Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh terénních pick-upů se v roce 2009 zvětšil o 15 %, vedou modely Fordu, Mitsubishi, Toyoty a Nissanu

Zatímco v segmentech SUV se o zákazníky perou desítky různých modelů, mezi terénními pick-upy je nabídka velmi úzká. Trh si velmi rovnoměrně rozdělily prakticky 4 značky.
Zpět na článek
2. 2. 2010 10:01
2. 2. 2010 10:16
2. 2. 2010 10:33
2. 2. 2010 10:41
2. 2. 2010 15:49
2. 2. 2010 15:52
2. 2. 2010 16:22
2. 2. 2010 11:32
2. 2. 2010 11:15
2. 2. 2010 11:30
2. 2. 2010 13:08
2. 2. 2010 17:44
3. 2. 2010 08:27
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 08:59
neregistrovaný "Tento"
2. 2. 2010 21:11
neregistrovaný "samurai35"
3. 2. 2010 08:33
neregistrovaný "Tento"
3. 2. 2010 13:41
4. 2. 2010 09:10
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 11:55
4. 2. 2010 13:56
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 17:43
5. 2. 2010 08:31
neregistrovaný "Tento"
5. 2. 2010 22:41
2. 2. 2010 22:02
neregistrovaný "nextrom"
2. 2. 2010 22:48
3. 2. 2010 13:39
2. 2. 2010 10:01
2010
Už teď lze napsat, kdo v téhle třídě vyhraje v roce letošním - VW AMAROK, i když se začne prodávat až v létě tak do konce roku to bude 1.
Rozbalit vlákno
11
2. 2. 2010 10:16
Re: 2010
No, nemyslim si, ze u nas by byla tato trida tak imidzova, jako v americe, tohle jsou ferovi pracanti, tady se hledi na uzitek (jasny priklad Ranger). Takze kazda nova rybka v rybnice dobra, ale v tomto pripade bych opravdu nepredbihal
2. 2. 2010 10:33
Re: 2010
Amarok se bude vyrábět také v "pracovní" verzi, ale v této specifické třídě se pořadí přelévá z měsíce na měsíc, proto bych nerad cokoliv odhadoval. Amarok vypadá zajímavě, ale Japonci i Ford mají v této třídě obrovskou tradici. Volkswagen vyráběl pickup už jednou, ale Taro byla Toyota Hilux se znáčkem VW (1988-1996).
Avatar - T613
2. 2. 2010 10:41
Re: 2010
a jak poznamenávají jeho majitelé i ten znáček měl zezadu napsáno Made in Japan ;-)
2. 2. 2010 15:49
Re: 2010
:-) Už si nepamatuju, kde ho VW vyráběl, ale je možné, že ho dělala v nějaké fabrice přímo Toyota a lepili na to jen jiný znáček... Nebylo by na tom nic divného, že. Hledat se mi to ale nechce... no mrknu na wikipedii, třeba ví :-)
2. 2. 2010 15:52
Re: 2010
Wikipedia tvrdí, že se vyráběl v Hannoveru. No ale i přesto byl Made in Japan, že :-)
Avatar - T613
2. 2. 2010 16:22
Re: 2010
bacha na to verze 4x2 se stavěla v Německu, verze 4x4 se vyráběla v Japonsku ;-)
A jaksi uznávám jen plnohodnotné teréňáky :-!
Avatar - kolmar
2. 2. 2010 11:32
Re: 2010
Kde su tie casy ked Navara bola niekolko rokov neohrozene v predu a predavala tolko ako vsetka konkurencia dokopy vsak?
2. 2. 2010 11:15
Re: 2010
VW AMAROK bude mít jak pracovní tak lifestylové verze, bude mít zřejmě nejnižší spotřebu ve třídě, tedy nízké provozní náklady a spoustu dalších NEJ. VW Tiguan je příklad, že i v novém segmentu se VW "chytá" dobře, kde je dnes SANTA FE nebo CRV ?
Avatar - kolmar
2. 2. 2010 11:30
Re: 2010
Pomaly pomaly... Santa Fe bola dost dlho na cele tabulky, no uz proste ide do dochodku a CR-V ta sa drzi stale dobre. Este ked zoberieme aku peseku tu CR-V robila aj bez dieselu je to na neuverenie a Tigimu by sa to asi nepodarilo...no to uz je nejaky ten rok a vsetko je inak.
2. 2. 2010 13:08
Re: 2010
Ale ja nerikam, ze se Amarokovi nepovede, jen bych nerad predbihal, protoze tato trida neni u nas nijak v mode, prodeje to dokazuji. A ten, kdo chce trucka, doveze si F150, nebo RAMku, tohle mi porad prijde jako hlavne uzitkac
2. 2. 2010 17:44
Re: 2010
s tiguanem jsem jezdil, a fakt me to nechytlo. Nekomunikativni, nedotacivy....proste VW
Avatar - kolmar
2. 2. 2010 11:45
Ranger!! preco??
Tak toto ma naozaj prekvapilo, Ranger najpredavanejsim pick-upom v CZ?? Tradicne je na ceskom trhu najuspesnejsia Navara a dlhe roky jej slape na paty L200 tak, ze bola len otazka casu kedy sa to vyrovna...Teraz ju posili predlzenou verziou, silnejsim motorm a pozrime sa... L200 sa po dlhociznych rokoch podarilo to o co sa uz neskutocne dlho snazi... No otazka je preco ludia kupia Ranger?? Praktiky neexistuje lepsia odpoved ako pre vzhlad, ktory je tak spravne chlapacky.

Nechcem Rangera samozrejme zatracovat, kedze ma konkurencie schopny motor (no stale o cca 20 k slabsi ako konkurencia no dokaze s nimi drzat krok!) a boduje hlavne pri uzitocnom zatazeni cez jednu tonu!!!! no to sa okamzite prejavi pri komforte odpruzenia a ovladatelnosti auta.

Prave Nissan isiel cestou Life-styloveho pick-upu, co je pochopitelke kedze ako pracant ostal NP300. Auto ma ako jedine 6st. prevodovku, najlepsie jazdne vlastnosti, najkomfortnejsi podvozok a daleko neporovnatelnu moznost vybavi. To co u Navari premium dostanete standard (el. vyhrievane sedadla, dual klima, tempomat ci napr. navigacia za priplatok) to konkurencia nedokaze ponuknut. L 200 ma obrovske eso v rukave vdaka ESP!! a systemu pohonu.

Suma sumarum, aj lepsie vybaveny L200 ci Navara je stale lacnejsia ako imidzovy Ranger Wildtrack, tak tu nevidim dovod na kupu.

Ak auto primarne je urcene na pracu (co by v tejto kategorii malo byt) je Ranger svojou uzitocnou hmotnostou a taznymi schopnostami kralom... co asi viacero ludi presvecilo, no ruku na srdce, kedy ste videli na pick-upe tonu nakladu?? ja asi vobec...
Rozbalit vlákno
9
2. 2. 2010 14:07
Re: Ranger!! preco??
Preco... proto... [odkaz]

A kdyby to chtel vice rozebirat, nejlepsi jizdni vlastnosti v dane kategorii prirazuji Rangeru, motory ma nove stejne jako design.

Prevdepodobne Ford testuje uz nasledujici platformu, ktera sjednoti US a EU-Asijsko-Australskou verzi. Tak ze to bude takova mala F150, vlastne F100 nebo globalni Ranger nebo oboje. To ukazuje dlouhodoby pristup k vyvoji a duraz na odolnost.
Avatar - kolmar
2. 2. 2010 15:05
Re: Ranger!! preco??
Ale noo.... reklamne bajky od vyrobcov si mozes odpustit, to som si odpustil aj ja...

Ja mam doma test 4x4 pick-upov od periodika, ktore sa 10 rokov venuje 4x4 automobilom a taketo testy patria k ich tradicii.

Co sa tyka SUV tie ktore ma zaujimaju mam prejazdene, no pick-up...tak v nich som nesedel ani v jednom, tak sa spolieham na inf. odbornikov...ved kto to vie lepsie posudit??

Ranger je kralom nakladov, no jazdne vlastnosti a komfort su druha strana mince ktora trpi, ak chces tvrdit, ze je lepsie ovladatelne a komfortnejsie ako napr. Navara tak to si naozaj mimo... chod sa previest a uvidis ako podskakuje a drzi na ceste jeden a ako druhy...

Motor nezspochybnujem, ma par koni menej no v dynamike je im rovnocenny, dokonca niekde o par stotin vedie!! ale nissan vdaka 6st. prevodovke kraluje spotrebe neohrozene...

Apropo ford je zamerany viac na zataz a robotu, a slusne vyzera byt vybavene do terenu, no po udajoch redukcie mi spadla sanka....toto chlapci z Fordu nejak nedoriesili, kedze sa jedna o naozaj famozneho tahuna tak to mali riesit podla mna ako prve!! ale budis...
2. 2. 2010 15:57
Re: Ranger!! preco??
Mozna kdyby jsi cetl poradne ty "reklamni bajky", vedel by jsi, ze Ranger prave prodelal modernizaci. Tak tve srovnani uz neni jen z tohoto pohledu presne.

Ano, podvozek neni kor u toho starsiho Rangeru zadna mekota (ja take rikal, ze ma dobre jizdni vlastnosti, ne spatne), tohle nema byt "100% pohodlna" SUV vonavka, ale pracant do tezkeho terenu, kde bytelny podvozek Rangeru exceluje, jako u Defenderu, ktery ma take mimochodem diesely od Fordu.

Nevim co ti na 4x4 u Rangeru prijde nedoresene. Kdyby to bylo spatne reseni, nevedl by prodeje za rok 2009. Lide nejsou hloupi a misto vereni casopisum si to auto v realu vyzkousi a u Fordu ta moznost je.
[odkaz]
Avatar - kolmar
2. 2. 2010 16:16
Re: Ranger!! preco??
Ja nemam 12 rokov, a prave o tomto modernizovanom (inac krasavcovi) hovorim.

Ano, podvozkom suhlasim, no preco sa hadas, ked som napisal to iste - je orientovany na tazku zataz, no s tou navarou sa nemoze rovnat ovladatelnostou - to proste musis uznat rovnako, ako navara sa nemoze rovnat uzitocnou hmotnostou (1100 kg vs. 700kg). Ja priznavam chyby aj klady...skus byt aj ty objektivny.

Narazal som na system pohonu a sprevodovanie, tak podme pekne:

Ranger L200 Navara
Najväčší celkový prevod
29,46:1 33,57:1 45,47:1
naj. toč. moment
2798 N.m 3357 N.m 4581 N.m

Takže je na tom Ranger najhoršie, hoci je jednym z največšich pracantov, to sa prejavi hlavne pri brutalnom zatazeni, no vraj to v reali zvlada aj tak velmi dobre. Horsie to uz bolo v terene, hoci ma lepsie uhly ako Navara (hamba) tak nema ani protipreklzovy ako L200 a uz vobec nie 100% zaver ako Navara, cize casto sa napriek dobrej svetelj vyske a prech. uhlu (kde zase Navara zasluzi kritiku) auto zastavi a spominany dvaja konkurenti mu proste ukazu zadne lampy...
2. 2. 2010 22:37
Re: Ranger!! preco??
Ovladatelno meris jak? Taky srovnanim nejakych vymyslenych papirovych udaju? Udaje na prvni pohled nesedi.
1235 kg vs. 700kg atd....
Ovladatelny je lepe nez Navara a hlavne v tom terenu.
Uzaverku diferencialu ma a vzadu ma dokonce samosvor a ma i 4W-ABS. Bez si to nastudovat.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 13:33
Re: Ranger!! preco??
>:D ty si ale exot, tak nemam chut sa hadat s niekym co vie o autach prdlajs a snazi sa o tom presvedcit druhych, no ale podme pekne a slusne argumentovat:

Ako prve mi napis zdroj, z ktoreho mas 1235kkg zatazenie!!! Lebo som si pozorne nastudoval to co si mi poslal a Doublecab ma menej ako 1,1 tony, cize som mu este prilepsil!! :-!

Druha vec je, ze podla vsetkych dostupnych inf. od fordu a cennikoch sa mi potvrdilo, ze do Rangeru uzavierku nedostanes ani za priplatok, takym bludom ako udaje napisane pod inzeratom na pofidernych forach never!! Ja uz som tam videl aj nabuchane take prevodovky ktore sa do vozoch nikdy nemontovali...spoliehaj sa na oficialne informacie vyrobcu, nie z druhej ruky.

Treti argument je ovladatelnost, ktora ti neda spat, tak ak to mas vsetko tak bravurne nastudovane tak ake odpruzenie ma Ranger v predu?? vies?? no predsa ako jediny torzne tyce, cize auto skace ako kamzik...toto vsjo, ak neveris sadni a chod sa povozit a porovnat a nemut tu vodu palicou OK?

Tak aby bolo jasne, dufam, ze posledny prispevok tu davam....podme spolu:

Ranger 3.0/ L 200 2.5/ Navara 2.5
1. Motor
115kW, 380 N.m/131 kW, 400 N.m/126kW, 403 N.m

servis. interval:
20 tis./15 tis./30 tis. km

2. System pohonu:
Zadny+predny, zamykatelny medzinapr. dif, Z+P
5 St. / 5 St. / 6 St.
zvyš. svornost dif./el. prekl.MATC/100%zaver

3. redukcie som pisal vyssie

4. spotrebou sa odlisuju len decami, nechce sa mi to tu pisat...Navara ma vyhodu 6st. prevodovky

5. teren:
svetla vyska:
207/ 205/ 205 mm
krizeni naprav:
170-67%/220-72%/230-72%

Naj.uhly predny, zadny, prechodovy:
34-20-28/33-24-24/29-22-18

Brodivost: (tu exceluje :yes: )
750/500/450

6. Vybavy som specifikoval hore, co dokaze ponuknut L200 a co Navara...Ranger ma neskutocne vela exterierovych doplnkov...nic technice....

7. Cena WILDTRACK/INTENSE/PLATINUM
899 990/ 722 818/ 871 161

Ranger vraj ponuka najmenej miesta na zadnych sedadlach, mam tu aj cisla no nebudem este snat aj toto tu trepat!!??

Podla testerov najlepsie jazdne vlastnostia komfort na ceste Navara, najhorsie Ranger. Ranger ma vraj najhorsie riadenie z tejto trojky, no L200 vraj tiez nic moc...

Najlepsie v terenu vdaka systemu pohonu a el. regulacii preklzu L200. Skoda ze mi tu chyba Hilux, exceloval by v terene!!

TAK PLEASE NAPIS PODLA CISLA - KATEGORIE, KDE JE KTORY VOZ NAJLEPSI!!!
neregistrovaný "Tento"
3. 2. 2010 08:27
Re: Ranger!! preco??
Hele Kolmar, niečo ti prezradím. Rangera kupuje ČEZ do fleetu, ak by nakupovali tvoje Navary, tak vedie predaj Navara :-) Pick up-y nakupujú vo veľko hlavne firmy a tie nepotrebujú komfort a ovládateľnosť na asfalte, ale v teréne. Tam Navare dochádza dych oproti konkurencii. V CZ a v SR ešte nie je Amerika, kde sa kupujú tieto autá ako univerzálne rodinné vozítka. Ja som vybral z danej ponuky Toyoty Hilux hlavne kvôli skvelej cenovej ponuke a veľmi dobrým terénnym vlastnostiam. Amen.
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 12:58
Re: Ranger!! preco??
Nazdar, dobry vyber :yes: , viem ze velky podiel na tom maju sluzobne auta v nizkych konfiguraciach, ale ja sa zameriavam na top - cize kto dokaze ponuknut najviac, z pohladu kupy auta nie pre podnik...nic viac, nic menej.

Len nechapem preco kazdy buzeruje Navaru za jej terenne schopnosti, ked podla ludi co to na terennych polygonoch porovnavali ma sice najhorsi prechodovy uhol, no vdaka silnej redukcii a 100% zaveru diferaku dokaze s nimi drzat krok. No Hilux (neviem aku specifikaciu mas) by mal byt na tom este lepsie.

PS: Ake moje navary? ked citas moje prispevky tak vies ze som spominal v com exceluje Navara, v com Ranger a v com L 200...
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 08:59
Re: Ranger!! preco??
Sorry, tak som sa zle vyjadril. Čítal som porovnávací test Navary a L 200, ale už neviem na akom servry. Skús si to vygúgliť, videl som aj video. Navara slušne drží krok v teréne, má super motor, ovládanie ovšem je drahšia, nie je to ultimatívny pracant do terénu, ale už niečo medzi autom na voľný čas a off roadom. L 200 bola celkovo v teréne obratnejšia, netrápila sa toľko a prešla viac ako Navara. Viac som sa o off roady zaujímal, keď som vyberal zo zaslaných ponúk. Pre seba, ako súkromnú osobu by som určite bral Nissan. Medzi L200 a Hilux rozhodla cena.
2. 2. 2010 18:22
A vítězem je NISSAN
Nejvíc prodal NISSAN. Vzhledem k tomu že jako jediný má dva zástupce je potřeba to zohlednit.
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2010 18:54
Re: A vítězem je NISSAN
No na tom nieco moze byt, a dokonca este viac ako pises. Pretoze pokial viem "NP300" nie je nic ineho, ako starsi model Navary typ D22 (v rokoch 1997-2000 sa predaval ako Navara respektive Frontier, odvtedy na niektorych trhoch este stale predavany ako NP300).

Naopak sucasna Navara/Frontier je model interne oznaceny ako D40. V podstate ide o to iste auto, len odlisne generacie (a tym padom aj ceny). Nieco ako Octavia, a Octavia-Tour. Ked sa tie dve oktavky pocitaju v hodnoteni predajov dokopy, asi by sa aj NP300 a Navara mali scitat. A v tom pripade by naozaj Nissan vyhral kategoriu pickupov...
neregistrovaný "samurai35"
2. 2. 2010 21:11
do terénu
do opravdového terénu np300, L200
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Tento"
3. 2. 2010 08:33
Re: do terénu
To by si bol prekvapený, že NP300 ako nestíha na L200. Chýba mu medzinápravový diferenciál. Tam kde ten istý vodič zapadol s Nissanom a musel sa niekde zaháčknuť s navijákom, prešiel s L200 bez väčších problémov. To sú bežné skúsenosti z posledných piatich rokov. NP300 je veľmi spoľahlivé auto, priam nezničiteľné (platí to aj o Mitsu), ale v skutočne ťažkom teréne stráca na L200. Ináč je to pracant, to treba uznať.
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 13:41
Re: do terénu
Mas priame skusenosti s NP 300, L 200 a Hiluxom?? tak sem s nimi :-)

Nechcem mudrovat, no v terene nemas vecsinou zapnute 50:50 rovnako v Navare ako v L200? (ja sem-tam ak s Pajerom idem tak urcite hej...ked uz zapadnem tak uz je neskoro). Ma NP 300 uzavierku? nechce sa mi to hladat...
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 09:10
Re: do terénu
S Hiluxom zatiaľ nie, ja nie som vodič týchto áut, ale mám informácie z prvej ruky. Vo firme sme doteraz používali Campo (otras), L 200 a NP 300. Vodiči si pochvaľujú aj Nissana aj L 200-vky. Sú to 4 ročné vozidielka, takže sa nejedná o najnovšie modely. Vodiči Nissanov si teraz špeciálne pýtali off roady s uzávierkou medzinápravov. dif., takže snívali o Navare, pretože do NP 300 sa nemontuje a nedá sa ani doobjednať. Autá sú dennodenne využívané v teréne. NP 300 mali problémy s rozmočeným terénom a hlbokými koľajami, v blate mali tendenciu viac k pohybu do boku ako dopredu. V normálnom počasí prešli všade bez problémov. L200 má uzávierku, tie problém v tom istom teréne nemali. V extréme samozrejme tiež použili naviják, ale potrebovali ho podstatne menej krát. Všebecne sa vodiči zhodli, že L 200 toho prejde podstatne viac. Problémy so spoľahlivosťou nemáme, bežné prehliadky + spotrebný materiál, takže v tomto smere spokojnosť nato, že autá sa v drvivej väčšine využívajú mimo asfaltu v rovinatom aj kopcovitom teréne.
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 11:55
Re: do terénu
:yes: diky za podrobny popis... to ze NP 300 nema "uzavretie" 4x4 na pevno mi nejde do hlavy...no samozrejme verim, kedze s tymto skusenosti nemam...

Co to riesis za biznis ked aj navijaky potrebuju :-!
neregistrovaný "Tento"
4. 2. 2010 13:56
Re: do terénu
Ten biznis ti nepoviem, sú to mobilné servisné vozidlá a vozidlá na odstraňovanie havarijných stavov. Kontrolujú, servisujú, prípadne opravujú technologické zariadenia, ktoré sú mimo obývaných miest a nevedie k nim betónová cesta atď. Navijáky im sem tam pomôžu aj pri práci, nielen v teréne.
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 17:43
Re: do terénu
OK, aj tak dik za info... Hiluxu je bezva na pracu, no na normalne pouzitie mu trochu skodi aj toto:

[odkaz]

Kazdy z nich ma co ponuknut...proti gustu ziadny disputat.

Este jeda otazka, ako riesite napr. lesne cesty po tazbe dreva? po takom LKT je to prakticky nezjazdne s nicim...ak si spomeniem ze pamatam aj miesta kde LKT nemohlo prejst tak duplom.
neregistrovaný "Tento"
5. 2. 2010 08:31
Re: do terénu
Až tak ťažké terénne podmienky nemáme. V takých podmienkach by sa len ťažko vystavala aj samotná technológia, ktorú chlapi udržiavajú. Najväčším nepriateľom je obvykle dážď, ktorý rozmočí terén. Vieš si predstaviť, že v hlbšom lepkavom bahne dostane voz zabrať, ak musí prekonať výškový rozdiel. Tak v takýchto prípadoch je potrebný naviják, pretože výjazdy musia byť vykonané bez ohľadu na počasie.
Avatar - kolmar
5. 2. 2010 22:41
Re: do terénu
Tak ja som zazil milion lesnych usekov, a vela z nich konci na hrebeni rubaniskom alebi cistinkou...cize stavat sa da, len dostat sa tam jedine helikopterou.

Po dazdi je to masaker, viem ako ide napr. Pajero po suchu a ako po mokru (no...skoro vobec) su to tazke stroje, nie Samurai a s tym treba ratat.

Tak nech sa dari!
neregistrovaný "nextrom"
2. 2. 2010 22:02
Ford=Mazda
Nekde mi chybi ta informace (nebo jsem ji v clanku vynechal/prehledl), ze Ford Ranger je v podstate uplne totozny s Mazdou a ze se oba vyrabi nekde v Malajsu na stejnem pase a pravdepodobne se jedna o totalne japonskou konstrukci, coz Fordu zjevne pomaha...

...nicmene mam ten dojem, ze americky Ranger je ciste us konstrukce, ale kdo vi odkud se ty vsecky dily a dilecky dnes svazi a tak nakonec zjistime, ze americky Ranger je z 80ti% vyrobeny vlastne v Cine a nebo jine asijske zemi. Ted, co Obama prijme Dalai Lamu nevim nevim jestli jeste Cina doda zadni tuhou napravu ... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Falco
2. 2. 2010 22:48
Re: Ford=Mazda
No, když Číňané nedodají zadní tuhou nápravu, tak si Američané asi najdou jiné cvičené nádeníky? Nevím, nerozumím tomu!
3. 2. 2010 08:09
Re: Ford=Mazda
Ono je to tak, ze su dve rozne auta, obe oznacene ako "Ford Ranger": jedno je ciste produkt Fordu, a predava sa v usa plus latinskej amerike. Druhe auto je kompletny vyvoj Mazdy, a predava sa vo zvysku sveta ako "Ford Ranger".
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 13:39
Re: Ford=Mazda
Ano ten v EU je dvojca mazdy BT 50 a ten v USA je uplne nieco ine. Len teraz neviem ci sa to sklada v Malajsii ako nextrom napisal alebo v Thajsku (co som si ja myslel) uz proste nepamatam :-!