Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab by měl být v zisku do roku 2012

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
Už za dva roky by měla být švédská automobilka Saab v zisku. Nový majitel počítá s výrobou tří až čtyř modelů a chce vozy koncipovat pro specifičtější tržní segmenty.

Nový vlastník švédské automobilky Saab, nizozemský výrobce luxusních vozů Spyker (více v našem článku Saab zachráněn. GM se dohodla na prodeji firmě Spyker Cars NV), vydal v pondělí bližší informace o hospodářském a výrobním výhledu Saabu. Zatímco ještě minulý týden šéf Spykeru Victor Muller uváděl, že Saab by se měl vrátit do zisku v dohledné budoucnosti, aniž by oznámil bližší termín, v pondělí již Spyker oznámil, že by se mělo hospodaření švédské automobilky dostat do černých čísel nejpozději v roce 2012.

Spyker v pondělním prohlášení dále uvádí, že hodlá vrátit výrobu švédské automobilky na předkrizovou úroveň, tzn. na 100 až 125 tisíc vozů ročně. Pokračovat bude i výroba modelu 9-4X, která probíhá v Mexiku. Spyker se chce soustředit na tři, až čtyři „specifické“ modely, což si podle něj vyžádá investice ve výši 1 miliardy eur. Jedná se o modely 9-3 (sedan, hatchback, sportovní kombi, terénní kombi, kabriolet), 9-5 (sedan, sportovní kombi a terénní kombi) a 9-4X určené pro Spojené státy a Evropu. Kromě toho Spyker zváží rozšíření výroby o vůz s kompaktními rozměry (model 9-1). Tento model však není součástí podnikatelského plánu a jeho výroba by si vyžádala další investice.

Podnikatelský plán, který automobilka Saab vytvářela společně s předchozím majitelem, koncernem GM, bude zčásti financován právě americkým koncernem. Další prostředky poskytne také Evropská investiční banka.

Možná nejdůležitější informace se týká směřování švédské automobilky. Nizozemci by rádi ze Saabu jako globální automobilové značky vytvořili nezávislou automobilku vyrábějící výkonné vozy pro specifickou část trhu. Spyker a Saab budou působit jako samostatné společnosti.

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
4. 2. 2010 11:35
Re: Tyto věty mě zarazily.
Spyker "koupil" SAAB za 74m USD + 556m od bank + 326 m v akciich nove firmy SAAB Spyker Automobiles. Takze by men zajimalo, kolik to ze % to GM v te nove automobilce bude mit..... jinde jsem cetl, ze hlavni pozadavek GM byl (proto taky ty jednani predtim zkrachovali) byl odchod ruskych investotu ze Spykeru.....[odkaz]
- to mne dovadi k tezi: uzka spoluprace GM-SAAB bude pokracovat v nezmensene intenzite (zde vyresena alespon zastecne otazka kde veznmou na vyvoj) - GM si chtel pohlidat techniku Oplu pred unikem rusum, ci jinym, proto taky neprodal Opel, jak se jen trosinku vzpamatoval.
Dale je VELMI dulezite pro GM, ze uz neni/nebude dale odpovedny za zavazky SAABU a a pripadne narustajici ztraty vuci bankam, dodavatelum, zamestancum.......
Dalsi vec co s enekdo divil 1100 dealeru - to je prave kouzlo SAABU - Spyker se netajil stim, ze to ho laka.... a to take lakalo Segio z FIATU - celosvetova dealerska sit a hlavne taktez fakt, ze SAAB je znam po celem svete, coz se o jine "prestiznejsi&individialisticke" automobilce pod kridly FIATu rici neda..... tim, ze FIAT OPEL&SAAB nekoupil zachranil Lancii alepon na nejakou dobu.....znacku svym pojetim a osudem SAABu velice podobnou, pro lidi, kteri vedi co chteji a neboji to dat na jevo a za svym nazorem si stat..... bohuzel je znama dobre pouze v Italii, trochu po Evrope a mimo ni uz vubec ne......
Tot lakadlo SAABu, nebot budovat globalni "luxusni" znacku z niceho je velmi narocne (finacne, marketigove, technicky) a uspela s tim v podtate jen Toyota s Lexem.... viz pokusy Nissanu apod..... Infiniti mimo US nikdo nezna..... atd..
3. 2. 2010 09:15
Re: Tohle je nereálné
Tiež by ma zaujímalo, o čo sa opierajú. Možno má tento ich optimizmus iba získať naspäť stratených zákazníkov a sympatizantov.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
3. 2. 2010 02:00
Tyto věty mě zarazily.
"Podnikatelský plán, který automobilka Saab vytvářela společně s předchozím majitelem, koncernem GM, bude zčásti financován právě americkým koncernem. Další prostředky poskytne také Evropská investiční banka. "

Tak koupil ten saab spyker nebo ne? Mně to připadá jako když dítěti koupíme autodráhu, ono má autodráhu a my mu říkáme kdy si s ní může hrát a kdy ne jelikož na ni bordíme sami. Tak nějak vidím i to že spyker ma teoreticky saab ale podnikatelský záměr spoluvytvářela GM. Proč když dokázala spoluvytvářet podnikatelský plán a navyše jej spolufinancovat jej take sama nezrealizovala a nepůjčila si kroupy od EIB taky sama. Někdo tady někde v jiné diskuzi napsal že mu spyker připadá jako bílý kůň, po těhle informacích to vidím podobně.Pokud saab se kdy dostane z červených čísel tak na tom bude profitovat hlavně GM a pokud půjde do kytek tak od toho dá GM ruce pryč a dluh u EIB zůstane spykeru včetně všech maléru které se vyskytnou. A pak už nebude adieu saab ale i adieu spyker.
Avatar - jazva
3. 2. 2010 00:33
Re: Tohle je nereálné
možno popri tých špeciáloch čo robili doteraz, si ako rozcvičku robili plány na nejaký "obyčajný" model. človek nikdy nevie... ;-)
3. 2. 2010 00:30
Tohle je nereálné
Představují si to jako Hurvínek válku.
Do dvou let vytáhnout automobilku z červených čísel?
Vždyď za dva roky ani nevyvinou nový model se svou technikou. A nemyslím si, že jim zákazníci skočí na překopané modely GM. Ještě, když modely, které mají k dispozici teď, stejně "nikdo" nechce.

No hodně štěstí, osobně myslím, že se tu brzy sejdem a velmi stručně zhodnotíme proklamovaný "úspěch".