Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM prodalo většinu z pětinového podílu v Suzuki

Léta úřadující světová jednička ve výrobě automobilů na tom není s ekonomickým zdravím právě nejlépe. Finanční injekcí se minulý týden stala hotovost ve výši 2 miliardy amerických dolarů, kterou koncern vyinkasoval za prodej 17,4 % akcií Suzuki Motor.
Zpět na článek
14. 3. 2006 09:27
neregistrovaný "MadPete"
14. 3. 2006 09:45
neregistrovaný "Tibby"
14. 3. 2006 10:36
neregistrovaný "MadPete"
14. 3. 2006 14:51
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 15:52
neregistrovaný "petr v."
14. 3. 2006 17:09
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 18:26
neregistrovaný "petr v."
14. 3. 2006 23:12
neregistrovaný "Petr"
15. 3. 2006 11:14
neregistrovaný "hnusil"
15. 3. 2006 11:21
neregistrovaný "Tibby"
14. 3. 2006 09:58
neregistrovaný "mts"
14. 3. 2006 11:14
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 12:03
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 20:46
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 13:31
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 16:58
neregistrovaný "wolff"
14. 3. 2006 17:24
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 19:07
neregistrovaný "RRAAFF"
14. 3. 2006 20:04
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 21:08
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 22:20
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 22:43
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 23:17
neregistrovaný "Petr"
15. 3. 2006 01:31
neregistrovaný "Tom"
neregistrovaný "MadPete"
14. 3. 2006 09:27
Megalománie
Jo jo, ovládnout a zkoupit co se dá, mít akvizici nejlépe i v Antarktidě, pak ty desítky nesourodých značek hodit na trh a... ono se to nějak poddá, že. A nebo taky ne, jak již poznal GM. Myslím, že prodej Suzuki je krok správným směrem, vydělávat se dá s pár značkami, není potřeba snažit se sedět na 20ti židlích naráz.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Tibby"
14. 3. 2006 09:45
Re: Megalománie
GM na tom něco dokonce i vydělal. Na druhou stranu, pro Suzuki to také není špatná událost. Kvalita těchto malých japonců pravidelně stoupá a jejich poslední modely taky konečně vypadají dobře. Třeba nový Swift. Suzuki se pustilo správným směrem a takhle se podle mého názoru elegantně zbavilo onoho pověstného Damoklovho meče nad hlavou v podobě postupného ořezávání ze strany GM. Já osobně si myslím, že největší chybou GM bylo Daewoo a následná dehonestace značky Chevrolet.
neregistrovaný "MadPete"
14. 3. 2006 10:36
Re: Megalománie
S tím souhlasím. Měli raději vytrvat a vytvořit levnou značku ze Suzuki, které už je dobře rozjeté, než lepit americkou legendu na korejské křápy (Daewoo bylo podle mě z korejských značek to nejhorší). Crashtest nového Avea je další trestuhodný debakl a jsem opravdu zvědav, čím budou Chevyho image v Evropě zvedat.
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 14:51
Re: Megalománie
Myslím, že Suzuki je Debakl a tak by to i skončilo... pokud se podíváte na prodeje SUZUKI v US před akvizicí modelů vyrobených GMDAT... Suzuki tam nikdy tak neprodávalo prodej za první dva měsíce 2006 jejich model Aerio 1 411ks, oproti Suzuki RENO/Forenza (CHevrolet LACETTI 6 154) takže až budeš chtít debaklovat tak si o tom něco zjisti.. prodej Chevroletu v EU 1-2měsíc nárůst o 16% na 36 800 ks s tržním podíle na EU zrhu z 1.11% na 1.31% nedávno toto číslo bylo nemyslitelné a ty čísla pořád stoupají... takže kdyby GM šláplo vedle tak by dnes prodávalo zpátky podíl v GM DAT a ne v Suzuki... při převzetí Daewoo vyrábělo kolem půl milionů vozidel loni GMDAT kolem 915 000 vozů a letos chtějí atakovat hranici 1.mil. Mimochodem v nové automobilce kde se bude vyrábět nové SUV Captiva se bude vyrábět i nový Opel a Captivu si objednal už i australský Holden, a US Saturn jako Saturn VUE 2007.
neregistrovaný "petr v."
14. 3. 2006 15:52
Re: Megalománie
Vidím, že jste docela v obraze ohledně koncernu GM. Z prvních představení se mi zalíbila Captiva a uvažuju na podzim o její koupi. Ale v poslední době mě překvapilo pár negativních zpráv o Daewoo jako crashtest Avea a dramatické snížení ratingu koncernu GM na bankrotové hodnoty. Myslíte že mohou nastat nějaká rizika ať už kvalitativní či s dostupností náhradních dílů v budoucnosti? Předem díky za odpověď
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 17:09
Re: Megalománie
Problém crashe Aveo je podle mně ten, že pod slušivým kabátkem Avea je ještě stále struktura Kalose. Další věcí je to že já už si z těchto testů moc nedělám Předchudce AVEO v US získal 5 hvězd v USNCAP a podle mně i proto že Korea je hodně od války poameričtělá, takže i auta se tam spíše konstruují na USNCAP než EUNCAP. Pamatujete ještě na Opel Sintra? v US jako POntiac dobré hodnocení v EU propad. Stejně tak podle mně v EU konstruují crash vyslověně na EU test a možná, že kdyby auto narazilo jenom v otrochu jiném úhlu tak by jsme se dočkali zajimávých výsledků. Aveo ještě stále to není plnohodnotné GM, což už Captiva je - nemá s Daewoo společného vůbec nic. takže tam tipuji ohodnocení jako u současných nových Opelů. A co se týče ratingu z toho bych si moc nedělal, GM bude fungovat dál a navíc se o něm vždy mluví v tomto směru nejvíc je to světová jednička a proto je pro novináře vždy zajímavější... řeší někdo propouštění a restrukturalizace u jiných firem???
neregistrovaný "petr v."
14. 3. 2006 18:26
Re: Megalománie
díky za odpověď ;-)
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 23:12
Re: Megalománie
Jináč ti můžu doporučit Autosalon Dědek v Náchodě... i kdyby jsi byl třeba z dálky tak tam jsou solidní jak při prodeji tak při servisu...(jak prací tak cenou) v rodině jsme měli Nubiru, Matize, Tacumu nyní máme Lanose, Leganzu a Lacetti... takže můžete se mně ptát na vše co se týče této značky.... Leganza má najeto nejvíc asi 144 000 km a vše je původní mimo věcí které se opotřebovávají (takže jsem měnil kotouče, tlumiče a teď mně asi bude čekat výfuk) a když jsme tam srovnávali ceny tak jsem kupoval vždy vše v originálu GM protže repliky vyšly na stejné peníze nebo i dráž... teď teda nemluvím o aušus replikách ale značkovejch... a já jsem na tyhle věci pintlich... jinak za ty peníze se prostě nedají sehnat stejně dobrá auta... pokud se nechcete omezovat velikostí a výbavou a jít do nějakýho Evropana. Navíc pokud řeba srovnám Aveo s interiérem Accenta , nebo Lacetti s Elantrou... nebo novou Captivu s novým SanteFe... tak Chevy jsou v designu a materiálech dnes opravdu někde jinde. Hyundai je prostě dál plasták korejec, kde by Chevrolet (nebo spíše daewoo) bylo kdyby ho nepřevzalo GM. Stačí kouknout na panel AC a integrované autorádio v Captivě a na rádio a AC s designem od vietkongu v SantaFe apod. GM má taky poměrně dost skušeností s 4x4 takže uvidíme...
neregistrovaný "hnusil"
15. 3. 2006 11:14
Re: Megalománie
i "vydelal"? to je snad vtip, ne? >:D pujcil bys mi na par let 2mld dolaru s tim, ze je vratim s parsettisicema zisku? asi dost tezko.
GM je typicky priklad, jak se nema delat celosvetovy obchod - nerizene investice do jinych firem, ignorace zvyklosti zakazniku na jinych kontinentech, kratkodobe planovani atd atd
neregistrovaný "Tibby"
15. 3. 2006 11:21
Re: Megalománie
Černý čísla = výdělek, červená čísla = prodělek. Jiná věc je perspektiva, do které to postavíš. Ale to už nemá s elementární matematikou (resp. účetnictvím) moc společného.
neregistrovaný "mts"
14. 3. 2006 09:58
kdy prodaji opel?
Prodali podil v Subaru, prodali podil v Suzuki, tak kdypak se zbavi Opelu a Saabu :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 11:14
Re: kdy prodaji opel?
Značku Opel/Vauxhall/Saturn/Holden určitě neprodaj, nahnutý to má Saab a možná i Hummer! IMHO maj na US trhu stále moc značek, chtělo by to další redukci..
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 12:03
Re: kdy prodaji opel?
Prodej Hummeru nedává sebemenší smysl. ;-\ To už ať raději odstřelí GMC a rozšířená řada Hummeru plně zaplní jeho místo.....Ale teď mi to došlo. Zrušení GMC = 0 peněz. Prodej Hummeru = hodně peněz. Takže jen chtějí další hotovost. Otázkou zůstává nakolik je moudré prodávat jednu z mála značek koncernu, které se daří "být in".
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 20:46
Re: kdy prodaji opel?
