Nové rychlostní limity, které zavede náš jižní soused na vybraných místech v příštím roce, řada řidičů vítá, existují však i hlasy, které tvrdí, že se na plynulosti provozu mnoho nezmění...
Hele u nás stejně málo kdo jezdí 130 km/h haha, tuhle v pondělí jsem si to švihal z Brna 160 km/h a firt se na mě někdo tlačil s pašíkem nebo audinkou :o) tak co k tomu říct... :-(
Tak jestli se na tebe někdo tlačil tak si musel někoho předjíždět kdo asi tu rychlost přeci jen dodržoval.Asi by tě jinak ti co se na tebe tlačili předjeli.haha
PŘESNĚ!!! Když jedeš 150-160, tak tě neustále předjíždějí auta. Dnes se tak prostě jezdí a nikomu/ničemu to nevadí (kromě PČR) >:D Málokdo jede s osobákem 130. A ještě míň je těch, kteří to valej +180km/h. Myslím, že tenhle jev je čímdáltímmíň, protože i tyhle letci pochopili, že je u dalšího kamionu dojedete :-) Je to prostě zbytečný. Když někdo atakuje rychlost zvuku, tak ale většinou svítí, nebo blíká levým, svítí mlhovkama a když se nemáte k uhnutí, tak o sobě dá vědět probliknutím dálkovejma. OK. Nevadí mi to. Koukám do zpětnýho a sleduju, co se děje. Chytráky, kteří jedou levým 130 pořád, bych střílel rovnou u pangejtu. 3proudový dálnice u nás? Proč? Každej * jede v prostředním pruhu. To je ňákej komplex českýho národa, že v pravým jezdí jen srátchi! Naučte se jezdit v pravým, vracejte se zpátky po předjíždění, koukejte do zpětnýho. Není větší stupidita, než jet po dálnici pořád v levým, ikdyž široko daleko nikdo :no:
suhlasim s vracanim sa do praveho pruhu, ale ked siroko-daleko nikoho, tiez idem vacsinu cesty na D1 zo SR do Prahy v lavom... ono to totiz vacsinou menej hadze ako ten rozbity beton v pravom.
chapem, len som chcel upozornit na detaily... no vsimol som si obcas aj poslusnych rakuskych/nemeckych vodicov, ktori spravia to iste, ked vidia, ze sa to da :-)
Já o těch germánech nemám žádné iluze. Jezdí jak pitomci a stejně nekoukají do zrcátka jako nekoukají lidé u nás. Jede v levým, neumí se zařadit před auto, když ho předjede a ještě se diví, že ho zdravíš prostředníčkem. A úplně nejlepší jsou ty draci z NL s přívěsem, kteří jedou po dálnici 80kmh, aby měli dobrou spotřebu :no:
pravda :-( akonahle mu colnik mavne rukou a on sa ocitne "na vychode", prava noha ide prudko dole a vytahuje klapky na oci. inak co sa tyka NL s privesom, ti mi vobec neprekazaju, vacsinou idu pomalicky v pravom a nikoho neohrozuju. a taka rychlost tiez nie je na zahodenie, znamy ma takto nedavno viezol, vento 1.8, rychlomer na 90ke, ale otvorene stresne okno, v pozadi pustene nejake CD a po narocnom dni sme sa aspon pokojne porozpravali.
Nepřekážejí? To jsi je asi nezažil na D1 3 za sebou a předjíždí je 5 kamionů! Kolona jako prase a když to předjedeš a vidíš kvůli komu se táhneš jako slimák, tak se ti otvírá kudla v kapse. Takovýhle "turisty" tady fakt potřebujeme :no:
pravda, nezazil... no nevedel som, ze myslis az tak pomaly. minimalna rychlost na dialnici by mala byt stanovena - rychlost kamionov + 10 km/h, kedze tie nemaju v "rychlom" pruhu co robit.
Stale v levym jezdim treba tam, kde jsou v pravym koleje hluboky i pro vlak, treba kolem Prostejova. Jo a ty, co sviti mlhovkama, miluju, nejlip i zadnima, ze? Jinak s komplexem centralniho jezdce mas pravdu. Daleko vic, nez mlhovky mi ale vadi, ze lidi kaslou na striktni prizpusobovani rychlosti pocasi, protoze pokud mne nekdo sestrelil, bylo to na snehu a nebo mokru, zatim ale ziju:-)
Už jsem o tom psal Luboshovi, takže je zbytečný, abych se opakoval ohledně toho levýho pruhu. Přední mlhovky mi absolutně neva. Neznám jediné moderní auto, které, pokud je má dobře seřízené, jimi oslňuje protijedoucí vozidla. Zadní mlhovka je opruz - souhlasim a pokud není hustá mlha, tak je zbytečná a otravná. Gratuluju, že žiješ a přeji hodně štěstí i dál ;-)
souhlas, teď jsem dorazil z Brna (do Prahy) a celou cestu jsem jel mezi 140 - 150 a pomaleji jelo jen minimum vozidel (kamiony a starý auta, kterým to do kopce víc nejede)
Problem neni ani tak v dalnici, jako spis v mentalite lidi. Tady kdyz povolite 160, tak budou paka jezdit 190. Ale nemaj v sobe slusnost ani zkusenosti vyjezdenych a vyzralych Nemcu a Rakusanu. To je to.
Vždycky mě rozesmějí zastánci neomezené rychlosti na dálnici, když argumentují bezproblémovou praxí v Německu. Ano, v Německu to funguje. Ale tady by to byl masakr. Protože v ČR jezdí 99% řidičů jako prasata. :-| I v centrech měst jezdí všichni "přískokama" od křižovatky ke křižovatce. Jsme "národ závodníků v jedna-šestkách a jedna-devět-té-dé-í". Tady se denně jezdí World Rally Championship. A silnice jsou plné neuvěřitelných tektonických zlomů ne nepodobných San Andreas. A výtluky...to je téma na samostatný příspěvek. >:D Odchod ze světa v plné rychlosti v Superbu a bez bezpečnostních pásů se stal skoro národní tradicí v pohřebních rituálech.
...zeptej se nekoho jestli si o sobe mysli, ze je spatny ridic ;-) Vsichni jsme superjezdci, ohleduplni, predvidavi, myslici za druhe ;-) Jak jsi vubec neco podobneho mohl napsat? >:D Je to prece jasne, na dalnici neomezene, mimo mesto 140 a ve meste 80, to jsou prece hodnoty pro spravneho "zavodnika" a vsichni ostatni???? At se vrati do skol! ;-)
>:D:yes: Každý ti řekne, že je dobrý řidič. O tom žádná. Že je pomalý, to už řekne málokdo. A i z těch ještě půlka lže. >:D Zpátky do školy neee. >:D Ta neustálá třicítka po městě štvala i mě a to jsem velmi pomalý řidič. Jako ne pomalý v reakcích. Pomalý v jízdě. >:D
Já se přiznám, nejsem dobrý řidič. Jezdím 10 let, ročně tak 30 - 40 tis. (bez nehod) a jsou situace, které nemám rád např. za mokra nejedu víc jak 100 - 110. Neumím jezdit ve 150 "nárázník na nárazník". Neumím projíždět zatáčku (ne)kontrolovným smykem (mohlo by se zdát, že je užitečné to umět, ale já se snažím spíš umět smyk nedostat). Dokonce ani neumím za jízdy psát smsku, svačit a ještě hrozit na okolní řidiče současně. Neumím řídit v pololeže s loktem ven a pravou rukou na loketní opěrce současně. Ale žiju .... než mě nějkaý DOBRÝ řidič sejme.
Takže Rakousko ano, u nás bič, bič a zase bič.
P.S. Před časem proběhla médii zpráva, že Češi patří v Rakousku k nejdisciplinovnějším řidičům, čím to je, že by tvrdá, tolik u nás pomlouvaná, represe?
Víš, že sebechvála smrdí? Notabene - tvrdit, že umět kontolovat smyk patří k tomu být "DOBRÝ" řidič, to je na mě moc. Z tónu Tvého příspěvku mám pocit, že se rád opájíš svou mravností a patříš mezi "spravedlivé soudce z lidu", kteří blokují odstavný pruh v dopravní zácpě, aby je náhodou nějaký chytrák nepředjel (jenže pak se vynoří houkající hasičské auto a ono najednou honem není kam uhnout), vyrážejí s protáčejícími koly už na oranžovou z křižovatky, aby v zápětí mohli prudce zabrzdit a mohutně zahoukat na provinilce, který zůstal stát v křižovatce (jenže ono najednou není dost místa k zabrždění a šíleného zahoukání se všichni kolem leknou) a okázale začnou předjíždět stodvacítkou (myslím rychlost, ne auto) kamion, bez ohledu na velmi rychle se blížící auto v levém pruhu, protože ono tady přeci nemá co jezdit tak rychle (jenže ono jede moc rychle, aby bezpečně dobrzdilo a kromě toho zlého řidiče v něm sedí ještě jeho rodina). Pokud to nejsi ty, tak se předem omlouvám, ovšem Tvůj příspěvek je sebestředný, zbytečný a přesně takový dojem budí.
