Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM zvyšuje odhad ztráty za rok 2005 na 10 miliard dolarů

Světová jednička v automobilové produkci včera oznámila, že ztráta za rok 2005 bude o 2 miliardy dolarů vyšší než se původně předpokládalo. Astronomická částka, která bude figurovat v účetnictví GM představuje celých 85 % aktuální tržní hodnoty firmy.
Zpět na článek
17. 3. 2006 08:24
neregistrovaný "Haya"
17. 3. 2006 13:53
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 08:25
neregistrovaný "wolff"
17. 3. 2006 13:52
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 14:01
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 14:25
neregistrovaný "wolff"
17. 3. 2006 14:36
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 15:52
neregistrovaný "mates"
17. 3. 2006 16:23
neregistrovaný "gilmour"
17. 3. 2006 17:41
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 18:06
neregistrovaný "mates"
18. 3. 2006 12:33
neregistrovaný "Tom"
19. 3. 2006 15:30
neregistrovaný "mates"
19. 3. 2006 18:38
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 18:46
neregistrovaný "empi"
18. 3. 2006 12:31
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 18:54
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 12:27
neregistrovaný "prekladys"
18. 3. 2006 16:45
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 19:08
neregistrovaný "Tom"
20. 3. 2006 21:36
neregistrovaný "Mac2"
18. 3. 2006 16:35
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 16:49
neregistrovaný "Marko"
19. 3. 2006 15:34
neregistrovaný "mates"
18. 3. 2006 16:32
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 21:44
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 22:55
neregistrovaný "manitou"
19. 3. 2006 13:49
neregistrovaný "Marko"
19. 3. 2006 19:21
neregistrovaný "manitou"
19. 3. 2006 22:16
neregistrovaný "Marko"
20. 3. 2006 00:07
neregistrovaný "Humbert"
20. 3. 2006 08:36
neregistrovaný "Marko"
20. 3. 2006 19:33
neregistrovaný "Humbert"
20. 3. 2006 10:23
neregistrovaný "manitou"
20. 3. 2006 10:39
neregistrovaný "Marko"
20. 3. 2006 11:07
neregistrovaný "manitou"
19. 3. 2006 00:24
neregistrovaný "Tom"
neregistrovaný "Haya"
17. 3. 2006 08:24
ztráta
vidím to na podání žádosti na ochranu před věřitely, jinak konkurz ( nebo rychle něco prodat ) :no:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 13:53
Re: ztráta
Vždyť taky rozprodávaj, co můžou.. podíly v Subaru a Isuzu, nějaké dceřinné firmy.. možná se dočkáme i prodeje Hummeru či Saabu ;-\
neregistrovaný "wolff"
17. 3. 2006 08:25
bez titulku
UF
Zaplať pán Bh, ž se Fiat z tohoto vyzul... >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 13:52
Re: bez titulku
A ještě za to dostal slušně zaplaceno >:D
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 14:01
Harakiri
Brácho, prodělat za rok 85% tržní hodnoty své firmy, to je teda skoro "umění" nemožného.. průser jako sviňa :no: tohle fakt není dobrý a asi to bude mít kruté následky.. a ty manící, co tenhle "problém" vedou, maj jedno velký štěstí.. maj štěstí, že jsou v USA (tam se to obvykle řeší rezignací) a ne v Japonsku (takovejhle výsledek, to je totiž na harakiri).. Jako fanoušek Toyoty bych tu měl asi napsat něco ve stylu: "já Vám to tady tvrdim furt.. Today Tomorrow Toyota", ale nenapíšu to, páč z toho až zas tak velkou radost nemám ;-\
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "wolff"
17. 3. 2006 14:25
Re: Harakiri
No pokud nemáš šikmý oči, tak se ti nedivím...
Jo řekl bych, že to je tak špatná situace, že v Americe není možný, aby tohle přežil bez rozpadu... neříkám, že ty značky zaniknou,a le rozdělí se to a půjde každá svou cestou. A GM si nechá třeba jen dvě. No myslím, že to je začátek konce jiného než Asijského automobilismu, pokud se lidi už nevzpamatují. :-(
GO FIAT, GO REANULT, GO PSA, GO VW je mi z toho :-O , že sem to musel říct,ale bohužel..Je to tak.
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 14:36
Re: Harakiri
Tahle situace prostě nastat musela, (nechci machrovat) ale já to tvrdim už dlouho.. Toyota, Honda apod. na to prostě jdou dobře a navíc si GM, Ford, ale i evropani sami "serou" do bot a konkurenci ulehčují cestu :no: Souhlasim s Tebou, že to, co se děje s GM je takový symbol změn, které zanedlouho v automobilovém průmyslu proběhnou.. je jen otázkou času, kdy se do podobných problémů dostane i "Evropa" (teda pokud se nerozhodne poblémy efektivně a v čas řešit)..
neregistrovaný "mates"
17. 3. 2006 15:52
Re: Harakiri
Ocenuju, ze to beres s rozumem! :yes: Kazdopadne je to super pruser. Nebylo by moc dobry, kdyby GM zdechlo:-(
neregistrovaný "gilmour"
17. 3. 2006 16:23
Pěkná blbost
Myslím,
že ten kdo psat tento článek tomu moc nerozumí.
Představa je tržní hodnota firmy jako je GM představuje cca 12 mld
USD je pěkná blbost už jenom v kontextu těchto informací, které se uvádí na tomto serveru - za prodej podílu v SUZUKi skásli 2mld., v hotovosti dle prohlášení GM disponuje částkou cca 6 mld. Selským rozumem si dávám dohromady, že tržní cena této firmy asi nebude pouze
12 miliard.

Kdyby nějaká firma za jeden rok prodělal 85% svojí hodnoty, tak
už tady o ní pravděpodobně ani nepíšeme.

Zdar

Gilmour
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Tom"
17. 3. 2006 17:41
Re: Pěkná blbost
Bez urážky, ale je vidět, že neděláš v oblasti účetnitví, ekonomie či práce s kapitálem ;-) Selským rozumem a značně účelově zjednodušeno (doufám, že po mě nevyjede žádný účetní).. kromě aktiv (řekněme majetek) totiž existují i pasiva (řekněme, že zdroje majetku).. GM má poměrně dost aktiv (majetku), ale zároveň je hodně zadluženo.. tržní hodnota akcií zjednodušeně vyjadřuje rozdíl mezi majetkem a dluhy (aktiva = vlastní kapitál (tržní hodnota akcií) + dluhy).. Příklad: klidně se může stát, že máš majetek třeba 200 miliard, ale tržní cena tvých akcií se klidně může pohybovat kolem 10 miliard.. protože kromě 200 miliard majetku, dlužíš třeba 190 miliard a když budeš muset splatit dluhy, tak Ti zůstane pouze 10 miliard
neregistrovaný "mates"
17. 3. 2006 18:06
Re: Pěkná blbost
Co ty vlastne delas?;-)
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 12:33
Re: Pěkná blbost
Nerad bych byl moc konkrétní.. řekněme, že dělám v managementu jednoho průmyslového podniku. Proč se ptáš?
neregistrovaný "mates"
19. 3. 2006 15:30
Re: Pěkná blbost
Jen tak. Jestli jsi ekonom profesi nebo ze zaliby;-)
neregistrovaný "Tom"
19. 3. 2006 18:38
Re: Pěkná blbost
Nejsem sice účetní či finanční analytik, ale "ekonomie" je můj denní chleba.. dokonce sem tu ekonomii i vysokoškolsky vystudoval, tak že na své "postižení" mám snad i trochu národ >:D ;-)
neregistrovaný "empi"
17. 3. 2006 18:46
Re: Pěkná blbost
Ale muze to taky znamenat, ze mas 200mld. majetku a dluhu jenom 100mld., ale akcionari ti neveri -> cena akcii jde dolu. Nebo muzes mit taky 200mld. majetku a 300mld. dluhu a hodneho strycka akcionare, ktery vzdy dluh zatahne.
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 12:31
Re: Pěkná blbost
Jasně, máš pravdu.. mohli by jsme to tady začít rozpitvávat dál a dál a vyjmenovávat si tady jednotlivé faktory, které ovlivňují tržní cenu, ale to by jsme se fakt dostali někam, co na tenhle server asi už nepatří.. mě šlo jen o naznačení základního principu, tedy o tom, že můžeš mít majetek třeba 200 miliard a přitom může být tvoje tržní cena pouze 10 miliard..
neregistrovaný "Marko"
17. 3. 2006 18:54
Co s GM?
Osobne si nemyslim, ze GM padne. Zrejme z tychto problemov vyjde stihlejsia v kazdom smere...ale myslim, ze ku krachu to viest nebude. Je sice pravdou, ze GM sa snazi predat financnu dceru GMAC Kerkorianovej investicnej skupine Jacinda, aby mohla vstupit do rezimu ochrany pred veritelmi, ale ked si zistovala u US uradov, ci by takato moznost bola priechodna, tie to zamietli ako "spekulativnu operaciu". A prave GMAC ma predstavuje / vlastni take aktiva, ktore zabranuju GM vstupit do bankrotoveho rezimu, aj ked inak na to podmienky splna. Dalsia vec: na bankrote nema zaujem ani Ford, ktory by GM nasledoval do bankrotovej ochrany takmer okamzite - a to v dosledku dominoveho efektu, kedy by po "pade" GM zacali padat aj velky dodavatelia komponentov. Na pade GM (& spol) nema zaujem ani odborove zdruzenie UAW - co sa ukazalo, ked ustupilo prave a jedine GM pri vyjednavani novych kolektivnych zmluv a zaruk zamestnosti. Pad GM je nocnou morou aj pre Toyotu a Hondu: v Tokyu sa boja narastu nacionalizmu, a nasledneho bojkotu jap. vyrobkov na USA trhu. Kazdy ma nejaky dovod GM z tohto pruseru pomoct. ///Keby bolo na mne, urobil by som po spravnych krokoch, akymi bolo stiahnutie sa zo Suzuki / Subaru dalsie...: prec s udrziavanim znacky Isuzu na USA trhu. Ta znacka, ako vyrobca osobnych aut /SUV je uz mrtva...a je zbytocne drzat si ju v USA. Delokalizovat znacku Saturn na Mexicku stranu hranice - znizia sa tym naklady. Zrusit jednu znacku: ako Europanovi je mi blizsie Pontiac, ale logicky, podla skladby US trhu, by to bol on, kto zakape v prospech Buicku. Pontiac je mainstremova znacka so sportovym nadychom, a ide ju nahradit zdola Saturnom, a "zhora" Chevroletom. Buick ide nahradit tazsie - a tam by isli peniaze usetrene na Pontiacu. Hummer - polovicu podielu Hummeru predat zbrojarskemu koncernu a vratit samotnu znacku Hummer k jej zakladom (bojoveho vozidla H1). Technologiu mensich modelov H2/H3/H4 previest pod znacku GMC - ktora by sa kompletne revitalizovala. Kazdu znacku presne zakotvit: Cadillac: premiova znacka so spickovym exkluzivnym modelom ULS. Posobila by globalne a jej vyvojove centra by pracovali v USA, EU, Jap. Buick: subpremiova znacka s akcentom na USA potreby. Chevy - mainstreamovy globalny hrac po vzore aky som nacrtol u Caddy - s tym rozdielom, ze by ponukala tri oddelene rady (USA / EU / Asia-Pacific) - podobne ako ma Ford. Konzervativny - ale elegantny design, bez akychkolvek SUV (- iba SAV). Klasicke SUV by dalej spadali iba pod specializovanu znacku GMC. Saturn - obdoba EU Oplov (tak ako doteraz): vyrazne sportovy image v mainstremovom segmente. Ciastocne tym nahradzaju Pontiac, cistocne idu proti Mazde. /// EU znacky: Chevrolet hra tu istu ulohu ako vsade na svete - elegantny konzervativny mainstream. Opel alternuje v mainstreame sportovym image. EU alternativou Buicku by mal byt Saab (prioritne(!) postaveny podla potrieb EU trhu) a nad tym vsetkym globlane silny Cadillac s vyrobnou "zakladnou" aj v EU. Popri tom samozrejme strategia pre Aziu, a systemove zmeny v manazmente. Ciel: urobit z choreho molocha, globalnu "smart-company".
