Na japonském trhu začalo prodávat nové mikroauto s logem Mitsubishi Motors. Automobil, který bychom spíše čekali od Smartu, bude vedle japonského trhu nabízen také v Evropě.
Jen at to na Britech vyzkousi! At s nima udelaji par crashtestu... A kdyz se osvedci, hura do Evropy. :-)
Jen si rikam, jestli Mercedes neudelal chybu prodejem Mits. Jestli nemel radeji prodat Smarta. Mits je, zda se, na dobre ceste k cernym cislum.
Máš pravdu. Původní SMART je jedinečný. Originální myšlenka s originálním designem a fantastickým využitím prostoru. Já osobně rozděluji malá auta na ty, do kterých se vejdu a nevejdu. U mě rozhodují centimetry. Do SMARTa jsem se vešel. Ze začátku jsem měl trochu fobii z toho, že za mnou už "nic nebylo", ale člověk si snadno zvyká na "lepší". Po půl roce šel z firmy pryč. Dostal jsem Fabii. Do té se nevejdu. Tedy přesněji - většinou jezdím sám v přeplněném autě. Doma mám Corsu. V té je to výrazně lepší. V Japonsku jsem viděl (a měl jsem možnost se i svést) v daleko menších autech něž je SMART (většinou Toyota a Daihatsu a většinou jsem se do nich nevešel) a tohle "Íčko" je na jejich poměry proti nim vagon. Chápu velice dobře proč Japonci by si tohle koupili - většinou mají špatný vkus, ale proč proboha si někdo myslí, že by to měli kupovat britové, to fakt nechápu. Možná, že je určen pro přistěhovalce z východu (dalekého, středního i velmi blízkého), aby se cítili jako doma. To by pak mohli mít v Doveru dobrej odbyt.
Vzdy jsem byl obhajce aut typu Smart. Smart samotny predbehl svoji dobu. Podobne jako treba prvni lancia Y... Taky se spatne prodavala-nikdo nechpal, ze se jednou 4,5m auto do preplneneho mesta jedenou nevleze a jak provoz patricne zhoustl tak je nestacili vyrabet. Bohuzel mi tohle Mitsubishi prijde spis krok zpet, nez vpred. Po odvaznych studiich Mitsubishi mi tohle prijde skoro jako urazka. Nemam rad klise, ale ted si jedno neodpustim: Vypada jak z Koreje nebo z hur z Ciny... Hlavne v interieru. Novy Smart bude merit pres 2,5m. Ztrati tak moznost parkovat kolmo k chodniku. Ztrati kus sve jedinecnosti. Vubec bych se nedivil, kdyby nekdo nekde zacal licencne vyrabet soucasne ForTwo i po zavedeni nove verze. Uchvatnost soucasneho smartu spociva v tom, ze i pres cca 15lete stari puvodniho designu je porad originalni a pusobi sveze-stale se za nim kdekdo rad otoci a to nejen v CR. Zatimco tohle Mitsubishi ma alespon dle me nulove charisma :-( Pokud bude novy Smart vypadat nejak podobne, tak mu nevestim dobre casy a mohla by to byt i povestny posledni hrebicek do rakve. Vkrada se mi takova myslenka: Neudelali manageri D-Ch chybu, kdyz se nepohodli s Hayekem ze Swatch. Vsechno co pak bastlili sami se nepovedlo... Ikdyz i Hayek sam mel velke oci, kdyz predpokladal prodeje Smartu v r 1998 na 200 000ks a prodali desetinu...
Jsme předmětem dokonalé manipulace... milé manipulace. Každý auto, co jsme dosud měli možnost řídit, nám podvědomě vsugerovává myšlénku, že jde vlastně o obdobu 911ky... (ach, ty má Škodo 110 R Coupe) či Ferra... vyber dle svého srdce... Proti tomu neprotestuji... koneckonců, co je v životě milejšího, než milosrdná lež o nás samých... jenže málokterý z výrobců má odvaju vkročit do jinejch vod - třeba SMART... to je ten předvoj... žádnej "poršák"... auto pro člověka intelektu převyšující průměr populace, pohybující se dopoledne na Václaváku... auto pro toho, kdo má odvahu ukázat nám, že dravčí touhy a vyceněný zuby v dlouhým táhlým... jsou jen jednou variantou cesty životem. Jo, mé srdce pohřběte na horizontu toho dlouhýho, táhlýho, až jenou dojedu druhej... Ovšem já moc fandím i tomuhle druhému světu... SMARTSVĚT :yes: P.S. Tenhle Mitsu se jeví jako japonosmart... jo, my to můžem kupovat svejm milenkám, manželkám, maminkám... prostě všem těm... co nám přispívaj k tomu zázračnému pocitu... že dlouhej táhlej ještě stále má smysl...