Novinky
Tak je tu máme, první (lednová) prvočísla roku. Předurčují ta další. Předurčují všechna. Tedy... takřka všechna. Pamatujme, že načteně stála toyota v lednu na místě devátém.
Krátce se zastavme u vynikajícího postavení prémie. Čísla jsou vysoká a vlastně i vyrovnaná. Dokazuje to jednak to, že vkus diamantových kovbojů je i zde, v kotlině oranžovorudého víru, dokonale rozložen mezi jednotlivé prémiové větve, jednak, že ve vkusové spektrm daném produkty AUDI, BMW, Mercedesu a Volva není problém najít to své eso.
Nikoliv náhodně zde nejvíce boduje AUDI. Je to přirozené a nikoliv nezasloužené. Jak firemní elity, tak elity v ulici oceňují na audi vyzrálost designu, elegantní umírněnost stylu, techniku a kvalitu. Jistě, nedokázat si vybrat mezi A3, A4 (sedan, avant, allroad) A5, A5 sportback, A6 (sedan, avant, allroad) A8, Q5, Q7... to snad ani nejde...
Na ostřejší (vizuální) notu hranící BMW sbírá taktéž jednoho diamantového kévboje za druhým. Jak by ne, vždyť netoužit po BMW 3, 5, 7... to může snad opravdu jenom moula se sedmiletou nudlí pod nosem.
VOLVO. V70, XC60, XC70, S80, XC90. Co model, to pojem.
No a pak Mercedes-Benz. Král designu, král stylu, král tradic, král... autovesmíru. C-Klasse, nejkrásnější střední sedan planety, E-Klasse, nejkrásnější vyšší střední sedan planety, S-Klasse, nejkrásnější lux sedan planety... do toho GLK, GL, R. No, nejlepší může být mezi všemi opravdu jenom jeden...
Na závěr se všichni do jednoho pokorně pokloňme výsledku Škody. Není tvořen jedním usmoleným modelem, je tvořen početnou skupinou aut. Jedno přitažlivější než druhé. A co je podstatné - mimo prémiových jezdců a jezdců škodovek, by z těch co zbývají drtivá větina byla šťastná, kdyby mohla zdarma vyměnit svůj vůz za produkt od škody.
Tedy... BRAVWO ŠKODA :yes:
Krátce se zastavme u vynikajícího postavení prémie. Čísla jsou vysoká a vlastně i vyrovnaná. Dokazuje to jednak to, že vkus diamantových kovbojů je i zde, v kotlině oranžovorudého víru, dokonale rozložen mezi jednotlivé prémiové větve, jednak, že ve vkusové spektrm daném produkty AUDI, BMW, Mercedesu a Volva není problém najít to své eso.
Nikoliv náhodně zde nejvíce boduje AUDI. Je to přirozené a nikoliv nezasloužené. Jak firemní elity, tak elity v ulici oceňují na audi vyzrálost designu, elegantní umírněnost stylu, techniku a kvalitu. Jistě, nedokázat si vybrat mezi A3, A4 (sedan, avant, allroad) A5, A5 sportback, A6 (sedan, avant, allroad) A8, Q5, Q7... to snad ani nejde...
Na ostřejší (vizuální) notu hranící BMW sbírá taktéž jednoho diamantového kévboje za druhým. Jak by ne, vždyť netoužit po BMW 3, 5, 7... to může snad opravdu jenom moula se sedmiletou nudlí pod nosem.
VOLVO. V70, XC60, XC70, S80, XC90. Co model, to pojem.
No a pak Mercedes-Benz. Král designu, král stylu, král tradic, král... autovesmíru. C-Klasse, nejkrásnější střední sedan planety, E-Klasse, nejkrásnější vyšší střední sedan planety, S-Klasse, nejkrásnější lux sedan planety... do toho GLK, GL, R. No, nejlepší může být mezi všemi opravdu jenom jeden...
Na závěr se všichni do jednoho pokorně pokloňme výsledku Škody. Není tvořen jedním usmoleným modelem, je tvořen početnou skupinou aut. Jedno přitažlivější než druhé. A co je podstatné - mimo prémiových jezdců a jezdců škodovek, by z těch co zbývají drtivá větina byla šťastná, kdyby mohla zdarma vyměnit svůj vůz za produkt od škody.
Tedy... BRAVWO ŠKODA :yes:
Ad Skoda: myslím, ze predaj Octavie pojde este vyssie, ak sa zacne predávat verzia 1,2 TSI, ktorá nahradí "ludovú" 1,6MPI. Naopak predaj Fabie pojde mierne dole, osobitne vzhladom na avizovaný facelift (zrejme predstavený v Zeneve).
Pôvodné základné motory boli v Octavii už dosť zúfalé a je jasné, že generačná výmena v predajoch určite posilní Škodu ...
Prekvapil ma však pokles Opla - na to, že majú novú Astru i Insigniu ...
Prekvapil ma však pokles Opla - na to, že majú novú Astru i Insigniu ...
Tak zrovna Astru bych zde nejmenoval, zas tak dlouho v prodeji není takže jim nemůže vynest nějaká ohromující čísla.
Ta se teprve dostává do podvědomí lidí, ale už sem jich pár zahlédl...
A co se týče Insignie, tak ta ty hodnoty sama také "nevyšvihne" nahoru. Každopádně se prodávají poměrně slušně a člověk, který má vkus a nepotřebuje auto typu BMW, tak po nich určitě šahne 😉
Ta se teprve dostává do podvědomí lidí, ale už sem jich pár zahlédl...
A co se týče Insignie, tak ta ty hodnoty sama také "nevyšvihne" nahoru. Každopádně se prodávají poměrně slušně a člověk, který má vkus a nepotřebuje auto typu BMW, tak po nich určitě šahne 😉
No tak já třeba vůbec nepochopil, co kdo na Insignii vidí. Je to samozřejmě o osobním vkusu, ale zepředu mi to auto přijde vyloženě ošklivé a zezadu spíš směšné, z profilu je Ins naopak pěkná...
Astra naživo veľa nadšenia nevzbudzuje. Veľká je, ale tak ako Insignia skôr zvonka ako zvnútra, na ceste zapadne ako sivá myška, no a ten cenník... Jasne, ponúka to, čo bolo alebo ešte aj je takmer výsadou strednej a vyšších tried, ale na tento štýl asi nie je tá správna doba. Za tú polhodku, čo som v rooome u Opla strávi, sa pri Astre pristavili asi štyria ľudia, sadli si, pokývali hlavou, a šli ďalej...
Nepatří to sice k článku,ale chtěl bych se zeptat, jak je to tady na ACZ s blogem. Jak se zakládá, platí se za to něco a jak tam vkládat texty. Díky za odpověď.
Korejská skluzavka je pěkně namydlená, zástup hejlů došel a prodeje jdou dolů. Nic na tom nezmění ani nástup nových modelů, které zdejší odboníci považují za zlomové...viz debakl Soul, Venga a budoucí debakl iX35 a Sportage. Lednové prodeje i30 jsou, ve srovnání s konkurencí ve třídě, katastrofa :yes:
Nie si rodina s Ádom...?
Pozor, když už, tak s Ádou. Někdo v diskusi pod T-72 přišel na to, že je to vlastně Adélka... >😁
Tak bacha, my na Slovensku máme vlastný pravopis... >😁
Áda-neÁda, furt na jedno kopyto... 😉
Áda-neÁda, furt na jedno kopyto... 😉
Ano, na to jsem přišel já, teda bránil se, že Áda není Adolf, dokonce Adéla, takže už jedině Adriana >😒] Nicméně jsem pro ustálení pojmenování bych používal Adélu, je to hezké jméno :yes:
Nejhorší co můžeš se statistickými čísly udělat je bez dalších informací na základě jednoměsíčních výsledků malého trhu začít vykřikovat nějaké zásadní závěry. Zachránit tě může jedině to, že si tvé výkřiky za měsíc nebude nikdo pamatovat 😄.
Jinak... i pokud by měl být pokles Hyundai dlouhodobějšího charakteru, pořád bezpečně válcuje mnohem renomovanější japonské značky... nebo třeba Fiat.
Jinak... i pokud by měl být pokles Hyundai dlouhodobějšího charakteru, pořád bezpečně válcuje mnohem renomovanější japonské značky... nebo třeba Fiat.
Na druhou stranu a nejen z měsíčních čísel, se prognózy kajakářů o propadu škodovky na 20% a méně, jaksi nepotvrzují.
A to je dobře, ne ? 😉
Na ještě druhou stranu možno dodat, že v lednu kupovaly hlavně firmy (cca 62 😖, zatímco loni to bylo přesně naopak, ale to Škodovce může být ukradený...rozhodujou absolutní čísla.
Škodě zdar...a BMW zvlášť.
>😒]
Na ještě druhou stranu možno dodat, že v lednu kupovaly hlavně firmy (cca 62 😖, zatímco loni to bylo přesně naopak, ale to Škodovce může být ukradený...rozhodujou absolutní čísla.
Škodě zdar...a BMW zvlášť.
>😒]
No však ty Nošovice jsou také v Čechách, ne?
Propad Škodovky je věc jiná, působí tu proti sobě hodně faktorů😒br /> - vyšší ceny Škody u nás než v zahraničí se logicky nelíbí, vyšší ceny než relevantní konkurence také ne, oboje se ale zlepšuje
- rozšiřování modelové řady přiláká další zákazníky v nových segmentech (Yeti, Superb kombi, Tour, nové mini)
- zlepšování nabídky motorů, zejm. 1.6TDI a 1.2 a 1.4TSI
- narovnávání trhu, kdy si lidé postupně zvykají i na jiné značky, než je Škoda
- cenové akce konkurence, zejména zmíněné Hyundai + Kia
Naštěstí není dnes Škoda ani zdaleka odkázána na domácí trh, a tak i když se k němu v minulosti občas chovala z pohledu cenové politiky trošku macešsky, nemusí ji ztráta těch několika zákazníků moc mrzet.
Propad Škodovky je věc jiná, působí tu proti sobě hodně faktorů😒br /> - vyšší ceny Škody u nás než v zahraničí se logicky nelíbí, vyšší ceny než relevantní konkurence také ne, oboje se ale zlepšuje
- rozšiřování modelové řady přiláká další zákazníky v nových segmentech (Yeti, Superb kombi, Tour, nové mini)
- zlepšování nabídky motorů, zejm. 1.6TDI a 1.2 a 1.4TSI
- narovnávání trhu, kdy si lidé postupně zvykají i na jiné značky, než je Škoda
- cenové akce konkurence, zejména zmíněné Hyundai + Kia
Naštěstí není dnes Škoda ani zdaleka odkázána na domácí trh, a tak i když se k němu v minulosti občas chovala z pohledu cenové politiky trošku macešsky, nemusí ji ztráta těch několika zákazníků moc mrzet.
Já myslim, že se chovala naprosto perfektně z hlediska obchodu pro svoje potřeby a těch pár zoufalých plačků opravdu oželí. Ty fňukaj i v Tesku u pomerančů a jestli se rozdrobili mezi korejskou produkci, tak to byla jen hrstka.
Koukni se na ty % podíly na našem trhu... 80...60...40% co si víc může škodovka přát, ne?
Koukni se na ty % podíly na našem trhu... 80...60...40% co si víc může škodovka přát, ne?
Zase taková hrstka to není. Pokud by při nástupu korejců byla Škoda na svých dnešních cenách, měla by to Kia MNOHEM těžší. Pro spoustu lidí tu v těch dobách byla cenová rovnice Fabie 1.2HTP vs. Kia Ceed 1.4CVVT, případně Octavia I 1.4MPI vs. Kia Ceed SW 1.6CRDI. Zcela pragmaticky zvolili Kiu a teď je tu riziko, že budou spokojení a stanou se z nich stálí zákazníci.
Samozřejmě, soupeřit cenou je to nejjednodušší a má to svá negativa. Je v pořádku když je Škoda cenově nad úrovní těch nejlevnějších, jen to možná v minulosti trošku přeháněla a mohla kvůli tomu přijít o pár věrných zákazníků.
Samozřejmě, soupeřit cenou je to nejjednodušší a má to svá negativa. Je v pořádku když je Škoda cenově nad úrovní těch nejlevnějších, jen to možná v minulosti trošku přeháněla a mohla kvůli tomu přijít o pár věrných zákazníků.
Keby bolo keby...
Je jasné, že nárastom kvality a image narastie aj cena automobilov Hyundai/Kia, takže sa dajú čakať oveľa vyrobannejšie súboje, čo sa cien týka.
Je jasné, že nárastom kvality a image narastie aj cena automobilov Hyundai/Kia, takže sa dajú čakať oveľa vyrobannejšie súboje, čo sa cien týka.
Přesně tak, líp bych to nenapsal :yes😒br />
Jen ještě dodám, že pro Škodovku u nás hrají typické výhody domácích značek, tj. servis na každém rohu a o něco nižší riziko závisti okolí.
Jen ještě dodám, že pro Škodovku u nás hrají typické výhody domácích značek, tj. servis na každém rohu a o něco nižší riziko závisti okolí.
Je naozaj komické akú váhu udeľujú "e😜erti" drobučkému českému trhu.
Kia je globálny hráč a Soul je globálny model, ktorý sa predáva po celom svete ...
Tandem Hyudai/Kia má rekordný rast predaja i ziskov, ale pre niektorých "e😜ertov" je rozhodujúci český trh ...
Kia je globálny hráč a Soul je globálny model, ktorý sa predáva po celom svete ...
Tandem Hyudai/Kia má rekordný rast predaja i ziskov, ale pre niektorých "e😜ertov" je rozhodujúci český trh ...
Pozor, pozor. Před týdnem (dvěma?) byly na hlavní stránce auto.cz informace o hospodářských výsledcích Fordu a Hyundai - a ve srovnání s Fordem měl Hyundai velice malý zisk vzhledem k prodejům. Interpretaci této informace nechám na vás...
To môžu byť dosť zavádzajúce informácie - nikdy nevieš, čo kto do tých čísel započítal, a čo nie. Investuješ do obnovy výrobných hál, a razom máš zisk na nule. Nezapočítaš náklady na záručný servis, a ejha, ako pekne ten zisk stúpol... v tomto smere ťažko hľadať nejakú objektivitu údajov.
Kórejci sledujú určite u nás pozornejšie len modely zamerané na náš trh (Ceed, i30, Venga) - "doplnkový" sortiment (Soul, Sonata) ich určite až tak veľmi netrápi ...
PANE, VY JSTE BUĎ VĚDMA NEBO TROUBA. IX 35 i nová Sportage se určitě budou prodávat, nebo si myslíte, že se budou prodávat třeba ta strašidla šeských silnic - Š. YETI ??? Uvidíme, co udělají jarní prodeje, nemyslíte?
On se Yeti neprodává?
Nevidím Yetiho, neslyším Yetiho... >😁
Samotnýho mě překvapilo jak moc dobře se Yeti prodává a kupodivu především ve čtyřkolce (cca 2:1), čili v dražších provedeních. Pro srovnání Nissan Quas...dál to po mě nechtějte má ze 115 ks jenom 20 ks 4x4.
Samotnýho mě překvapilo jak moc dobře se Yeti prodává a kupodivu především ve čtyřkolce (cca 2:1), čili v dražších provedeních. Pro srovnání Nissan Quas...dál to po mě nechtějte má ze 115 ks jenom 20 ks 4x4.
163 z 248 neprodejných strašidel
O úspěchu u nás netřeba pochybovat, zajímalo by mě jestli se zadaří i na venkovních trzích, třeba vůči tomu Nissanu. Yeti je vzhledově zajímavý a dobře udělaný auto s velkou možností vybrat si co chceš a potřebuješ.
Až na absenci DSG u 170k a strašidelný ceny
To je fakt, jenže ho můžeš taky koupit za 360 tisíc a zvenku vypadá jak ten sousedův za dvojnásobek. To je u nás k nezaplacení. 😄
Na souseda sere pes. Taky si ho můžeš koupit za 9 kil a máš jen kvedlačku.
Za devět kil bych musel být vážně šáhlej...to už je hájemství X1. A to je přeci jen jiná liga.
Tam, kde yeti končí, tam X1 začíná a kde končí X1, tam začíná X5 a tak to jde dál...
Koukám že jsi stejně hloupý jeko před nějakým časem, už se to nespraví. Stejně arogantní. A i když dáváš okázale najevo, že máš lepší (dražší) auto (auta) než ostatní diskutující, úroveň tedy nemáš, tady je to přesně naopak. :no:
Celkovo s Yetim sa Škoda trafila. Na začiatku trochu sklamanie, proporcie aj tvary sa voči štúdiám zmenili hodne, ale zdá sa, že škodováci vedeli čo robia, aj prečo to robia. Nie je to moja krvná skupina, tento typ auta je mimo moje potreby a záujem, ale za Yetiho si Škoda zaslúži uznanie.
Čerešničkou na torte by bolo, keby na zhodnom základe postavili pracovný terénniak a pick-up za dobrý peniaz. 😉
Čerešničkou na torte by bolo, keby na zhodnom základe postavili pracovný terénniak a pick-up za dobrý peniaz. 😉
Trefa a dobrá myšlenka :yes: Mně osobně buranský design Yetiho vůbec nevadí, má kouzlo kovboje mezi nažehlenými kravaťáky. Může být ale hendikepem při převládajících metrosexuálních náladách trhu. Prodeje ČR (resp. +SR) nejsou relevantní, uvidíme hlavně, jak se budou vyvíjet v Evropě (a doufejme také Číně, Rusku a jiných "divokých" zemích). 😄
Už jsem ti o Soulu, Venze a tvých dalších oblíbených modelech a míchání hrušek s bramborama psal jinde, ale klidně ti to zase někdy zopakuji. Každopádně prodeje nejsou soutěž o královnu krásy, ale vizitka marketingové (ne)schopnosti versus nálada trhu. A v lednu se propadly o tisícovku (meziročně) a druhou tisícovku sebrala ostatním značkám Škoda. Největší absolutní podíl toho propadu nesly z nejsilněji prodávaných značek: VW, Ford, Hyundai a Kia (jejich absolutní ztráta je v pásmu 228-157 kusů), ostatní z první desítky trpěly o něco méně, zato na nižších příčkách srovnatelně trpěl Opel (157). Čili, žádná korejská skluzavka, ale měsíční negativní výkyv trhu pro všechny profilové značky kromě domácí Škody. Jaká bude další tendence, to se ukáže až s příchodem jara a oživením nové prodejní sezóny, to je známý každoroční kondiciogram. Českomoravskoslezský trh má absorpční mikrokapacitu, jeho celkový měsíční objem za všechny značky odpovídá např. řádově počtu Hyundaiů Sonata prodaných za prosinec v USA (10,5 tis.). A nemyslím, že náš trh má výraznější růstovou rezervu - čili spíš na něm bude dál probíhat jenom přerozdělování po desítkách nebo stovkách kusů. Je to zábavné sledovat, ale zobecňovat to je ošidné. 😉
Tohle jsou jen zaplacený PR články, vypovídající hodnotu má statistika tak za 12 měsící a i ta je ovlivněná třeba tím, jak staré má daná automobilka modelovoé řady. Navíc sledovat český trh je až trochu směšné, to je jako sledovat trh Lichnštejnska >😁 . Zajímavá je Evropská statistika z roku 2007 - nejprodávanější auto v Evropě PEUGEOT 207. :yes:
Tradicne lepsie ako v CR sa u nás darí Citroenu, ktorému patrí 2. priecka s 6,8 %. Tretí je Peugeot s 6,4% a testne za ním VW s 6,2 %. Stvrtý Renault s 6% a tentokrát az piata Kia s 5,7% a siesta Toyota. Ostatné znacky neprekrocili 200 ks predaných áut.
Len pre zaujímavost dovozná jednotka v CR Ford je u nás tak hlboko, ze sa mi to ani rátat nechcelo, kazdopádne mimo prvej desiatky.
Neviem, aké sú u vás akcie, tie cenníkové ceny zrovna lákavé nie sú. Za rovnaké peniaze sa dá kúpiť aj lepšie auto.
Porovnával som porovnateľné, český štandardný cenník obsahuje prakticky totožné ceny.
Hodnú chvíľu trvalo, kým si ma vôbec niekto všimol - asi som sa im nezdal byť dostatočne solventný na kúpu auta.
O Fordoch veľa neviem, ale ten predavač vedel ešte menej, každú chvíľu sa bežal spýtať kolegu. Či má auto ESP sériovo alebo za príplatok, ani netušil. Navyše sa za každú cenu snažil predať to, čo mal na sklade. Pri spomenutí objednávky sa ošíval, asi 10 minút čosi ťukal do počítača, potom mi prišiel povedať, že také auto nikde nie je a dodávka môže trvať 2-3 mesiace. Cena ma ohúrila, asi mi do nej pripočítal aj odpis na podrážky, ktoré tým behaním hore-dole pri mne zodral. Úroveň asi ako u Fiata. Takže by som sa až tak vlastne diviť nemal... 😉
Na Forde pekne vidno co dokaze "zaspaty marketing" importera, mozno si myslia ze staci rozvesat po Slovensku bilboardy a je to vybavene, no asi nestaci.
Kedysi mal Citroen nejakeho importera a vysledky boli vselijake, az si to Frantici prevzali na Slovensku sami, zaviedli nejeke pravidla a vysledok sa dostavil. Ano, maju uzasne ceny s hviezdickou ze len cez CitroenLeasing, ale predavaju a vo tom to je.