Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW vede prémiový segment vozů 4x4

131 komentářů

Kam se hrabe nejake po...... na audinky!!!
VIVA QUATTRO!!!4ever...
Hm zajímavé.
BMW momentálně vyvinulo systém, který je lepší nez systémy od audi. Tak co to tady meleš. Třeba audi vyvině ještě něco lepšího, ale zatím tomuto segmentu kraluje BMW tak se sklidni.
Jinak ty asi nemáš moc přehled o jízdních vlastnostech a hmotnostním rozpoložení co.
asi nevíš o čem mluvíš nelze srovnávat diferencial torsen (quattro) a nějakou lamelovou spojku (😁rive) podívej se do historie www.auto.cz kde je systém 😁rive popsán je to téměř to samé co používá škoda octavia ale je lépe nastaven systém ESP u BMW (DSC)taky jde o auto podstatně dražší
Podle mě to spíš vypadá na tebe, kdo tu nějak neví... Lidé kterým věřím kapku víc než tobě (kucí z Autocaru, Carauta, Speedu a jiných webů) mají totiž zcela opačný názor. Četl jsem rozhodně více článků a testů, kde 😁rive vyprášil Torsenu kožich, než opačně. A srovnávat 😁rive s Haldexem už je úplně zbytečné a mimo mísu.
Hm. Jaky je rozdil mezi xdrive a novym haldexem?
Třeba v tom, že x-drive je při rozjezdu do přibližně 20 km/h zamknutej na 50:50 a pak je krouťák rozdělovanej podle potřeby s upřednostněním zadní nápravy(za normálních podmínek), haldex 2 na zadek přenáší víc krouťálu až v případě prokluzu předních kol a je o něco pomalejší. A pokud by jsi se podíval na schéma těch dvou systémů, tak by jsi musel nutně dojít k závěru, že haldex nemůže být schopen fungování v režimu 100:0 nebo 0:100 - protože u haldexu jde náhon od motoru natvrdo skrz diferák přední nápravy(nejde odpojit) k haldexu u zadního diferáku, zatímco u x-drive jde od motoru do lamelové spojky a z ní vychází dva na sobě nezávislé hnací hřídele pro přední a zadní nápravu = 100% předo, nebo zadokolka, ovšem se ztrátami v převodových ústrojích i na vypojené nápravě, protože ty se při jízdě i v případě odpojení přes lamelovou spojku budou pasivně pohánět odvalováním kol na silnici.
Kedlubna: "x-drive jde od motoru do lamelové spojky a z ní vychází dva na sobě nezávislé hnací hřídele pro přední a zadní nápravu"

Odkial mate tieto informacie? Myslim, ze nemate pravdu. Zadna naprava je natvrdo pripojena k prevodovke. Pozrite si oficialne stranky BMW.
No, pokud se budeš držet oficiálních stránek BMW, tak se dozvíš, že čím je větší přítlak na vícelamelové spojce, tím víc krouťáku jde na přední nápravu prostřednictvím žetězového převodu a že pokud je tato spojka úplně otevřená, tak je na zadní nápravu distribuováno 100% krouťáku. Mezi zadní nápravou a převodovkou s jejím výstupním hřídelem je vícelamelová elektronicky řízená spojka, která rozděluje krouťák mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím dvou na sobě nezávislých hnacích hřídelů, a to, že jsou opticky v jedné rovině(výstupní hřídel z převodovky a hnací hřídel zadní nápravy), ještě neznamená, že jsou natvrdo spojeny. Ale možná se pro SR vyrábí nějaká special verze - v tom případě nemohu sloužit.
Myslim, ze pre SR sa nevyraba specialna verzia, ale myslim, ze spojka, ktora je umiestnena za prevodovkou pripaja ku kardanu zadnej napravy predny kardan. Ale nikdy neodpaja zadny kardan od prevodovky. Je to rovnako ako Haldex pre auta s trvale pohananou zadnou napravou. Je tazko predstavitelne, ze so znizovanim tlaku na lamely v spojke sa zvysuje svornost pripojenia zadnej napravy. [odkaz] Tato dezinformacia vypliva z nepochopenia distribucie tociveho momentu a jeho zavislosti na odpore. BMW 😁rive trvale pohana zadnu napravu a podla potreby lamelovou spojkou pripaja prednu. Presun 100% tociveho momentu na prednu napravu vypliva z Newtonoveho zakona, ktory hovori, ze nemoze existovat sila bez protisily. Tocivy moment je v podstate sila posobiaca na pake. Za predpokladu uplne zavretej spojky (predna a zadna naprava je ako keby napevno spojena) a sucasne za predpokladu, ze zadna naprava je na povrchu z nulovou adheziou (ziadny odpor) je tocivy moment z motoru generovany len na prednu napravu. Ale zadna naprava nie je odpojena! Toci sa spolu s prednou.
Kucí staví nejvýš Quattro Audi a 4Matic Mercedesu, zdůvodňují to tím, že jde o diferenciál s dobrým doplněním elektronickými systémy. 😁rive je poněkud horší kvůli lamelové spojce a Subaru dojíždí na scházející elektroniku. Testy jsou na síti, kdo chce, najde si je, mně se je nechce hledat.
Jenyk: "Subaru dojíždí na scházející elektroniku."

Ktory pohon od Subaru mate na mysli?
Nevím, jak testy v časopise, ale byl jsem na předváděčce od BMW pro novináře. Šlo konkrétně o X-drive. Měli tam pět ruzných BMW s X-drive a nové audi A6 quattro a věřte, že audi neumělo to co BMW. Navíc tam byl i sníh, takže to bylo i to víc znatelné...
No kdyby to byla nezávislá předváděčka, tak se tomu dá možná věřit, ale quattro od Audi a awd od Subaru elektronikou nenahradíš, klidně si jezdi v 😁rive nebo v Haldexu (úplně stejný akorát jinak nastavený a jiný preferovaný nápravy), ale ke mě do garáže nic jinýho než permanent 4x4 nesmí.
Ale kvalitou moc neoplývá........
x-drive nesrovnávejme s quattrem. To je o něčem jiném. x-drive je skutečně chytrý pohon, který se za standardních podmínek chová jako zadokolka, ve vyšších rychlostech je předek úplně odpojen. Vše se zaměřením na pocit jízdy jako se zadním náhonem, neztraceným citem v řízení, prostě zaměření stále na řidiče a požitek z jízdy s přidanou hodnotou vyjetí zasněženého kopečku. O těchto věcech nemají u audi ani ponětí, čímž neříkám, že quattro je špatný pohon! Jenom je v nesprávných vozech... >😁
Tak nevím, ten test kde vyšlo 530ix nedotáčivé se mi zdál? Já si ho snad půjčím, co člověk (který tím nejel, včetně mne) to názor.
Jo, taky jsem viděl, ale viděl i spoustu takovejch kde se především 3 točí tak, že bys neřekl, že je to čtyřkola. Ono taky záleží jak s tím kdo jede. Tady šlo spíš ukázat na úplně jinou koncepci a záměr...
😁rive je vazne dobry a ve spojeni s velmi dobrymi jizdnimy vlastnostmi a motory BMW to je "spica"😉 Jen divat se na ty auta neda ;-\
Souhlas s technikou, je špičková :yes: Ale s tím designem s tebou nesouhlasím, nová 3 se mi líbí moc, 5 je taky super, X5 v poho, jen X3 je teda díky předním a hlavně zadním světlů hrozná :no: 😁rive v prodejních číslech poráží Quattro jak vidím, no ani se nedivim, jen jsem zvědavej copak nám k tomu GTI zas napíše za canci hahahahaha >😁
Myslim, ze to obrati proti subaristum.
>😁 Subaru AWD je trochu ina trieda >😁
Ja snasim s velkym sebezaprenim 5. GTI napise, ze 😁rive je o nicem, ze v Mnichove stejne pochopi, ze Haldex je lepsi😉 Ne, vazne, myslim, ze muze jen pochvalit a to udela.
Hele nová 5 je super, měl jsem možnost si vyzkoušet 530i a 530d a musim říct že 530d je absolutně úžasná, mít na ni tak ji beru... >😁
Každý si vyberá z čísel to, čo mu pasuje. Že BMW má väčšie % predaja štvorkoliek môže mať ale aj iné dôvody. Napr.: 1.) Audi až do teraz nemá softoffroad (allroad nepatrí do tejto kategórie). 2.) bežný vodič ľahšie zvláda na kritickom peréne (voda, ľad, sneh) predokolku ako zadokolku a tak radšej volia BMW 😁rive ako obyčajné BMW.
"V roce 2005 bylo každé na světě zaregistrované BMW vybaveno pohonem všech kol"
To asi neni spravne,ze?
>😁 😉
Pred nejakou dobou sa ma tu niekto pytal, ako to bude s oznacovanim vyvojovych radov u BMW, kedze dvojciferne oznacenie za E (Entwicklung)sa uz skoro vyminulo. Takze po 40. rokoch pouzivania kodov E sa prechadza na pismenko F (Forschung). Nove BMW 7er tak ma vyvojovy kod F01, luxusnejsi model 8er(9er?) ma vyvojovy kod F02, a nasledujuca gen. 5er. ma kod F10. 😉
wow, BMW planuje pokracovani rady 8? vis neco blizsiho? ma to navazovat na puvodni osmicku nebo to bude neco jinyho? to me zajima 😄
Jezismarai, uz som to raz popisoval 8-s >😁 >😁 . Hladam to,...chod na tuto diskusku a je to moj prispevok "Viac info o 7er?": [odkaz]
dobre vravis marko, az mi je to divnooo :yes: :yes: :yes: >😁 . k f01, f10, patri este f12 (sestka), f07 (spominane kupe), ktore sa vyvijaju takmer paralne a tvoria spolu platformu L6. inak volne "ecka" by sa nasli, ale mam taky pocit, ze chceli proste od novej setky zacat od zaciatku... 8-s
setky=sedmicky 😲
divnooo...divnooo. Ale ja mam u BMW cloveka....takze viem vselico. VSELICO! >😁 :-! 😉
GTI
>😁 :yes:
😉 😄
vzhladom nato, ze tam mas svojho kona, si prezradil velmo malo >😁 >😁 >😁. ale mam jednu otazocku. bmw a hybridny pohon, resp. alternativny pohon v horizonte piatich, desiatich rokov. chysta sa nieco? nemyslim vodik, ani zefektivnenie spalovacieho motora na principe parneho stroja. chysta sa nejaka odpoved na toyotu, ford ... mam taky pocit, ze kuli spolocne plany s dc a gmc, ale nie som si isty. hlavne ma zaujima smer, ktorym chcu ist. este jedna ma napada. f12 cabrio - hard, alebo soft?
Malo?! Chod na diskusku, na ktoru som tu dal odkaz hoborgovi o par "okienok" vyssie. Tam je vsetko (skoro vsetko) o novom 7er & spol. Btw. k buducemu 5er / 6er este neviem nic blizsie. Tie su ocakavane az v horizonte 2010/11. Este pred nimi pridu okrem 7er/8er, aj nova X5, V5, SAC, a Mini, verzie 1er (vratane 2er) a Coupe 3er (vratane C-C 4er). Nehovoriac o minimalne jednom Rollse - mozno 2-3. /// Alternativne pohony? Hybrid ako ma Toyota (teda spalovaci motor & rekuperacny elektromotor (resp. 2ks))BMW chysta prave spolocne s DCX a GM. To co pouziva Toyota je iba medzistupen - a BMW nie je tak bohate, aby si mohlo dovolit samo vyvijat nieco, co je iba medzistupnom na "par" rokov. Oni sa sustredia na hydrogen (spalovaci motor & vodikove clanky). Uz zaciatkom buduceho roka ponukne BMW na trhu obmedzenu seriu aktualneho 7er v tomto vyhotoveni. Od novej generacie bude vodikovy hybrid v ponuke trvalo. (Mozno az v dvoch vykonovych / motorovych verziach)... 😉
prepac, nechcel som ta rozcertit, to nebol ciel. tu diskusiu, na ktoru uvadzas link som uz cital. inak :yes: >😁
Mna si nerozcertil >😁 >😁 .To si zle pochopil....
Skoda ze existuje tak vela ludi kt. len blabolia a nic poriadne nevedia ...medzi recou vela info co podavas nie je pravdivych...a vies preco to viem?? lebo aj ja mam v BMW cloveka - seba 😉 Nice day
Tak kdyz nas mystifikuje, tak ho oprav. Je to jednoduchy, ale tak jsi to podal je to :no: 😒
sam blabolis a bez argumentov :no: . ked si tam sam osobne, spomen nejake fakty, napr. take, kde sa podla teba marko myli. alebo nejake ine, ktore by nas mohli zaujat 😉 . ak sa smiem spytat, v akej oblasti pracujes? pracujes priamo pre bmw, alebo pre dodavatela?
Neviem kto si "NewEddie" ale takych, ktori sem prisli, a raz si kopli a potom hned zmizli, takych tu bolo. Keby si ma ale cital dlhsie a pozornejsie...tak by si vedel, ze som vzdy varoval, ze moje zdroje su ludia, ktori sice naozaj pracuju u automobiliek, ale povedat mi nakoniec mozu vzdy iba to co oni CHCU! Chapes? Vzdy som hovoril, ze tu tancujem na tenkom lade. 😉 Inak, konkretne tomuto cloveku nemam dovod neverit - doteraz vzdy sa potvrdilo, to co mi povedal... Mozno niekedy nesedi datum uvedenia - ale ten posun + - byva mozny u vsetkych vyrobcov. Btw. co ma ale dost zarazilo je sposob Tvojho vystupovania. Jednak si nemyslim, ze by som tu len blabolil a uz vobec nie, ze nic poriadne neviem... Jednak prides a bez akehokolvek podporneho argumentu zacnes, povedzme, zhurta (da sa tam dosadit silejsie slovo). Ak je to nazoaj tak, ze pracujes pre BMW a ja tu mam zle info...tak sa Tebe aj ostatnym ospravedlnujem. Ale fakt by to chcelo, aby si ma poopravil. Ja sa nebudem ani hnevat, ani nezranis nijaku moju jesitnost, alebo pychu - dokonca znesiem aj styl, akym pises (ak na nom chces trvat). 😉
...mas mail. Pozri si prosim schranku...
to rr147gta - jasne nemam ako svoje informacie podlozit lebo nie som ten typ kt.tu bude hovorit o tom co sa pripravuje co pride ako to bude vyzerat ...ked som nastupoval do BMW podpisal som par prehlaseni o mlcanlivosti a aj to je jedna z veci kt.robia tuto pracu zaujimavou!!

to Marko - ospravedlnujem sa za styl pisania mojho prveho prispevku - je to tym ze viem ze niekt.tvoje info su pravdive a mne sa proste nepaci ked sa taketo info dostavaju von...to je moj nazor ...niekt.to rad dava do sveta ...niekto rad zachovava tajomstva svojej automobilky...sorry ze som povedal ze nemas ponatie a podal to tak nevhodne...uz tvoje vystupovanie svedci o tom ze si slusny a vzdelany clovek ...co sa tyka automobilizmu vseobecne alebo presne znacky BMW myslim ze v tychto oblastiach som dooost vzdelany ( ci uz je to vzdelanim skolskym alebo privatnym )
Takze ak som kohokolvek urazil podrazdil tak ma to mrzi ...nebudem nijak podkladat svoje argumenty musi stacit moje slovo ... caute
😄 😉
Nemuzu si pomoct, ale porad je mi sympatictejsi qattro nez 😁rive. Taky jste koukali na to video ZDF, sjezdovka 500 m a dole par aut s pohonem 4x4? Jsem zvedavy, jak bude Xdrive dlouhodobe spolehlive, quattro uz maj vychytany.
No vidíš, jak to jde! 😄 Mě je taky quattro sympatičtější, už jen kvůli historii, ale to nic nemění na tom, že je Xdrive lepší. Se spolehlivostí si starost nedělej, čtyřkolky bmw jsou spolehlivé, ještě jsem neslyšel o problému. Ale k čemu čtyřkolka, že jo? >😁
A opravdu umí BMW 😁rive zcela odpojit zadek? (Nemám na mysli marketingový tah - zadní kola na ledu)
Jasně, úplně jako OII, 100% momentu na předek. Kdo nevěří, ať tam běží. 😲
Chlapi,pro zajímavost si přečtěte Auto Tip č. 2/2006 - jsou srovnávány kombíky. Ne vždy věřím testům, tak jsem obvolal kolegy a zkoušeli jsme Audi A6, BMV 5, MB 320 vše diesely, sedany a čtyřkolky. Vždy se mi líbily BMvaky, lehce zhrnu- co člověk to jiný názor, ale většina z nás _8 lidí - by dala přednost AUDI, MB před BMV. to dopadlo nejhůř. Mladší ročníky mne budou kamenovat a hledat argumenty, to a ono. Zkuste si ty auta pokud budete mít možnost sami vyzkoušet a pamatovat na to, že majitelé těchto aut najezdí ročně cca 50 a víc tis. km. Nejen adrenalin, ale především komfort a bezpečí, protože jezdíte především po uježděném a zledovatělém sněhu v zimě, a v létě také v dešti a na kluzkých silnicích _ spad - popílky atd. Sám jsem měl půjčene Audi, BMV / 14 dnů /a koupil jsem si MB 320CDI 4MATIC a musím říci že po 2 měs. zkušenostech této zimy nelituji.MB jsem dal oproti Audi přednost jen kvůli vnitřnímu designu - toť moje zkušenost. Vy si sami vyberte pokud budete mít tu možnost - šťastnou ruku a hodně tis. km bez nehod.Jinak je to moje 11 auto.
Jo, umí Přenést 100% na předek i na zadek + cokoli mezi tím - na rozdíl od konkurence. 😄
to ale umí haldex ve většině "odborných" článků v časopisech taky 😉
GTI
co dělaj auta dokonale. Například BMW... akorát prostě to chce mít na tohle vatu. Když ji máš... koupíš bavoráčka, trojčičku v antracitu na ixdrajvu a lítáš... ani ve snu by tě nenapadlo porovnávat ikonu sportovních aut s produkcí za 600táců. Ovšem, pokud máš jen těch 600 tyček... vlezeš do Imprezy (dělá to Subaru a nabízí ti na výběr 2 - slovy: dva 😄 motory na rozvoru takřka Fabiosním) do dvoulitru na 160 koních... to je o 10 koní více, než má Octavia 😄 Ovšem pozor, zajímavej úkaz. Obráceně to jde samo - máš Imprezu a neporovnáváš se se sobě rovnejma, tj. Octavia II 4M atd... ty se porovnáváš právě s bavorskou trojkou 😄 teda, svému okolí seš pro smích, ale tobě to nedá a vyprávíš stále dokola tu svou ŠOTOLINASTORY 😄 :yes: ... že jako, ty jedeš v permanentu a když tvýmu konkurentovi v tý bavorský trojce sepne druhá náprava... vyrazí si o volant řezáky. Tak, brácho, v jednom tě musím ponechat... v tvé Impreze... na víc ani nemáš. Až kolem tebe ovšem profrčí na všech čtyřech bavorská trojka, salutuj... letí kolem tebe ikona ikon... a bycha aby sis svejma řezákama nepřekous spodní ret. P.S. Jo, BMW a 😁rive... to je to, co znalec ocení... je to technika v důstojném autě za velmi důstojnou cenu... BRAVO BMW :yes:
[odkaz]
Jakoze ty ses ten znalec??? Dovol, abych se zasmala. A co to tu blabolis o Impreze?? Si zase zapomnel na STI, jaxi dovolujes hanit to, cos nikdy nezkusil? Jakym pravem si dovolujes hodnotit ctyrkolky, kdyz o tom nevis zhola nic? Jsi chudak, kterej o svy "sotolinastory" stale jen sni... Kdyz dokazes vzdy tak objektivne posuzovat (i neposouditelny), tak proc si nikdy objektivne nevyzdvih srovnatelnou zalezitost, spicku soucasnyho automobilovyho prumyslu v podobe novyho Legendu? Ze ty se chces jen zalibit obdivovatelum bavorske znacky? Hanba tobe!
Tohle se mi vždy líbí-jak se někdo naveze do imprezy hned někdo vystartuje s Sti.... Ale to je přece vrchol nabídky,Subaru NIC lepšího neumí. NIC. No možná Legacy R spec B....ale to je něco jiného. kdežto 3 s x-drive je spotřebka pro lidi co na to maj, pomalu základ nabídky. Nechápu jak to tu někdo může srovnávat. Mrkni na M3 CSL.... Jsi jinde než STI, o vesmír jinde...i cenou. Kdyby subaru nenabídlo WRX tak prodají 3 imprezy za rok. Jinak teda Sti samozřejmě uznávám jako technicky úžasné auto,o tom žádná.Základní impreza je ale konfekce.
Základní Impreza je jako Audi A2...tušíme, že existuje, ale nás zajímá RS6... :yes:
Mily petrte, nebyla to reakce na navazeni se do Imprezy, ale na hodnoceni GTIova prispevku. Kdyz srovnavat, tak srovnatelne, jehoz kriteriem by na prvni pohled mohla byt cena. Uznavam ale i tvuj nazor, ze Subaru nic lepsiho neumi, ikdyz s mym je naprosto neztotoznitelny. Ty mas na vrcholu tveho automobiloveho zebricku jine hodnoty nez ja a byla by diskuze naprd dokazovat tady, ze prave ten muj (tvuj) nazor je ten spravnej. Verim, ze my dva bychom si o autech skvele pokecali, ikdyz se nase nazory budou diametralne lisit, o tom to je, mame k tomu oba co rict, GTI ne, ten si tu jen porad hraje na "rytire noci" a plni tu prostor urceny k diskuzi svymi cimdelsitimlepsimi monology unavenyho starce, zubynehty se drziciho tvy modly, ktera existuje realne jen v jeho zkostnately mysli.
:yes: :yes: :yes:
mluvís mi z duse, naprosty souhlas.
To že jsem napsal že subaru nic lepšího než Sti neumí nebylo nic proti nim, naopak. Je to jejich špička a nemají se za co stydět. Za 1,3mega docela slušná koupě. Opravdu ale nevím o ničem co by vyrábělo subaru lepšího. SVX je hrůza hrůz a myslim že už se stejně nedělá. Subaru a BMW nejde porovnávat.
:yes: :yes:
Kazde subaru je synonymom spolahlivosti,co sa o BMW a inych nemeckych autach neda povedat. Impreza je uplne z ineho sudka ako BMW 3,tak neviem co vam vobec napadlo ich porovnavat... Nechces racej porovnavat Maybacha s Liazkou???
Toho z BMW by to nenapadlo nikdy... SUBARUBOYS zpívaj tuhle bavorskou konkurenční píseň... Ale jinak souhlas. Impreza to je jiná liga. Proti BMW suteren. Taky stojí 599tisíc... asi jako Octavia...
Nemam ani chut odpovedat na tvoje Fasisticky-Germanofilske prispevky. Tebe je vlastne jedno co obhajujes,hlavne ze to ma nalepku MADE IN GERMANY, ze mam pravdu? Neviem preco ti to este nedoslo a stale sa snazis zhadzovat imprezu. Impreza je v luxusnosti oproti BMW suteren a va jazdnych vlastnostiach oproti BMW suveren. HAWK!
No vidíš, já mám třeba známého co měl legacy 2,5 outback a měl dost problémů s automatem. Už si subaru znovu nekoupil. Co se týká zrovna BMW tak neznám nikoho kdo má auto staré do 4 let kdo by si stěžoval.Ta pověst poruchovosti BMW je daná hlavně tou spoustou odlítaných aut po bazarech které si tu můžeš koupit.Ty auta nikdo nešetří,originál servis je ultradrahej a podle toho taky vypadaj.Sám, BMW nemám, aby bylo jasno.
Pocul som ze stare automaty v subaru mali trochu problemy. To je mi luto,ale tento problem je uz nastastie vyrieseny. Predpokladam, ze tvoj znamy mal ten starsi model outbacka,ze?
Jo, rok 2000 nebo tak něco.Kupoval to nové, takže záruka to brala. Jen to bylo nepříjemné,jednou mu to kleklo v chorvatsku. Slo jen couvat. A taky v tom autě bylo nějak málo místa, nato jak bylo velký. Můj dojem.
ano,ja mam podobnu skusenost s outbackom (2005). Ked sa posadim tak aby som si natiahol nohy, tak sa za mna uz nikdo nezmesti. Co sa tyka ale tej prevodovky,to sa moze stat u hocijakej znacky. Jeden znamy musel menit cely motor u mercedesu,ktory mal pol roka. Bola to dokonca vyrobna chyba a predajca mu to odmietol urobit v ramci zaruky. Strasne ma to prekvapilo. Nakoniec to ale tusim uhadal s tou zarukou... Mimochodom bol to MB ML,ktory motor,to presne neviem.
Jo hochu, jenže BMW v Xdrivu vyjde na 1050000 a výše. Zatímco ta "fabiozoidní" Impreza o 118 kw vyjde na 599 000,- czechokreditů, kdežto naprosto super hyper výkonově našláplá Octávia 4x4 koštuje 660 000,- s 77 kw f tédéí a 690 000,- s FSI bumbám a nasávám ráda 98 okt. Svému okolí kupec Imprezy rozhodně nebude pro smích. Spíš sklidí oprávněný obdiv od lidí, co ví co chtějí a nechtějí zapadnout do nudné fádní šedi. A zárověň sklidí tichý obdiv stáda zbabělců bez svého názoru za odvahu jít svou vlastní cestou, která vyznává jiné hodnoty, než marketingovými bláboly prosáklá konformní a individualitu zabíjející stoka jménem VW se svými sterilními produkty pro jedince bez názoru a nadšení pro řízení vozů, kteří se klaní paní spotřebě, bohu jménem objem zavazadlového prostoru, či se fetišisticky ukájejí ohmatáváním plastů ve svém vozu, aniž by tušili, co je pravým posláním té hromádky konformního blivajzu, ve které se oddávají svým nikdy nenaplněným představám o řízení vozu, jež by naplnil, jejich po skutečném řidičském zážitku nadržené ego, udusané ubíjející nudnou a nezáživnou konfekcí, kterou povýšili ve své egonaplňující samolibosti ve svého boha - navenek chváleného, avšak v hloubi duše svrženého do té nejtemnější propasti automobilového zatracení, jež je za temných nocí budí ze sna svým tříválcovým popř. "traktor drnčí inside" lomozem definitivně drtícím jejich maloměšťácké hodnoty a sráží je dál a dál do pekla ze kterého není návratu - pekla propracovaného marketingového klamu.
Píše ti to dost šejdrem... o VW není v mém příspěvku ani písmeno. Píši o Impreze,... o neskonalé drzosti ŠOTOLINABOYS srovnávat běžnou masovou produkci (s jedním použitelným motorem - 2,0l) s ikonou sportovních vozů, s BMW... Tak si to prosím tě přečti ještě jednou. Zaklínat se STI je jako se zaklínat BMW M3... jo jde to, ale jak píše nahoře Petr... stále mezi těmi vozy bude rozdíl mrakodrapu... vždycky to tak bude... nebo ty snad ceníš subaru na úroveň BMW? 😄
myslim...ze je tu vela ludi co ceni subaru na uroven bmw...
>😁 No právě... >😒] :yes:
grrrrrr. ty vies ako som to myslel. ;-\ >😒] >😒]
😄 No, ty také... 😄
impreza..povedat len ze to nie je zle auto by bolo malo. To auto je dobre, a v istej miere porovnavanie s bmw je velmi na mieste. Velmi individualne znacky ktore idu svojou cestou. Avsak BMW pochopilo ze treba ist dalej, ale azroven zachovat svoje hodnoty. Zmenilo svoju ponuku v motorkach kde sa dokazalo osamostatnit od svojich klasickych konceptov a ist viac do mainstreamu popri uchovani produktov klasickej koncepcie. To iste spravilo u aut, kde uz BMW nie je len zadokolky 3,5,7 a daky roadster. Subaru, to sa skalopevne drzi svojich konceptov a nemieni sa ich len tak coskoro pustit. Jasne, zakladna impreza nie je sti, tak isto ako je to pri 3 vs M3 csl. Ale u subaru, sti podporuje obycajne imprezy ovela viac ako je to pri bwm. Subarak s 160 konikmy si mysli ze ma take polo-sti...majitel bawa s dvojlitrom si na ziadnu m3-ku nehra, teda, tak sa mi to zda.
A co ti v té impeze bez turba prosimtě může připomínat Sti? To spíš v Sti ti pořád připomínají že jedeš v impreze.... Je ostuda u auta za 1,3mega mít takovej interier. Jo, jasně, ted přijde že Sti si nekupuješ proto jak vypadá vevnitř. Jenže domu si taky nekoupíš hnusnej nábytek jen proto že funguje skvěle. Třeba u mišáku to už pochopili a jestli bude nové EVO vypadat jako to co jsem viděl někde na netu a zachovaj cenu nebude pro Sti už žádný rozumný důvod.
petrt: "A co ti v té impeze bez turba prosimtě může připomínat Sti?" ----- Napriklad zvuk boxera, ktory je absolutne specificky. Nizke tazisko a podvozok, vdaka ktoremu sa auto naklana menej nez ine auta, vyjazd zo zatacky pod plynom, ked zadna naprava auto tlaci a "dorovnava" do zatacky. Razantna akceleracia pri starte na dlazdiciach bez preklzu kolies alebo pri predbiehani na zasnezenej ceste. Vyssia odolnost proti aquaplaningu, kvoli lepsiemu rozdeleniu vykonu na kolesa. Okna bez ramov, podoba interieru a exterieru... Tym vsetkym pripomina civilna Impreza ikonu STi.
A nebo žlutý polepy a zlatý elektrony. >😒] Ty bezrámové okna jsou fajn, ale na dálnici dost hlučné. Nižší těžiště při normální jízdě nepoznáš a razantní akcelerace s 2l ....no možná trochu. Když bych bydlel na horách možná by mě zajímal Forester.
No neviem, ja som mal moznost v Impreze ist okolo 180km/h neregistroval som hlucnost okien. Hlucne boli pneumatiky (Michelin Energy - asi najslabsia suciastka na aute). Octavia I huci uz pri 130km/h niekde v oblasti predneho stlpika. A co sa tyka akceleracie, tak na "kocicich hlavach" alebo na snehu vam pri predokolke staci aj 1.4l 8-ventil vo Fabii na pretacanie kolies.
Nejhorší, co může pissálka potkat, je psaní ze setrvačnosti..rutina..celá diskuze čeká, až se uráčíš sestoupit do arény..bouří vzrušením..virtuální ochozy šumí..kde je GTI?..nemůžeš jim to udělat..nepřijít..a nevyjádřit svůj názor, který musí být v každém případě "jiný"..originální..co nejaktuálnější..co nejdelší..a pak, abys neztatil tvář, že se ti okolí směje, že jezdíš (možná) v GTIčku..a nemáš na STI..brácho..kopeš kolem sebe jako plavec, co ho drtí za pravý lejtko žralok..ale tentokrát mu neutečeš..tentokrát nestačí jenom kopnout do čumáku a plazit se na břeh..cejtí, že krvácíš..a ty to víš..šlápnoout vedle..bolí to, ale musíš to vydržet..abys neztratil tvář.. :yes:
;-\ Jsi volako zmetený... nějak mi uniká věcná souvislost...
:yes: jen tak dal,tak jak ty by ses zastal fauve, tak si tady i ostatni melou sve a mysl pro objektivni nazor jim zastrela protiGTIckova nalada >😒] Ale aspon je tu veselo 😉
Kazdopadne bravo BMW, u me vzdy zvitezi adrenalin a radost z jizdy :yes:
mily GTI, musim s tebou nesuhlasit, Subaru legacy 3,0 MY2005 som mal pozicane na lyzovacku do Rakuskych Alp, najazdil som na tom pribl. 2000 km. ten pohon je spickovy, nikde ma nesmyklo, nikde som nepotreboval retaze, jednoducho auto islo ako pribite. neodhrnutou cestou na HinterTux, za husteho snezenia, som za sebou nechaval 3er, 5er (ano niektore mali na kufroch aj Xka), X5ky a podobne stroje, audi quattro nevynimajuc. Navyse, toto nove Legacy stoji priblizne rovnako (plus minus 20 tisic) ako bmw 530iX. takze tvoje zosmiesnovanie nieje na mieste.
Miso, problem s Legacy 3.0AT je ten, ze sa nehodi do "urcitych" testov. Tento model totiz stoji menej, nez porovnatelna nemecka konkurencia, pritom obsahuje VTD+VDC, ktory technologicky prekonava nemecku konkurenciu. A to velmi nebezpecna kombinacia, pokial mate za ulohu pripravit test s dopredu danymi vysledkami. Preto Autobild testuje Audi za 47.090€, BMW za 50.050€ a Legacy s Continuous 26.100€. Pritom mohol zobrat za 38.500€ Legacy s VTD/VDC. Ale z urcitych dovodov to neurobil.
Legacy je velikosntě třída střední... žádna pětka od BMW... Dávaj do něho 2, slovy - DVA motory. Pěkněj výběr 😄 A vsadím se s tebou o co chceš, že na sněhu pojedeš úplně stejně nejen s BMW, ale i s Apoštolem na Haldexu. Nemáš šanci rozpoznat ani rozdíl... jen testovací jezdec, profík, ten to rozezná. A že bys dokonce za sebou nechával bavoráky... jestli zrovna nejeli starodůchodci na vejlet...
GTI: "A vsadím se s tebou o co chceš, že na sněhu pojedeš úplně stejně nejen s BMW, ale i s Apoštolem na Haldexu."

---- GTI, z tejto vety usudzujem, ze vam chybaju aj prakticke skusenosti.
Buď k sobě upřímný... když pojedeš, tak budeš využívat auto na 20%. Tekže rozdíly permanentu a Haldexu... třeba... smázne hravě zbylejch 80%... která nedokážeš využít... Proto píšu, že závodní jezdec vleze do Subaru a vyhraje rally... s Apoštolem by rally nevyhrál. Já ale nejezdím rally, já jezdím nahoru a dolu, doprava a doleva devadesátkou...
GTI ja som neporovnaval 5er BMW s Legacy velkostne, ani co sa tyka ponuky motorov, bavili sme sa o pohone 4x4 a ja som este spomenul, ze cenovo su na tej istej urovni. co je fakt. Trejme ti naozaj chyba skusenost s BMW x drive a Legacy (ja som mal moznost jazdit s obidvoma a nie 5 km) je to zjavne uz len tym, ze porovnavas Haldex a AWD od Subaru...
ty si fakt blbec. Len blb jak si ty moze porovnavat Imprezu s Octavia Haldex... Len blb jak ty sa moze snazit zhodit Imprezu,ale to sa ti nikdy nepodari,pretoze impreza je ikona na rozdiel od bavoraku,kde sa s kazdou generaciou straca predosla v minulosti. Ja bych si kupil aj 5 rocnu imprezu a budem rad ze mam spolahlive a dobre auto,ktore je okrem ineho jedinecne. Co sa tyka bavorakov,dakujem,neprosim. Pretoze,to ci je 😁rive dobry a spolahlivy,to sa ukaze az za takych 5-6 rokov. Aj Quattro je lepsie ako 😁rive,uz len koli tomu,ze je nejaky ten cas overene. Ale na teba nemam slov,si proste blb.
Impreza ikona s historií od r.93. >😁 .Systém pohonu mají zvládlej dobře, ale jako celek na BMW zatím prostě nestačí.
neviem preco tu pleties historiu. Impreza neni ikonou koli tomu ze sa vyraba 100 rokov ale preto ze je celkovo jedinecna. Ci uz sa jedna o motor alebo o pohon. Okrem toho je to kultove auto,nie jak BMW,ktore sa uz pomaly zacina stavat ludovim vozitkom (myslim to v zmysle,ze ich tu beha uz moc vela). Impreza nemusi stacit BMW. Nemusi,lebo impreza ani nema za ulohu dohnat BMW. Ako hovorim impreza je uplne ine auto ako hociktore BMW, ked to tu aj "pán" GTi porovnava,tak som zvedavy ako by stihalo barsjake dvojtonove BMW so vsetkymi svoji elektronickymi čačkami-mačkami-***mi aj so svojim "báječným" X-drive na šotoline,na snehu alebo inde,kde je impreza doma. Ano impreza zas nema na BMW luxusnostou,snobskostou,marketingom a podobne. Preto sa nedaju porovnavat.
Je jasný proč je tak vzácná, a proč jejím jediným opravdovým konkurentem je Mitsubishi Lancer Evo, protože jen málokterá automobilka si může dovolit výrobu tak extra vozů. Imprezy pro Subaru nejsou žádným kasovním trhákem a proto se většina automobilek o tenhle segment nezajímá. Jěště jednou opakuju, že techniku jako motor a systém pohonu maji fakt zmáklej, ale podle mě tomu autu chybý výraznější tvář. Měli by tu techniku prostě pořádně zabalit, interié není dostatečně sportovní. Už aby přišla úplně nová Impreza a ne jen nějakej další facelift. I Mitsubishi to pochopilo, chce to agresivní design. Imprezu jsem nechtěl srovnávat s některým modelem od BMW, ale obecně jako výrobek. BMW má za sebou několik generací 3,5,... a maji obrovské zkušenosti s děláním aut. Auto prostě není jen o technice. Chce to zkrátka čas a několik generací. Ale jednou bude Impreza dokonalá! :yes: :-!
GTI
Nebude... bude to stále auťák za 600, takže to bude auťák dokonalej za 600... tu dokonalost dělá až když tam přihodíš ještě jednou 600... jako to děláš u bavoráčka... Nenamlsávej zde mladý kluky 😉 co svou Imprezu proháněj na autodráze Carrera 😄 :yes: Subaru je dobrej na rally. Impreza za 600 hezky jede... to je všechno. Se speciálem na rally nemá společnýho nic. Hezky jede i Megene... za ty prašule. Pak Je to STi... za 1,2 mega... který si soudnej člověk přece nemůže nikdy koupit... A to je všechno. Automobilka, která nemá naftu, která prodává auta v masové produkci a dává do nich dva, jo, dva motory... tohle by si v Evropě nedovolil nikdo...
Když jsem mluvil o Evu tak jsem ho stavěl proti STI. Za 600 tis dostaneš povedený čtyřválcový boxer se 160 k (BMW 150k) a k tomu symetrický AWD. Říct, že nemá nic společnýho s rally vozem? Záleží co si pod tím představuješ. Já můžu zrovna tak odpovědět a co má BMW společnýho s okruhovým vozem GTR nebo třeba rovnou s F1. Techniku jako v rally vozech používá, ale musíš si za ni připlatit. Je to STI. S pousta lidí jí používá v kategorii N. Zrovna tak BMW v základu moc nenabídne, ale vozy od divize M techniku ze závodních vozů mají. Lidi, kteří si kupují Imprezu, ty klidně oželí menší prostornost, mělký kufr. Prostě nehledají jen praktický auto. Rozhodně se nerozhodují třeba mezi Octavií 4x4 nebo Golfem 4motion a Imprezou. To ani náhodou, ale jdou si pro boxera a pořádný AWD. Nafta u Subaru >😁 . Asi v nich jednou bude, ale stejně ji nikdo nepostrádal. Tobě snad schází? Výkonový rozsah motorů je plně dostačující. Nebo ti v Impreze shází 1.6 nebo dokonce 1.4? >😁 Nebo věta "Pak Je to STi... za 1,2 mega... který si soudnej člověk přece nemůže nikdy koupit." To ani nebudu komentovat, to je prostě nesmysl. Kdo je asi kupuje?
Jirko já opravdu nevím kdo je kupuje... nikdy... opravdu nikdy jsem nepotkal STi na silnici. Jen občas potkám civilní Imprezu... a pak poměrně dost Outbacků. Já tu reaguju na neskutečný příspěvky kluků, kteří nikdy nejeli v ničem rychlejším, než ve Fabii a jako modlu maj Imprezu... rallyimprezu ovšem... Jinak chápu, že jsou lidi (tuším, žes jeden z nich) kteří investují 1,2 mega do velkého výkonu... to jsou fajnšmekři, kteří musí umět jezdit a ta nekompromisnost STi jim vyhovuje. Pro mne je tohle vyloučené... já jsem ochoten investovat i více... ovšem musí s tím jít ruku v ruce i luxus... Na lítání bych volil něco kolem BMW1. Nafta v Subaru bude, v Tribece. Jo četnost motorů je nutná pro rozdílnost požadavků řidičů. Jirko, já opravdu nevím, kdo jsou kupci civilních Imprez na 160 koních... já žádného neznám, nechápu ani motivaci a vkus...
Neviem o jakych "klukoch jezdicich ve fabii" tu kecas. Mam imprezu uz par krat odskusanu,raz aj s rally jazdcom,tak neviem na zaklade coho sudis. Ale ocividne,ty si ten kdo videl imprezu zatial len na obrazkoch,ze mam pravdu?! Keby si v nej sedel a citil,co z toho auta vyzaruje,tak by si inak hovoril. Co sa tyka motorov,neviem odkial mas informacie o 2 motoroch, nech sa paci,mozes si pozret www.subaru.com,som zvedavy,kolko motorov tam najdes. A inak,zjavne si este nepochopil,ze subaru nieje nejake ludove vozitko,ktore sa snazi za kazdu cenu predat co najviac aut jak tvoj oblubeny Volksšmejd. Subaru kraca vlastnou cestou a neviem ako sa ty vobec opovazujes hodnotit,porovnavat a odsudzovat Subaru, a dokonca imprezu s tvojimi primitivnymi znalostami (resp.neznalostami) a ako sa opovazujes snazit sa porovnat Subaru na zaklade tvojich mylnich nazorov.
GTI
Stále nechápeš. SUBARU je výborná automobilka a Impreza je auto na cenové úrovni 600 tisíc. Já píši o SUBARUBOYS, a to je rozdíl. Nechápu, proč bych měl své auto odskušovat s nějakým závodním jezdcem. Auto si koupím, za tři roky ho odjezdím sám, a pak si zase koupím nové, další. Subaru v civilní verzi je normální vozidlo, jako každé jiné, jen úporně s permanent pohonem. Ten mu zajišťuje výborné jízdní vlastnosti... které využiješ při svejch cestách asi z 15ti procent... Ano, opěvovači Subaru zde na diskuzi jsou kluci, kteří si vystřihli obrázek z Autotipu a vymezujou se vůči takovejm ikonám jako je BMW. Až pojedu rally na šotolině, vlezu do Imprezy... za 25 milionů, ovšem, tedy do speciálu. A až budu chtít parádně civilně jezdit, vlezu do BMW... Ty snad máš jiné řešení?
GTI: "A až budu chtít parádně civilně jezdit, vlezu do BMW..." ----
GTI, keby bolo vsetko take jednoducho cierno-biele ako vo vasom uvazovani, tak by sa predavalo iba BMW. Ja som mal moznost jazdit v BMW, v Subaru a aj v inych znackach. BMW robi dobre auta a ked mi ho firma da budem v nom spokojne jazdit. Ale ked budem chciet investovat svoje peniaze, vyberiem si Subaru a to z mnohych dovodov, ktore nebudem konkretizovat, pretoze aj keby by ste ich mohli chapat, z nejakeho dovodu ste sa uz dopredu rozhodli, ze ich akceptovat nechcete. Ja si totiz myslim, ze vam chybaju skusenosti a podla reklamnych letakov sa vsetko velmi jednoduche.
Souhlasím s tímhle názorem, stejně jako s Martinou (na jejíž příspěvek GTI nenašel odvahu (?) odpovědět....teče ti do bot, tohle nemůžeš vyhrát a ani ta plichta to nebude! GTI, jak můžeš srovnávat auta od stolu? JAK? :no: OSOBNÍ zkušenost, to je to, po čem si lidé kupují auta, tak proč ty auta zavrhuješ BEZ ní? He? :no:
Pravda!
[odkaz] má to bejt konkurence pro R-classe, pokud by to mělo vypadat takhle, tak je to můj favorit (v dané třídě)
wow 8O :yes:
..ano, bude to nieco na tento styl. Ale v danej triede? BMW s tym ide vytvorit samostatnu - novu triedu aut. Ono to totiz nebude nijak vysoke auto - nie tak vysoke ako je R-Klasse, a uz vobec nie ako su standardne MPV. Ten zdroj, ktory mam u BMW tvrdi, ze auto bude vyskou karoserie a jej koncepciou blizke tomu , co naznacili v AutoBilde: [odkaz] /// Take pojde skor o nieco blizsie velkemu kombi, nez karoserii MPV (pripadne SUV). 😉
Co vy na to?? 😄
[odkaz]
hmm, to už sem viděl- myslím, že bez pohonu všech kol to nebude nijak moc použitelné...
A ja myslel, ze tohle se muze stat jen v Americe! >😁
Holt asi i tady potřebuje někdo vozit Dobrý vody pod inteligentním deklíkem >😁
Mnuly rok jsem koupili do firmy dve bmw 530i, jedno 530d vse bez x-drive. Vsichni 3 majitele jsme totalne zklamani chovanim zadokolky
v zime. Kdejaky rezavi favorit se rozjede, jenom my hrabem, stojime a znova hrahem.Je to vazne hruza, uz nikdy vice. Dealer bmw mi rika: uvidite tu paradu v lete-budete nadseni, ale na to nemam vubec naladu. Priste chci auto kde nebudu resit, jestli zrovna snezi,prsi atd.
Berte to jako varovani pro budouci kupujici, kteri chteji od auta bezpecne jizdni vlastnosti bez ohledu na pocasi.
omlouvám se za gramatické chyby, přístě si dám větší pozor.
:yes:mé zkušenosti jsou jako přes kopírák...
ja jezdím s 3er a v zimě jsem nezaznamenal sebemenší problém. Vyjel jsem všude kde předokolky. Samozřejmě že si šlověk musí dávat větší pozor oproti předokolkám, ale za tu radost, kterou BMW přináší v letních měsících to opravdu stojí.
Jste zřejmě hóóódně úspěšná firma. Ale to co píšeš je 100x opakovaný nesmysl. Chce to mít kvalitní zimní gumy - to bych u firemního auta očekával a samozřejmě umět alespoň trochu řídit. Pak vyjedeš v zimě minimálně to samé co jakákoliv předokolka.
Martine, a cos čekal? Tys opravdu čekal, že v zimě podedeš se zadním náhonem, notabene s motorem vpředu jako se Škodou 110? To snad víme všichni, že tahle varianta je vynikající na suchej povrch... ovšem sníh... ten vyžaduje 😁rive... je to jako by si ten ve Fabii stěžoval, že nemůže driftovat... Nejlíp to dělá porsche v 911... a i tak ti k tomu dodáva 4x4... Tak příště víc uvažujte. P.S. Žádný Favorit se nerozjede. Tomu to hrabe vepředu zrovna tak a musí proto i couvat, aby vyjel z parkoviště... Rozjede se (dvoukolka) jen pokud má těžkej zadek... tj zmíněná škoda 110, nebo 105 😄 Ale tvé přiznání zde... Martine... to snad by rozesmálo i kněze u zpovědi... 😉
nechcem ani pomysliet na to ako by sa "rozjel" favorit s "tazkym zedkem" :no: :no:
... se zadním pohonem.
jááj,také u vas jazdia?
To jste si meli rozmyslet samozrejme drive, souhlasim s prodejcem, moznost objednat x-drive byla jiz minuly rok. Zase na druhou stranu, letosni zima byla extremni, takze to nelze posuzovat, ale dle mych zkusenosti silnicari alespon na Morave velmi rychle upravili hlavni tepny a po okreskach asi nejezdite. Jinak mame ve firme par BMW, M-B, ale i Volva a nikdo si nestezuje. 😉
Podla mojho nazoru, dovody, ktore tu uvadzate su podstatou komercneho uspechu systemu 😁rive. Pokial niekto tuzi po BMW a sucasne potrebuje auto schopne jazdit aj v ztazenych podmienkach, nema inu moznost. Tam, kde si ine auta vystacia bez elektroniky, BMW z dovodu svojej koncepcie potrebuje elektronickych pomocnikov. Avsak v objektivnych recenziach sa docitate, ze pridanie 😁rive zmeni tazisko a aj sily posobiace na prednu napravu a tym negativne ovplyvni vynikajuce jazdne vlastnosti na suchu.
Z rovnakych dovodov BMW seriovo montuje stabilizacny system. Silny motor vpredu a pohon zadnej napravy mozu byt pre vacsinu vodicou v zime smrtelnou kombinaciou a BMW urcite nechce takymto sposobom prichadzat o zakaznikov. Je to dan za koncepciu.
Netlač pilu jako v létě a bude to OK. Chce to jezdit s citem, ale chápu, že to někomu prostě nejde. Tak si kupte xdrive a budete v zimě spokojení. Celý zbytek roku budete ale litovat...
Když sem před lety koupil pro rodinu Omegu kombi řešil jsem první zimu uplně stejnej problém. A v Oplu poradili- kupte Michelin Alpin. A jel jsem v pohodě. Původně tam byl Dunlop. U zadokolky víc než u čehokoliv jiného záleží na pneu. Od té doby Micelinky kupuju na všechna auta co jsem od té doby měl.
Nechci rozpoutavat flame ... Imho je to vsechno o osobnich preferencich. Ano zadokolka je na snehu mene poslusna, vyzaduje vyssi zkusenost a jsou situace které mohou zradit. Na druhou stranu, jízda na suché dálnici/silnici s kvalitní zadokolkou je velká radost.
Já osobně jsem si zvolil BMW 330xi. Náš ředitel si minulý rok koupil BMW 530i - mám ho volně k dispozici - svezení je v létě výborné, za snížené adheze, nebo na ledu je to náročnější.
Osobně jsem tedy dal přednost "bezpečí" a verzi s xdrivem před skvělým pocitem z náhonu na zadní část. Ano moje trojka xdrive se prostě chová "jinak" nez obdobné 330i - to je fakt a nic se s tím nenadělá - nájezdy do zatáček jsou jiné atd ... Právě to mu mnozí pravoěrní fandové BMW neodpustí.. Ovšem vzhledem k tomu že dost jezdím (cca 100-120.000 za rok) za jakéhokoliv počasí, dal jsem přednost xdrivu. Proste jsem chtel výborné auto se špičkovým motorem, u kterého mne nepřekvapí ani to když mne kamion vytlačí na sněhovou plotnu s ledovým podkladem. A tahle pitomá dlouhatánská zima mi dala za pravdu, že to byla dobrá volba
:yes: Ten kilometrovej proběh - :yes: Jasně... mám-li v garáži Land Rovera, pak v létě lítám zadokolku od BMW... to ostatně svědčí o vybraných chutích... jedu-li auto jedno, volím kompromis. Podle mého jsi volil nádherný kompromis 😉 :yes:
Jasne, su taki medzi nami co snivaju o tom ako budu chodit rano do prace a pozerat sa na cestu pred sebou bocnym oknom. M3-ky. A potom su tu ti, ktori si uvedomia, ze aj keby mali zadokolu, tak po prvom drifte by isli domov tak maximalne 40-kou. Ale bawo je viac nez len ostre zadokolky. A 😁rive je jasna volba, aj ked, chce to 'gule' si to priznat...
😄 :yes:
ale mel jsem letos moznost vyzkouset v extremne tezkych zimnich podminkach nejprve X3 s 3,0tdi s 6st.manualem, pak X5 s automatem a byl jsem nadseny s tim, co ty vozy dokazaly vyjet. Myslim, ze i male dite by zvladlo jezdit s nimi i z prudkych svahu se systemem HDC. Jen v X3 mi vadil interier jakoby z 2.cenove skupiny, ten pusobi vizualne skutecne dost lacine.
Super...ale uz nikdy nepis u BMW o tdi!!! 8-s
😄
nadhodim trochu inu temu a som zvedavy ake mate vy v tomto smere skusenosti 😒br /> pred par dnami mi z pred domu odtiahli novu X3... bleskova akcia, bez akehokolvek poskodenia auta, alarmy boli aktivne (zobudili pol sidliska a vsetci sa na to z okien pozerali),policajti hned vystartovali... samozrejme uz ho nenasli...
Je to pekne auticko, ale myslel som si ze odola dlhsie...
kazde auto sa da ukradnut, ked ti ho nalozia na odtahovku...proti tomu sa neda robit nic. mne presne takto uradli sluzobnu audi a6.