Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Diesel také pro největší Jaguar: 2,7 D V6

41 komentářů

Po týdnu VW novinek tu máme asi týden dieselizace. Kdo koupí XJ v naftě? Troufám si předpovědět, že slušně se bude XJ v dieselu prodávat pouze v domovské Anglii. Proč? Hodně lidí tam potřebuje koupit prestižní limuzínu na reprezentaci, ale tak nějak se předpokládá, že budou jezdit v domácím (kde kromě USA ne, že?). Tady v Evropě má prostě nacionalismus kořeny. "No a tak já si koupím třeba toho Jaguara, dejte mi ale dovnitř naftu, v televizi říkají, že míň žere." No a pak jsou lidi, kteří si to auto koupí, protože XJ milují. Koukněte se na ten profil! Dlouhá nízká záď, dlouhá nízká příď, elegance kam se podíváš. Mimo Anglii takových bude většina, protože to už chce sakra odvahu nekoupit si němce. A lze si vůbec představit pod tou dlouhou elegantní kapotou černý mastný ingot spalující nějaký zbytky od výroby benzínu? Vždyť to auto sálá historií a stylem v každém místě karoserie. Lidi, kterým se vážně líbí tohle auto, které zastíní dneska i mnohou americkou limuzínu tím, že vydrželo dýl být opravdu štíhlou dlouhou lodí, musí volit benzín. Jinak by to bylo jako koupit prvorepublikovou vilu s nádhernýma dřevěnýma obříma oknama, vymlátit je, kousek vždycky zazdít (aby neutíkalo teplo!) a osadit malýma plastovýma eur😲knama.
já to tak černě nevidím - dá se tam lít fritovací olej - mimochodem pánové jestli jste viděli ten šot v televizi co si o tom myslíte.
Jo a eur😲kna jsou dřevěná jestli se nemýlím
euro okna - dále nabízíme - VORLÍČEK-PLAST s.r.o První, co na mě vypadlo na seznamu. Ale mohou být i dřevěná. Podle mě pojem euro nedefinuje druh materiálu rámu. Proto jsem nenapsal jen eur😲kna. Spíš jde o nějaký speciální vícevrstvý tabulky, ale nerad bych se mýlil. Ale stejně tu neřešíme okna. Tu reportáž jsem taky viděl. Na olej od hranolků jsem v životě nejel, tak nesoudím, ale....zdá se mi to být poněkud divné. Určitě to bude škodit motoru.
stejně jako bio-nafta... někam se prostě nehodí...
ale stejnak se mi líbilo jak tam ten olej ládoval - a zrovna stará rachotina to nebyla - euro okna od euro hranol tedy dřevěný - ale víc mne zajímá názor na ten olej - co takhle fritovat na naftě brrrr
Vím, bylo to Volvo S40 minulý generace. Se divím, že se mu ho chtělo takhle pokoušet. Ale to už je ta chorobná spořivost lidí, co si koupí naftu, ještě navíc v luxusní značce.
no jo s40 je takové malé rodiné autko takže ho neberu jako luxus a u volva benzín žere i trávu kolem cesty. Nedovedu si představit že by to nalil do A6 nebo 530d. Mimochodem toto volvo nemělo diesel od audi?
To ti musí povědět někdo jiný, já jen vím, že to byla platforma shodná s Mitsubishi Carismou. Diesely vážně nejsou moje parketa, což není těžké uhodnout.
i tak děkuji za osvětu .
Volvo S40 predoslej generacie malo diesel 1.9 od Renaultu.
technicky vzato a laicky řečeno je to přesně naopak: benzín (resp. jeho hlavní složka) vzniká jako vedlejší produkt při výrobě motorové nafty

a proto s nadsázkou bych řekl, že by benzín měl být zadarmo , to už ví i Mountfield co dává benzín na 7 let k sekačkám a pilám grátis
To je relativní, co je hlavní produkt a co odpad. A vezmu-li v úvahu poměr hořlavosti, zplodin etc. nafta je odpad. já to vidím takhle plyn-benzín-nafta-černý uhlí-hnědý uhlí.
Jo a málem bych zapomněl. Najdi si v diskusi pod premiérou Eska od M-B můj včerejší příspěvek s názvem: Cadillacy jsou blíže než vypadají. Mohlo by tě to zajímat.
už jsem to čet. kdys tam byl?
teda jako v kolik h?
Někdy mezi třetí a čtvrtou. Spíš k tý třetí.
ok, to jsem tam zrovna nebyl
vlastně jsem chtěl napsat: škoda, zrovna jsem tam nebyl
Možná si mě ještě užiješ. Plánuju tam někdy dotáhnout tátu a nahlodat ho do budoucna až bude někdy obměňovat vůz. Ne že by se k tomu schylovalo už teď. Jenže jak ho znám, tak ho budou asi víc zajímat Jagy...