Moje řeč. A narozdíl od Nickona si vůbec nemyslím, že jsi sebestředný či že to jakkoliv souvisí s blokováním odstavných pruhů či s trestáním těch, kdo "předbíhají" když využívají pravidlo zipu. To jsou jakési fabulace, kterýchžto smysl mi naprosto nedochází.
Nejsou to fabulace, ale můj pocit z tónu Peťova příspěvku. Podobné výroky totiž slýchám od těch, kteří se občas chovají tak, jak jsem popsal. Společným jmenovatelem okolností, za nichž bývají řečeny, bývá diskuze o tom, jak se u nás jezdí bezohledně, přičemž dotyčný obvykle cítí potřebu sdělit okolí, že na něm vina nespočívá, aniž by to nějak prospělo diskuzi. A odkud to vím? Není to moje fabulace, ale mívám smůlu, že s takovými řidiči sedám v autě (a občas i v autobuse) jinde, než za volantem, což se mi vzhledem k mé práci stává bohužel dost často. A pak se občas nestačím divit...
Můj přispěvek jsi vůbec nepochopil, nevím kde jsi přišel na protáčející se kola a blokování pruhů. Jediné, k čemu se uchyluji, tak když potkám za tmy nesvítící auto, tak neblikám, ale na okamžik vypnu potkávací světla. Velmi učinné. Na kontrolu dodržování předpisů je tu snad někdo jiný, rozhodně nemám ambice někoho poučovat, natož trestat "po svém". Nicméně na konci se omlouváš za případné nepochopení toho, co jsem naspal, takže přijimám.
Ted vazne nesouhlasim...potkavam hodne slusnych ridicu na silnicich a 99% lidi jako prasata ROZHODNE NEJEZDI. Ono je to vubec o zakladni toleranci na silnicich...nerikam, ze jezdim pomalu, uz vubec nerikam, ze jsem nejlepsi ridic na svete (i kdyz mam okruhove zkusenosti ze zavodu)...co me hrozi nejvic je stav aut, ktere clovek potkava na silnici, s cim si lidi troufnou vubec jezdit...ono je to vse o lidech... troufam si tvrdit, ze po nove dalnici D8 s kvalitnim automobilem a prumernym ohleduplnym ridicem je rychlost 160km/h bezpecna...
Tohle je první rozumný názor v téhle diskuzi - pod něj se podepisuju. Problémy dělá setina řidičů absolutních sobců, nerespektujících kromě svých potřeb zhola nic. Je na ně ovšem nejvíc vidět a tak může vzniknout dojem, že se tak chová většina řidičů.
Souhlasím i s tím, že stošedesátku by u nás na některých úsecích bylo možné bezpečně zavést; kromě D8 i na většině D5 mezi Plzní a Rozvadovem a na D11 směrem z Prahy za Sadskou. I v Rakousku a Německu jezdí stará auta a velké problémy z toho nevznikají, protože jejich majitelé ve velké většině jezdí pomalu kvůli spotřebě benzínu.
presne tak, je to o tolerancii, o odpustani chyb druhym a o ohladuplnosti... vodic, ktory sa s plne nalozenou feliciou horko-tazko driape do kopca po uzkej okreske a napriek tomu nema v sebe ani kusok slusnosti, nepribrzdi a nezajde kusok viac ku krajnici, to je podla mna jeden z tych najhorsich ucastnikov premavky.
Jsem zásadně proti. V ČR není taková kupní síla, stále zde převažují staré automobily, které nemají takovou ochranu v pasívní bezpečnosti. Zejména na chudém venkově a v chudých regionech je mnoho starých škodovek. I já vlastním starou Š 120 L, protože pobírám nízkou mzdu a lepší auto nemám. Už takhle když jedu 70 km/ h po dálnici se cítím v ohrožení. Rychleji jen ani nemohu, protože šetřím palivo a starý motor a chci aby moje stará škodovka co nejdéle vydržela.
