Novinky
Máš pocit, že benzín je na tom líp ? Když chceš být "ekolog" tak si z běžných paliv škrtni naftu i benzín jako palivo pro spalovací motory. Asi by ses divil na co lidi u starších aut jezdí ..proč?....protože je drahé palivo..na nový auto s EURO 4 nemají... tak tam lejou co se dá...technický benzín, ředidla apod. To je pak síla. Ber to tak , že právě s ohledem na složení našeho vozového parku, každé auto které má funkční KAT nebo filtr pevných částic je přínosem do současného stavu.
to jistě ano, ale já mluvím o naftě jako takové, to že lidi prasej auta vším možným svinstvem, to je jiná věc..
Nakolik je nafta horší než benzín? V tomhle ohledu, samozřejmě. A ptám se proto, abych zjistil, není to "hozená rukavice"
No hele viděls někdy třeba diesla jak jede a z vejfuku se mu valí ohromnej černej kouř.Ne?Tak tohle u benzínu jen tak neuvidíš , to co je největší problém u diesla jsou saze neboli pevný částice, který sou pro život dost nebezpečný.
Ale jo, viděl. Jen nevím, nakolik je to horší než to, co leze z benziňáků. Chtělo by to snad článek, kde se to porovná a doloží nečím věrohodným. Aby nedošlo k omylu: já jsem benzinoidní
no tak diesel je na tom húř i když má nižší spotřebu.v motoru sou vysoký tlaky a vznikaj hodně nebezpečný oxidy dusíku,kvůli sazím se do nafťáka dáva filtr pevnejch částic, jinak tam vznikaj úplně klasický látky jak u benzínu:CO,CO2,uhlovodíky,oxidy síry(kromě odsířenejch paliv) a taky oxidy síry , ale u benzínu né v takovým množství jak u Vin Diesla.
sakra má tam bejt a taky oxidy dusíku.Jen doplnim , že jak rostou tlaky v motoru tak vznikaj ty NOx.Snad se nemýlím a jestli sem napsal něco špatně tak se ozvěte a nenechávejte mě žít v iluzi.
no hele v benzínu je velký množství síry.To snad víš.Síra zhoršuje spalování a co to zapřičiňuje asi víš.Kdyby se benzín a nafta odsířili tak by se emise snížili.Jinak dost sem se o tomhle bavil s Lonesem , ten je připravenej do svýho auta(nejspíš Cadillac nebo Lincoln ) lít alkohol.Možností na co jezdit s nižšíma provozníma nákladama a zároveň nižšíma emisema aniž by se nějak moc nebo vůbec zasahovalo do auta je mnoho😜lyn(CNG,LPG),alhohol(metyl,líh),b… a bůhví co ještě.
Tolko kritizovany dymiaci neekologicky hlucny atd. 1,9 TDI na 3 mieste. Celkom pekne. Som zvedavy co bude teraz ake dalsie vyhovorky na tento motor.
Jo, jdu s dobou. Včera jsem si koupil tříkolku. Nejel jsem na ní sice skoro sto let, ale jde to. Funím jak bagr. Hlavně do kopců. Tak do nich budu chodit pěšky a na tříkolku naskočím na vrcholu. Ale jsem z Pardubic... tam si asi moc ty sjezdy neužiju. Jo, a taky jsem přestal jíst hrachovou kaši... kdyby mě někde na cestě změřili... abych měl dobrý emise.
Něco na tý hrachový kaši bude. Včera jsem večeřel fazole s trenčianskym parkom a ráno mě probudil rachot startujícího Wartburgu. Kouknu z balkónu, nikde ani živáčka, nikde ani mrtváčka a už vůbec žádnej šrot z NDR. Mávnul jsem rukou a to byla ta chyba. Rozvířil jsem odér, co se držel u stropu. Instinkt zavelel lehnout k zemi a hledat zbytky kyslíku. Se slovy "na to se můžu vysr@at" jsem se doplazil na toaletu. A jak jsem řekl, tak se stalo. Celé dopoledne jsem si onen zážitek připomínal drobnými plynnými epizodami. Dnes bych emise rozhodně nesplnil. Jen mi vrtá hlavou, jestli to byl skutečně originální trenčianský párek a ne nějaký podvrh. Napíšu dotaz do Bruselu, jestli je to stejné jako se Šampaňským nebo Olomouckými tvarůžky...
Ty mas se stravovanim vubec problemy Posledne krokodyl v igelitu a ted tohle Nemam ti sehnat nejakyho dietologa, ktery ti sestavi jidelnicek?
To bys pro mě fakt udělal? Ozvi se mi na mejl
Fakt to pro tebe udelam Jestli ti nevadi, ze bude virtualni Jednoho, ktery ti poradi jak se zbavit tech nezdravych navyku (krokodyl, parek s fazoli, tatarak z klokana ala highway, sneci i s boudickama...) znam. Je ostychavy, tak radi jen mailem, ale je dobrej
Škoda že tu není ten smilík se srdíčkama v očích jako v ICQ. Že bude virtuální mi nevadí. Já jsem taky ostýchavý Když to na mě nevybalí s jogurtem ala GTIho zelenáči, tak bych to mohl i dodržovat
Neboj, tenhle je "nas" Predepisuje kocici konzervy, kocici granule, cokoliv v odstinu BRG, cerstve mysi, single malt, obklady z potahu GTI(plechovyho) a dalsi zdravy veci
Takže si budu moct dát občas i žabí stehýnko v barvě BRG a budu to zapíjet litrem LHM+
Muzes si dat temer cokoliv, jen v pripade, ze se mu to nebude zdat dost "ostrovni", jako treba ta zaba, tak budes muset prisahat, ze na znak Renaultu se nepodivas, ani kdyby byl v podani C.Z.Jones
Co kecas, nez bys vyfunel na Kunetickou horu, tak by bylo po tobeA navic je v Pardubicich jeste par nadjezdu a podjezdu Takze, kdo tvrdi, ze Pardubice jsou placka, tak keca
Tento prispevek hodnotim jako malo vtipnou a malo zdarilou snahu zesmesnit fakt, ze auta jsou jedovata a ze je s tim potreba neco delat. A musim rict, ze krome nove technologie a lepsiho rizeni spalovani by mi pripadalo vhodne poradne skripnout idividua (radeji bych napsal 😉, kteri jezdi napriklad po Praze v offroadech se spotrebou 15 litru. A to potom i pri hodne vychytanem rizeni spalovani tezko mohou konkurovat autu se spotrebou 5 litru.
Zelenej ďábel? Rudej bratr? Závistivec? Mopedista? Všechno špatně. Pravděpodobně si doma vyrábíš adidasky z kůry odumřelého stromu a dýcháš jen pravou nosní dírkou... Vzhůru na barikády, fatalisto, prapor revoluce vlaje...
Ano ano, lzi o skodlivosti vyfukovych plynu nam tu cpe rudo-zelena mafie zavistivcu na mopedech, skutecnost je jina. Ve skutecnosti je chlapek turujici ve meste na semaforu porsche, ktere papa 12 litru, proste uzasnej frajer. Mozna by tvuj nazor zmenilo, kdybys dostal asthma, leukemii, nebo tve dite (mas dite, ne?), manzelka. Ale nepreju ti to, jsi jen "blbej".
