Tři roky po premiéře druhé generace Fabie se letos v Ženevě představí modernizovaná verze. Designové změny cílí na vylepšení proporcí, technické inovace se týkají hlavně motorů.
Že jsem jí včera viděl na D11 okolo půlnoci? Světla mi přišla nižší a hlavně to vážně slušně jelo! Do 150 to zrychlovalo jako 2.0HDi. Měla xenony a vypadala jako Scout - nebo je možné, že taková Fabie už naše silnice brázdí?
já neřikam zrovna 2.0... ať tam klidně dávají jednadvojku ale se čtyřma válcema ať se tomu dá řikat motor... podle mě by to chtělo začít vymejšlet ňákej novej motor.. přece jenom HTP se tam montuje už cca 10 let a neni to zž dvakrát moderní... zase se toho tříhrnku moc nezastávej ;-) ...(nebo ho máš taky???)... já nejsem blbej vim že od maloobjemovýho motoru nemůžu chtít kdo ví co, ale htp je fakt děs.. třeba 1.4 16V už jede daleko líp do takovýho auta ideální... mimochodem htp (sice ibizu ale to jedno) máme doma a jezdim v tom skoro každej den takže vim o čem mluvim :-)
no a dneska by ses určitě dostal ve stejný výbavě pod 300:-)
my taky, o dobrejch 100 000:( inu krize tam vběhla:(
jenže právě tohldle seme se báli proto sme to furt oddalovali a ukázalo se, že to byla chyba:-D
ale to nikdy nemůžeš vědít, zákon schválnsoti:-)
FI sice byla taky překvapivá designem a byla v tom 98/99 jedno z největších malejch aut:-) ale i přes to její život končil jako nejmenší malý auto:-) (Segment B)skoro bych řekl, že po vydání Clia III už se na novou fabii čekalo netrpělivě ten rok jak na spasitele:-)
Díky. Túto knižočku nemám, čo je to zač?
Mám jednu malú o vývoji automobilov na Slovensku, pár som ich doniesol kamošom na autosalón v Brne, ale boli drahé, vyšlo to snahou vpodstate jedného človeka, čo celé vydanie zacvakal z veľkej časti za vlastné... ;-)
:-);-):-);-)
PROSÍME SI DISKUSIU AJ K ČLÁNKOM A TESTOM V MAGAZÍNE. ĎAKUJEME. :-);-):-);-)
Co pořád máte s tím vzhledem !!?? Proč se vám pořád něco nelíbí !!?? Neustále vše jen kritizujete a nikomu se nic nelíbí, mě se vzhled naopak moc líbí, vypadá sympaticky :-)
no jo ale takovi lidi jsou pitomci... nikdy beztak renaulta nemeli a jen tlachaji nesmysly.. takovych lidi znam plno, uplne nejlepsi jsou ti co nemaji zadne auto a jak prijedu v renaultu tak krivi hubu a rikaji ze by si ho nikdy nekoupili protoze jedna pani povidala ze ta druha rikala.. kdyz jsou lidi blbi a nezjisti si nic predem a koupi model co se kazi ale o kterem je to vseobecne znamo a doporucuje se ho nekupovat tak to neni chyba auta ale jejich nesmysl... jak se rika krasa je pomijiva, blbost je vecna
napríklad v tejto knižke ;-)
[odkaz] :no: Až za dalších deset let nové vládní usnesení rozhodlo o výrobním programu BAZ... Do sériové výroby se však nedostaly... Po vynaložení 180 milionů Kčs na vývoj a výrobu prototypů byl náběh výroby odložen... :no:
v tu chvíli ale žádný řidič, žádné automobilky nemuže vědět jak bude server férový a jestli mu tvář zakryje. No a možná i paparazi někdy nejsou příjemní >:D
Už chápu, proč jsi to napsal >:D >:D >:D Sem se podíval až potom druhém příspěvku, co vlastníš za vůz (ale někteří ti budou tvrdit, že to není auto a že se ti to za chvílo potentuje >:D , v práci to slyším pořád >:D )
Ale nikde jsem nenapsal, že Renault je nejlepší značka..Ano vlastním Renaulta, ale klidně bych si koupil Seata Alteu, kdybych na to měl. Bohužel tehdy mi vyšel nejlépe cenově Rencek Scenic II, bylo mi líto, že nemám na tu Alteu, ale co už. Samozřejmě znám vaše nazory na Renaulty, ale já jsem prostě spokojený i s ním.
Přesně tak jsem to myslel, jako spolujezdec jsem v tom autě párkrát jel a byl to vcelku příjemný zážitek. A hlučnost v autě minimální, nic rušivýho. Takže ano, 1,9 TDi dělalo z malé jedničkové fabie to, co se nestydím nazvat dělem :-!
vcelku výstižné, bohužel to asi nezmění "myšlení" LIDÍ, kteří pouze dokáží vyplodit příspěvky typu FABIA JE HNUS/NAD FABII NENÍ
Hodně pravdy je na tom, cos napsal o kvalitě FI, to auto máme v rodině a způsob, jakým je zpracováno, je prostě o jednu až dvě třídy výš, navíc s odstupem času oceňuju design FI (hlavně po FL). Na druhou stranu je fakt, že kombík s 1,4 16V s trochou výbavy se pořídil za necelých 400K na leasing ;-\
s HTP(MPI) jsem najezdil mraky a při jediné projížďce s Fabií Combi 1.9TDI 74kW jsem doslova valil oči jak to auto jelo, takže svým způsobem bych to klidně za dělo považoval. Nízká hmotnost a dobré zpřevodování dělá svoje.
O vývoji škody a jejich realizovaných i nerealizovaných projektech před pář lety vycházel vynikající seriál ve Světě motorů. Možná jste to někdo četl, byla tam ta krásná Š720 s klasickou koncepcí (motor vpředu, náhon na zadní) s karoserií od Giugiara - na svoji dobu špička a krása, bohužel politbyro to zatrhlo, ale nebyla za tím žádná konspirace, ale jen blbost našich vůdců...
celé sa to začalo takto :-)
[odkaz]
[odkaz]
Popri 603X treba spomenúť aj ďalšie verzie p.Mičíka
[odkaz]
ktoré, síce vychádzali z 603 ale vďaka prednému náhonu a motoru uprostred sú to autá z gruntu nové.
Tento kúsok sa dá vidieť v múzeu dopravy.
[odkaz]
U TSI velký výkon na malou kubaturu ?? Spíše naopakk. Pro benzínová turba bych uvedl hranici 100HP na litr objemu jako naprosto běžně dosahovanou, bez problémů se životností.
Tak ale to nie je chyba vývojárov, že Š105/120 bola navrhnutá takto. Za lacný peniaz ťažko zmeníš koncepciu celého auta - aj keď aj taký pokus bol, pozri sa na Locustu.
a jak po tom němci jeli, když jim na to dali šrotovný co?:-)
to je to, co říkám pořád, každá mince má DVĚ strany:-)
třeba, kdyby Fabia II se zařadila po bok všech těch Béčkovejch aut, co jeden jako druhej vypadaj jako Opel Corsa novej, tak třeba právě to by byl ten problém, že by ZDALEKA nebyla fabia ve světě tak prodejná, jak byla i v krizi:-)
vždyť ve světě prodala škodovka víc aut, než vloni:-)
že u nás se už tak neprodává? bodejť, když za její cenu můžeš pomalu mít Octavii, Bodejť, když část kupců co za časů FI kupovali FI, teďka kupuje Roomtesr:-) to mluvě jen o modelech škodovky, který vlastně vyzobávaj proti základnímu mdoelu škoda-auto:-) ještě tu máme nyní Yettiho:-)
A samozřejmě tu jsou jiný značky aut:-)
já souhlasím:-)
často tu trichu vyrovnávám negativismus, dkyž někdo vyloženě antikodovácky špiní škodovku.
Ale zrovna tak jsou věci, který se mi na škodovce nelíbí, ani na její politice a napsal jsem to tady v několika příspěvcích:-)
1)že HTP není špantej jen když s tím umíte jezdit, ale na výkon a dynamiku tady zapomeňte, pokud chcete, aby vám to nevysálo nádrž:-)
2) že přece jen by ještě trochu mohli poupravit ceny:-)
3) že je docela možný, že vzhledem k poupravení a výměně motorů to spíš bohužel nenápadně zase o chlup podraží
4) že do Fabie II táhne:-) jak byly ty mrazy tak pravá noha řidiče na tu fouká ventilátor teplej vzduch a levá noha mrzne, protože někdo šetřil i na těsnění do dveří za 10 kč:-)
5)a ještě několik nenápadných jedovatě ironických poznámek jsem jen tady v článku na škodovku měl:-)
6) nic to ale nezmění na tom, že dnešní škodovky narozdíl od toho, jak to tu vypadalo dřív, se směle může zařadit do Evropský špičky:-) a že Fabie je prostě technicky auto na cca stejný úrovni, jako jiný auta ve stejný třídě. a může stát fabia po jejich boku:-) Problém byla i pro samotnou škodovku fabie I, která vznikla jako menší sestra Octavie I a byla až z moc kvalitních a drahých materiálů, no a tak se šetřilo a šetřilo a výsledek vidíte sami:-)
7)fabia II šla na technickou úroveň ostatních aut Segmentu B:-) fabiaI nikdy v testech svým konkurenty neporážela svým líným žravým motorem, ale spíš technikou, konstrukcí, zpracováním, ovládáním )řízení, řažení, podvozek)takže tady prostě jen ubrali a snížili se k průměru:-)
8) že fabia II se musela zlevnit a ušetřit se na ní, kde se dalo, je jasné, já ymslím, že právě díky tomu, škodovka přežila Krizi tak relativně dobře, jak přežila, být to auto pořád tak nákladné, jak bývalo, tak by bylo hůř (akorát je otázka o kolik) ale to, že škodovka sama věděla, že ty vysoký ceny fabbie už dlouho neudrží, že bdue msuet jít dolů, bylo jasný, takže museli zlevnit i její výrobu když i cenu:-)
9) tydle automobilky všecky spíš si hýčkaj technologicky a kvalitníma materiálama spíš auta těch vyšších tříd:-) takže prostě na auto, který ještě 2005 stálo v základu 300 000 a o slevách se prodejci nechtěli moc bavit, a teďka je jeho základ skoro za 150 000 s tou slevou, je potřeba pohlížet z toho pohledu, ve škodovce to určitě věděli a proto na fabiiII se šetřilo kde mohlo:D
10) ani Superb nezačíná někde 650 ale 450 tisíc že? nebo Octavia stávala v základu 450 a nyní je za 320:-) tudy pohlížejme i na to, proč se u nás dneska prodá víc Octavií, než Fabií, najednou za peníze, který lidi vyčlenili na koupi fabie, najednou za tu cenu může mít auto, keerý přece jen je trochu jinde, než Fabie:-)
ale veď ja toto úplne chápem, len nerozumiem tomu, prečo ten motor vychvaľujú, keď je maximálne priemerný. Ako napísal dole Iudex, konkurencia je menšia pri rovnakom výkone. Ak je objem rovnaký, tak má vyšší výkon. Zober si len ten motor, čo som ho spomínal ja - a ten nie je zrovna nejaký nováčik a má cez 90 koní ktoré dáva iba z o 1dl väčšieho objemu. A o tej spotrebe si HTP môže nechať iba zdať...
tak jasně, to je přece jasný, že motor, kterej bude mít třeba jen o 20 KW víc, že bdue rpsotě někde jinde a když se vrátíš k tomu slabšímu, že to není ono:-)
ale zrovna tak tu máš ty vodiče, co měli 105tku, která měla 33 kW a to ještě jak to auto bylo líný, tak bylo zázrak toho dosáhnou. a spotřeba byla někde kolem sedmi litrů kdyžs od toho chtěl výkon. A vem si, o kolik to bylo lehčí ty 105/120:-)
A teďka si vem Fabii s HTP 47/51 kW, to je skoro o 20 kW taky víc. a těch 33 to má prostě už při nějaký 70tce, zatímco 105tka si o ní, stejně tak jako o maximálce 150 mohla nechat zdát:-)
U Fabie šlápenš na plyn a je tam ta stovka hned (pravda, dál už se tomu moc nechce, už nezrychluje) ale tihle lidi, co měli ty 105tky tak s tim HTPčkem dokážou jet do 90 km/h na 4,5-5 na 100, ale je to plazírna, to těch 5,5/100 přece jen je jiný kafe... tam už i ten řidič trochu s tím autem jede:-)
Telč->Zmojmo->Mikulov->Strachotín->Miros… Zmojmo->telč cca 250 km, tacho 100 + Prde*e 50tkou--> 5,1/100 asi bude chyba v matrixu a nebo jsi jel daleko víc jak 110
je fakt a může být:-)
ale jiank turbomotory tu nějakej rok už sou:-)
a HTPčko mělo taky ze začátku problémy, ač je to motor lepší jak ten 1,0/37 kW, čtyřválec, to nebylo pružný ani do města, spíš chcíplý:D
HTOP dneska je na úrovni 90tkou po okresce z A do B, k,dyž nebdueš záviodit, tak tě tam dovezu za 5,5-6 litrů na 100 ale víc ode mě nečekej:-) Ale toostatně od žádný jednadvojky:-)
mě vezl známej Cliem Storia 48 kW, a aby to jelo, tak musel furt řadit:-)
to je fakt:-)
ale tak obličej mu zamaskovali, ne?
tady jde spíš o to, že to je věc výrobce, kterej s tím musí počítat, když to pošle testovat úplně ven a ještě to nezamaskuje:-)
dyk neviditelný auta fakt eště škodovka nedělá tak s tímdle musej počítat, že to někdo pozná:D
Sorry nevím co je Etka a toto by mě zajímalo, protože se v této branži taky pohybuji. A odkud to vše víš? Patříš mezi ty co vynáší info z fabriky nebo co? >:D
Veď práve - nerieš to. Ak narazíš na blba, neoplácaj mu to rovnako, lebo zas naserieš niekoho iného - zbytočne. Je fakt lepše baviť sa iba o autách. ;-):yes:
Furgonet bol dobrý pokus spraviť užitkáčik pre tých, čo nevyužili Š1203 - tá bola skutočne veľká, dĺžkou ložnej plochy dosova rekordmanka, nie len v čase vzniku - a najmäužitkáčik za lacný peniaz. Spomeň na VW, koľko generácií Transporteru si obhájilo existenciu s motorom vzadu. Každopádne by také auto pomohlo, áut bol akútny nedostatok, a najmä úžitkových.
:-);-):-);-)
PROSÍME SI DISKUSIU AJ K ČLÁNKOM A TESTOM V MAGAZÍNE. ĎAKUJEME. :-);-):-);-)
No matt 26 zase nám čechum nadává do ko*ko*tu takže to máš celkem jedno, nebo když mame škodovky tak hodně slováků nás nesnáší už jen kvůli tomu.Ale to neřeš, jsem rád za to že jsi tady ukazal zajimavé modifikace tazu, jsem o něco chytřejší a některé jsou pěkné, ale ten furgonet se nedivím že byl zastavený. To snad nikdo nemohl mysle vážně, motor vzadu v dodávce, možná kdyby to mělo boxera >:D
argumenty o tom jak moc je fabia predrazena uz neberu, protoze to davno neni pravda, to mi nikdo nevmluvi...HTP neni zadny zazrak ale do mesta slusny,ani ta spotreba nemusi byt tak zla...TSI bych zatim neresil, jak rikas - ukaze cas...
ach ta 603X opravdova automobilova krasa :yes:
jde videt, ze jste to vy kluci usaty v blave umeli.. ale co naplat, rezim pohrbil spoustu projektu, ktere byly revolucni a pokrokove a pritom sam hlasal pokrokovou socialistickou spolecnost.. fuj
Ahoj,
nemůžu si pořád pomoct, ale pro mě je to pořád to nejškaredější auto, které vyjelo ze Škodovky. Nic proti Škodovkám nemám, jen aby bylo jasno. Podle mě jsou to auta na skvělé kvalitativní úrovni. Pravda, vzhled je pouze subjektivní záležitost, ale toto je fakt otřes a žádný facelift tomu nepomůže. Ale zase každý koncern má svá pěkná a "méně"pěkná auta. A zrovna u Škody to schytala tahle Fabka. Nic víc, nic míň.
Rád čtu ty vaše diskuse tady. Je to fakt někdy docela síla, jak někteří jedinci stále stojí za svými značkami a a bezmezně prohlašují, že jen ta jejich je nejlepší :-)
A je třeba říct, že už současná Fabia potichu přešla bez jakéhokoliv oznamování změn z podvozkových komponent shodných s původní FI na část komponent shodných s novým Polem a Ibizou. Stačí se mrknout do Etky a porovnat...
ale tak keď presadneš do Fabie z Wartburgu, tak máš pocit, že máš Mercedes a minimálne 8 válec. Ja ťa úplne chápem, ale my čo sme už zažili čo je auto a hlavne auto s motorom, tak mi ti na to neskočíme... ;-)
je to subjektivni.. 1.9TDI PD je brontosaurus, nekultivovany, hlucny, zastaraly.. jedina jeho vyhoda je spotreba, u nekoho navic taky ten magicky TAH vocpoda (ale uz ne smrt za 3500ot).. proto bych fabii s timhle motorem urcite delem nenazyval. to se vazne nezlob..
na hlasce houno to pojede nevidim vubec nic magickeho ani pubertalniho ani niceho jineho.. ty mas svoji predstavu o nekom kdo pouziva houno to pojede, ja zas o nekom kdo nazyva 1.9TDI PD delem..
Arogantný prístup neznalého... ;-\
TAZ 1500 sa vyrábal tak dlho preto, lebo pražské vedenie čs. autopriemyslu na Slovensko zásadne neprideľovalo dostatočné prostriedky na vývoj nového auta. Nových áut bolo napriek tomu vyvinutých niekoľko, žiadne z nich ale českí páni nepustili do sériovej výroby. A tak sa len naďalej po troške z tej pridelenej almužny stará dobrá Š1203 zlepšovala a faceliftovala, poprípade sa upravovala podľa toho, ktorý komponent sa prestal vyrábať a musel ho nahradiť nový. Veľa vecí ani na samotnej Š1203 neprešlo, napríklad tuhá zadná náprava s podstatne zvýšnou nosnosťou a lepšími jazdnými vlastnosťami, alebo jednodielne výklopné zadné dvere. TAZ-ka presadzovala a podporovala vývoj nového motora Škoda s objemom 1600 ccm, no neúspešne.
Po revolúcii bolo peňazí na vývoj tiež málo, zistila to aj sama Škoda, bez pričinenia VW by šla do kytičiek. Napriek tomu sa podarilo zaviesť aspoň posuvné bočné dvere, zvýšenú laminátovú strechu a dieslový motor 1.9 od Volkswagenu, a aspoň krátkodobo zvýšiť záujem o tieto autá. Tých novovyvinutých vecí bolo viac, hlavne na podvozku. Ale to už bola márna snaha, jazdené dodávky spoza hraníc boli lacnejšie a lepšie ako obstarožné, iba donekonečna upravované auto. Bol spustený aj vývoj nového auta, podvozok mala na starosti TAZ-ka, karosériu partner Zaporožec, nebol však už dokončený.
Vývoj na Slovensku má za sebou pomerne dlhé a z pohľadu pestrosti uspešné plodné obdobie - z hľadiska výstupu do výroby však už nie.
Zo Slovenska pochádza Tatra 613X, ktorá bola prakticky novým autom, českými funkcionármi ale označená za púhe vylepšenie stávajúceho modelu a projekt zrušili.
Škoda Locusta - motor z Fiata128 vpredu, nové čelo auta, piate dvere - tiež sa do výroby nedostala.
Škoda Oficial - pokus o auto na báze Š120, ktoré by nahradilo nedostatkové Volgy pre štátnych úradníkov.
Škoda Furgonet - skriňový užitkáčik na báze Š120 - rovnako sa do sériovej výroby nedostal.
Mikrobusy/dodávka TAZ I a TAZII, MNA 900, MNA 1000 - prototypy a koniec.
Devín - rodina náklaďákov do terénu od veľkosti Avie po mohutnú šesťkolku - podvozok a karoséria projekt Bratislava fungl nový motor ZŤS Martin, v teréne prekonal v niektorých parametroch T815, tým pádom bol jeho osud spečatený - projekt zastavený a väčšina z 15 prototypov skončilo v šrote.
A teraz sa ma ešte raz opátaj, prečo sme tak dlho vyrábali TAZ 1500...
Mrkni sem...všimni si červený valník s nápisom Sipox na plachte - pri jeho vývoji som bol osobne a osobne som riešil nové sedalá v tomto aute. prečítaj si, čo sa tam píše, možno ti to trochu otvorí oči. Je tam aj foto TAZ I, spomenutého vyššie.
[odkaz]
Furgonet [odkaz]
MNA900 [odkaz]
MNA1000 [odkaz] [odkaz]
Locusta [odkaz]
Niečo o BAZ [odkaz] [odkaz]
TATRA 603X [odkaz]
Posledný model TAZ 1500 [odkaz]
Sorry za to odbočenie od témy, ale keď niekto začne na spôsob vy ste takí a takí, spiatočnícki a pod, tak ma to nasere... :-!
:-);-):-);-)
PROSÍME SI DISKUSIU AJ K ČLÁNKOM A TESTOM V MAGAZÍNE. ĎAKUJEME. :-);-):-);-)
nebudu se s tebou přetahovat o tvé názory, ale opravdu na tomhle autě nevidíš jak bude facelift vypadat, je to z 90% nynější scout takže zkouší na tom spíše techniku atd
len si poslúž urážkami ty český kk...Je rozdiel diskutovať a niekoho urážať. Audi, Alfa, Mini, Rover, na to by som bol hrdý a nemôžeš to porovnávať s "ľudovým autom" za neľudské ceny. Takže nacionalizmus do debaty rozhodne patrí, keďže ovplyvňuje kúpu auta.
Naopak, nič s tým nemá vek.
A mimochodom, s volantom a pedálmi to ovládam skvele, narozdiel od človeka čo si dá na obrázok multiplu a "rodinne" motto.
Ale tak nebuď zas taková citlivka, nikdo ti tu žádné práva nebere. Poslední Škodovka, kterou jsem měl, byl Favorit 136LS, ale to už je určitě víc než nějakých 15 let. Takže tvá představa, že si tu skoro každý Čech (který tu na škodovku zrovna "neplive") kupuje Škodovky je dost zkreslená...
[odkaz] - toto by mohlo ako argument stačiť, cena novej A3 s 1.6 je na urovni fabie HTP ci MPI. Ale vy národovci si aj tak vždy kúpite domacu predraženú značku.
1.2tdi - malý diesel nemá opodstatnenie. Cenový rozdiel oproti HTP bude značný a vráti sa až po vyše 100tis km co väčšina áut ide z domu. Navyše je slabý s nákladnejšou údržbou.
HTP - ako kubii poznamenal že je to pubertálny vtip, no bohužiaľ nie je. Mám osobnú skúsenosť a nie jednu. Spotreba neskutočná, výkon žiadny a o 3valcovej technike a kultúre chodusa nemá cenu ani baviť.
1.6tdi - beriem, ak by bola rozumná cena, no je to nový motor a nebude...(ale konečne rozumná alternatíva k zastaralej 1.9tdi so systémom čerpadlo-tryska)
TSI - nik o tom nechce počuť, lebo každý to pokladá za symbol budúcnosti. Ukáže čas. Ja tomu neverím, lebo veľký výkon na tak malú kubatúru sa musí niekde odzrkadliť. Či už na drahých súčastiach motora, životnosti, skrátených servisných cykloch a spotrebe extrémne závislej na štýle jazdy a počte posádky a batožiny. Mám skusenosť aj s 1.4tsi 90kw a spotreba 12.5l sa mi zdá non-sens.
Končím diskusiu lebo určite budete mať zas 1000 postrehov ako ma napadnúť a je mi to viac-menej aj fuk. Diskusia je tu na to aby ľudia vyjadrili svoj názor. Skúste mi to právo vziať.
Co je konkurencia v triede? Trojvalce, ktoré má konkurencia takmer výhradne v jednolitri a pritom s porovnatelnými výkonmi (1,0 R3 VVTi od Toyoty...), alebo jedna-dvojky, ktoré má konkurencia výhradne so 4 valcami a v drvivej vacsine s vyssím výkonom (1,2 kappa od Hyundai, 1,2 16v od Suzuki...)?
Vo svetle uvedeného HTP prepadák je.
;-);-);-)
CHCEME DISKUSIE AJ POD TESTAMI. :-):-):-)
ja mám práve s tou 1,3 od Suzuki skúsenosť a poviem ti, ten motor je oproti 1,2HTP ako z inej galaxie!!! Ťáhá to od nuly po červené pole ako bláznivé. A spotreba ti nikdy nevyskočí k spomínanej 10-tke. Mal som ho síce iba na jednu cestu z BA do Košíc a späť, ale poviem ti keď som potom presadol do Fabie, tak myslel, že sa mi z tej Fabie stratil motor. Proste Suzuki tie malé atmo motory vie oveľa lepšie ako ktokoľvek iný.
Nechci tady dělat z 1,2 HTP nejlepší malý motor, ale zároveň není tak špatný...
Srovnej ho s konkurencí ve své třídě a propadák to až takový není. Spotřeba se dokáže vyhoupnout vysoko, ale taky se to auto hýbe. Jo 1,2 v Hondě Jazz se přes 6-6,5 l/100km nedostane, ale taky v tom autě pocítit nějaké zrychlení je zázrak.
Blava - prechod mestom, občas zápcha, mestský obchvat(80km/h), úzke uličky - 10,2 l/100km pri jednom človeku v aute. Nikdy som tak necítil v žiadnom aute, či tam mám o jedného človeka navyše, nedaj bože niečo naložené, prípadne zapnutú klímu. Vždy mi to začiatkom leta, keď som začal jazdiť s klímou dochlo pri rozbehu... Mám ten motor "objazdený", ale nič moc... Ale zase strýko s tým istým dokáže "jazdiť" za 5,5. Ale to máš pocit, že vystúpiš z auta a trochu ho potlačíš. Ten motor je so spotrebou extrémne závislý na štýl jazdy...
Když jedeš s motorem o objemu válců 1,2 litru a výkonu cca 44 kW 140-160 km/h, čili na jeho výkonovém maximu, tak od něj čekáš spotřebu kolik? 3 l/100 km?
Nakonec to opeprníš "Jako v trilitru". Evidentne teda 1,2 HTP dokáže jet 140-160 km/h jako ten třílitr dokonce při stejné spotřebě, to je geniální, nemyslíš? 8-s
tak ty uváděné km sedí s tím co mi dotyčná jedna paní povídala ... zajímací zajímací ... bohužel je to daň za současný stav automobil, snižování emisí, nákladů , životnosti atp ... :-|
a ještě jeden dotázek ... je to chyba této zástavby nebo obecně motoru ?
Přesně, co se týče mech.opotřebení nemusí být až tak zle u malých turbáčů díky jiným použitým materiálům a podobně. Jen asi nadále zůstane slabina v životnosti turbodmýchadel jak i u větších kubatur. Navíc 1,9TDI 96kW naprosto zametalo z Octavii, takže FRS z tímhle motorem musela být něco, no ale měl jsem tu čest jen v Octavě Inferno(limited edition)
To urážení místo argumentů je především tvoje parketa, já jsem pouze poukázal na tvůj styl "argumentace" formou "fanatický čehúň/čobol". Tím pomyslným "hounem" (které tě tak zasáhlo/urazilo, přitom si ho sám použil v jeho plné verzi) jsem myslel především tvé znalosti o Sisyfovi, kterým ses sám tak "intelektuáklně" oháněl.
Že si zřejmě pleteš např. 1,4TDI s 1,2TDI plus tvé další originálně-vtipné výlevy už jsem naopak vůbec neřešil (viz kubiii 13:01).
Pokud máš vše opravdu tak dokonale načtené, jak si zjevně sám myslíš, tak to tu sám na sebe "neprozrajuj" (samochvála "smrdí")
a prezentuj to raději v diskusi, a to jak obsahem tak formou.
Nechoď naňho tak zostra, však to chlapec neustojí. Musí proste dozrieť, veď vidíš, že to ide, viz.507__ a v poslednej dobe už aj mišiak nepíše tak hrozne...
:-);-):-);-)
PROSÍME SI DISKUSIU AJ K ĆLÁNKOM A TESTOM V MAGAZÍNE. ĎAKUJEME. :-);-):-);-)
Multipla po facelifte stratila kus zo svojej originality, ale dostala uhladenejší a klasickejší predok, vyslovene skrásnela. neporovnávaj ju s Fabiou, to je pre Multiplu ponižujúca urážka.
:-);-):-);-)
PROSÍME SI DISKUSIU AJ K ĆLÁNKOM A TESTOM V MAGAZÍNE. ĎAKUJEME. :-);-):-);-)
Proč ne 2,0TDi? Známý měl 1,9TDi v jedničkové služební Fabii, a to auto bylo dělo, bez jakýchkoliv problémů, i po najetí pořádné porce služebních km. Náhradou za tento motor ale bude 1,6TDi, 2,0TDi půjde do RS, jestli jsem dobře pochopil.
1,2TSi - obecný dohady o životnosti, kterých jsou plný diskuze... argument=0
HTP - o každým, kdo dodává to pubertální *** to pojede mám, svou představu... přijde mi to jak u děcek, který uslyší nový sprostý slovo, a pak ho dokola opakují, protože jim to přijde vtipný (to jsou ovšem děti, tam se to dá chápat).
o tak par don, asi som aj zasiahol cieľ a pravé české ego. Myslel som Sophiina...chyby sa stávajú. A nebol to odborne-technický názor ale skôr môj názor a keď chceš diskutovať, tak skús neurážaním, ale podaním argumentov proti môjmu názoru... ;-)
edit: mám o autách, technike a motoroch načítané toľko žeby si sa divil, takže svoj výraz houno si nechaj pre iných.
jde spíš o to že prakticky u všech automobilek světa, za více takových odchytů, kdy jde vidět testované auto i z tváři řidiče, můžou přijít tito řidiči o prémie, což by nasralo každého ;-)
Jenomže toto je z 90% FScout, proto se ti zdá že s tím nic neudělali, není to finálni podoba, je to mula na které spíše zkouší techniku než design, třeba svítivost a funkci nových předních svítilen atd atd
Suzuki má dobrý motory no:-)Ale taky ten výkon:-)To je o trochu víc, jak u HTP:-)
jinak ale jo, při plným potenciálu pořád 6 litrů. zatímco u HTP když přišlápneš tak to žere jak tank:-)
>:-[]
Bohužel máš zřejmě pravdu a já ani netvrdím, že to musí vědět každý, ale když o tom někdo ví houno, tak ať se tím hounem aspoň tolik neohání... ;-):-)
Lenže Suzuki je v malých atmo svetová jednička. Myslím, že aj to bol jeden z dôvodov, prečo kúpil VW práve túto automobilku. Tá 1,3 zo Swiftu je parádny motor! A nakoniec aj 1,6-ka.... :yes:
Nikdy bych si nekoupil novinku ani co se týče auta jako celku ani co se týče novýho typu motoru. Vždycky je to minimálně první rok bastl různejch prototypovejch dílů a probíhá na tom ještě hafo konstrukčních změn. Dělám ve firmě která dodává díly mimo jiný do Škodovky a když vidím ty náběhy novejch typů, tak mi vstávají vlasy na hlavě co všechno se do těch prvních aut na lince namontuje. Vůbec bych se teda nedivil, že nemají ještě vychytaný některý věci na motoru :-)
Pre facelift Fabie platí presne to isté, co vacsina uznala v debate pod Lagunou: ak je zlý základ, ani sebelepsí facelift to nenapraví. Preto hovorím, ze kým nepríde nová generácia, Fabia je z hladiska designu stratený prípad.
GTI este asi nerozdychal GURU za 330 tisic... ta predstava ze lowendovi ludia jazdia v supermainstreamovom G je znicujuca... v kombinacii s odistenou beretou sa obavam najhorsieho :-!
No tak swift ma zaklad 68 kW realnu spotrebu pri plnom vyuzivani potencialu motora 6,1l. Dokonca s feliciou 40 kW som jazdil za 5l. Takze fakt to nezere???
Matt26
Já tě měl za docela normálního, inteligentního člověka, ale vidím, že tu teď dobrovolně vystupuješ spíš jako (tvými slovy) "fanatický čobol". Když už máš potřebu hrát si na "filosofa", tak by to chtělo aspoň znalosti na úrovní ZŠ.
Jméno Sisyfos (slovensky Sizyfos) se jednak píše s i/y, tedy opačně, ale co je mnohem podstatnější, není žádná tvoje "syzifovská voľba - z kaluže pod odkvap" (možná si pleteš se "Sophiina volba"), nýbrž "Sisyfovská práce", což je obecně známý, symbolický pojem pro bezvýchodnou, otupující a nesmyslnou práci bez užitku...
