Spy Photos: Škoda Fabia - nižší maska, nové motory
Škoda Fabia si v aktuální podobě odpočítává poslední týdny života. Už zanedlouho se totiž představí mírně modernizované provedení.
Hlavní vizuální změna se dotkne přídě. Maska s charakteristickým chromováním bude nově nižší a plošší. Přední světlomety jsou na první pohled shodné, ale ve skutečnosti došlo k jejich snížení a optickému protažení do stran. Nově budou tvarovány oba nárazníky - přední i zadní.
Hlavním stavebním kamenem motorové škály bude i nadále tříválec 1,2 HTP, který však nově bude vždy disponovat čtyřmi ventily na válec. Dva výkonové stupně této kubatury by měly zůstat zachovány. Atmosférický motor 1,6 16V bude pravděpodobně nahrazen novým čtyřválcem 1,2 TSI (77 kW). Vrcholem zážehové palety se stane motor 1,4 TSI (125 kW) v nové Fabii RS.
Nabídku naftových motorů bude Škoda stavět na čtyřválci 1,6 TDI (66 a 77 kW), ale objevit by se měl i nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), který měl nedávno premiéru v Polu. Vrcholem naftové škály a nástupcem první Fabie RS by se měl brzy stát velký turbodiesel 2,0 TDI CR (105 kW), který se už objevil v portfoliu SEATu Ibiza.
Nové motory budou plnit emisní normu Euro 5. Kombinovaná spotřeba bude u většiny motorizací nižší než v současném provedení. Je pravděpodobné, že Octavia 1,2 TSI (77 kW) ztratí primát nejúspornějšího zážehového modelu v portfoliu značky Škoda.