McKeiser chvíli okukoval Lonesův koráb silnic a pak škemral jestli ho může řídit.Lonestarstate věděl , že McKeiser je dobrý řidič , vždyť už přežil tolik nehod , zrovna mu podával klíče , když vtom ho blátem postříkal pětiletý šofér tříkolky , McKeiser se natáhl po brokovnici„Toho mi nech.Vyřídím to s ním sám." vzal laso , párkrát s ním zamával nad hlavou a pak ho hodil na chlapce.Přesný zásah , spratek byl chycen a Lonestarstate ho svázal jak kovboj dobytče na divokém západě.„Ten už nebude dělat potíže." odvětil Lones a z kufru svého auta vytáhl bílý oblek , oblékl se a vipadal jako pravý texasan vlastnící za Prahou plantáže s černými otroky.sedli si do auta a McKeiser řídil, Lones vytáhl z přihrádky u spolujezdce Kubánské doutníky.„Tabuco, chceš taky?" zeptal se šoféra „No jasný , že jo.Díky".Náhle došel u auta benzín„Do pytle.Sme dost daleko od benzínky.Co budeme dělat?"„Nech to na mě." odvětil Lones a do auta natankoval prvotřídní Kentuckou whisky„A není jí škoda?"„Pro Cadillac?Nikdy!"Znovu uháněli po dálnici , McKeiserovi se podařilo nepozorovaně dát do nádrže hadičku , aby mohl cestou cucat nejlepší pití od strýčka Sama.Dojeli až do blázince , došli do kanceláře za plešatým doktorem s ohromnými popelníky na nose.„Dobrý den.Prosím Vás já se jdu optat na Tamina."„No a co já s tím?"odpověděl nevrle doktor McKeiserovi„No jak je na tom?"„Hele neotravuj mě mladej a táhni."McKeiser chtěl odejít v tom , ale vešel do dveří Lones v bílém kvádru a vipadal jak hotový mafián nebo člověk co zdědil tabákovou firmu„Víte Vy vůbec člověčě kdo já jsem?"zařval Lonestarstate „Sám ministr zdravotnictví." odpověděl McKeiser„A já mysle , že Emmerová je ministryně." řekl nechápavě doktůrek„Mysle ste špatně, moc špatně.A teď, jdeme si pro Tamina."„Jo hned a složku?"„Tu taky."zaječel McKeiser„No já vám to přečtu.Takže psychóza s projevy zoofílie a nekrofílie.Lepší držet ho dál od kafílerií a mražených kuřat."„To ale nemůže být Tamin!"zařval tentokrát ministr„Tamin?Jo tak kdo je teda todle?...Jo nějakej Kalousek..No a ten Tamin je ten s těma klokanama?"„Jo!!" odpověděli oba sborově„Tak toho si klidně vemte s sebou.Ale tu škodu na tý zdi nám zaplatíte."Lones vytáhl pakl dolarovek a podal je doktorovi, ten si je hned založil do kapsy.Tamina dovlekli do Lonesova Cadillaca a uháněli k domovu...Pokračování příště...A dozvíte se mnohem víc.Je na Marsu voda?Je lepší Astar Opc nebo Golf GTI?Uvidíte Krtka nebo bobra?Miceka nebo GTIho?To vše a mnohem víc už zítra.
Paráda. P.S. to už víme dneska, že geteíčko je nejlepší. Ale i tak si to rád zítra přečtu - od tebe
Začíná ze mě jít strach. Ta image, co mi buduješ, by se mi mohla někdy hodit.
no takže teď seš takovej američan z vysočan , jinak mě dost štvou chyby co jsem dneska nadělal , ale já to psal pod tlakem a ve spěchu.Jo a může si tam střihnout vedlejší roli i Krtek?
Může. Já jsem si jednou půjčil Jardu s Bertoňákem. A popravdě řečeno jsem se předem neptal. Tenkrát v tý Číně....
Ricz chcel tento clanok ale je pre vsetkych co si myslia ze benzinak je podstatne ekologickejsi ako diesel. Nakoniec moze byt ze benzinak je viac karcinogenny ako kadejake diesle.
Autá vypúšťajú vzácne kovy
Leoben (TASR) - Zdá sa, že katalyzátory v autách jeden problém vyriešili, ale druhý spôsobili. Rakúski vedci z univerzity v Leobene totiž zistili, že pôda pozdĺž ciest obsahuje vysoké koncentrácie vzácnych kovov ako sú platina, paládium, rhódium a irídium.
Tieto kovy sa pridávajú do katalyzátorov, aby premieňali oxid dusnatý a oxid uhoľnatý na menej škodlivé zlúčeniny. Zatiaľ sa nevie, aký vplyv majú na životné prostredie.
"Zavedenie povinných katalyzátorov v roku 1987 na jednej strane znížilo emisie oxidu dusnatého a uhľovodíkov, zároveň sa však začali vypúšťať nové skupiny škodlivín," povedal Thomas Meisel z Oddelenia pre všeobecnú, analytickú a fyzikálnu chémiu leobenskej univerzity.
Vzácne kovy vznikajú chemickými procesmi v katalyzátore a koncentrujú sa pozdĺž ciest. Jedno auto uvoľní asi 0,5 mikrogramu platiny na kilometer. Najvyššie koncentrácie platiny (134 nanogramov na gram) sa namerali pri diaľnici A14. Vzorky vedci odobrali na ôsmich stanovištiach medzi Viedňou a Vorarlberskom.
Keďže vzácne kovy sa nerozkladajú, s určitosťou sa dá očakávať zvyšovanie ich koncentrácií v pôde pri cestách. "Kolegovia si zažartovali, že začnú z cestného prachu ťažiť vzácne kovy," poznamenal Meisel.
Autá vypúšťajú vzácne kovy
Leoben (TASR) - Zdá sa, že katalyzátory v autách jeden problém vyriešili, ale druhý spôsobili. Rakúski vedci z univerzity v Leobene totiž zistili, že pôda pozdĺž ciest obsahuje vysoké koncentrácie vzácnych kovov ako sú platina, paládium, rhódium a irídium.
Tieto kovy sa pridávajú do katalyzátorov, aby premieňali oxid dusnatý a oxid uhoľnatý na menej škodlivé zlúčeniny. Zatiaľ sa nevie, aký vplyv majú na životné prostredie.
"Zavedenie povinných katalyzátorov v roku 1987 na jednej strane znížilo emisie oxidu dusnatého a uhľovodíkov, zároveň sa však začali vypúšťať nové skupiny škodlivín," povedal Thomas Meisel z Oddelenia pre všeobecnú, analytickú a fyzikálnu chémiu leobenskej univerzity.
Vzácne kovy vznikajú chemickými procesmi v katalyzátore a koncentrujú sa pozdĺž ciest. Jedno auto uvoľní asi 0,5 mikrogramu platiny na kilometer. Najvyššie koncentrácie platiny (134 nanogramov na gram) sa namerali pri diaľnici A14. Vzorky vedci odobrali na ôsmich stanovištiach medzi Viedňou a Vorarlberskom.
Keďže vzácne kovy sa nerozkladajú, s určitosťou sa dá očakávať zvyšovanie ich koncentrácií v pôde pri cestách. "Kolegovia si zažartovali, že začnú z cestného prachu ťažiť vzácne kovy," poznamenal Meisel.
V přírodě běžně vznikají např. za bouřky (blesk). Zkuste si tipnout, kolikrát na zeměkouli bleskne denně. Je to ohromné číslo. V průmyslu vznikají také NOx takže bude to asi jako s diesely, pouhá 4 % prašných částic produkují ve městech automobily s dieselovým pohonem.
Petre, Ve mestech je doprava NEJVETSIM zdorjem NOX a aerosolu. Dokonce se v pripade aerosolu da rici nejvetsim zdrojem v ramci cele Evropy. Zdravotni zatizeni totiz nezalezi tolik na hmotnosti aerosolu ve vzduchu (obvykle udavane µg/m3) ale na poctu castic na m3. Protoze automobilovy motor je vyskoteplotni spalovani (z pohledu aerosolove fyziky) castice z motoru jsou velmi male a maji bohuzel tu spatnou schopnost, ze pronikaji diky sve male velikosti az do nejzassich koutu plicnich alveol kde se dostavaji do primeho kontaktu z krvi.
