Za deset měsíců letošního roku se prodalo v ČR 136 tisíc nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Více než 50 tisíc z nich bylo vybaveno vznětovým motorem. Nejvíce dieselů prodala Škoda...
A ze vraj "nafta patri do kamen". >:-[] Nie je mozne aby az tolko ludi uverilo tomu blbemu naftovemu marketingu. Nieco dobre alebo az vynikajuce na tej nafte musi byt. Zeby to bola ta spotreba alebo ten krutak ? A este nejaky OT - vysledky za oktober a 1-10 2005 - predaj osobnych v Europe : ktoze je to zase prvy ? [odkaz]%20EUROPE-FIN…
Uz jsme o tom jednou vedli rozsahlou debatu. Nafta smysl ma, ale u prodanych aut nebude ten pocet skutecne "rozumne" koupenych dieslu vyssi nez 20% ;-\
Každý nebere auto jako středobod světa, a co si budeme povídat, moderní dieselový motor je pro takové lidi uživatelsky příjemnější. Takovému člověku je volný zvuk motoru, jen jednoduše nechce motor vytáčet (bavím se o nejprodávanějších kusech, tedy čtyřválcích). Dojezd a nízká spotřeba jsou zase zbraň na psychiku, a je jedno o kolik auto bylo dražší. Benzín je tišší, kultivovanější, ale pro do aut nezažraného člověka složitější na ovládání. U dieselu mu stačí nějakým způsobem se rozjet, pak zařadit pětku a dojet až do cíle. Měl jsem naftu, teď mám benzín. Oba typy měly své klady a zápory. Nebránil bych se znovu naftě, stejně jako bych se nebránil pokračovat v benzínu.
Abych řekl pravdu, chtěl jsem tím dokonce říct to, že pokud by mě vycházel na tři roky benzín jenom o trapnou tisícikorunu dráže, než s ním srovnatelná nafta, jdu do nafty. A samozřejmě naopak. Oboje má své nezaměnitelné kouzlo a obou se dá svým způsobem užít.
Par mojich kamaratov ktorym ide o sportovu jazdu a take normalne vyblaznenie sa v aute presli na naftu. Prave kvoli turbo-krutak a spotreba. A pri sportovej jazde by som cakal skor ze si nechaju benzin + otacky. Tu vlastne vidne ze ten kto hlada usporne auto ide do nafty ten kto ma znamych pracujucich s bagrom ide do nafty >:D ale aj ty co si chcu v aute uzit poriadnu jazdy ti tiez idu do nafty. Moderny turbodiesel uz je plnohodnotny konkurent modernemu benzinu. Uz treba len zmenit ten nazor ze nafta smrdi cmudi robi hluk netaha netoci a pod.
Tak tady, abych se přiznal, bych věřil, že právě tvoji kamarádi se stali obětí marketingové masáže. S naftou se skvěle jezdí svižně, klidně i velmi svižně, ale vyloženě sportovní jízda? To zase ne.
Obaja sa o auta zaujimaju uz od mladi a vlastne uz to ze o auta zaujimaju znamena ze PR reciam neuveria takze ako obete by som ich neoznacil. ;-) Jeden z nich mal Octaviu RS chipnutu na 220 PS teraz jazdi C4 1,6 naftu zase s chipom krutak vraj az 340 Nm a nechce menit. Prave kvoli tomu zatahu od cca 1900 ot vyssie. RS mu vadila kvoli spotrebe. Samozrejme tu sviznu jazdu treba brat nie okruh. ;-)
Abych to shrnul. Ja rozumim tomu, ze si nekdo naftu koupi, protoze je mu blizsi. Napriklad muj tchan si nedavno koupil O2 v nafte. Uvadel duvod, ze to ma bajecne nizkou spotrebu. Ma pravdu, ale on najede 15000 km/rok a vetsinou po meste. To je ten nakup u ktereho tvrdim, ze neni ekonomicky i kdyz to je tak stavene. Proto tvrdim, ze opravdu ekonomickych nakupu nafty bude tak 20%. Ale at si kazdy koupi co chce, jen je potreba nazyvat veci pravymi jmeny. Nafta samozrejme smrdi, to neokecas, PD jsou hlucny, to taky neokecas a ze existuji diesly, ktery jdou srovnat s benzinem, to zase neokecam ja:-)
15000 km/rok to mas pravdu. Ja diesel obhajujem prave kvoli tym co jazdia vela a nie po meste. Nakoniec to ze diesle sa nekupuju na kratke vzdialenosti (az na par vynimiek) je jasne aj z clanku kde sa spomina ze u malych aut teda aut do mesta prevladaju benzinove motory. To ma logiku. Nafta smrdi takisto ako benzin o nic viac o nic menej skus to. Ako toluen to sice nie takze si to neuzijes ale skus. >:D PD su hlucne ale treba sediet v aute a pustit si hudbu a vtedy ho nepocujes. ;-)
Benzin VONI!!!!!! Pouzivam ho misto parfemu. Moje znacka je Natural98:-) Shodujeme se v tom, na co je nafta vhodna! A k tomu ja dodavam, ze valna vetsina majitelu ji takto nepouziva.
Misia c.1 splnena - ciel uznal vyhodu dieslu. >:D Nasleduje misia c.2 ukecat ho na kupu osobneho motoroveho vozidla so vznetovym motorom. Mision Impossible na mna neplati. >:-[] Opakujem si : Never say never. Never say never. >:D
Ale ja ty vyhody nafty priznaval vzdycky! Me jde jen o slepe papouskovani, ze nafta je vyhodna VZDY, protoze neni! Auto s naftou si nejspis nekoupim. Nevim, co by se muselo stat, abych si tu naftu koupil. Mohl bych ti dat priklad asi 2 mesice stary, kdy jsem odolal nakupu S-typu v nafte se slevou cca 40%. Byla to vazne super koupe, ale ja odolal;-) Stejne tabu plati i pro gaziky ruzneho typu. Samo, ze plati "never say never", ale zatim je situace takova. Jak tady nekdo nedavno poznamenal, ze Jag kupuji jen starici, kteri nejezdi sportovne a jsou konzervativni, tak to jsem ja:-) Starik budu za chvili, sportovni jizda je pro kazdeho neco jinyho a konzervativni, konzervativni jsem uz ted az to hezky neni:-)
Ze si odolal S-typu pochopim nie kvoli dieslu ale kvoli S-typu. Ten ma ako som spominal na kongrese nejako z Jag-ov neberie. ;-) PS:Vzdy mi je do smiechu ked spomenies gazik. Oznacit taku X5 Touarega Cayenne ako gazik. :yes: >:D Aj ked nieco mam s Nivou najazdene a to bol teda gazik. :-!
Ten S-type byl krome navi v plne vybave. Auto vazne kouzelny a ta sleva byla temer neodolatelna. Jsem linej to prepocitavat, ale mozna to bylo i o fous vic nez tech 40%. Navic jsem mel okamzite odbyt na svoje ani ne rok stary auto a to bez ztraty jediny koruny. Nekoupil jsem!:-) Kdyby to byl V8, tak uz s nim davno jezdim!:-) S X5 (4,4 benzin a 3 nafta) jsem jezdil, stejne tak s Peprakem Turbo a jsou to gaziky, sice zajimavy, ale gaziky, nemuzu za to, ale vazne mi to vubec nic nerika ;-\
Zopar aut ktore su take skarede az su krasne:Subaru Impreza Legacy Outback Mitsu EVO Phaeton Hyundai Coupe Honda CRX a naslo by sa aj par dalsich ale je piatok poobede komu normalnemu sa chce rozmyslat. >:D Predsa auto si kupujem pre seba kvoli tomu ako jazdi a nie kvoli tomu co si pomyslia okoloiduci. Tych mam u zadku.
Jo tak to presne je videt ze tvoji kamaradi si na zavodniky jenom hrajou, s naftou nemuzes nikdy sportovne jezdit. Ale tvoji kamosi co na to slapnou na krizovatce a jezdeji ostreji zatacky si uz mysli jaky jsou borci.
Musis si uvedomit, ze opravdu 'slapat' na to v beznem provozu stejne nejde a vetsina lidi dneska jezdi po meste nebo po dalnici. Po dalnici je diesel privetivejsi, protoze netoci takove otacky a ma silu bez zarazovani nizsiho prevodoveho stupne. Benzin ma sve kouzlo na okruhu nabo v klikatych silnickach, kde ho muzes tocit do 7000 otacek, ale mas vir v nadrzi ... takze volba je na kazdem, myslim ale, ze hlavni duvod v neprilis velkem rozsireni dieselu je v porizovaci cene, jinak uz by malokdo jezdil na na benzin :-)
Ja ted fakt nevim, jsem na pochybach. Mam autak s naftou i s benzinem a premyslim, co je lepsi. :-O
U velkoobjemovych motoru (napr V8)se rozdil ve spotrebe pri rozumne jizde smazava. Samozrejme diesel je "odolnejsi" vuci ostre jizde, kickdownum a drzi se vicemene na podobne spotrebe, odchylka neni takova jako u benzinu. Kroutak je i u benzinu ve V8 tak obrovsky, ze je to taky jedno. Jedinou vyjimkou budou SUV vzhledem k hmotnosti a uziti mimo silnici(jednou za rok).
Takze diesel bych volil do SUV nebo offoadu a to V6 nebo V8. Potom podle mne patri take do nejmensi tridy mestskych vozitek, kde jsou ale porizovaci naklady tak vysoke, ze to nema smysl.
No a pokud rocne proletim mnohokrat Evropou od severu k jihu a chci jezdit dynamicky, tak poridim velky (lehky) sedan s V8 dieselem, napr.A8 4.0TDI. :yes:
Než sem začneš dávat takovýhle nepřesnosti,tak si sežeň něco relevatního o "filtrech" pevných částic. Osobně bych byl pro, aby všechny nový diesel auta musela být povinně vybaveny "filtrem" pevných částic - u TIR a autobusů bylo včera pozdě. U náklaďáků bych to uzákonil klidně od novýho roku, protože tyhle vozidla jsou ekologicky a hlavně ZDRAVOTNĚ zcela tragický (pro zasvěcené hodnoty PM10, PM2.5 atd.).
Jinak pokud někdo jezdí s rozhašeným benzínem nebo dieselem,tak ti žádnej katalyzátor nepomůže. A jinak nezapomínejte, že i diesely mají už dlouho zabudované katalyzátory. Jarda
A ja jen dodavam, saze nejsou zadna skodliva latka, pokud budou patricne ciste, klidne si je namazu na chleba a posnidam. Horsi jsou jine produkty nedokonaleho spalovani, ktere se na saze lepi... Kazdopadne asi casticovy filtr to resi. A s temi TIR a busy plne souhlasim, technicke jim brat z toho titulu nelze, ale v tomto pripadu nejake ekologicke dani bych se nebranil...
Nez se zacnes certit, tak si o tom neco precti. Filtr je uplne na ho*no, protoze chytne ty velky casti.Ty maly (a mnohem skodlivejsi) prolitnou. Jo a jeste neco.Posledni dobou se zjistuje, ze ty maly castecky maj tendenci uchytit se k tem velkejm, takze muze vzniknout paradoxni situace, ze ropak bez filtru skodi min nez ropak s filtrem. A to co ukazuje treba Toyota (mimochodem ji uznavam jako spicu) s tim bilym kapesnikem - nenechte se vysmat. Chtel bych videt ty inzenyry jak se budou tvarit az jim bude "cistej" ropak foukat pres bilej kapesnik 5 minut do xichtu.
VAROVÁNÍ MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ: Tento příspěvek ať nečtou lidé, kteří mlátili důchodkyně baseballkou po hlavě, když se otevíral ElectroWorld ani lidé, kteří tak dlouho křečkovali igelitky zadarmo v supermarketech do zásoby, dokud je nezačali dávat na příděl, ani lidé, kteří preferují turbodieselové motory. /// Aby si chtěl dneska v Evropě koupit V8, musíš být tak trochu cvok. Nezasvěcení mívají pocit, že hodláš investovat hodně přes dva miliony, spíš tři a spotřebu odhadujou metodou „moje Felicie krát čtyři“. Jenže existuje jedna dost pošahaná země, kde milujou sametový chod V8. A tam nevyrábějí osmiválce jen pro horních deset tisíc. Takže až se bude soused vytahovat, že za necelý meloun koupil šestiválcový křižníkoidní Hyundai XG, tak vytasíš s osmiválcovou limuzínou, která bude ještě větší a navíc nebude Made In Korea nýbrž Made In USA a souseda odvezou rovnou do Bohnic. Do té doby ho ulož do stabilizované polohy a nečím měkkým mu podlož hlavu. Ujasníme si pár věcí, cenu budu uvádět přepočítanou podle kurzu 1/25 s připočtením dph a cla. Ty výlohy na cestu a homologaci jsou směšně malý při indivindi akci. A spotřebu přepočítám EPA z MPG na l/100km. Není to spotřeba v situaci, kdy gumuješ zadníma kolama při rozjezdu od semaforu. A začínáme: Ford Mustang GT: V8 4,6 300 koní, spotřeba: 13,8 město, 10,2 dálnice s pětistupňovým automatem, 9,4 s pětistupňovým manuálem Tremec. Cena: 840 000 Kč. Už chápeš, proč se jich po Praze prohání jako much? Fotky netřeba, zná každý. Dále. Chevrolet Impala SS. Novinka se stejně rodokmenovým jménem jako Mustang. Nový "anti-camcord". Není členem fašistické Schutz Staffel. To SS znamená Super Sport. V8 5,3 DOD 303 koní, spotřeba: město 13, dálnice 8,4. To dělá ten hliník a vypínání válců. Cena: 903 000 Kč. [odkaz] / [odkaz] / [odkaz] / [odkaz] / [odkaz] / [odkaz] Pokud chceš to samý auto jako dvoudvéřáček, jmenuje se Monte Carlo a stojí úplně stejně. Dále tu máme známou famílii Chrysler 300C, Dodge Magnum a Dodge Charger. Všechno je to převlečený jedno a to samý auto, tak to sfouknem naráz: V8 5,7 HEMI 340 koní, spotřeba: město 14, dálnice: 9,4. Cena všechny tři okolo 950 000 Kč. Pokud si neuposlechnul doporučení na začátku, tak neztrácej čas s psaním reakce typu "čtyřválcový PT Cruiser žere 20 litrů na sto km" a radši bež stát frontu na zlevněnej salám.
Otazka. Naco sa robi to vypinanie valcov ? Aby akoze ja American mam osemvalec ale kedze ho pri 60 mph na dialnici nevyuzijem tak tam mam vypinanie valcov aby som ukazal aky spickovy motor tam mam ?
Takze tu nizku spotrebu tam mas vtedy ked ides na polovicu valcov a ten vykon a "sametovy" chod ked ides na 8. Ja myslim ze je lepsie mat polovicny motor s turbom napr. 2,0 TFSI s "len" 200 PS a "len" 280 Nm od 1800 ot a to uz vyuzijes. A nemusis nic vypinat aby bola spotreba nizka. ;-)
Nějak nechápu tvojí logiku. Vždycky je přece lepší mít na výběr podle aktuální situace. Jinak amerických osmiválců bez vyp. válců je zatím pořád mnohem víc druhů než těch s vypínáním. To mají všeho všudy HEMI a Small Block. Takže ti nikdo nebrání koupit si klasiku. Třeba toho Mustanga. Jenže já se s tebou pořád bavím vážně a zapomínám, že si GTIho agent na Slovensku. >:D Teď mi to secvaklo při tom TFSI. >:D
>:-[] >:D:yes: Uz som ta skoro mal a isiel si si zistovat co za motor co ? >:D Ja stale len naznacujem ze je zbytocne robit "Small" Block 5,8 l ked taky objem nevyuzijes. Pekne to znie to je pravda ale napr. kvoli ekologii vadi diesel ale nevadi to mnozstvo zbytocne spotrebovanych surovin a materialu a teda aj energii ( pri vyrobe ktorej sa vytvori ovela viac sadzi a prachu a ineho svinstva ) na vyrobu velkeho motora a auta ktore sa - priznajme si to - skoro nikdy nevyuzije. To skoro preto lebo nad tymi zvysnymi 5 % treba mavnut rukou.
Ale ved auto v statoch je brane ako spotrebny tovar to znamena spotrebujem odhodim kupim druhe. Takze mozes mat motor co vydrzi pol mega km ale po 200k alebo menej ide auto na srotovisko a teda este dobry motor sa vyhodi. Europsky motor vydrzi 200k a ide tam kam americky. Spotreba materialu a energii nizsia ale uzitok rovnaky.
Proč by šel do šrotiště, když by nebyl na konci životnosti? Vždycky se najde někdo chudší, kdo si ho za pakatel koupí. V USA nefungují zákony ekonomie a v EU ano? :-) Já tu nehodlám obhajovat, že větší motor žere míň a spotřebuje se na něj míň materiálu atd. To je samozřejmě non-sens. Ale nepřipadá mi to jako něco, za co bych se měl stydět, když mám silnější motor s více válcema.
Zakony ekonomie ano. Ale nehovor mi ze american najazdi v jednom aute 200k km. Okrem taxikarov samozrejme. Najazdi 80 potom to dostane dalsi ten prida dalsich 70 potom este jeden a este jeden a stacilo.
to je divný bez těch smajlíku, měl tam bejt tenhle >:D , ale já jsem antismajlíkář a dávám smajlíky jen sporadicky takže to potom takhle vypadá, vypínání řady válců je chytrá věc a jak já bych mohl něco namítat proti V8 když si šetřím do prasátka na Mustanga? :yes:
>:D:yes::yes: Tys mi zkazil víkend >:D;-) Jo, já viděl v Revoluční fakt toho Mustanga za ten směšnej peníz... ani se tomu nechce věřit... 300 koní... ja snad dneska neusnu... :yes:
je mít auto... to ostatní... to se zvládne. Jo, jo, velké procento motivace mít naftu pramení fakt z toho, že mám kámoše na bagru. Takovej malej českej evergreen. Tihle, ti mne nezajímaj. Pak jsou ti, co je jim jedno, kolik jim to točí a na chatu zpravidla nejezděj závod. Jdou do nafty... míň to žere a byla i levnější. Pak jsou ti, co milujou samet. Šest válců a ševelení podzimního listí. Tech je tu poměrně málo... vyžaduje to už solidní konto... tak ti jdou do benzínu. Pak je tu pár těch, co maj víc koní než krevního tlaku... a o to větší to konto... ti MUSÍ do benzínu. Nejvíc je těch "normálních" Milujou to, na co nikdy mít nebudou a maj to, co nikdy nechtěli. Taková normálka... koupí si do malýho auta basovej reprák, neholí volant... a občas si připadaj jak v 911... Tak tihle, když si dnes sednou do solidní nafty... tak to skoro ani nepoznaj. Je to k neuvěření, ale je to tak. Je úplně jedno, co si koupíš... na všechno si zvykneš. Dnes navíc u solidní nafty neděláš kompromis... akorát... prostě... jako... dokud nebudu zlomenej, zbytej a na jednom koleni... jedu benzín... P.S. naftovou legendu zatím neznám... miluju legendy.
je, že tady čtem o filtrech pevnejch částic... Kapišto? Čtem... jen čtem... zatím na silnících jsou tím filtrem mý plíce. Jo, přesně, jak píšu... Tragedie je, že se tu většinou dojížděj starý nafťáky... Já nenáviděl za komoušů ty čmoudící Avie... a je to tu nanovo... jenže od osobáků... některejm to čmoudí tak, že maj špinavej celej zadek... a já... věčně s vnitřní cirkulací jezdit nemůžu...
A to kedze tu jazdia stare naftaky automaticky aj tie nove s filtrom su zle ? To by sa dalo povedat aj kedze ocova Lada z roku pana 1980 vypustala oxidy siry tak nebudem kupovat benzinak. PS:to s tou vnutornou cirkulaciou sa da vyriesit velmi jednoducho-musis jest menej fazule a potom sa to bude dat vydrzat aj so zapnutou.
:-) Tak to zkus... :-) P.S. Nikde jsem nenapsal ani slovíčko kritiky na nové motory... naopak... nahoře píšu, že u nich už neděláš kompromis. A tvrdím, že 70% šoféru na místě spolujezdce by solidní naftu ani dnes už neidentifikovalo... Jo, jo, velké pokroky...
Ked si to nikde nenapisal tak naco ta kritika nafty vseobecne. Tie stare diesle co tu su tu budu aj tak to nezmenis. A tie nove kedze su dobre si kritiku nezasluzia lebo su dobre. :-!
