Motor 3,0D v Jaguaru XF může být ve variantách 176 a 202 kW pro někoho zbytečně silný. Jaguar proto chystá novou variantu, která nabídne 155 kW a také nižší cenovku.
Tak, je dost lidí, kteří tvrdí to samé co ty. Tedy, že se jim Jag libí, ale problém je v tom, že by to měli umět přenést i do reality a potvrdit tento názor koupí vozu této značky. A to je většinou kamenem úrazu.
Ano, slyšel jsem o něm od Vadera.
Ono nejde ani tak o jazykové znalosti, jako spíše o ztrátu času. Nefandovi je celkem jedno jestli si koupí Jaga, MB, BMW nebo Olympiádu. On chce být hýčkán .. a když mu to Jag nedá, tak se tam prostě neukáže
Neříkám, že to jsou jen/hlavně jazykové znalosti, ale pokud chtěl někdo třeba Jaga i bez "hýčkání" s tím, že jsi jej objedná a doveze z venku, pak může být tato další překážka docela podstaná...
Sám znám osobně pár lidí co chtěli různá auta dovézt třeba z Německa a právě z jazykové bariéry měli největší obavu...
Už jsem to tu psal několikrát. Pro mne Jag ustoupil ze svých pozic, degradoval značku různými pochybnými modely pod vedením Fordu a teď sklízí to, co si zasel.
Pro mne byl Jag vždy přímým konkurentem Maserati, ale jak dopadl, víme všichni.
Tak Maserati je úplně jiná značka, jiné tradice, jiná DNA, jiný konstruktérský přístup... XJ a Quattroporte jsou si podobná auta (v případě 1., 3. a 5. generace Quattroporte), ale podobného charakteru dosahují odlišným přístupem.
Navíc prodejní ambice Maserati jsou o řád níž než v případě Jaguaru.
Ano dá se říci, že angloamerický management má obrovskou setrvačnost s malým nadáním pro řešení detailů.
Jaguar zabíjel pozdní nástup dieselů, absence 4x4, absence kombi z řady S-type/XF, absence malého kupé a kabrioletu z X-type. A absolutní marketingové nezvládnutí řady X-type ..
Za ty penize, ktere za to chteji je to proste nesmysl, Jaguar uz davno neni znacka s charakterem, tedy minimalne od dob, kdy pulka jaguaru na silnici, byly prevleceny Mondea s pochybnym zpracovanim.
Šlápl ti trochu na "starší" kuří oko, co...? >:D
Svým způsobem má ale (bohužel) pravdu, naštěstí zrovna současné řady XF už se to netýká a takové XFR je opravdu velmi žádoucí...
Ale co s tím má společného zrovna nesrovnatelně méně tradiční Audi, netuším. VW se u Audi podařilo udělat prakticky "z ničeho něco", což je nesrovnatelně těžší a naopak to "dovede" v podstatě každý...
A co se podařilo (svého času) Fordu s Jagem, ať si "doplní" každý sám... ;-)
Že jeden model bylo naprostý selhání (ani ne tak konstruktérů jako marketingu a výroby) to je pravda. V Česku tomu přidává skutečnost, že AMT se ve smrtelné agónii snažilo zbavit svých zásob X-Typů za nižší ceny, než kolik stála Oktávka. Jinak je Jaguar velmi silná značka s velmi dobrými auty, XF, XK a přirozeně XJ ve všech(!) svých generacích jsou a byly nejlepším autem svého druhu.
S Audi VW dobře zapracovalo, ale stále to je a zřejmě dlouho bude druhá prémiová liga. Ale chápu, že pro člověka, který v Jaguaru zřejmě nikdy neseděl ani na místě (tím nemyslím tebe, ale předřečníka :-) ) bude Jaguar autem "bez charakteru" a nevybavené Audi s 2,0 TDI bude výhodnější volba než Jaguar. Ten se totiž odepsal už na startu tím, že má moc dobrou techniku a míří jen do vyšších úrovní.
PS: Třeba takový Mercedes udělal za posledních 10-15 let přehmatů mnohem víc, ale že má víc modelových řad tak se to holt ztratí.
Mondeo si proste nemelo brat hadry s napisem Jaguar, pak by bylo vse v poradku, ovsem timto preslapm, alespon u me, Jaguar ztratil kouzlo...a to ze je plno lepsichc aut v dane kategorii, to poprit nemuzes..
No nahodou XF vlastnim a nemyslim si, ze som konzervativny, blby alebo neviem ake vsetky prirovnania sa tu popisali v diskusii...
XF je auto, ktore svojom majestatnostou, eleganciou, spracovanim, designom a vlastne asi vsetkym schova do vacku taku A6, ci BMW 5 a podobne... Bohuzial, ludia ktori patria medzi audinofilov, bmwfilov a neviem akych zaslepencov toto nechcu a nevedia pripustit a preto zastavaju podobny nazor ako ty.
A to ze ich tu nebeha po cestach neviem kolko vela, je smola len pre tych, co na taketo auto maju a predsa si kupia nieco z dielne audi ci bmw. Ja som s Jagom spokojny a urcite by som nemenil za nejake strohe, suche nemecke auto :-)
Samozrejme, kazdemu sa paci nieco ine a kazdy ma svoj nazor a ja mu ho neberiem. :-)
Jezdím s Audi i BMW (v této třídě), ale zrovna XF rozhodně uznávám jako plnohodnotnou konkurenci německé prémiové trojky ve vyšší střední, a to zdaleka nejen proto, že je to "Jaguár", ale proto jaké je právě XF výborné auto. Ovšem tvrzení, že XF strčí vlastně vším do kapsy německou prémii, je stejně "omezené" a zbytečné, jako to na co sám logicky, ale přecitlivěle reaguješ...
Nazor, ze XF schova nemecku premii do kaspy je moj subjektivny nazor :-) Pre mna schova, ci sa pozriem zvnutra, ci zvonku, nemecka "strohost" mi vobec nechuti.
Reagoval som mozno precitlivele, ale pridu mi smiesne reci typu Jaguar je mondeo s nalepkou Jaguaru a podobne...
Ak toto niekto tvrdi, tak nemozem nezareagovat. Ked bude mondeo iduce/stojace na ulici putat tolko pozornosti ako XF a ked bude mondeo tak prepracovane ako XF, tak potom to prijmem, ale inak su to hlupe reci niekoho, kto nevie o com hovori.
Ja nemecku konkurenciu nezatracujem, prave naopak. Viem, ze kazdy ma svoje lepsie aj horsie stranky. Netvrdim ani o XF, ze je dokonaly, ale pre mna su nemecke auta "suche" a nicim ma nelakaju. Chyba im proste taka nejaka iskra, ktoru XF ma niekolkonasobne vecsiu ako hociktore nemecke auto vyssej strednej triedy :-)
S rezignací na benzin u Francouzů jsme se museli vypořádat, přece jen ta auta jsou brána coby prosté nástroje přepravy, ale jak to přijde, že premie v podobě Jaguaru, značky historicky vonící benzinem a oplývající sportovní image se chová podobně? Pětisetkoňová V8 je extremistickou motorizací stávající V6 naopak mizernou. Neberu, nechápu, pro mě si může Jaguar své tři verze dýzlu strčit za klobouk. :no:
Taky jsem porad rikal....silnej benzin v manualu...nez jseme poprve koupili velkej diesel ve velkem BMW s velkou automatickou prevodovkou...Od te doby je mi jedno, co se leje do nadrze, projev motoru je srovnatelny s benzinem, kroutak ma svoje kouzlo, automat z roku 2009 funguje jak ma a to ze mame polovicni spotrbu, to me opravdu nerozciluje :-) ..
Nic proti, pokud jsi spokojen. Ale které naftové BMW má projev motoru srovnatelný s benzínem? :-O
Řídil jsem minulou generaci (E66) 740d s dieselem V8 i končící řadu (E60) 535d s biturbem. Obojí jelo velmi dobře, ale v obou případech bylo jasně poznat (hlavně slyšet), jaké palivo motor spaluje.
Jediné auto, kde jsem sluchem nebyl schopen rozeznat druh paliva, byl shodou okolností Jaguar XJ6D (minulá generace), ale i tam musel být motor zahřátý.
Nejvetsi problem u Dieselu jsem mel s prubehem vykonu..mrtvo mrtvo, pak zatah od do a pak zase mrtvo, preradit, mrtvo, zatahah..mrtvo... to se BMW podarilo u motoru vychytat a doladit to dobre fungujici automatickou prevodovkou...a ze si motory zarachtaj za studena..to me netrapi, uvnitr to slyset neni a jine diesely jsou na tom jeste hur, tak o co jde...
ano.. vevnitř to slyšet není. Jen okolí si myslí, že sis koupil traktor. Když si lidí představují dražší sedan nebo limuzínu, tak si představují, že projíždí tiché auto nebo maximálně lehce ševelící. Možná, že ty si představuješ jak kolem tebe projede auto se zvukem traktoru. Každý má své představy...
No tak hoši, máte (svým způsobem) pravdu oba. Diesel se v tomto benzínu (logicky) zcela vyrovnat prostě nemůže, ale zase je fakt, že takový současný moderní šestiválcový (prémiový) turbodiesel, je proti běžnému čtyřválcovému turbodieselu skoro "šepot květin"... a to relativně dokonce i z venku (aspoň "za tepla" určitě)... ;-)
Dovolím si tvrdit, že u obou těch Bavorů bych diesel od benzínu poznal, a to i uvnitř a se zahřátým motorem. Samozřejmě se na to člověk musí soustředit, odhlučnění je dobré, ale nikoliv absolutní. Na druhou stranu u BMW se očekává, že motor bude ve vyšších otáčkách trochu slyšet.
Jinak opakuji - obě ta auta jela velmi dobře a moderní automatické převodovky opravdu umí zaretušovat užší rozsah použitelných otáček dieselu.
V kultivovanosti je nejlepší.Spotřeba taky velmi dobrá, průběh výkonu a toč. momentu taky výbornej,spolehlivost taky skvělá....
Já mám prostě HDi nejradši.
Dneska je to ale jasný trend - tři čtvrtiny zákazníků vyžadují (z někdy až iracionálních důvodů) diesel, zbytek co chce benzín tak se chce pořádně svézt
ok, takže mám "mizernou" V6, a dvě verze V8, otázka zní, které trhy jsou pro Jaguar momentálně zásadní? Když je to Evropa, je nutnost mít pořádnou naftu (klidně na úkor benzinu) nutností. Jestli USA/Rusko/Čína, pak to bude naopak - ví to někdo? (někdo = Ricardo ;-) )
Další věc je Jaguar samotný - utáhnout třeba 3 + 3 špičkové motory pro naftu/benzin je asi momentálně nad jejich síly.
Ale to XF-ko se teda povedlo :yes: Snad se i jejich prodeje trošičku rozeběhnou, myslím v ČR >:-[]
V6 obecně se v Jaguarech moc neprosadil. Jednak je to vysokootáčkový motor, což jde torchu proti filozofii značky (a tím i zákazníků), jednak velké auto ptořebuje velký motor. O vstupní motorizace je zájem hlavně doma v Anglii.
Jinak konkrétně v Japonsku se Jaguary prodávaly nejčastěji s V12, dneska je to V8 kompresor. V Číně nevím, jestli se Jaguar vůbec prodává, v Rusku je to určitě zase V8. Tam kdo na to auto má, tak finance na provoz (tzn. i jejich levný benzín) neřeší :-)
Tak s tím Ruskem to určitě neplatí, ve vyšší střední tam vidíš i spoustu základu např. 520i nemluvě o klasických 525 či 530kách, u Audi zas plno ášestek 2,4 nebo 3,2. Jistě, určitě víc než ve zbytku Evropy tu je 540 nebo 550tek, V8kových Audi, Volv nebo i těch XF. Rozdíl je tedy v tom, že dýzl se prakticky nevyskytuje, z benzinu vše a těch top motorizací bude procentuelně víc než v Evropě. Mizerii Jaguaru v benzinech to ale jistě neřeší.
V době, kdy je Porsche okolnostmi donuceno nabízet Cayenne diesel a BMW prodá většinu aut s naftou je zřejmé, že i pro Jaguar bude nafta zásadní. Přestože BMW umí snad nejlepší benzínové motory na světě, připadá na naftu více než 75% (mám přesná čísla k 3 a X3, tam je to 75 a 82%, Sleeper by určitě uměl dodat kompletní statistiku).
Jaguar nabízí tři benzínové motorizace - jednu dobrou, jednu extrémní a jednu... základní. To mi přijde jako slušná nabídka, byť mezi 3.0 a 5.0 ještě nějaké místo zbývá, například pro nějaké střední turbo.
Tak popořadě. Vůbec nezpochybňuju důležitost dýzlu z hlediska prodejů v dané třídě, o zásadnosti ale mluvit nelze, právě kvůli třídě, totiž ve střední je pravda, co uvádíš, dýzlové čtyřválce jsou aktuálně motorizační standard, u SUV obdobně, vzhledem k váze se k nim dýzlová motorizace hodí lépe. Ale ve vyšší střední, v kategorii manažerských sedanů, je to trochu jinak, prodeje dýzlů nepřesahují aktuálně výrazněji 50%, a to číslo je hlavně určováno německým trhem s extrémní oblibou dýzlů. Z druhé strany, a to je to, co kritizuju, si zákazník ani nic jiného mnohdy pořídit nemůže, Francouzi benzín nenabízejí prakticky vůbec a Jaguar ve vyšší střední zase motory nepoužitelné. A to vztaženo k jeho konkurenci, německá trojka, byť ze země dýzlem posedlé, nabízí špičkové benzinové motorizace, Jaguar prostě nemá nic, coby mohl se ctí postavit proti 30i, 35i nebo 3,0TFSI či 350CGI. Ta véšestka není ani průměrný motor a véosmička sice jede velmi slušně, jenže těch uváděných 11 litrů se nedá označit ani za pohádku, to je absolutní sci-fi, v reálu to není pod sedmnáct litrů, a to vím co říkám, to auto mě velmi zajímalo, spotřeba zájem zabila, ten motor dává smysl jen coby S/C v erku, a to je zas jiná role. Celkově, Jaguar buď na benzin rezignoval nebo opravdu nestíhá vývoj.
A co je tak špatného na tom novém dieselu 3.0 V6 (edit: myslím tu nejsilnější verzi)? Já ho neřídil, ale podle testů se s ním XF vyrovná Bavoráku 535d dynamikou, kultivovaností i spotřebou. Tak proč by nefungoval i v XJ?
Samozřejmě že by se Jaguaru hodil naftový V8, ale tam jde spíš o prestiž než velké počty prodaných kusů a tuhle konfiguraci už opouští i samo BMW...
OK, je to o pár příspěvků výš. Dinar tam píše: "...pro mě si může Jaguar své tři verze dýzlu strčit za klobouk". Já mám taky mnohem raději benzíny, ale ta nová nafta by měla být slušná.
Jo, už jsem to dohledal..., ale ani tady přímo kritiku tohoto dieselu necítím. Z toho "...pro mě..." cítím jasně jen ("osobní") volání i po "pořádných" benzínových motorizacích, tradičně k Jagu patřících...
Tak na svoji otázku výše vidím odpověď zde. A vysvětlení je jasné - Jaguar nebude bojovat ve sférách třílitrových motorů. Tento segment "odbývá" 3,0 V6, která se už dává do XF (osobně se divím, že ji nevyřadili úplně). Po celou moderní historii značky cokoliv menšího (benzinového) než 3,6 litru nedosahovalo úspěchu větších motorů, posledním důkazem může být 3,5 V8 v minulém XJ, kde nikdy nedosáhlo výraznějších podejních počtů, stejný motor z nabídky XK pro malý zájem zmizel tak rychle, jak se objevil.
Ale k třílitrové kategorii motorizací (benzín i nafta) pomalu (ale jistě) směřuje (ve vyšší stř., ale vlastně i lux. tř.) celý německý prémiový trojlístek (nejdál v tom je BMW), a to především ze známých "zelených" důvodů. Jedna věc je chtít, druhá "moci" a to přece platí/bude platit i pro Jag...
Já myslím, že Jaguar záměrně volí jinou cestu. Jednak to není jejich víl, nabízet do jednoho modelu 10 motorů, a taky samozřejmě není ve vývojových kapacitách "nejmenší velké automobilky" rozvíjet souběžně vývoj více různých řad motorů.
Ale proti 740i a dalším aplikacím tohoto motoru je silným konkurentem atmosférická 5,0 V8, různé mutace BMW biturbo 4,4 (750i, X6 M atd.) zase zdatně vyrovná 5,0 S/C. A pak je tady ten třilitr, který díky EU5 verzi může ještě pár let sloužit. V oblasti mezi 3,0 V6 a 5,0 V8 podle mě nemá Jaguar ani dostatečně silnou cílovou skupinu. Jinak se neustále objevují spekulace o hybridu a první silniční aplikaci KERSu takže vývoj se asi ubírá tímto směrem, minimálně bych čekal, že o tom automobilka uvažuje a oťukává si reakce.
Podíly vznětových motorů mezi nejlepšími jsou tentokrát následující: u Mercedesu E 93,8 % (45 vozů), Audi A6 77,4 % (24 aut), BMW 87 % (20 kusů), Audi Allroad 92,3 % (12 registrací) a obou Volv, V70 i XC70 90 % (9 vozů). Sta procent dosáhly tentokrát jen dva automobily a oba mimo Top 5: Volvo S80 a Chrysler 300C
Z tohoto pohledu... pokud si vezmu za vzor BMW, pak by Jaguar musel nejdříve vyvinout skvělé benzínové motory, aby s nimi poté prodal 13% ze svých mnohem menších prodejních čísel. Máš celoevropská / celosvětová čísla?
Tak se stačí projet kolem zastoupení na Černým Mostě, a je jasné proč se Jag neprodává. S naftou to nemá co dělat. S rezignací bych to viděl asi podobně, jako vyčítat VW, že už nedělá lidová auta, když se dá koupit Dacia za pár set tisíc.