GTI
Potřebuju novou káru... co káru, mě by to bylo jedno, ale když jedu v "pořádným" autě, připadám si jako tak nějak větší. Hodně větší. Umím sice zpracovávat mezi zubama ukázkově párátko, ale někdy ani tohle nestačí. Prostě chce to káru. Tepláky mám. Tretry taky. Řetěz mi slíbil kámoš z fiťáku. Bude tlustej jak dva smotaný makaróny. Jenže - fígl - bude dutej. Ani nebude zlatej, ale to je fuk, hlavně že vypadá jako zlatej. No, tak ještě tu káru... Beru jedině Jaga, dělaj to prej někde za nějakym kanálem. Tomu nerozumim, ale jak říkam, jedině Jag. A dýzlák. Kámoš z fitáku dělá u Českejch drah a říká, že diesel lokomotiva má páru. A pak taky seženu kapišto, prostě seženu "dobrou" naftu. Co víc si můžu přát. Na káru mám, vidělal jsem si na ni... no to je jedno, a na naftu mám taky. Až přijedu tim Jagem před fiťák, to bude prda. Žašlápnu ho jako rogalo, zaberu dvě místa na parkingu a dám si dvě serie benče bez přestávky. Pak zahučim na bar, začnu zpracovávat párátko a snad někdo přijde a budem kecat vo autech. Tomu hovim. Hlavně to chce káru, naftu a tepláky... P.S. Tu naftu mám za 10. Litr.
GTI
Generace našeho rodu mají v garáži vždy alespoň jednoho Jaguara. Ne, že by to patřilo zrovna k dobrému vychování, ale je dobré mít i na dveřích od garáže šlechtický titul... Své XJ si nechávám přistavovat zásadně ve středu po snídani. To mám 3 hodiny volno před obědem v golfklubu a tak tu hrdou kočku vždy v tuto dobu provětrávám. Má najeto 150tisíc. Všechny najela s láskou. Tak jako já. Je oblečená do sytě zelené, však ji znáte... podobná suknu stolu na billiard, který dávám každý čtvrtek mezi 15 a 18hodinou. Ale zpět. Po usednutí lehce zavrže kůže sedadel, to je jediný zvuk, který můj XJ umí vydat. Jinak je skvostně spasován. Jen občas, pustím-li o zlomek dříve stěrače vyruší mě jejich svist ze soustředění z jízdy. Četl jsem kdesi, že mravy upadají... že snad... považte... tu sprostou naftu budou doporučovat jako pohon XJ... Svět se mění... Já ovšem ne. Do svého XJ jsem lil a lít budu nadále jen benzin od BP, s oktanem nejdoucím pod 98 a s vůní, která omámí nejednoho vyznavače stylu a klasiky...
Moc pěkné. Mohlo to být delší.
GTI
Psal jsem to rychle, bál jsem se, že to schytám od Fechty, že nahoře cpu do Jaga nýmanda...
JAGUAR STORY se povedla, bravo, výstižné . Oproti tomu DIESEL STORY = SCIFI STORY. Takoví zákazníčci tady nechoděj ani kolem showroomu natož dovnitř
ty to totiž kupujou od svých kamarádů - takypřekupníků, kteří přestali nosit alespoň ty tepláky, aby se jim vietnamci nesmáli
Nikdy, dámy a pánové. Reaguju nyní i na diskusi pod Audi RS. Jaguar je výš, tak píšu sem. A přiznávám, je tu i menší šance, že my tu vynadá nějaký ropofil. Všichni pořád porovnávají krouťák, výkon, etc etc. Ale porovnávají neporovnatelné. Já si totiž představuju rovný souboj takto: Oba motory bez turba, oba bez vyvažovacích hřídelí, tlumících lůžek a dalších věcí, co mají diesely navíc. Oba motory stejně vážící bez toho aby jeden z nich byl z jiného kovu/slitiny. Má někdo odvahu mi říct, že nafta pak vyhraje? Nafta totiž nikdy nebude lepší. Je jen možné, že do nějakého naftového motoru nacpou tolik udělátek a použijí tak drahé výrobní postupy, že v něčem trumfne nějaký levnější benzín. Ale co se týče porovnání paliv...je to jasné. Nafta je méňe kvalitní palivo a tak to zůstane až do konce světa. A jak už tu bylo naznačeno, výroba nafty a benzínu je úzce propojena. Vyzývám tedy všechny: kupujte diesely. Protože až bude mít 90% aut chrochtáče, tak bude nafta za 38 a benzín za 15. A to vlastně chci.
a o tom to je
a už aby to bylo..
Nechcem vam kazit sny, ale: 1.) 90% aut nikdy nebude ma diesel, uz len preto, ze Rusaci a Cinania su zvyknuti spalovat benzin aj v KamAzoch, KrAZoch, Uraloch, Ziloch, Bejingoch a spol... 2.) vzhladom k tomu ze benzin aj diesel maju rovnaky zdroj - myslim, ze sa minie skor ako sa k spomenutemu pomeru dopracujeme. Takze skor to bude tak, ze 90% na hydrogen-power a 10% bohacov na benzin. (Treti svet sa vrati k znackam Horses, Yaks, Cows, Donkeys, etc... )
No Číňani půjdou technicky hodně rychle nahoru a alternativní pohony vyvinou nebo plány koupí velmi rychle. Už jen proto, aby mohli e😜ortovat. Rusové budou kupovat vždycky to, co pofrčí na západě (ti bohatí z okolí Moskvy) a zbytek není podstatný. V EU až už skoro nikdo kromě nejbohatší vrstvy nebude jezdit na fosilní paliva učiní socialistické vlády "hrdinný krok" a tvrdě se postaví proti znečišťování prostředí (což neudělají, dokud většina voličů bude jezdit na benzín a naftu). Takže benzín se tu úplně zakáže spolu s naftou. V USA to nebudou nijak řešit, prostě postupně všechno tržně přejde a rozrůzní se. Někdo bude jezdit na benzín, pár off-roadů na naftu, někdo na vodík a někdo na elektřinu. Těžce se ale prodraží letecká doprava a lety do vesmíru. Tam bude vývoj alternativních pohonů náročnější.
Hmmm..no moze byt, ze aj tak bude. (akurat, ze by som jednak neratal stym, ze cinsky a rusky vidiek prejde na alternativne zdroje, a halvne s tym, ze to nebude hrat ulohu. Tam tych krapov bude najviac). Inak suhlasim. Ten vesmir a lety sa vyriesia: teleportacia . Ked ide rozlozit do znakov SMSka, fax, obraz, zvuk - tak bude musiet ist aj hmota (aj ziva).
Ve Star Treku byla ale před tímhle vším třetí světová. .....
Aha, Star Trek nepoznam, tak neriesim.....ale tretia svetova je fujto. To by sa asi prestali vyrabat auta (aj tie dieselove) a plechy by sa duplovali na pasakoch. Tie vyzeraju blbo. A tiez by sme to nemuseli prezit. A cirkev nikdy nevysvetlila, ci de nebicka idu aj auticka.
To nejlepší tu bylo kolem 60tých let. Ostré sporťáky, drátěná kola, okna na kličku. Silnice z kostek. Vítr ve vlasech. Alfy rudé jako rty tvé milé... A řvoucí Ečka z ostrovů... Dřevěnej volant, stříbrné stěrače, chromy kolem předního okna, šroubovací víčko od nádrže s logem MG... Dva chromové klíčky - dveře a motor... Chromové nárazníky s gumovejma dorazama, kulatá světla jako oči ostřížů, zadní červené brzdové... chromové nosiče na zádi coupé... jedno vnější zpětné v chromu daleko v předu na blatníku. Šátek na krku a nedočkavost na srdci... pištící gumy... uvařené motory... pach oleje... a vůně života.... Tak tohle už je navždy pryč. Nastoupila sterilita, dokoná technika, dokonalé tvary, dokonalá nuda...
60.léta byl jedinečný. Pak dlouho ta zmiňovaná sterilita. Všechny auta se postupně staly krabicema. Některý počiny 90.let ale považuju za skvělý. Asi proto, že jsem dorůstal, takže nejsem úplně neovlivněnej. Teď to chce hodně hledat a hodně hlídat. Aby se člověk ujistil, že dělá to, co chce a ne to, co mu nakukala včera reklama.
Kdyby se vyplatilo davat ruzny udelatka (jak rikas) do benzinu tak by tam byly take a ne jenom v dieslech. Ale proto ze naftovy motor skyta vetsi potencial (rozumej v merne spotrebe g/kWh) vyplati se o to vice upravy ktere jeste zlepsi mernou spotrebu jako (turbo, chl.oleje, chl.paliva atd) Potrebujem za malo penez hodne muziky a nedostatek energie je trn ktery nas zrejme bude tlacit cim dal tim vic. Proto se neni cemu divit ze vyvoj v segmentu spal. motoru je takovy jaky je. Proto tvoje slova "nafta nebude nikdy lepsi" zni jak zoufale zvolani (zalezi jak v cem). Na zaver bych chtel rict ze nejsem zadnej naftomil a kultivovanost benzinovych motoru je pro me zasadni argument aby byl i v mem aute ( jednou snad i muj sen Dodge Charger 68´)
[odkaz]
Nakoniec prečo nie? Keď sa nafta dáva do S, 7, A8, prečo by sa nemohol pripojiť aj Jaguár? Ale... mohlo by to byť silnejšie a tiež by nebolo od veci dať XJ aj 4x4.