Novinky
Q5 neni nahodou nahodou konkurencia X3-ke?
Samozřejmě, že X3, omlouváme se za "úklep", už je to opraveno.
Přece si brácho nemyslíš, že to zůstane jen u nákupu akcií... tihle hoši ví přesně, co to chce. Oba získaj, oba vydělaj. My sice nevyděláme, ale zase určitě získáme. Bejby Cayenne je přesně to, co by to chtělo. Na štaflích budem za pár let jezdit všichni. A někdo je vyrábět musí... a když je bude vyrábět ten z nejlepších, tak se nebraň. Je to tam - Q7, Q5, bejby Cayenne, Touareg, Marakesch, Yeti, - točí se z toho hlava. Tak šetři. Máš, brácho, na co.
Už se těším, jak budou jeho zastánci tvrdit, že je to nejlepší auto na světě a s ničím ve své třídě se nedá porovnávat v prodejích jen proto, že vrcholová verze Turbo má o sto koní víc než je v téhle třídě normální. Co na tom, že v základu bude mít zadní okna na kličku a bude se prodávat za pakatel. >😁 Od tý hádky o Cayenne mě ještě dneska pálí huba.
Tenkrát, četl jsem to... ale pozor - kličky na oknech nejsou kategorií, podle které by jsme měli posuzovat auto. Je nediskutovatelné téma, že Porsche je vrchol dokonalosti ve svém segmentu. Musíš ho pořádně zaplatit a získáváš klenot... takovejch (technicky i "srdečne") už pak moc na světě není. Když jsem pročítal tvé tabulky, tak z nich je zřejmé, že v USA vedou prodejní výsledky jiní. Ale to není ambice... s takovým dělem jako je třeba Cayenne, být nejprodávanější... to ani nejde... Porsche jsou auta pro fajnšmekry, pro oddané, pro milovníky. To je jako bychom se ptali, proč nenosí každej na zápěstí Longines... nenosí, ač vlastně by mohl... prostě na tyhle věci musí člověk "mít". Mít jen na kontě nestačí. Klíček ke Cayenne vypadá jako zmenšenina Cayenne... i se světlama... když v něm jedeš, vezeš sebou celou sportovní minulost... no tak to jsou ty věci, z nichž se skládá mozaika vztahů k autu.
Ambice každého prodejce je prodávat co nejvíc. A pokud to omezí dobrovolně nějakou limitovanou sérií, tak jen proto, aby se po zboží zaprášilo ještě rychleji a mohl začít další "limitovanou" sérii. A kupce limituje především ta peněženka. To omezení omezení vlastním vkusem je dost individuální... no pro každého není ideálem terénní Porsche stejně jako by vypadal směšně supersport od Land Roveru nebo Hummeru. Každý by se měl držet svého kopyta a ne vyrábět všechno. A právě na tohle jednou koncern VW dojede. Že chce vyrábět všechno. Že se usdílejí k smrti. >😁 A měl bych dodat v rámci vyváženosti, že zase americké značky neumí sdílet skoro vůbec. A tak vnikají "rebadge": stejné auto, jiné logo. Taky trapná záležitost. Holt dokonalý není nikdo. ;-\
"Porsche jsou auta pro fajnšmekry, pro oddané, pro milovníky." Tahle věta přestala platit s uvedením Cayenne na trh.
😉 ještě chybí DIESEL 8-s. to bude konečna 😒 VW na brikety ! OMFG . vid GTI ... f dieslu, f kombiku , f plny palbě, a sportovní :-! 8-s
Vypada to, ze se bude Porsche ridit v budoucnu timto heslem a opravdu POrsche do kazde rodiny. Ale je tu otazka, chceme to, tim ztrati svoje kouzlo z vlastnictvi takto vyjimecneho vozu...
Když se na to podíváte z jiné strany, vznikne další krásné auto a o to tady jde.
Až ho uvidíte ho na ulici, otočíte se. Budete ho chtít. Bez diskuze. Jestli ho někdy budete řídit, budete cítit tu sílu. Budete nadšeni, budou se vám pomalu rošiřovat ústa až se nakonec budete smát při každé vyjížďce ze zatáčky kdy polechtáte plnový pedál vic než je nutné... 😉
Až ho uvidíte ho na ulici, otočíte se. Budete ho chtít. Bez diskuze. Jestli ho někdy budete řídit, budete cítit tu sílu. Budete nadšeni, budou se vám pomalu rošiřovat ústa až se nakonec budete smát při každé vyjížďce ze zatáčky kdy polechtáte plnový pedál vic než je nutné... 😉
fakt, že Lambu se SUV moc nepovedlo a Cayenne to dokázal přece jasně hovoří, co si o daných marketingových krocích myslí klienti. A o to jde, ne o fakt, že na diskuzích budou "ti, co na 911 nikdy neměli a sní a sní..." (patřím mezi ně) plivat rozhořčené sliny na automobilku ve stylu "jak jste nám to mohli udělat.." - proč ne, stejně nejsme zákazníci... a o zákazníka jde především a to je jen dobře :-!
