Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2009 (střední třída): Vláda trojice Superb, Passat a Mondeo pokračuje

Registrace automobilů střední třídy se v roce 2009 zvýšily z 12.136 na 13.007 vozů, tedy o 7,6 %. První tři místa okupují Škoda Superb, VW Passat a Ford Mondeo.
Zpět na článek
25. 1. 2010 10:59
25. 1. 2010 11:16
neregistrovaný "Donovan"
25. 1. 2010 12:08
neregistrovaný "misiak"
25. 1. 2010 12:52
25. 1. 2010 15:17
26. 1. 2010 10:57
neregistrovaný "avatar11"
Avatar - Ricardo
25. 1. 2010 10:39
Propad X-Type v prosinci
Nijak nepřekvapí, když si člověk uvědomí, že se to auto tady už zhruba půl roku regulérním způsobem neprodává. A výsledek za celý rok naopak ukazuje, že odbyt je i v osmém roce výroby tohoto modelu ustálený, a to navzdory nejsanostem ohledně oficiálního zastoupení, které panovaly od léta až do tohoto týdne :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
25. 1. 2010 10:59
Celkový nárůst
Za povšimnutí stojí podle mě hlavně celkový nárůst prodejů v této kategorii. Předpokládám, že hlavním důvodem budou prodeje nového Supebu - jednak působí efekt nového modelu jako takový, jednak má varianta liftback a do budoucna kombi potenciál i na přilákání movitějších rodin, které dosud končily u dobře vybavených Octavií nebo u konkurence. No, budu Superbu držet palce, třeba se i u nás časem stane střední třída rodinným standardem.
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2010 13:23
Re: Celkový nárůst
"...i na přilákání movitějších rodin, které dosud končily u dobře vybavených Octavií nebo u konkurence".
A také u těch, kdo z tý konkurence vystřízlivěli, dostali rozum, a nechtějí více peněz do předražených plechů (třeba Audi) vrážet.
Avatar - Emel
25. 1. 2010 14:15
Re: Celkový nárůst
Vidím to v první řadě na současné majitele Passatů a lepších Octavií, v druhé na ostatní auta střední třídy (Mondeo, Vectra, 407, Laguna).

Pokud by někdo udělal zásadně špatnou zkušenost s Audi, těžko bude hledat spásu u levnější koncernové značky se stejnou nebo horší technikou.
neregistrovaný "Donovan"
25. 1. 2010 11:16
Byznys class
Superb se ve své druhé inkarnaci zaslouženě vyhoupl na domácím trhu na první pozici, a není se čemu divit - nabízí fantastickou techniku za ještě fantastičtější ceny, navíc bez omezení karosářské verze sedan co do praktičnosti díky twindooru. :yes:

Druhý se umístil na českém trhu standardně úspěšný VW Passat, a to i přes modelové stáří, neboť technicky zastaralý rozhodě není. Passat je klasický (u nás zřejmě úplně nejklasičtější) zástupce business třídy, tj. auto které designově zapadá a nikoho neurazí, když v něm přijedete na jednání. Osobně jej vnímám jako kancelářský nábytek - účelný, praktický, kvalitní. Ale domů bych ho nechtěl.

Mondeo je jasné - byť nám v aktuální generaci trochu přerostlo, jedná se o ideální rodinný automobil - v porovnání s Passatem nabízí výrazně pohodlnější sedačky a verzi liftback (Passat naproti tomu boduje ve vrcholných verzích díky DSG a 4x4) a staví se tak do pozice nejen obchodního, ale také rodinného vozu.

Insignia těží z wow-efektu a předpokládám, že již v tomto roce se vrátí tam, kam patří, tedy tam, kde vždy byla minulá Vectra.

Audi A4 zaznamenalo opravdu brutální propad prodejů a ukazuje se, že přílišná konzervativnost v designu možná nebyla tou správnou volbou. Vždyť dnes již na člověka, který se o auta zajímá , i odcházející BMW 3 působí více současně a aktuálně. Což dokazuje i držícími se prodeji.

Dále máme dva japonce - Mazdu a Toyotu. Mazda působí velmi atraktivně, má skvělou pověst co do jízdních vlastností, je lehká a má slušné motory, takže je zaslouženě v prodejích na první příčce mezi japonskými značkami. Toyota těží z dobré pověsti a také z toho, že - stejně jako Passat - ničím neurazí. Značky Toyota a VW mají ostatně image nastavenou velmi podobně.

Laguna jako první z francouzských značek (překvapivě - kde je C5?) zaznamenala meziročně značný propad i přes agresivní cenovou politiku, protože wow efekt její kontroverzi vzbuzující kastle už vyprchal (byť prudce elegantní a oku lahodící křivky zůstaly) a poněkud specifická image značky Renault v ČR drží prodeje střední třídy "na uzdě". Přesto díky dobrým cenám zejména za vrcholně vybavené modely, špičkové kvalitě interiéru, fantastickým dieselům a výbornému odhlučnění uhájila vedení před ostatními francouzskými vozy.

A první desítku uzavírá Mercedes C - i přes snahu výrobce tento model zůstává volbou starších pánů a zatímco sedan ve verzi Avantgarde je naprosto dokonale střižený, kombík je až příliš konzervativní a tomu doba u prémiových značek nepřeje. Přesto je umístění v první desítce úspěchem.

Číslo měsíce je 48 (Kia Magnetis) - důkaz, že nízká cenovka často nestačí.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ricardo
25. 1. 2010 11:44
Re: Byznys class
Dobré shrnutí :yes: Sohlasím se vším, teda až na protlačování liftbacku
neregistrovaný "misiak"
25. 1. 2010 12:08
Re: Byznys class
celkom poekne si to zhrnul
:yes:
25. 1. 2010 12:33
Re: Byznys class
V zásadě souhlas, jen u A4 si dovolím oponovat. Velký vzrůst prodejů a následný propad se dá vysvětlit zmíněným wow efektem. A4 je sice konzervativní, ale stále ještě ne natolik, aby vypadalo zastarale. Vidím v něm návrat k nestárnoucí první generace, na kterou z tohoto hlediska druhá nedokázala navázat.
Ten, kdo z německé trojky tahá kvůli konzervatismu za nejkratší konec provazu je třída C. Ta mě už při představení zarazila tvarovou nemohoucností s jemným akcentem na eleganci. Tato strategie je však bohužel platná na německého důchodce, méně už na manažerské auto.
Oproti M-B je BMW 3 podstatně zdařilejší mix dynamiky a tradičních tvarů.
25. 1. 2010 15:35
Re: Byznys class
Souhlasím, podle mě A4 rozhodně nevypadá nijak staře, spíše naopak. Dle mého názoru se Audi celkově daří dělat auta, která designově docela dost dlouho odolávají "zubu času", aneb jak se s oblibou říká - jsou nadčasová. Ale tak to vidím já a nehodlám to nikomu vnucovat, někomu se líbí, někomu ne. Paradoxně z trojice A4/3er/C-klasse na mě působí nejstarším dojmem C-klasse, přestože je nejnovější. To auto mi přišlo "staré" už při uvedení. Netvrdím, že není hezké, ale vždy mám pocit, jakoby to byla generace na konci svého životního cyklu. V kombíku je to ale lepší, podle mě.
25. 1. 2010 15:42
Re: Byznys class
Omlouvám se, C-klasse je starší než A4, 2007, A4 je až 2008, měl jsem si to dřív ověřit.
Avatar - Pierro
26. 1. 2010 22:53
Re: Byznys class
zdarec vikingu, jak jinak než s tebou souhlasit...
Avatar - Emel
25. 1. 2010 12:52
Re: Byznys class
Souhlas, až na drobné nuance:

S těmi cenami to u Superbu zase tak žhavé není, ani twindoor si mé sympatie nezískal... nicméně ostatní kvality jsou v pořádku a pozice domácí automobilky jistí bezpečné vedení, které se v příštím roce jistě výrazně zvýší. Prodeje Superbu pak potáhnou nahoru celou střední třídu u nás.

U A4 je nutné také přičíst prodeje A5 Sportback, vyskytla se nová konkurence z vlastního koncernu... letošní čísla jsou podle mě úspěchem a anomálie to byla spíše loni. Daleko více stojí za povšimnutí neúspěch MB-C, což je podle mě dost podařené auto...

A do třetice: Laguna má proti C5 a 407 minimální náskok, pokud by PSA nasadila podobně agresivní ceny, zřejmě by pořadí vypadalo jinak. Předpokládám, že C5 je výrobně náročnější vůz a pro zachování marže nelze s Renaultem cenově soupeřit. Mimochodem - nevím, zda se v případě Laguny nějaký wow-efekt vůbec konal, kontroverzní design spíše část kupujících odradil.
25. 1. 2010 15:17
Re: Byznys class
tak tak, u Laguny byl wow-efekt hned na začátku. Lidi si šli rovnou koupit káru u konkurence... :'-(

Celkově je ale žabácké trio velice vyrovnané, což mě trošku překvapilo. Když beru Lagunu jako referenční u C5 jsem kvůli novosti čekal lepší výsledek, u 407 kvůli starosti pak naopak.
26. 1. 2010 10:08
Re: Byznys class
ja sm velmi zvedavy ci budes mat pravdu s tou insigniou, ci ten WOW efekt spadne a ci bude pokracovat.. Fakt ma to zaujima..
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 12:00
Francouzský šarm nefunguje
možná by se frantíci měli zamyset. Celkem zarážející, že Audi dokáže prodat (prosinec) tolik A5 sportback (stylový model, koncepce bez tradice), jako dlouhodobé stálice typu Laguna či C5 (zdravím Kylie pokud to čte :-) ).
Měl bych vlastně být rád za fenomenální úspěch koncernu a Škody obvzláště. Ale nejsem. Nemám rád, když střední třída = Superb/Passat, nižší střední = Octavia, malé vozy = Fabia. Větší rozmanitost by to chtělo. Nemůžu si pomoct, ale nemůže za to tak trochu cenová politika? Škoda je podle mě dnes velmi výhodná.
Nebo že by byl takovým trhákem TwinDoor ;-) ?
Rozbalit vlákno
20
25. 1. 2010 12:23
Re: Francouzský šarm nefunguje
Tu su skratka nemecke auta a produkty domacej automobilky oblubene. Preto budu vzdy na prvych prieckach. A nezavisi to velmi od ceny, technickej urovne, ci spolahlivosti. Skor je to prejav urcitej tradicie, hrdosti, spolocenskeho postavenia. Treba sa jednoducho zmierit s tym, ze s Passatom clovek bude mat vyssi "status", ako s rovnako drahym (a mozno aj lepsie vybavenym) lexusom, alebo C5. Je to skratka tak: japonci, francuzi, ci nedajboze korejci, ti este dlho nebudu povazovani za rovnocennych superov nemeckych vyrobcov...

Cislo mesiaca je pre mna 30. Ako sa tu koncernu podarilo predat v 12/2009 skoro rovnaky pocet kusov Seatu Exeo (cize jednu generaciu starej recyklovanej A4) ako sucasnej A4, to je pre mna naozaj zahadou...
25. 1. 2010 13:31
Re: Francouzský šarm nefunguje
velká dodávky Exeo šla do jednej autopožičovne, čítal som o tom v nejakom časáku, toto by mohlo byť vysvetlením ;-)
25. 1. 2010 14:34
Re: Francouzský šarm nefunguje
Aha, no ved preto! Uz som si myslel, ze sa ludia asi docista zblaznili...

No ale Seat im musel dat riadnu zlavu, lebo inak toto Exeo nie je v porovnani s ostatnymi autami tejto triedy vobec lacne! V AT je Exeo v zaklade s 1.8T za 26 tisic, pritom Audi s 1.8TFSI za 29 tisic (oficialne ceny). Vsak uz len to logo na prednej kapote stoji za tie 3 tisicky navyse! A navyse Exeo je prakticky 1 generaciu stara verzia A4-ky...
25. 1. 2010 15:25
Re: Francouzský šarm nefunguje
aká bola cena to neviem, ale keďže brali cca 20-25 áut (presné číslo si už nepamatám), tak určite nejaká množstevná zlavička sa našla.

Tak ak je oficiálna cena pre Exeo so starým (tým netrvdím že zlým, práve naopak) 1.8T len o 3k EUR nižšia ako u funglovky A4, je niečo asi skutočne v neporiadku. Ledaže by ten Exeo bol nadupaný výbavou jak A8 >:-[]
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 13:45
Re: Francouzský šarm nefunguje
Taky jsem zíral. Nicméně Seat je ztracený. Exeo je sice fajn, ale to, že na víc než na "vykradení Audi" dnes Seat nemá, je politováníhodné :-(
Obávám se, že existenčním vrcholem Seatu byla minulá generace Toleda/Leonu. To byly auta, které za něco stály :yes: Jenže ta doba je dávno pryč a Altea s kufrem na 3 způsoby a připlesklá k zemi coby Leon byly evidentně mimo.
25. 1. 2010 14:39
Re: Francouzský šarm nefunguje
Pisal som to uz pri uvodnej sprave o tomto "novom" Seate: cinania dokazu kopirovat hocikoho. Ale kopirovat sam seba, to dokaze len VW. Je to smutne, ze Seat padol az takto hlboko.

Kdeze je ta automobilka, ktora pred par rokmi stavila na emocie? Nojo, zo Seatu sa stalo "Auto nemocion". A toto je uz naozaj zufaly krok, ktorym sa koncern snazi prebrat Seat k zivotu. Spravi si z neho akysi "low-end", jak Renault z Dacie...
25. 1. 2010 22:01
Re: Francouzský šarm nefunguje
To není kopirování to je recyklování technologii vezmu starou A4 a prodám ji jako seat exeo, vezmu starou oktávku a prodávám ji jako Tour a hele ono to funguje závan VW slávy a jeho značky Audi zachrňuje Seat před krachem (za to co teď vyráběji by si ten krach zasloužili) a ta oktávka to je super bomba každý kdo chtěl mít od desíti do patnácti let stříbrnou oktávii "nejlepší auto na světě" ten si ji i dnes když je mu 23 až 28 může dopřát když na golfa nebo na pašíka nemá. :-|
Avatar - Emel
25. 1. 2010 12:56
Re: Francouzský šarm nefunguje
Cenová politika za to nemůže. Zejména Renault je u nás cenově velmi nízko, nového Megana prodává za ceny Toura a Laguny za cenu Octavie, přesto to nestačí.

Je pravda, že Škoda letos velmi výrazně zlevnila, nicméně pořád je ve srovnatelné třídě a výbavě obvykle dražší, než francouzská konkurence.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 13:40
Re: Francouzský šarm nefunguje
Jenže Rendl si nadělal do kalhot s minulýma generacema. Takže nic jiného než cenové podbízení jí nezbývá. Škoda v podstatě žádné fiasko nezažila. A cenově je na tom víc než dobře. Korea je sice ještě níž, ale troufnu si tvrdit, že teprv faceliftovaný Ceed je vcelku dotažené auto. O segment výš/níž u Kie vcelku nula od nuly pojde, až nyní Venga. Hyundai zůstal podle mě designem na východě. Odpověď na Superb prozatím u Hyundai/Kia vůbec není.
25. 1. 2010 13:56
Re: Francouzský šarm nefunguje
Škodovka je na domácím hřišti, proto si vždy bude moci dovolit být cenově výš než konkurence. Tohle samé praktikují frantíci u sebe doma taky. Cenové podbízení může být nazíráno z různých úhlů, faktem je, že díky němu jdou s cenou dolů dříve nebo později všichni takže pro zákazníka je to jen plus

Korea se zaměřuje na subkompakty a nižší střední + SUV. Střední třída je ze značné části reprezentovaná firemními nákupy a tady se holt nemají moc šancí prosadit.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 15:44
Re: Francouzský šarm nefunguje
Já myslím, že ledy se hnou časem i ve střední třídě. Nicméně ještě tak 5 let to vidím na koncernovou hegemonii.
25. 1. 2010 16:06
Re: Francouzský šarm nefunguje
hmm, tak tady fakt nevím jeslti mám sdílet tvůj optimizmus. Pochybuji, že si pobočky německých filiálek, případně české firmy obchodující zejména s Reichem si začali houfně pořizovat frantíky nebo korejce... ;-\
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 17:08
Re: Francouzský šarm nefunguje
Já nevím, jestli to je zrovna optimizmus :-)
25. 1. 2010 22:13
Re: Francouzský šarm nefunguje
No obávám se že tak jako je pro němce životně důležitý evropský trh tak se hyundai angažuje na americkém trhu, a není to až tak uplně problém hyundaie, pamatuju si na rok 92 kdy chtěl můj kamarád koupit větši auto a já ho zatáh do hyundaie, sonáta se mu líbila ale když mi řekl že nebude jezdit Hyundaiem protože by se mu kamarádi smáli a odjel si koupit do německa jeté scorpio pochopil jsem že takový raketový vzestup jaký udělal hyundai v americe v evropě neudělá, amíci neřeší značky jako evropané je jim f.u.c.k jestli je to slavná stará značka a nebo korejec, berou to tak: je to dobré? je , máto výbavu kterou chci? ma je to za rozumné prachy abych to za pár let vyměnil? je tak hurá do toho. A proto se hyundai víc soustředí na americký trh než evropský proto Vera Cruz dříve v USA než ix55 v evropě proto ve státech nová Sonata a v evropě ne, proto ve státech Genesis, Genesis coupe, Azera pro státy bude Equus ten v evropě asi neuvidíme.Američani nejsou tak konzervatívní a snobští, tím nemyslím opravdu bohaté lidi to jsou snad větší snobi než evropané ale v evropě je snob snad každý kdo dosahne na golfa a vysvětluje všem jaká je socka když jezdí ve frncouzkém nebo korejském voze.
Avatar - Emel
25. 1. 2010 14:11
Re: Francouzský šarm nefunguje
Hmm, Laguna byla ve většině statistik i v dlouhodobých testech zhruba na úrovni Passatu, což je sice špatné, ale fiasko to není. Pouze u Passatu se o tom tolik mezi lidmi nemluví...

Ale zpět k cenové politice: Škoda nesoupeří cenou s Korejci, Škoda je stále v průměru dražší než Ford nebo Citroen. Rozhodně si nemyslím, že by měl Citroen v rámci boje se Škodou zlevňovat... Renault je příkladem toho, že ve střední třídě to moc nepomáhá.

Hyundai je designem (minimálně) tam co Kia - i30, i20 i i10 jsou bez jakýchkoliv pochybností plnohodnotné evropské vozy.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 15:41
Re: Francouzský šarm nefunguje
Laguna se stala "potížistou" hlavně ze začátku výroby, a stínu pochybností už se nezbavila. Takže v podstatě je pro Rendl úspěch, že dokázal Lagunu dostat na úroveň Passatu.
Hyundai je ovšem také Tuscon, ix35,ix55, nová "Sonata", Genesis... a tyhle už se podle mě na rozdíl od i30,i20 a i10 evropskému vnímání poněkud vzdalují. A podle mě to je takový pelmel. Zatímco ix55 míří na americké trhy, ix35 vypadá podle mě dost asijsky stejně jako nová "Sonata". Naopak Genesis zase působí jak z japonské školy, kdy to ve mě navozuje Lexusoidní dojem. Takže já jsem z Hyundaie zatím rozpačitý. Nevím zkrátka, koho má jako znača oslovit. Má mít styl? Nebo value for money? Nebo prestiž? Luxus? Podle mě je zatím Hyundai všechno a nic.
Kia na mě působí mnohem jednotněji. Začala mít svůj styl. Hyundai ne.
Avatar - Emel
25. 1. 2010 16:21
Re: Francouzský šarm nefunguje
No na úrovni Passatu je právě Laguna II z let 2001-2002.

No a Kia je zase Opirius, Rio, Carnival, Sorento.. to mi takové ix35 přijde mnohem dotaženější auto. Cílová skupina Hyundai je jasná a stejná jako u Kie - value for money. Aspoň zatím.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2010 17:11
Re: Francouzský šarm nefunguje
Opirius, Rio a Carnival jsou přežitky doby nedávné. Sorento je pak podle mě ryze evropský vkus. Obvzláště ve své nové podobě.
Proklamací value for money u Hyundai si nejsem jist. Kia je totiž taky value for money. Proč tedy mít 2 kohouty na jednom smetišti?
Avatar - Emel
25. 1. 2010 18:14
Re: Francouzský šarm nefunguje
Hmm... protože je to jeden koncern? Protože sdílí technologie i celé modely? No, hlavně ale proto, že jim jejich pozice na evropském trhu nic jiného neumožňuje, tedy alespoň pokud chtějí hodně prodávat. i30 je aktuálně k dostání za nižší cenu než Ceed... tak proč by to nemělo být value for money?

U Kie je zřejmé, že se v budoucnu pokusí akcentovat styl a kvalitu a zřejmě opustí soupeření o nejlepší nabídku na trhu, u Hyundai... uvidíme.
25. 1. 2010 22:23
Re: Francouzský šarm nefunguje
Když koukám na americké stránky hyundai asi vím proč to tak je, koncern Hyundai se značkou hyundai zaměřil zřejmě na USA a značkou KIA na evropu, a mohlo by to vyjít, obě značky se prodávají tam i tam ale uspěšnost mi příjde na každém kontinentu jinak.
25. 1. 2010 14:28
OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
25. 1. 2010 14:43
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
Spíše pětka králem než král pětkou... no, jinak se nic jiného nečekalo :-).
25. 1. 2010 14:46
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
Opak by byl překvapením, to je pravda :-)
25. 1. 2010 21:22
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
Co mi na pětce vadí, je jeho doslova humpolácký kufr. Ty zadní panty jsem neměl rád už u vectry. To nemůžou udělat klasický skladný plynový vzpěry? Ani to uspořádání prostoru není zrovna ideální. Asi to je daň za výborný podvozek, ale na mne to nepůspbí vůbec profesionálně.

Že nová Pětka bude králem, je jasné asi každému. Mercedes má nový Éčko a černýho petra má teď Audi. Osobně jsem zvědav na to, co v Ingolstadtu předvedou. Audi u každé nové generace dovede udělat vždy velký krok a rozdíl mezi generacemi je opravdu znatelný. Schyluje s k pořádné řeži. :-!
Avatar - Emel
25. 1. 2010 22:36
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
Myslíš uchycení na kulatých ramenech? No, ale to je u sedanu docela standard, MB-E to má úplně stejně (alespoň v minulé generaci, novou jsem ještě neprolézal). Předpokládám, že daný systém má taky pár výhod: umožňuje víko více zvednout i přes zadní sklo, lépe se kombinuje s motorickým otvíráním kufru... a možná i víc vydrží.
25. 1. 2010 23:04
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
Ano, myslím ty kulaté "ramena". Plynové vzpěry a pákový mechanizmus, který používá třeba Audi, jsou mnohem méně náročné na místo a vypadají to mnohem líp. Jestli jsou vhodnější na motorky, nebo víc vydrží, to opravdu neposoudím. Mě spíš vadí, že zabíraj moc místa v už tak malém kufru. :-)
Avatar - Emel
26. 1. 2010 09:08
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
No, podle mě... pokud chceš vyšší střední pro rodinu s dětmi, vezmeš kombíka. Pokud ji chceš jako reprezentativní sedan pro obchoďáka, pak tu trošku místa neřešíš.

Plynokapalinový vzpěry maj tu nepříjemnou vlastnost, že časem klesá jejich účinnost a jsou tvrdší v teple a měkčí v zimě. Normálně se mi u jednoho auta stalo, že jsem v zimě musel kufr podpírat násadou od smetáku... což uznej by u BMW vypadalo divně. Ale nevím, třeba má AUDI nějaké lepší.
26. 1. 2010 10:14
Re: OT: Král vyšší střední je o5 pětkou
to sa este uvid ako je to spracovane. Ked v roadlooku ten trtek ukazoval nove Ecko tak skusal prave zadne veko a dost zle bolo spracovane, treba si to pozriet. Uvidime ako to bude s bmw.
neregistrovaný "avatar11"
26. 1. 2010 10:57
Škoda vládne všem !
BMW M5 - neúspěšný konkurent Octavie RS [odkaz] >:D :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mira328i
26. 1. 2010 11:07
Re: Škoda vládne všem !
dobrý hlody >:D
Avatar - Johnny_P
26. 1. 2010 11:19
Re: Škoda vládne všem !
moc pěkné :yes: >:-[]
Avatar - Katikakus
26. 1. 2010 11:49
Re: Škoda vládne všem !
>:D >:D >:D Vyborne! :yes: