Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 3.0i Biturbo: nový přeplňovaný šestiválec

Vedoucí postavení na poli vývoje spalovacího motoru chce automobilka BMW připomenout všem samostatnou výstavkou úspěšných motorů, které posbíraly vavříny v anketě Motor roku. Představen bude také nový řadový šestiválec s nízkotlakým přeplňováním.
Zpět na článek
23. 2. 2006 12:46
neregistrovaný "mari"
23. 2. 2006 12:57
neregistrovaný "Charger"
23. 2. 2006 13:01
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 14:31
neregistrovaný "empi"
23. 2. 2006 14:34
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 2. 2006 15:04
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 19:20
neregistrovaný "Petr"
23. 2. 2006 23:58
neregistrovaný "anonym"
24. 2. 2006 08:13
neregistrovaný "anonym"
23. 2. 2006 12:59
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 13:12
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 2. 2006 13:37
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
23. 2. 2006 15:25
neregistrovaný "Paja"
24. 2. 2006 00:03
neregistrovaný "anonym"
23. 2. 2006 14:35
neregistrovaný "Skyline"
23. 2. 2006 17:41
neregistrovaný "petrt"
23. 2. 2006 20:29
neregistrovaný "Spider_J"
24. 2. 2006 14:59
neregistrovaný "Alessio"
24. 2. 2006 17:35
neregistrovaný "SpiderJ"
24. 2. 2006 10:14
neregistrovaný "stoural"
9. 3. 2006 14:38
neregistrovaný "taylor"
19. 8. 2006 19:40
neregistrovaný "xml"
neregistrovaný "mari"
23. 2. 2006 12:46
toto trvalo...
ale uvidíme jak si povede v souboji s uhlákovou mánií...Na ja fajnšmekrů ubývá :no:
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Charger"
23. 2. 2006 12:57
Re: toto trvalo...
No joo, no. A ted něco pro redakci- už se na to nemůžu dívat- výkon auta se měří v koních!! Kilowatty jsou pro šicí stroje!!! ;-\ Já chci klasické PS!!! Nebo BHP!!! Prosím!!! :-)
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 13:01
Re: toto trvalo...
Nemáš šanci. Už jsem tu i klečel na klávesnici a prosil redakci... marný ;-) Takže - jako já - nech si na předloktí vytetovat číslo 1,36. Kalkulačku fasuj v Kotvě.
neregistrovaný "empi"
23. 2. 2006 14:31
Re: toto trvalo...
Od doby, kdy maji auta vic nez nez 10 koni, je hp/k/ps prezita jednotka - stejne si nikdo z dnesnich na pohodli zvyklych lidi neumi predstavit, jakou silu ma treba 250 koni.
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 2. 2006 14:34
Re: toto trvalo...
Já si teda spíš představím 250 koní než 184 kW. >:-[]S pohodlím to myslím nemá moc co dělat.
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 15:04
Re: toto trvalo...
Trefa :-) :yes:
neregistrovaný "Petr"
23. 2. 2006 19:20
Re: toto trvalo...
A kdyz nekde zapadnes, tak vezmes zavdek i 2 kravskymi silami, prip. 1 traktorem ;-)
neregistrovaný "anonym"
23. 2. 2006 23:58
Re: toto trvalo...
me se zase lepe predstavujou kw ... je to vec zvyku ... zvyk redakce auto.cz se mi libi a ja bych ho nemenil :-)
neregistrovaný "anonym"
24. 2. 2006 08:13
Re: toto trvalo...
>:-[]
neregistrovaný "GTI"
23. 2. 2006 12:59
TRANSFÚZE
Možná se zaklínáš, že objem ničím nenahradíš... Máš pravdu, ale na tu tvou upocenou jednašestku tahle sentence, brácho, nesedí... a to ani, když ji pronášíš v klubů tříválcovejch kovbojů. Jsou ještě jiní... jsou tu ještě bejci, co fetujou turbo. Jo, jsou tu ještě bejci na BITURBO :yes: :yes: Jemná práce mnichovskejch klenotníků... ti z démantu rychlosti vybrousila klenot klenotů. Tak, až jednou, někde z mírnýho kopce budeš sám sebe pozvolna přesvědčovat, že sis koupil dobrou káru... rychle na to zapomeň. Dobrou jo... ale tak do pimprlovýho tyjátru. Protože kolem tebe proletí BMW... kterýmu jezdec se vkusem tlačí pravým chodidlem tekutou transfúzi přímo do biturbovýho chřtánu. Tak mu rychle uhni... nemáš šanci, trapáku... král, v tu chvíli, tam bude jen jeden. BRAVO BMW :yes: Jo, a s odkazem na odstaveček v článku - bravo VW-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 2. 2006 13:12
Re: No Replacement For Displacement
A nenahradíš a ne a ne a ne. :-)
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
23. 2. 2006 13:37
bez titulku
jen 30 kW navíc ?? hmmm nic moc, čekal bych víc ... asopň na úvod mohli přčedstavit nějakou trochu víc našláplou verzi .... jinak já třeba radši kW než koně ...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Paja"
23. 2. 2006 15:25
Re: male navyseni?
BMW chtelo udajne dosahnout charakteristiky jako u nepreplnovaneho motoru a proto na oltar plynule krivky obetovali vysoky vykon...BMW si nechce zkazit renome! ;-)
neregistrovaný "anonym"
24. 2. 2006 00:03
Re: male navyseni?
me to prijde v pohode ... dulezite je, ze kroutak narostl temer o 100 nm a podstatne se tim zlepsila dynamika jizdy ... podle me je to elgantni reseni ... nizkotlake turbo bude mit delsi zivotnost a efekt je myslim vyborny
neregistrovaný "Skyline"
23. 2. 2006 14:35
Slusny
Jsem zvedav, jestli to dal dotahne Honda systemem "odspodu" (tj. zacatek s 2.3, ctyri valce a jedno turbo) nebo BMW "seshora" (tj. 3.0, sest valcu a dve turba). LPT uz dlouha leta pouziva Subaru a pokud vim, vsichni si to pochvaluji. To stejne plati pro Saab a nakonec i donedavna jediny slusny benzin v Octavii 1.8T pouziva stejny princip. Relativne nizky narust vykonu nepovazuju za problem, tech 225 kW mi pro petkovou nebo dokonce trojkovou radu pripada jako hodne zajimava hodnota (vzdyt jeste nedavno melo tolik koni leda M3). Sportovne zalozene ridice to ale asi moc neoslovi, mala (jestli vubec nejaka) vykonova spicka dela z rizeni nudu, pocitove by stejnych 225 kW, ovsem bez turba, byl vetsi narez. Kazdopadne LPT je jedna z cest, kterou se muze benzin efektivne merit s ropaky a strejcum zajistit "kroutak vocpoda, woe". Na druhou stranu, vykonovy potencial bude zrejme brutalni a zmenit LPT muze vest k velmi, velmi zajimavym vysledkum (viz GT-R, 2.6 objem, dve turba a bez vetsich uprav cca 500 koniku; stejne tak Supra, 3.0 a dve turba (ovsem sekvencni) taky nebyl problem vylepsit na 500 k bez nakladnych uprav). Jsem zvedav, kdy to v necem nasadi "live", ze by podzimni Fraknfurt?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petrt"
23. 2. 2006 17:41
bez titulku
No jo no....když já teda ty foukačky nemusim. Radši přidat dva válce a litří-dva.... Ale zas je to BMW.... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Spider_J"
23. 2. 2006 20:29
3.0 BITURBO slova, ktera prijemne mrazi....
V podani BMW, moji od detstvi uznavane znacky to plati dvojnasob. Uz na nocniku, kdyz sem otviral jeden ze svych prvnich Autotipu ve me vzdycky vyvolavaly Bavoraky prijemne mrazeni, ktere se stupnovalo s prichodem prvni M5, rvouci bestie, ktera trestala nesikovne manazery, myslici si, ze ji muzou beztrestne prohanet a vsechna ostatni auta pozirala ve stoupani jako predkrm, chrlice siru a plivajice zbytky doutnajiciho asfaltu...Ne, nepatrim k tem tuningovym nadsencum prznicim vynikajici motory BMW trubkou od kamen a gigantickym kridlem na zadi, kteri opatri svuj vuz stejnym mnozstvim vkusnych polepu a zavodnich vicek jako maji kolem krku zlatych retezu..Jeste jedna poznamka na zaver: Vykon v kilowattech mi nikdy nic moc nerikal, pro vozy v budoucnu vybavene timto motorem bych rezervoval fyzikalni jednotku Bejk,kteraz by se mohla rovnat odpornemu kilowattu alias prezite jednotce (pripadne BHP = bejk horse power) ;-) Tenhle motor bude BOMBA, nebo spis zacatek nove epochy mezi motory BMW.. takze: GO BITURBO, GO!!! >:-[]
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Alessio"
24. 2. 2006 14:59
Re: 3.0 BITURBO slova, ktera prijemne mrazi....
Tvé BHP se asi neujmou...už jsi viděl křížence bejka a koně? >:D PS: další motorová bestie...kolik ten motor váží? tunu? ;-\
neregistrovaný "SpiderJ"
24. 2. 2006 17:35
Re: 3.0 BITURBO slova, ktera prijemne mrazi....
Well, kdyby sis to precetl, zjistil bys, ze ani v nejmensim nechci nic krizit.. Tu motorovou bestii ti muzu jenom potvrdit,ovsem nebude to zadny ujeceny slon, lec lacne predouci selma.. ;-)
neregistrovaný "stoural"
24. 2. 2006 10:14
ten vykon moc nesedi
Tie hodnoty 400 Nm pri 5800 otackach, ved to je 243kW. Niekde je chyba.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "taylor"
9. 3. 2006 14:38
Re: ten vykon moc nesedi
To máš teda pravdu. Ale nikomu to nevadí a veselo si tu diskutujú o tom, ako si vie kto predstaviť kone a kW. Takže chalani: výkon je veličina získaná nepriamo. To znamená, že sa vypočítava z veličín nameranych, v tomto prípade z krútiaceho momentu a otáčok motora. Postupne si tu odvodíme vzťah pre jeho výpočet. Výkon je definovaný ako práca za čas teda P=W/T. Z toho 1/T=n sú otáčky motora za sekundu. Práca W=F*s teda sila krát dráha. Točivý moment M je sila pôsobiaca na rameno o dížke 1 meter čo znamená, že táto sila pri jednej otáčke motora (hriadeľa) opíše kruh s obvodom 2Pi (6,24 m). Z toho vyplýva, že točivý moment pri jednej otáčke vykoná prácu W=M*2Pi. Dosadením do základného vzorca teda dostaneme že výkon P=M*2Pi*n. Vzhľadom na to, že u nás sa používajú jednotky SI sústavy a koniec koncov udávanie točivého momentu v Nm nikomu z vás neprekáža, je celkom logické udávať výkon v kW. A po tomto stručnom výklade si ho konečne budete vedieť aj predstaviť.
neregistrovaný "xml"
19. 8. 2006 19:40
Re: ten vykon moc nesedi
:yes: :yes: :yes: diky, diky, diky... nevedel som presny fyzikalny suvis... teraz mam odpoved na svoju otazku... zvlastne ze ma to nenapadlo :yes: >:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku