Automobilky BMW a PSA Peugeot Citroën vyvinou novou generaci společně konstruovaného benzinového čtyřválce. Navíc budou hledat další oblasti spolupráce.
Ok je to tak, měl sem 2,5 V6 170 koníků v E30, jelo to fakt nádherně, hlavně lehoučký autíčko s náhonem na zadek. Vyslovená radost z jízdy :yes: Spotřeba, klidná jízda - 8 -9 l. Nádherný zvuk šestiválce - turbína pod kapotou.
Bavoráky měly vždycky špičkové řadové šestiválce, zejména v poměru výkon / spotřeba / životnost těžko hledaly a hledají konkurenci (Alfa uměla stejný výkon, ale s vyyšší spotřebou, Mercedes měl podobnou životnost, ale obvykle tak dobře nejel). Takový BMW benzín 3,5 litru z 80. a začátku 90. let najezdil bez generálky (a obvykle i bez závad) klidně 350 až 400 tis. kilometrů, měl nádherný plynulý zátah už někde od 1000 do 6000 otáček a krásný, byť tlumený zvuk. Ani spotřeba nebyla špatná.
Ve čtyřválcích má BMW mnohem větší konkurenci, ale VTi a THP jsou vynikající (řídil jsem 1.4 VTi a 1.6 THP), čili na příští generaci se lze jen těšit :yes:
To isté by mohol môj kolega povedať o Fiate Stilo, alebo sused cez ulicu o VW Caddy. Nevyberieš si... Nakoniec sa kľudne môže stať, že elektronické komponenty, čo máš v aute, vznikli na tom istom stole v Ríši Stredu ako tie, čo sú v Oploch, VW alebo BMW...
Nemyslel, malé motory vždycky Peugeot uměl líp než BMW tak to bude spíš přínos pro BMW. Ale budiš, když bych už musel koupit německý auto tak asi BMW, to jediné se trochu blíží kvalitou francouzské produkci.
Ktokolvek spolupracuje pri vývoji motorov s BMW, má z toho len prospech. Ak mám pri francúzskych autách poslednej doby povedat, kde najviac poskocili dopredu (okrem kvality interiérov), je to práve oblast benzínových VTi motorov. 1,4 VTi, notabene 1,6 VTi atmo i turbo na spici vo svojej kategórii, prevysujúc o triedu ostatné súcasti pohonného ústrojenstva (osobitne prevodovky). Takze dalsie pokracovanie spolupráce s BMW je na potlesk. :yes:
:-):-):-)
CHCEME DISKUSIE AJ POD TESTAMI. DAKUJEME. :-):-):-)