Leštíš teď dobře, ale špatnou vačku ;-) Jozki... nikdy jsem tu nenapsal kritiku na moderní naftové motory. Vždycky jen kritizuju systémy "kámoš na bagru" "kanystrovej kovboj" >:D případně "indiánská dýmka míru" >:D Kapišto?
"Nafta patri do kamen" je tvoj vyrok to azda nepopries. Z toho je kazdemu jasne ze si hovoril o VSETKYCH naftovych motoroch. Ak by si myslel len tie stare motory tak by si to preformuloval. Nakoniec ved v tvojom zamestnani sa najviac pouzivaju "slovne hracky" a vyrazy s "neurcitym vyznamom" a "gumenne" pravidla a pod. ;-) Nemam pravdu ? :-!
Klid... nevytrhuj z kontextu... jo, u článku "milovníci Porsche nemilují naftu" jsem napsal - nafta patří do kamen. :-) Ale teď musí do diskuze zasáhnout koncernová pravidla :-) - konec diskuze, šupem na víkend. Nafťáci žhaví, benziňáci se budou na silnicích trochu krotit. Bravo VW-PORSCHE, Bravo Jozki, bravo naf... no, to si nechám na jindy... ;-):-):yes:
Agent vrátí A8 a půl roku bude zajíždět Foxe... v naftě, samozřejmě :-);-) P.S. Jak jde o koncern... trvám na pravidlu jednoho šiku :-) v tom nemám slitování... :-):yes:
Ahoj! Může mi tu někdo vysvětlit, jak může mít pětilitrovej motor po městě spotřebu 13l? Jak je možné,že americká auta již dávno nebrázdí naše silnice ve velkém? - stojí jako A4 v základu...a je to Mustang! PS: po městě mám spotřebu víc jak 13l...a to jsem si myslel,že subaru motory umí 8-s PPS: nic proti dýzlům,ale každý zná to pořekadlo: "život začíná nad 4000tis.ot/min!" :-)
Půjč si u Charouze kompozitovou Corvettu C6 a jeď s ní po dálnici 100. Její small-block má zdvihový objem 6,0 a pojede za 8-9 na 100. To ti garantuju. Ono to bude možná jinou konstrukční školou. ;-) Nebrázdí ve velkým, protože nejvíc se tu prodávají největší šunky, to ví přece každý. >:D
já bych ti tak rád věřil...ale s našim autem to ve 100 na dálnici udělám tak za 6...fakt,můžu si to kontrolovat hned na navigaci.Lehká nožka a těch šest je možná moc.Ale netvrď mi prosím,že ve městě se s tím vejdeš pod 15l...PS:co znamená jiná konstr. škola? já jsem pár am. motorů viděl a myslel jsem, že jsou super-až na spotřebu.Co tam jako montujou jiného než japončíci,že jim to žere míň jak 3litr z outbacka? (ten má "jen"250k)
Tak já si naschvál šibalsky vybral Corvettu C6. To je asi největší rozpor mezi zdvihovým objemem a spotřebou na světě. Celý auto je vyrobený z různých kompozitů, balzy a dalších lehoučkých materiálů. Má výtečnou aerodynamiku. Motor je celohliníkový. Jinou konstrukční školou jsem myslel právě to, že při klidné jízdě se tak silný vysokoobjemový motor vůbec nenamáhá. Okolo 60MPH mají americké motory nejnižší spotřebu (americká cestovní rychlost). Samozřejmě že u každého silného benzínu hodně moc záleží na stylu jízdy. Objem opravdu nesouvisí se spotřebou tak přímo jak by se mohlo zdát.
jistě,to jako fyzikálně vzdělaný jedinec chápu. Kolikže má tak Corvettka hmotnost? Jo,s tou aerodynamikou - jak zřejmě víš,aerodynamický odpor začíná hrát rozhodující roli nad zhruba 100 km/h (odpor vzrůstá s kvadrátem rychlosti).Moje Legacy má Cx=0.30...kolik má Chevy? Prochází crash-testy? Ale začínáš mi to pomalu osvětlovat...hmotnost beru! co dál? ta technologie,rozepiš se prosím...
Ale jako fyzikálně vzdělaný jedinec jsi nenapsal co myslíš těmi 100km/h, jestli součet všech veličin, nebo pouze rychlosti vozu, aerodinamický odpor má v podstatě vliv už při rozjezdu. Si představ že jedeš 10km/h a proti tobě fouká vítr 90km/h, tak to už se sakra projeví, ne? :yes::-!
13 galonů (to to od Lonese schytám ;-) ) Galon... to je jako když si to odmeříš v holinkách. P.S. Jo >:D život začíná nad 4tis... tohle nám vždycky potvrdí Messner :-):yes:
Nebude ta tvoje spotreba v noze?;-) Jestli mezi dvouma semaforama stihnes zaradit az na 3 a pokazdy to vymotas nad 4000, tak bysme ti ji meli jeste zavidet (tu spotrebu ne nohu) :-)
brácho, znamená něco jiného - "DOdělej DOma" na tom jel komunismus tady celjch těch 40 let. To bylo tak vžitý pravidlo, jako pravidlo pravý ruky... :-)
no, ale to je prd.Z Detroitu jsem se dozvěděl, že plánujou speciálni edici Mustangu na vývoz do Německa.Mustangy budou mít SHD neboli System des Holz***s Spritzguss...........
moje noha je moje noha,sportuju a tak ji mám těžkou...a subaru taky není pro šetřílky(až na LPG). Já prostě nechápu,jak to ti amíci dělaj,že najednou vytasili motory, který s dvojnásobným objemem dělají stejnou,ne-li menší spotřebu než japonské nebo evropské motory. Nechápačka. Nebo si tam píšou údaje z eco-jízdy??? :-)
Ne, on tak jezdi normalne. Diesla nikdy nemel. Ja taky jezdim mesto vicemene predpisove, ale nejak mi to neda a na tu predpisovou rychlost se dostanu driv;-) Taky jinak radim. Ale nac plakat nad spotrebou. Kdyz mas na opici, musis mit i na banany, jinak mazej ke stojanu s cernou hadici:-)
1)píšou si tam opravdu údaje z velmi klidné jízy (jako každý i japonský a evropský výrobce) 2)mluvíme vesměs o vysokobjemových V8 z lehoučkých materiálů a často s vypínáním válců, takže většinu cesty jedou na 4 válce. Divil by ses jak americký vysokoobjemový motor při klidné jízdě žere málo. Od ropných krizí 70.let na tom těžce pracujou.
Řekněme, že mám docela přesnou představu jakým stylem jezdíš. >:D Napověděly mi to i některé nestandartní doplňky uvnitř tvé čičiny. ;-) >:D Navíc si měl relativně těžký auto (jak ty říkáš "gazík" s relativně nízkoobjemovým motorem (na ameriku). Půjč si STS V8 a jeď s ním někam, kam nechceš. Třeba k zubaři. >:-[]
Tohle vsechno je pravda, rikal jsem ze reju;-) 3.6 je na SRX zalostne malo a pak tomu musis stat na krku. Je to stejny jako Fabie s 1,2HTP, tak mas taky spotrebu 9/100, protoze tam mas porad 2-3 a plyn na podlaze >:-[]
Ano ano, to se snažím Allesiovi celou dobu vysvětlit. Prostě mnohdy ten slabý motor žere mnohem víc, protože "nestíhá" a má hodně práce. Small Blocky si většinu života pobrukujou v neuvěřitelně nízkých otáčkách a prostě paradoxně žerou málo, protože mají velký objem. Ale stejně si myslím, že i s verzí V6 3,6 jde jezdit úsporně. Vždyť já to zvládnu s dvoutunovým autem a V6 3,3 180HP od podstatně méně prestižního výrobce. Kombinačka 12-13 a to je to auto jak kráva a má jen čtyřstupňový automat. Takže asi tak.
Naprosto si rozumime :yes: Taky nijak nepopiram, ze jsem s SRX jezdil stylem, seslapnout az na podlahu a pockat si na vykon:-) Ten vykon se moc dostavit nechtel, ale ta spotreba se dostavila:-) Plne sdilim tvuj nazor, ze v aute by mel byt lehce "naddimenzovany" motor. Kdyz to budes chtit, budes ten vykon mit a jinak si jen tak spokojene prede :yes: A vubec, R4 bych povolil maximalne do aut velikosti Fiesty:-) Cokoliv pod R4 bych zakazal, jako przneni automobilismu a daval bych za to sazbu od 2-5 let jizdy na kole a potupakem:-)
Houby slamaky, tyrolsky klobouky s praseci stetkou;-) Neboj, jezdilo by tu mnoho aut a ne takovych tech ruznych Poloaut >:-[] Na druhou stranu nutno rict, ze kolikrat bych jel radsi riksou nez taxikem:-)
Začínám chápat - když držíš otáčky pekelně nízko u Fabie, nic nevyjedeš a je to k ničemu. U velkého motoru máš dostatek výkonu i momentu na klidnou jízdu...=nízká spotřeba.Jakmile ale šlápneš na plyn, teče to tam asi nehorázně rychle. PS: jakto,že se ty auta neprodávají u nás? Určitě by si mnoho "podnikatelů" pořídilo radši mustanga, než A6. Já sice zůstávám u své značky ať se děje cokoliv,ale pomyšlení, že na sněhu nebudu s širokým úsměvem předjíždět BMW nebo MB ale ameriky mě láká >:-[]
1)tu jsou předsudky 2)je tu nenávist vůči všemu americkému 3)přednosti amerik jsou i při individ. dovozu patrné až u aut s cenou od 700 000 výš (musíš totiž připočíst 19% DPH a 10% clo) a to je tady zanedbatelný kousíček trhu 4)momentálně zažívají v ČR ameriky docela boom. Vsadil bych se, že letošek bude, co se registrací dovezených amerik týče, zdaleka nejúspěšnější rok, překonávající i euforii krátce po převratu a já osobně před pár dnima během krátké cesty po Praze viděl TŘI nové Fordy Mustang GT. Docela výmluvný obrat.
Nenávist? Já si o americkém průmyslu myslím své, ale např. Mustang je taková legenda, že....bych se povozit nechal. Abych srovnal pocity v hlavě. PS: co v tom za tu cenu je? Klimoška,kůže,nějaká další elektronika, nebo to je holé auto+dokup si co chceš?
No zrovna Mustang je docela holý v úplně základní verzi V6. Ta ale skoro nikoho nezajímá. Osmiválcový GT má výbavu celkem slušnou. Dokupujou se nějaký pochromovaný prvky do interiéru. Ale prakticky každá větší amerika má bez příplatku automat, tempomat, klimatizaci, litý kola. Limuzíny i kůži a dřevo.
Kuknul jsem na off. stanky fordu v USA a je to síla! Ale 4.0 V6 jen 210 koní? a krouták stejnej jako mám já? :no: . Ten osmiválec je super! Mě by stačil ten GT za 25.835 doláčů!(proč je tam hvězdička??).Fantastická cena...začínám se bát kvality :-|
tak ceníková cena mojí Legacy je prakticky stejná jako ameriky V8? (no, ještě přihodit 19%+10%)...ono to dělá hodně.Ale je to auto s horší výbavou a není to čtyřkolka...zato je to OSMIVÁLEC! Dílenské zpracování asi budu mít lepší. Ale je to OSMIVÁLEC! Jaktože se mondeo prodává za zhruba stejnou cenu???!!!! To je podvod?! nebo je to tím, že Ford v evropě je někde jinde než v americe?
Bude to spíš tím, že v Evropě nás dřou z kůže. Když i německý auta prodávají v USA levněji a s delší zárukou. A to musí přidat taky clo a předělání na tamní předpisy. Jinak Legacy a Mustang nelze porovnávat.Úplně jiná auta. Kvalita je ok. Stejně tak Mondeo něco jinýho. Pokud chceš srovnávat, porovnej Mondeo s Fusionem na amerických stránkách. To není ten Fusion, jako v Evropě. To je "americký mondeo" ;-)
Hmmmm,při kurzu 1:25 je ta moje Legacy v americe za nějakejch 630.000 Kč. Nemusím dodávat, že já jsem jí tu koupil se slevou za 850.000 :no: .A to ještě byla supr cena.Kdyby se ten mustang prodával tady oficiálně,začínal by asi rozhodně nad milion. Sakra. Amíci mají vyšší platy,životní úroveň,jsou tlustý jak prasata a mají takhle levný káry?! Soudruzi,pojdmě dovážet auta od nich sem a vydělat na tom balík!!! :-!
Ted jsi na to konecne kapnul! Zustan u svyho! :yes: At je to Subaru nebo Audi nebo Kia, hlavne, ze te to oslovuje. To je neco, co absolutne beru. Ale mit treba Kiu, protoze jsi na ni mel penize a tvrdit, ze je lepsi nez Audi, protoze ma sedivej volant je picovina:-( A k tomu predjizdeni v zime, zrovna BMW bych jako priklad nedaval. Ten jejich XDrive je dost dobrej a bude v provozu plne srovnatelnej se Subaru.
Brrr,elektronika co řeší průsery,když letíš ze zatáčky mi nahání strach! lepší než nic,beru. Ale u Symmetrical AWD tomu zabráním ještě před tím, než to nastane (viděli jste cestu do minulosti? :-) ). Ale když utrhneš kola (zadní,poháněná) tak máš sáňky. Že se ti pak něco připne...může ti to zachránit zadek,ale věřím víc permanentu
Hej, Steeve, slyšíš, tohle tě probudí. Ráno se nehol, vklouzni jen do lehce sepranejch jeansů a nahoru vem košili od Kleina. Myslím tu s knoflíčkama na límečku. Levačku obrň Breitling Navimetr z padesátýho osmýho. A vem si pořádný boty, jo. Protože, Steeve, je to tady. Doprčic, je to tady. Ten Shelby je drzej, má potenci a bude to umět. S tebou i se mnou. Já vím, ty znáš ty padáky tam u vás ve Friscu, skočíš,letíš, jedeš, skočíš, letíš, jedeš. Tady, tady je to na draka, skočíš, letíš a seš v díře. Teda, Steeve, ve výmolu, rozumíš. Prostě na draka. Jenže je tu ten Shelby, a já ti píšu, já to tu křičím, tohle je dělo pro bejka. Tohle je kára co se za nikým neotáčí a už vubec se na ní nebalej holky. Protože tohle Steeve, tohle je kára pro ty, co to tam nahoře maj dost v šusu. Steeve, já ti tohle musel napsat. Často na tebe myslívám... a vím, že s tebou v tom třiaosumdesátým odešlo kus chlapskýho světa, a odešel tam i ten Mustang. Tak já chci, abys věděl, že seš zpátky, že tvá hvězda je stále mezi náma, a že na zpětné tohohle Shelbyho, pověsím melej stříbrnej klíček. Bude na řemínku z kůže chřestýše, ty víš proč, viď. Nikdy nezapomenu na tvůj pohled do zrcadla na závěr toho dokonalýho bijáku, Bullite... Jo, a toho Shelbyho, toho tu budu honit jako ty, n-e-k-o-m-p-r-o-m-i-s-n-ě-. :yes:
:yes: tohle je prostě něco, jedna nejlepších honiček vůbec a nic lepšího než uličky z Friska vybrat nemohly.Jo to víš, že ty mustangy, který k natáčení používaly pak nechaly sešrotovat........