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "prekladys"
18. 3. 2006 12:27
Re: Co s GM?
konečně někdo alespoň naznačil, že se nejedná pouze o problém ekonomický a marketingový, ale i globálně politický.
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 16:45
Re: Co s GM?
Jasne, ze GM ma problem s naplnanim pojmu "globalny koncern". Nikdy sa tak realne nespraval...aspon nie ucinne. Bol silny v Sev.Am. (teda doma), ale jeho realny zaujem o EU, AUS, Aziu bol prinajmensom velmi diskutabilny. V EU to je krasne vidiet: U Opla sa strieda kriza s...krizou. Tolko rokov, ze uz si ani nepamatam, kedy bol Opel zdrava firma. A to uz ani nehovorim o podivnej anomalii - Vauxhall. Znacka na svete iba kvoli UK trhu... Saab jednak tiez chradne - jednak sa nemozem ubranit pocitu, ze auta u Saabu su navrhovane tak, aby sa zas predavali hlavne na USA trhu. To, ze GM sa "snazi" urobit zo Saabu "americku" znacku potvrdzuje znovu to, ze Saab je zaradeny do revitalizacneho programu americkeho GM. Chyba (IMHO)...ale nech robia ako myslia... ;-\ Holden bol vzdy divna zmes domacej produkcie, japonskych Isuzu, EU Oplov, teraz aj GM Daewoo.. O bordeli v poziciach znaciek, znackach samotnych, super-krizovej vymene jednotlivych modelov uz radsej pomlcim. Motorsport podpora - nula bodov. Btw. pokial nebudu znacky v dnesnom svete "globalne" - budu mat problem. Ak moj konkurent predava auta na svojom trhu, exportnych trhoch, a na MOJOM trhu - a ja predavam iba na MOJOM trhu (nech v istu chvilu vyvolava akekolvek ZDANIE sily a "stredu vesmiru") - je to zle. Je to trestuhodna chyba v diverzifikaci trhovej posobnosti.
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 19:08
Re: Co s GM?
Když čtu tvoje výtky vůči GM, tak mě napadá, že Toyota to dělá téměř přesně naopak než GM (tedy dobře).. docela by mě zajímalo, jak by jsi v těchto oblastech ohodnotil Toyotu.. je nějaká oblast, kde podle Tebe dělá chybu?
neregistrovaný "Mac2"
20. 3. 2006 21:36
Re: Co s GM?
Toyota chyby skoro nedělá, ale přece jenom cítím náznaky, že i ona by mohla projít menší krizí a ztratit prachy. Tak třeba spolehlivost, to je to na čem Toyota staví prodej, se u posledních modelů (Avensis) mírně zhoršila. Dále je tu propadák jménem F1. Tam už utopili odhadem 2 mld USD a vítězství nikde. A za třetí je to cena. Toyoty jsou dražší. Přitom jejich vzestup je ve světě spojen s dobrýma autama za dobré ceny (ještě horší je v tomto VW, který už se občas cenou nebepečně přibližuje Audi).
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 16:35
Re: Co s GM?
Jak se díváš na to, že v GB maj Vauxhall a ve zbytku EU je Opel? Nemělo by se to konečně sjednotit? Připadá mi zbytečné držet speciální značku pouze kvůli jednomu trhu (i když poměrně významnému)..
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 16:49
Re: Co s GM?
Teraz som prave o tom pisal. Uprimne, neviem co s tym. Vauxhall je tradicna znacka. Ale aby vyrabala iba rebadgovane Ople? ;-\ Draha sranda. Navrhovat pod nou svojbytne auta? Ma mainstreamovy feeling...a nulovu podporu mimo UK. Tretia mainstreamova znacka GM v EU by uz nepresla. Posunut smaostany Vauxhall na uroven Saabu? Naco! ;-\ Ostava logicky jedina, aj ked bolestna moznost....
neregistrovaný "mates"
19. 3. 2006 15:34
Re: Co s GM?
:yes:
neregistrovaný "Tom"
18. 3. 2006 16:32
Co bude s GM aneb zajímavé počteníčko na víkend
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marko"
18. 3. 2006 21:44
OT: Co s Toyotou
4 Tom: musim Ti odpovedat tu - neslo mi pridat priamu reakciu. Toyota? V nicom z toho, v com urobili chybu u GM, Toyota chybu nespravila. Zcasti je to vysledkom "priamej" kvality TMC, hlavne je to ale dosledkom "vonkajsich" okolnosti, ktore na TMC vplyvali. Kultura, iny typ myslenia, poteba dohnat svet po znicujucej WWII, ine fungovanie ekonomiky...proste veci o ktorych sme sa uz bavili. Z tohto pohladu nie je mozne porovnavat americky GM a jap. Toyotu. Nastavenie prostredi bolo uplne ine...a teda aj nevyhnutne reakcie manazerov boli ine. To vsetko viedlo v oboch pripadoch k dnesnym situaciam. Pribeh GM ma ale jedno vazne poucenie: Veta - "Ked nieco funguje, neopravuj to!" proste NEPLATI!!! NIKDY!!! Moze sa stat, ze vonkajsie okolnosti na ktore nemame vplyv sa vyvynu tak, ze bude neskoro na ne reagovat. (Na vlne sa musis naucit viest sa. Nie naucit sa jej celit). Ale naspat k TMC. Toyota vyriesila vela veci prikladne - aj ked mala do nedavnej doby trochu ulahcenu situaciu tym, ze globalne operovala iba s jedinou znackou. Ale aj oni robia chyby (..nie vazne pre existenciu firmy): mam pocit, ze by mohli trosku viac pomoct dcerskemu Daihatsu mimo Jap. Predaj znacky napr. skolaboval v Australli tak, ze Daihatsu odtial musi odist. Predaje v EU tiez nie su nic slavne. Troska vznika riziko zvislosti od domaceho trhu. Potom tu mame chyby v stavbe modelovej strategie sportakov: Celica aj MR2 sa dostali do stavu, kedy su obe auta uz dost mdle (a boli aj na zaciatku zivotneho cyklu). Nechapem, preco TMC nenadviaze napr. na ikonu 2000GT. Dalej: vacsina Toyot predavanych v EU je designovo az prilis konzevativna - ale ludia konzervativne veci nevytrcajuce z davu chcu - aspon vacsina ano. Takze zas: je to vlastne chyba? Alebo to je sice vypocitave, ale predsa efektivne spravanie? Potom tu mame program F1: suma penazi o akej sa inym sniva, kvalitne zazemie, zopar rokov skusenosti. A vysledky diskutabilne. Ludia v Tokyu sa nedokazu odputat od toho co im v beznom zivote spoluprinieslo uspech: kolektivne rozhodovanie. Nechapu, ze team F1 musi vies jediny silny clovek - nie kolegium. Nedokazu dopriat nikomu cas a ak sa vysledky nedostavuju rychlo (a to sa v F1 nedeje) menia okamzite ludi. Kontinuita je nulova - a vysledky su "nahodne". Kym neprestane tato politika, Toyota nedokaze vybudovat silny team F1.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "manitou"
18. 3. 2006 22:55
Re: OT: Co s Toyotou
Myslím, že máš lék i na tuto nemoc, napíšeš ji ?
neregistrovaný "Marko"
19. 3. 2006 13:49
Re: OT: Co s Toyotou
:-) To co tu pisem je na liek malo komplexne - na celkove riesenia tu nie je miesto. To plati aj pre DCX. V prvom rade by som koncern rozdelil: jedna samsotatna spolocnost by bola MB, druha Chrysler - operovali by uplne oddelene v aliancii podobnej Renault - Nissan (idealne by bolo, Chrysler uplne "pustit na slobodu" - ale budme realisti). CHrysler Group by mal operovat globalne, a to tak, ze: dodge bude globalnou mainstremovou znackou s oddelenymi produktami pre USA a EU (V EU aj vyvojovo-vyrobna zakladna) - presne po vzore Fordu. Chrysler by mal plnit ulohu subpremiovej znacky (proti Buicku) a zameriavat sa na USA trh. V EU By mal posobit aj dalej, ale mal by prestat so zbytocnymi ambiciami na "velkeho hraca". Chrysler by mal byt aj v EU potivim skoroluxusnym autom "US stylu zivota". Jeep nechat + - tak ako je... Design: Dodge ma zaujimavy designovy namet vyhazdajuci z traktorov a industrialnej architektury. Dobre viditelne to je napr. na novom Nitre a koncepte Hornet. To by som dalej rozvijal. Chrysler: konec brutalnemu designu 300C! Tam by som navrhoval vyrazne elegantne linky. A na Jeepoch by som popracoval tak, aby ten klasicky design okrem Wrangleru) nebol tak priamociary. Rozvinul by som povodny namet do modernejsich prvkov. /// Divizia MB: Smart - kratky proces: predat! Mercedes - idealne by bolo osekat portfolio od aut, kt. nie su typickymi Mercedesmi (ale zas, budme realisti - zaraba to peniaze, takze realne to mozne nie je). Predovsetkym doraz na kvalitu mdelov, a nie ich kvantitu. A hlavne - doraz na odvazny, ale elegantny design. To, ako vyzeraju Mercedesy teraz - to je sice krasne, ale rafinovanosti v tom moc nie je (cest vynimkam). Maybach - draha znacka musi vyrabat auta, ktore na prvy pohlad vyzeraju drahu. Maybach tak teraz pri vsetkej ucte nevyzera. Prilis simplexny design. V tejto triede moze vyzerat kludne okazalo luxusne - takze by som cakal povedzme jasne odkazy na honosne limuziny 30. rokov. Maybach - klasicky tvar, radsej ako sucasny "postmoderny funkcionalizmus". ;-)
neregistrovaný "manitou"
19. 3. 2006 19:21
Re: OT: Co s Toyotou
Děkuju moc, je vidět, že máš dostatek informací a zkušeností, které pak dokážeš přetavit v takovéto "doporučení". Jen škoda, že ti zainteresovaní tvoje léky neaplikují. Jestli mohu ještě prudit, jak bys posuzoval konkrétní modely a další postupy či vývoj těch modelů. Co třeba s A nebo B ? Děkuju předem, Mistře ;-)
neregistrovaný "Marko"
19. 3. 2006 22:16
Re: OT: Co s Toyotou
No, to su prave tie auta, ktore mne k Mercu uplne nejdu. A-klasse, B-klasse, a C Sportscoupe su take "polovicne" Mercedesy. Prave tieto auta posunuli znacku Mercedes od urciteho statusu prestiznej znacky do, povedzme, "ludovejsich vod". Mercedes by podla mna mal zacinat na sedane strednej triedy. Ale ten posun dole zas nabalil novych zakaznikov a prinasa vyssie zisky - takze cisto ekonomicky to logiku ma. Okrem toho, kazda znacka sa casom vyvyja - takze rozsirovanie ponuky smerom dole moze byt prirodzenym vyvojom aj Mercedesu: Aj so sprievodnym posunom vnimania celej znacky. Mozno to bol krok vyvolany tym, ze od 90. rokov je zivotna uroven v rozvinutom svete taka, ze prave mensie Mercedesy si mozu dovolit aj ludia strednej vrstvy, ktori by na to povedzme pred 10-20 rokmi este nemali. A Mercedes im vychdza v ustrety prave A/B. A vyvoj tych modelov: A-klasse: dobra volba konceptu. 