Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

World Car of the Year 2010: V desítce letošních finalistů jsou dva poslední evropské Automobily roku

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Anketa World Car of the Year 2010 zná desítku finalistů v hlavní kategorii i stejný počet mezi sportovními vozy.

Odborná porota 59 motoristických novinářů vybrala po deseti vozech v každé ze dvou kategorii.

V hlavní World Car of The Year (WCOTY), tedy Světové auto roku, je 6 vozů evropských značek, korejské modely Cruze a Soul a taky dva japonské - Mazda 3 a Toyota Prius.

Zajímavostí je bezesporu účast dvou posledních vítězů prestižní evropské ankety Car of the Year, která se pořádá již od roku 1964. Jsou jimi Opel Insignia (2009) a Volkswagen Polo (2010). Insignia k sobě přibrala i novou generaci Buicku Regal, která se od ní prakticky neliší.

World Car of the Year 2010 - Nominace
Audi Q5
BMW X1
Chevrolet Cruze
Kia Soul
Mazda 3
Mercedes-Benz třídy E
Opel/Vauxhall Insignia/Buick Regal
Porsche Panamera
Toyota Prius
Volkswagen Polo

Dalším překvapením je účast Porsche Panamera, které nemá v tradiční evropské volbě příliš velkou šanci, neboť ta bere v úvahu zejména tzv. value for money, tedy protihodnotu nabízenou za vynaloženou částku. Jsou tudíž preferovány menší a levnější vozy. Navíc by se čtyřdveřová (nebo spíše pětidveřová) Panamera více hodila do druhé kategorie World Performance Car of the Year.

World Performance Car of the Year 2010 - Nominace
Aston Martin V12 Vantage
Audi R8 V10
Audi TT RS Coupé/Roadster
BMW Z4
Ferrari California
Jaguar XFR
Lotus Evora
Mercedes-Benz E 63 AMG
Nissan 370 Z
Porsche 911 GT3
Porsche Boxster/Cayman

Členové jury opět zasednou, aby z nich během února vybrali tři nejlepší. Trojice finalistů bude vyhlášena 2. března 2010 na autosalonu v Ženevě, celkoví vítězové pak na New York International Auto Show o měsíc později, 1. Dubna 2010. Letošní ročník je již sedmý v pořadí, v tom loňském získal v hlavní kategorii titul Volkswagen Golf.

Součástí volby jsou i ceny World Car Design of the Year a World Green Car of The Year. Jejich držitele budou pomáhat porotcům vybírat přední návrháři a odborníci na ekologii v automobilovém odvětví, a to z deseti nominovaných do WCOTY, oznámen bude ovšem rovnou nejúspěšnější vůz.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
4. 2. 2010 16:37
Re: A kde je proboha LFA ???
Mam pocit, ze nekde jsem zahledl, ze na tom Lexus jeste prodelava...
Jinak za ty prachy bych si koupil auto nizsi stredni/stredni tridy, postavil barak a valel sunky >:D
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 15:34
Re: A kde je proboha LFA ???
No toto... ja by si dal ruku odtat ze by si siel do 8C Competizione... co je fakt chrumkavy kusok.
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 15:33
Re: A kde je proboha LFA ???
Nie, pred casom som tu studoval novy patent Ferrari na preplnovanie tak to ma pomylilo... ako spominam vyssie v tom sa nevrtam, a nemal som cas to overovat...
4. 2. 2010 15:30
Re: A kde je proboha LFA ???
Ford GT se ještě vyrábí?
4. 2. 2010 15:29
Re: A kde je proboha LFA ???
Nikde netvrdím, že 60Nm je rozhodujících. Jen to člověka zarazí a říká si proč? Když i Porsche může mít u atmosféry 3,8 v GT3 420Nm, proč nejsou schopný inženýři ve "vrcholu" japonské automobilové produkce vymáčknout hodnotu obvyklou pro daný objem. Pokud je tohle vrchol, pak Ferrari s McLarenem a další supersporty evropského kontinentu mohou zůstat v klidu.
Pokud budu brát GT supersporty, pak je konkurentem třeba SLS.
V zhledem k celkovému počtu vyrobených kusů se dalo očekávat, že budou všechny prodány. Jen se mi zdá, že jediným výstřelkem tohohle Lexusu byla právě jeho cena.