Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: malý Cayenne na bázi Audi Q5

Tomáš Votruba Tomáš Votruba 15. 10. 2005
44
Hned po tom, co automobilka Porsche zvýšila svůj podíl v automobilové skupině Volkswagen, se objevily zprávy, že Porsche chystá menší SUV na bázi Audi Q5. Bude to pravda?

Krátce po tom, co automobilka Porsche zvýšila svůj podíl v automobilové skupině Volkswagen, se objevily zprávy, že Porsche chystá menší SUV na bázi Audi Q5 (na snímku).

Malé Porsche Cayenne by mělo být uvedeno nejpozději do roku 2008, tedy v podobném termínu jako Audi Q5, tyto dva vozy by spolu měly sdílet platformu. Jak malý Cayenne, tak Audi Q5 bude bojovat proti konkurenčnímu BMW X3, nebo chystanému Mercedesu MLK, resp. třídě X.

Audi Q5 (a tedy i malé SUV od Porsche) má mít shodný podvozek s novou generací Audi A4 Quattro a některé prvky bude mít i z většího modelu A6. Už dříve jsme psali, že pod kapotou Audi Q5 se objeví známé motory 2.0 FSI, 3.2 FSI V6, 4.2 FSI V8, z dieselových motorů pak 2.0 TDI a 3.0 TDI. U Porsche čekejme samozřejmě trošku jinou paletu motorů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

CHCEŠ VIDĚT PŘES ŠRAŇKY?
GTI
| 17. 10. 2005
pak musíš změnit priority. Zatím, brácho, zatím jsi to měl jednoduchý. Koupil sis kupé a byl jsi král okresu. Tohle platílo posledních 50let. A výrobci to na nás bezva vymysleli. Rozšiřujou nám možnosti mít stylový káry a stylově se cejtit... takže všechno tohle od Q7 až po třídveřovou Vitaru (kterou mimochodem zkus) je o tom novém pohledu. A pohled je to dobrej. Možná už nepotřebuješ 300 koní, aby si tě u vás v ulici vážili. Budou ti stažit dvaadvacetipalcový obruče. Tak do toho jdi. A jestli (a, že) vyjede Q5 a malej Cayenne, tak máš už dneska svou ikonu. Hlavně, brácho, nenásleduj ty pošahance, co se pokouší ze stodvacítky vykřesat 911ku. To se jim podařit nemůže. Tobě se podařit nemůže udělat z Fabie Q5. Kup si Q5... to je cesta z města :yes:
Porsche Feferonne
GTI
| 17. 10. 2005
Tak trochu se dívím, že zrovna mně dávaš do souvislosti s naftou ;-\
Porsche Feferonne
GTI
| 15. 10. 2005
Tenkrát, četl jsem to... ale pozor - kličky na oknech nejsou kategorií, podle které by jsme měli posuzovat auto. Je nediskutovatelné téma, že Porsche je vrchol dokonalosti ve svém segmentu. Musíš ho pořádně zaplatit a získáváš klenot... takovejch (technicky i "srdečne") už pak moc na světě není. Když jsem pročítal tvé tabulky, tak z nich je zřejmé, že v USA vedou prodejní výsledky jiní. Ale to není ambice... s takovým dělem jako je třeba Cayenne, být nejprodávanější... to ani nejde... Porsche jsou auta pro fajnšmekry, pro oddané, pro milovníky. To je jako bychom se ptali, proč nenosí každej na zápěstí Longines... nenosí, ač vlastně by mohl... prostě na tyhle věci musí člověk "mít". Mít jen na kontě nestačí. Klíček ke Cayenne vypadá jako zmenšenina Cayenne... i se světlama... když v něm jedeš, vezeš sebou celou sportovní minulost... no tak to jsou ty věci, z nichž se skládá mozaika vztahů k autu.
Cože..?
GTI
| 15. 10. 2005
Jo,jo. Ale ten bejby Cayenne by nemusel být cenově moc jinde než BMW X3.
VW - PORSCHE
GTI
| 15. 10. 2005
Přece si brácho nemyslíš, že to zůstane jen u nákupu akcií... tihle hoši ví přesně, co to chce. Oba získaj, oba vydělaj. My sice nevyděláme, ale zase určitě získáme. Bejby Cayenne je přesně to, co by to chtělo. Na štaflích budem za pár let jezdit všichni. A někdo je vyrábět musí... a když je bude vyrábět ten z nejlepších, tak se nebraň. Je to tam - Q7, Q5, bejby Cayenne, Touareg, Marakesch, Yeti, - točí se z toho hlava. Tak šetři. Máš, brácho, na co.