Ke tvému "odborně-technickému" rozboru už se ani vyjadřovat nemusím , nálepku "fanatického čehúňa" od tebe jistě hravě získám i bez toho... :*)8-s
Zino ma s názorom predbehol >:D >:D . Počuj, počul som od Mateja že ideš do Čiech na zraz. Ozveš sa niekedy, že mi povieš ako s kým a čím ideš? Aj ja to zvažujem, že by sme sa nejako dohodli... ;-)
a to som neveril, že sa dá dizajn fabie ešte viac dos... DÁ!!! :*) . Nové motory? Načo? Kto si do fábie kúpi 2.0Tdi. Snáď iba nejaký fanatický čehúň so slabosťou pre domácu značku. Ale to by asi skor volil oktušu (syzifovská voľba - z kaluže pod odkvap). A 1.2Tdi - to už ani zadarmo. Tžší naftový motor do už aj tak drobnej fabie s 55kw, no lól. Stále bude jasná voľba 1.2(Hov.no To Pojede). A kto zvolí 1.2Tsi, no neviem, čas ukáže ale podľa mňa bude po 80tis trpko ľutovať. ;-\ Neistá spoľahlivosť motora, maličký objem a k tomu ešte preplňovanie a zvýšenie výkonu o viac ako 20kw oproti atmosfére... Veľké namáhanie motora, obrovská spotreba ako pri 2.5litri s ťažkou nohou- budú tie motory po čase kapať ako ľudia na mor.
Nikdy som si nepomyslel, že by niečo také snáď mohlo zo mňa vypadnúť, ale v tomto prípade z tej už aj tak nepeknej fábie urobili brutálny paskvil, ktorý je uš špatnejší ako Dacia. Miesto toho aby jej ten čumák dvihli a skrášlili tak tú neproporčnosť novej fábie, tak oni jej úplne naopak ten čumák ešte pripnú viac k zemi a urobili z nej dokonalý paskvil dizajnu. Je to príšerné a hrozne špatné. Nemôžem si pomôcť ale v tejto triede najšpatnejší dizajn. To keď k tomu postavím napríklad novú Fiestu, Corsu tak to je krása! Z tohoto grc... Hrôza! :no::no::no:
ajeje, tak to Fabie eště furt je krasavice proti Multiple:( >:-[] >:D ;-\
je to ouzký a vysoký to je fakt:(
jojo, stará Fabia byla fajn, relativně vyvážená, resp. tak malá a zaoblená, že ta ouzkost byla dost maskovaná, ale když se podíváte, tak tam i tak BYLA:-)
ale už trochu OUT v týdle třídě:( prostorná asi jak Clio Storia a srovnejte si Storii a Clio III ;-)
Těm, co maj FII, by se rozhodně prostor, jaký nabízí FI nelíbil ani náhodou:-)
A mám navíc dojem, že HRANATOST zase jde do módy, že se to vrací, že už to, jak tydle auta byly všecky stejný ala Corsa, tak že to už je fuč...
A že v tomhle jediným NAKONEC bude mít GTI pravdu, že tady fabie předběhla svou dobu:-);-)
nechte HTP na hlavě, 12ventil je slušnej:-)ale chce to posílit, tak 48 a 55 kW aspoň, jako Renault:-)
ale že 6V skončil je dobrý znamení
ten motor je STEJNÝ základ jako u jiných aut týhle třídy, co chcete, pro segment B aby základním motorem byla dvakrát přeplńovaná 100 końová jedna-dvojka? Hmmm, to aj renault tam má ty starý motory pořád:-)
Výkon/spotřeba? no právě od těchle maloobjemů NELZE čekat výkon na závodění, ale POUZE výkon na převoz z bodu A do bodu B v rámci PŘEDPISŮ a divil byste se, ale 90tkou po Okresce to znaemná za 5,5 litru na sto, takže fakt to žere???
Neviem si pomoct ale nova fabia je skratka ohyzdna. Tomuto by prospel facelift s nazvom koniec vyroby. Ja som asi skaredsie auto nevidel. Pritom stara fabka bola fajn. Nikdy by som nebol povedal ze moze byt nejake auto skaredsie naz fiat multipla ale teraz ma tento titul fabia a to opravnene.
Simply - Clever:-)Aneb škoda auto vám potenciálním kupcům vzkazuje, co jí můžete a s novými motory přijde zase zdražení:-) a slušný ceny od nás nečekejte:-) *:-)
jako třeba že do fabie táhne? že jak byly ty mrazy tak řidič pravou nohu měl v horku pod přívalem z ventilátoru a levá noha mu mrzla?:( Hmmm:-) spolujezdec samozřejmě zrcadlově:-)
s tím sa nedá nič urobiť leda, když už to tak vyhnali do výšky kvůli prostoru nad hlavou, tak si uvuědomiť, že to přehnali a že aj uvnitř auta je zbytečných 4-5 cm a o ty to zas uříznout... pak to nebude tak úzký, resp. nebude to tak působiť, ale dokuava´d to bude vysoké... >:-[]
Odhliadnuc od toho nechutného predku, zdá sa mi, ako by sa inšpirovali Renaultom Clio Grandtour. Zadné čelo je bezvýrazné ako tvár nejakého flegmoša, ako je ostatne pre Seat už typické.
:-):-):-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. POD CELÝ MAGAZÍN. ĎAKUJEME. :-):-):-)
aneb kdo ještě na facebooku neshlédl fotografie chystané Ibizy ST může se podívat zde [odkaz]
Posuďte sami jak se vyvedl jiný kabát na stejnou techniku..
Taky bych rád připoměl některým diskuzi na téma megane grandtour, kde se jeden jedinec snažil všechny poučit o tom, že megane gtour vlastně není kombík, protože nemá rovnou střechu a je to jen jakýsi zavrženíhodný hybrid.. zajímalo by mě, co by nám řekl k té ibize.. nicméně si očividně vybírá diskuzní dovolenou tak by mu to mohl někdo vzkázat, že strýčkuBOBe ;-):-!
================================
CHCI DISKUZI I POD TESTY!!! :-):-):-)
No kratka fabia vyzera koli podivnym proporciam (dlzka/vyska) skor jak lyziarska bota. Preto radsej zvolili kombik, kde zas cudne posobi pomer cumak/kabina...
S tou fabkouI suhlasim, ale superb? Neviem si akosi zvyknut na tie jeho podivne vykrojene svetla. To same aj na Octavii. Nemozem si pomoct, ale predosla Octavia bola podla mna po dizajnovej stranke najkrajsie auto zo skodovky. Krasne ciste linie, solidny striedmy dizajn. Este aj dnes je to krasne auto...
No to dufam teda, ze ten facelift bude vyzerat lepsie. Lebo s tym predkom teda vela neurobili. Stale je to tam take divne ponatahovane. Tie sisate svetla ma teda tiez neberu...
Nu, u benzínů je to nadále velká bída. Nejlepší motor - 1.6 bude (asi) nahrazen 1.2 TSI, základní HTP zůstává, stejně tak i pažravý totálně zastaralý 1.4. Mimochodem - v dlouhodobém testu AMS měla 1.4 v Roomsteru úžasnou průměrnou spotřebu 8,5. Ne, nebyl to dvoulitr... Jinak na normální ježdění nemá podle mě nafta do Fabie smysl.
Jo, motor 1.2 TSI byl kvůli několika drobnostem (ne zrovna ale přehřívání turba) kvůli tomu o cca půl roku opožděn. Právě z toho důvodu, aby do série šly motory (a jejich konkrétní zástavby) bez všech známých problémů...
no tak to maskovani je takovy ze uz asi zadny prekvapeni nebude...s novou generaci nepocitej, pokud vim tak fabka problemy s prodeji moc nema...ale nevi nekdo neco o liftu roomsteru?? to by me docela zajimalo
napis par desiatok riadkov ako sa mame na tento FL pozerat, lebo ja som z toho "volaako zmateny" :-)
Doterajsej fabii sa dalo /z hadiska designu/ vytknut v podstatne "trochu cudne proporcie" ale inak to je hrave bezkonfliktne auticko. Toto mi pride akokeby sa navrhovalo hlavne pre cinsky trh - je tam taka cudna rustikalnost /maska/ - dufam ze to nebude vzorom pre dalsie Skody. Napriklad maska starej Octavie /terajsia Tour/ sa na nic nehrala - pripominala trochu vtedajsie Volva ale bola to v 90 rokoch proste trefa. Odvtedy Skoda hlada svoju tvar a podla tohoto co vidim sa zjavne este nenasla.
EDIT: ano, je to Spy Photos, realita moze byt ina...
Uvědomte si, že na všech spy fotos jsou světla maskovaná tak, aby vypadala jako stávající, až ji uvidíme bez maskování, budeme - věřím - relativně příjmně překvapeni. U Roomstera asi ještě víc.
Jinak ale souhlasím s tím, že třetí generace by měla přijít do dvou až tří let, ne víc :-!
neslyšel někdo o tom že yeti resp. motor 1.2TSi v něm je nepříliš dobře zastavěn z hlediska tepelného prostředí kde turbo strašně trpí a má hodně omezenou životnost ???? nebo je to jedna paní povídala ??? :-O
Nic moc ten FL :no:
Chce to prerobit design, nafuknut ju aspon opticky, aby to vypadalo ako "kus auta"
Spravit modernejsi interier, taky mensi ulet do buducnosti a potom jej dam palec hore.
Zatial nic moc.
:-):-):-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN. :-):-):-)
Jednoznačne facelift prísť musel, inak by Fábka úplne zapadla prachom. Podobne Roomster. Ale aj tak si myslím, že Fabii žiadny facelift nijak nepomôže, udrží ju možno chvíľu pri živote, nič viac. Chce to úplne nové auto, to bolo jasné už pri uvedení druhej generácie, a inak to nebude. Dovtedy :no: .
:-):-):-)
CHCEM DISKUSIU AJ POD TESTAMI. ĎAKUJEM. :-):-):-)
aspoň z aerodynamického hlediska? Protože co se týče designu, tak to podle mě utrpělo jen škody, vypadá to jako by slon mírně přisedl na čumák a tak obrovká kabina pro cestující je doplněna nevzhledná malým čumákem, asi jako když dáte na Rotwailera čumák z Čivavy...
No nač dávat do laku nárazníky když to jen testují. a pokud byl někdy někdo za polárním kruhem ty halogeny jsou aby bylo videt na ty losy co chutnají jako ryba viz dnes Comback na nově. Ozzák o nich mluví v ukázkách
Konečne sa dostali normálne motory aj do Fabie. Mňa osobne zaujíma viac ako exteriér interiér. Ale ten bude asi len s minimálnymi zmenami, keď o ňom nepíšu...
Čakal som, že s tým predkom niečo urobia, ale nič. Vôbec s dizajnom prednej časti má škoda problémy - začalo to s Fabiou I, pokračovalo s Fabiou II, Octavia II pred FL bola OK, po FL jej však nemôžem prísť na chuť, Superb tiež nič moc.
cituji "Vrcholem naftové škály a nástupcem první Fabie RS by se měl brzy stát velký turbodiesel 2,0 TDI CR (105 kW), který se už objevil v portfoliu SEATu Ibiza."
Jak to bude s tou Fábií RS? Budou dvě verze? Nafa a benzín, jako u Octavie?
Nepoznáš jetiho matku?Stará, neproporční ochechule, která v závěru svého života sazí na plastové nárazníky, aby se o ní vůbec někdo zajímal >:-[] >:D ...