Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot v Lipsku: nový motor 2.2 HDI (125 kW) Biturbo

Jednou z mála světových premiér, které se dnes představily na autosalonu v Lipsku je nový dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřválec 2.2 HDI (125 kW) pro Peugeoty 407. V sedanech a kombi SW této řady se objeví i vznětový šestiválec 2.7 HDI.
Zpět na článek
31. 3. 2006 09:49
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 09:50
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 10:09
neregistrovaný "Lubos"
31. 3. 2006 10:11
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 10:20
neregistrovaný "Paja"
31. 3. 2006 10:23
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 10:47
neregistrovaný "Lubos"
31. 3. 2006 21:38
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 16:42
neregistrovaný "Cynik"
1. 4. 2006 22:19
neregistrovaný "anonym"
1. 4. 2006 18:31
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 22:14
neregistrovaný "anonym"
2. 4. 2006 09:47
neregistrovaný "Charger"
31. 3. 2006 10:17
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 3. 2006 11:19
neregistrovaný "ZZ"
31. 3. 2006 10:56
neregistrovaný "mari"
31. 3. 2006 13:56
neregistrovaný "ACE"
31. 3. 2006 14:31
neregistrovaný "mari"
31. 3. 2006 15:47
neregistrovaný "ACE"
31. 3. 2006 21:44
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 12:21
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 21:28
neregistrovaný "Jirka"
2. 4. 2006 09:56
neregistrovaný "Charger"
31. 3. 2006 11:46
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:10
neregistrovaný "anonym"
31. 3. 2006 12:15
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:27
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:31
neregistrovaný "hoborg"
31. 3. 2006 12:49
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 14:25
neregistrovaný "Pája"
31. 3. 2006 22:10
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 14:22
neregistrovaný "rennis"
1. 4. 2006 21:32
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2006 12:32
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:50
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:55
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:00
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 19:13
neregistrovaný "Zdenda"
2. 4. 2006 01:14
neregistrovaný "mato"
31. 3. 2006 12:11
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:20
neregistrovaný "manitou"
31. 3. 2006 12:26
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:30
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:49
neregistrovaný "Paja"
31. 3. 2006 12:51
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:51
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:02
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:11
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:28
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:29
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 14:51
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 15:09
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 15:18
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 22:18
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 14:25
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:38
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:33
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 13:06
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:30
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 14:32
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 16:14
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 23:47
neregistrovaný "Sven"
31. 3. 2006 13:10
neregistrovaný "ciello"
31. 3. 2006 13:38
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:02
neregistrovaný "ciello"
31. 3. 2006 14:16
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:29
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 14:36
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:46
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 17:28
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 13:17
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 14:37
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 14:07
neregistrovaný "ciello"
2. 4. 2006 09:54
neregistrovaný "Charger"
31. 3. 2006 19:05
neregistrovaný "Charger"
31. 3. 2006 23:01
neregistrovaný "Rychlik"
1. 4. 2006 00:03
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 11:13
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 12:38
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 14:51
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 15:14
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 16:51
neregistrovaný "Cynik"
2. 4. 2006 08:33
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 17:39
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 17:47
neregistrovaný "Alessio"
2. 4. 2006 08:38
neregistrovaný "mari"
2. 4. 2006 22:45
neregistrovaný "Alessio"
3. 4. 2006 08:59
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 17:43
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 17:45
neregistrovaný "Charger"
2. 4. 2006 08:46
neregistrovaný "mari"
2. 4. 2006 09:47
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 21:36
neregistrovaný "lowkick"
1. 4. 2006 22:49
neregistrovaný "Alessio"
2. 4. 2006 20:13
neregistrovaný "lowkick"
2. 4. 2006 22:48
neregistrovaný "Alessio"
3. 4. 2006 12:29
neregistrovaný "lowkick"
3. 4. 2006 20:14
neregistrovaný "Alessio"
3. 4. 2006 21:23
neregistrovaný "lowkick"
4. 4. 2006 09:48
neregistrovaný "Alessio"
3. 4. 2006 16:31
neregistrovaný "Charger"
12. 4. 2006 15:08
neregistrovaný "Michael"
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 09:49
hm
Mám Peugeot hodně rád, ale řekl bych že leader Renault je v naftě aktuálně dále.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 09:50
Re: hm
ehm, doplním že ve čtyřválcích. Ve víceválcových dieselech zase kašle kosočtverec... ;-\
neregistrovaný "Lubos"
31. 3. 2006 10:09
Re: hm
Toyota ma u svojho 2.2 D-CAT s pouzitim jedneho turba vykon 130 kW a tocivy moment 400 Nm. Preco musel PSA pouzit 2 turba a nedosahuje ani jednu velicinu od Toyoty?
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 10:11
Re: hm
Renault k 127kW a 360Nm (omezeno převodovkou) potřebuje také jen jedno turbo a navíc o dvě deci objemu méně. :-)
neregistrovaný "Paja"
31. 3. 2006 10:20
Re: hm
Tezko rici, kdo je leader, nebot vyvoj turbodieselu je natolik prekotny, ze pristi mesic to muze byt treba Kia (nadsazka)...jde spise o to, kdo pri vysokem mernem vykonu dokaze nabidnout take nejnizsi emise! Zanedlouho se totiz soutez o co nejvyssi vykon musi zmenit na ekologicky boj!
neregistrovaný "dCi"
31. 3. 2006 10:23
Re: hm
Jasně, vývoj jsem nijak nepopřel. Ekologicky se budou mainstreamové motory vždy snažit pouze o splnění minima, dnes tedy EURO4.
neregistrovaný "Lubos"
31. 3. 2006 10:47
Re: hm
Aj v tejto oblasti Toyota jasne vedie.
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2006 21:38
Re: hm
Důležitý nejsou jen papírové hodnoty, ale i průběh, který bude díky dvěma turbum mnohem lepší než u jednoduchého přeplňovaní.
neregistrovaný "Cynik"
1. 4. 2006 16:42
Re: hm
Promin, ale takhle muze premyslet snad jedine teoretik, a ne ridic. Kdybys byl ridic, tak je ti uplne jasny, jaky je rozdil mezi 130 kW u toyoty s jednim turbem a 125 kW u PSA s dvema turby. Prubeh tociveho momentu (a tudiz i vykonu) bude nesrovnatelne lepsi u motoru PSA (nemluve o tom, ze podle nekterych periodik je prubeh vykonu toyotackeho motoru ne prave idealni i na motor s jedinym turbem).
neregistrovaný "anonym"
1. 4. 2006 22:19
Re: hm
Vodic samozrejme som a mam dieselovy voz. Je mi jasne, ze pouzitim 2x turbo sa vlastnosti motora zmenia, potlaci sa turbodiera, motor bude tahat od nizsich otacok. Reagoval som na to, ze pri pouziti dvoch turieb by sa mal dat dosiahnut vyssi vykon aj toc. moment. A teoreticky hodnotis akurat ty kedze pises "podle nekterych periodik ...". Ja som si tento toyotacky motor vyskusal a je vyborny, akurat, ako pisem nizsie, treba viac radit, ale inak je tichy, nenormalne silny a kultivovany. Lepsi je asi iba 2.0 od BMW, ale je urcite hlucnejsi (alebo je BMW 3 horsie odizolovana)
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 18:31
Re: hm
Podle mě je hlavní (nejen) u dieselu ne výkon a točák, ale to, jak se ten motor chová- zvuk, vibrace, dravost, zátah, spotřeba, spojení s autem atd. A v tomhle například Toyota dost pokulhává. Já osobně bych volil dvoulitr od BMW, ale nevím, jak na tom bude právě Renault. Jo a taky dvoulitr od Hondy je dost dobrý!! :-)
neregistrovaný "anonym"
1. 4. 2006 22:14
Re: hm
Praveze v tomto Toyota vobec "nepokulhává". Jediny jej problem je nizsi rozsah pouzitelnych otacok ako ma napr. i-CTDi od Hondy, inak je vo vsetkych aspoektoch vyborny, aj co sa tyka hluku, kultivovanosti, vibracii. Vyskusal som si ho v Avensise aj v IS220d.
neregistrovaný "Charger"
2. 4. 2006 09:47
Re: hm
Neříkám, že není výborný, ale prostě ostatní jsou v tomto ohledu lepší (samozřejmně né všichni ostatní) a v testu Carauta byl motor IS220d označený za největší slabinu auta.... ;-)
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 3. 2006 10:17
Legrace
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ZZ"
31. 3. 2006 11:19
Re: Legrace
Když musíš, tak musíš ;-)
neregistrovaný "mari"
31. 3. 2006 10:56
největší boom...
zažívají turboservisy. ;-) >:D nové máš za 30 až nekonečno, a za rozhýbání starého dáš tři čtvrtiny :-) Jeden známý má takový turboservis. Staví si velice pěkný barák... Jo když začínal před lety v garáži před panelákem, v životě by ho nenapadlo na jakou Zlatou Žílu narazí :-) :yes: Takže jen houšť. Více turbodmychadel a přeplňovaných motorů :yes: větší plnící tlaky :yes: hodně automatů :yes: a deset řídících jednotek v autě :yes: :-) ;-) musíme pomáhat potřebným :-)
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "ACE"
31. 3. 2006 13:56
Re: největší boom...
Je to vo tom, že většina joudů neví, jak se k turbu chovat a proto jim odcházej daleko častěj než je nutný. Ani si nejsem jist, jesli na správné zacházení upozorňují v tech. brožuře.
neregistrovaný "mari"
31. 3. 2006 14:31
Re: největší boom...
všude najdeš jenom na povrchní odkaz, že po dlouhé rychlé jízdě máš před vypnutím motoru chvíli počkat. Výrobci by v podstatě byli sami proti sobě... Např. Lancia Thema mod. 89 měla tento problém vyřešený vlastním cirkulačním oběhem turbodmychadla, fungujícím i po vypnutí motoru... Jak vidno nynější výrobci nejsou tuto vynikající věc schopni vyrobit. Ono je vždycky lepší si zajistit odbyt vlastních dílů na dlouho a dlouho dopředu :no:
neregistrovaný "ACE"
31. 3. 2006 15:47
Re: největší boom...
To máš teda pravdu, není nad heslo - auto si koupit můžou, nahr. díly už musej.
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2006 21:44
Re: největší boom...
Chladící oběh turbodmychadla fungující i po vypnutí motoru měl i Peugeot 405 T16 s vynikajícím turbomotorem o výkonu 159Kw z r.1993. Jeden z nejvýkonějších peugeotů vůbec. To byly časi, když francouzi tlačili na pilu. :-!
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 12:21
Re: největší boom...
:yes: ;-) Zlatý věk automobilů je už za námi :-!
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 21:28
Re: Kde byla Impreza .....?
V té době to byl hodně rychlý sedan, i dneska se nestratí.:yes: V přímce by stačil i na Octavii 2 RS. A nebo kde byla v té době dnes tolik opěvovaná Impreza. Jo Peugeot prostě válel. :yes: :-! :yes:
neregistrovaný "Charger"
2. 4. 2006 09:56
Re: Kde byla Impreza .....?
Jo, jestli to tu všecko ovládne Toyota, tak máš pravdu.. >:-[]
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 11:46
turbno
sice jsem an tom nedelal, ale to Biturbo delala nase firma :yes: a NEKECAM.
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "anonym"
31. 3. 2006 12:10
Re: Biturbo
V tomto pripade je biturbo jen kvuli lepsi charakteristice ne kvuli spickovemu vykonu coz je vydet i na vyslednem vykonu.
Na jizdu ten motor bude urcite prijemny tady konstrukterum neslo o nejvetsi vykon a tocak, ale o co nejlinearnejsi charakteristiku a tu dosahli pouzitim dvou turbodmychadel.
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:15
Re: Biturbo
taky budou mit dve turba lepsi zivotnost nez jedno. Na obrazku jdou krasne videt lopatky, ktere se nataci a tim se dosahuje lepsi charakteristika. Mohou byt uplne otevrene (kdyz se budu rozjizdet a poradne dupat na plyn) a nebo uplne zavrene (kdyz pojedu z kopce se zarazenou petkou) samozrejme u tohohle reseni se muzou lopatky natacet i do mezipoloh.
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:27
Re: Biturbo
Nemaji vsechna dnesni turba variabilni geometrii lopatek?
neregistrovaný "hoborg"
31. 3. 2006 12:31
Re: Biturbo
pokud vim tak jen u naftaku. u benzinu vzhledem k uplne jinejm teplotam a zatezi to zatim neni takova *. ale nedavno tu byl nejakej clanek ze u Porsche to testujou..
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:49
Re: Biturbo
dik
neregistrovaný "Pája"
31. 3. 2006 14:25
Re: Biturbo
Nastupující 911 turbo je první mezi sériovkama...
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2006 22:10
Re: 405 T16
S něčím podobným zápolil Peugeot v 90. letech. Vyústilo to ve 2 litr turbo s proměnou geometrií prostoru okolo turbodmychadla pomocí pohyblivé klapky (turbo Garrette VAT25). Motor dosahoval běžně 144Kw a 288Nm, ale při plném zatížení došlo na 45 sekund k navýšení plnícího tlaku (overboost) z 1 na 1,3 bar a výkon vyskočil na 159Kw a 318Nm. Byl použítý ve 405 T16. Problém u benzínových motorů je vysoká teplota výfukových plynů, ale Porsche už to prý vychytalo.
neregistrovaný "rennis"
1. 4. 2006 14:22
Re: 405 T16
ten VAT25 je prave od nas :-)
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 21:32
Re: 405 T16
No jasně, to byla výborná technická vychytávka. Chtělo by to pro Peugeot více takových věciček, hlavně do benzínů. :yes: >:-[]
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:32
Re: 405 T16
vsechna ne, nebo ne takovou, nektere firmy vyuzivaji moznost pouze uplneho otevreni nebo uplneho zavreni. Vsechno stoji penize a nekdo to proste chce levnejsi. On ten aktuator musi pracovat za docela vysokych teplot a vibrace jsou taky pomerne slusne.
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:50
Re: 405 T16
dik. OT: Mas takovy prehled, ze bys dokazal dat dokupy nejaky clanecek, ktery by tohle osvetlil i nam laikum?
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:55
Re: 405 T16
clanek? Popremyslim. Ale pro amglicky mluvici mam tady pekny odkaz a pro ty co anglicky nemluvi, tak si muzou prohlidnout schema a obrazky. Staci kliknout na "Next page": [odkaz]
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:00
Re: 405 T16
:yes:
neregistrovaný "Zdenda"
31. 3. 2006 19:13
Re: 405 T16
...pokud se pamatuju, tak jsem neco kdyzi videl na skoda.panda.cz, hledej clanky od Jiriho Cecha.
neregistrovaný "mato"
2. 4. 2006 01:14
Re: 405 T16
to vidiet, ze si na tom nerobil, pretoze to funguje presne naopak ;-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:11
Kde je problém?
Nějak to nechápu.. Toyota představila 2.2 D-CAT již před více než rokem, ze 2.2l litru dává 130 kW, točivý moment je 400 Nm a emise jsou nejnižší na trhu :yes: Tohle je o rok novější, má to dvě turba a přitom nižší výkon, nižší točivý moment a vyšší emise ;-\ Kde udělali soudruzi z Francie chybu? Nebo je technologický náskok Toyoty takový, jaký si myslím?
Rozbalit vlákno
30
neregistrovaný "manitou"
31. 3. 2006 12:20
Re: Kde je problém?
Zase ty tabulky a výkony, co třeba emise, kultivovanost a já nevím co ještě - nehodnoťte do ... pořád jen výkon a krouťák ;-)
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:26
Re: Kde je problém?
no on prave hodnotil i ty emise. Nevim, jak je to s zivotnosti motoru Toyoty. Cim vetsi vykon z toho budu tahat, tim mensi zivotnost. Pokud se ale Toyote podarilo navrhnout motor tak, ze bude mit vybornou zivotnost, pak neni duvod k tomu ho setrit a muzou z nej mit vetsi vykon. Taky neni turbo jako turbo. Nektera se toci az 250 tisic ot/min a jina treba polovinu. Me by zajimalo, a podle me by to mel byt jeden z uvadenych parametru u motoru, jaka je doba prodlevy, nez zacne turbo pracovat naplno. Kdyz sesplapnu v TDI plyn, tak to chvil trva, nez se turbo roztoci a nazene potrebny vzduch.
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:30
Re: Kde je problém?
Rikal jsi, ze se pohybujes v konstrukci. Cemu ty osobne davas prednost, turbu nebo kompresoru?
neregistrovaný "Paja"
31. 3. 2006 12:49
Re: Kde je problém?
Slovy politika...Vzdy jsem zboznoval turbo, nedavno jsem vsak mel tu moznost svezt se s kompresorem preplnovanym motorem a mohu s klidnym srdcem rici, ze i to je fantasticka vec a rozhodnouti se mezi obema technickymi resenimi by bylo opravdu tezke... >:D
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 12:51
Re: Kde je problém?
;-)
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 12:51
Re: Kde je problém?
no kompresor dela Mercedes a myslim, ze uz od toho taky uposteji. Turbo vyuziva energii z vyfukovych spalin. Takze vyuziva energii, ktera jde pryc a nez by sla na zmar, tak se vyuzije pro turbo. Cimze se zvysuje ucinnost motoru. Kompresor je pohanen pres klikovku od motoru, vetsinou je pripojen pres spojku, takze kdyz ho nepotrebujes, tak je vypnuty. Kompresor je spise takova "snobarna" pro Mercedesy :-) a nebo je to vhodne pro tuning. Urcite bude jednodussi splacat doma na kolene kompresosr nez turbo, ktere potrebuje hydrodynamicke loziska, olej strikat pod tlakem, teploty cca 850 Celsia pro diesel, cca 900C pro benzin. Ja bych dal prednost turbu. Ale jak uz jsem psal - turbo "laguje". Takze kdyz treba v Octavii2 (103kW) seslapnete plyn naplno, tak se pul vteriny nic nedeje a pak nastoupi trubo a auto prudce zrychli.
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:02
Re: Kde je problém?
Kompresor pouziva i Jag a Land Rover;-) Takze ta kombinace turbo+kompresor, kterou ma treba VW je vlastne idelani reseni?
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:11
Re: Kde je problém?
priznam se, ze o tomhle nic nevim. Mozna jsi myslel tohle: Jsou turba, ktera jsou pohanena od motoru, rika se tomu Supercharger (turbo - turbocharger). Supercharger maji treba WRC. Pokud jsi myslel neco jineho, tak jsem mimo a rad se necham poucit. Jinak bych upresnil, ze nejsem konstrukter, aby nedoslo k nedorozumeni :-) delam vypocty vibraci a tepelne analyzy. Na konstrukci jsou tady jini frajeri :-!
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:28
Re: Kde je problém?
ted jsem z toho sam trochu popleteny. Bezne tady mluvime anglicky, takze mi ty nazvy ani neprijdou. Ale kdyz jsem zadal slovicka do slovniku, tak mi vyplivl tohle. Turbocharger - je turbo-kompresor a supercharger je ten kompresor. Ale jde jen o slovicka.
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:29
Re: Kde je problém?
VW ma tusim v Polu kombinaci klasickeho turba a kompresoru. Je to nekde ve starsich clancich. Snad prave proto, aby prekonali tu "turbo diru". Jag pouziva klasicky kompresor (u benzinu) a taky to znaci supercharger. Tak jestli nejaky ty borce z konstrukce mas na dosah, tak z nich vytluc nejaky odborny clanecek. Bylo by to zajimavy :yes:
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 14:51
Re: Kde je problém?
tak jsem se na to poptal. Ma to kompresor i turbo. Kompresor zabira v celem rozsahu otacek, od volnobehu, a turbo se pripojuje az pri vyssich otackach. No a byl jsem upozornen na to, ze je v clanku chyba. Nejedna se o bi-turbo, ale o Twin-turbo. Bi-turbo je napr. u motoru do V, kde kazda rada valcu ma sve vlastni turbo. V tomto pripade to tak neni.
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 15:09
Re: Kde je problém?
tak, tak - pokial viem:-), kompresor je mechanicky spojeny a ma teda linearny priebeh s otackami motora a vykryva turbodiru dovtedy, kym sa neroztoci turbo pohanane vyfukovami plynmi - teda pri vyssich otackach. Otazka pre odbornikov: ma potom BMW 535d bi-turbo ci twin-turbo?
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 15:18
Re: Kde je problém?
twin-turbo :yes:
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2006 22:18
Re: Kde je problém?
Nevíš jakým způsobem jsou turba poháněna od motoru ve WRC?
neregistrovaný "rennis"
1. 4. 2006 14:25
Re: Kde je problém?
nevim to jiste, ale tak nejak jsme se shodli na tom, ze by tam mel byt jetste nejaky prevod do rychla. Kdyz si vemes, ze otacky turba muzou byt az 250 tisic ot/min. Ale vic o tom opravdu nevim, protoze na tom od nas nikdo nedelal.
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:38
Re: Kde je problém?
O životnost a spolehlivost bych se nebál, tenhle motor dávaj i do Lexusu IS, což je pro mě naprosto dostatečná záruka.. Toyota by do Lexu nikdy nedala nic, co by nebylo dostatečně na úrovni a dostatečně spolehlivé, určitě by nehazardovala s pověstí Lexe
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:33
Re: Kde je problém?
Souhlas, taky nemám rád, když někdo hodnotí pouze výkon a krouťák.. Emise jsem uváděl, na kultivovanost jsem zapoměl, to přiznávám.. jel si někdy s D-CAT? Jesli ne, tak si to jdi zkusit, opravdu to stojí za to.. pokud tam přijedeš s TDi a pak sedneš do Avensise, tak asi zažiješ docela slušný šok (tak jako já, sice nemám TDi, ale shodou okolností jsem do Avensisu z O2 TDi přesedal), ten rozdíl se fakt ani nedá poptat.. jsem přesvědčený, že i zapřísáhlý odpůrce nafty pod kapotou, bude muset uznat, že tenhle diesel je něco..
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:06
Re: Kde je problém?
za sebe musim rict, ze jsem fanda do dieselu. Lepsi spotreba, lepsi kroutak, vykony jsou dneska taky slusne. A spis jezdim na spotrebu nez na zavodnim okruhu :-) navic Audi R10 ma taky diesel a turbo od nas :yes: ale ja delam pro nakladaky, takze se me tenhle sportak netyka :-(
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:30
Re: Kde je problém?
Garrett?
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 14:32
Re: Kde je problém?
:yes:
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 16:14
Re: Kde je problém?
:yes: :yes: :yes: Oblibena znacka ;-)
neregistrovaný "Sven"
31. 3. 2006 23:47
Re: Kde je problém?
A co spotřeba? Dostaneš se pod 8??? Slyšel jsem, že to jde dost těžko... Což je taky asi jedina chyba tohodle motoru :yes:
neregistrovaný "ciello"
31. 3. 2006 13:10
Re: Kde je problém?
projevilo se to nějak zásadně na prodejích..?
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 13:38
Re: Kde je problém?
Jak se to vezme, podíl naftových Avensisů roste.. tenhle motor je důležitej pro Corollu Verso, taky bude významnej pro novou Corrolu, která ho určitě dostane.. ale hlavně tenhle motor bude pilíř prodejů nové RAV4, vsadim svoje kalhoty, že téměř každá nová RAV4 bude jezdit s tímhle motorem (mám na mysli ově verze) ;-)
neregistrovaný "ciello"
31. 3. 2006 14:02
Re: Kde je problém?
no tak podíl nafťáků roste obecně.. žádný překvápko, a jestli ten nárůst nebyl nic moc.. tak to asi nebude to hlavní lákadlo, co lidi žene k toyotě.. ;-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:16
Re: Kde je problém?
To máš pravdu, pouze kvůli motoru lidi k Toyotě určitě nejdou.. na druhou stranu, tehle motor je obrovsky důležitej zlom - Toyota dokázala vytvořit nepochybně skvělý dieselový motor, což je v dieseloidní Evropě základ úspěchu.. navíc ten motor není žádný průměr, naopak si o něm dovolím tvrdit, že je poslední rok (spolu s 2.0 od BMW) nejlepší ve své třídě a že z něj nejenom ve Wolfsburgu hodně lidí bolí hlava ;-)
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 14:29
Re: mno...
no on ozaj vykon nie je vsetko... Ja mam tento motor od Toyoty (2,2 / 177k) v ISku. Pravdu povediac, okrem slonich usi (XXL spatne zrkadla:-) mi vadi jedine ta mtvolnost do 2.000ot. a aj na to by (ak sa nemylim) malo byt biturbo. Pri porovnani so zeninym X-trailom (tiez 2,2) u ktoreho nemusim cumiet na otackomer ci mam viac ako 2t... Svoje samozrejme robi aj sprevodovanie, 140 pri 2.200 – to pri Nissane je niekde okolo 3.000, ale aj tak. Ale aby som aj pochvalil, pri pruznom zrychleni moze 320d robit, co chce:-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:36
Re: mno...
O biturbu sem nikdy neslyšel.. ale na to, že je to diesel to jede docela potichu, že? Aspoň já sem tedy byl docela překvapenej
neregistrovaný "RnaliM"
31. 3. 2006 14:46
Re: mno...
myslim, ze (ak sa nemylim) ma seriovo biturbo zatial len BMW v 535d. Lexik ide tichucko, vsetko je OK, aj zrychlenie povedzme 120-180 vyvola usmev na tvari :*) len si strazit otacky, na to som nebol zvyknuty... Asi by to vyriesila automatika, ale ta je zatial len v 250... ;-\
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 17:28
Re: mno...
O automatu k dieselu sem četl něco v tomhle smyslu: původně se s ním vůbec nepočítalo, měli zjištěné, že by o to nebyl "dostatečný" zájem.. skutečnost je prý ale taková, že si ten automat docela velké procento zákazníků žádá, tak že se ho možná brzo dočkáme.. osobně bych automat uvítal také v nové RAV4
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 12:58
OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít probl
Já vim, sem nepoučitelnej.. ale musim se s něčím svěřit, když vidím tohle auto (to amé platí i pro RX400h), tak sem opravdu silně fascinovanej.. mám rád technické vychytávky a technologický pokrok, tohle je voda na můj mlýn ;-) viz [odkaz] Pro ty, co nevládnou angličtinou: GS450h: V6 3.5l 292 koní + malý elektromotor z Priusu + vysokovýkonný elektromotor 197 koní, 0-100 km/h za cca 5.2 sekundy, čtvrtmíly udělá o sekundu rychleji než konvenční GS430, průměrná spotřeba je o 20% nižší, emise jsou nižší nesrovnatelně s čímkoli konkurenčním na trhu.. a to ani nemluvím o tom, jaký průběh krouťáku poskytuje elektromotor nebo o tom, jaké to je jet pouze pomocí elektromotoru :-!
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 13:17
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
kdysi davno jsem mel moznost testovat hybridni Lexus a je to docela sklamani. On se nam ten elektromotor na dalnici rychle vybil a kdyz jsem pak potreboval predjet a seslapl jsem plyn, tak ten vykon od tech elektromotoru CHYBEL a auto bylo desne line. Jizdou ve meste se baterie rychle dobily. Ale jinak je to auto fajn a porad jsem, misto na cestu, cumel na display, ktery zobrazuje dobijeni baterii a to ktery motor pracuje. Je to vychytavka, ale hybridy jsou jenom takova berlicka, nez nastoupi auta na vodik. Ted nevim, jestli si to pamatuju presne, ale hybridy pripravuje i VW a krom toho, ze bude Touareg a Passat, tak se dela i Jetta, takze muzem cca behem 3 let cekat hybridni Skodovku :-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:10
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
To by mě ohromně zajímalo, nemáš link? Pokud se nepletu, tak brzy přijde hybridní Porsche (V6 od VW a hybridní systém Hybrid Synergy Drive od Toyoty) - osobně sem zvědavej kolik novinářů najde dostatek "osobní odvahy" a v recenzi uvede, kde Porche ke "svému" hybridnímu systému přišlo ;-\ Pak by mělo přijít hybridní Q7 (od toho je k Touaregu kousek..), tam si tím systémem od Toyoty jistej nejsem, ale tušim, že to bude taky jejich.. Jestli opravdu přijde hybridní Passat s pohonem Camry, tak se tady jednomu asi zhroutí svět >:-[] a dobře mu tak! >:-[] ;-) Škodovka a hybrid? Hm, zajímavé téma.. sem zvědavej kolik majitelů se bude chtít vzdát oblíbeného TDi ve prospěch hybridu..
neregistrovaný "ZZ"
31. 3. 2006 14:15
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Hybrid u Škody má daleko větší výhodu než TDi. Má větší počet íýček, který můžou bejt červený >:-[]
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:19
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
>:D >:D :yes: Ty seš fakt nebezpečnej :yes:
neregistrovaný "ZZ"
31. 3. 2006 14:20
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Ale nikomu to neříkej ;-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:33
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Neboj tady to zatim nikdo neví a já jim to nepovim >:D ;-)
neregistrovaný "rennis"
31. 3. 2006 14:37
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
link nemam, kdysi jsem byl na prezentaci VW a co planuji za pohony. Jde o to, ze se zavazali snizovat emise a proto musi byt i hybridni Skoda, jinak by normy EU jednoduse nedodrzela a to by se asi nesmela prodavat :-) mozna dneska pujdu na pivo s jednim konstrukterem ze Skodovky. Byl na tom seminari VW semnou, tak se ho poptam, treba si to pamatuje lepe nez ja.
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 17:37
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Fakt by mě to zajímalo, kdyby se Ti podařilo něco zjistit, tak budu vděčnej za zveřejnění :yes:
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 13:25
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Měl bych takovej menší dotaz.. jsem vážně nemocnej ( >:D ;-) ) nebo to cítíte taky? Mám na mysli takovej ten pocit, že tohle je fakt něco, něco nesrovnatelného s čímkoli na trhu, něco na co konkurence nemá.. pocit, že tohle auto je asi tak o 10 let před konkurencí.. na chvíli zapomeňte na to, která je Vaše oblíbená značka, mě to zajímá spíše obecně ;-)
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:32
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
a) jsi nemocnej;-) b)jo ja to znam, mam tenhle pocit pokazdy kdyz vidim nebo jedu s newXJ;-)
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 13:41
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
a) jinou odpověď bych od Tebe ani nečekal, tak že si z toho nic nedělám ;-) b) mám takovej pocit, že u toho XJ cítíš přece jenom trochu něco jiného..
neregistrovaný "mates"
31. 3. 2006 13:50
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
a) vim;-) b)ne, myslel jsem to vazne, v tomhle pripade ty osobni preference proste neodpares
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:00
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
b) ach jo, tak to alespoň zkus ;-) P.S. Prius je Welcome drink, RX400h je chutný předkrm, GS450h je velice vydařená polévka, chčeš hlavní chod? .. ten se bude servírovat až za chvilku [odkaz] tohle auto si zapamatuj ( ;-) ), protože tohle auto to prolomí s konenčou platností (v USA sem si jistej, v Evropě to očekávám, ale v Německu to asi dostane pěkně za uši :-(, přesto to pro ně bude hořká piluka)
neregistrovaný "ciello"
31. 3. 2006 14:07
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
pamatuj si, že nejdřív se zapomenou palcový titulky volající do sbvěta - tohle je bomba co všechny smete... a maly články.. na ty by se měl člověk zaměřit... A mně v tomhle věř. ;-) :yes:
neregistrovaný "Tom"
31. 3. 2006 14:23
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Na tom něco bude :yes: Ve Světě motorů to určitě bude dostatečně malej článek >:-[] ;-)
neregistrovaný "GTI"
31. 3. 2006 14:55
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
:-) Jo, to jsou věci...
neregistrovaný "Neri"
31. 3. 2006 17:54
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
No jo no kde sou ty časy motorů řady XUD.
neregistrovaný "Charger"
2. 4. 2006 09:54
Re: OT: budoucnost klepe na dveře, konkurence asi bude mít p
Hmm, i když nejsem fanda Mercedesu, musím říct že jejich nová třída S je skoro dokonalá a myslím že tenhlencten Lexus ji neporazí...a hybrid S klasse taky bude...
neregistrovaný "Charger"
31. 3. 2006 19:05
Good
oba motory za 1, design pro mě za 5, prostor na kombi za 4...to je jen můj názor.. ;-) :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rychlik"
31. 3. 2006 23:01
kW? Ne, kone!
Pokud do clanku pisete kW a ne kone, mate smulu, nectu to. Resp. jen k tomu nez zjistim ze uvadite kW. Ti trochu chytrejsi aspon napisou kW/kone.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Jirka"
1. 4. 2006 00:03
Re: kW? Ne, kone!
Problém s jednotkama? >:D
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 11:13
Re: kW? Ne, kone!
:yes: ;-\ ;-)
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 12:38
KW / PS
Vy, jež z bažin voláte po uvádění výkonu v koních, spěte dál. Výkon se vždy uváděl a uvádí v kilowatech. Je to precizní jednotka měření. Kroutící moment se taky uvádí v novějších newtonmetrech, nikoliv k kilopondech. Koňská síla je jednotka extrémně zastaralá a uměle vytvořená z dob prvních strojů. Rádi ji ovšem používají ti, na které větší číslo zapůsobilo už v dobách první obecné... Kvůli takovým se pak používá přepočet na HP ;-)
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 14:51
Re: KW / PS
ehm...kilopond je jednotka síly (třeba minulý týden jsem dělal zkoušku tvrdosti dle Vickerse a zatěžoval vzorek silou 140 kilopond)
neregistrovaný "mari"
1. 4. 2006 15:14
Re: KW / PS
a newtonmetr je jednotkou čeho... :-) ;-) Kroutící moment se měřil v kp.m později v N.m. Velmi zhruba 10Nm odpovídá 1 kp.m
neregistrovaný "Cynik"
1. 4. 2006 16:51
Re: KW / PS
Newtonmetr je jednotkou krouticiho momentu - jednotkou sily je newton. Ale jinak to sedi, protoze kilopond je stejne jako newton jednotkou sily, ale kroutak se driv meril v kilopondmetrech (kp.m^-1), nikoli tedy v kilopondech - jestli se teda nepletu, nejsem fyzik, vim jen to, co me ucili na gymplu a to, co dovodim selskym rozumem.
neregistrovaný "mari"
2. 4. 2006 08:33
Re: KW / PS
pardon, samozřejmě v kilopondmetrech samozřejmě ;-) nemusíš mě chytat za slovo :-)
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 17:39
Re: KW / PS
kilopond na metr je ekvivalent newtonmetru, kilopond je ekvivaletn newtonu (přesně kp= F(N)/g) ;-)
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 17:47
Re: KW / PS
newtonmetr je jednotka momentu (M= r x F), čili M= rameno x síla v newtonech...M [N.m] zatimco M= rameno x sila v kilopondech...M [kp.m]
neregistrovaný "mari"
2. 4. 2006 08:38
Re: KW / PS
rovnice znám docela určitě líp než Ty ;-) myslel jsem samozřejmě kilopondmetry. Nebylo zase tak těžké si to domyslet... Nebo po sobě budeme navzájem opravovat pravopisné chyby?... :-)
neregistrovaný "Alessio"
2. 4. 2006 22:45
Re: KW / PS
těžko, já je teď studuji a ty jsi nějaký čas v praxi ;-) . PS: proto jsem reagoval suše upozorněním, že ses trošku zmýlil, nic jsem tim nemyslel. Peace? :-)
neregistrovaný "mari"
3. 4. 2006 08:59
Re: KW / PS
:-) ;-) ok
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 17:43
Re: KW / PS
mari tak to je dobrá blbost... ;-\
neregistrovaný "Charger"
1. 4. 2006 17:45
Re: KW / PS
..kW jsou na měření výkonu šicích strojů, sekaček atd....Ps jsou do auta. Tak nevím, jestli máš raději šicí stroje a raději jezdíš na sekačce... 8-s ;-)
neregistrovaný "mari"
2. 4. 2006 08:46
Re: KW / PS
:-) zase se tak nerožčiluj. Pochop: Sekačka je taky stroj- jako auto ;-) Přepočet na PS je taková berlička pro "fajnšmekry". Já mám rád klasickou jednotku KW. A jak vidno výrobci většinou také... U koňské síly si vždycky vzpomenu na jeden výrok: Ani auto o sto koních neutáhne tolik co jeden kůň s kopytama. Proto radši ty kilowaty :-)
neregistrovaný "Charger"
2. 4. 2006 09:47
Re: KW / PS
OK :-)
neregistrovaný "lowkick"
1. 4. 2006 21:36
Senzace
Nova rada US raketoplanu bude mit hybridni pohon od Toyoty...elektromotory se budou dobijet statickou elektrinou...spotreba bude odpovidat praskovacimu letadlu...to bude horka pilulka pro NASA! >:D
Tak asi v tomto nekritickem fanatickem duchu se nesou prispevky prispevatele s nickem Tom a mne uz to nebavi :no: Nekteri tady kritizuji prispevatele GTI za jeho obdiv k VW, ale tohle jim asi nevadi :-O Mne ANO! RX400h je ve srovnani s ML, RRS, X5, Q7 priserna sunka. Jizda jen s elektromotorem je k nicemu, protoze hluk od kol + aerodynamicky hluk jsou neprijemne. Vzduchove odpruzeni chybi...pry kvuli vysoke vaze vozu s akumulatory >:D ...vsechny jmenovane vozy jsou priblizne stejne tezke nebo tezsi a maji (vyjma X5) vzduchove odpruzeni! Lexus bez nej poskakuje jak koza a myslim, ze na nasich silnicich se brzy unavite...hlukem a otresy ;-\ Nezatracuji Lexus obecne, ale prime srovnani ve tride SUV vyzniva otresne. Ted nehodnotim design, protoze to je slozitejsi, ale interier je, rekneme korejsky tvarovan a japonsky zpracovan. :no: Exterier je japonsky, ale povedeny...ovsem opravdu symbolizuje auto pro zeny. TAKZE mytus RX400h pro mne padl az na zem!!!
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Alessio"
1. 4. 2006 22:49
Re: Senzace
>:D Unavení hlukem? jakože pneumatiky + motor ti nevadí, ale jen pneumatiky je nesnesitelný hluk? >:D PS: dívej se na věci trochu z nadhledu, někomu se prostě lexus hodně líbí a oceňuje pokrokové technologie. Ale to ti necpu, prostě ho nemusíš mít rád, ale takovéhle kydy si radši nech od cesty.
neregistrovaný "lowkick"
2. 4. 2006 20:13
Re: Senzace
Nestojis mi za vic nez tohle :no: :no: ...ignorante...precti si to znovu a nebo dal sni o Impreze z roku 1998 >:-[]
neregistrovaný "Alessio"
2. 4. 2006 22:48
Re: Senzace
oh, dva palečky? Dostal jsi mě, ó ty velký guru s předpisem na pravdu a se subjektivním neomylným názorem. Sním o impreze z roku 2006, když už. A taky o Murciélagu, o 911,o DB9...a taky o diskuzi bez výbušných primitivů, jako jsi ty. Užij si ty svoje palečky...chudáčku >:-[]
neregistrovaný "lowkick"
3. 4. 2006 12:29
Re: Senzace
jsem opravdu rad, ze jsem te vytocil :yes: :yes: ...coz byl mimochodem tvuj jediny cil v prvnim i druhem prispevku...nu coz zkus to priste :-)
neregistrovaný "Alessio"
3. 4. 2006 20:14
Re: Senzace
hlavně ty už nepiš takové peetchoviny a budeme v pohodě ;-)
neregistrovaný "lowkick"
3. 4. 2006 21:23
Re: Senzace
ja jsem v pohode uz davno a ty zrejme nebudes nikdy ;-)
neregistrovaný "Alessio"
4. 4. 2006 09:48
Re: Senzace
v pohodě asi jsi...jen plácáš pohodově nesmysly. Nevím proč jsi tak zaslepený. Když jedeš na kole, tak to je taky nesnesitelný hluk? No nic, nechme toho. PS: v pohodě...to jsem jen v pátek večer před volným víkendem nebo těsně po zkouškovém. Teď rozhodně ne ;-)
neregistrovaný "Charger"
3. 4. 2006 16:31
Re: Senzace
O Impreze z 98 sním já!! >:D :-) ;-\
neregistrovaný "Michael"
12. 4. 2006 15:08
nerad to říkám,ale......
Nerad to říkám,ale pokud jste se někdo svezl u PSA s 2.0HDI a pak v jiném,tak je PSA co se týče výkonu/spotřeby a emisí je jednoznačnou jedničkou a dvě turba přispívají k lepšímu spalování,větší síle a menší zátěži na prostředí,takže jediné co třeba v Toyotě uvidíte je zadek Peugeotu.
Rozbalit vlákno
0