O Hummeru se uvažuje, možná si fakt narazil na ten pravej důvod, proč ho chtěj střelit :-(
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 13:31
Co bych dělal já
Cadillac: výkladní skříň koncernu, zachovat co nejčistší Art&Science design, návrat ke jménům, vymyslet označení pro BLS, CTS a SRX, přejmenovat XLR na Allanté, STS na Seville, DTS na DeVille, Escalade ponechat, přidat vrcholný model ve stylu studie Sixteen, pojmenovat Fleetwood. Další dvě značky v luxusním segmentu, Buick a Saab. Saab modely 9-2, 9-3 (platfoma BLS), 9-5(platforma CTS), zrušit 9-7 SUV. Přeplňované motory menší než Cadillac a Buick. Buick: Lucerne(levnější DTS) přejmenovat na LeSabre a předělat design zádě. Nad LeSabre dát nový vrcholný model Invicta(levnější Fleetwood). Enclave velký luxusní crossover. Nový základní model namísto LaCrosse. Rainier zrušit, Terraza zrušit, Rendezvous nástupce, malý crossover. V USA prodávat tuto trojici společně. Žádné slevy, všechny mírně zdražit, co nejmasivněji nasadit hybridní verze. Nebudou si konkurovat ani designem ani pojetím. Saaby se budou odvozovat od Cadillaců zmenšením motorů, případně přidáním přeplňování a samozřejmě designem. Buicky velikostně začínají tam, kde Saaby končí, odvozují se od Cadillaců snížením zákl. výbavy, design naprosto jiný, kulatý proudnicový design s retro elementy, typické ventiporty na bocích všech modelů. Trhy: Cadillac: Amerika, EU, Asie. Buick: Amerika, Asie. Saab: Amerika, EU. /// Off-roady a pick-upy: základní – Chevrolet, GMC zrušit, Lifestylové, dražší – Hummer. /// Mainstream: v USA Chevrolet a Saturn, Chevrolet retro design, Saturn futuristický design, americká obdoba Opel, Vauxhall, Holden. /// Sportovní: Pontiac. Malý roadster Solstice beze změny, muscle car Firebird (dvojče Chevrolet Camaro), sportovně laděné sedany Grand Am (přejmenované G6) a Bonneville. Aztek zrušit, Vibe zrušit, Torrent zrušit, Montana zrušit. /// Dodatky: Nová generace vanů. Zástupce dostanou Chevrolet – retro a Saturn/Opel/Vauxhall/Holden. V žádném případě nebudou na tomto základě vznikat paskvily pro Pontiac a Buick. Supersport Chevrolet Corvette zůstává jako halo-auto. Udělat variantu pro Pontiac a označit jako nástupce GTO. Obrovské investice do stylové reklamy pro každou ze značek. Vybodnout se na Suzuki, Subaru, Isuzu. Vyrazit okamžitě každého manažera, který navrhne rebadge, zlevňování, přejmenovávání slavných modelů, rušení značek, propouštění atd. Tato řešení činí propad snesitelnějším. Ale nikdy nikomu nepřivodila růst.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "wolff"
14. 3. 2006 16:58
Re: Co bych dělal já
:-)
Tak a kde seženeš ty lidi co to budou kupovat?
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 17:24
Re: Co bych dělal já
GM je nejprodávanější koncern.
neregistrovaný "RRAAFF"
14. 3. 2006 19:07
Re: Co bych dělal já
Lonesi,nemáš statistiky prodeje US cars?Klidně i v EU.Zajímá mě hlavně,jak si vede Cadillac.dík ;-)
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 20:04
Re: Co bych dělal já
Za kdy to chceš? Jako za které období. Pokud rok 2005, tak USA GM je tady: [odkaz] A Cadillac Corvette Evropa je tady - [odkaz]%20item%20vie… Ve zkratce: za poslední 4 roky se dostal Cadillac v USA ze 190tisíc na 240tisíc. V EU je to za stejné období asi z 500 na 2500.
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 21:08
Re: To jsou věci po dvou deci..
Zajímavý, možná by si to měli u GM alespoň přečíst, třeba by se v něčem inspirovali.. BTW když se bavíš o tom zlevňování, víš co GM zrovna teďka chystá? [odkaz] a co tohle? [odkaz] to jsou věci po dvou deci..
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 3. 2006 22:20
Re: To jsou věci po dvou deci..
To s tou Astrou je dobrý tah. A má stejný důvod jako vznik Cadillacu BLS. Švédský továrny jsou špičkový, ale o Saaby není moc zájem. Ty slevy....slevy dělá každej. Obzvláště v USA. I Evropani a Japonci tam nabízejí různý pobídky. Ale spíš jde o exkluzivitu u prestižních značek. Odrazuje to snobskou část klientely.
neregistrovaný "Tom"
14. 3. 2006 22:43
Re: To jsou věci po dvou deci..
Jo souhlas, zrovna to čtu - produktivita o 15% vyšší, mzdové náklady o 25% nižší než v Německu.. dobrej tah, jak udělat Astru kvalitnější (nemám iluze o pracovní morálce a smyslu pro detail tureckých zaměstnanců ;-) ) a přitom cenově konkurenceschopnější :yes:
neregistrovaný "Petr"
14. 3. 2006 23:17
Re: To jsou věci po dvou deci..
A za pár let bude mít na štítku některá z příštích Aster na štítku stejně MADE IN GM DAEWOO auto and technology ;-) stejně jako OPEL Antara :-) A bude se dělat s příští generací Lacetti.... možná fikce možná ne....
neregistrovaný "Tom"
15. 3. 2006 01:31
Re: To jsou věci po dvou deci..
Souhlas. Možná se to dokonce stane rychleji, než si jen umíme představit.. každopádně by to byla podstatná výhoda oproti "zavedené" evropské konkurenci a zároveň možnost jak čelit konkurenci asijské..