Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volvo Multi-Fuel vehicle: ekologicky na pět druhů paliva

46 komentářů

😄 :yes: :yes: tak to si přečti, kámo... Tohle je cesta jak dál. Přijdou nová ekologická paliva, ale motor měnit nemusíš. Nad tím nechť se zamyslí zejména ti, kteří za nocí hýkají k hybridům. Budoucnost přijde-ovšem klasický motor zůstane. Na čerpačce se jenom přelepí cedule... Baterky si nech pro vibrátor 😄 😉
Hybridy bych rozhodně nepodceňoval. On točivý moment elektromotoru udělá svoje ekologie neekologie. Před měsícem jsem se projel v RX400h a od té doby při představě vlastností GS450h a LS600h nespím.
klid. Kroutící moment vyrobí jakékoliv turbo. Mrkni na MB S600... nebo VW V10 TDI. Být tebou- klidně spím. Souhrnem svých dovedností nevytváří RX400h nic nového. Teda kromě komplikací... 😄
Ale s jakou spotřebou a emisema ty ekologu. >😒]
milý Jirko 😄 . Do pozice ekologa se se stavíš spíše Ty... Já jsem pouze uvedl příklad, že velký kroutící moment je možno vytvořit i za absence elektroguláše 😉 . A schovej oslavné lampiony neb hybridy zatím ještě nic nepředvedly... 😉
Ale tenhle článek se týká motoru s nízkýma emisema a přesto solidním výkonem. Tvůj odkaz na M-B S600 jsem prostě nepochopil, solidní výkon má, ale co dál. A co předvádí Toyota nebo Volvo poukazuje na různé cesty, kterými se můžem vydat. Dneska se ještě nedá říct, jaká bude úspěšná. Důležité je, dané technologie vyladit, aby naplno ukázaly svoje možnosti. 😉
Mari si proste vede svou. Velkej kroutak ziskame i jinak, i kdyz to "jinak" je nejak mimo misu, ale to nevadi - hlavne, ze prvni cast vety je splnena 😒
mno nevím co pořád máte proti hybridům¨, když by k tomuhle dalo volvo ještě hybrid, tak to bude nejenom ekologický, lae zároveň to bude mít nižší spotřebu čož bude uještě lepší ne?? ;-\
nebude :-!
Mari tohle nepochopi. On ma svuj preklad slova hybrid a nechce si pripustit pravy vyznam toho slova.
Jardo 😄 : pravý význam slova hybrid je paskvil... To jenom pár nadšenců mu přisuzuje zázračné vlastnosti 😉
Takze vlastne i to Volvo je v prekladu multi fuel paskvil. Ani ryba ani rak - nic konkretniho - muze to chroustat benzin, bioethanol, methan nebo biomethan a hythan, mozna i propan, butan, pentan, hexan, heptan, oktan, nonan i dekan. No to jsem z toho onan 😄
Ale jinak pokud prijmes vyznam slova hybrid jako technicke zarizeni, kde je akcelerace podporena kratkodobym zapojenim elektromotoru nebo rekuperace kineticke energie pri brzdeni, potom je mluva o zazracnych vlastnostech temer na miste 😄
pochop: budoucnost je v jiném palivu. Ovšem s využitím dosavadního pístového motoru. Hybrid neřeší závislost na ropě: a o tu přece jde... Hybrid má být (záměrně nepíšu že je- protože není...)příspěvkem ke snížení spotřeby. Jiný význam nemá. Navíc: deklarované úspory v praxi nedosahuje... Nemůže existovat žádná vůle ho nadále v budoucnu držet při životě 😄
Ja vim, ze budoucnost jako takova je nekde jinde a troufam si tipnout, ze to nakonec bude vodik, ale tvoje antihybridni prispevky zatracuji "hybrida" jako takovyho. Pokud se preneseme pres to hnusny pojmenovani, potom princip hybrida jako takovyho je v tom, ze - uz jsem to tu psal vyse - akcelerace auta je podporena kratkodobym zapojenim elektromotoru a nasledne kineticka energie pri brzdeni (energie co normalne unika bez vyuziti pryc) je chycena na dalsi vyuziti. Pokud jen trosku technicky uvazujes, pak to musis uznat. A nakonec neni duvod - az to bude vychytany - davat to do mnohem vice aut v ruznych tridach. Ja neberu "hybrida" jako neco prevratnyho a ani jako neco, co spasi tenhle energeticky narocnej svet, ale jako neco, co je logickym pokracovanim trendu snizovani spotreby a vyuzivani energie. Slo by asi spocitat, kolik % energie se vrati (usetri), popripade o kolik % se zvysi ucinnost toho ktereho motoru jako celku. Vzdyt nemusi jit vzdycky o energii potrebnou pro pohon. Uz dneska se snazi vymyslet, jak napr. ochlazovat cestujici v aute s vypnutym motorem. Myslim, ze snad prave Audi ma stresni okno na solarni clanky prave pro tento ucel. A ted si vezmi, ze by te energie bylo tolik, ze by se dala pouzit nejen pro tyto drobnosti, ale pro primarni ucel a tim je pohyb toho ktereho stroje.
Nejsem zastance hybridu jak tu jsou popisovany a treba takovy Prius (beru ho jako premianta jen proto, ze byl prvni seriovy) me nechava uplne chladnym, ale jsem zastancem technickyho pokroku. A taky musim reagovat pokud tu nekdo napise nejakou kravinu, ktere bezmezne veri jako pravde. Pises, ze hybrid neresi zavislost na rope - to se neda poprit. Ale stejne to neresi ani bioethanol, ci methan apod. I ty nam jednou dojdou. Ale to, ze hybrid neni prispevkem ke snizeni spotreby - nezlob se na me, ale to je blbost a dost se divim, ze muzes napsat neco tak nesmyslnyho. Prece ti musi byt jasny, ze to vyznam ma. Nekoukej na to, ze kdyz to valis 150 po dalnici v RX 350h, tak to nic nedobiji a tudiz to nedela nic z toho k cemu je to vyrobeny. Tady se ale hlavne jedna o mesta a o mista, kde se pomalu bojis nadechnout. Mista, kde uz dneska jsou vyhlasovany smogovy stavy a neni daleko doba, kdy nezustane jen u obycejneho informovani, ale prijdou konkretni reseni. A co myslis, ze bude tim resenim (jednim z reseni) - omezeni vjezdu strojoven, ktery nebudou splnovat urcity normy. A pak teprve ziska hybrid vyznam. A ver mi, ze si na me vzpomenes, az te jednou (a bohuzel to nebude dlouho trvat) zastavi pri vjezdu do mesta "smogova hlidka" a budes muset svyho milovanyho uspornyho ekologickyho ropaka (ted s rezervou) odstavit na pripravenym parkovisti za mestem a dal pokracovat tramvaji ci trolejbusem. S jakym respektem a zavisti budes koukat na hybridy jak jsou vpousteny do mestske dzungle.
Jo a kdyz uz jsem se takhle rozjel, s tou vuli drzet hybrida pri zivote - vsadim se, ze jednou budem na Toyotu, jeji prvotni pokusy s hybridama a zacatek 21. stoleti vzpominat stejne, jako dneska vzpominame na p.Laurina a Klementa.
Takze shrnuto a podtrzeno - z tchnologickyho hlediska - hybrid (tak jak ti ho popisuju) - vyznam a budoucnost zcela jiste ma. Vsadim krk, ze delsi nez ropak i s jeho pulstoleti trvajici historii. CHces se vsadit ??? 😄
:yes: JO!
😉 :yes:
presne :yes: akorat to automaticky pribrzdovani :no: to uz muze rovnou ridit automat
:yes: taky to tak vidím :-!
GTI
😄 ... jistě... tohle JE cesta... :yes:
😄
Takze hybrid. No konecne jsme se shodli 😄
A opet ta antihybridova obsese. Spalovaci motor ma sve dny secteny. Nekdo uz to vidi, nekdo tam jeste nedohledl. Par dni zivota mu jeste prida hybridni ale pak odpocivej v pokoji.
hybridni jsem chtel napsat.
Zvlastni slovo kardio stimulator napsane dohromady neni mozne do diskuze odeslat.
😄 vidíš... To jsou ty inovace... >😁
>😁 Ale bez tech inovaci by jsme si tady nemohli poklabosit, ze ne.
Ty budes velky milovnik aut, kdyz ti tak lezi v zaludku spalovaci motor, co? ;-\
Tezko me nekdo presvedci, ze hybrid je dobra technologie. Uspory jsou opravdu maly a kdyz si vezmu spotrebu energii potrebnou na vyrobu hybridniho ustroji a na konci zivotniho cyklu auta na likvidaci motoru, baterii atd., tak je rozhodne lepsi jezdit na ethanol s klasickym motorem. Kazdej budeme mit svoje policko, kde si vypestujeme plodiny, ze kterych si vypalime ethanol a bude...
Jak to tak ctu, tak ty uz svoje policko nejspis mas 😄
s tou pasáží týkající se hybridů souhlas :yes: ostatně to tady už drahný čas hlásám... Ethanol je pokus, slušný pokus, ovšem pochybuju že by se ho dalo vyrobit dostatek pro opravdové nahrazení ropy
Dalo, mozna by to byla cesta jak zvednout africke staty z bidy. Aspon zacnou neco delat. U toho bude jedno, jak budou pestovat, hlavne kdyz budou😉
S tím není, resp. nebude problém...
Mari jak to vidis do budoucnosti ty ? Hybrida nemuzes ani citit, ethanol je pokus, ale nebude mit sanci nahradit ropu, zvladnuty vodik je v nedohlednu a ropa dochazi. Co tedy dal ???
tak já se teda nepřipojuji k hysterii že dochází ropa. Ubývá to ano, ovšem na plynulý přechod k vodíku není potřeba spěchat. Mimochodem: tipl bych, že jednodušší varianta (spalování vodíku v pístovém motoru) zvítězí nad palivovými články. Tohle bude nejsnažší způsob jak dostat nové palivo i do již provozovaných vozidel. Každopádně můžeš klidně spát: zítra i pozítří, za rok i za deset/ dvacet/třicet let tu ještě ropa bude 😄 😉
No ja bych tak v klidu nebyl. Davne prognozy hlasily, ze ropy mame bez problemu na 70 let. Pak se to postupne upravovalo a pozmenovalo - vzdy smerem dolu. A ted, kdyz vzali v potaz dynamicky rozvoj Ciny a Indie (mimochodem v cislech = TRETINA lidstva), tak jsou posledni odhady 20-22 let. Nechalo by me to v naprostem klidu, kdyby mi nekdo garantoval, ze cena ropnych produktu bude po dobu tech tvych 20 let stejna, resp. zvysi se jen v normalnich mezich. Tomu ovsem neverim. Je skoro jisty, ze az bude jisty, ze kapeme z posledniho, tak ta cena bude nekde uplne jinde. A nemusime slozitou matikou pocitat, co to znamena pro ostatni odvetvi. A to nemluvim o spojitosti s ruznymi sankcemi ci valkami. Podivej se trosku do sveta. Staci, aby se nejakej cerno***nik spatne pomodlil, smejk do sveta petardu ukrytou v trenyrkach a cena ropy leti nahoru silenym tempem.
Takze to, ze tady nafta nejaky cas bude, je pravda a ja to nezpochybnuju, ale na ten vodik bych preci jen trosku chvatnul 😄
Proc mari porad nedokazes pochopit jednu zakladni vec. Nenapada te, kolik energie prijde vnivec kdyz brzdis? Jo, jestli nekdo vymysli zpusob, jak akumulovat enegii jinak nez do akumulatoru... Tenhle fakt zkratka nemuzes jako technicky uvazujici clovek pominout. Te energie je opravdu hodne a pokud se to vyladi, tak bude uspora znacna.
vincku: jde o to jestli ta energie-která jde vniveč- vůbec stojí za tu komplikovanost a náročnost. Navíc: praxe ukázala že proklamovaných úspor paliva se nedosahuje. Takže výsledkem je že se složitou cestou dostaneš opět na začátek...
Vincku Mari to nejspis nepochopi. Snazim se mu tu uz asi v 10 diskusich vysvetlit to, ze princip akumulace (kterou dnes vyuziva znacka, kterou Mari nema rad, a ktera dostala onen hanlivy nazev "hybrid") je hodne dobra vec a v budoucnu najde uplatneni. On to nejspis chapat nechce, protoze neverim tomu, ze to pochopit nedokaze. To je ten zkraceny rozhled. Ale tim tu trpi vic lidi. Paul ma podobny problemy se vsim co nema punc germanismu a GTI se mota max. par metru od Vlkohradu. (sorry chlapi - musel jsem) 😄
no bol by som zvedavy, kde a za aku cenu natankujes v beznych podmienkach tie etanoly a metan...toto je ciste teoreticky princip, maju funkcnych mozno 5 aut...ja im verim, ze v zavode Volvo do toho ten metan natankuju...ale kde to palivo kupis v CR/SR?!
já taky netvrdím že to můžeš používat teď 😄 . Jde o princip: Jeden motor schopný provozu na několik paliv. I paliva se budou vyvíjet: časem přijdou i syntetické atd... A co pak uděláš se svým autem? Vyhodíš ho do rajzu ? Tohle je opravdové řešení: nikoliv krátkozraké stavění komplikovaných hybridů. Blízká budoucnost nebude tak futuristická jak si mnozí myslí- protože ani nemůže... Přidat na čerpačce stojan s novým palivem je nejjednodušší řešení. A taky nejefektivnější. Protože by se dalo dosáhnout stejných výsledků i s již provozovanými auty
Vidis - ani ryba ani rak - HYBRID 😄 Ty k tomu Mari dojdes - sice obrovskou oklikou, ale dojdes 😄
tak to jsem v klidu. 😄 . Hybrid- neboli paskvil používá dva pohony (každý jiný)aby ušetřil jedno palivo. Motor na více druhů paliv (znáš to třeba z LPG) je schopen sloužit i v případě že to jedno palivo dojde. Motor je jako žaludek: můžeš do něj nalít mlíko nebo kofolu- stále bude pracovat. Paskvil přidává k jednomu žaludku ještě druhý, který přežvýká odpad z toho druhého- ovšem žádného opravdového efektu nedosáhne. Pouze se opotřebujou oba žaludky namísto jednoho... Takže asi tak 😄
Nic jsi nepochopil Ivane, vubec nic 😒
Ale jo, na rozdil od tebe vidi dal nez na spicku nosu
A kam podle tebe vidi ??? A co je spatnyho na systemu znovuvyuziti ztratove energie - v podstate recyklace ???
že to nejezdí na klasické hnědé uhlí nebo dřevo. To by našinec ocenil víc než, že to jezdí na slivovici. Na moravě by se raději zastřelili než ji tam nalili...