Mercedes-Benz F 600 Hygenius: vodíkový hybrid
Palivové články jsou již léta předmětem zájmu oddělení strategického vývoje v Mercedesu. Definitivní sériová verze byla již několikrát ohlášena, termín uvedení se však také několikrát posunul. Na autosalonu v Tokiu bude nyní prezentován nejnovější experimentální Mercedes-Benz F600, s tím, že sériová produkce automobilů s palivovými články by mohla přijít na řadu mezi roky 2012 a 2015.
Výrobce v případě studie F 600 Hygenius zkombinoval palivové články s elektromotorem a trakčními akumulátory. Pečlivě zpracovaný systém hospodaření s energií využívá prvky známé z dnešních hybridů kombinujících spalovací motor a elektromotor (mj. rekuperace, provoz výhradně na elektromotor, aj.). Rozměry palivového článku se podařilo opět o 40% zmenšit, zvýšila se výkonová hustota článku a nyní tak tato mobilní elektrárna dává až 66 kW elektrického výkonu.
Stabilní výkon elektromotoru činí 60 kW a točivý moment 250 Nm, maximálně je k dispozici 85 kW a 350 Nm.
Přednostně využívá elektromotor energii z akumulátoru, při větší výkonové potřebě je zapojen jak palivový článek dodávající energii, tak i zásoba energie z akumulátoru. Energie vytvořená palivovým článkem je skladována v Li-Ion akumulátorech umístěných pod podlahou prototypu, který vychází z Mercedesu třídy B. Automobil by měl být podle výrobce schopen stokilometrové jízdy s energetickým ekvivalentem odpovídajícím energii obsažené v 2,9 l nafty, dojezd prototypu činí 400 km.
Z rozměrů třídy B vychází také velkorysé prostorové dimenze studie. Při celkové délce 4348 mm, činí vzájemná vzdálenost první a druhé řady sedadel 945 mm, navíc lze zadní samostatná sedadla individuálně posunovat a zvětšit tak tuto míru o dalších 400 mm.
Ve zpětných zrcátkách jsou integrovány kamery, které hlídají mrtvý úhel při přejíždění z pruhu do pruhu i při parkování nebo vystupování z vozu. v případě, že se kupříkladu v mrtvém úhlu vedle zaparkovaného vozu nachází projíždějící cyklista, zůstává klika dveří dočasně nefunkční.
Systém COMMAND s hlavním ovladačem na středové konzole rozpozná, který z pasažérů jej právě ovládá a dokáže tomu přizpůsobit aktuálně zobrazovanou nabídku (např. klimatizace). Rozpoznávání se děje spojením elektrického okruhu mezi snímači na ovladači a na sedadle.
Obrazy dvou zobrazovačů jsou promítány do virtuálního displeje, který se řidiči jeví jako by byl 1,4 m před ním, což snižuje zatížení zraku při častém přeostřování mezi pohledem na vozovku a přístrojový štít.
Světelná soustava je tvořena výhradně prvky LED, které plní i funkci natáčecích světlometů. Zde je však, kvůli omezení pohyblivých částí, ve vhodnou chvíli spínáno několik diod, svítících šikmo vpřed.