Souhlasím s Vámi pane, už jsem v důchodu a také jsem majitelem zachovalé starší škodovky Š 125 L, s kterou jsem spokojený a kterou používám na sobotní nákupy a výlety se svou ženou. Rovněž nemám rád rychlou jízdu, ale mám rád pomalou bezpečnou jízdu. Jestli přijedeme o 1 hodinu později domů než ostatní nám nevadí, ale že přijedeme živi a zdrávi. :yes:
Mno jezdit 70 po dálnici nemá smysl.Jezděte jinudy( ušetříte za nálepku).Nevěřím že nemáte na lepší, jen si ji nechcete koupit.A ve 130 pasivní bezpečnost je jaksi mimo mísu....
...rad bych dodal, ze pomala jizda neznamena bezpecna! Vse zavisi na okolnim provozu, druhu komunikace, hustote dopravy, schopnostech ridice a v neposledni rade vzniku faktoru B, popr. jeho nasobku (nebo-li vyskyt blba/u za volantem v danem miste). Dam priklad...dnesni rano, hlavni silnice mezi Mosnovem a Ostravou: 1xkamion se stredoceskou SPZ jedouci pres pulici caru s nefunkcim levym zadnim svetlem, rychlost mimo obec 60km/h, v obci pres 80km/h a kolonu za timto TIRem predjizdejici (samozrejme, ze v pravotocive zatacce, pres plnou)S105 se zapnutou mlhovkou, toto vse okolo 5h rano. 8-s
Po svých dlouholetých zkušenostech patřím rovněž mezi ty, kteří Pokládají rychlost 160 km na dálnici za bezpečnou, samozřejmě s ohledem na momentální situaci. Rychlost sama o sobě nezabíjí, pouze zvyšuje následky jiných chyb. Představa, že vše vyřešíme zákazy je směšná. Tobychom mohli znova zavést praporkový zákon. Nevidím nic špatného v jízdě více jak 200 km/h po okresce (se svým BMW 330 to dělám taky), ale je blbost jezdít rychle po městě či dokonce kolem školky a pod., tam může být i 40 km/hod. moc. Můj návrh by byl zvýšit limit na 160 km při zavedení zvýšené zodpovědnosti za případnou nehodu pro toho, kdo by ji při rychlosti nad cca 130 km způsobil.
:no: Proč bych měl být zodpovědný víc jen pro to, že jedu rychleji? Jel jsi někdy v tom BMW 330 po dálnici? Je buřt, jestli jedeš 130 nebo 160, když ti to tam hodí kamion! Jsou to *a snad to dělaj i schválně. To je NEJVĚTŠÍ problém našich silnic, to obrovské množství kamionů. Dnes byl zase na D1 jeden rozsekanej. Akorát ho vytahovali jeřábem. Kolona tak 3km. Jediný důvod, kdy na dálnici brzdíte ze své cestovní rychlosti, jsou náklaďáky v rychlým pruhu. ;-\
Tak to treba dufat ze sa schvali zakon ktory zakaze predbiehanie kamionov na dialniciach. U nas uz s tym niektory poslanci vysli a ze vraj aj v Cechach to uz niekto spomenul. Takze drzme si palce aby to vyslo.
No, já myslím, že to je kravina, protože pak bude jeden pruh neustále ucpanej a pojede se kolem něj kilem, protože se budeš bát, že tam něco vyjede... Tohle vidím jako velmi špatně řešení.
No lenze teraz mas to iste ides 130 a bojis sa ti tam kamion vbehne. Urcite to nie je najlepsie riesenie ked musis zakonom niekoho obmedzovat ale takto aspon par kamionistov nebude chciet porusovat zakon a premavka sa dufajme zrychli. Najlepsie by bolo mat 4 prudovky jednym smerom ale to nie je mozne. ;-\
Typická VW reklama. Do podzemí pneu nepotřebuješ, ale dostaneš je zdarma. Za to lopatky, aby ses do toho podzemí vůbec dostal, tudíž jsou nezbytné, musíš dokoupit ;-) A když chceš být extra frajer, tak si ještě koupíš za 6000 ojro stříbrnou lištu na lopatku :-)
Precti si jeste jednou po sobe to sve prohlaseni! Co udelas ve 200km/h na okresce, kdyz ti neco vbehne pod auto (zvire, clovek, cyklista...nikdo z nich nepocita, ze se po silnici *magor, ktery jede vice nez dvojnasobkem povolene rychlosti)??? Jsi presne typ omezence nemyslici za a na druhe! Pro me je to prispevek namysleneho ignoranta, ktery by mel odevzdat RP!!! :no:
Nelze nez souhlasit. Presto bych byl radsi, aby to, co ho prevapi - dodal bych jeste vymol nebo poryv vetru, (mozna jako posledni prekvapeni v zivote), neodnesl i nejaky jiny clovek.