Volkswagen, jenž oznámil přechod na sportovnější design, pochopitelně nemohl chybět na výstavě SEMA a novou image nepodpořit. Úpravou prošel passat, jetta a touareg.
Že by Volkswagen rozšířil paletu lidových cenově dostupných vozů? Po masových modelech Phaeton potom Touareg přichází Passat se 572 koňmi.
Za čtvrt roku by prý mělo přijít Polo s motorem 4,2 a výkonem 335 koní. A za další rok Fox s motorem 3,2 a 250 koňmi. Tak uvidíme
že to neni diesel >:-[] btw. ne že to jak tank vypada, ale 2x garrett gt25, tak to bude i tak zrat. ani nenapsali , jeslti to ma misto zadních sedaček další nádrž ;-) ... imho ten tmavej předek no nevim nevim . jak po bouracce a bez laku :-O
jettu som na fotkach sice nenasiel, ale nevadi. este toho touarega by som mozno rozchodil, ale ten passat vyzera otrasne. a este k tomu ho supli do krasnej bielej. vobec sa to tomu nehodi. cele to je akoby nasilu chceli nieco vytuningovat. nie kazde auto je ale na to stavane.
jednoducho :no:
2 turbodmychadla? A proc ne rovnou 2 motory. V pocitacich ted taky frcej dvoujadrovy procesory. Asi si u VW rikali: kdyz uz musime tunit, tak fest. Proc to nevytunili decentne? Takhle je to preplacany a je to jako jit s brokovnici na komara.
Brácho tak to je poslední důkaz, že Apoštol je nejlepší auto na světě. Stáhneš wallpaper, vytiskneš si ho několikrát na barevný tiskárně. Jednoho na stěnu vedle postele, druhýho na strop nad ní a třetího na vnitřní stranu dveří záchodu, protože když se na něj delší chvilku podíváš, tak se z něj... Zlepší to pravidelnost a kvalitu stolice. Ráno vstaneš a první co uvidíš, bude jeho krása. Vylezeš z postele, poklekneš před obraz Apoštola na stěně a 250 krát (na počest každého koně v motoru 3,2 FSI se vstřikováním ze speciálu LeMans) udeříš svou hlavou do podlahy za radostných výkřiků "ó Apoštole ó Apoštole jen Ty jsi nejlepší, chlebe náš vezdejší, můj život patří jen Tobě" - prásk do podlahy. Tvůj život se rázem rozjasní a najdeš jeho nový smysl.
Apoštol nás osvítil a všem ukázal, že supersporty jsou jen předraženou masáží ega zakomplexovaných. Jen on odveze pět lidí s bagáží, dvěma golfovými pytli a rakví na střeše rychlejc než trapně zastaralej McLaren F1, kterej se bez 4Motion ani neprotáhne rozbahněnou cestou na chalupu. Amen.
:no: Ach jo. Čekal jsem hodně ulítlou narcistickou snůšků, ale tohohle jsem se nechtěl dožít. Trapně zastaralej McLF1? A není on 12 let stár? Výdobytek techniky, který k jízdě nemusí vážit 2 tuny, ale 1140kg. Který k jízdě (a podotýkám sakra rychlé) nepotřebuje turbo či kompresor, ale dorbý atmosfericky plněný motor. Zde od BMW. A má poháněnou zadní nápravu, protože je to supersport či spíš král supersportů. 4Motion? Jel jsi s tím? Fakt není o co stát. A zrovna Ty že mluvíš o zakomplexovanosti? Klidně mě pomluvte jak chcete, ale kopat do McLF1 a velebit to nahoře ať to stojí co to stojí? Už nebudu psát další otázky, ale občas prosím myslete, než začnete psát.
Ze prve co uvidim rano bude jeho krasa? To akoze krasa VW? Ved su to dizajnovo otrasne auta :no::-! Uplne nudne a chladne. Ten tvoj apostol je bohuzial mrtvy bracho. Amen a uprimnu sustrast >:D
Jo, brácho, až se ráno podíváš na tu svou vymodlenou šunku z bazaru u vás za rohem, nezapomeň... je tu taky VW-PORSCHE. Dokonalá politika... dokonalej styl. Já vím, je to těžký, koukat na Lidový vůz a přitom nemít ani na pořádný kopyta o Baldiniho... Ale to je úděl neschopnejch. Ten zbytek, ten vidí, ten cejtí, ten nabírá, ten větří... Tak tohle, tohle umí fakt jen mistři... Až jednou, brácho, budeš mít volnej den... udělej si vejlet do ráje. Do VW-PORSCHE ráje. Tam ti předvedou co je tah na bránu. Tam ti naplněj tvý dávný zasutý sny... Nezapomeň heslo - RAKETA. Tak BRAVO VW-PORSCHE, BRAVO RAKETA :yes::yes::yes:
...nehovoril som. hehe... Tohle, bracho, to je kara pro bejky. Rikas bila barva nema koule? Jenze, jenom bila, protoze jenom opravdovej bejk vi co je to cistota sily. Tak si sedni bracho, vem sebou Veru Bilou a pak zjistis, naco tech petsto neco koni mas.
No to si piš, že je to kára pro bejky... A káps´na to - už to slyším z repráků - ...duj... duj... duj... duj... dešuduj... dečumina... dečumina... šarlaguj... dečumina... šumidaj... dečumina... šumidaj... šár... lagy... šár... lagy... dešuduj. ;-)
Tak to je hustý. Takovej odvaz jsem nečekal >:D Ty to vyprasili! Ta bílá mu teda mega nesluší a ten * v podobě černých fujtajblů >:D Hahaha, muhehe >:D To má být to optické snížení zádě? >:-[] Tady i přídě :-) Jdu se podívat na Sportlounge, abych si spravil chuť :yes:;-)
Dnes máme pondělí, sedmého listopadu. Svátek slaví Saskie. Tak jim všem blahopřejeme. A nyní už Karel Tunerek a krátký přehled zpráv. Ve Francii opět další zranění, bilance zahraničního obchodu za září je opět kladná, ministr světa EU zvažuje rezignaci a na konec ze světa automobilů, VW Project R GT... natrhne hnědku i koncernovému bratříčkovi Veyronu?
Tak ten Apoštol... Myslím, že vnitřek Apoštola se vyjevil ve své kráse... Je potřeba určitý časový odstup od nového stylu... musíš vstřebat nové linie... a ty jsou v tomhle Apoštolovi uvnitř umocněné barvou i materiálem a působí fantasticky. Pohled zvenku... odhaluje potenci s jakou civilní Apoštol vyjel z brány. Pokud tu hodnotíme barvu jako určující kriterium krásy... pak nezapomeň, že barva je to, co si můžeš vybrat... tak ta bílá je chladná a nemušíš do ní jít... když ti ho dodaj v antracitu... nebude to mít chybu... Naopak... zatáhne se civilní chrom přední masky. A Touareg? Dokonalej silniční pořez... nebo ty snad sháníš auto do bažin?
Rikas bracho ze dva iPody jsou moc? Jenomze vono ten iPod je tak sakra dobrej, ze musis koupit alespon dva. Jako dva Garrety pod kapotou. Jako dve vecka na kapote. Tohle bracho, tohle jeste dlouho nerozdejchas. Bravo Apostol. Bravo VW-Porsche.
Kedze som bol vyzvany po americkych koncernoch urobit to iste aj s koncernom VW, tu to mate: VOLKSWAGEN: Fox: novinka. Moze nasledovat pre EU aj 5dv. verzia /// Fox Plus: na prelome rokov 2006/07 zvazuje VW dovoz buducej novinky mini-MPV z Brazilie. Auto by malo byt namierene proti Opelu Agila /// Polo: rok 2007 a velka novinka: Auto bude o nieco vacsie a bez 3dv verzie! /// Polo „Roadster“: v roku 2009 by sa malo objavit podobne auto, ako je Opel Agila /// Polo Plus: rok po predstaveni Pola – teda v 2008 pride male MPV /// Mini „SUV“: vyhladovo (2010) sa uvazuje nad stvrtou verziou postavenou na platforme noveho Pola – male SUV by malo byt cca. vo velkosti studie Skoda Yeti /// New Beetle: design auta v buducej generaci ostane z vacsej casti nezmeneny. Bude sledovat „linky“ konceptu Ragster. Dojde k „prehodeniu“ na platfomu buduceho Golfu (2008/09) /// Golf: este pred uvedenim novej generacie by na buduci rok malo mat premieru klasicke kombi Variant, nasledovane faceliftom celeho radu. Uplne nova generacia v roku 2009 (obrazok na poziadanie...) /// Golf Plus: relativne novy model /// Eos: novinka /// Corrado/Scirocco: nove sportove auto, vychadzajuce z Concept-R. Verzie coupe a roadster. Premiera koncom 2007 /// Bedoin: kompaktne SUV (niekedy oznacovane aj ako Marrakech) bude predstavene v roku 2006 /// Passat: novinka /// „SportCoupe“: 4dv velke coupe ako konkurencia pre Mercedes CLS. Premiera v roku 2007 na IAA /// Phaeton: druha generacia az v roku 2010 (obrazok tiez na poziadanie...) /// Touran: nemam zatial nijake spravy, ale tipujem, ze nastupca pride okolo roku 2009 /// Sharan: nova generacia v 2007 /// Crossover-Van: povodne plany hovorili o tom, ze VW by mal miesto krasnej studie Microbus zacat vyrabat velke crosssover MPV od 2007/08. Malo byt postavene na platforme Transporteru. Teraz ale bolo oznamene, ze VW bude spolupracovat na velkych MPV s DCX (..tie ale budu iba pre US trh). Nie je tak jasne, ci povodny projekt crosssover MPV bude zit iba pre EU a exportne trhy mimo USA.... /// Touareg: facelift v 2007. Mala by pribudnut verzia „spot“ so vyrazne klesajucou zadnou castou... (Vacsinu buducich VW mozem „ukazat“, staci povedat ktory...)
SKODA: Fabia: premiera takmer iste v roku 2006 (...aj ked Thomas Ingelnath sa na nejakom stretnuti s dealermi minuly rok vyhrazal az letopoctom 2007). Kombi pol roka po HB. Sedan uz nebude /// „male MPV“: auto podobnej koncepcie ako boli studie Roomster a Yeti (od ktorych si zoberie aj designove prvky) sa ukaze v roku 2006. Skoda ma pre toto auto zaregistrovane nasledovne mozne mena: „Kubig“, „Qubig“, „Atlas“, „Langtour“, „Lantur“, „Raker“, „Raumstar“, „Roomstar“ ,“ Spacefun“, „Spaceliner“. /// SUV: male SUV ako technicky dvojnik pripravovaneho maleho SUV od VW. Ideovym predvojom bola studia Yeti, ale vcase ked pride na trh seriove auto (2008/09) bude pravdepodobne vyzerat uplne inak... /// Octavia: relativne nove auto /// Superb: nastupca uz nebude klasicky sedan. Ma ist o nejaky priestranny crossover. Premiera v rokoch 2009/10
SEAT: problemova vec. V tychto dnoch sa rozhodlo, ze Seat bude vcleneny pod vedenie Audi. Znamena to, ze znacka nebude mat vlastny management a bude riadena z Ingolstadtu. Toto je krizovy plan, ktory ma prispet k ozdraveniu Seatu. Nateraz su zname iba facelift radu Ibiza/Cordoba pre 2007, a vypustenie (zatial bez nahrady) MPV Alhambra z produkcie na buduci rok. Dalsie smerovanie znacky bude upresnene v najblizsich mesiacoch...///
AUDI : A2: po sklamani z minulej generacie pripravuje Audi udajne druhu generaciu jednopriestoroveho auta na rok 2007. Osobne o tom pochybujem, ale pre istotu to spominam, aby bol prehlad uceleny. S touto spravou prisiel Autocar...problem je, ze to je jediny zdroj, ktory doteraz o tomto aute informoval. /// A3: nova generacia okolo roku 2009 /// TT: nova generacia vo verzii coupe od buduceho roku, roadster nasleduje od 2007, a verzia Shooting Brake (charakterom podobna rovnomennemu konceptu) od roku 2008 ///A4: nova generacia bude predstavena na IAA 2007 /// A5 coupe a cabrio na baze buducej A4 budu uvedene v roku 2008 (cabrio v 2009) /// A6 – relativne nove auto, od 2006 doplnene o seriovu verziu noveho allroad quattro /// A8: nova generacia od roku 2010 /// R9: velke sportove coupe na bazi Gallarda na prelome 2006/07. Podla vyjadreni M.Winterkorna nebude (!) design velkeho sportaku zodpovedat studii Le Mans quattro /// Q5: kompaktne SAV od roku 2007 /// Q7: novinka ///
BENTLEY: vsetky plany na vyrubu sedanu mensieho nze je Conti F.S. , ako aj na vyrobu SUV boli zamietnute (nastastie). Bentley sa teraz sustredi na vyvoj nastupcu Arnage, ktory by sa mal objavit v roku 2009.
LAMBORGHINI: V nasledujucich rokoc pribudnu tri (!) nove modelove rady: koncom buduceho roka by sme sa mali dockat maloserioveho projektu „Nuova Miura“. V roku 2007 bude nalsedovat ideovy nastupca slavneho 2+2 GT Espada (aj ked seriove auto sa tak volat nebude). Jeho prototypovu verziu by sme si ale mali pozriet uz buduci rok na niektorom z velkych autosalonov. No a v roku 2008 bude nasledovat velke SUV (iba v 3dv verzii a s kridlovymi dverami) ako odkaz na LM002. Do konca dekady by sa mal predstavit aj nastupca Murcielago. ///
BUGATTI: Na bazi Lambo Murcielago (asi jeho nasledovnika) vznikne „seriovy“ model 2+2 miestneho GT coupe. Seriova verzia bude predstavena v roku 2008, este pred tym sa nam asi ukaze ako koncept. ///
PORSCHE: znacka sice nepatri priamo do koncernu VW...ale vsak vieme ako to je. Takze iba tri novinky: na buduci rok bude ukonceny predaj poslednych kusov Carrery GT (a nahradu samozrejme nedostane). V roku 2007 bude faceliftovane SUV Cayenne. No a v roku 2009 pride 4dv. GT coupe Panamera. Okrem tychto troch aut sa objavila sprava o „malom“ SUV Porsche ako doplneni radu VW Bedouin a Audi Q5. Dovody, preco v ten projekt zatial neverim som uviedol pred par tyzdnami a trvam na nich. Naviac, okrem redaktorov AMS, neexistuje doteraz nijaky (doveryhodny) zdroj, ktory by sa o takomto aute tiez zmienoval....
K tolika informacím najednou se snad ani nedá nic napsat! Každopádně děkuju, tedy to za sebe. Budu to muset číst na vícekrát, abych to nějak celý vstřebal (kapacitně, ne obsahově) Snad jen k té Škodovce, že z uvedených názvů bych byl pro Atlas, nebo RoomstEr. Roomstar a všechny ty Space... mi přijdou jak od Mitsu. No a bomba by byla Raumstar. Nemohl by to být rovnou Raumstern?! >:D Nebo rovnou Ramstein. Ale to už připomíná zase Wolfenstein a to směřuje zase k Wolfsburgu. Zkrátka Všechny cesty vedou do VW... Bravo GTI
Atlas, Atlas...povrava sa, ze Skoda to nechala zaregistrovat pre VW. To co cakame ako Marrakesch / Bedouin by sa vraj mohlo volat prave Atlas. Ale nazov to je asi najschodnejsi, spomedzi short-listu...
Jo a ještě k tomu Porsche. Zaráží mě, že jim ta Panamera bude trvat tak dlouho. Čekal bych tak první polovinu 2008... No snad aspoň bude stát za to (jí potkávat sem tam na ulicích)..
Ta Panamera: tazko povedat. ficialny datum hovoi, ze v predaji bude od 2009. Neznamena to ale, ze by vystavnu premieru v seriovej verzii nemohla mat uz niekedy v 2008...
Tak teď stojím v kanceláři na stole... tancuju kozáčka... a mávám Markovi... tohle JE čtení. Tohle je famózní informace... Tady teď řada čtenářů padla do kolen... Jo, už si píšu - 2009 - padá nebe, obzory hoří, přijíždí G-6. Jenže ještě předtím na nás vybafne MARRAKESCH - dokonalej stepní vlk. A pak - Apoštol coupe... tak tohle zahejbá evropským trhem. Pozor - coupe smršť je tu v průběhu 2007. P.S. Velké poděkování. BRAVO MARKO, BRAVO VW-PORSCHE, BRAVO G-6 :yes::yes::yes:
ten golf je parada, ale myslim si ze je to pc-tunning, maximalne facelift. na novu verziu je istotne prilis skoro... ale dik Marko za paradne info ! :yes:
Misoo,...je vcelku jasne, ze ak ma byt nieco predstavene v 2009, tak na oficialny obrazok je dost skoro. Ide ale o "moznu podobu". Nieco, co ten datum (v tomto pripade) celkom pekne podpori ;-)
Takze. To ,ze by sa do Cayennu mali montovat hybridne motory od Toyoty (konkretne ten co je v RX400h) je zatial stale iba kuloarna informacia z IAA vo Frankfurte. Obe strany sa vyjadruju o MOZNEJ spolupraci, ale potvrdene to nie je. Ak sa tak aj stane - bude tento model dostupny primarne iba pre US trh (od 2008). "Globalny" hybrid od Porsche bude ten isty, ktory bude pouzivat VW, a bude k dispozicii az po ukonceni jeho vyvoja (2009/10). A nebude to motor, ktory VW vyvyja spolu s Cinskym partnerom (Tongi University) - a o ktorom sa toho v poslednych tyzdnoch dost pisalo. Tento motor bude urceny iba pre Cinu. Pre EU a USA vyvija VW iny hybridny pohon vo "vlastnej rezii". Tato informacia je uz oficialna a odznela na tlacovke Porsche na IAA. // Btw. hybridny pohon je asi najvyznamnejsim spolocnym projektom Porsche a VW, po tom co Porsche ziskalo vo Volfsburgu 20%. (narazam tym na spekulacie nemeckej tlace, ktora si pod pojmom "prehlbenie spoluprace" okamzite vyfabulovala vyrobu kompaktneho SUV od Porsche na baze VW Bedouin).
Tak jsem si pročetl místní diskuzi a jak tak koukám, hemží se to tady většinou samými VW fans. Já teda nevím, ale podle mého názoru se VW vydal cestou Renaultu a rok od roku dělá designově nudnější a nudnější auta. Audi je jediná výjimka. A4, A6, A8, jedno hezčí než druhé. A3 ujde, Allroad paráda, Q7 jeden velký nafouklý omyl. Seat mi nesedí a VW se drží osvědčeného "čím nudnější, tím více prodáme strejcům a tatíkům od rodin." Škoda se mi začala líbit, ale koupí si ji jenom blázen nebo patriot. Cenově je úplně mimo realitu. Když srovnám plně vybavenou Octávii s Hondou Accord, musím se zasmát a jen přemýšlím, jak může nejlépe placený japonský dělník vyrobit a přivést do EU přes všechna ta cla auto, které je lépe vybavené, má výkonnější motor a přitom mě stojí méně peněz? Jak to ti kluci japonský dělaj? Nebo že by byl problém někde jinde? ;-) Pro pořádek uvedu, že jezdím Focusem, služební auto mám A4 Avant a v současné době přemýšlím o novém voze v horizontu jednoho roku. Líbí se mi A4, jsem moc zvědav na nové Mondeo a naprosto nadšen Sport konceptem Hondy, pravděpodobného nástupce Accordu. To je moje krevní skupina! To, co předvádí VW, nechám opravdu těm strejcům. A teď mě tady klidně ukamenujte...
inSIDer, já rozhodně nejsem z vosího hnízda VW, ale ty tady dáváš za příklad A4? Dobře, máš ji služební, tak až tě pošlou na delší cestu, nech někoho řídit a seď celou cestu vzadu- utrpení! A6 a A8? Proč ne, ale psát o kráse těch aut je taky mimo mísu. Maska připomínající trambus. Jediný VW co se mě líbí, jsou na týhle stránce, fakt, já mám rád extrémy.
Netvrdím, že Audi je nějaké synonymum krásy, ale jeho design mi vyhovuje. Líbí se mi. Interiér i exteriér. Audi neexperimentuje jako BMW, Renault a další. Sází na osvědčený image. Spojení "krásy", techniky a pocitu z jízdy. Prostě, jestli sis někdy zkusil quattro na sněhu, možná to chápeš. Ostatní jedou 40km/h, ty zcela bezpečně 80-kou a jenom kontroluješ zpětné zrcátko. Není to úchylka z pocitu nějaké síly, ale naopak - bezpečnosti a jistoty, že to auto nezradí. Na Audi se mi líbí jejich agresivní výraz nebo sportovní. Nazvěme to, jak to každému vyhovuje. Maska mi nevadí, právě naopak. Na A3 je asi poněkud přehnaná, ale A3 je jen předražený Golf a pro mě začíná Audi až řadou 4. Souhlas s tím, že sedět vzadu v A4 je docela bída. Jednou jsem si to zkusil a nikdy více to nechci zažít, protože měřím 187cm. Já si ale auto kupuji podle toho, abych se v něm cítil dobře jako řidič. ;-) Určitě nepotřebuji do očí bijící káru s křídlem přes celé okno, nechci být středem pozornosti. Ale nechci ani nudnou sériovku ala VW. Ve své době byl Focus něco výjimečného. Já měl po škole a po vojně, více peněz nebylo, proto tahle volba. Teď mohu přemýšlet v širších měřítcích. Kdysi jsem toužil po Golfu, později po Passatu a teď, když vidím, jak je zpackali, je mi to líto. A ani tyhle úpravy je nezachrání. Je to děs. Naprosto nesourodý, násilný design. Je to můj názor, prostě se mi nelíbí. Ten kufr u nového Passatu snad narouboval na karoserii nějaký student. Jakoby u VW nevěděli, co chtějí za auto - zda pro manažery, rodinu, nebo pro všechny. Každý jsme jiný a já teď vyhlížím, s čím přijde Honda nebo Ford, protože jejich studie (potencionální Mondeo/Accord) jsou skvělé. Snad u VW rychle zařadí zpátečku.
Kdysi se mi docela líbil Renault Mégane a určitě jsem nebyl sám. Pak se Renault inspiroval Fordovým stylem "New Edge" a začal dělat auta v tomto duchu - s kombinacemi ostrých hran. Nemůžu si pomoct, ale současný styl Renaultu mi připomíná nedokončené puzzle. Chybí tomu šťáva, auta působí strašně lacině, nejsou proporčně vyvážená a jsou víceméně poplatná své době. A to nezmiňuji ty jejich šílené a naštěstí ukončené úlety... Za pár let po nich ani pes neštěkne. Postrádají trochu nadčasovost. Vždyť se stačí podívat na Golf čtvrté generace. To je nadčasový design, který se bude líbit i po letech. Ale současný Golf? Korejec jak vyšitý. Na silnici si ho vůbec nevšimnu. Naprosto zapadnul do šedi běžné automobilové produkce. Passat: minulá generace možná konzervativní, ale karoserii kompaktní, sportovně střižená a elegantní. Teď? Maska ještě ujde, ale boční profil ztratil šmrnc, zadek působí těžkopádně, je zbytečně obrovský atd. A podobně nevyvážený design vidím i u Renaultu. Proto ta metafora. Obě automobilky se pořád hledají a nenašly svou cestu tak, jako to dokázal třeba Mercedes, Alfa Romeo nebo zmiňované Audi. Opakuji, že je to jen můj názor a každý člověk má jiný vkus, takže to akceptujte tak, jako já akceptuji váš názor.
Odpoviem Ti zas ja :-);-) . Konkretne k Renaultu - myslim, ze to co urobili s Lagunou a Meganom je na "ucebnicu designu". Oni nadcasove totiz su. Nadcasovost nie je iba v konzervativnom designe, ale aj v avantgarde (...aj v tej od BMW). Len musis vediet odputat sa od konzervativizmu a mat trosku aj schopnost vnimat vizionarske tvary a postmodernu. Prave oba zmienovane modely Renaultu (a Avantime) boli cesta ako vytvorit silnu tvar znacky. Boli dokonca tak prelomove, ze sa asi sam Renault zlakol - ten pocit z nedokonceneho puzzle ja mam u Clia a Modusu... ;-\
Ta parelela je snad zrejma. Je to o tom, ze ani Renault, ani VW nemaji svuj styl. Nejen oni, ale priklad byl uz uveden. Kazdy z nas vi, jak bude vypadat nove auto od Alfy Romeo, Mercedesu, Porsche, Audi nebo treba BMW. Ale Renault je vzdycky loterie. Protoze nemaji svuj styl. Nenasli ho a porad jej hledaji. A podobne VW. Donedavna svuj styl mel a nejak dospeli k zaveru, ze potrebuji zmenu a od te doby to serou. Z meho pohledu vidim designovou nevyvazenost jako u Renaultu. Nehledejte v tom presnou podobnost, ale kdo studoval design asi vi, o cem mluvim. Novy Passat se nelibi nikomu, koho znam. Kamarad si koupil pred tremi lety Passata za 1.3M. Leasing skoncil a on uvazuje o nastupci. Ted se rozhlizi u BMW a Audi. Novy Passat je podle nej sileny. Samozrejme, tohle nelze brat jako priklad, ale jeden za vsechny. My ve firme meli tri Passaty, ale nahradili jsme je Audi, protoze kdyz se majitel ptal na nazor lidi, kteri do toho mohou trochu mluvit, nikdo od nas novy Passat nechtel. Kvuli dobrym vztahum s prodejcem ale nebyla jina moznost, nez sahnout po koncernovem aute. Stejne bych rad vedel, jak se prodava nova verze Passatu v porovnani se starou? Nezna nekdo cisla?
Styl je, když člověk ví jak bude následník aktuálního modelu vypadat, stejně tak styl ovšem je, když si to nedokáže představit. Co komu více vyhovuje, je věcí subjektivní, já pochybuji, že by takové světoznámé uznávané eso jako Patrick Le Quément provádělo neplechy. Taky nevěřím, že ty z úcty k nějaké historicky celistvé vizuální posloupnosti nosíš na hlavě umělou trvalou a na nohou třeba ke kotníkům dosahující plesnivé jeans se střihem jak mrkev, pod nimiž dáváš na odiv bílé ponožky vpasované do černých mokasín.
Myslim, ze si trochu protirecis. Mozna jsem mel vice zduraznit slovo "image", ale to uz je slovickareni. Urcite vis, jak jsem to myslel. Pokud nesouhlasis, v poradku. Kazdy ma svuj nazor.
Kdyby meli silnou tvar, potazmo image, nebude kazdy dalsi model vypadat uplne jinak, nez ten predchozi. Ani naznak podobnosti mimo kosoctverce na masce. Ford se chytnul v New Edge a jede tento styl. Renault kdepak. Pristi generace bude zase uplne jina.
Je velmi tazke posudit, ci vyrazne jednotiace prvky designu su pre znacku plus alebo minus (a myslim, ze to je neriesitelna dilema, kazdeho designera). To Audi napriklad - po tom co zaviedli jednotnu masku je v spatnom zrkadle pomerne tazke pre mnohych rozlisit o ktore auto ide. Tuto staznost som pocul uz niekolkorat... Najschodnejsou cestou je dokazat vyrobit design, ktory je sice vzdy iny, ale ak si odmyslis znak - dokazes to auto priradit ku konkretnej znacke. Ta podobnost nemusi byt iba v detailoch, ale napriklad aj v celkovej filozofii designu. Povedzme v jeho drzosti, odvaznosti, vizionarstve - tak ako to Renault spravil s Megane, Lagunou, Avantime. Boli to prve auta z novej generacie Renaultov, ktore boli vyrazovo, designom (,a aj imidzom) velmi silne. Boli tak silne, ze pre vacsinu byvalych / potencionalnych zakaznikov vyzadujucich "priemernost", konzervativizmus, alebo ako to nazvat...sa stali neprijatelnymi. V tomto ta cesta (bohuzial pre mna, aj designerov Renaultu) zlyhala. Preto boli uz dalsie auta - predovsetkym Modus, Clio posunute zas niekam inam - do miernejsich prvkov. Tak aby boli prijatelnejsie pe siroke vrstvy obycajnych zakaznikov - tak aby mohli superit s ostatnymi mainstreamovymi znackami. Ale ten posun nie je vobec znakom toho, ze Reanult sa hlada. On sa uz nasiel v tom avantgardnom, postmodernom designe (kde su vsetky auta zdanlivo ine, ale spaja ich prave ta avantgarda, ale aj niektore konkretne charakteristicke "tahy stetcom"...), bohuzial ta zmena pri poslednych modeloch prisla zvonku -od zakaznikov, ktori nepochopili :-( . Ono sa to vpodstate mozno dalo cakat: vacsina ludi vyzaduje konzervativizmus. A to preto, ze tu pre nich nehrozi potreba "citat medzi riadkami", "vnimat architekturu designu", "popustit uzdu fantazii" resp. jej uplna absencia, "hladat posolstvo", atd... Proste je to ista forma lenivosti vnimania, ista forma pohodlnosti prijat veci v zabehnutych kolajach, pretoze to nevyzaduje vnimat, rozmyslat a hladat suvislosti. /// Fordov New Edge - identicky pribeh! New Edge bol styl, ktory bol uvedeny na Forde Ka a pokracoval na Focuse I. To co prislo po nich uz nebolo New Edge. Mondeo, Fusion, Fiesta, Galaxy, New Focus - nic z toho uz nie je New Edge. ;-) Su tam uplatnene mozno nejake drobne prvky, ktore boli potrebne na zachovanie brand-identity. K tej zmene doslo jednak zmenou desig-teamu, jedank na prikaz vedenia Fordu, ktoremu sa zdala New Edge prilis vyrazny. Bali sa toho co zazil Renault ;-)
Měl jsem tu ten pocit, který možná vyplynul z toho, jak to tady GTI neustále zaplavuje svými nadšenými příspěvky o dokonalosti všeho od VW. Moc často nepřispívám, spíše pasivně čtu a sleduji. Z mého pohledu tu příliš často zaznívá evidentní zaujatost a neobjektivnost pro jednu konkrétní značku. Pokud jsem se Tě dotknul, příjmi omluvu. Jen se mi zdálo, že se tyhle obludnosti líbí až příliš mnoha lidem. Chtěl jsem, aby více a nahlas zaznělo, že je to hnus a ne každému se to líbí. :-)
Vyrobky VW bych nenazval hnusem, spise standardem - to slovo mi k nim sedi. ;-) ANO nekdy prilis nudnym standardem. ;-) ANO vetsinou predrazenym standardem. ;-) ALE nijak zvlast mi nevadi.
Samozrejme, ze AUDI je extra trida. :yes:
Souhlasim, ze A2 a A3 jsou mala, A4 je zaklad, A6 uz je kocar a A8 letadlo. :-)
Na druhou stranu A4 neni pro ministry,tu si ridi majitel sam, u A6 to plati vetsinou taky, takze pohodi vzadu je vzdy druhotne.
A take chapu, ze si nekdo koupi A2,A3, protoze chce premiovou znacku a ne nejakou...jinou. :-)
Kazdopadne Vorsprung durch technik! :yes::-!
Nie, nie,..nedotklo sa ma to. ;-) Len som chcel vediet preco si to myslis. /// Ja si napriklad nemyslim, ze VW vyraba obludnosti. Ma svoj styl...a ano...neda sa nevidiet to, ze sa viac riadi tym co chcu ludia, nez nejakymi vlastnymi viziami o tom ako by ich auta mali vypadat. Tiez ma trosku zmatok v brand-identity. Ale je to cesta, ktoru si vybarli jeho manazeri. Ta cesta nie je nereformovatelna,.... a vpodstate teraz sa mnohym ludom aj paci tak ako je... ;-)
Já mám teda pohádky rád, zejména před spaním, ale touhle mě neukolébáš. AUDI... to je součást koncernu, koncernu VW, to tě na škole neučili?... AUDI, že neexperimentuje? Tys asi tady posledních 10let nebyl, co? A Renault... já jsem sice poslední jejich obránce... ale to snad ani nemůžeš myslet vážně. Hele, nesplet´sis to tady s diskuzí o RC modelech TAMYIA? Insidere, já už letos na Matějský byl, ale jak ty nás houpeš... to jsou veletoče :-)
Myslim si, ze Audi experimentuje minimalne. Design v poslednich deseti letech vicemene stagnuje. Pozor, nerikam, ze je to spatne! Ale proste tam neuvidis takovy dramaticky progres, jako to zkousi a dela treba Ford nebo Renault, pripadne BMW, Seat atd. Taky netvrdim, ze je to dobre nebo spatne! Jednoduse, Audi se drzi osvedcenych libivych tvaru. Pokud jde o techniku, jejich quattro system se nevyviji, jedna se o pouhou evoluci dnes dovedenou temer k dokonalosti. Kdyz jsem si nekde cetl, jak dramaticky se menil system 4x4 u Mercedesu nebo Subaru a Audi v podstate jen svuj system stale jemne odladovalo, v kontrastu ke zminenym automobilkam je Audi evidentne opatrnejsi, to snad nepopres. Nebo motory. Sleduji zpravy o novinkach od BMW, Hondy, Toyoty, GM, Lexus a dalsich. Od Audi ani zminka o necem novem.
Samozrejme, v ramci koncernu je Audi vzdy prvni s novinkami, ale tyhle zasadni veci vidim takhle. A pokud jde o VW, nemaji svuj styl. Porad nevi, pro koho maji delat auta a jakym znackam konkurovat. Pokud si myslis, ze nemam pravdu, v poradku. Ja se o tom hadat nechci a nepotrebuji. Jen jsem napsal svuj nazor. Je mi jasne, ze jsem Ti sahnul na hracku. Stejne tak se zase smeju ja, kdyz si pravidelne ctu, jak je kazdy VW nejlepsi a jak je vsichni ostatni teprve dohaneji. Pripominas mi toho obchodnika z grotesky s Chaplinem, ktery prodaval elektricky vysavac. Bez urazky... :-) V zasade proti VW nic nemam, jen bych si je v soucasne dobe nekoupil. Nelibi se mi a nic mi nenabizi. Temer za vsechno musim priplatit i v te nejlepsi verzi a nakonec zjistim, ze mam o 100K drazsi auto se slabsim motorem, nez kdejaky "Japonec". Protoze ale preferuji nemecke vozy, hodne me to stve. Jak ale rika kolega, nakonec vsichni budeme jezdit v cinskych autech. :-)
Kdyz se nechce (a nepotrebuje)s nikym hadat, tak proc porad reaguje na kazdou odpoved a pise porad to same. >:D >:D >:D
Tohle ma byt diskuse!!!
A stejne mi to neda. Experimentovat se nemusi pouze v designu. Navic mira experimentovani se projevuje (u AUDI) spise u soutezaku, v konceptech atd. Experimentovani pri navrhu novych modelu NASTESTI ponechavaji jinym znackam. ;-):yes:
Ich habe eine klaine dotaz: taková big tuningová show, a že se tam nijak neprezentovala svjetovje proslulá značka Jarda s Bertoňákem? Nebo že by snad kluci povjesili řemeslo na hřebíček? Tož to by byla určitě škoda. Tuning forever.
...nasedejte na naše labutě, dejte páčku nahoru a jedeme jedeme, letíme...GTI, dnes jsem kvůli tobě navštívil prodejnu VW. Šel jsem rovnou k Passatu. Nezlob se na mě, ale rozesmál jsem se. Němci si dali heslo: Čím víc chromu, tím víc luxusu! Jako stará Volha. Myslel jsem, že to auto se nepovedlo jen tvarem, ale jak jsem ho prohlížel blíž a blíž, připadal jsem si jak na kolotočích. Proto se mi líbí víc tahle sport úprava, nic se tam přehnaně neblejská....a budeme přistávat, dejte páčky dolů!
Renault je architektura, Renault je životní styl, renaultisti jsou podle průzkumů slušný řidiči, jen jim to kazím já, se svým třílitrovým Avantimem, 250 km/h! A pátrám po někom, kdo mu přidá ještě na síle!
Ja bych vedel... pustit to z vysoky skaly, to mohlo byt rychlejsi. >:D
Ale zrovna tento a jeste jeden model maji opravdu design na urovni :yes: i kdyz jinak francouze ale vubec nemusim. ;-\
A k tem slusnym ridicum. Spis jsou opatrnejsi. Neni divu, ja bych se taky bal. >:D Podle mych zkusenosti neznaji smerovky a zpetna zrcatka :no:
Jezdím hodně. Nejhorší se mi zdají řidiči zelených a stříbrných oktávek, Volva s pražskou spz, starší BMW 3. Halooo, redakce, tohle dejte jako diskusi-V JAKÉM AUTĚ JEZDÍ NEJHORŠÍ ŘIDIČI!
250 km/h ve vysokým Avantime - to bych se bál. Už s Vel Satisem mi přijde trochu dobrodružný pokoušet se o rychlosti nad 200 km/h. To auto na to není stavěný. Naklání se, příď se propadá při brzdění a s ne zrovna přesným řízením je ho potřeba korigovat, aby se udržel v pruhu. Ty auta jsou postavený spíš na komfortní svezení, tak kolem 160 km/h. Ale proti gustu...
Kamaríde, 250 jednou rukou v úplný pohodě. Rád předvedu. Avantime je velký cestovní sporťák, prostě čistý GT. A s Vel Satisem 2,2 dCi 220 cestovní rychlost. Každý víkend jsem v Praze, stačí se domluvit.
Laguna V6, není co dodat. Znám plzeňský policajty co s ní jezdili, a nemohli si ji vynachválit. Je lehká, tak těch 260 věřím. Máš dobrej vkus, Fleshi. :yes:
Klucka, jsem v Šenově u Nového Jíčína, asistent něco slaví, tak donesl Zweigeltrebe od Znovína, je tu veselo, mám i dvě pěkný asistentky, svobodný, neukojený. A vůbec se jim nelíbí, že jsem u PC. Jestli je někdo poblíž, přijeďte si pro ně, prosím!