Podle této logiky nemá nikdo právo kritizovat žádný vyráběný model. Protože se vyrábí jen proto, že ho někdo (dostatečný počet lidí) kupuje. Takže navrhuju zrušit diskuse na auto.cz úplně. >😁
Spíše bych řekl, že podle logiky "lpěme na tradicích" by bylo málo Porschat, málo peněz na vývoj a technologie, nostalgie by zvítězila a 99,9% lidiček by jezdilo ve špičkovou technikou napěchovaných 0.5l TDi od Forda
Soorry, ale nesuhlasim a to vobec. Automobilka moze byt ziskova aj ked na tradiciach stavia. Pozri na Ferrari , Aston,....obe su prudko ziskove!! A nepotrebuju nijake SUV. A ak by ho urobili, tak by tiez zarabali obrovske peniaze. Lenze kvoli tradiciam nic take nerobia. (Pretoze u istych znaciek si ci sa to niekomu paci, alebo nie kupujes AJ tradicie!) Dalsia vec: ak uz sa od tradic odklanam, tak smerom, kde by som mohol znacku rozvijat (u porsche napr. Panamera) a nie kde ju "nicim" (SAV ako Cayennne). Podla toho co hovoris Ty by potom mohol vyrabat kazdy vsetko. Ale o tom fakt automobilove ZNACKY (!!!) nie su (nemali by byt). 😉 Po tretie: presne viem co si o marketingovych krokoch (Cayenne) myslia typicki klienti Porsche....ver, ze nic pekne. Cayenne ma totiz uplne inu (novu) klientelu nez 911. Otazka je ci prave taka skupina klientov je vhodna pre Porsche... 😉
Pokiaľ táto skupina je dostatočne solventná, ver že je vhodná pre akúkoľvek značku. PORSCHE nie je výnimka.
Ale tu nejde o skupinu ludi, kt. si mozu kupit hocico. Tu ide o charakter a zameranie znacky. Predstav si, ze Porsche chce zvysit predaj v USA. Tak "otvori" novy segment a uvedie Cayenne Pick-up ( 8-s ). Nabeton sa najde dost bohatych ludi, ktori to v USA kupia. Chapes co tym chcem povedat? Z pohladu zisku je obhajitelne cokolvek: SAV od Porsche, MPV od Ferrari, sedan od Land Roveru, pick-up od Aston-Martinu, atd... Lenze su tu vyssie principy, ako je poslanie a historia znacky. Keby mali marketingove oddelenia automobiliek doporucovat vyvoj vsetkeho co chce trh, tak vsetci naozaj vyrabaju vsetko. Myslis si, ze by sa nenaslo dost ludi, ktori by napr. chceli vlastnit konkurenta Mini od Ferrari za podobne prachy? Naslo....a bolo by to obhajitelne tym, ze ludia su spokojni a automobilka zaraba. Ale ono je to zlozitejsie. Ta otazka dnes nie je "CI" to budeme vyrabat (pretoze vyrobit ide hocico) ale "PRECO" by sme to mali vyrabat. Tak, aby bola zachovana brand-identity. 😉
aha, a mylis sa v tom, ze Porsche nie je vynimka: JE, resp. (pokym nebol Cayenne) BOLa vynimka! Tak ako su vynimky Aston Martin, Ferrari, Land Rover, Lambo, Rolls-Royce, Bentley, Maybach, Land Rover, Jeep, mozno Maserati, urcite Morgan, Lotus, a dalsi... 😉
Rozdily jsou pouze v samostatnosti, ci nesamostatnosti jednotlivych automobilek, zatimco Porsche je de facto jedinacek, spousta z uvedenych patri do konsorcii, kde plni funkci vice, ci mene prestiznich odnozi a imagemakeru. Z tech poslednich mohykanu muzeme vyclenit snad pouze ostrovske maloseriovky a Pagani...
>😁 ...cakal som na argument, ze Porsche si ako samostatna automobilka musi zarobit na eba. Lenze ono to ma dve strany. Ak si sam, nemusis nikam Ti "neutekaju" peniaze. Zarobis si a mas. (A to porsche dokazalo desiatky rokov aj bez Cayenne - a perfektne). Ak si sucastou koncernu...mas za sebou sice koncern, ktory Ti istym sposobom moze pomoct (financne ano, ale s know-how uz moc nie)....ale musis pocitat s tym, ze v koncernoch to vacsinou funguje tak, ze potom sa stanes "dojnou kravou". 😉
Ale PORSCHE už dokázalo, že dokáže aj v triede veľkých SUV zachovať identitu a dokonca vniesť do triedy niečo nové a žiadané. Dokonca to dokázalo spraviť na platforme "ľudového" auta! Teraz už sa nemusí modliť ako to ľudia prímu. Prijali CAYENNE, príjmu aj menší CAYENNE. Idú na to dobre. Dnes PORSCHE zažíva najväčší boom v historii. Podaril sa superšport GT, presadilo sa veľké SUV, malé kupé CAYMAN zožína veľký úspech, pripravuje sa PANAMERA a ak dokážu predať malé SUV, sú za vodou. Bez toho aby značka stratila čo len zlomok svojho imidžu a povesti.
Bez ohladu na to co dalsie urobia, znacka Porsche mala imidz a povest vyrobcu sportovych aut (jednej z najvacsich ikon). Tu povest uz stratila. A to sa mne nepaci...pretoze sa charkater znacky posuva smerom k velkoseriovemu a plnoformatovemu vyrobcovi. (Tak ako si zacal by islo pokracovat....a predstavia aj sportstourer v style R-Klasse, potom urobia jehio kompaktnu verziu. Potom predstavia kompaktnu verziu Panamera.) Potom.... Taketo rzosirovanie ponuky si moze a istym sposobom musi dovolit mainstreamova znacka. Ale nie legendarny vyrobca sportakov....pretoze po dalsich 20tich rokoch to uz nebude legendarny vyrobca sportakov, ale dlasi plnoformatova premiova znacka. Ak toto chceme, tak potom OK... Ale ja si myslim, ze Porsche malo pri product-planningu hladat skor variacie na tema sportak. 😉
Nemyslím si že by svoju povesť najväčšieho výrobcu športových áut PORSCHE stratilo. A žiadny sportstourer sa nechystá. Bola to len novinárska kačica. Ak zostanú pri týchto modelových radách, nemôžu nič pokaziť. CAYENNE nie je klasické SUV. Je to SAV a podarilo sa im pri ňom zachovať športový naturel v tejto triede s ničím nezrovnateľný. PORSCHE sa stáva firmou, aká v automobilovom priemysle nemá páru. Dokáže predávať drahé športové autá v nevídaných množstvách čím necháva FERRARI a spol. v triede malosériových exotov.
Ja súhlasím s takouto politikou PORSCHE. Každý vie, že nech PORSCHE postaví na tej platforme hocičo, v každom prípade to bude exkluzívne auto, ktoré neurobí značke hanbu a skôr bude diktovať smer v tomto zatiaľ nerozvinutom segmente. Tak ako to kedysi dokázal CAYENNE.
Bude len logické ak sa do toho pustia. Jediný priamy konkurent je X3-ka a neskôr MLK-čko. V podstate ide o jednu z mála medzier na tomto lukratívnom trhu, kde sa ešte dá presadiť.
Bude len logické ak sa do toho pustia. Jediný priamy konkurent je X3-ka a neskôr MLK-čko. V podstate ide o jednu z mála medzier na tomto lukratívnom trhu, kde sa ešte dá presadiť.
pak musíš změnit priority. Zatím, brácho, zatím jsi to měl jednoduchý. Koupil sis kupé a byl jsi král okresu. Tohle platílo posledních 50let. A výrobci to na nás bezva vymysleli. Rozšiřujou nám možnosti mít stylový káry a stylově se cejtit... takže všechno tohle od Q7 až po třídveřovou Vitaru (kterou mimochodem zkus) je o tom novém pohledu. A pohled je to dobrej. Možná už nepotřebuješ 300 koní, aby si tě u vás v ulici vážili. Budou ti stažit dvaadvacetipalcový obruče. Tak do toho jdi. A jestli (a, že) vyjede Q5 a malej Cayenne, tak máš už dneska svou ikonu. Hlavně, brácho, nenásleduj ty pošahance, co se pokouší ze stodvacítky vykřesat 911ku. To se jim podařit nemůže. Tobě se podařit nemůže udělat z Fabie Q5. Kup si Q5... to je cesta z města :yes:
Toto už zpíval Pražský výběr na začátku 80 let po odchodu jistého člena (Ondřej Soukup) ke Karlu Gotovi (Štaidlův band) za penězma. A teď si představte, že máte produkt, který má image jako kráva, peněz z něj víc, než za 911 a máte šancdi mít ještě levnější verzi pro ty, co nemají na ten nejdražší... Rozšíření trhu o 30%.... Vzdá se toho někdo z Vás? Tak se nedivte.