Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Škoda Fabia - nižší maska, nové motory

Ondřej Láník
Diskuze (201)
Tři roky po premiéře druhé generace Fabie se letos v Ženevě představí modernizovaná verze. Designové změny cílí na vylepšení proporcí, technické inovace se týkají hlavně motorů.

Škoda Fabia si v aktuální podobě odpočítává poslední týdny života. Už zanedlouho se totiž představí mírně modernizované provedení.

Hlavní vizuální změna se dotkne přídě. Maska s charakteristickým chromováním bude nově nižší a plošší. Přední světlomety jsou na první pohled shodné, ale ve skutečnosti došlo k jejich snížení a optickému protažení do stran. Nově budou tvarovány oba nárazníky - přední i zadní.

Hlavním stavebním kamenem motorové škály bude i nadále tříválec 1,2 HTP, který však nově bude vždy disponovat čtyřmi ventily na válec. Dva výkonové stupně této kubatury by měly zůstat zachovány. Atmosférický motor 1,6 16V bude pravděpodobně nahrazen novým čtyřválcem 1,2 TSI (77 kW). Vrcholem zážehové palety se stane motor 1,4 TSI (125 kW) v nové Fabii RS.

Nabídku naftových motorů bude Škoda stavět na čtyřválci 1,6 TDI (66 a 77 kW), ale objevit by se měl i nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), který měl nedávno premiéru v Polu. Vrcholem naftové škály a nástupcem první Fabie RS by se měl brzy stát velký turbodiesel 2,0 TDI CR (105 kW), který se už objevil v portfoliu SEATu Ibiza.

Nové motory budou plnit emisní normu Euro 5. Kombinovaná spotřeba bude u většiny motorizací nižší než v současném provedení. Je pravděpodobné, že Octavia 1,2 TSI (77 kW) ztratí primát nejúspornějšího zážehového modelu v portfoliu značky Škoda.

Ondřej Láník
Diskuze (201)
Avatar - positivemind
8. 2. 2010 21:55
Je možné
Že jsem jí včera viděl na D11 okolo půlnoci? Světla mi přišla nižší a hlavně to vážně slušně jelo! Do 150 to zrychlovalo jako 2.0HDi. Měla xenony a vypadala jako Scout - nebo je možné, že taková Fabie už naše silnice brázdí?
Avatar - centr19
8. 2. 2010 17:12
Re: HTP
já neřikam zrovna 2.0... ať tam klidně dávají jednadvojku ale se čtyřma válcema ať se tomu dá řikat motor... podle mě by to chtělo začít vymejšlet ňákej novej motor.. přece jenom HTP se tam montuje už cca 10 let a neni to zž dvakrát moderní... zase se toho tříhrnku moc nezastávej ;-) ...(nebo ho máš taky???)... já nejsem blbej vim že od maloobjemovýho motoru nemůžu chtít kdo ví co, ale htp je fakt děs.. třeba 1.4 16V už jede daleko líp do takovýho auta ideální... mimochodem htp (sice ibizu ale to jedno) máme doma a jezdim v tom skoro každej den takže vim o čem mluvim :-)
Avatar - white label
6. 2. 2010 14:45
Re: Hnus nad Hnus
Tohle už není ani k politování, to si přímo koleduje o pořádnou "životní facku"... :no: :*) 8-s
Avatar - twistedTSD
6. 2. 2010 14:32
Re: Hnus nad Hnus
:yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
6. 2. 2010 14:30
Re: Moc pěkný
je to vec nazoru, to tu ale bohuzel moc lidi nechape...taky mi neprijde oskliva, jen ten zadek opravdu nenadchne ;-\