Přesně tak. :yes: Málokdy se jim povede natočit tak super honičky a navíc ještě s takovou atmosférou. :yes: Doporučuji všem GTA San Andreas. Druhý město je kopie Frisca a je to fakt krásně udělaný. Tam si jako ten Bullitt budete připadat ;-) Taková virtuální interaktivní cesta ke snu, no ;-) Jo a nejklikatější uličku na světě tam taky najdete. A "letíš, jedeš, skočíš, letíš, jedeš" taky zažijete ;-):yes:
dneska ty honičky jsou o ničem, nejvíc se zasměju když nějaký nový auto nabourá a ani mu nevyletí airbag.Taková blbost, třeba Česká spojka jak s tím meďákem narazili do stromu a airbag nic.......
Jako bys nevěděl, že se mergl potýká s problematickou elektronikou :-) Se nediv, jak malej lojza :-) Já se zase nasmál u Kurýra 2. Jsem netušil, že můžeš s A8 prorazit zeď, skočit z baráku na barák a auto se ani neškrábne. Teď už rozumím tomu náskoku díky technice :yes:;-)
It's Beautiful............hergot dlouho to nedávali v televizi a když už tak nemám čas nebo se posere video.Tenhle film je bezvadnej stejně jako ten Shelby a McQueen se opravdu předved......
Mno tak honička je rozhodně klasická, ale že by byla bez chyby... Tak třeba ten charger stratí cestou minimálně 5 poklic (asi rezerva), pak třeba ty střihy s tim VW Broukem... Atd. Jo a nemyslim si, že je to Shelby, ale normální Mustang '68 bez koně na masce... Jestli někdo má důkaz, že ne, prosím vyveďte mě z omylu : ).
Šetři, protože teď to má smysl. I ty můžeš mít letošního Mustanga v nižší výbavě a se šestiválcem. Snad ti stačí dva airbagy, klimatizace, CD přehrávač, automat, tempomat atd. Má nalítáno sotva 20 000 mil. Ale to hlavní, je to Mustang, má 210 koní a 325 Nm a přijde tě i s clem a DPH na 580 000 Kč. [odkaz] / [odkaz] / [odkaz] Takže ještě zvaž ten nákup nákupní tašky na kolečkách.....
GTI nad ojetinou ohrne nos, pro Miceka to nemá Holzgas, pro ZZ to je moc de juve, pro Matese zas moc emerický a na mě je to jen šestiválec a má to jen o 10HP víc než nový GTI a nemá to tak agresivní vzhled jako V8, ale furt lepší než koupit něco za ty love od Korejců.........
Má to možná jen o deset koní víc než GTI, ale vzhledem k tomu, kolik stojí mu ty koně spíš přebývají. >:-[] A co si myslíš o Saleenu? Mírně zajetých 400 koní za 1,3melouna. [odkaz]
Tak jsem se dnes v tom Mustangu svezl. Je to dost bída. Dobrej zvuk, ale na jízdu nic moc :no: Než se ten motor dá do pohybu, tak to trvá. Pro můj styl jízdy je lepší nižší obsah s turbem. Třeba taková Supra :yes: Co mě ale zatím nejvíc dostalo je Gallardo. Kam se hrabe SL500. A velmi překvapil Cayman S - fakt velmi milé překvápko!!! Už se těším na DB9 >:-[]:yes:
Hmph...až budeš zase testovat,můžu ti dělat vodonoše? Ze zadního sedadla ti pokorně podávat nápoje a občerstvení...(abys toho Astona zbytečně nepolil... ;-) )
Tak hele. DB9 mě velmi VELMI mile potěšil. Čekal jsem spíš takovou nudnou masírku pro bohatý synky. To auto je radost řídit. Možná to jede míň, než Gallardo nebo Cayman, ale ten pocit. Tak krásně se kontroluje ve smyku. Fakt nářez! Radost, fakt RADOST se tím vozit :yes: Oproti tomu je SL nebo CLK dost velká nuda :no: Nějak mi Mergly nevyhovují. Těžký chraplavý zvuk... fakt jen auto na dálnici. Prostě to rozjet a držet. Zábava minimální. ;-\
Zábava? Zrovna jsem se přehoupl do poslední čtvrtiny závodu tisíc mil. Teď má můj lehce upravený 1970 Nissan Skyline Hard Top 2000GT-R(KPGC10) (nastavitelný podvozek, malé turbodmychadlo, odlehčený o cca. 220kg, odlehčený setrvačník, sportovní jednokotoučová spojka, plně nastavitelná šestistupňová převodovka a modifikovaný enginemanagement) na tachometru asi 1200 kilometrů a čeká mě 35 kol na Circuit de La Sarthe, tj. asi 480 kilometrů. A každičká zatáčka s timhle staroušem je pure fun :-) Zvláště těch 25 kol na Nordschleife jsem si parádně užil ;-)
Ve "vysich" segmentech je podil nafty jeste vetsi.Celkovy podil by byl mnohem vetsi kdyby naftaky staly stejne co benzinaky! Ten vetsi podil benzinaku delaji prodeje malych aut (Fabia,206 a pod) protoze tam se cena naftoveho motoru projevi nejvice! Ale to kazdy asi vi :-)