Technika
0
ale uvidíme jak si povede v souboji s uhlákovou mánií...Na ja fajnšmekrů ubývá :no:
0
No joo, no. A ted něco pro redakci- už se na to nemůžu dívat- výkon auta se měří v koních!! Kilowatty jsou pro šicí stroje!!! ;-\ Já chci klasické PS!!! Nebo BHP!!! Prosím!!! 😄
0
Nemáš šanci. Už jsem tu i klečel na klávesnici a prosil redakci... marný 😉 Takže - jako já - nech si na předloktí vytetovat číslo 1,36. Kalkulačku fasuj v Kotvě.
0
Od doby, kdy maji auta vic nez nez 10 koni, je hp/k/ps prezita jednotka - stejne si nikdo z dnesnich na pohodli zvyklych lidi neumi predstavit, jakou silu ma treba 250 koni.
0
Já si teda spíš představím 250 koní než 184 kW. >😒]S pohodlím to myslím nemá moc co dělat.
0
Trefa 😄 :yes:
0
A kdyz nekde zapadnes, tak vezmes zavdek i 2 kravskymi silami, prip. 1 traktorem 😉
0
me se zase lepe predstavujou kw ... je to vec zvyku ... zvyk redakce auto.cz se mi libi a ja bych ho nemenil 😄
0
>😒]
Možná se zaklínáš, že objem ničím nenahradíš... Máš pravdu, ale na tu tvou upocenou jednašestku tahle sentence, brácho, nesedí... a to ani, když ji pronášíš v klubů tříválcovejch kovbojů. Jsou ještě jiní... jsou tu ještě bejci, co fetujou turbo. Jo, jsou tu ještě bejci na BITURBO :yes: :yes: Jemná práce mnichovskejch klenotníků... ti z démantu rychlosti vybrousila klenot klenotů. Tak, až jednou, někde z mírnýho kopce budeš sám sebe pozvolna přesvědčovat, že sis koupil dobrou káru... rychle na to zapomeň. Dobrou jo... ale tak do pimprlovýho tyjátru. Protože kolem tebe proletí BMW... kterýmu jezdec se vkusem tlačí pravým chodidlem tekutou transfúzi přímo do biturbovýho chřtánu. Tak mu rychle uhni... nemáš šanci, trapáku... král, v tu chvíli, tam bude jen jeden. BRAVO BMW :yes: Jo, a s odkazem na odstaveček v článku - bravo VW-PORSCHE :yes:
jen 30 kW navíc ?? hmmm nic moc, čekal bych víc ... asopň na úvod mohli přčedstavit nějakou trochu víc našláplou verzi .... jinak já třeba radši kW než koně ...
BMW chtelo udajne dosahnout charakteristiky jako u nepreplnovaneho motoru a proto na oltar plynule krivky obetovali vysoky vykon...BMW si nechce zkazit renome! 😉
Jsem zvedav, jestli to dal dotahne Honda systemem "odspodu" (tj. zacatek s 2.3, ctyri valce a jedno turbo) nebo BMW "seshora" (tj. 3.0, sest valcu a dve turba). LPT uz dlouha leta pouziva Subaru a pokud vim, vsichni si to pochvaluji. To stejne plati pro Saab a nakonec i donedavna jediny slusny benzin v Octavii 1.8T pouziva stejny princip. Relativne nizky narust vykonu nepovazuju za problem, tech 225 kW mi pro petkovou nebo dokonce trojkovou radu pripada jako hodne zajimava hodnota (vzdyt jeste nedavno melo tolik koni leda M3). Sportovne zalozene ridice to ale asi moc neoslovi, mala (jestli vubec nejaka) vykonova spicka dela z rizeni nudu, pocitove by stejnych 225 kW, ovsem bez turba, byl vetsi narez. Kazdopadne LPT je jedna z cest, kterou se muze benzin efektivne merit s ropaky a strejcum zajistit "kroutak vocpoda, woe". Na druhou stranu, vykonovy potencial bude zrejme brutalni a zmenit LPT muze vest k velmi, velmi zajimavym vysledkum (viz GT-R, 2.6 objem, dve turba a bez vetsich uprav cca 500 koniku; stejne tak Supra, 3.0 a dve turba (ovsem sekvencni) taky nebyl problem vylepsit na 500 k bez nakladnych uprav). Jsem zvedav, kdy to v necem nasadi "live", ze by podzimni Fraknfurt?
No jo no....když já teda ty foukačky nemusim. Radši přidat dva válce a litří-dva.... Ale zas je to BMW.... 😉
V podani BMW, moji od detstvi uznavane znacky to plati dvojnasob. Uz na nocniku, kdyz sem otviral jeden ze svych prvnich Autotipu ve me vzdycky vyvolavaly Bavoraky prijemne mrazeni, ktere se stupnovalo s prichodem prvni M5, rvouci bestie, ktera trestala nesikovne manazery, myslici si, ze ji muzou beztrestne prohanet a vsechna ostatni auta pozirala ve stoupani jako predkrm, chrlice siru a plivajice zbytky doutnajiciho asfaltu...Ne, nepatrim k tem tuningovym nadsencum prznicim vynikajici motory BMW trubkou od kamen a gigantickym kridlem na zadi, kteri opatri svuj vuz stejnym mnozstvim vkusnych polepu a zavodnich vicek jako maji kolem krku zlatych retezu..Jeste jedna poznamka na zaver: Vykon v kilowattech mi nikdy nic moc nerikal, pro vozy v budoucnu vybavene timto motorem bych rezervoval fyzikalni jednotku Bejk,kteraz by se mohla rovnat odpornemu kilowattu alias prezite jednotce (pripadne BHP = bejk horse power) 😉 Tenhle motor bude BOMBA, nebo spis zacatek nove epochy mezi motory BMW.. takze: GO BITURBO, GO!!! >😒]
Tvé BHP se asi neujmou...už jsi viděl křížence bejka a koně? >😁 PS: další motorová bestie...kolik ten motor váží? tunu? ;-\
Tie hodnoty 400 Nm pri 5800 otackach, ved to je 243kW. Niekde je chyba.
To máš teda pravdu. Ale nikomu to nevadí a veselo si tu diskutujú o tom, ako si vie kto predstaviť kone a kW. Takže chalani: výkon je veličina získaná nepriamo. To znamená, že sa vypočítava z veličín nameranych, v tomto prípade z krútiaceho momentu a otáčok motora. Postupne si tu odvodíme vzťah pre jeho výpočet. Výkon je definovaný ako práca za čas teda P=W/T. Z toho 1/T=n sú otáčky motora za sekundu. Práca W=F*s teda sila krát dráha. Točivý moment M je sila pôsobiaca na rameno o dížke 1 meter čo znamená, že táto sila pri jednej otáčke motora (hriadeľa) opíše kruh s obvodom 2Pi (6,24 m). Z toho vyplýva, že točivý moment pri jednej otáčke vykoná prácu W=M*2Pi. Dosadením do základného vzorca teda dostaneme že výkon P=M*2Pi*n. Vzhľadom na to, že u nás sa používajú jednotky SI sústavy a koniec koncov udávanie točivého momentu v Nm nikomu z vás neprekáža, je celkom logické udávať výkon v kW. A po tomto stručnom výklade si ho konečne budete vedieť aj predstaviť.