Asi pred rokem jsem nekolik tydnu meril prave aerosoly v testovacim centru automobilky a merili jsme auta ruznych znacek od malych benzinu az po kamionovy tahac. Moderni benzinove motory z toho vysly jednoznacne nejlepe. Moderni nakladaky splnujici novou Euro normu dopadly o 2 rady lepe nez ty co ji nesplnujou a nejvetsi prekvapeni bylo, ze ekologicky autobus na etanol dopadl stejne spatne jako skoro deset let stary kamion. Bezen dizly v osobnich autech produkuji asi 1000x vic castic nez benzinovy motor.
NOx sice neposkozuje zdravi primo, ale tiruje prizemni ozon. Cim vice NOx, tim vice prizemniho ozonu. A ozon je zapojen do kvata chemickych reakci diky nimz vznika photochemicky smog. A prave produkty techto reakci jsou casto mnohem skodlivejsi a karcinogenejsi nez samotne reaktanty.
Asi pred rokem jsem nekolik tydnu meril prave aerosoly v testovacim centru automobilky a merili jsme auta ruznych znacek od malych benzinu az po kamionovy tahac. Moderni benzinove motory z toho vysly jednoznacne nejlepe. Moderni nakladaky splnujici novou Euro normu dopadly o 2 rady lepe nez ty co ji nesplnujou a nejvetsi prekvapeni bylo, ze ekologicky autobus na etanol dopadl stejne spatne jako skoro deset let stary kamion. Bezen dizly v osobnich autech produkuji asi 1000x vic castic nez benzinovy motor.
NOx sice neposkozuje zdravi primo, ale tiruje prizemni ozon. Cim vice NOx, tim vice prizemniho ozonu. A ozon je zapojen do kvata chemickych reakci diky nimz vznika photochemicky smog. A prave produkty techto reakci jsou casto mnohem skodlivejsi a karcinogenejsi nez samotne reaktanty.
Kouknou, Pučmeloud, mě ve škole učili, že aerosol je rozptýlená směs velmi malejch ka***k nějaký kapaliny a vzduchu. Samotnej fakt, že měříme hmotnost aerosolu ve vzduchu, mi připadá padlej na hlavu. Můžou mi teda říct, čím je ten aerosol tak nebezpečnej, resp. jaký složení má ta kapalina. Nejsou to náhodou pevné částice? a voni měřej pouze jejich hmotnost v kubickém metru vzduchu, tedy koncentraci? Nevopakujou jenom nějakej terminologickej blábol vod nějakýho Deutchenmanna z nejmenované Deutchenfabriky, který svojí dizertační práci povýšil na koncernovou normu?. Nebo jenom někdo něco špatně přeložil? Mimochodem Aerosolová fyzika neexistuje - jestli si ji spíš voni nepletou s Fyzikou aerosolů...
Místo olova se do benzínu jako antidetonátor přidává organická látka MTBE (metyl-tercbutyléter).
Jozki> Co se týče platiny, iridia a palladia v katalyzátorech, jsou tam tak pevně přidělaný, že si neumim představit, jak by se mohly dostávat ven. Ten článek by mě opravdu zajímal. Vzhledem k tomu, že například platina nebo iridium se používají i jako materiál pro šperky, dost silně o jejich karcinogenních vlastnostech pochybuju.
Ucinky PAU jsou skutecne velmi zajimave. Na jednu stranu mohou zpusobovat mutace (o jejich vyznamu v karcinogenezi asi netreba se rozepisovat) a na druhou stranu nektere (a to i v nizkych koncentracich) umi bunky tak zblbnout, ze se zacnou samy od sebe delit (bez nutnosti mutovat geny, jejichz produkty se na regulaci bunecneho deleni podileji), coz je v ramci karcinogeneze taky velmi neprijemny efekt.
...nejak jsem se rozepsal, ale snad mi odpustite, prave na podobne tema dopisuji dizertacku...
Pokud mate zajem o dalsi info, treba v teto databazi si urcite vyberete.
[odkaz]
Ad bezin: I ten obsahuje PAU a napriklad jeho vypary jsou karcinogenní.