vozis Daimlerem? 😄
Jak zbystřel panáček >😁 😉 Vem si koblihu..
NEMAS UZ NAHODOU CHRAPAT, SLEPEJ MELOUNE !? 😃))
Ani náhodou, ještě jsem se ani neoblík, prostě před spaním se musím projít..
Vyvenčit GTIho rudou čivavu? >😒]
>😒] >😒] opatrně, on ještě nespí, nahoře reagoval ve 23😁4... To je kmet k neutahání. >😒]
Pouštíš se na tenký led... včer mu někdo nadával do "60-70 letých staříků" a moc se mu to nelíbilo. Nedráždi ho 😉
Tos řekl ty >😒]
aha, on se mezitim ten thread vejs trochu rozvinul ... takze koukam, ze neco davas do kupy ... a copa to jee za kousek? 😄
1971 Sovereign [odkaz] , nádherný to vůz, plně vystihuje slovní spojení čytřdveřové kupé a má neuvěřitelně nádherný zvuk. Ten řadový šestiválec na mě působí možná i přesvědčivěji než co jsem měl možnost vidět 5.3 V12, ale zase Double Six je Doubel Six 😉
you lucky bastard! >😁 gratz az do stropu >😁 a to je presne tenhle kousek? a pokud ne, jaka je/bude barva?
Jak to myslíš gratz až do stropu? A "you lucky bastard" - nemáš to náhodou ze Snatch 😉
Co je snatch a gratz až do stropu? Poučte mě.
Snatch je film. Ale co je gratz to nevím.. není to "výskok" ?!? Nevím.. Yaroukh asi šel spát, nebo googlí Daimlery. 😉
To by mě teda mohl najít fotku Daimleru Six >😁 Alessio to taky vzdal. Fakt nevím co mu kde stíní.
Možná má před monitorem zaparkovaný Legacy a pak pořádně nevidí na ty fotky >😁 >😒]
To je přesně on. Barva taková tmavě zlatá, věděl jsem i název, patrně byl bourán, ale lak je profesionálně opravený. Interiér v odstínu Biscuit. Prostě neodolatelný. Původně to měl být jen obyč. Jaguar, zařizoval to známý v Německu, až když jsem ho přebíral tak jsem zjistil, že je to mnohem vzácnější Daimler - předchozí majitel o tom samozřejmě taky neměl tušení. Tohle asi vybudovalo můj pozitivní vztah ke značce Daimler >😁
Chceš říct, že ten němec nevěděl, že to je Daimler...?? To asi néé, ne?
No asi jo, jinak by to neprodával jako Jaguara ne? To by byl pěknej blb.
Takže ten Němec prodával auto jako Jaguar, ačkoli všude má "D"...? No pak to byl pěknej blb.. Ale tady si asi nerozumíme...
Co já vím. Třeba si myslel že je to nějaká sada doplňků. Jeho problém. Ale já bych ho takhle úmyslně nepřechcal. Vždyť to ani ten známej nepoznal. Prostě musíme bojovat za lepší povědomí veřejnosti o Jaguarech.
No bojujme, bojujme, ale až si ho také "výhodně" koupím. Potřeboval bych, aby XJS nějakej blb zamaskoval za nějakou starou Toyotu.. >😒]
Tak doufej. Hlavně nespěchej na nákup. Těch aut je dost tak nemusíš skočit po prvním. Já měl taky původně v plánu 420 (shodou okolností to byl taky Sovereign, v takové té krásné bledě modré), ale nakonec u tohole rozhodlo, že to ten známý mohl na místě ověřit, že to existuje a není to zhnilý (nebo shnilý???).
[odkaz]
Jo jo, to je triumfální kousek... 420/Mk X to auto končí "v nedohlednu"... Ta barva. Jo jo, bejt kusem ocelovýho plechu, chtěl bych bejt jeho součástí. 😉 😄
Jen pro zpřesnění a pro ty co nepronikli do filosofické hloubky problému 😉 na té fotce není přesně to auto, tohle je Jaguar (soška, nevroubkovaná maska), jde jenom o demonstraci té barvy 😉
Myslím, že "shnilý", ale taky si vůbec nejsem jistej.. Hele já to balim taky... Sice bych kecal, ale zejtra musím taky ještě něco udělat a jak ráno člověk dlouho chrápe, tak je ten den celej na nic. Tak dobrou noc a zas (asi) zítra. 😄
škoda, na té fotce před tím krásným ja´guárem stíní nějakej nepovedenej moskvič...počkat...proč má na značce...jo...aha... ;-\ >😒] >😒] >😒] 😉
Kde ti co stíní?
no, na první pohled jsem nemohl najít toho pěkného jaguára... ale nic, tím se nezaobírej, to byl jen takový vtípek PS: v tomhle jezdil ne Cauli (nebo jak se to píše)?
Cauli je kdo?
Na googlu jich je asi 174000
ten z CI5
Ach jo.... takhle po nocích přemýšlet :no: >😒] Fakt? Já si pamatuju spíš ty raketový starty Fordu Capri a vždycky jsem vyhlížel Rovery.
no jo...capri. Ale právě páprda si vozil zadnici v jaguáru... je možné, že to byl nějaký mark x ?
Mohl to být Mark X/420G, 420, XJ, eventuálně DS420 nebo třeba i S-Type, v televizi to moc nepoznáš.
on si tu *vozil ve vice; toho Jaga jsem nejak nezaregistroval (netvrdim, ze jsem videl vsechny dily 😄 ... urcite ale jeden cas jezdil v Granade (a ty jeho kuci usaty sikovny zacinali v Escortu)
Ano, ano, ano, souhlasím se vším co tu dnes do této chvíle "padlo". Je vidět, že panuje precedens, co je na tom autě "nedobře". Z toho soudím, že při vyslovení "Jaguar" si představíme, byť jen abstraktně, všichni víceméně ty stejné hodnoty jak duchovní, tak fyzické. A to mě těší. 😄
já si představím nejdřív stíhačku (SEPECAT), pak šelmu kočkovitou, pak chvíli ticha...pak S-type a XJ...každopádně to jsou výborné káry! 😉 :yes:
A takový to flekatý zvíře?
je na druhém místě...zatím jsem neměl tu čest osobně, ale vypadá ztepile 😄
😄
jé, já doma našel takový ty kartičky o autech...s jaguárama! Schválně, vyzkoušej mě...nějaký model a co měl za hubraum,lange nebo Hochs....prostě maximálku 😄
Mark VII?
1951,XK-6 zyl,3,8l,4991cm,182 km/h,0-100 11,3 😄
:yes: Mark VI >😁 >😁
strefil jsi mezeru...záměrně? 😄
>😒] toho asi v kartách nemáš
Spotřebu tam asi radši nepíšou co? Jinak taková věc... gratuluju, to bych chtěl mít taky.
spotřebu ne...ten mark, co ho nemám...to je nějaký unikát?
Ne to se nikdy nevyrábělo, ani nevyvijelo. Mark V navazoval na předválečné modely, Mark VII byl úplně nový vývoj, takže aby zdůraznili ten posun vynechali šestku. Tou dobou se navíc vyráběl Bentley Mark VI, takže to měla být konkurenční výhoda >😁
ne, nemám...tak se ukaž ty...C-type >😒]
1951-1953, XK I6, 205 koní, 3x karb. Weber, cena nového $6000, dnes má hodnotu 400000 - 2000000 liber 😉 (z hlavy to samozřejmě nevím takže bys mě dostal)
Marko...nevíš náhodou kolik bylo prodáno VW Phaetonů?a s jakym prodejem VW počítal?..docela by mně zajímalo jak moc se nepoved pokus VW o luxusní káru :yes: 😉
Mam celkove udaje iba z rokov 2004 a 2003. Minuly rok to urcite dalej kleslo. V zatvorke je predaj Audi A8 pre porovnanie. Udaje su o vyrobenych autach za dany rok: 2004___5485 (22429), 2003___ 5885 (2174😄. 😉
Velké díky 😉 víš včera sem ho po opravdu dlouhééé době viděl...a říkal sem si...kdyby tam jen nebyl ten znak VW....
A co jako? VW je znak vynikajícich aut. Tedy ale k Phaetonu - ve své třídě je to dokonale dotažené auto. Jen se potvrzuje známá pravda... dostat se mezi premiovou elitu... to vyžaduje roky dřiny. A nestačí jen mít vynikající auto. Vezmi Lexe a Evropu... ať dělaj co dělaj... zajímá jen hybridní fanatiky a lidi, co nedokážou odhalit krásu XC90... O IS snad netřeba psát... jak by se tu mohl chytit? V krajině bavoráků, Mercedesů, AUDI... předem na takových dalších 20 let vyloučeno.
Souhlasim..VW umí dělat auta...phaeton je překrásnej :yes: právě jedinej problém toho auta byl,že většina lidí který na to auto maj a přemýšleli o něm...si představili tohle...setkaj se s přáteli který maj na takový auta...A teď si začnou říkat..já mam nový Audi..a já si zas koupil MB...tož já jezdim 7er..já zas jezdim Jaga...a teď na tebe řada..a jen to víte...já mam VW 😐 ...jj jak říkáš..mezi elitu se dostat...to vyžaduej roky dřiny :yes: ...Lexus??já ho jako premiovku neberu...pro mě je to to samý jako Acura...jen převlečenej mainstream :no:
Nebo takhle premiovka to možná je,ale.... :no: :no: jak se říká..každý zboží má svýho kupce...a já bych Lexe v životě nebral..za ty prachy
já třeba jo. každý jsme jiný...bohudík 😉
Možná bys mohl napsat, co bys bral. Zkus to trochu ze široka. Proč tohle ano a tamto ne. Co tě na jednom oslovuje a naopak druhé ti to nedává apod. A nezapomeň napsat, proč dáváš ty palce dolů. Jo a ještě jedna věc. Lexe bys nebral - taky si myslím. Ona skládačka ESKA po mámě pořád jezdí, co?
Ale to urážení si nech...Lexus bych nebral z jednoho prostýho důvodu,neosloví mně...ten design..to není pro mně...když už bych chtěl auto v tejhle kategorii..to znamená premiovku...buď bych šáhnul..po 5er..nebo 7er...sice předchozí generace byly u obou těch modelů pro mně designově lepší..ale co se dá dělat....a pak A6..mrazivě dokonalý auta..ten jeho design mně naprosto fascinuje..přesně to co bych v tejhle třídě chtěl...na nic si nehraje...pak co se týká techniky jo jo quattro Audi umí...u BMW jo ty motory radost slyšet...a vozit se..ale čím by mně mohl technikou zaujmout Lexus??..hybrid opravdu není to co bych musel..?a co dál má technicky vyřešený LEx..než ty ostatní dva?myslím,že nic.. :yes:
Lex je technicky hodně dotažené auto, spíš je problematický jeho design L-finesse. komu se líbí, ten s ním nemá problém, komu ne, tak ho prostě nechce...ale, napadá mě paralela k BMW, pro změnu evropské prémiovce.
Klid. souhlasím podmíněně s tou technickou dotažeností... neboť tu u těch hybridů posoudíme až tak po deseti letech provozu, viď. Subaru je tzv. DRŽÁK. myslíš, že držíkem je i Lex 😄 Ale hlavně, Alessio... design. Musíme správně rozlišovat. Přirovnal bych ti to k sochařskému umění. nejde o to, co se komu líbí, jde o to, co je dobré. A tedy design BMW... to je socha... Davida... absolutní dokonalost, vrchol designu... a Lexík... to je snaha udělat dobře (a jinak) vypadající auto. Ten styl... není žádným stylem. Nejlépe to poznáš, když se podíváš na bavoráka z roku 1988 a na Lexe z roku téhož. 😄 pochop. Na světě je první liga designu a tu má v rukách desetiletí BMW a Mercedes. A hlavně Evropa (Ferrari, Maserati, Jaguar, Saab, Volvo AUDI...) AUDI, to je malý zázrak - dokázal to, co Lex ne. Vykoumat vizuální charakter značky. Včlenit jej mezi BMW a MB, a když se na tenhle triumvirát podíváš... ideálně se doplňuje. Lex je vedle nich jak nahej v trní... protože nemá ten charakter. A nelze vůbec uvažovat v kategorii - líbí-nelíbí. Tohle není o subjektivním vjemu, je to o kvalitě zpracování tvarů... a je to stejné i... u kávovarů... prostě u všeho, kde je potřebná invence tvůrců s přesahem do umění. Ty víš, že kritizuji třeba Subaru za vizualitu. Ovšem třeba Legacy sedan je o patro víš než IS. Já IS tento týden potkal. Psal jsem o tom pod AUDI - jedno velké designové nic. a záď... ty blinkry... no, to je dílo 😄 Nahoře kolega zmiňuje A6... ano, to je dokonalost na kolech. Ještě o kus výše je MB-E. MB-E je dnes nejdokonaleji provedená karoserie světa v premiovém segmentu. Již jsem to psal, je to středobod všeho. Takže opakuji - nejde o to, jestli se mi něco líbí, či ne. Jde o kvalitu designu.
Vím, že kritozuješ Subaru za vizualtu, ale pokus se pochopit, že nejsi objektivní v hodnocení designu. To není nikdo. my umíme říct kýč/ujde/krása , ale tam to taky končí. Auta jsou opravdu jako ty sochařská díla, takže přeci nebudeme mluvit o tom, že mě se nelíbí Diskobolos a proto je to špatné dílo. není. jiným se líbí. V autech je to stejné. Můžeme tu říct, že se nám (jako jednotlivcům) líbí BMW3 víc než IS...na to NIKDO nemůže říct ani čtvrt slova. Ale nemůžeme to podat tak, že mě se líbí BMW3 mnohem víc než IS, zdá se mi dotaženější a celkově hezčí...a proto to tak je a basta. není. opravdu ne. jinak si rozumíme 😉
Jo jo..vim,že Lex je hodne dobře technicky dotažený auto...ale spíš de o osobní pocity k tej značce...víš jak myslim i takový to podvědomí...dám ti příklad...Když se řekne BMW..okamžitě se mi vybaví ty doknalý motory...když se řekne Subaru vybaví se mi Impreza a její dokonalej permanentní pohon.....když se řekne Alfa romeo..okamžitě se mi vybaví Cuore sportivo..jj alfa mě prostě chytá za srdce(designem)...Když se řekne VW..okamžitě se mi vybaví automobilka která dokázala..a ještě určotě dokáže..nabídnout víc než slušný auta za víc než slušný peníze :yes: .....ale když se řekne Lexus...možná že bych chvilku přemejšlej..a pak mi došlo že dělá hybrida😉a to by (teď) pro mně nebyl důvod ke koupi...kdo ví jak to bude za 15 let :yes:
Ovšem, Teade, ty bojuješ sám se svojí nevědomostí. Evidentně o Lexu nic nevíš a tak tě nemůže ani nic napadnout. Zkus si o tom něco zjistit, svézt se v něm a pak se můžeme začít dál bavit. Takhle to nemá cenu.
Ok..jen můžu vědět co by mi mnělo napadnout když se řekne Lexus?..možná že mi doplníš mezery v neznalosti :yes:
Když někdo napíše, že neví, jakou technikou by mohl Lex zaujmout, tak fakt neví. Není to urážka, že to nevíš... Jak jsem řekl, zajeď někam do Lexus centra, svez se v tom a pak tu prohlašuj nějaké závěry. O jízdních vlastnostech a zážitku z jízdy až někdy jindy 😉
Ok to beru :yes: o jízdních vlastnostech sem neřek ani slovo o zážitku z jízdy taky nic.. :yes: jen sem mluvil čistě o technickym hledisku :-!
Každé lux auto tě hezky sveze. Píšeš to dojemně. Vypadá to, že jedinej Lex umí zatáčet... teda, neumí, ale to tobě nevadí, viď. Zatím neumí... určitě ho to naučí.
Co to meleš za blbosti? Píšeš jak smrad z mateřský školky, kterej za sebou tahá kačera... Sis přes wknd přivodil úžeh, ne? Od včerejšku tu zase perlíš :no: Vzpamatuj se, ať tu nejsi za hlavního blba a šaška ulice, kašpare.
Jestli jsem se dotknul tvého oblíbeného plakátu, tak promiň, to nerad. Co se týče jízdy... tam myslím se shodnem, že ambicí Lexe rozhodně není dohnat Ani BMW ani MB. Koneckonců, také jsou ta auta mířena na úplně jiné zákazníky. Myslím v tradičních zemích Evropy. Neměj obavu, že by se snad nějakej borec, co jezdí roky evropskou premii nechal zlákat na tobogán jménem Lex. Někde to tu píšu, ty prodeje v Evropě, to jsou zastupitelské úřady Japonského císařaství, japonci, co tu pracujou a pár rádoby trendovej nýmandů... kterejm je svět velkejch aut vzdálenej asi jako nám Mars. Ale to ty víš, viď.
Jistě. Každej chytrej v Evropě ví, co jsou auta na úrovni a ne nějaká umělé vyhoněná odnož Toyoty. Nejzřetelněji je to vidět, s čím sem vkročil lex do střední třídy... Podměrečnej IS... na dvou motorech a jedné kastli... :yes: Také zde kartu Lexe netlačí žádnej odborník. Tuším jen ZZ... no, ten tu do minulého týdne tekl z neskutečně z francouzskejch aut... ještě si pamatuju, jak tu dojemně líčil startování jeho auta v zimě, jak to nešlo, jak to celé třáslo... no... odborník na auta 😄 tak teď má oblíbence v Lexu... pozejtří přijde třeba zase s něčím jiným. Myslím, že je to dokonalej fanoušek techto aut. Bez kořenů, bez historie, bez rozhledu, bez vědomí. Ale i tací musí být. Aby byli zřetelněji vidět ti, co tomu rozumí. 😄 :yes:
[odkaz]
Hmm, tak to se mě stát nemůže! 😉 >😒]
proč? nevymetáš ty správný večirky? >😁 >😁 nebo ti západní pobřeží vyfoukt ten prknista co vypadá jako Ken?!? >😒] To chce brát s nadhledem.. já už si taky utřel žgryndy... >😁 >😁 :-!
Slyšel jsem, že Moskvič hledá agenta pro Zauralsko...tak jsem tě přihlásil. Večer se u tebe staví Voloďa a Igor (jo, ten bývalý Mr. Death z wrestlingové show) a pokusí se tě přesvědčit pádnými argumenty, že ty jsi ten správný člověk pro propagaci Moskviče C (jen Cabrio - střecha bude až za rok) na sibiři. tak si to užij! 😄
>😒] >😒] počkej, však já jsem pro Tebe taky něco připravil. Přijede (z Německa) Günter, Joachym a Sepp a zo Slovenska Jožki a tak nějak společně tě přesvědčí, že Sharan je pro tebe ideální auto do lesa. No a když s tím nebudeš chtít po lese jezdit pravidelně, tak se svezeš jenom tam 😉