Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekologická auta VCD 2005: Toyota Prius stále vede

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Německý dopravní klub Verkehrsclubs Deutschland (VCD) letos pošestnácté vyhodnotil ekologicky nejšetrnější automobily na trhu. Německý autoprůmysl sklidil klitiku...

Německý dopravní klub Verkehrsclubs Deutschland (VCD) letos pošestnácté vyhodnotil ekologicky nejšetrnější automobily na trhu. Vítězství Toyoty Prius se předpokládalo, nastavení měřítek umožňuje vznětovým motorům s filtrem pevných částic dosáhnout také vysokých umístění. VCD kritizuje německý autoprůmysl, za koncentraci vývojových kapacit do projektů jako je automobil s 1001 koněm pod kapotou apod. místo toho, aby se intenzivněji věnoval zavádění nových technologií do provozu.

Žebříčky VCD Auto-Umweltliste 2005/2006, sestavuje německý dopravní klub od roku 1989 podle následujícího klíče. Automobily jsou na základě ekologické zátěže, kterou produkují, hodnoceny bodovým přídělem 0 až 10 bodů (čím více bodů, tím ekologičtější automobil). Do celkového výsledku se promítají ze 40 % emise CO2 (resp. spotřeba paliva), z 20 % hluk vozidla, zatížení lidí karcinogeními látkami (15 %), jinými škodlivými látkami (20 %) a zatížení okolní přírody (5 %).

Vítězem se stala, tak jako v minulém roce Toyota Prius s rekordně nízkými emisem CO2 a dalších škodlivin, které jsou možné díky spolupráci spaluvacího motoru a elektromotoru v ústrojí pojmenovaném Hybrid Synergy Drive. Více o Toyotě Prius se dočtete v našem magazínu.

Na dalších místech se umístily zpravidla malé nebo miniautomobily se zážehovými litrovými motory. Hned za Priusem jsou kolínská trojčata, u nás neznámé Daihatsu Cuore a Opel Corsa 1.0 12 V s převodovkou Easytronic. Ještě v minulém roce se vysoko umisťovaly ekologické modely Volkswagenu (Lupo TDI 3L) a Audi (A2 TDI 3L), ale při absenci filtru pevných částic by se jejich pozice v žebříčku postupně zhoršovala. Ještě než tyto modely mohly být technicky omlazeny byla jejich výroba vzhledem ke klesajícímu odbytu zastavena.

Ekologická auta dle VCD 2005: celkové pořadí
 ModelHodnocení
1.Toyota Prius8,3
2.Citroën C1 1.07,94
 Peugeot 107 Petit Filou7,94
 Toyota Aygo7,94
5.Daihatsu Cuore 1.07,79
6.Opel Corsa ECO 1.0 7,76
7.Daihatsu Sirion 1.07,67
8.Renault Twingo ECO 1.27,6
9.Toyota Yaris 1.0 ECO37,54
10.Suzuki Alto7,43

V samostatném žebříčku nižší střední třídy vyhrál další hybrid: Honda Civic IMA, následován skupinou vznětových modelů.

Ekologická auta dle VCD 2005: nižší střední třída
 ModelHodnocení
1.Honda Civic IMA7,33
2.Mercedes A 160 CDI7,1
3.Audi A3 1.9 TDI6,78
4.Toyota Yaris Verso 1.36,76
5.Opel Astra 1.3 CDTI Ecotec76,64
6.Citroën C4 HDI 110 FAP Lim./Coupé6,59
7.Mercedes A 1506,54
8.Ford Focus 1.6 Ti-VCT6,53
8.Opel Astra 1.4 Twinport Ecotec6,53
10.Peugeot 307 Grand Filou HDi FAP 1106,47
10.Hyundai Accent 1.3 GLS6,47

Mezi rodinnými vozy (4,2 m délka, zavazadelník min. 400 l, pět míst) vede Prius, následovaný opět skupinou vznětových modelů vybavených čtyřválcem 1.6 l z produkce PSA. Do první desítky se dostaly také dva modely spalující benzín a alternativně také s plyn.

Ekologická auta dle VCD 2005: rodinné vozy
 ModelHodnocení
1.Toyota Prius 8,3
2.Ford Focus 1.6 TDCi Kombi6,93
3.Mazda 3 1.6 MZ-CD6,88
4.Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi6,87
5Volvo S40 1.6 D6,67
6.Opel Astra 1.3 CDTi Ecotec Caravan76,64
7.Opel Combo 1.6 CNG Ecotec6,6
8.Volvo V50 1.6 D6,58
9.Skoda Fabia 1.4 Combi/Sedan6,56
10.VW Golf 2.0 Variant BiFuel106,54

Ondřej Láník
Diskuze (60)
19. 8. 2005 21:03
Re: JDU S DOBOU
Já už v Pardubicích byl... špatně se hledaj... na mapě jsou vidět líp Pravda ale je, že velehora Kunětická, tak na tu bych spotřeboval kilo tý kaše