Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jaguar XKR: kočka s ostrými drápky

Tomáš Votruba
Diskuze (245)

Chtěli jste to, máte to mít. V diskusi pod BMW 335i Coupé jste si vymodlili fotky a informace k novému Jaguaru XKR. Na AUTO.CZ opravdu nemusíte čekat až do pondělí, Jaguar XKR přijíždí právě teď.

Chtěli jste to, máte to mít. V diskusi pod BMW 335i Coupé jste si vymodlili fotky a informace k novému Jaguaru XKR. Na AUTO.CZ opravdu nemusíte čekat až do pondělí, Jaguar XKR přijíždí právě teď.

Necelý rok po premiéře nového Jaguaru XK, který byl představen na autosalonu ve Frankfurtu, britská automobilka konečně odhalila sportovní verzi XKR. Zatímco osmiválec v XK nabízí už tak solidní porci 219 kW/298 koní, ostřejší XKR přináší rovných 309 kW/420 koní a 560 Nm. Přeplňovaný osmiválec 4.2 V8 Supercharged najdeme například i pod kapotou Range Roveru Sport.

Jaguar XKR pokoří 60 mph (96 km/h) za 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Zajímavý je také údaj o pružném zrychlení z 50 - 70 mph (80 - 112 km/h), což XKR zvládne za 2,5 s. Řazení má na starosti šestistupňová automatická převodovka, kterou můžete škádlit pádly na volantu. Nesmí chybět elektronicky řízené tlumiče CATS (Computer Active Technology Suspension) nebo nádherná 19 a 20palcová kola.

Celohliníková konstrukce slibuje hmotnost pouhých 1665 kg, což je o 70 kg méně než u předchůdce - tedy alespoň v provedení kupé. Kabriolet váží 1715 kg, což znamená úsporu celých 100 kg oproti minulému modelu. Jaguar XKR lze objednávat již od července, základní cena je stanovena na 67 495 liber (cca 2,8 mil. korun).

Tomáš Votruba
Diskuze (245)
3. 7. 2006 23:26
Re: OT:Phateon..
Tomuhle nevěříš už ani ty >:D :no:
3. 7. 2006 23:24
Re: OT:Phateon..
:-) Nebreč, ZZ, nebreč >:-[]
2. 7. 2006 23:37
Re: OT:Phateon..
>:D
2. 7. 2006 23:14
Re: OT:Phateon..
Klid. souhlasím podmíněně s tou technickou dotažeností... neboť tu u těch hybridů posoudíme až tak po deseti letech provozu, viď. Subaru je tzv. DRŽÁK. myslíš, že držíkem je i Lex :-) Ale hlavně, Alessio... design. Musíme správně rozlišovat. Přirovnal bych ti to k sochařskému umění. nejde o to, co se komu líbí, jde o to, co je dobré. A tedy design BMW... to je socha... Davida... absolutní dokonalost, vrchol designu... a Lexík... to je snaha udělat dobře (a jinak) vypadající auto. Ten styl... není žádným stylem. Nejlépe to poznáš, když se podíváš na bavoráka z roku 1988 a na Lexe z roku téhož. :-) pochop. Na světě je první liga designu a tu má v rukách desetiletí BMW a Mercedes. A hlavně Evropa (Ferrari, Maserati, Jaguar, Saab, Volvo AUDI...) AUDI, to je malý zázrak - dokázal to, co Lex ne. Vykoumat vizuální charakter značky. Včlenit jej mezi BMW a MB, a když se na tenhle triumvirát podíváš... ideálně se doplňuje. Lex je vedle nich jak nahej v trní... protože nemá ten charakter. A nelze vůbec uvažovat v kategorii - líbí-nelíbí. Tohle není o subjektivním vjemu, je to o kvalitě zpracování tvarů... a je to stejné i... u kávovarů... prostě u všeho, kde je potřebná invence tvůrců s přesahem do umění. Ty víš, že kritizuji třeba Subaru za vizualitu. Ovšem třeba Legacy sedan je o patro víš než IS. Já IS tento týden potkal. Psal jsem o tom pod AUDI - jedno velké designové nic. a záď... ty blinkry... no, to je dílo :-) Nahoře kolega zmiňuje A6... ano, to je dokonalost na kolech. Ještě o kus výše je MB-E. MB-E je dnes nejdokonaleji provedená karoserie světa v premiovém segmentu. Již jsem to psal, je to středobod všeho. Takže opakuji - nejde o to, jestli se mi něco líbí, či ne. Jde o kvalitu designu.
2. 7. 2006 22:59
Re: OT:Phateon..
Jistě. Každej chytrej v Evropě ví, co jsou auta na úrovni a ne nějaká umělé vyhoněná odnož Toyoty. Nejzřetelněji je to vidět, s čím sem vkročil lex do střední třídy... Podměrečnej IS... na dvou motorech a jedné kastli... :yes: Také zde kartu Lexe netlačí žádnej odborník. Tuším jen ZZ... no, ten tu do minulého týdne tekl z neskutečně z francouzskejch aut... ještě si pamatuju, jak tu dojemně líčil startování jeho auta v zimě, jak to nešlo, jak to celé třáslo... no... odborník na auta :-) tak teď má oblíbence v Lexu... pozejtří přijde třeba zase s něčím jiným. Myslím, že je to dokonalej fanoušek techto aut. Bez kořenů, bez historie, bez rozhledu, bez vědomí. Ale i tací musí být. Aby byli zřetelněji vidět ti, co tomu rozumí. :-) :yes: