Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chce zaujmout cenou!

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Karl-Heinz Kalbfell, šéf Maserati, chce změnit vnímání cenovek u vozů značky Maserati. Mnoho zákazníků si prý totiž myslí, že vozy této značky jsou ve stejné cenové kategorii jako Aston Martin nebo Bentley. Jenže ve skutečnosti jsou podstatně levnější.

Cena má být jedním z hlavních důvodů, proč by se potenciální zájemci automobilovou výjimečnost měli zajímat právě o produkci značky Maserati. Že je Maserati drahé? "Taková úvaha není správná," řekl magazínu AutoNews Europe Karl-Heinz Kalbfell, šéf Maserati S.p.A. "Maserati je dostupnější než si většina potenciálních zájemců uvědomuje. To je způsob vnímání značky, který musíme změnit."

Maserati v minulém roce prodalo 3591 vozů Quattroporte, rok předtím to bylo jen asi 2000 vozů. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro Maserati výrazně ušetří například ve srovnání s Bentley Continental Flying Spur. Zatímco se ve Švýcarsku prodává základní Quattroporte za 160.900 CHF, Bentley příjde na 262.635 CHF. Maserati přitom chce oslovovat spíše zákazníky, kteří se nyní rozhodují často pro dražší verze Mercedesů, BMW nebo Audi, které jsou nabízeny v podobných cenových relacích.

Bentley Continental Flying Spur má pod kapotou přeplňovaný dvanáctiválec do W (411 kW), který vychází z motoru, používaného i ve Volkswagenu Phaeton a Audi A8, Maserati se musí spokojit s osmiválcem navrženým a vyráběným u Ferrari. Výkon 295 kW stačí italskému vozu jen na slabší jízdní výkony: nejvyšší rychlost činí 275 km/h (Bentley 314 km/h), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá oběma vozům stejně dlouho (5,2 sekund). Quattroporte váží necelé dvě tuny, Bentley má ještě půltunu navíc.

Ondřej Láník
Diskuze (55)