Už za dva roky by měla být švédská automobilka Saab v zisku. Nový majitel počítá s výrobou tří až čtyř modelů a chce vozy koncipovat pro specifičtější tržní segmenty.
Spyker "koupil" SAAB za 74m USD + 556m od bank + 326 m v akciich nove firmy SAAB Spyker Automobiles. Takze by men zajimalo, kolik to ze % to GM v te nove automobilce bude mit..... jinde jsem cetl, ze hlavni pozadavek GM byl (proto taky ty jednani predtim zkrachovali) byl odchod ruskych investotu ze Spykeru.....[odkaz]
- to mne dovadi k tezi: uzka spoluprace GM-SAAB bude pokracovat v nezmensene intenzite (zde vyresena alespon zastecne otazka kde veznmou na vyvoj) - GM si chtel pohlidat techniku Oplu pred unikem rusum, ci jinym, proto taky neprodal Opel, jak se jen trosinku vzpamatoval.
Dale je VELMI dulezite pro GM, ze uz neni/nebude dale odpovedny za zavazky SAABU a a pripadne narustajici ztraty vuci bankam, dodavatelum, zamestancum.......
Dalsi vec co s enekdo divil 1100 dealeru - to je prave kouzlo SAABU - Spyker se netajil stim, ze to ho laka.... a to take lakalo Segio z FIATU - celosvetova dealerska sit a hlavne taktez fakt, ze SAAB je znam po celem svete, coz se o jine "prestiznejsi&individialisticke" automobilce pod kridly FIATu rici neda..... tim, ze FIAT OPEL&SAAB nekoupil zachranil Lancii alepon na nejakou dobu.....znacku svym pojetim a osudem SAABu velice podobnou, pro lidi, kteri vedi co chteji a neboji to dat na jevo a za svym nazorem si stat..... bohuzel je znama dobre pouze v Italii, trochu po Evrope a mimo ni uz vubec ne......
Tot lakadlo SAABu, nebot budovat globalni "luxusni" znacku z niceho je velmi narocne (finacne, marketigove, technicky) a uspela s tim v podtate jen Toyota s Lexem.... viz pokusy Nissanu apod..... Infiniti mimo US nikdo nezna..... atd..
"Podnikatelský plán, který automobilka Saab vytvářela společně s předchozím majitelem, koncernem GM, bude zčásti financován právě americkým koncernem. Další prostředky poskytne také Evropská investiční banka. "
Tak koupil ten saab spyker nebo ne? Mně to připadá jako když dítěti koupíme autodráhu, ono má autodráhu a my mu říkáme kdy si s ní může hrát a kdy ne jelikož na ni bordíme sami. Tak nějak vidím i to že spyker ma teoreticky saab ale podnikatelský záměr spoluvytvářela GM. Proč když dokázala spoluvytvářet podnikatelský plán a navyše jej spolufinancovat jej take sama nezrealizovala a nepůjčila si kroupy od EIB taky sama. Někdo tady někde v jiné diskuzi napsal že mu spyker připadá jako bílý kůň, po těhle informacích to vidím podobně.Pokud saab se kdy dostane z červených čísel tak na tom bude profitovat hlavně GM a pokud půjde do kytek tak od toho dá GM ruce pryč a dluh u EIB zůstane spykeru včetně všech maléru které se vyskytnou. A pak už nebude adieu saab ale i adieu spyker.
Představují si to jako Hurvínek válku.
Do dvou let vytáhnout automobilku z červených čísel?
Vždyď za dva roky ani nevyvinou nový model se svou technikou. A nemyslím si, že jim zákazníci skočí na překopané modely GM. Ještě, když modely, které mají k dispozici teď, stejně "nikdo" nechce.
No hodně štěstí, osobně myslím, že se tu brzy sejdem a velmi stručně zhodnotíme proklamovaný "úspěch".
Otázka financování byla zřejmě při táhlých jednáních s GM hlavním tématem a jak vidno, nějaký plán mají. Otázka je, jestli jim to výjde. Nezbývá, než doufat. Saaba by byla velká škoda.
Kecy. Spyker to vzdá a prodá to někam na východ buď do Číny nebo Ruska. Nemá ani zkušenosti s vedením velké fabriky a nemá podle mně ani peníze, a pochybuju že je dnešní době jen tak sežene.
Rozdíl mezi tím, co by mělo být a tím co doopravdy bude spočívá havně v tom, že to první je pouze přání nebo očekávání... Pokud si dobře vzpomínám, tak už „měl být“ několikrát i konec světa... :-):-):-) A to na základě očekávání mnohem větších „kapacit“ než naivního Spykeru
Ambiciozní plán, největší slabinu vidím v tom, že se Saab (chce-li si vybudovat - resp. znovu získat - image individualistické značky) musí oprostit od unifikované GM techniky, která mu za posledních dvacet let dost uškodila. Každopádně šanci na to bude mít už s příchodem nové 9-3. :yes: