Japonská Toyota se kvůli vadným plynovým pedálům rozhodla zastavit prodeje 8 svých modelů ve Spojených státech. Problém by se mohl týkat i evropských vozů.
Vypadá to,že už ani tenhle vzor neplatí.Toyota pomalu přichází o svojí hlavní zbraň a bude zajímavý sledovat co to s její pozicí udělá protože kromě bezporuchovosti toho nikdy neměla moc co nabídnout.
Ale jo, nabizi a nabizela spolehlivost, a jestli se jim neco nepovede, tak se na to muzes spolehat, ze to opravi i za cenu pripadneho poklesu popularity.
v tomhle pripade je to opacne. Toyota opravuje auta az na tlak americke verejnosti a americkych bezpecnostnich uradu. Zemreli 4lide a pres 100havarii je registrovano.
Toyota za to asi moc nemuze- spis vyrobce tech pedalu i tak je z toho v USA dost velke medialni halo a toyotu to hodne poskozuje, protoze posledni roky stale svolava auta zpatky do opravy.
Na těchto stránkách můžeme porovnat četnost vyšetřování u různých značek.[odkaz]
Toyota na tom není nejhůře,určitě ne na počet prodávaných modelů.Káždá vážná závada je na pováženou.Je docela škoda,že i v naší EU neprobíhají takovéto vyšetřování.
S prodeji to ma dle meho pramalo spolecneho, tim bych neargumentoval. Dale je celkem podstatne jaky typ zavady resili a jak to dopadlo, to se tam clovek nedocte.
tak růžově bych to neviděl. Jinde se uvádí, že v důsledku této závady jsou evidováni již 4 mrtví lidé a asi sto případů, kdy tato porucha vedla k nehodě. Toyota má různé problémy s pedály již cca. 2 roky a již před tím zřejmě problém nějákou dobu tajila. Nyní již případ nabral větší obrátky a závadu přiznává. To, že zastavila prodej některých modelů závažnost situace jen potvrzuje a jistě v USA příjde o pár zákazníků nemluvě o možných soudních sporech atd. Každopádně pověst značky je již nyní pošramocena zejména v USA...
Každopádne montovať autá z externe dodaných dielov znamená strácať kus identity a často dosiahnutá úspora nepokryje náklady vynaložené v takomto prípade. Ak to pôjde podobným spôsobom ďalej, kľudne sa môže stať, že si kúpiš Volkswagen, na ktorom bude len pár percent z Nemecka pochádzajúcich dielov a aj táto pozícia bude oslabená faktom, že 2/3 robotníkov podieľajúcich sa na výrobe boli Turci a 2/3 vývoja nerobili Nemci... :-!
Podle me trochu motas dohromady otazku kdo to vyvine, kdo to vyrobi a kde se to vyrobi. Z externich dilu se vyrabeji vsechna auta (krome klasickych komponent - motor, prevodovka...). S identitou to podle me nema co delat, jde o to aby si firma dokazala rict co ma ten dil splnovat (jak z hlediska funkce tak spolehlivosti) a aby byla schopna si to ohlidat (coz zjevne tentokrat selhalo).
Předpokládám, že incidenty se staly u vozů s automatem. Je nějaká možnost odstavit plyn manuálně? Změnit stupeň v automatu pod plynem, prudce brzdit, vypnout motor?
Nevím jestli jse u atomatu narvat N z D pod plynem, nikdy jsem to nezkoušel a nebudu. Určitě jde vypnout motor, ale to zase hned chcípnou všechny posilovače.
Toyota se rozhodla tak maximálně UPOSLECHNOUT NAŘÍZENÍ výrobu zastavit.
[odkaz]
To, jak se poslední dobou na Toyotu lepí smůla (říkejme tomu jakkoli), mi připomíná, že jsem tu dlouho nepotkal toho horlivého zastánce božské, nechybující a vše do posledního detailu promyšlené mající Toyoty... Tak rád A BOHOROVNĚ plival na US automakers. Tom se jmenoval?
Sakra co ted ? Do dneska jsem vozil my partaky na korbe PickUpu a nebyl jedinej maler, no a ted abysme dali pri kazdym kameni majzla aby nam necukla spoust na Kalasnikove nacini. Nemate tam neco bez koberecku u ty vasi Skody ?? My stejne backory do auta nenosime, takze jsou nam koberecky celkem na hov. ;-)