Novinky
Maserati mi prijde jako znacka pro lidi, co maji dobry vkus. Neco jako Aston Martin (i kdyz ten je drazsi). BMW nebo Mercedes jsou spis sluzebni vozy pro managery nebo auta pro tunelare 😄
Maserati k úspěchu nepomůže připravované SUV ani diesel pod kapotou. Mezi konkurencí ztrácí právě imagí. Jít s cenou dolů a držet konkurenceschopnou kvalitu a schopnosti je jediná šance. Image hraje v této kategorii rozhodující roli. Porsche, Ferrari i Lamborgini ji mají. Aston, Bentley, Bugatti jakž takž. Maserati asi nejméně.
jen tvůj názor :no: nesouhlas dyť píšou loni 2000 Quattroporte a letos 3591 to velmi výrazný nárůst 😉
Tak nevim jak pro vás, ale pro mě Porsche nestojí na stejný příčce jako Lambo a Ferrari. A už vůbec nemá větši image než Bentley nebo Bugatti nebo dokonce Aston Martin.. Kdybych dal komukoliv vybrat mezi Porsche "žabák" Caymanem a Aston Martin V8 Vantage, tak téměř každý řekne, že mu "úžasnější" přijde Aston. A porovnávat image DB9 proti jakémukoliv Porsche vyjma Carrery GT mi přijde holý nesmysl. Aston je jako zjevení, kdežto Porsche stojí prakticky na každém druhém rohu.
Maserati je mi rozhodně z italsých značek nejblíže. Není radikální, ale jedinečné. Velká škoda možnosti dieselu, na druhou stranu mi je to jedno, poněvadž kdybych si Maserati pořídil ( >😁 ) diesel bych si jednoduše nevybral. Maserati je značkou, která na Svět přivedla patrně nejlepší automobil všech dob- model Bora. Na nějaký diesel z aktualní nabídky bych si za jejím volantem ani nevzpomenul.
...ja nevim, pro me spociva kouzlo tehle znacky akorat v tom,ze jich clovek vidi zatracene malo na silnicich. Nedavno jsem potkal tri quatroporte za sebou, pohled to byl peknej, urcite zajimava alternativa oproti A8 atd...ale jako sportovni znacka je pro me trosku bez image, napr. Lamborghini ma svuj nezamenitelny styl, maserati vnimam napr. ve srovnani s lambem jako trosku bez ksichtu, chybi mi tam nejake vyrazne odliseni od konkurence...ale to je jen nazor cloveka,kterej si tezko nejaky z techhle aut koupi
Jsou to krásná auta za cenu vybavených německých vozů. Výborná konfekce v mých očích na dobrého krejčího nikdy mít nebude. maserati :yes:
Přesně tak, žádná konfekce, poctivý křejčovský přístup a přitom dokonalost sama. 😉
Nevim...zatim jsem v nem nejel, ale nazivo jsem ho videl a 😐 ...proste ve mne nevzbudilo zadne zvlastni emoce, ani negativni ani pozitivni. Jedine, co pusobilo, byl pocit, ze stojim pred Maserati. Jako dite jsem mel jeden z nejoblibenejsich anglicaku prave Maserati, ale dnes? Stoji nekde mezi segmenty a to je jeho problem stejne jako Jaguaru, i kdyz ten je zas jinde. Vytvaret nove segmenty si muze dovolit velka, silna znacka. I u Volva si uz pry uvedomili, ze jejich mezitridy jim spise uberou nez pridaji na prodejich a tak budou "natahovat" plechy 😄
Ja keď som ho videl naživo (Quatroporte) tak som skoro slintal. Oproti iným limuzínam je to vyslovene športový štýl - také nízke, útle, jednoducho krása. A ten zvuk motora - geniálny - taký vyššie položený...
Myslím že zásadný problém mas nie je v dizajme alebo image.. Dizajn toho auta je skvostný - osobný názor - a image je tiež slušné. Problém je v tom že ludia neveria talianom a neveria ich autám. Pekný dizajn ale čo s toho ked podvedome každý čaka nespoľahlivé auto. A kupci v segmente nad 150tis EUR sú sakra náročný. Príklad- náročný kupec by určite prijal pod kapotou hybridný pohon omnoho radsej ako dajaký hrmotavý ropák. Ak by maserati dokazalo postaviť auto technicky porovnatelne s lexusom alebo 3d nemalo by problem.. A este bonus keby keby malo kvalitu toho lexusu............
no jo....lexus to je vlastne japonsky maserati, ze ??? 😲 :no:
Lexus je zhruba na urovni Volva!
Lexus je zhruba na urovni Volva!
neviem neviem.. Chcel som povedat len tolko ze taliani vedia urobit krasne auto dat mu charizmu..ale vsetko ostatne mu akosi chyba. Ja som na (ne)stastie v pozicii kedy sa mozem rozhodnut ake auto kupim - v segmente S class Ls A8 alebo 7.. A ver ze aj ked ma to maserati fascinuje nekupim ho.. Nie koli cene - zo statov si ho viem doviest za slusne peniaze. Ale jednoducho preto ze mu neverim ako autu ktore ma za ulohu hlavne jazdiť. Nie ako športiak od ferar. alebo lamba na víkend. Ale ako spolahlivy rýchly voz na dlhe trate a kazdodenne použitie. A lexus? Možno ma dostal po tom ako sa moj bawor ocitol 20x v servise za dva roky.A na margo technickeho porovnavania aut. Pri všetkej ucte Lowkick alebo hocikoho ineho v tejto debate..99.99% ludi tu pritomnych by nerozoznalo podla technickeho vykresu aj takej relatívne jednoduchej casti akou je zavesenie kolesa ci sa pozera na polo alebo lambo.. tak sa nepustajte do pseudo odborných debat
Zacnu odzadu. S timhle prispevkem vcelku souhlasim...jen, prosim, nemachruj co vsechno si muzes koupit....miliony lidi na tehle planete te strci do kapsy...chlubeni se na webu = prazdny kecy. Ja te prece nenapadal jestli na neco mas nebo ne? 😲 S tvym nazorem souhlasim...az na ten Lexus 😉 Ja ho tady take kolikrat obhajoval jako premiovku a porad to delam, ale na vrchol premiovek nepatri, o segmentu Maserati ani nemluve. 😉 Uznavam, muj prispevek byl trosicku pribrouseny, ale k tomu tvemu popichovani >😒] ....no jestli se rozhodujes mezi A8 a S klasse podle zaveseni kola...tak te potes panbuh 😄 Myslim, ze 99,999% lidi, kteri na to maj, tak sotva tusi, ze to jede na vzduchu a pohodlne/sportovne...nenaklani se to v zatackach a stoji to 2.5mio v zakladu...a nazdar! Zaveseni at zkoumaj v servisu Skoda! Takze ti doporucuju nejakej web cvut - fakulty strojni...tam to muzes rozebirat 😄
aha..😄 som rad ze si ma poucil..nevedel som ze lambo ma vzduchovy podvozok😄 LEBO SOM PISAL LAMBO A POLLO😃))ale neva- napisal som to iba preto lebo je komicke ako sa tu doberate ktore auto je lepsie..Po technickej stranke.. a na to vacsina s nas nema.Aj ked som strojar nebudem riesit nieco o com nemam sajnu.alebo ho mam sakra malo.Mozeme sa bavit iba o tom ktore je spolahlivejsie ktore lepsie ide a pod.. Ale meditovat nad tym ze kde je konstrukcne volvo medved lexus alebo moskvic by som nechal na niekoho ineho.
A ja sa neodbavujem na tom ze sa mi dari(mozno len prechodne) a mam na dobre auto. Iba som sa pokusil vysvetlit ako vnimam poziciu qatropole s pohladu kupca. Lebo mam pocit ze o tom bol clanok. Tak som povedal ako to vidim. :-!
A ja sa neodbavujem na tom ze sa mi dari(mozno len prechodne) a mam na dobre auto. Iba som sa pokusil vysvetlit ako vnimam poziciu qatropole s pohladu kupca. Lebo mam pocit ze o tom bol clanok. Tak som povedal ako to vidim. :-!
No sorry, ale kde jsi v mych prispevcich videl meditace o konstrukci 😲 😲 😲 Mne zajima na autech predevsim: design/image...technika/spolehlivost....… vykon(vybava)/cena. TAKTO odstupnovano! Technika...mysleno uzivatelsky, ale podrobne. Je mi sumafuk, jestli mam ramena z horciku nebo hliniku, ale zajima me, zda jsou tlumice adaptivni a jak pracuji...zjistim pri jizde 😉 Prevodovy pomer redukce je jiste zajimavy udaj, ale ja to radeji vyzkousim na svahu...uz chapes. Nechtej, abych si myslel,ze jsi spis teoretik. Na skolach take, jak znamo, casto uci ti, kteri praxi jaksi nezvladli. :no: Samozrejme ctim vyjimky. 😄
ok ok ok 😄 ak beries svoj postoj takto tak beriem😄 ale bud kludný.. teoretik nie som..A na to aby som bol ucitel nemam povahu (s mojou trpezlivostou bol by so mna masovy vrah uz po hodine) s autami mam iba uživatelske skusenosti.. ake to si necham pre seba aby som nebol obvinený že sa zase prezentujem a naparujem ;-\ .. A o lexuse si naozaj myslim ze je sakra dobrý. Ale ci lepsi jak d3 neviem.. Moj bawor bola dost velka fražka na to aby som sa na nemcov pozeral s "nadhladom". No a ked sa vratim k maserati... Maserati (a nielen ono) trpí na povest talianských aut ako takých..pekne ale PORUCHOVE
Co se Maserati tyka, tak doporucuji dotaz na uzivatele Essessant, ten jezdi to coupe a mohl by ti rict, jak to se spolehlivosti je.
Odkud zacit: Maserati nerkuli Ferrari nikdy nebudou bezna auta v zadnem ohledu. Naklady na provoz jsou astronomicke. Nedelaji se ve verzi TDI 😉 , prumerna spotreba atakuje 20l 98 oct benzinu na 100, Motorovy olej: 8,5l, cena 21,5€ za 1l, vymena kazdych 15 000 km pri bezne servisni prohlidce... Prace v servisu 120€ za h. + Pravidelne vymeny dilu motoru a podvozku, jez jsou vetsinou technicky schodne s temi, co se montuji do Ferrari (akorat jsou prebrandovane - misto hrebce trojzubec😉. Tady se dostavame k te spolehlivosti: Maserati konstrukcne vychazi z Ferrari, takze je vsechno udelano na pravidlene vyuzivani maximalniho vykonu. Proto se take pravidelne preventivne meni opravdu velke mnozstvi soucastek podle servisni knihy. Kazdych 15 000km na servisni prohlidce delaji komplexni diagnostiku a soucastky meni s predstihem, drive nez hrozi jejich kolaps. Je to drahe (pokud vim tak udrzba a servis auta po necelych 4 letech a 165 000 km stala pres 55 000€), ale NIKDY se mi nestalo abych nedojel! Jednikrat jsem mel mensi problem s elektronikou kdyz auto signalizovalo problem ve vstrikovani, ale vyresila to vymena cipu. Pokud vim, tak se Ferrari a Maserati nekazi pokud se dodrzuje vyrobcem doporucene servisovani... Nevim, jestli mluvi ANTIGTI z vlastni zkusenosti o poruchovosti italskych aut, spis o tom pochybuji. Je to toiz jen mytus. Pravda je, ze fiat, alfa a lancia ma presne opacnou politiku: zakaznika nenuti pravidelne menit temer zadne soucastky, coz je v poradku, vzhledem k segmentum, do kterych ta auta spadaji (narozdil od opravy VW v 80 000km... Mozna kdyby to fiat svym zakaznikum ordinoval taky, tak by byla jeho tabulkova spolehlivost vyssi...)
Je to mýtus. A ktomu mýtus AntiGTI. Uvažovat v souvislosti s Maserati o kvalitě může fakt jen cvok. Ta je absolutní. Apropo. Nejlevnější MQ4 stojí tolik co nejdražší S-klasse. Mimochodem S-klasse je konfekce, MQ4 je z velké části ruční výroba a kusovka (čalounění a mnoho dalšího). O kvalitě a testování každého kusu auta si můžou u Mercedesu nechat jen zdát. Například, před tím, než ti auto prodají, tak je na jejich speciální dráze zajeto a teprve ti předáno (nevím kolik těch km najedou,a le je to dost). A těch speciálních věcí je mnohem víc. Takže pokud by se měla dát známka podle školy, tak pro Maserati platí za kvalitu 1, Pro Mercedes tak 2- a třeba pro škodovku 3-. POkud něco nevím, tak mlčím.
jo, o kvalite zpracovani jsem se ani nezminoval. Ani ve snu by me nenapadlo, ze by ji snad chtel nekdo zpochybnovat! Samozrejme, ze v aute NIC nevrze a CELY interier je vyveden v hodnotnych materialech a to predevsim v kuzi, podlaha a strop je calounena umelym semisem. Plast je toliko na tlacitkach, packach pod volantem a nekterych dalsich drobnostech. Videl jsem interier S-klasse. Neni spatny, to chran buh, ale oproti Maserati je to jina liga, vlastne uplne jiny sport. Srovnatelna uroven s Maserati je napr. Bentley...
a to neni jen nejaky zvast, to jsou zcela jasne zaklady ekonomie..
ale nesouhlasim s tim Jaguarem - to podle me neni na zapadnich trzich pravda
Sorry, ale mam pocit, ze to "brzy" budou auta, ktery budeme obdivovat a mit jako tapety na PC, ale vyrabet se prestanou. Moc kruty? Jo, ale podle mne to tak opravdu dopadne pokud se NECO nezmeni. 😒
Auto je technicky vyrobek a tak kupci zrejme chteji, aby technicky vypadal...moderne, soucasne, hightech. To neni o technice pod kabatem, vim , ze je vyborna, ale navenek to tak nejak neni moc videt. Jagy jsou auta pro mlade konzervativce 😉 a tech asi jeste neni tolik, kolik bychom si prali. ALE hlavne je to o marketingu...ucinkovani v F1 vubec nevyuzili...za ty strasny prachy, co do toho dali...to je pak problem! 😉