1-priestorova karoseria a sandwichova koncepcia podporuju sice inovativny image znacky, ale nikdy nedovolia rozohrat naozaj pekny design. Lenze klasicky hatch by zakaznici od Mercedesu nikdy neprijali. Takze A-klasse bude pokracovat aj dalej v podobnom duchu. B-klasse: po Vaneo dalsi omyl. Oproti A neponuka B nic zasadne. Ani ten priestorovy rozdiel nie je "zazrak". Design tiez nie je to najlepsie co moze byt. C-Klasse: poctive auto, ale trosku moc "juziansky mydlovy" design...krasa bez duse. CLK-klasse: plati to iste, o to viac, ze to auto ma iba slabu marketingovu podporu a posobi v dost atypickom segmente. Chcelo by to viac osobitosti - vyraznejsi design a osobnost povedzme v style Coupe-Cabrio. Mal by to byt silnejsi model, nie iba taka "odbocka" od C-klasse. E-Klasse: plati to co pre C. CLS: po pociatocnych rozpakoch musim povedat, ze sa to auto blizi najviac tomu co povazujem za "osobnostou silny Mercedes". S-Klasse: v sucasnej generaci podla mna exterierom po dlhej dobe najvydarenejsie S. Ma to svoju Mercedesovsku "tvar" - je to to co by som od Mercedesu chcel. Az na ten interier - ta pristrojovka... CL: dobry, silny model - prakticky nikto nema podobne superluxusne coupe. Len to zas chce odvaznejsi design. SLK-Klasse: trosku Barbie-car. Mohlo by to byt vacsie a zas designovo vydarenejsie. SL - no, to auto by som vyvyjal miesto pojektu P8 v spolupraci s McLarenom ako mensieho brata SLR. SLR je dobre auto - vynikajuce. Tesim sa na nastupcu...Mozno je sucasne auto postavene podla McLarenu prilis kompromisne, ale nekompromisnu "bestiu" ako bol F1 by Mercedes v svojich dealerstvach predal tazko. /// Viano: preco? preco luxusna znacka predava konvertovane uzitkove auto? Nema na viac?! Ja by som to zatrhol - a spustil vyrobu velkeho krabicoveho luxusneho vanu...podobneho ako maju v japonsku: Toyota Alphard, Nissan Elgrand, Honda Ellysion, ... Ked luxusny van, tak luxusny van. Stylova krabica plna luxusu, ktora sa na nic ine nehra. R-KLasse: ako koncepcia karoserie krasne, nadherne. Skutocna buducnost na kolesach. Aktualny design je ale znacne "zoschnuty". Keby to auto vyzeralo ako povodny koncept Vision GST bolo by to idealne... Ale do buducnosti to ma potencial. Fakt nadherny crossover. MLK: pripravovane kompaktne SUV chyba...takze prichod nutny - a aj sa k znacke hodi. M-Klasse: hmmm...ani prva generacia nebola nic moc, ani tato druha (designovo) uplne nepresviedca. Malo by to byt nieco odvaznejsie a nie nutne do terenu. Skor iba kategoria SAV na cesty. Sucasny koncept auta sa jednak snazi bez historie konkurovat japosnkym legendarnym SUV, ako aj legendam Jeep a LR. Zbytocne... (A to sa nebavime o tom, ze to auto je az prilis masovka...kvoli typickej klientele tak ako je navrhnute teraz trochu skodi imidzu znacky). Proste, islo vytvorit svojbytne SAV Mercedesu, ktore by s vytvorilo silnu osobnost. Mercedes si ale bohuzial vybral inu, nevyraznejsiu, cestu... G-klasse: podla mna by to chcelo novu generaciu. Moze to ostat hard-core oof-road, ale malo by byt zachovane povodne designove DNA G-ecka. Proste iba moderna interpretacia povodneho auta. Uspech zaruceny... GL: mat velke SUV je napad dobry...ale malo vyzerat predovsetkym inak. Elegantnejsie a halvne nie tak, ze keby sme dali dole hviezdu, mozme ju nahradit akymkolvek inym znakom... To auto je az prilis "obycajne". ;-)
neregistrovaný "Humbert"
20. 3. 2006 00:07
Re: OT: Co s Toyotou
Kdyz uz jsi se do toho pustil. :yes: Muzes to jeste doplnit o tvuj nazor na nakladaky a MB? Velke tahace navesu mi az tak nevadi, vnimam je jako jinou znacku, ale kdyz se kolem me *Sprinter a jemu podobne... 8-s Neprijde mi to jako dobra vizitka.
neregistrovaný "Marko"
20. 3. 2006 08:36
Re: OT: Co s Toyotou
Mercedesy LKW? Skus sa na vany pozerat podobne ako na trucky - vsetko to spada do divizie Mercedes-Benz Nutzfahrzeuge. Vany maju davnu tradiciu a mnohe z nich boli naozaj vydarene. Pravda je, ze sucasne gen. Vita a Sprintera su prilis azijske. Chcelo by to vratit sa aspon k designu predchadzajucej gen. - ked uz nic viac. Vario je napriklad "velky van", ktory je podla mna pekny - sleduje tu povodnu liniu uzitkovych Mercedesov. Velke trucky Actros, Axor, Atego - co k nim povedat...no snad iba tolko, ze su to asi dobre auta, ale mne osobne sa design kabini moc nepaci. Econic a Unimogy su v sucasnosti podstatne lepsie. Takze celkovo vzate treab povedat asi toto: Uzitkove auta u Mercedesu nie su to, co osobaky. V segmente aut, ktore maju makat a zarabat peniaze sa na image hrat neda. Tam rozhoduju ine parametre - funkcnost, prevadzkove naklady, cena auta, servisne zazemie a ceny servisu.Nikto tam nebude platit za nic naviac, ani premiovost znacky. Preto je Mercedes zamerany v tychto veciach viac vecne, nez emotivne. A to je mozno dovod, preco aj na tie vany pozeras tak, ze skodia image znacky. Oni su male na to aby si ich bral ako trucky, ale stale su takym spojivkom medzi truckmi a osobakmi. A z toho dovodu maju aj taky shizofrenicky status. Vany sa este mozes snazit predavat ako premiovy produkt (aj ked to vyvolava rozpaky) pokial ich predavas ako camper-van, sanitu, alebo luxusny minibus. Tam mozes platit za istu exkluzivnost znacky... ale pri beznych uzitkovych vozoch: dodavka, valnik, odtahovak, tam uz musis hrat podla inych pravidiel: nikto tam nebude platit za to ze kupuje premiovu znacku viac prachov. Proste pojde inam... Takze s vanmi je to trosku zlozite a clovek musi mat u Mercedesa cit na pracu s trhom, aby sa mu darilo...inak straca. Bud image, alebo klientov (..a obavam sa, ze ono to nikdy nejde uhrat "bez straty kyticky"). Btw. vo velkych truckoch Mercedes nie je hracom, ktory by bol povazovany za "lepsiu" znacku. Tam to maju v rukach Svedi s Volvo Truck a Scaniou... ;-)
neregistrovaný "Humbert"
20. 3. 2006 19:33
Re: OT: Co s Toyotou
Diky za reakci :yes: . Stejne s tim mam maly problem. Pri predstave, ze kolem jede dodavka - Jag...
neregistrovaný "manitou"
20. 3. 2006 10:23
Re: OT: Co s Toyotou
Díky Mistře, pěkně si to rozebral, skoro ve všem souhlasím, jen u designu S jsem trochu jinde. ;-) Kdybys někdy pod BMW dal takovýto rozbor škály modelů BMW, Mini A RR a třeba chystaných novinek s jejích hodnocením tebou, byl bych velice potěšen. Tvoje informace jsou pro mne velmi dobrým zpestřením, ale hlavně obohacením. ;-) Ještě jednou díky.
neregistrovaný "Marko"
20. 3. 2006 10:39
Re: OT: Co s Toyotou
:yes: ..ked bude chvilu cas skusim ;-)
neregistrovaný "manitou"
20. 3. 2006 11:07
Re: OT: Co s Toyotou
Díky, Mistře
neregistrovaný "Tom"
19. 3. 2006 00:24
Re: OT: Co s Toyotou
Díky za názor :yes: