Na autosalonu v Tokiu bude prezentován nejnovější experimentální Mercedes-Benz F600, s tím, že sériová produkce automobilů s palivovými články by mohla přijít na řadu mezi roky 2012 a 2015.
Palivový článek je elektrochemický zdroj el. energie. Neobsahuje žádné rotační části a nevím, jak může poskytovat točivý moment!! Ten však lze spolehlivě získat u elektromotoru. Rovněž jsem nepochopil odstavec s pokrytím provozu energií. Elektromotor může pracovat pouze s dodanou el. energií, a to buď z palivového článku nebo akumulátoru (pokud není tripartitně vybaven dalším zdrojem el. energie). Nelze tedy využívat elektromotor, pak připojit palivový článek a na závěr další elektromotor s akumulátorem!! Tento článek nesvědčí o přílišných znalostech autora.
Jednou, brácho, jednou si vzpomeneš. Byly doby, kdy jedinej hybridní pocit byl pocit marnosti ze včerejšího rande. Všechno ostatní bylo dovopravdy. Matky u kol, svíčky v motoru, ostrý vačky a zrcátka na blatníku. Když ses sesunul na svou koženou židli s lehce popraskanejma stehama (drhnoucí zip u zadní kapsy tvejch Levisek) a seřídils chromový vnitřní zpětný, čekala na tebe. Jo, čekala - řadička zakončená dřevěnou koulí. Ta koule, ohlazená do matného lesku tvojí horkou pravou dlaní z tisíců drah sem a tam... sem a tam. Jo, všechno bylo dovopravdy. A když jsi tenkrát tu Alfu s rudejma rtama tvrdě zatnul, cejtila to v kostech. Ty taky. Vždycky jste byli dobrá dvojka. Tvoje Alfa a ty. Dokonalá souhra reakcí a výkonu... Dlouhej táhlej a plná tři až k osmi tisícům... letěli jste do oblak a nikdo vás neměl šanci zastavit. Pak horizont, nechal jsi ji odfrknout a znova směr nebe... tvý nebe... vaše nebe. Tak, brácho, nenech si vnutit místo mozku hybridní sekanou. Až ti zase daj linkovanej papír, piš napříč. Jo... brácho... piš napříč.
...a užívej si to, dokud ještě zbejvá trocha ropy. Za pár let stiskneš nejvejš tak spínač jízdního režimu ve svým elektromobilu, nebo řídítka na rikše...
... otočil jsem monitor o 90 stupňů, abych četl napříč. Zamáčkl nostalgickou slzu v oku. A v tom mi robotizovaný kontrolní mechanismus přiškrtil přívod tekuté proteinové stravy. Chrom znám už jen ze starých filmů. Ale ani ty filmy už nejsou na kotouči, nýbrž na průhledném záznamovém f(p)leši. Horizont jsem už dlouho žádný neviděl. Všechny jsou v černém oparu od doby, kdy "nepřátelé" zapálili poslední ropné vrty. Jo, brácho. Elektrika a hybridní hybridi, to teď frčí... :no:
Martensky už taky nejsou, co bejvály. Teď je šijou z papíru v číně (speciální pozdrav ciellovi k dnešnímu dni). Můžeš na nich ale mít i "chromovanou" (z PVC)špičku. Jako odkaz na léta bílé síly. Jo, to se pevný špičky hodily. Připojil jsem se na tvůj popud do banky pachů a přivoněl k čemusi s nápisem "petrol". Protože vůně je hlavním asociátorem, hned jsem věděl! Ihned jsem přidal další vůni. Její hledání bylo složitější, ale našel jsem ji. Vůně pálících se pneumatik. Ne těch na poli, ale o asfalt. Vzpomínky se začly vybarvovat, dlaně se mi zpotily, pravé chodidlo začlo brnět, když v tom zasáhl opět ten kontrolní mechanismus a přivřel mi přívod kyslíku. Dostal jsem druhou výstrahu... ale stálo to za to. Já vím, že oni nevědí, co já vím, jen na to nemůžu myslet.
:yes: ...aj ked cas a vyvoj nejde zastavit. Btw. videl som parametre vodikovych motorov (nie hybridy) a tie su lepsie nez u spalovacich... Ale bude akakolvek nova technologia stacit na krasu "klasickeho" pohonu? Uz diesel (nech je akokolvek dobry a moderny) nezvlada zlomit zavislost na benzine. Teda...u ludi, ktori sa v aute "vozia" - u tych ano. Ale co bude s nami, ktori jazdime???
Ropa nikdy úplně nedojde. Ochrání jí cenový mechanismus. Až bude tak drahá, že všichni přejdou na alternativní paliva, její cena rapidně klesne a pro těch pár fandů bude vždycky dost.
To je pravda, ze ropa asi nikdy uplne nedojde. Potom je len otazkou, kolko bude stat ten liter benzinu. Ak trebars 10EUR, tak to este bude unosne, ak trebars 100EUR, tak si budeme moct dovolit prevetrat benzinak k narodkam... ak 1000EUR - tak to bude nieco ako dnes vlastnit biz-jet ;-\
Nic se neboj. Pro takto nostalgickym steskem postizene jedince budou u aut pohanenych ciste elektromotorem poustet z repraku zvuk spalovaciho motoru na ktery jsou zvykli. :-) Kdyz se muze u digitalnich fotaku se takhle imitovat cvaknuti zaverky ktera tam ve uz skutecnosti neni, proc nedelat neco podobneho u aut?
The new F 600 HYGENIUS is the latest in the series of research vehicles from Mercedes-Benz that point the way forwards for the future. Powered by a zero-emission fuel cell drive with an output of 85 kW/115 hp, the compact-class car with a family-friendly design consumes the equivalent of 2.9 litres of fuel per 100 kilometres and has an operating range in excess of 400 kilometres. "This represents a major step towards bringing the fuel cell drive up to full production maturity, a goal that we aim to achieve some time between 2012 and 2015," remarks Dr. Thomas Weber, DaimlerChrysler AG Board Member for Research & Technology and Head of Development at the Mercedes Car Group.
Konečně se zase někdo odvážil udělat pořádný koncept. Jsou na něm věci, které se nemusejí všem líbit, ale je to pokus o pohled do budoucnosti.
Auta na vodík jsou zalímavá, ale pro mne je to pořád jen elektromobil s rychlým dobíjením a lehčím zdrojem energie. Ta se musí vyrobit mimo auto. Trochu mi chybí novinky o stavu vývoje výroby vodíku. Jde o to, zda bude celkově lepší využití energetického zdroje (třeba zemního plynu) při výrobě elektřiny, výrobě vodíku, výrobě elektřiny z vodíku v autě a využití k pohonu než celkové využití tradičního paliva přímo ve vozidle.
Vsiml si vubec nekdo jak DOBRE to auto vypada? To je nejlepsi koncept
jaky jsem kdy videl. Uzasny design. Elektro motor je mi ukradeny, el. clanek na chemickou energii NEMA to je slepa kolej.. 2015?? no jestli v te dobe nebude uz nekdo benzin "vyrabet". Vodik je na prd, kdo to ma skladovat? Mala energeticka kapacita.. sbohem vodiku. papa