Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh terénních pick-upů se v roce 2009 zvětšil o 15 %, vedou modely Fordu, Mitsubishi, Toyoty a Nissanu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 2. 2010 • 23:46
20
37
Zobrazit náhledy (20)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Zatímco v segmentech SUV se o zákazníky perou desítky různých modelů, mezi terénními pick-upy je nabídka velmi úzká. Trh si velmi rovnoměrně rozdělily prakticky 4 značky.

Prosincové pořadí

V prosinci 2009 registrace v této specifické třídě oproti stejnému měsíci roku 2008 klesly, a to o 14 kusů (-17,1 %). Předloni si zákazníci koupili 82 vozů, loni 68.

Ranger zvítězil již počtvrté v řadě, tentokrát s 26 kusy a náskokem celých jedenácti před druhým Mitsubishi L200 (15 vozů). Třetí je Toyota Hilux (14) a čtvrtý Nissan NP300 (11). Teprve za nimi je Nissan Navara, který si na své konto připsal pouhé dvě registrace. Mazda BT má nulu, stejně jako Ssangyong Actyon Sports.

Třída terénních pickupů, registrace na českém trhu v prosinci 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období12/20091-12/200912/20091-12/2009
1.Ford RANGER2614738,2%22,3%
2.Mitsubishi L2001514622,1%22,2%
3.Toyota HILUX1411820,6%17,9%
4.Nissan NP300 PICKUP1111016,2%16,7%
5.Nissan NAVARA21142,9%17,3%
-Ostatní modely0230,0%3,5%
-CELKEM68658100,0%100,0%

Ford Ranger získal oproti prosinci 2008 18,2 %, před třinácti měsíci se jich prodalo 22. Mitsubishi L200 hlásí přesně čtvrtinové navýšení (o tři vozy). Vzhledem k tomu, že výsledky v této kategorii jsou jako na houpačce, můžeme porovnat i Toyotu Hilux, jejíž poslední generace se v žebříčcích domácích registrací nových aut objevila právě v prosinci 2008. Tehdy to byly ale jen dva kusy, což znamená nárůst o 600 %, tedy nejvíce ze všech.

Nissan NP300 vykazuje naopak mohutný pád o 60,7 % (-17 kusů), luxusnější Navara ztratila ještě více: -84,6 % (-13 vozů) a je tak největším propadákem.

Terénní pick-upy v roce 2009: V čele Ford Ranger a Mitsubishi L200

Trh je v segmentu terénních pick-upů za všech dvanáct měsíců roku 2009 v kladných číslech, získal nakonec 14,8 %, bylo zaregistrováno o 85 vozů více než za stejné období předchozího roku (658 oproti 573).

V posledním měsíci se udála důležitá změna na prvním místě celoročního pořadí. Ford Ranger totiž vyrval pomyslnou zlatou medaili Mitsubishi L200 o pouhou jedinou registraci! Celkové skóre pro něj vyznělo v poměru 147 : 146. Oba dva modely ostatním poodskočily, od třetího do pátého místa bylo ale pořadí také vzácně vyrovnané.

Bronzová je Toyota Hilux (118), která si polepšila také o jednu příčku, na čtvrtou naopak spadl Nissan Navara (114). Spartánská verze NP300 nakonec překročila stovku (110), páté pořadí jí ale zůstalo. Pozice ani počty kusů Mazdy BT a Ssangyongu Actyon Sports se v prosinci nijak nezměnily, Mazda zůstala šestá s třinácti a Ssangyong poslední s deseti kusy.

Třída terénních pickupů, registrace na českém trhu v roce 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)Změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-12/20091-12/2008[ks][%]1-12/2009
1.Ford RANGER1471262116,7%22,3%
2.Mitsubishi L200146169-23-13,6%22,2%
3.Toyota HILUX11821165800,0%17,9%
4.Nissan NAVARA114174-60-34,5%17,3%
5.Nissan NP300 PICKUP110654569,2%16,7%
6.Mazda BT1329-16-55,2%2,0%
7.Ssangyong ACTYON SPORTS108225,0%1,5%
-CELKEM6585738514,8%100,0%

V meziročním srovnání Ranger získal 16,7 % (+21 aut), L200 si naopak pohoršilo o 13,6 % (-23 vozů). Toyotu Hilux vzhledem k pozdnímu začátku prodejů v roce 2008 vynecháme. Nissan Navara vykazuje ztrátu -34,5 %, jeho registrace se propadly o rovných 60 kusů. Nissan NP300 má nakonec o 69,2 % více (+45). Jeho navýšení tak kleslo na přijatelnou mez, i když se nabízel až od června 2008. Mazda BT se zhoršila o 55,2 % (-16 vozů), Ssangyong Actyon Sports se naopak zlepšil o 25 % (+2).

Témata
Avatar - kolmar
5. 2. 2010 22:41
Re: do terénu
Tak ja som zazil milion lesnych usekov, a vela z nich konci na hrebeni rubaniskom alebi cistinkou...cize stavat sa da, len dostat sa tam jedine helikopterou.

Po dazdi je to masaker, viem ako ide napr. Pajero po suchu a ako po mokru (no...skoro vobec) su to tazke stroje, nie Samurai a s tym treba ratat.

Tak nech sa dari!
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 17:43
Re: do terénu
OK, aj tak dik za info... Hiluxu je bezva na pracu, no na normalne pouzitie mu trochu skodi aj toto:

[odkaz]

Kazdy z nich ma co ponuknut...proti gustu ziadny disputat.

Este jeda otazka, ako riesite napr. lesne cesty po tazbe dreva? po takom LKT je to prakticky nezjazdne s nicim...ak si spomeniem ze pamatam aj miesta kde LKT nemohlo prejst tak duplom.
Avatar - kolmar
4. 2. 2010 11:55
Re: do terénu
:yes: diky za podrobny popis... to ze NP 300 nema "uzavretie" 4x4 na pevno mi nejde do hlavy...no samozrejme verim, kedze s tymto skusenosti nemam...

Co to riesis za biznis ked aj navijaky potrebuju :-!
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 13:41
Re: do terénu
Mas priame skusenosti s NP 300, L 200 a Hiluxom?? tak sem s nimi :-)

Nechcem mudrovat, no v terene nemas vecsinou zapnute 50:50 rovnako v Navare ako v L200? (ja sem-tam ak s Pajerom idem tak urcite hej...ked uz zapadnem tak uz je neskoro). Ma NP 300 uzavierku? nechce sa mi to hladat...
Avatar - kolmar
3. 2. 2010 13:39
Re: Ford=Mazda
Ano ten v EU je dvojca mazdy BT 50 a ten v USA je uplne nieco ine. Len teraz neviem ci sa to sklada v Malajsii ako nextrom napisal alebo v Thajsku (co som si ja myslel) uz proste nepamatam :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud