>:D:yes: Brazilský Chevrolet prostě jen využívá upravených evropských platforem a Astra sedan se tedy vrací do Evropy. Je to podobné jako třeba Superb byl postaven na prodloužené platformě čínského Passatu, ale každý cítí evropskou krev. Ten veletoč jmen (AstraúVectra/chevrolet)-toho si nevšímej, každý trh používá jiné. Hlavní je ovšem základ: rodný list techniky a platformy. Je to evropan se vším všudy :yes:
Je to dospely vuz s klasickou siluetou, na ktere se prilis veci menit neda. Vyvazene proporce...mozna tim nahraji nekomu na smec, ale zadni lampy jsou vskutku Boroidni! ;-)
>:D:yes: je to ono: ty zadní lampy :yes: K tomuto autu by dokonale slušel i frak, ještě lepší by ale byl dlouhý kožený kabát :yes: Tohle může být auto pravého gentlemana... O kolika vozech z jejího segmentu by jsi mohl říct to samé? :-):yes:
Jo, brácho, začíná v tom bejt docela guláš.. furt Ti to tady tvrdim, něco jako "evropské" či "japonské" auto přestává existovat, auta se stávaj mezinárodní. Astra, brácho, to je ten pravej mezinárodní guláš - v kontinentální Evropě je to Opel.. daj volan na pravou stranu a v Británii ji prodávaj jako Vauxhall.. pak tohle v Británii prodávaný auto dovezou do Austrálie a prodávaj ho jako Holden.. aby toho nebylo dost, tak Astru trochu "učešou a nalíčí" a pak ji prodávaj v Jížní Americe jako Chevrolet Vectra.. brácho, ještě nekončíme - Astra se opět trochu "nalíčí" a bude se vozit do USA (možná se tam bude i montovat) a budou ji prodávat jako Saturn.. jo, brácho, vítej v globální vesnici ;-)
:-):yes: to víš, že to není špatný :-) Krásný sedan: je dospělý- a to je vzácné... Tmavá mu sluší :yes: . Cítíš jeho osobnost, neochvějné sebevědomí...
Jó, tah na branku u Opelu má razanci raketoplánu. :yes:;-) Východní trhy žádají sedan- tak se ho dočkají. Excelentní silueta- přesně zapadá do výrobního portfolia. Holt i sedan v nižší střední může mít šmrnc :yes: . Nedej se zmást tím, že má základ v Brazilském Chevroletu Vectra- ten totiž zase pochází z evropské Astry :-) Takže jsme doma... Jihoamerický výlet poznáš už jenom z mírně odlišné přední masky. Jenže celkovým pojetím míří jednoznačně nahoru a kvalita jeho designu a celková vyváženost jej už zpočátku pasují na premianta malých sedanů- vždyť to srovnej s Meganem sedan, nově s C4 sedan( :-) ), ale i Focusem sedan... Tohle je dospělý auto- to není babička s nůší na zádech. Mrkni na tu délku: 4620! To nemá konkurenci! Bude znamenat spoustu místa a pohodlí- za cenu kompaktu... Nároky se zvyšují. Astra sedan s délkou první Omegy :yes: Znovu a znovu zkoumám ten tvar: nemá chybu- prostě nemá... Ten interiér padne jako ulitý, ty zadní světla, velikost kol... Dokonalý sedan, žádný mrzáček ála Thalia... Vivat Opel Astra sedan :-):yes::yes:
Jeden příspěvek a hned smetení dvou Renaultů? Nemůžu souhlasit. >:D (Pravda je, že tento sedan vypadá mnohem lépe než 3D,5D a kombi Astra a nekolikanásobně lépe, jak kabrio).
No Astra bude trosku designove odlisna, ale jako sedan to bude vypadat velmi dobre a jeste s tim vetsim podvozkem, myslim ze je to velmi zdarily vuz. :yes: >:D
:-):yes: to je bez debat. Ale vždyť přece sedan nemusí mít úplně stejný design světel a masky jako hatch. A ani by mu to nešlo k pleti... Astra je ostrá a dynamická, ovšem decentní, nadčasový sedan si žádá kapku jiný přístup. Výsledek je DOKONALÝ :yes: . Lepší už to být nemohlo! Stále cítíš ty ostrější linky a dokonale zapadne do celkového stylu dnešních Opelů. Jako klíč do zámku...
V mem oblibenem spionaznim platku se objevila informace (bez fotky), ze nastupce Mazdy 6 bude postaven na modifikovanem podvozku fordu (kdo by to necekal, ze? ;-) ). Ale dulezitejsi informaci je, ze tvar bude evoluci soucasneho modelu a mixu s RX 8, bocni linie maji tvarove silne pripominat sedanocoupe M-B CLS - tedy vysoka bocni linie, silne sklonene sloupky A a C, relativne nizka strecha a mensi plocha bocnich oken. Ze by sedany dostaly novy impuls obecne?
řekl bych že na změně image Mazda soustavně pracuje a chce za každou cenu vypadat sportovnější než doopravdy je... Jenže moc tlačí na pilu. Je to tak trochu křeč. Uvidíme jak nové Mondeo, ale určitě nebude tak sportovního vzhledu jak naznačovaly špionážní snímky. Klíč je v nadčasovosti a ne ve sportovní póze... Mazda 6 je teď tak na hranici. CLS přinesl něco nového ale popravdě- sluší to jen jemu. Vysoké linie boků a menší výška oken je trend dlouhodobý. CLS ho dovedl do extrému a určitě ho budou ostatní chtít napodobit, povzbuzeni jeho úspěchem. Uvidíme. Já bych se přimlouval za to, aby to nedělali...
no osobne bych spis rekl, ze s tim novym trendem prisla prave Mazda na Efktu MY94, bohuzel nejspis tehdy trh nebyl na takova auta pripraveny, mozna ani Mazda neodhadla tu spravnou tridu, tim samozrejme nechci shazovat CLS, protoze je to v soucasnosti nejhezci M-B
s tím eFkem je to dobrý postřeh :yes: Jenže to je osud každého "křečovitě " originálního auta. Mazda to pak uznala a připravila další extrém- obzvlášť nudné eFko poslední série :no: Mazda je takový extrémista... Až teď, zdá se, našla sama sebe- snad...
No nevim, co mas na mysli pod "krecovite originalnim autem", podle mne Mazda s prichodem takhle "kontroverzniho" auta mezi kompakty podcenila marketing a mozna taky trochu motorizace (i kdyz se neda rict, ze by tam montovala nevykonne motory - 1,5 66kw, 1,8 85kw, 2,0 v6 - 103kw jsou myslim i na dnesni dobu dobre hodnoty) a precenila svou image. V pripade MB tady byl znatelny tlak v mediich, ktery po predstaveni CLS byl snad jeste silnejsi, a novinari lidem tvde do hlavy tlacili "revolucni" pojeti 4dveroveho kupe, MB ma take vyhodu v tom, ze jeho image je trochu nekde jinde. A taky si myslim, ze diky CLS si ziskali nove, "sportovneji" zalozene zakazniky, kteri drive vybirali u BMW a mozna i Audi nebo SAAB. Holt v luxusni tride si clovek (automobilka ;-)) muze dovolit extravaganci, v kompaktech se extravagance nenosi, tady plati pouze nafukovaci metoda8-s
Tehdejší F-ková Mazda byl můj nesplněný sen ;-\ Na svou dobu super auto. V té době se Mazda dostávala do problémů, tak že možná proto se nemohla dostatečně věnovat jeho propagaci apod. - škoda
Haha, já jí také chtěl. Bezrámová okna, sportovní sedan, paráda. Když jsem na ni pak měl, tak už se mi nelíbila tolik... Ale byl to krásnej sen. Přesně jak píšeš :-)
znáš to: všichni jsme si rovni, ale něktří jsou si rovnější :-) .MB si pochopitelně může dovolit hodně. Kdyby Mazda navlékla na výfuk fusekli tak se všichni potrhají smíchy, ale když s tím přijde Mercedes -budou se sklenkou šampaňského uznale pokyvovat hlavou...Originalita může být u běžných značek chápána jako nevkus, u těch "lepších" pak jako dobrá avantgarda... Reklama pochopitelně chyběla, ale vůbec celá tehdejší paleta 323 byla nesourodá: originální 5dv s bezrámovýma oknama, 3dv Coupé který vypadal jak od ťamanů z tržnice, 3dv kompakt -solidní ale nezajímavý, a skvělý sedan 4dv... Tím slovem Křečovitě mám na mysli pózu, která se velice rozmohla: že totiž např běžný sedan se tváří jako supersport.Má svalnaté blatníky a dvacítky kola- a pod kapotou jednaosmičku... Současná Mazda 6 je na hranici vkusu. Dobrého vkusu. Podle mě by dál jít neměla.Dynamika i elegance musí tvořit harmonii- což se u ní daří. To foto(nebo retuš)budoucí M6 vypadá úsměvně... Skoro bych řekl že je to 4dv Viper :-) . Každý to holt vidíme jinak
No mne se ta skica 6 libi, ale jak rikam "co clovek to nazor", Z3 byla taki hodne avantgardni a pritom mela v zakladu udychanou 1,9. Pokud jde o nesourodost tehdejsi 323, v celku souhlasim, ale zase kupe mozna vypadalo jako "od tamanu z trznice", ale dneska takhle vypada C4 (radoby)coupe a vsichni se z nej muzou po*rat a pritom je to auto mnohem hnusnejsi a nevyvazenejsi nez tehdejsi 323 kupe, jinak u tech 3dv. verzi tehdejsi 323 vidim podstatny problem v tom, ze u nich byla znacne omezena nabidka motoru, 3dv hatch myslim pouze 1,3 55kw a 1,5 66kw, a kupe melo myslim jenom tu 1,5
ps. jinak Astra sedan - moc pekny auto, vedle Focusu a Mazdy 3 asi nejhezci ve sve tride. Doufam, ze bude mit uspech, protoze uz se mi dela slabe z toho, jak vsude kolem jezdi jenom same hatchbacky, liftbacky a SUV. Dle meho nazoru designove na dobre udelany triprostorovy sedan nic nema (pozn. samozrejme mi jde o auta pro kazdodenni pouzivani, nemluvim o kupe, sportovnich a supersportovnich vozech)
taky si myslím, že sedany jsou tak trochu nedoceněný... Vždyť to je ten nejklasičtější a nejvyvýženější tvar auta. Klasický tvar. Každý přece nepřeváží denně v kufru ledničku... Mě se líbí koncepce prostoru pro cestující oddělenou od zavazadel. Klasický sedan tu doufám bude věčně. ;-):yes:
V sedanech se toho da taky hafo odvezt - na lednicku, pracku, sporak, to sice neni, ale pokud neco takoveho kupuji, tak snad vybiram prodejnu, ktera mi zajisti odvoz domu, abych si treba neposkrabal nebo nepotrhal v aute calouneni, ne?? ;-) Jinak moje zkusenost se sedanem (545 l objem kufru) - 4clena rodina se v pohode sbali na dovolenou, 3clena kapela s ridicem se sbali na koncert ;-)
Taky mám raději sedany, zatím každé moje auto bylo sedan :yes: Docela mě štve, že lze DPH odečítat pouze u kombíků a SUV - tohle by se mělo urychleně změnit, pak by těch sedanů bylo v ulicích určitě více :yes:
Proc?? To jako doktor, pravnik, ucetni, obchodni zastupce ap., kteri radne plati dane maji byt v horsi pozici nez napr. instalater nebo stavar?? Ono ten stavar by mozna taky privital ve firme sedan s odepsanym DPH, kdyz ma jet na jednani ohledne nove zakazky v zaprasenem kombi nebo v dodavce :-D
Ted nevim, jestli jsme se spravne pochopili. Muj nazor je, ze auto je normalni zbozi jako kazde jine a pokud jsem platcem DPH, tak bych mel mit moznost tuto dan pri nakupu uplatnit a odecist. U motorek to jde bez rozdilu typu a zrovna tam bych tu moznost neuplatneni DPH vnimal spis jako rozumnou.
odpočet DPH u sedanu-skvělý nápad >:D:yes: .PS navíc klec na Ondatry by byla hezky schovaná uvnitř kufru-takže by nikdo nepoznal že jde o montážní "speciál" >:D:yes:
no to by právě muselo přesvědčit že je to ten montážní :-) Takže by tam pak byla klec- ale zamklá v kufru-před světem :-) .Mám to dokonale vymyšlený >:D:yes:;-)
Tomu moc nerozumim.. Mazda vždycky byla sportovně orientovanou značkou (předposlední generace vozů byl úlet a pokus o to, vyrábět "německý" design :no: nedopadlo to dobře a tak šli do zoom-zoom). V koncernu Ford by měla Mazda hrát roli sportovnějších Fordů.. pokud by měla nová M6 vypadat tak, jak se o tom píše, tak by to odpovídalo tomu, jaké je její zaměření
Včera sem to dal do jiné diskuse: [odkaz] /// přední pohled jasně svědčí o tom mixu s RX-8. K tomu podvozku! Mazda6 přišla s novou super platformou, kterou začlo postupně využívat spoustu Fordovských modelů (sedany, nové crossovery, které teprve přijdou), mimo jiné i Fusion, který ale využívá prodloženou verzi této platformy. Nová M6 bude větší (delší, širší, protornější) a bude využívat platformu "z Fusiona" (tedy prodlouženou platformu ze současné M6) ;-) Jestli to bude ze předu vypadat, jako na tom obrázku a z boku bude profil jako CLS, tak by to mohla být docela bomba :yes: Jako majitel současné M6 a potencionální zájemce o budoucí M6 se už nemůžu dočkat :yes: Mazda jede a to čím dál tím více :yes:
z té budoucí(jestli to teda je budoucí)M6 jsem na rozpacích... Dynamika musí zůstat skrytá pod kotlem... Musí to být jako Papiňák který jenom malýma obláčkama páry dává najevo svůj potenciál- to je správná cesta(viz Vectra OPC). Tohle připomíná Arnolda v motorkářské kůži- ale pod pokličkou je jenom...- pšouk :-!
jestli si vzpomínáš, tak jsem to byl já který vynášel MPS do nebes... A na tom trvám. Já jsem psal o té budoucí M6. Těm svalům by nevěřila ani její vlastní matka...
:yes: Nová generace bude "poněkud" silnější, v USA velice pravděpodobně dostane Fordovskej V6 3.5 (v základu má snad 250 koní, tak že u M6 by to mohli trochu poladit..), budoucí MPS půjde ještě o kus dál, tipuju kolem 300 koníků.. jinak si myslím, že v sérii nebude základní model tolik svalnatej a že přidaj trochu "nudy" ;-)
no v tomto případě bych se za to přimlouval... Tlak v hrnci je potřeba zvyšovat pomaloučku a s lehkostí. Jinak to bouchne jak pařák na erteple >:-[];-)
Astru HB vnímám pocitově jako nejmenší z nižší střední... což tedy nepokládám za negativum... naopak, již jsem vstřebal ostré hrany a mimo zádi je na Astru docela pěknej pohled... sice, jaksi "matrixální", ale možná je to jen mejma unavenejma očima. Co teď s tím sedanem? Mari nahoře tančí rituální tanec a zadupává v něm Thalii... no, to snad je o třídu menší... Takže sedan v nižší střední... v podobě Meganu, Focusu... tihle hoši lehce zavětřili... (všimni, že Jetta, princezna touhy hrdě dál hledí k nebesům...) není to od Astry trochu podpásovka?... Rozvor jak reprezentant střední třídy... Každopádně je to asi dobře vymyšlené... Ten rozvor z Astry dělá velkej vozejk... Samozřejmě, zůstaňme na zemi... jestli sedan něco proti HB ztrácí, pak je to ta příznačná dravost HB... ale pro dravost si asi toho sedana kupovat nebudem. Rozhodně bych to vnímal jako pozitivní krok - sedan v nižší střední... o němž nemusíš donekonečna kámošům vyprávět, že tak krátkej už je z výroby a ne že ti ho trochu přistřihla cisterna na semaforech... Problém vidím v předku... a v zadních bočních oknech... Tedy nic mě tam nebere... Tak snad až naživo.
Thalii jsem zmínil v kontextu, že udělat hezký sedan na základě hatchb. není zase tak jednoduché- a při pohledu na Thalii to napadne snad každého... Ten předek a boční okna? jsou geniální! Předek ladí s určením vozu, zbavil se agresivity a umravnil se přesně do míry které je potřeba. Dynamika ovšem zůstala. Zadní boční okna jsou snad nejpříjemnější překvapení: nemůžeš říct že jsou fádní. Ale ani pobuřující. Připomíná to přikrčení před skokem... Dokonalé :yes: Co se Jetty týká, říkám že je povedenější než Bora- ovšem... :-) ten předek... Příliš neladí s ostřejší hranou kufru. A zadní dveře...příliš, příliš fádní. Tady oceníš tu originalitu Astry. Teda záleží na oku. Pro mě je Astra balzám :yes: .Navíc k zadku hatchbacku: tvar zadních světel připomíná mandli :yes: je to nejkrásnější tvar světel jaký v té třídě můžeš mít. a ty chromová lišta mezi nimi.. :yes: Důležité je ovšem vybrat barvu. Nejkrásnější je ve zlatkavé metalíze- při ní je ta zadní část prostě k sežrání :-)
O zádi nic nepíši. Jsem moc zvědavej na živej pohled... přeci jen... šířka se (asi) nemění a bude přitom ještě delší než kombi... prostě mě zajímaj proporce (i u aut) ;-) jinak souhlas... s Jettou to je jen tak tak.
No já ti nevím kámo, ta délka, není to moc na tu astru ? Dyť je to dlouhý skoro jako Vectra, možná delší. Kam ty auta rostou ? Počkej až si půjdeš pro novýho foxe a budeš muset mít řidičák na 3,5t a výše ;-)
nezapomeň, že na délce záleží >:D .Sedan nabízí něco jiného než HB. Sedan by měl nabídnout i větší komfort. A to u Opelu pochopili. Nová Vectra bude pak zase o kousek větší. Je to trend, nároky rostou. Za stejné peníze dostaneš "víc" auta :yes:
No o rčení "za stejné peníze dostaneš více auta" by se dalo dlouze polemizovat - viz. nové Clio, Grande Punto, 207 - nárůst auta, ale i nárůst základních cen. A to ještě nepíši o cenové politice Golfu, Passatu.
to souvisí spíše se zvyšováním základní výbavy: přibývá airbagů, klima, el okna... atd. Myslím že pokud bys dostal tu předchozí gen. na stejnou úroveň výbavy cena bude stejná- ne-li nižší u toho novějšího.
Po dlouhé době auto, kdy jsem si při prvním pohledu na fotku řekl, to je nádhera :yes: Sice mi úplně nesedí ta přední maska, která je oproti světlům dost výrazná a ty světla se tam jaksi ztrácejí...
Jinak boční pohled je nádherný, ta linka u zadních oken trošku připomíná sedany od Volva, zadek bych zhodnotil až v reálu ;-) Ale jak jsem psal, po dlouhé době krásně vyvážené auto :-) Už jsem ho chtěl jít objednat, ale dnes se mi zdálo, že jsem koupil bílou ojetou Alfu 156 (v tom snu vypadala fakt skvěle), tak zatím zvažuju ;-\
>:D:yes: mrkni že na tý masce je doposud logo Chevrolet: takže definitivní podoba projde ještě retušema. Jinak za tu linii zadních oken :yes: PS: ojetá Alfa (navíc bílá) by nemusela být nejlepší investice... ;-)
S tou Alfou vím, je to italka a ta po pár rocích sloužení není nic moc >:D Ale v tom snu pršelo, šel jsem k ní zdálky zezadu, byla nádherně vyleštěná, decentní spoiler na kufru, no prostě láska na první pohled :-) Ale ve snech vždycky všechno vypadá tak nějak líp :yes:
jo jo sny... mám-li být upřímný, tak mě se zdá ze všech Alf (pomíjím Alfasud, 33 atd) 156 ka nejmíň povedená. Každý po ní šílel a mě doteď neosvítilo proč. Byla jiná to jo. jenže ;-\ . Asi proto že pod pojmem Alfa Romeo si vždycky připomenu Pininfarinovo těžko překonatelné dílo 164ku... Ladné tvary-přímo zosobněná elegance bez zbytečných hovadinek. Přesto z ní přímo sršela skrytá síla: tak si představuju Alfu Romeo... Ty její zadní světla- úzký pruh přes celou šíři, přední maska s typickým(pro mě nejdokonaleji vyvedeným) trojúhelníkem...A v něm: had a kříž... Pokud s ní poměřuju design každé nové Alfy, tak je jasné že musím být kritický. 166 jde v jejích stopách, ale jejího charismatu už nikdy nedosáhne... Za velice agresivní považuju dodnes typ 75. Ten klínovitý tvar se dvěma zlomy v linii přímo vyvolával napětí... Očekávání Inferna. Bylo to jako divoké zvíře schopné zaútočit na všechno kolem sebe. Měla pohon zadních kol a byla naprosto nespoutaná, duševně rozervaná... Dovedla s neuvěřitelnou bestialitou pohřbít bavoráka v pouličním souboji ;-):yes: 156 se příliš shlédla ve slavné minulosti . Její oblé barokní tvary... Nevím nevím... ;-\
já jsem se nespletl. Opravdu neobdivuju vzhled 156ky. Tvé pořadí jasně napovídá že máš radši auta trochu s "obroušenýma" hranama... Pro mě je holt 156 spíše doplněk k empírovému stolečku a paví zahradě s vodotryskem, než Alfou Romeo...
ten se mi líbí taky. Jenom si nemůžu zvyknout na ten HB... S tím mám teď čerstvou skušenost: Star Wars >:D , jenom celkem hodně hluku od motoru. Jenže Astra je lepší ;-):yes:
Výroba vozu Opel Astra sedan zacne v léte 2007 v polské továrne General Motors Manufacturing Poland v Gliwicích. V Gliwicích se v soucasné sobe vyrábejí následující modely: Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Opel Astra Classic, Opel Zafira.
Suzuki Wagon R+ se puvodne vyrábel v Madarsku, ale koncem roku 2004 tam byla výroba tohoto modelu ukoncena a prenesena do Polska. Magyar Suzuki v soucasné dobe vyrábí tyto modely: Suzuki Ignis/Subaru G3X Justy, Suzuki Swift a Suzuki SX4/Fiat Sedici.
Tak to mám radost, že se do Evropy vracejí sedany. Na sedanu se toho moc zkazit nedá. Pokud ho od začátku děláte jako sedan. Humusy typu Thalia a Fabia sedan jsou mimo mísu. Je to HB s kufrem. Nevyvážené, hnusné, oku nelahodící. Astra sedan je ale pěkný povedený vozejk. Stejně jako C4 sedan, nebo Megane sedan. :yes: PS: Už jste někdo viděl novej Focus sedan na silnici?? Já vážně ne. Potkával jsem však teď často AR 159 :yes: Parádní setkání ;-)
:yes::yes: Ad Focus, vidam ho, ale mas pravdu, ze je jich malo. Ale to bylo tech prvnich do urcite chvile taky. Blby bylo, ze v prvni serii Focus sedan prodavali jen jako 1,6 nebo 2,0 ve vybave Ghia. To si moc lidi nekoupilo(ja teda jo:-) ). Casem bude i tech Focusu vic. V CZ je bohuzel jednim z dulezitych kriterii velikost kufru, protoze tady asi kazdy vozi na vikend tchyni srolovanou v koberci. Male OT, k tomu kufru. Nedavne blizsi setkani s O2 kombi. Velke zklamani z hrany kufru :no: To Focus kombi tenhle problem nema;-)
Snad nechceš obhajovat sedan od Focusu... obě dvě generace jsou k uzoufání. Vždyť Focus je ušitej jako regulerní HB... a sedan je jen dodatečně našroubový kufr na HB. Pominu-li Octavii II, která tenhle mindrák nemá, pak snad jen Megan sedan v tomhle segmentu vypadá, jako by ho nevyprali na bioprogram...
Tak za 1)Octavia neni sedan! Takze ji sem vubec neplet. A za 2)k Focusu, me se libi obe generace. Nenutim ti to, je muj nazor. Docela by stalo najit clanek o novem Focusu sedan. Skoro bych se vsadil, ze jsi tam nic o zoufalstvi nepsal.
:-) Je tady článek ze září 2005 a ty jej chválíš :-):yes: Já napsal jen v únoru 2005: Mrknu na přední blatník a vzdávám hold designérum Audi. Jo,minulou šestkou jste ukázali, jak dělat přední blatník. Sedan je zpravidla elegantnější než hatch. Zpravidla. Ne ovšem v tomto případě. Ze zadního bočního okénka letí tichý pozdrav k Opelu Vectra. Už se nevyrábí, tak to zkusíme tady. Ty vyťukané blatníky, to je tuning? Hatch jede. Postaru vzhledově s přehlednými jízdními vlastnostmi. Tohle nejede. Nebo jo? Je tu někdo, komu se líbí tahle fordka? :-)
159 jsem viděl snad jen jednou... O Méganu sedan si naopak nemyslím že je hezký: ten hrb u paty zadního skla při "tříčvrtečním" pohledu je odstrašující 8-s . Focus sedan není vyloženě špatný, ale chybí mu nápad zadního čela. Připadá mi jako by designéři už chtěli odejít na svačinu a narychlo tam šoupli lampy z Mondea. Na silnici jsem ho ještě neviděl- ale to není žádný ukazatel, protože ze 100 Focusů je jich 90 kombíků... A ze 100 těch zbylých pak tak 5 sedanů... C4 sedan je velká neznámá: na fotkách vypadá hodně americky.To je ono- vypadá jako amerika. Ty převisy a celý zadek. Něco jako Mercury...
hoši, je potřeba nastolit praktickou realitu. V nižší střední to před více než třiceti léty vykoumal s HB VW (GOLF) :yes: , pamětník si vybaví konkurenci - Fiat 127 (neskutečný dělo), a pak francouzskej polibek, totiž Renault 5... to bylo něco. Jakejkoliv pokus o sedan v tomto segmentu končí (s jednou výjimkou) v rovině touhy po větším autě. Pouze Octavia dokázala vykřesat z nižší střední krásnej sedan... ovšem za cenu velkejch převisů a přesto tam nějakej centimetřík jaksi chybí... SEDAN, brácho, sedan je důstojná karoserie až od střední třídy :yes: Tam teprv se designér může předvést... Ostatně znáš to sám... Laguna, Apoštol... 159... Cé, trojka, A4ka... to jsou teprv ty pravé rozměry. Je tu ještě jeden koník... takovej "mezikoník" něco mezi nižší střední a střední - VOLVO S40... dokonalej vozejk. Takže jestli si tohle uvědomila Astra... to ukáže čas. Ale - co pak s my tady s těma našima třídama? Co si počnem? P.S. Nebo Lexík, IS... sice snad nejširší uvnitř, ale stísněný prostor nad hlavou a zadní sedadla snad dělaný v úctě ve vzpomínce na Hirošimu... tedy jen pro těžký válečný veterány (sedák kraťoulinký...), kam toho zařadíme... také na pomezí nižší střední a střední?
Ten HB vlastně udělal Renault 16... tuším 1966... jo, ale to byl větší vozejk... vlastně dnešní střední třída. To těžiště zájmu, tedy nižší střední... tam zapracoval právě ten Golf, spolus Fiat 127 a Renault 5... silná trojka.
Ano, uz jsem to nasel. [odkaz] Pak by slo uvazovat i o R4. Ten se delal jeste driv a vlastne uz to byl HB. Ale obecne se R16 povazuje za zakladatele tridy HB. Nijak tim zalsuhy prvnich Golfu nesnizuju, to jen pro poradek;-)
Jasně. Abych se přiznal, nevybavuji si teď, zda se u R4 neotvíral kufr do strany... Shodou okolností jsem včera koukal do norem a četl si zákonné definice HB, LB, sedan, cabrio... člověk žasne, jak je to popsané do puntíku... uchycení zadního víka :-) - pod zadním sklem... na horní hraně skla... je to zajímavé čtení... také roadster tam je, fourgon...
V postate souhlas s GTI. Jinak pro informaci: tehdy existoval také sedan na bázi Renault 5. Jmenoval se Renault 7, vyrábel se ve Spanelsku, prodával se jen ve Spanelsku a Portugalsku a byl to zrejme opticky jeden z nejhnusnejsích sedanu v historii. Mimochodem, ten francouzskej polibek Renault 5 se v modifikované podobe stále vyrábí v Iránu.
Octavia a Laguna nejsou sedany bracho, rikejte si co chcete, ale auto, ktere ma 2prostorovou karoserii proste sedan neni. Octavia a Laguna jsou liftbacky, tedy auta, ktera kupuji lide, kteri si mysli, ze do sedanu nic nesbali a kombi se jim zda zbytecne ;-). Jinak ale jako zastance klasickeho 3prostoroveho sedanu musim rict, ze u posledni Vectry se vic vydarilo GTS nez klasicky sedan. No a tu tridu HB opravdu zavedl Renault se svym R16
Vectra, Mondeo, 6, Avensis, Galant, kdysi Sierra, stara Croma, prvni Toledo, minuly Accord, 5dv Civic v predminule generaci, Rover 45, Laguna, Safrane, C5... kdyz tak mne nekdo doplnte, kdo vsechno jeste dela liftbacky ;-)
Jinak je velmi zajimave, ze liftbacky jsou vysadou znacek stredniho proudu a jsou hodne specificke pro Evropu. Premiove znacky liftbacky az na vyjimku SAABu, ktery uz ale take presel k sedanum, nevyrabi. Automobilky liftbacky ve zbyvajicich castech sveta taky moc nenabizi. Uz jsem nad tim hodnekrat premyslel, ale neprisel jsem na to cim to muze byt.
Jestli by to nemohlo byt tim co uz nekde vyse psal GTI....liftback...silueta sedanu a prakticnost HB. Prece jen mi prijde, ze ten stredni proud jak ty pises prave toto potrebuje. Obcas prevezt nejakou tu skrinku, nebo vetsi naklad. Prece do premiovky nebudu rvat skrinku..i kdyz proc ne..ale v mych ocich se to k premiovce proste nehodi..premiovka to je pro me sedan, ty klasicky a ladny krivky
Octavia: je potřeba zmínit proč to dokázala vykřesat... Nabídla tenkrát alternativu klasickému HB. Jenže byla větší a důstojnější. Právě ona je důkazem že důstojný sedan(jak o něm píšeš Ty) je možný i v nižší střední. Teď dokonce víc než kdy jindy. Jí napomáhá dost to, že se tváří jako sedan, ale praktičností a variabilitou je to HB. Jako čistý sedan by si takové sousto z koláče neukousla... Když mrkneš na délku nové Astry, tak je jasné že hranice segmentů se boří. Kdyby nebylo toho jména- kam by jsi ji zařadil? Vectra i Mondeo by museli udělat na lavičce místo :-) . Jasný i v knihovně musí být pořádek. Pořádek usnadňuje hledání i chápání- to je jasný. Atra sedan ale vykročila výš, to je cítit. Co se týká IS- těžko ho zařadit. Prémiový značky člověk nějak podvědomě řadí výš, než by opravdu patřily. V postatě i BMW 3 v německu srovnávali s Oktávií nebo Jettou... Cena i technika ho tlačí vzhůru, ovšem "světské" vlastnosti jako rozvor, délka zase zpátky na zem... Podobně jako S40. Záleží na úhlu pohledu. Každopádně Astra má plný počet bodů- za svou třídu ;-):yes:
S tím BMW 3, Lexem IS, Volvem S40 - proč by to nemohly být premiovky, resp. subpremiovky? Co pak řekneš na BMW 1er nebo na MB A, MB B? ;-) I premiovka přeci může vyrábět malá auta.
Na pomezí tříd se to lépe povedlo Mitsubishi s Carismou, s Oktávkou se to nedá srovnat. Auto je kratší, uvnitř je dostatek místa a na rozdíl od Oktávky excelentně sedí na vozovce. To jen tak pro úplnost výčtu.
Pusť svoji Astřičku do světa a vrátí se ti zbouchlá s batohem na...zádech. Ale i před tím to byla krásná holka, takže je jasný, že coby těhulce jí to sluší dvojnásob :yes: Jo jo, kouzlo mateřství, s každou ženskou udělá divy >:D
ono ten chrom neni zase tak špatný- jenom je důležité ho "sladit" se správnou barvou. U sedanu je dobrá tmavá. U HB bych bral tu zlatkavou nebo nějakou do stříbrnošeda.
Klidek klidek s maskam a svetlama tohle je chevy, astra bude mit pocitam agresivnejsi vzhled trochu ostrejsi. >:-[] vsak se ji tady dockame a pak muzem diskutovat o vzhledu :-!
Jo, je pátek, tak to někdo shrnout musí. Představte si, kdyby to tu po volbách vyhráli hlávkoví saláti. Auta bychom odevzdávali postupně ve výkupnách, nafasovali bychom za ně tříkolky... sakra o čem my bychom tu psali... No, vzpomínali bychom tu... jestli by nám to ovšem bylo dovoleno. Tak pozor na to - volíš budoucnost... nikoliv to, kolikrát se bude sekat tráva kolem morovýho sloupu u vás na náměstí... Pěknej víkend všem :yes:
Henry Ford, pár desítek let zpátky: "There's no two ways about it.. gas is out and alchohol is in. We have to do something to get off our dependence on gas"
Kazdý má právo na svuj názor a na preferenci jakékoliv znacky. Ale nazvat jakýkoliv v západní Evrope vyrábený automobil "srot" svedcí o nedostatecné inteligenci autora.
Každý máme špatné zkušenosti: někdo se Škodovkou, někdo s Opelem, někdo třeba s Bavorákem... ;-) Pokud jsi smolař- nepořídíš ani s Rollsem- teda jestli rozumíš... Smolař si koupí trpaslíka a on do rána vyroste :-) . Je pravda že určité problémové období tam bylo, jenže to je pryč. Copak by se vůbec mohl výrobce udržet za předpokladu že vyrábí "šrot" a ještě se ze všech stran valí konkurence? Problémy holt někdy mají všichni: Mercedes i Kia, nebo cokoliv jiného. Jenže ta herka(teď myslím čas)jede dál... Výrobce to musí vyřešit, jinak mu ten vlak ujede za horizont...Takže asi tak. Opel celkem doplácí na neseriozní chování servisů a zastoupení. Na neuvěřitelné hochštaplerství mající obdobu snad jenom v Monty-Pyton cirkusu. Všechno je v lidech-nikoliv v autu. Stejně jako těch pět slov, na které si se zmohl... :no:
Vidíš,já se 7 let starým Oplem nemám sebemenší problémy.
Jestli myslíš,že jinde máš 100% jistotu tak jsi naivita sama.
Ace2-uživatel co se mu moc sypal nový E 500 v ceně přes 2 melouny(navigace,diferenciál) a auto nemělo ani moc najeto a neříká,jaký je to šmejd.Je to totiž kravina,na každém se může něco podělat.
joj,to jsem ubral,autu je již 9 let(1997,Vectra B,1,8 16V).To to letí >:D
Jinak jestli jsi měl 1,6 16V X16XEL nebo ty pověstné diesely snad vyjma 2,2DTI(a samozřejmě dnešních JTD-CDTI),tak se nedivím,že se to sralo,ty bych nechtěl ani zadarmo.
Neni. Kdyz melo padnout rozhodnuti, tak prakticnost prevazila nad srdcem. Penize tam samo byly taky;-) Ovsem, ze to je to spravny auto pro me, je jasny;-)
:yes: XJ je klasika: Je to neochvějná mohyla své třídy ;-):yes: Já bych si vybral tento: XJR supercharged 4.0 (ještě řadový šestiválec)s manuálem! Rok 94-97. V černý kůži. A čerpačku k tomu :yes:
- aby jsi uznale pokýval nad kvalitou tohoto sedanu. Je to jasné: lepší to být nemohlo- protože už to nejde. Je to absolutní vrchol mezi sedany v nižší střední. Ta délka tě ohromí... A ten důstojný vzhled taky. Opakuju důstojný- protože tohle je to největší umění... Je to skoro zázrak navrhnout v tomto segmentu auto, u kterého by necukaly koutky :-) .Těžký oříšek- ale Opel to zvládl. Znáš z Yarisu ten slogan: Malý Velký? :-) Jenže tam ...tam to vyvolává jenom shovívavý úsměv. Tato Astra by ho ale opravdu užila, protože by doložila jeho opodstatnění. :-! Sedany v nižší střední- to je TÉMA... U nás je tento segment úplně zadupaný do země. Český zákazník dojde do autosalonu a první co udělá? Otevře kufr... :-) Ještě si do auta ani nesedne a už zírá do kufru. Copak proboha když jedu nakoupit, tak si beru sebou i ledničku? V televizi naříkají, že češi nejsou ochotni se stěhovat za prací...Ale vybírají si auta jako by tahali za sebou celou půlku baráku. A přitom průměrná obsazenost je nějakých 1,2... Sedan- to je volba člověka s vytříbeným vkusem. Milujícího klasickou hudbu, klasické tvary, dobré jídlo a nezatíženého houževnatou upachtěností. Umí si věci zařídit: když potřebuje něco přestěhovat- využije lidi kteří se tím živí. A sám je v klidu. Nad věcí. Sedan je matkou všech tvarů- teprve od něj vznikaly praktičtější odvozeniny. A takto je třeba k sedanům přistupovat. Svět se přece nechce zbláznit do pahybridů typu Scénic(jinak nic proti němu)- to jen výrobci podsouvají tyto geniální řešní zákazníkovi a on se pak má rozhodnout: Buď je koupí anebo nebude "in" :no: . Je dobře že tu je Astra sedan, Mégane, Focus, Jetta a další, protože oni jsou důkazem že dobrý vkus přežije všechno. Všechny ty multivariabilní bezpohlavní "modly", které jsou stejně vzrušující jako pohled do kafilérky. Jenom tyto sedany jsou opravdovým vyvrcholením svých modelových řad. Jsou to opravdoví malí králové. A tak k nim také přistupujme... Vivat Astra sedan :yes:
Za Parkinsona :-) - :yes: Souhlas, že sedan je pratáta krás... jenže právě hatchback je zas produkt praktickýho kámoše do týhle doby... Vlastně ten hatch nastavil sedanu ztcadlo s úsměškem - zbytečné... v tom je aktuální problém sedanů. Hatch je "jako doma" v malých vozech i v nižší střední. Renault se sice pokusil udělat hatch jako luxusní káru :-) , ale tohle mu zrovna jaksi nevyšlo... vyjít nemohlo... protože od třídy střední a vejš nastává pole sedanů. Takže byť bych Astru nezatracoval, naopak, působí velmi jistě... pokud mám diskutovat o sedanu... začínám až od střední třídy. Už jsem tu psal, že s nástupem kovbojů na silnice v poslední době, nastane postupně soumrak sedanů... Jo, jejich nepraktičnost je víc a víc na obtíž. Takže trendy? Lehká SUV - VOLVO XC70 :yes: AUDI Allroad, OCTAVIA II CROSS, pak klasická SUV VOLVO XC90... a pak rána ran do vazu sedanům... CLS... tedy to 4 dveřové kupé. Jo, tohle MB vyhmát dokonale. Osobně považuji za dokonalost mezi sedany nové VOLVO S80. Včetně ceny :yes:
s S80 celkem souhlas... Já to vidím trochu jinak: hatchbacky se stále zvětšují a tím vytlačují sedan z jeho pomyslného teritoria. Podle mě by hranice převahy sedanů mohla začínat právě tou nižší střední. HB jsou stále větší, ale zbytečně... Popravdě ty auta které jmenuješ: tak to je asi moje největší noční můra. Všechno a nic... Ale rozumím tomu že lidi je chtějí. Je to prostě trend. Renaultu patří potlesk za odvahu- s Vel Satisem... Moc dobré auto... by to bylo...nebýt :-) toho tvaru. Elegance- to je to slovo, které stále více ztrácí význam- pro výrobce. Naštěstí pro zákazníky ne... Safrane byl přesně typem, který i přes eleganci a jakousi nonšalantnost nabídl i trochu té praktičnosti. Dokonale odměřené na lékárnických vahách. Jenže pak tam vtrhl nějaký chuligán- na tu váhu hodil pytel s cementem a byl z toho jeho Satis...Jen se narodil už mu berou míry... Pamatuju si na první setkání s Allroadem. Byl jsem v šoku z odvahy jako konstruktéři našli: kombík na kozích nohách. Jenže prodával se. A přišli další. Člověk si zvykne na ledacos: i na smrt-říká se. Já volím raději originál: sedan, HB, nebo teréňák. Mám ledničku bez digitálního displeje, nemám rotoped před televizí a nejezdím v Cross-kombících... ;-)
Nevíte někdo náhodou,čí je ten zmíněný benzín nahoře do těchto dodávek?
Renaultu či Oplu,jestli náhodou nevychází z toho opláckého 2,0 16V 100kw,co by např. ve Vectrách B.
ved vravim, opel ostane iba oplom. co na tom zalezi ake ma vzadu svetla a podobne malichernosti. ale tu sa ocividne zisiel akysi fun club opla, vsetci su upne vo vytrzeni. takze nic.