Prémiové značky tuhle anketu zřídkakdy vyhrávají, protože jim v tom brání "value for money", ale to u X1 rozhodně neplatí a letos by si vítezství X1 zasloužila.
Nechápu, kam se poděl Lexus LFA v kategorii superaut. Silně inovativní auto, navíc vrchol japonské produkce. Kolika automobilkám se kdy podařilo z ničeho nic, bez předchozích zkušeností, postavit supersport, který plně konkuruje takovým žihadlům jako jsou Ferrari, za kterými stojí desítky a desítky let vývoje ??? :no:
Konkuruje Ferrari? To je spíš zbožné přání Lexusu, který totálně přestřelil cenou. Už koncepce s motorem vpředu velkým kompromisem. Takže bych to se 458 vůbec nesrovnával. Navíc stačí porovnat parametry obou motorů. Lexus má větší objem o tři deci, ale o 60Nm menší moment?
A že ho vyvinuli z ničeho. Jasně Lexus nikdy supersport neměl, ovšem inženýrů, kteří mají zkušenost s motorsportem má Toyota dostatek. Mnohem zajímavější koupí je v tomto případě McLaren MP4-12C. Špičkový motor, karbonový monokok a poloviční cena.
V supersportoch sa nevrtam, nech nemam podrobne inf. no neni Italia preplnovana a LFA atmosfera? ak ano, tak len 60 N.M je podla mna super vysledok.
A neviem, ci som nahodou niekde necital, ze uz takmer vsetky LFA su dopredu "zadane" cize predane.... cize zjavne niekomu cena nevadi.... to nesu auta pre nas :-(
Když vezmu v úvahu, že McLaren nabízí srovnatelnou techniku, výkonější motor, navíc koncepci s motorem uprostřed, pak cena LFA bije do očí ještě více. Jasně pro "běžné" lidi jsou tyto vozy nedostupné. Jen mi nejde do hlavy, jak může Lexus obhájit cenu svého supersportu, když se jeho technika nijak nevymyká (skoro dvakrát dražší než McLaren).
a) nechápu, proč tu vynášíte do nebe nový McL, když ho ještě nikdo neviděl a neřídil. Podle fotek se mi vůbec nelíbí a ve srovnání s F1 je ten design naprosto chabý. Vypadá jako hodně nepovedený a laciný potomek.
b) LFA není přímo konkurent pro Italii, ale spíše pro GTčkovější supersporty.
c) Krouťák u supersportů je asi tak důležitej, jako difuzor na Mutlikáře. LFA má dost možná nejtočivější motor v současné automobilové produkci.
d) JE TO VRCHOL JAPONSKÉ AUTOMOBILOVÉ PRODUKCE
e) Zaprášilo se po něm jako po houskách z krámu. Vysoká cena jeho prestiž jenom zvyšuje.
f) Nevím do jaké míry se na vývoji podíleli technici z Formule1, ale bude to zhruba tak málo, jako vývojáři V12TDI pro LaMans na V12TDI pro SuparTraktorQ7.
Nikde netvrdím, že 60Nm je rozhodujících. Jen to člověka zarazí a říká si proč? Když i Porsche může mít u atmosféry 3,8 v GT3 420Nm, proč nejsou schopný inženýři ve "vrcholu" japonské automobilové produkce vymáčknout hodnotu obvyklou pro daný objem. Pokud je tohle vrchol, pak Ferrari s McLarenem a další supersporty evropského kontinentu mohou zůstat v klidu.
Pokud budu brát GT supersporty, pak je konkurentem třeba SLS.
V zhledem k celkovému počtu vyrobených kusů se dalo očekávat, že budou všechny prodány. Jen se mi zdá, že jediným výstřelkem tohohle Lexusu byla právě jeho cena.
Lexus tu cenu nemusí obhajovat, stačí když ta auta za tu cenu prodá. A to se evidentně daří. Taková auta (hlavně limitované série) se nekupují na ježdění, ale jako sběratelské kousky.
Já bych si za ty peníze vybral určitě jinak (nejspíš Ferrari 599 nebo Ford GT), ale proti gustu...
Mam pocit, ze nekde jsem zahledl, ze na tom Lexus jeste prodelava...
Jinak za ty prachy bych si koupil auto nizsi stredni/stredni tridy, postavil barak a valel sunky >:D
Nie, pred casom som tu studoval novy patent Ferrari na preplnovanie tak to ma pomylilo... ako spominam vyssie v tom sa nevrtam, a nemal som cas to overovat...