Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český autotrh na vzestupu: analýza prvního čtvrtletí roku

174 komentářů

Uprimne se ani nedivim, nulova reklama, zadne PR akce, proste nic, to se s cenovym posunem do high class jednoduse neslucuje. Navic, pokud nekdo chce utratit cca 30kEUR a najede si na "autoscout", pak podstatne vyhodneji koupi v Nemecku! :no: Krasne auto, dotazene na spicku konkurence a takovehle chyby! Boze, kdy zacne Fiat CR premyslet!!!???
Pár otázek: Kdy bude A-R opět prodávat v USA? Kdy bude na A-R záruka opět delší než je zákonem určené minimum? Kdy nebudou všechny Alfy zepředu k nerozeznání? (kam se poděla elegance předku první 147 a první 166?) Neber to jako provokaci nebo rejpání. Čistě otázky k zamyšlení. Podle mě marketing není nejdůležitější chyba Alfy, mimochodem reklamy na nový Alfy mě bombardujou neustále a zoufale ze všech směrů. 😄 Navíc první dvě otázky, které jsem nastínil souvisí hlavně se spolehlivostí. Sice se stalo dobrým zvykem italomilců říkat při uvedení každé nové generace "problémy se spolehlivostí jsou minulostí, teď máme nové modely" (což je zprofanovaný argument desetiletíma používání s nulovou důkazovou hodnotou), "minulé modely byly poruchové jen kvůli německé technice"(což je dost slabá výmluva, když stejnou používají všechny automobilky světa). No takže teď už zbývá jen útok "kolik italských aut si vlastnil?" 😄 Pěkné, pěkné, ale opět: jde takhle odpálkovat skoro každý. Obvyklá klička fandů značky, který má své 9. auto dané značky z bazaru a zarputile tvrdí, že u všech 9 jen měnil olej a brzdy. Believe it or not....Já uvěřím teprve tehdy, až 1) se bude A-R prodávat v USA, 2)bude na ní 4letá záruka jako na všechny prémiovky v USA prodávané 3)a přesto všechno klesnou Alfě výdaje na záruční opravy, které jsou nyní horentní.
;-\ ?? 😲
Horka pilulka?
jaká pilulka? ;-\
Lonesuv prispevek. Trosku predbehl prispevky nesouci poselstvi ve stylu: vsichni vite h..., alfa je druha toyota, nejkrasnejsi auta na svete- nic pro omezene majitele nemeckych kramu, atd. atd. Podle mne nastolil docela zajimave otazky.
tak teď to nechápu už vůbec... jak víme ho vno, jaká druhá toyota? nejkrásnější, a nic pro omezence německých krámů... Podle mně je ten celej příspěvek mimo mísu.. Záruka je standardní s možností prodloužení, poruchy.. jen plácání dlaní o vodu z historek a jeden soused povídal.. (nepodložený).. je jednoduchý všechno hned zpochybnit.. a argumenty, jakože se nebude prodávat ve státech tak je to plebz..?!? Ono je potřeba si dobře zhodnotit cílovou skupinu a podle toho se řídit... V tomhle samozřejmě neznalost omlouvá.. Takže si myslím, že je to jakoby býk uviděl červenou - Alfu..!!
No ja hlavnim soucasnym problemem Alfy vidim to, jak udelali novou 159. Po nadherne a sportovni 156 (i kdyz hodne nespolehlive) se Alfa chce dostat nekam, kam podle meho nepatri - na uroven nemecke elity (Audi, BMW, Merc.) A tak udelali velkou a tezkou 159, coz skalni fandove znacky tezko skousnou. Nespolehlivost 156 fandove skousli, protoze jim mohla nabidnout daleko sportovnejsi svezeni nez nemecka trojka. O 159 uz to tolik neplati a to je IMHO duvod, proc se neprodava.
neprodává se... ;-\ jde o to, že o ní nikdo ani neuvažuje... to je základ... každej uvažuje jen o německým autě. A kam se cpe VW? zřejmě všichni víme kde je jeho místo. A jak se prodává. Řekl bych, že 159 má momentálně vyšší úroveň než Passat. Ale už jsme tu rozebírali oblíbenost aut ve vztahu s vydaným obnosem na reklamu.. 😄 A že se neprodává tady, neznamená, že je to propadák. A fandové značky to zkousnou.. stejně jako zkousli novej trend Volva např nebo novou Discovery atd... A ze nepatrí mezi nemeckou elitu? proč? myslím, že nabízí úplně to stejný... a že je stejně drahá se 160 koníkama jako A4 s motorem 1.6??? neneches vysmát... a tím neříkám, že je ta cenová politika v CZ nejlepší.. Jo a tím stylem pokračovatele po jedinečné 156.. zkus vymalovat sixtýnskou kapli.. uvidíme, jestli se ti podaří překonat Michellangela... V tomto ohledu je těžký něco překonat.. stejný to bude s Mini, nebo X5 nebo tak to je i s Focusem.. A pokud myslíš, že víš důvod proč se neprodává.. řekni to v Alfě, určitě tě zaměstnaj a vyděláš balík... to mi věř.. 😉
Nerikam, ze 159 je spatny auto, naopak. Jestli ma vyssi uroven nez Passat, o tom se fakt prit nehodlam, protoze to jsou auta uplne jinak zamerena a zalezi na tom, co preferujes. Rikam, ze Alfa udelala (nebo chtela) udelat krok smerem k nemecke trojce a ze je to spatne. Zda je to reklamou, ci nikoli, to je otazka. Myslim ale, ze Alfa nepotrebuje tolik reklamy jako bezne znacky, protoze Alfu hledaji specificti zakaznici, hledajici sportovni auto. Ze 156 byla skvela, na tom se shodnem, ale Alfa misto toho aby pokracovala ve stejnem duchu jako 156, tak udelala jine auto. Vetsi, pohodlnejsi - a to ji ubira na duchu. A evidentne i na zakaznicich. A uprimne, kdybych umel prijit a rict, udelejte takovy a makovy auto a ono se to bude prodavat, tak dneska lezim nekde u vody a nepisu si tu s tebou 😄.
..možná bysme si psali.. >😁 >😁 Já to beru tak, že např ten Passta je tak běžný že už není zajímavý.. a přitom téměř stejně drahej jako 159.. z toho stavím, že vyšší nebo vyjímečnější pozici má ta 159.. a fandové značku nad vodou neudrží (viz Saab), takže je potřeba prodávat (reklama a masáž), tím chci říct, že reklamu potřebuje úplně každej.. i cigára. Sporotvní auta má alfa v podobě 147 a brera nebo GT..
Naprostej souhlas se vším :yes: "dobrým zvykem italomilců říkat při uvedení každé nové generace "problémy se spolehlivostí jsou minulostí, teď máme nové modely".. tohle je velká pravda! Ještě sem to tady nepsal, ale tímhle se (trochu škodolibě) pravidelně kochám.. nový model - velké očekávání, samá slává, velká slova o tom, že teďka, teďka konenčně dotáhneme tu německou kvalitu (ponechávám bez komentáře, kde je dnes tradiční německá kvalita), prodeje rychleji nebo pomaleji letí nahoru.. a pak za dva třiroky? Těžká deziluze, rozčarování, prodejní propad.. posledních pár let to funguje dokonale téměř u všech modelů Fiatu a AR :no: Aby bylo jasný, já bych Fiatu úspěch přál, jenže on pro to moc nedělá, sám si to kazí ;-\ S tou účastí na US trhu naprosto souhlasim, dokud se tam neodváží, nejsou dost kvalitní a sami o tom dobře vědí! Na CanAm trhu to bez určité míry kvality nejde, o určité míře kvality se nediskutuje, to je samozřejmost (Ferrari je jedinou výjimkou, která to majitelům nahrazuje jinými výhodami)..
Taky bych byl radši, kdyby sem neměl pravdu. 😉 Vždycky, když vidím Lancii Thesis, tak si musím nandat bryndák, abych se neposlintal (velká škoda, že sem jí viděl jen tak 4-6krát). Takže proti it. autům nic nemám. Ale ta reklama na nový Punto, kde rozbíjí skleněnou výlohu s nápisem PŘEDSUDKY....... no trochu moc přání, trochu málo založený na konkrétních výsledkách. To se snad pozná až nejdřív tak za 5 let ne?
Můj názor je ten, že je potřeba vyrobit dvě bezproblémový generace za sebou a pak se ty předsudky možná změní.. problém je v tom, že se jim zatím nepodařilo vyrobit ani jednu generaci, tak že moc nejde o předsudky, ale spíše o realitu 😒
Na Tebe si vyclenim specialni cas, jinak pro Tvou predstavu jsem byl majitelem Fiatu Marea 1,8 16v Weekend, rok vyroby 1998 a potkalo se mi vsech 16 ventilu po prasknuti rozvodoveho remene, nebot jsem se spolehal na servisni knizku, ktera k vozu byla. S autem jsem byl spokojen, kupoval jsem si ho kvuli prostoru a tradicne nizke cene.
Tve spekulace jsou opet scestne a evidentne se budes muset casem presvedcit sam. 1) Skutecnost, ze se auto prodava/neprodava v USA pro mne nikdy nebylo, ani nebude meritkem kvality. 2) Krome Jagu zadna evropska automobilka neprodava sve produkty s vice nez dvouletou zarukou (premiovky). 3) Nevim, zda jsou zarucni opravy pro AR horentni vysoke, ale i kdyby byly, pak reflektuji primarni zamereni vozu AR, nebo-li s nimi nikdo nejezdi jako s Hyundaiem. Nepritomnost AR v USA zobrazuje zrejme fakt, ze se italove zrejme obavaji o navratnost investice na prosazeni pro americany nezname znacky. Nezname, jelikoz vetsina americanu, ani nevi, kde lezi Torino, Milano! Tve narazky na design jsou jalovejsi nez kdy predtim. Alfa ma svou tvar, kterou aplikuje se stejnou vervou (proc ne, kdyz je povedena) jako ostatni znacky. Urcite si nespletu AR 159 a 166, naopak si treba nikdy nejsem jisty, jestli je na obrazku CTS nebo STS. A rovnou podotykam, vzdy pro mne bude AR volbou srdce, chci auto, ktere dobre vypada, skvele jezdi a ktere nema rozhodne horsi interier nez americke premiovky (opet klise, ze...plasty, sesazeni dilu...). A hlavne, je s nim zabava, tzn., ze ho testovaci piloti neucili jezdit pouze po rovine a zatacek jen na krizovatkach. Verim, ze pri stylu pouzivani aut v USA si muze dat ctyrletou zaruku kazda firma...spatna auta se dnes uz nedelaji. To pouze "kliseri" se do nich navazeji. A to definitivne plati pro Evropu, Asii, Ameriku! Nazdar!
pozn. autora: Dvouleta zaruka v ramci EU.
Problém je, tedy problém Alfy je, že vystartovala na evropské trhy s dělší zárukou... a tu po čase (po pár měsícich) zase vrátila na minimum, to jsou ty tvé dva roky. No, tak mi řekni, jestli bys šel pro auto, s nímž vlastní automobilka učiní takovejhle kotrmelec...
:yes: :yes: Mimochodem, proc Ford nenabizi v Evrope (nebo aspon u nas) 3 letou zaruku, kdyz je z US zvykly na 4 letou?
A VW? Je to tim, ze Mexicani montuji lepe, nez Turci??? 😉
Mexican je urcite lepsi nez Turek. O tom zadna😄
A Mexicanka vs. Turkyne??? >😁
Tak ted nevim, jak politicky korektne napsat to 100x recene "cikan jako cikan". Bojim se , abych nekoho neurazil😉
Když se bojíš, aby jsi někoho neurazil, tak sem holt nesmíš napsat fakt, že je cikán jako cikán 😉
Vsak jsem se tomu taky pekne vychytrale vyhnul😄
Váš kde je problém? Jestli ne, tak Ti to povim 😉 AR si s novou 159 dost věřila (nevím, kde se ta sebedůvěra ve spolehlivost vzala) a stanvila poměrně dlouhé záruční doby, aby podpořila své přesvědčení, že se jim konečně podařilo vytvořit relativně spolehlivé auto (= dosažení německé úrovně kvality).. realita, bohužel nepodařilo! Hrozila ekonomická katastrofa a tak byla u AR nuceli zkrátit záruční doby (stačí dohledat informace na kterémkoli serveru).. to je jasný, zřetelný a neoddiskutovatelný signál, jak to s tou spolehlivostí opravdu je.. jak říkám, já taliánům celkem přeju, ale oni si to holt furt musí sami kazit 😒
Pak ze se na nicem neshodnem. P.S. Objednal jsem si nejmenovany prispevek Toyoty do C-segmentu 😉
To je furt samý Cuore Sportivo, Auto Emocion.. krásně se o tom sní a hezky se o tom píše.. a když pak jde do tuhýho, tak je člověk najednou racionální, že? 😉 9 mega lidí na světě to letos vyhodnotí stejně :-! P.S. konečně jsme se shodli >😁 😉
To je jasna vec, ,kazde auto ma svoje. Spousta lidi laka sportovni a dynamicka image, lec ve skutecnosti chteji auto pohodlne, usporne a trvanlive. Kdyby Alfa byla skutecne ve vsech objektivnich atributech lepsi, navic spolehlivejsi a designove pritazlivejsi, jiste by to nezustalo utajeno a trh (a cena) by adekvatne reagoval.
:yes:
Nemam a ani nechci mit argument proti...snad jen jednu vec...myslis, ze majitel AR 159 bude svuj vuz uzivat stejne jako majitel Avensisu? nebo, ze by od nej chtel Cuore Sportivo se vsim co k tomu patri? Svagrova ma 156 2,4JTD uzivane pouze na dlouhe dalnicni trasy, sem tam mesto...to vse s zenskym pristupem k rizeni...a predstav si, za celych 120tkm zadne absolutni vynechani, vse bez problemu...nebo-li tim si vysvetluji castecnou vetsi poruchovost (i domnelou) italu. A samozrejme naopak... Ja sve prvni silnejsi auto v zivote oddelal motoricky se vsim co k tomu patrilo, nebot jsem ho bral jako sportak. To same kamarad s Avensisem 1.8VVti, jednoduse na 150tkm rekl motor dost!
Mě se sportovně zaměřenější auta líbí, proto taky jedzím s M6.. rád jezdim "sportovně", moje jízda se economy run rozhodně nepodobá, mám čtvrtou Mazdu (s každou sem odjezdil +-160,000 km), ale motor sem nikdy neoddělal.. asi zaleží na tom, jak moc "sportovně" s tím člověk jezdí.. jenže! 3er určitě nepatří k autům se kterými se majitelé mazlí a dodržují rychlostní limity.. 3er je konkurence pro Alfu a kde je kvalitativně 3er? Jinde.. to je problém! Ještě jinak - ta nespolehlivost Alf není ani tak moc o motorech, jako o její v pravdě "legendární" elektronice
Znas nektereho z majitelu premiovek? Ja tak trochu ano, nebot jich na firme mame dost...prekvapive nejspolehlivejsi jsou Audi, M-B a Mnichov maji nekdy dost neuveritelne zavady...Kabelaz v BMW je temer stejne proslula, elektronicky ovladane brzdy M-B take.
Pozor, aby jsme si rozuměli.. netvrdím, že je BMW vzorem spolehlivosti.. ovšem v porovnání s Alfou je na tom lépe.. pokud mu chce Alfa aspoň trochu konkurovat, tak se na něj musí dotáhnout (špíše být lepší)
Co je vetsi problem? Blikajici kontrolka airbagu na pristrojovem stite po prekroceni urcite rychlosti, nebo zkolabovani palubni elektroniky?
Podle individuálních případu to nelze hodnotit, každý (dokonce i Lexus 😉 ) může vyrobit nepovedenej kus.. důležitej je statistickej vzorek 😉 Trochu jinak: jak si vysvětluješ totální úplně nečekaný prodejní debakl 159? To přeci nemůže být způsobeno pouze předsudky..
Pricinu vidim v nepripravenosti zakazniku na krok AR...z auta, ktere stalo okolo 600kKc v zakladni verzi je nyni podstatne vetsi kus auta, hodnoty a propracovanosti, ale za cenu o 200kKc vyssi. Nikdo se nepozastavil nad tim, ze majitele predchoziho modelu, kteri mohli pred sedmi lety prejit z P405, Renaultu Laguna, nebo Opelu Vectra bez priplatku prejit ke znacce nabizejici preci jen neco navic v image a navic neotrely design jsou dnes nemile prekvapeni, ze neni pripraven startovaci model. Dalsi podstatnou veci je, nestastne nacasovany velky facelift 156, ktery prisel tesne pred predstavenim nahradnika a tim padem spousta zakazniku resila koupi prave jeste relativne levne a jiz vychytane 156 misto, aby pockali rok a pul na novinku. To nejsou predsudky, to je neobratnost a neschopnost presvedcit dalsi, nove zakazniky. Pritom start mohl byt velmi kvalitnim zakladem, stopadesatdevitka se ve srovnavacich testech projevila jako auto, ktere muze alternovat BMW a v oblasti predokolek udava ton...ale. Bohuzel ale. Co bude dal? AR bude opet prodavat pod cenou, aby se zbavila skladovych vozu, ktere paradoxne nejsou spatne, prave naopak. To je nejvetsi tragedie jakehokoliv vyrobce, vyvinout dobry vyrobek a neumet ho prodat!
To zní rozumě :yes: aby toho nebylo dost, tak to ještě podtrhli tím zkrácením záruky 😒
Musim souhlasit s Karzimou.. A co Subaru? Neznám Subaristu, kterej by se ploužil, jejich auta dostávaj pěkně na frak..
Pajo, tobě praskne rozvodový řemen a ty jsi s takovým autem spokojen? Alfa není jediná sportovní značka na trhu, která je podle toho vyžívána. Co taková Honda, Subaru apod., ty takové problémy se spolehlivostí a životností nemají.
:yes:
precti si to znovu! Jako spousta dalsich, jsem naletel dovozci, ktery deklaroval servisni knizkou provedne ukony, ktere v realu provedeny nebyly...tolik k veci, kterou pokud si clovek neprozije, bude ji zlehcovat. Subaru ma treba jiny problem a tim je vysoka spotreba oleje pri vyuzivani poskytovaneho vykonu a ten kdo reaguje pozde, se zlou se potaze...taky zkusenost znameho...ona totiz kontrolka blikne, az kdyz je vetsinou pozde! Takze Karizmo, diky, ze ctes zrejme jednim dechem, ale zkus se priste nadechnout dvakrat, nic Ti neunikne. 😉
Spotřeba oleje je špatný příklad. V návodu k obsluze máš napsáno, že jej máš pravidelně kontrolovat, nejlépe při každém tankování. Pravidelná kontrola hladiny oleje je stejný případ jako pravidelná kontrola tlaku a stavu pneu a kdo ji zanedbá také se zlou se potáže.
Predpokladam, ze tak sam cinis! 😉
Zajsité! Po každé ostré jízdě.
1)Tvůj názor 2)Nepsal jsem o evropských prémiovkách v Evropě ale o všech prémiovkách v USA a ty to víš, tak to nepřekrucuj. 3)Neznámá značka? Nejdřív si něco nastuduj o Alfě v USA. Už tam byla a musela se stáhnout! Pokud tvrdíš, že předky nových Alf 159, 166, Brera atd jsou víc odlišné než Cadillac CTS, STS, DTS, tak jsi slepý a nic s tím nenadělám. Alfy mají předky dneska absolutně naklonované, Cadillac spíše variace na jedno téma. Tvrdíš, že špatná auta se dnes nedělají a můžou si dát v USA 4letou, kdo chce. Tvoje fikce. Realita však je, že Alfa nabízí v EU 2roky a kdyby mohla, tak to bude 1rok. A vzrůstající spolehlivostí to rozhodně není.
Jak evropska premiovka v EU? Co to je? M-B dava 4 roky v USA? A kolik dava v Evrope? To same BMW! Jake dalsi premiovky myslis? Lexus je na tom s vyvojem tak, ze ho nezabije ani 5 let zaruky! Kdo jsou dalsi premiovky? Infinity, Acura...OK, dtto jako Lex. Kdo je dal premiovka? Nedokazu posoudit nakolik je vetsi, ci mensi odlisnost predku, ale opet tam je nesmysl...to same otocim, klon=Cadillac, AR=koncepce. A EU trh je narocnejsi uz pristupem k autum nez US trh. Howgh!
Uklidni se, já tušil, že napíšu něco, co se třeba nebude líbit Ciellovi a tobě. Ale nebyl v tom žádný pokus o flame. Možná ještě před půl rokem by se tu vedla plodná debata. Teď se tu zase šikujou jakýsi starý tábory a o to mi nešlo. Když píšu prémiovky v USA, myslím tím to, co píšu. Nabízí tam 4 roky záruku Mercedes, BMW, Audi, Cadillac, Lincoln, Lexus, Infiniti, Acura, Saab, Volvo a od letoška dokonce i Buick, který už je oproti své historické roli dnes přinejlepším subprémiovka. Nabízí je tedy v USA Němci, Japonci, Američani i Švédové. Takže já tvůj dotaz obrátím: Kdo jí podle tebe nenabízí? ps: jaký trh je náročnější, to můžeš jen určit, pokud si určíš zkoumané parametry. Ve spolehlivosti, základní motorizaci, základní výbavě, prostornosti je náročnější severní Amerika. Evropa zase například v nízké spotřebě a účinnosti brzd. pps: když nechápeš rozdíl mezi podobným a stejným, nemá cenu se bavit o designu A-R a Cadillacu.
Napisu to znova- trefil's alfafetisisty primo na cuore sportivo >😒] :yes:
Mozna jo, nepocitam se mezi ne, ale troufam si rict, ze poznam rozdil mezi dobrym a lepsim...takze ty mne taky. 😉
To nebyl cíl, věř mi. Ale kdybych psal jenom to, co se nikoho na auto.cz nedotkne (resp. jeho oblíbeného auta), musel bych psát leda tak o Škodě 105. Dost možná ani to ne. 😐
Prbrzdi, 105ku jsem mel a jake to bylo naramne priblizovadlo! 😉
Moc se přimlouvám za statistiky prodejů v EU. 😉 Předem díky 😉
Chválím redakci za čísla... Je tu pár... nebo vlastně jeden zaklínač čísel... tak až se probere z komatu, on se k nim vrátí... aby pochopil, že je jenom dobře, že je Koncern VW jedničkou trhu. Jinak debakl kvartálu je prostě debakl kvartálu. Jo, 159 zázraků se jaksi nekoná. A já nemohu nyní souhlasit s Pajou, že vinu tady na tom nese malá reklama. Možná, že tě zmastěj na Picanta, ovšem v segmentu "meloun", tam snad hrají roli jiné skutečnosti. Alfa vyskočila proti BMW3... zcela zřetelně se profilovala... a nějak to nezafungovalo. Nejen tady, ale i jinde v Evropě... Samozřejmě, že zkrácení záruční doby nemůže nahrát větším prodejů, naopak... Já myslím, že Lones to nahoře nastoluje trefně... Je smutné, že Alfa neletí, ale je to tak... P.S. Ten Apoštol... to je řacha, co... :yes:
reklama rulezz...!! vážně..! 😉 reklama hýbe obchodem a můžeš si pod tím představid de-facto cokoliv. 😄
Vím, žes na to odborník na slovo vzatej :yes: Přesto si říkám, přece v tomhle segmentu nehraje roli, kdo se s tím kde předvádí před televizníma novinama...
Tak jak Lones napsal, tak je to maximalne blabol a ne cokoliv trefnyho!
Rád se poučím z tvého náhledu na věc, zatím ho tu nevidím. Já píšu, že zvyšování kvality mi neštimuje se zvyšováním výdajů na záruční opravy. Je to čistá logická konstrukce, nepotřebuju k ní žádný zkušenosti s vlastněním italského auta.
Nech si bachorky na jindy. Podle tve logiky bych klidne mohl rict, ze 4/5 US produkce je smejd, protoze se neodvazi na narocny evropsky trh. Vidis tam tu blbost?
Jak to vubec muzes napsat??? Narocny evropsky trh!!! 8-s >😒] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
To je fakt. Omlouvam se. Dneska jsem si rano nevzal chytry deklik >😒]
To není o báchorkách. Ale o schopnosti rozpoznat, kdy analogie sedí a kdy ne. Pokud se některé evropské prémiovky do USA dováží a některé ne, lze je porovnávat a tázat se, zda to není tím, že v USA je na prémiovku zvykem dát záruku 4roky. Ale porovnávat typický mainstream EU a typický mainstream USA nejde. Ta auta jsou na druhém z trhů neprodejná kvůli odlišným rozměrům, výbavě, atd atd. Takže na prověření spolehlivosti ani nedojde.
Jelikoz zijes v EU, pak muzes jednoduse rici, nakolik jsou bezna auta ne/spolehliva vuci premiovkam. Nebo se snad mylim? Navic bezne vozy na tom jsou pri zhruba stejnem probehu km a zachazeni diky mensi implementaci neodzkousene high-tech snad jeste lepe, nebo se mylim? Takze ano, lze porovnavat a muzeme rici, ze typicka US mainstreamovka v EU bude kvuli zcela jinemu typu infrastruktury a pristupu uzivatelu k automobilu nekonkurenceschopna.
Ja uz ho asi pochopil. Lones chce evropsky auto dovezeny z US, protoze bube mit delsi zaruku, lepsi vybavu a bude levnejsi. Jen jsem pak nerozumel jeho narazce na lidi, ktery maji auto z druhe ruky. On sam prece prosazuje dovozy.
Toho by se meli chytit pravnici, nebot se jedna o evidentni znevyhodnovani evropskeho klienta! >😁
Ale Matesi, nehledej tam to, co tam není. Žeby paranoia? 😉 Já nemám nic proti lidem, kteří kupují ojeté. Ale ve svém prvotním příspěvku sem narážel na typ řidiče "fanda-členklubu-majitelojeteho9.autaste… na kterém není nic špatného a takový lidi jsou u každý značky, i u Cadillacu. A že pokud si obyčejně někdo v diskusi troufne zpochybnit spolehlivost jakékoliv(!) značky, nejčastěji francouzské nebo italské, tenhle fanda-profesionál přispěchá s letitýma zkušenostma o 5-10autech a pouhém měnení brzd a oleje. Je možné, že měl kliku na auta, je pravděpodobnější, že ve svém fandovství problémy bagatelizuje nebo je možné, že tím, jak jezdil staršíma, nebyla ve hře tolik elektronika. Každopádně pro mě to nebude nezaujatý argument. Už chápeš, co jsem chtěl napsat? 😄 Jinak že chci americký auto dovezený z USA určitě víš a tvé první věty tudíž úplně přejdu.
To nejrozumnější, co tu může člověk udělat, pokud chce krásné, výkonné a spolehlivé auto je, koupit OCTAVII II. To je v přeneseném významu BMW3 Česka. Ano, životní úrověň nestoupá pod "lidovládou" tak, jak by stoupat mohla pod vladou jiných... takže asi těžko tu může být "přebavorákováno" jako v Německu. Ale. To co dokázala Škoda je v uvádeném kontextu zázrak. Ten zázrak spoluvytvořil VW... Čísla prodejů Škody vypovídají především o tom, že kupci ví, co koupit. A na závěr vzkaz všem zatracovačům Škody - dělej, makej na sobě. Nenaskakuj do vlaku se stanicí "Bazarovej kovboj"... buď hrdej a nenaskakuj do aut, který vylítali jiní. Ty by sis taky přece nikdy nechtěl koupit svý auto, kterýho se zbavíš... Tak až vyděláš balík, svobodně se rozhodni, co koupíš... každýmu kámošovi, kterej ti bude doporučovat za 350 911ku vysvětli, že ty jsi ten chytrej, kterej ví, kde žije a s čím má jezdit. Nastřádej 750 tisíc... je to fuška, ale až je budeš mít, polož je u Škody na pult a vyměň je za OCTAVII RS... dostaneš takovou porci krásy, sportu a výkonu, že si to budeš po nocích závidět sám sobě. Držím ti palce. Vždyť ty budeš mít vlastně takovou Českou emtrojku... Můžeš mi věřit. :yes:
O2 rozhodne neni spatny auto, ale je to volba, kterou snadno nahradis necim jinym. To ze se tady proda nejvic Skodovek je asi celkem jasny. Ale proc ti vlastne pisu, stejne je to zbytecny😒 PS: Co mas porad s M3? Udelal jsi z ni etalon, ktery srovnavas uplne se vsim. To jsi mel pujcenou a pekne se ti sedelo na radicce nebo co?
😄 Ne, tu M3... můžeme všichni považovat za etalon... myslím ve velikostní třídě aut - střední. Je to takovej dokonalej středobod. Taková ikona znalejch... P.S. Píšeš to pěkně, že je nahraditelná jiným... no, a já na tohle právě navazuji, že není důvod ji nahrazovat... rozumíš...
Nejde mi reagovat 😲
Uz jo, takze jeste jednou. Nerozumim, uz dlouho ti nerozumim 😒 M3 rozhodne neni etalonem stredni tridy, to za a) a za b) i kdyby byla, proc ji srovnavas s O2? A duvod pro nahrazeni O2 se zajiste najde. Kazdy dle sve volby. To ze ty ten duvod nemas, neznamena, ze ho nema nekdo jiny.
Matesi, uniká Ti podstata té (poněkud zvrácené) myšlenky. Pro každého je ikonou něco jiné. Jeden můj kamarád se udělá pokaždé, když vidí v televizi Kenworth W-900B. Takže Ti to shrnu tak, aby jsi to pochopil: OII = M3 = Kenworth W-900B = GTI = 911 = Passat = Skyline GT-R R34 = Saab 96 atd. Už chápeš? 😄
To tech orgasmu za rok moc nema, ze??? >😁
Ne, vis ze jsem si rano nevzal ten chytry deklik a tak se snazim aspon potrapit gugl, ale vysledky se nedostavuji. Chapu to o tech ikonach. Ale kdyz nekdo da mezi dve sve ikony = , tak tam tapu a zvlast kdyz jde o = mezi M3 a O2.
Překvapuje mě, že Tě ještě VŮBEC něco z tohodle zdroje mate 😉
Jsem nenapravitelny, vis to😄 Jak povidal jeden nas spolecny znamy, nebe je zluty, voda cerna a nejlepsi auta jsou z USA a Vlkohradu. Tak tohle kdyz mi nekdo tvrdi, tak se vzdycky kouknu z okna, nebe je modry, voda mokra a hneda a nejlepsi auta..... ty ma kazdy ty svoje😉
To je ňáká chemie tady nebo co, M3O2 😉
>😁
Jo, to je GTIho recept na kamen mudrcu. Za chvilku prihodi neco o tom jak kladivem od Bangla rozbit atom😉
Ty víš, že mám pravdu...
dostanes stepenim atomu zlato, nebo pasika??? 😉
FOXe se 3 kolama, ale f TDI >😒]
>😁 Hele, tomu kámošovi dohoď vyšetření... tohle úplně v normě nebude. Stahuje si u toho podvlíkačky? >😒]
Ty mě nečteš 😒 Nahoře píši, že neexistuje logický důvod. Ne, že já ho nemám. Pokud ten logický důvod znáš, hoď ho sem. Ale musí být logickej 😄 P.S. A ta M3... nahoře píšu - velikostně - tím myslím zejména vnitřním prostorem. Že jako velikost tohoto auta je tak akorát... ani malé, ani velké... že je to tedy velikostní středobod.
Ctu te a delas mi pramalou radost😒 Ovsem po tom co jsem docetl tohle, tak to dalsi cteni jeste zvazim.
Když tak si odfrkni... vidím, žes znaven 😉 a vrať se.
Koho bys posledni dobou neunavoval, ze?
>😒] Mně ne, teda když nelže. Dyť je to kopec srandy. Myslím tu hroudu u Vlkohradu 😉
Kdyz nelze? Takze vlastne porad jako vetsinu ostatnich😉
Na mě děláš dojem unavenýho jen ty... možná jaro... jinak to tu jede jako po másle... kdybych do toho nevnesl občas trochu pravdy, tak tu všichni jezdíme v Impreze kombi za 599 s přepážkou za temenem >😒] :yes:
Na dojmy nedej. I typek tvych kvalit neodhali po inetu vse😉
No, jestli ta únava je jen hraná, tak jsi to zvládnul výborně 😉
To zni, jako bys rikal, ze nemas pravdu >😒]
Tak v této souvislosti bych to za fatální nedostatek nepovažoval, ale i tak... podle mě nejsi ve formě... co je za tím nevím... ale čekám na "klasickýho matesa" 😉
Klasicky mates je tu, jen klasicky GTI se toula nekde na vlnach vasni a snu a misto nej sem pise Hyundai coupe s nalepkou GTI😒
GTI
Právě že ten mates se kamsi vytrácí...
Chtel bych mit od Vratislava Kulhanka stejnou gazi, jako dostavas Ty! Fakt...pak bych se nestydel nic podobneho napsat taky >😁 Chris B a vubec cela vudci skupina musi mit z OII RS uplne zamotanou hlavu...udajne uz premysleji, jak do nove M3 naroubovat predni pohon, aby nakok skodovky stahli! >😁
😄 Zatim jenom stahujou kalhoty, protoze ta rana ze strany O2 je opravdu velka >😒]
Az ti Vrata posle kapriky skoc si nejdriv pro pochopeni pro nadsazku, nejak se ti nedostava.
>😁 :yes:
Jj, už je to tak, tabulkovej kovboj. Stále dokola jede kafemlýnek - "nejprodávanější". Ale uvědom si kámo, že nejprodávanější neznamená nejlepší. To ti snad nemusím vysvětlovat, snad máš hlavu a dokážeš ji pužívat na něco jiného než jen na nošení paruky. PS: Povolili další taxíky, proto 200 nových poštolek >😒]
:yes: :yes: :yes:
Ty se moc nesměj, poslal jsem ti fakturu. Je tam příplatek za zapůjčený dřevoidní materiál >😒]
Se taky nejmeju. Ale smajlik s prostrednikem tu neni. Myslel jsem, ze ti to doslo😉 Jaky material?
To dřevo cos zapůjčil 😉
To myslis tu nasadu od smetaku, kterou jsi dostal po palici?😉
Tak to ti to hochu špatně odvyprávěla. Asi k tobě měla soucit, v pátek totiž pořád dokola říkala "nepřestávej, znám to jen 30 vteřina pak je konec". 😉
co to ma spolecneho s prodeji aut? Sekretarka vedouciho SDA???
Sakra, je to pekna mrcha!!!! To ma jeste nekoho, protoze ja mam svoje max na 19 vterinach😉
Ehm, Tibby, tenplatil minule >😒]
Tohle je lepší než Dallas, pěkná soap opera :yes: >😒]
Jasne! Ze me to hned netrklo. Tibby to byl, ten ostatne muze vzdy za vse😄 >😒]
No jo, furt! >😁
Vcera jsem ho potkal- XJ vyprany na 90! 😉
Podivej Pete, kdyz mam koule na to svoje XJ vyprat na 90, tak me nerozhodi nekdo, kdo nema ani tu pracku natoz auto, ktery by vypral,ne?😉
Pracku nemam, auto jo, ale co by vzniklo jeho vypranim nechci domyslet. Vcera jsem si na tebe vzpomnel a, nerad to rikam, dal ti castecne za pravdu, alespon co se stylingu tyce 😉
Nejlepsi auto je vzdy to tvoje. A kdyz mas jeho jediny exemplar, jsi razem na vrcholu pyramidy. Takze vlastne.. cim mensi prodeje tim lepe😉
>😁
omyl... nejlepší auto je to, který ti nepatří... nemusíš ho platit. Myslím tedy to kterým jezdíš a nejsi majitel.. 😉
Takze sluzebni? 😉
stále spatřuji v autě - pokud tě neživí (a to i tehdy pokud požírá "daně") jako nejhorší možnou investici.. - bohužel nezbytnou. ;-\
GTI
😄 😉 😄
Zajímavé... na auto cz nefungujou čísla. Lépe řečeno... úsměvné, jak každej hledáme v číslech tu svou pozitívní informaci. Je to dobrá hra... ale není to hra na pravdu. Tom je extrém, číslicovaj maniak, kterej hledá pravdu jenom mezi čísly. Druhej extrém je tu také znát, tj. úporné odůvodňování nízkých prodejů zaostalostí lidí... protože nevnímají zázrak. Další extrém je... že se prý prodává hodně aut jisté značky proto, že jsou lidé zaostalí >😁 ... tohle pochopit... na to musí mít člověk alespoň dvouletou průpravu na auto.cz 😄 Takže jak to je. Vnámám to jednoduše - porovnej si izolovaně Evropu. Co se tu v nižší střední prodává nejvíc... Focus a GOLF. Takže argumentace, že se jedná o pomýlenou populaci, která vybírá odpad, neobstojí... tahle auta letěj napříč Evropou. Chce to vědět... a ten, kdo ví... nemusí šermovat čísly...
Je mozne klamat urcity pocet lidi po urcity cas, ale nelze klamat vsechny lidi po vsechen cas. Tak nejak to rekl F.D. Roosevelt. Kazdy necht si vylozi po svem.
To je dobrý :yes:
Tak se toho drz!!!!!
Zkus si to prosím přečíst ještě jednou... Pravda je tam nahoře...
Dal jsi k nejaky sekte? To hlasani pravdy, ty jediny muze byt nebezpecny😉
No, na to jsou tu jiní... tohle mi naštěstí nehrozí. Teda když jsme u toho tak opravdu považuju GOLF a PASSAT za dokonalé produkty. To ale neznamená, že neznám kvality jiných... Proč tobě mám tyhle triviality psát?
No dneska mas minimalne tady neuveritelne mnozstvi prispevku, ve kterych tvrdis, ze mas pravdu aniz by z toho byly videt nejake hmatatelne dukazy. Tak se nediv, ze se pak ptam, jestli ti tu pravdu neordinuje nejaka vyssi moc😉 A jestli te obtezuje me neco vysvetlovat, tak se do toho nenut. Ad ty kvality jinych, to by mohlo byt celkem zajimave tema. Ale jestli se do toho chces pustit, tak te prosim, vynech M3, 911, EVO a Imprezu. Vezmi to za jiny konec, jo?
Ne ne... vím co píši. Neobtěžuje mě to... jen to v tvém případě považuji za zbytečné... víš to, co já. Prosím tě... nepiš příště vedle číslovky 911 ta tři písmena... jde mi mráz po zádech 😄 😉
To je dobry znameni , ten mraz po zadech, o tom totiz tyhle auta jsou!
Škoda, žes nepsal pod IMP/EVO... tam by ti šel mráz, ani bys nemusel mít nastartováno 😄
Nepsal, nemelo to cenu. I kdyz jsem byl v pokuseni tam neco napsat, asi 1000x. Jen jedu vec mi, prosim, rekni. Proc to vsechno pod tou Imprezou? Jaky smysl, jaky cil?
GTI
Myslím, že by ses měl zastavit... a sám sebe se zeptat, jestli otázky které dáváš jsou smysluplné... Doufám, že nečekáš, že tu začneme spolu psát na téma proč, co, kdo, z nás kdy napíše... Opusť prosím cestu vychovatele... tedy alespoň v mém případě. Zítra se těším, jak to rozpálíš o autech... to je nosné téma auto.cz. Viď.
:yes:
"úporné odůvodňování nízkých prodejů zaostalostí lidí... protože nevnímají zázrak" ..to ses chytnul za nos za ty bludy cos tu vypravel o Seatu? Jaky jsou to krasny a dokonaly auta a je jen chybou zakaznika ze tu dokonalost nevidi? to je dobre, jeste par let a mozna s tebou bude i rozumna rec 😄
Pokud považuješ SEAT, jeho produkci za špatnou... je chyba opravdu v tobě. SEAT dokázal v ALTEE, TOLEDU I LEONU udělat dokonalá auta. Kdykoliv vidím ALTEU... spatřuji umělecké dílo. To, že to nevnímáš... je tvé velké estetické mínus.
reagujes na neco co jsem nerekl. mluvil jsem o nemyslnosti schazovani viny za neuspech automobilky na hloupost zakazniku. tady ti to taky vadi ale u Seatu to s klidem zkusenyho pokrytce delas..
Mě to nevadí... já ta čísla nepřeceňuji... Vím, že SEAT nejde, že VW to řeší, že je to vážné. Osobně jsou mi však ty tvary milé. O pokrytectví nevím... tobě se zdá, že jsem v horním příspěvku byl licoměrný?... tak to tedy zásadně ne. Vždy usiluji o vyváženost.
Vyvazenost typu - "ak si to nekupis si socka a na ine nemas, VW je najlepsi" ! Ale v ramci tvojho obmedzeneho videnia, skusenosti a schopnosti akceptovat argument (argument, nie blud) sa asi neda nic lepsie ocakavat! >😁 >😁 >😁
Ano, ano, VW opravdu nejlepší je. V tom ti dávám za pravdu. :yes:
Vazne meris kazdemu stejne. Alfa je dle tebe v ***li, protoze neprodava. Ale Seat neprodava, ale je dokonalej. 1000x smajlik, ktery krouti hlavou
Četls ode mě někde, že SEAT tím, že neprodává je dokonalej?... Teď jsem to někde dole psal... Je to velkej vejbuch... Také víš, že to VW intenzivně řeší. Tak tu nerozhazuj smajlíkama a pořádně mě čti.
Kolik kde nahazim smajliku nech na me. Konec koncu, z tvyho konta ty smajlici nejdou😉 Ano, ja jasne citim, ze na Seat pouzivas jinou miru nez na Alfu! Pokus budeme brat jen to co je vyslovne napsano, tak bude debata jeste napinavejsi. Ty totiz malokdy napises neco pevneho jako skala.
Ambice tu nemá být, psát skály...myslím. Přesto jsi mě tím potěšil... jiní mě tu vnímají spíše jako neměnného v postojích...
Chlap ma mit nazor pevny jako skala. A kdyz prijde na to, ze se mylil, tak to priznat. Aspon tak to ja chapu. GTI, napis mi aspon 3 lidi, ktery te berou bez vyhrad jako nemenneho v postojich.
GTI
Jestli sis dnes vytkl cíl, že tu se mnou budeš polemizovat o mě >😁 tak to rychle ukonči... takhle můžeš komunikovat možná tak se ZZ... Nahoře jsem reagoval na názorový vývoj na, například, estetické vnímání aut. Pokud máš na mysli obecně názor... jako postoj člověka ve svém bytí... s tím problém nemám...už dlohé roky... tak v tom se soustřeď prosím na sebe, nebo mě rozesměješ.
a přitom seat jezdí s né nejlepší technikou a podvozkem a naladění Alfy je jedničkový a společně s faktem, že víme odkud je ten design na obou autech že..?!? >😁
😄 Vzácná spřízněnost...
ale bohužel mnohdy vyznívá opačně.. na Seatu jako nedodělek, kdežto alfa celistvá... ;-\ Nepovažuji Seat za špatné auto, ale spíš za auto s cenovkou o 1/4 výše než je (minimálně) adekvátní S usedlým podvozkem a "sportovním kabátem" sporťák neuděláš bavíme se o Leonu a Altea se skřípání zubů.. a s dieslem už vůbec ne... Jo a toledo je Obluda destiletí..!! to se snad shodnem.. 😉 Altea za cenovku 500 s DPH vidím jako super stylový služebák..!!
Jo... souhlas.
Nevíš náhodou, kolik Golfů se prodá v Tajčlandu a kolik ve zbytku Evropy ?
Nevím.
nejvetsi podil LUV ma Porsche (52😖......N1 zoufalci co si hrajou na vic nez na co maj >😁
Toto pise kto? Clovek, ktory ma v autach 15.000.000 Czk a drzi styl, takze nema ani jedno auto v N1???? >😁 >😁
Jo,jo, když se láme chleba... ani přepážka nepomůže... :yes:
Jasne GTI! Nepomoze, ked o jej pouzitelnosti nevies! >😁 Viem, ty radsej s RADOSTOU vyhodis 400 tis., pretoze drzis nejaky styl. Keby..... >😁 >😁 >😁 >😁
A co je na tom špatného, mít svůj styl? ;-\
Mat svoj styl je absolutne v poriadku. Vediet suvislosti je super. Vyjadrovat sa k veciam, ktorym rozumiem je prinosom. Mat nejaky styl v nazoroch a akceptacii nazorov je takisto fajn. 😄 Len u teba mi mnoho veci chyba! >😁 >😁 >😁
Ale myslím, že tohle tu nikoho nezajímá, co u tebe v pohledu na mě chybí. Ty stále nechápeš, že kdybych tu měl já napsat co podle mě chybí tobě, vydalo by to za rozsáhlou novelu... A píši ti to? Proč bych to dělal? Zde jsou snad nosnější témata. :no:
Jo, brácho - 318. To je číslo čísel. Podlamujou se ti kolena, co? Tos nečekal. Když jsem tu před rokem psal, že to bude trhák, že Bangle půjčil kladivo, a že na Apoštola tu nikdo mít nebude... to bylo křiku, to bylo zoufalýho pláče... A výsledek?... Brečíš tu jak malej Jarda, že v tom jezděj taky taxikáři... No, buď štastnej (pokud máš Apoštola) ti taxikáři ví nejlíp, co je dobrý, co držák. A že v tom jezděj podniky? A co jako, brácho... ty bys chtěl, aby je jezdil šéfík firmy na koloběžce... Koupí dokonalost střední třídy - APOŠTOLA. To, že ti vadí dokonalej (opravdu dokonalej) úspěch VW v tomto segmentu, vypovídá jen o tom, žes neodhadl, kdo to umí... kdo je dobrej... kdo je tu v běžné produkci nejlepší. Mimochodem... když si doma celej Koncern rozkreslíš na čtvrtku... oněmíš jeho silou... oněmíš dokonalým modelovým portfoliem. Koncern VW je obrovský, silný a dokonalý výrobce aut pro nás... pro lidi, co tu žijí. Buď hrdej na Škodu, Buď hrdej na Evropu... budeš přínosem pro svět. P.S. 318 :yes: :yes: :yes:
to je cislo dnesniho zalmu pro vecerni msi?
>😁 Jo, přesně... hošu budou držet tryznu...
Bud hrdy aj na koncern - dal zakazku Cinanom za 1 mld Usd na diely, vyraba a zamestnava ludi v Brazilii, Mexiku, Indii. Tym padom mozes byt hrdy na to, ze peniaze, za ktore si si kupil svoje auto (niektore modely) davaju pracu Cinanovi! 8-s Fakt, velmi dobra argumentacia, preco mas byt hrdy na koncern. >😁 A aby som nezabudol, musis zatracovat Toyotu/Hyundai a podobnych, pretoze zamestavaju a davaju zarobit v cechach. GTI!!!! Halooo! Budicek. >😁 >😁
>😁 >😁 Dobrý, zejména ten budíček... originální... tak piš dál >😁 :yes:
Snazim ta ti vyjst v ustrety - aby si lepsie chapal. Ale ako obycajne, ziadna reakcia na podstatu prispevku. Well done! >😁 :-!
Takhle nemáš šanci... to bys musel reagovat poměrně kultivovaněji. Čekám na to. Pak můžem regulérně diskutovat. Už jsem ti to psal včera.
Kultivovane, to akoze znamena nazyvat ludi, ktori nezdielaju moj nazor sockami/kovbojmi/blbimi a neskusenymi? Aha! :😉 :😉 No tak s tym budem mat problem, pretoze k tomu sa neznizim. :-! Alebo myslis pod kultivovanostou obmedzenost vlastnej skusenosti/posudzovanie veci podla obrazkov/slaby rozhlad a ziadna skusenost? Tak to tiez neviem, pretoze pisat o niecom, co nepoznas dokazes LEN TY! Alebo je kultivovanost navazat sa do inych prispievatelov? :-! 8-s
Nějak se v tom motáš. Nikdy jsem žádnému přispěvateli nenapsal, že je socka, nebo že je blbý... asi jsi spadl z višně :no: No, tak to uvaž... pokud mě budeš oslovovat rozumně, můžem diskutovat.
poblahopřát úspěšným... Tak BRAVO ŠKODA :yes: BRAVO VW :yes: Dokonalá čísla. Jsem rád, že lidi nejsou jako ovce. Že investují i v cenově přístupných vozech své peníze do vynikajících evropských produktů... že se nenechají opít nižší cenou jiných, že ví, kdo umí vyrobit kvalitně... kdo dělá ty pověstné "držáky", že ví, kdo, jak a v čem prodává auta, která si vybrali, kdo a jak se jim o ně následně stará... prostě... funguje to. A o tom jsou právě tím zřetelným důkazem čísla prodejů... Ta čísla, to je hlas lidu... buďto - :no: nebo :yes: jak jednoduché... jen dokázat vyrobit a prodat, takže - :yes:
Svět luxusních limuzín se změní, už nikdy nebude stejný.. dneska se to stane, nastane technologická revoluce - už nebude za potřebí flame war o tom, kdo z německé trojky je technologickou špičkou, tyhle diskuse budou bezpředmětné.. všichni budou mít jasno, někteří to sice veřejně nepřiznají (ale ve skrytu duše jim to bude jasné také).. všichni zapřísáhlí odpůrci japonských aut máte poslední šanci se vyřádit, Váš čas se krátí tic tac, tic tac, tic tac..
GTI
8-s Jsem dost nejistej 😉 Všichni sice víme, že pozice silné trojky je tady neotřesitelná... přesto... co máš za kalibr... za opaskem? P.S. Neznám tu žádného odpůrce... znám tu jednoho velkého milovníka, ovšem 😉
Viz diskuse pod Merglem 😉
Panove, co myslite, muzu za pokles prodeje Renaultu ja :-!

WWW.RENAULT.NAZORY.CZ